Palstan kymmenen käskyä!

Palstajeesuksena tulin esittämään 10 palstakäskyä. Synnyinhän neitseellisesti palstalla.
Pitemmittä puheitta...

1. Vänkää. Ei ole niin yksinkertaista asiaa, että siitä ei voi vängätä vastaan.
2. Perustele. Pelkät periaatteet kasvattaa känsiä sukupuolielimiin.
3. Lue tarkasti, kirjoita oikein hartaudella. (äidinkieltä vois olla koulussa enemmän)
4. Naura/naurata. Huumoria perk..le! Kun suksi ei luista...
5. Linkitä. (muutakin kuin seiskapäivää-lööppejä köhöm! )
6. Opi muitten kirjoituksista. Aina voi tulla jotain uutta.
7. Elä junnaa. Jos kysyt samaa asiaa 17 kertaa, onko vika vastauksissa, vai sinussa?
8. Elä provosoidu. Täällä puskaperkeleet koettelee, usko palstaan kaikkivaltaiseen.
9. Kunnioita vanhempia palstalaisia. Niissä on palstaviisaus...
10. Pidä foliohattu päässä...aina tulee!

Aamen.

57

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wwuu

      Jees...kiitos jees..us.

      "Marssii samantein helvettiin" Katos perkelettä..

      • No viime jouluna sain sukset lahjaks pukilta, niin huusin automaattisesti.. "Jee! Sukset! Kylläpä nauratti kaikkia...omituista.


      • Wwuu

        Nyt kun palstalla on Jeesus, niin pitää nimetä myös pyhä henki ja jumala, ja ite vihtahousu, belsebub. Ja Maria ja Magdalena. Josef, aisuriparka..

        Itse nimeän itseni neljänneksi itämaan tietäjäksi, siksi, joka tuli paikalle pari tuntia liian myöhään.. Tai ehkä kuitenkin lampaaksi sen seimen äärellä. Eipä se juuri muuta kuin kuivaa heinää mussutti ja sano mää.


      • Wwuu kirjoitti:

        Nyt kun palstalla on Jeesus, niin pitää nimetä myös pyhä henki ja jumala, ja ite vihtahousu, belsebub. Ja Maria ja Magdalena. Josef, aisuriparka..

        Itse nimeän itseni neljänneksi itämaan tietäjäksi, siksi, joka tuli paikalle pari tuntia liian myöhään.. Tai ehkä kuitenkin lampaaksi sen seimen äärellä. Eipä se juuri muuta kuin kuivaa heinää mussutti ja sano mää.

        Niin...pitäisikö sun nikkikin sit vaihtaa mmuuks, tai ppääks?


      • Wwuu kirjoitti:

        Nyt kun palstalla on Jeesus, niin pitää nimetä myös pyhä henki ja jumala, ja ite vihtahousu, belsebub. Ja Maria ja Magdalena. Josef, aisuriparka..

        Itse nimeän itseni neljänneksi itämaan tietäjäksi, siksi, joka tuli paikalle pari tuntia liian myöhään.. Tai ehkä kuitenkin lampaaksi sen seimen äärellä. Eipä se juuri muuta kuin kuivaa heinää mussutti ja sano mää.

        No jumalahan on tietty toi toi....ylläpito. Joo. Pyhä henki on tietty toi noi niin...palstateoria. Se on tarpeeks hengellistä tuotetta. Vihtahousuna toimii pikkukakkonen ihan parhaana. Pelsebub on tietty nalli itsarikommentteineen. Maria eittämättä muhku, magdalena kukas se oli siinä edellisessä versiossa? Mut ellukettunenhan vois olla joku..vaikka se. Ja jooseppihan vois olla Harmis...se katsos voi sanoa, että ei mitenkään oiskaan puuttunut tälläsiin hommiin...mutta ei siinä edellisessäkään tarinassa oikeen kerrottu, että mitä se jälkeenpäin duunaili marian kanssa...

        Hitto jos palo soosit pohjaan....sun vikas sit...


      • Dissident kirjoitti:

        Niin...pitäisikö sun nikkikin sit vaihtaa mmuuks, tai ppääks?

        Mulla on paha sitoutumiskammo, siks en halua tälle palstallekaan sitoutua käyttämällä tätä rekattua nimeä. Tai näin voisin ihan ite kyökkilöidä tän asian. Sinänsä sitten hassua, että vaikken ikinä naimisiin menisikään, niin joku suhde on melkein koko aikuisiän ollut.


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        No jumalahan on tietty toi toi....ylläpito. Joo. Pyhä henki on tietty toi noi niin...palstateoria. Se on tarpeeks hengellistä tuotetta. Vihtahousuna toimii pikkukakkonen ihan parhaana. Pelsebub on tietty nalli itsarikommentteineen. Maria eittämättä muhku, magdalena kukas se oli siinä edellisessä versiossa? Mut ellukettunenhan vois olla joku..vaikka se. Ja jooseppihan vois olla Harmis...se katsos voi sanoa, että ei mitenkään oiskaan puuttunut tälläsiin hommiin...mutta ei siinä edellisessäkään tarinassa oikeen kerrottu, että mitä se jälkeenpäin duunaili marian kanssa...

        Hitto jos palo soosit pohjaan....sun vikas sit...

        Eli äitees on muhku, jonka puoliso on harmis ja sun tyttöystäväs on ellukettu.

        Ja piru..rakkaalla lapsella on monta nimeä ..on jaettu pikkukakkosen ja nallin kesken.

        Jees 😊
        ....us.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla on paha sitoutumiskammo, siks en halua tälle palstallekaan sitoutua käyttämällä tätä rekattua nimeä. Tai näin voisin ihan ite kyökkilöidä tän asian. Sinänsä sitten hassua, että vaikken ikinä naimisiin menisikään, niin joku suhde on melkein koko aikuisiän ollut.

        No sitoutumiskammo oikeastaan tulee tietty sekin ihan itsestään. Siinä ensiajatuksella tulee mieleen kahlihtiminen... sitominen... mutta sitoutuminen tulee oikeastaan itsestään. Se miten johonkin sitoutuu tai paneutuu. Ehkä sä olet niihin suhteisiin saanut sen vapauden olla oma itsesi, etkä ole luvannut mitään sellaista, mikä olisi taakka.
        Itse tässä miettinyt omaa suhtautumista parisuhteisiin ja sanotaanko intiimiin ja henkiseen suhteeseen toista kohtaan. Siihen saa kummasti syvyyttä, kun tutkailee omaa ajatuksenjuoksuaan. Tunteet tekee omaa työtä siellä ja kaikkeen löytyy syy ja selitys. Sitten ei pelkää toisia ihmisiä. Edes lähellehinautuvia.


      • Wwuu kirjoitti:

        Eli äitees on muhku, jonka puoliso on harmis ja sun tyttöystäväs on ellukettu.

        Ja piru..rakkaalla lapsella on monta nimeä ..on jaettu pikkukakkosen ja nallin kesken.

        Jees 😊
        ....us.

        No ei näillä ammuta...niin ja muhku ois hyvä mutsi ja ellukettusen mä oon meinannutkin keplotella itelleni...siks se on nyt piilossa, kun koittaa sillä päästä pälkähästä.
        No nallin ajatukset on niin monotiivisia, että pikkukakkonen tarvitaan pirun ääneksi... nalli on vaan se toimija.


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        No sitoutumiskammo oikeastaan tulee tietty sekin ihan itsestään. Siinä ensiajatuksella tulee mieleen kahlihtiminen... sitominen... mutta sitoutuminen tulee oikeastaan itsestään. Se miten johonkin sitoutuu tai paneutuu. Ehkä sä olet niihin suhteisiin saanut sen vapauden olla oma itsesi, etkä ole luvannut mitään sellaista, mikä olisi taakka.
        Itse tässä miettinyt omaa suhtautumista parisuhteisiin ja sanotaanko intiimiin ja henkiseen suhteeseen toista kohtaan. Siihen saa kummasti syvyyttä, kun tutkailee omaa ajatuksenjuoksuaan. Tunteet tekee omaa työtä siellä ja kaikkeen löytyy syy ja selitys. Sitten ei pelkää toisia ihmisiä. Edes lähellehinautuvia.

        Olen minä tuon läpi miettinyt. Eli kyllä se mun kammo tulee omien vanhempien kautta. Silloin teininä jo päätin, että oma asunto, oma rauha, sen kun joskus saan, niin siitä kiinni pidän. Ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään armoille asumaan. Itsetutkiskelua kannatan, kun me ollaan niin ainutlaatuisia tapauksia kaikki, että olisihan se sääli olla tekemättä niin. Ja kun itseensä tutustuu, niin tajuaa paremmin missä, jos missään on jotain vikaan mennyt. Ja sitten voi tehdä korjauksia ja vähän remonttia. Jos niin tahtoo. Itse tajusin, että tämä hamsterinpyörä, se ei ole mun juttu. Asennettaan voi aina muuttaa ja mieltään manipuloida.


      • Wwuu kirjoitti:

        Olen minä tuon läpi miettinyt. Eli kyllä se mun kammo tulee omien vanhempien kautta. Silloin teininä jo päätin, että oma asunto, oma rauha, sen kun joskus saan, niin siitä kiinni pidän. Ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään armoille asumaan. Itsetutkiskelua kannatan, kun me ollaan niin ainutlaatuisia tapauksia kaikki, että olisihan se sääli olla tekemättä niin. Ja kun itseensä tutustuu, niin tajuaa paremmin missä, jos missään on jotain vikaan mennyt. Ja sitten voi tehdä korjauksia ja vähän remonttia. Jos niin tahtoo. Itse tajusin, että tämä hamsterinpyörä, se ei ole mun juttu. Asennettaan voi aina muuttaa ja mieltään manipuloida.

        Niin, sitä periaatteessa saa lapsena kasvatuksen minkä saa...eihän ketään vanhempaa ole koulutettu olemaan vanhempi. Sitten sitä saa sen kasvatuksen mukaisen ajatusmaailman mukaan. Osalla se on sopivampi ja voi elää pienillä muutoksilla, osalla taas se menee tai pitäis remontoida ihan tyystin aikuisuuteen syntyessä. Se lapsuus jää monelle päälle, siksi sitä vastausta etsitään muista ja muualta. Vasta kun herää siihen, että vastuu elämästään on itsellään ja itsekantaa itseään, sitä voi elää täällä tasapainoisemmin. Ei tarvitse mitään manipulaatioita. Ja asennekin muuttuu täysin...


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        Niin, sitä periaatteessa saa lapsena kasvatuksen minkä saa...eihän ketään vanhempaa ole koulutettu olemaan vanhempi. Sitten sitä saa sen kasvatuksen mukaisen ajatusmaailman mukaan. Osalla se on sopivampi ja voi elää pienillä muutoksilla, osalla taas se menee tai pitäis remontoida ihan tyystin aikuisuuteen syntyessä. Se lapsuus jää monelle päälle, siksi sitä vastausta etsitään muista ja muualta. Vasta kun herää siihen, että vastuu elämästään on itsellään ja itsekantaa itseään, sitä voi elää täällä tasapainoisemmin. Ei tarvitse mitään manipulaatioita. Ja asennekin muuttuu täysin...

        Kyllä zeesus, paimeneni, tähän lammas sanoo vaan.. mää ..oon samaa mieltä.

        Nyt menee tää töötti kiinni....vaikka luultavasti silti pitää vielä salaa vilkuilla..


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        Niin, sitä periaatteessa saa lapsena kasvatuksen minkä saa...eihän ketään vanhempaa ole koulutettu olemaan vanhempi. Sitten sitä saa sen kasvatuksen mukaisen ajatusmaailman mukaan. Osalla se on sopivampi ja voi elää pienillä muutoksilla, osalla taas se menee tai pitäis remontoida ihan tyystin aikuisuuteen syntyessä. Se lapsuus jää monelle päälle, siksi sitä vastausta etsitään muista ja muualta. Vasta kun herää siihen, että vastuu elämästään on itsellään ja itsekantaa itseään, sitä voi elää täällä tasapainoisemmin. Ei tarvitse mitään manipulaatioita. Ja asennekin muuttuu täysin...

        Tarkoitin manipuloinnilla oman itsensä manipulointia. Joskus aiemminkin siitä kirjoitin. Eli esim. jos ihminen laittaa kynän suuhunsa poikittain, niin jonkin ajan päästä hänellä on parempi fiilis. Tämä perustuu siihen, että aivot luulevat ihmisen hymyilevän ja vapauttavat kehoon mielihyvähormooneja. Tuo nyt on vain yksi esimerkki. Tähänhän voisi todeta, että: fake it until you make it. Asenne ratkaisee jne. Se onkin muuten mielenkiintoista, että vanhoja sanontoja sisäistää iän myötä, kuten: jokainen on oman onnensa seppä. Voi tuonkin ymmärtää miten väärin haluaa.


      • Wwuu kirjoitti:

        Tarkoitin manipuloinnilla oman itsensä manipulointia. Joskus aiemminkin siitä kirjoitin. Eli esim. jos ihminen laittaa kynän suuhunsa poikittain, niin jonkin ajan päästä hänellä on parempi fiilis. Tämä perustuu siihen, että aivot luulevat ihmisen hymyilevän ja vapauttavat kehoon mielihyvähormooneja. Tuo nyt on vain yksi esimerkki. Tähänhän voisi todeta, että: fake it until you make it. Asenne ratkaisee jne. Se onkin muuten mielenkiintoista, että vanhoja sanontoja sisäistää iän myötä, kuten: jokainen on oman onnensa seppä. Voi tuonkin ymmärtää miten väärin haluaa.

        Joo. Mutta minusta taas sekin on kepulikonsti. Sellaisilla konsteilla pääsee kyllä ihan hyviin tuloksiin. Oma elämähän kun kulkee ja isoja ongelmia ei ole, niin mikäs siinä. Vaikka ois se kynä suussa sitten.
        Monesti olen törmännyt vaan ihmisiin, jotka ovat laittaneet elämänsä kuntoon. On se oma koti, harrastukset, työ ja kaikki tälläinen...sitten tulee se, että joo. Mäpä otan tähän vielä sen toisen ihmisen. Mutta sitten kaikki ne kynän suussapidot ei autakaan. Se oma elämä ei kanna, vaan sitä pelkää, että mihin ajautuu, joudunko olemaan altavastaaja....
        Se mun idea on se, että itsellään on jo kaikki, että vaikka kuka, tai mikä tahansa elämästä tempaistaan pois, niin elämä jatkuu. Moni ihminen masentuu, jos menee työ, tai joku läheinen kuolee, tulee sairaus... Ja elämästä menee into ja se himo, jos pelkää...
        Siksi lapset esimerkiksi ovat niin aidon eläviä ja avoimia, koska heillä on se into ja himo elää vielä...
        Pitää se olla aikuisellakin...heillä ei vaan ole varsinaisesti sitä ulkoista tukea...se pitää olla oma.

        Saitko kii?


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        Joo. Mutta minusta taas sekin on kepulikonsti. Sellaisilla konsteilla pääsee kyllä ihan hyviin tuloksiin. Oma elämähän kun kulkee ja isoja ongelmia ei ole, niin mikäs siinä. Vaikka ois se kynä suussa sitten.
        Monesti olen törmännyt vaan ihmisiin, jotka ovat laittaneet elämänsä kuntoon. On se oma koti, harrastukset, työ ja kaikki tälläinen...sitten tulee se, että joo. Mäpä otan tähän vielä sen toisen ihmisen. Mutta sitten kaikki ne kynän suussapidot ei autakaan. Se oma elämä ei kanna, vaan sitä pelkää, että mihin ajautuu, joudunko olemaan altavastaaja....
        Se mun idea on se, että itsellään on jo kaikki, että vaikka kuka, tai mikä tahansa elämästä tempaistaan pois, niin elämä jatkuu. Moni ihminen masentuu, jos menee työ, tai joku läheinen kuolee, tulee sairaus... Ja elämästä menee into ja se himo, jos pelkää...
        Siksi lapset esimerkiksi ovat niin aidon eläviä ja avoimia, koska heillä on se into ja himo elää vielä...
        Pitää se olla aikuisellakin...heillä ei vaan ole varsinaisesti sitä ulkoista tukea...se pitää olla oma.

        Saitko kii?

        Juu, kyllähän mä tuosta narun päästä nykäsin jo aiemmin. Mutta, mutta, se on sellainen alku..se suossa rämpimisestä poispääsyksi. Me kun ollaan eläimiä, kemiallisia tapahtumia, tähtipölyä..Reakoidaan psyykkisesti siihen, mitä fyysisesti tapahtuu ja vice versa.
        Ei mitään niin ihmeellistä, ja silti niin käsittämätöntä. Itse pitää oivaltaa, itseään voi muuttaa. Ja sitä rataa.
        Memento mori. Peace and love. Hehe.


      • Wwuu
        Wwuu kirjoitti:

        Juu, kyllähän mä tuosta narun päästä nykäsin jo aiemmin. Mutta, mutta, se on sellainen alku..se suossa rämpimisestä poispääsyksi. Me kun ollaan eläimiä, kemiallisia tapahtumia, tähtipölyä..Reakoidaan psyykkisesti siihen, mitä fyysisesti tapahtuu ja vice versa.
        Ei mitään niin ihmeellistä, ja silti niin käsittämätöntä. Itse pitää oivaltaa, itseään voi muuttaa. Ja sitä rataa.
        Memento mori. Peace and love. Hehe.

        Kertoisinko.. ja kyllähän näemmä kerron, että olin joskus vuosia sitten tilanteessa, jossa olin menossa Intiaan luostariin epämääräiseksi ajaksi, kaikki oli jo osittain sovittu, mutta sitten tapahtui jotain, joka stoppasi sen matkan.

        Aika monella ihmisella on kaipuu tietynlaiseen henkisyyteen, kaiken tämän pinnan ja materiamössön alla. Eikös vain..


      • Wwuu kirjoitti:

        Juu, kyllähän mä tuosta narun päästä nykäsin jo aiemmin. Mutta, mutta, se on sellainen alku..se suossa rämpimisestä poispääsyksi. Me kun ollaan eläimiä, kemiallisia tapahtumia, tähtipölyä..Reakoidaan psyykkisesti siihen, mitä fyysisesti tapahtuu ja vice versa.
        Ei mitään niin ihmeellistä, ja silti niin käsittämätöntä. Itse pitää oivaltaa, itseään voi muuttaa. Ja sitä rataa.
        Memento mori. Peace and love. Hehe.

        No mä ajattelen kanssa aikas rationaalisesti. Kemialliset liemet päässä ja niin edelleen. Kyllä.
        Mutta minusta kaikkea voidaan selittää ja ymmärtää. Jos miettii lasta joka oppii asioita, niin se oppii kaiken kokemuksen avulla. Tarpeeks monta kertaa kun se satuttaa itseään jossain, se oppii varomaan sitä. Ja sehän jatkuu läpi elämän. Mutta jossainvaiheessa on tajuttava, että mitä ikinä haluaakin, sen eteen on tehtävä itse eniten.

        Näitä elämänoppeja tarjoaa moni, mutta kun jokaisella on ihan oma elämä. Se pitäisi oikeasti osata löytää ihan itse.

        Kyllä tässä on tullut funtsittua ihan topakasti itseään ja kivointa on, että alkaa huomaamaan, että on kannattanut. On aika helppo rallatella ja nauttia elämästään. Näkee vaan uusia mahdollisuuksia, ei esteitä.


      • Wwuu kirjoitti:

        Kertoisinko.. ja kyllähän näemmä kerron, että olin joskus vuosia sitten tilanteessa, jossa olin menossa Intiaan luostariin epämääräiseksi ajaksi, kaikki oli jo osittain sovittu, mutta sitten tapahtui jotain, joka stoppasi sen matkan.

        Aika monella ihmisella on kaipuu tietynlaiseen henkisyyteen, kaiken tämän pinnan ja materiamössön alla. Eikös vain..

        Joo. Olen mä ollut kerran "melkeinnunnan" kaa. Se on ihan sairasta touhua....Siinä ei ole mitään inhimillistä. Että veikkaan, että säästyit mielialasairaudelta....oikeesti, nyt ei oo vitsi tosiaan...


      • Eiköhän palstan uskontoon sovi kaikenlaiset hipheijarit sekaan... Ja vaaditaanhan täällä hurjempiakin asioita kuin nuo...noooouu problemos!


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        No mä ajattelen kanssa aikas rationaalisesti. Kemialliset liemet päässä ja niin edelleen. Kyllä.
        Mutta minusta kaikkea voidaan selittää ja ymmärtää. Jos miettii lasta joka oppii asioita, niin se oppii kaiken kokemuksen avulla. Tarpeeks monta kertaa kun se satuttaa itseään jossain, se oppii varomaan sitä. Ja sehän jatkuu läpi elämän. Mutta jossainvaiheessa on tajuttava, että mitä ikinä haluaakin, sen eteen on tehtävä itse eniten.

        Näitä elämänoppeja tarjoaa moni, mutta kun jokaisella on ihan oma elämä. Se pitäisi oikeasti osata löytää ihan itse.

        Kyllä tässä on tullut funtsittua ihan topakasti itseään ja kivointa on, että alkaa huomaamaan, että on kannattanut. On aika helppo rallatella ja nauttia elämästään. Näkee vaan uusia mahdollisuuksia, ei esteitä.

        Joskus aikoinaan vuonna kotirouvat, tehtiin ihmiskokeita, joissa ensin pienen lapsen eteen tuotiin kesy rotta. Mitäpä lapsi, siinä sitä silitteli ja hekotteli. Mutta sitten, kun tuotiin rotta lapsen eteen toisen kerran, niin joku töräytti torvella kovaan ääneen lapsen takana, niin että lapsi pilkahti itkuun. Samaa toistettiin, kunnes pelkkä rotan näkeminen sai lapsen itkemään.

        Ja näin aikaansaatiin trauma.

        Ja jos jotain oikein kovasti haluaa, niin voi myös pysähtyä miettimään miksi sitä haluaa. Olisiko kenties parempi olla haluamatta.. helppo sanoa, tietysti.

        Vaan mitäs minä, sinähän se jeesus olet ja minä pelkkä määkivä lammas. Jepa jep.


      • Wwuu
        Wwuu kirjoitti:

        Joskus aikoinaan vuonna kotirouvat, tehtiin ihmiskokeita, joissa ensin pienen lapsen eteen tuotiin kesy rotta. Mitäpä lapsi, siinä sitä silitteli ja hekotteli. Mutta sitten, kun tuotiin rotta lapsen eteen toisen kerran, niin joku töräytti torvella kovaan ääneen lapsen takana, niin että lapsi pilkahti itkuun. Samaa toistettiin, kunnes pelkkä rotan näkeminen sai lapsen itkemään.

        Ja näin aikaansaatiin trauma.

        Ja jos jotain oikein kovasti haluaa, niin voi myös pysähtyä miettimään miksi sitä haluaa. Olisiko kenties parempi olla haluamatta.. helppo sanoa, tietysti.

        Vaan mitäs minä, sinähän se jeesus olet ja minä pelkkä määkivä lammas. Jepa jep.

        Ps. Kaikkea kynsisienimainos voikin poikia..
        Hmm..


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        Joo. Olen mä ollut kerran "melkeinnunnan" kaa. Se on ihan sairasta touhua....Siinä ei ole mitään inhimillistä. Että veikkaan, että säästyit mielialasairaudelta....oikeesti, nyt ei oo vitsi tosiaan...

        No tuota, tuota..

        Meinaatko, että ne kaikki olis hulluja, vai kenties jotain pesi päässä jo ennen sinne lähtöä?


      • Wwuu kirjoitti:

        Joskus aikoinaan vuonna kotirouvat, tehtiin ihmiskokeita, joissa ensin pienen lapsen eteen tuotiin kesy rotta. Mitäpä lapsi, siinä sitä silitteli ja hekotteli. Mutta sitten, kun tuotiin rotta lapsen eteen toisen kerran, niin joku töräytti torvella kovaan ääneen lapsen takana, niin että lapsi pilkahti itkuun. Samaa toistettiin, kunnes pelkkä rotan näkeminen sai lapsen itkemään.

        Ja näin aikaansaatiin trauma.

        Ja jos jotain oikein kovasti haluaa, niin voi myös pysähtyä miettimään miksi sitä haluaa. Olisiko kenties parempi olla haluamatta.. helppo sanoa, tietysti.

        Vaan mitäs minä, sinähän se jeesus olet ja minä pelkkä määkivä lammas. Jepa jep.

        Niin, pääsit asian ytimeen. Meidän aivot yhdistää asioita. Jos koiraa käy potkimassa markku, niin koira ei ahdistu muuta kuin nähdessään markun. Mutta ihminen ahdistuu jo kun kuulee sanan markku, jos hän olisi koiran paikalla.
        Tuo harmaa mössö saa aikaan monta ajatusharhaa, mitkä osa on niiltä ajoilta, kun toimittiin vaistojen varassa. Esimerkiksi jos alat torilla tuijottamaan ja osoittamaan ylöspäin, niin kohta kaikki katsoo sinne. Haukottelet, niin sekin siirtyy. Ja mainoksissakin käytetään joukkoharhaa usein. Suomen suosituin, maailman paras, käytetyin pesuaine myy....

        Ja niin se vaan kynsisienitököttimainoskin saatiin sun päässä positiiviseksi...seuraavalla kerralla alat mantraamaan sen nähdessäs....aaaaammmm!


      • Wwuu
        Wwuu kirjoitti:

        No tuota, tuota..

        Meinaatko, että ne kaikki olis hulluja, vai kenties jotain pesi päässä jo ennen sinne lähtöä?

        Toisaalta kyllähän mun päässä pari lehtopöllöä pesii.

        No niin. Näin käy käy kun ei osaa ajoissa lopettaa, vaikka toinen on tosissaan..


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        Niin, pääsit asian ytimeen. Meidän aivot yhdistää asioita. Jos koiraa käy potkimassa markku, niin koira ei ahdistu muuta kuin nähdessään markun. Mutta ihminen ahdistuu jo kun kuulee sanan markku, jos hän olisi koiran paikalla.
        Tuo harmaa mössö saa aikaan monta ajatusharhaa, mitkä osa on niiltä ajoilta, kun toimittiin vaistojen varassa. Esimerkiksi jos alat torilla tuijottamaan ja osoittamaan ylöspäin, niin kohta kaikki katsoo sinne. Haukottelet, niin sekin siirtyy. Ja mainoksissakin käytetään joukkoharhaa usein. Suomen suosituin, maailman paras, käytetyin pesuaine myy....

        Ja niin se vaan kynsisienitököttimainoskin saatiin sun päässä positiiviseksi...seuraavalla kerralla alat mantraamaan sen nähdessäs....aaaaammmm!

        Ei kun Ommm...mani badme hum... 😊


      • Wwuu kirjoitti:

        No tuota, tuota..

        Meinaatko, että ne kaikki olis hulluja, vai kenties jotain pesi päässä jo ennen sinne lähtöä?

        No siis kaikki uskonnot on suomeks sairaita ihmisen keksintöä. En tiedä millaseen olisit mennyt, mutta ihan länsimainen vallitseva uskonto antoi abbedissalle oikeuden nöyryyttää nunnia. Ne joutui nuolemaan sen jalkoja ja olemaan syömättä. Töistä ei saanut tuntea kiitollisuutta, vaan nöyryyttä. Kuulimpa, että täällä Suomessakin on katkottu käsiä...ja hiljattainhan nunna katosi...löytyikö?


      • Wwuu kirjoitti:

        Ei kun Ommm...mani badme hum... 😊

        Minne mäni?


      • Wwuu kirjoitti:

        Toisaalta kyllähän mun päässä pari lehtopöllöä pesii.

        No niin. Näin käy käy kun ei osaa ajoissa lopettaa, vaikka toinen on tosissaan..

        No mä katsos saan palkkaakin tästä. eehhehe.....


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        No siis kaikki uskonnot on suomeks sairaita ihmisen keksintöä. En tiedä millaseen olisit mennyt, mutta ihan länsimainen vallitseva uskonto antoi abbedissalle oikeuden nöyryyttää nunnia. Ne joutui nuolemaan sen jalkoja ja olemaan syömättä. Töistä ei saanut tuntea kiitollisuutta, vaan nöyryyttä. Kuulimpa, että täällä Suomessakin on katkottu käsiä...ja hiljattainhan nunna katosi...löytyikö?

        No hyi vittundaali, ei mitään tuollaista.
        Lähinnä siis joogaa ja meditointia.

        En minä mihinkään uskontoon uskokaan. Usko on kyllä hyvä asia itsessään ja parantavakin. Tuostahan on todisteena esim. vahva usko lääketieteeseen, jolloin lumelääkkeet, ja jopa lumeleikkaukset parantavat potilaan. Vähän samaan tapaan kuin saarnaajien "ihmeparannukset." Ihmisissä itsessään on se voima, joka saattaa olla paljon suurempi kuin nykyään käsitetään.


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        No mä katsos saan palkkaakin tästä. eehhehe.....

        Ja pidät kilttiä ja kunnollista ihmistä hereillä, vaikka luomet roikkuu niin, että näkörakoa on muutama milli. Helvetin jeesusperkele.


      • Wwuu kirjoitti:

        No hyi vittundaali, ei mitään tuollaista.
        Lähinnä siis joogaa ja meditointia.

        En minä mihinkään uskontoon uskokaan. Usko on kyllä hyvä asia itsessään ja parantavakin. Tuostahan on todisteena esim. vahva usko lääketieteeseen, jolloin lumelääkkeet, ja jopa lumeleikkaukset parantavat potilaan. Vähän samaan tapaan kuin saarnaajien "ihmeparannukset." Ihmisissä itsessään on se voima, joka saattaa olla paljon suurempi kuin nykyään käsitetään.

        No mä suhtaudun tuollasiinkin penseästi. Siis se on sitä lyijynää suuhun.

        No Juicevainaahan sanoi, että usko hyvä, uskonto hyvä, mutta seurakunta paha. Mä mietin sitä uskontoakin, että sehän on monien ihmisten yhteinen, mutta ei välttämättä. Usko on sitä että johonkin uskoo...sehän on tärkeää. Uskontohan voi tosiaan olla se oma ymmärrys tästä kaikesta. Mutta seurakunnat ja tälläiset on juuri niitä, ketkä määrittelee elämän, ei se eläjä itse.

        Paitsi tää meidän palstauskonto, tämähän tuo valon elämään ja on yksi ja ainot....haallleeeluja!


      • Wwuu kirjoitti:

        Ja pidät kilttiä ja kunnollista ihmistä hereillä, vaikka luomet roikkuu niin, että näkörakoa on muutama milli. Helvetin jeesusperkele.

        No tylsää täällä valvoa yksin...kyllä joka jessellä pitää olla oma wuu, mitä vaivata, kun pukkaa hengenasiaa eetteriin....


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        No mä suhtaudun tuollasiinkin penseästi. Siis se on sitä lyijynää suuhun.

        No Juicevainaahan sanoi, että usko hyvä, uskonto hyvä, mutta seurakunta paha. Mä mietin sitä uskontoakin, että sehän on monien ihmisten yhteinen, mutta ei välttämättä. Usko on sitä että johonkin uskoo...sehän on tärkeää. Uskontohan voi tosiaan olla se oma ymmärrys tästä kaikesta. Mutta seurakunnat ja tälläiset on juuri niitä, ketkä määrittelee elämän, ei se eläjä itse.

        Paitsi tää meidän palstauskonto, tämähän tuo valon elämään ja on yksi ja ainot....haallleeeluja!

        Lyijykynäsuuhun on tiedettä. Pimpelipom!

        Usko ja uskonto, eri juttuja.

        Luostari, ashram..what evöö 😁
        💤💤💤


      • Wwuu kirjoitti:

        Lyijykynäsuuhun on tiedettä. Pimpelipom!

        Usko ja uskonto, eri juttuja.

        Luostari, ashram..what evöö 😁
        💤💤💤

        No se on tiedettä joo. Tiedettä on moni asia ja tiede todistaa asioita, mutta ei se tarkoita, että kaikki pitäisi siihenkään perustaa. Pidän tieteestä se on rehellistä. Mutta se on yksituumaista...kynän vaikutuksia voi miettiä syvemmällekin...voiko se onnellisuus tulla muustakin kuin lihasten kautta...

        Juu, niin on...mutta tarkoitin, että Juicekin piti tulkita oikein...se ei kuitenkaan minusta mikään hihhuliuskoja ollut...että tuohon tulokseen tulin...

        pimpelipom...joko alkaa riivailla...kohta katsot seinää teevadin kokoisilla silmillä ja ampaiset juosta kämpän matot rullalle...ukkos sit sängystä murisee, että mitä se taas siellä ja nukahtaa uudelleen...


    • Mohammed_Liljalaakso

      Periksen mielikuvitusystävät timppa, bicky, darkkis ja kumppanit voivat toimia opetuslapsina.

      • Jees! Tästä tää alkaa rakentuu. Kohta on uskonto kasassa, voijaan tehdä seurakunta ja penätä veroja. Sit vaan ryypätään kokojengillä ne vaikka ruotsinlaivalla.


      • Wwuu
        Dissident kirjoitti:

        Jees! Tästä tää alkaa rakentuu. Kohta on uskonto kasassa, voijaan tehdä seurakunta ja penätä veroja. Sit vaan ryypätään kokojengillä ne vaikka ruotsinlaivalla.

        Pontius Pilatus ja hurraavat roomalaiset?


      • Wwuu kirjoitti:

        Pontius Pilatus ja hurraavat roomalaiset?

        Juu, kaik löytyy!


      • Dissident kirjoitti:

        Juu, kaik löytyy!

        En sit tiedä, että meinaako palstauskonnolta mennä katu-uskottavuus, kun opetuslapsista osa tekee penistreeniä?


    • Oikein tajua tämän avauksen pointtia, disse ehkä vaan dissaa mutta kommentoidaan nyt kuitenkin:

      1. Vänkää. Ei ole niin yksinkertaista asiaa, että siitä ei voi vängätä vastaan.
      // Siitähän se keskustelu syntyy, jos ei kukaan vänkää ei ole keskustelua

      2. Perustele. Pelkät periaatteet kasvattaa känsiä sukupuolielimiin.
      // Me kiltit & kunnolliset on aina persuteltu ja tutkimukset linkitetty, palstan naiset on tunnepohjaisempia lausunnoissaan.

      3. Lue tarkasti, kirjoita oikein hartaudella. (äidinkieltä vois olla koulussa enemmän)
      // Tjoo, tuo ei kai nyt ehkä niin kovin tärkeää, kunhan tulee ymmärretyksi.

      4. Naura/naurata. Huumoria perk..le! Kun suksi ei luista...
      // No joo, hauska saa olla, oppisivatpa naisetkin olemaan

      5. Linkitä. (muutakin kuin seiskapäivää-lööppejä köhöm! )
      // Mikäs vika sesikan lööpeissä? Onhan niitä tosin muitakin

      6. Opi muitten kirjoituksista. Aina voi tulla jotain uutta.
      // Pah, kyllä ne omat kirjoitukset kuitenkin viisaimman opin antaa

      7. Elä junnaa. Jos kysyt samaa asiaa 17 kertaa, onko vika vastauksissa, vai sinussa?
      // Kukapa sitä nyt junnaisi?

      8. Elä provosoidu. Täällä puskaperkeleet koettelee, usko palstaan kaikkivaltaiseen.
      // Joo ei, se on ihan oma vika jos provosoituu

      9. Kunnioita vanhempia palstalaisia. Niissä on palstaviisaus...
      // Tuohan on hyvä sääntö :D

      10. Pidä foliohattu päässä...aina tulee!
      // Tuo lähinnä tuoreemmille palstalaisille tarpeen

      • No vallitsevanan palsta-jehvelinä opastan sinuakin koliseva peltipurkki siinä...

        1. ei korjattavaa...
        2. Katso käsky 7.
        3. Hyvä, hyvä saat nakin...
        4. No naiset tässä aika jäätäviä...wuu päällimmäisenä.
        5. No kamoon! Matin elämä nosti lehden pystyyn...
        6. Kurkkaappa uudellen kohta 7.
        7. Sinä?
        8. Niinpä...uusille vaan muistuttaa...
        9. Eläke-etuuksia jo suunnitellaan...
        10. Niitäkin pitää muistaa...


    • Hehhe, nämähän on aika hyviä :D

      • Joo. Wuu innostutti laittamaan. Ja mähän oon palstajeesus, niin mun homma. Itseasiassa noista vois joistain ottaa ihan irl moni oppia...ei tää ehkä ole sellainen tyly ohjeisto niinkuin joissain uskonnoissa. Tää antaa määritellä oman elämän ei määritellä sitä.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Wuu innostutti laittamaan. Ja mähän oon palstajeesus, niin mun homma. Itseasiassa noista vois joistain ottaa ihan irl moni oppia...ei tää ehkä ole sellainen tyly ohjeisto niinkuin joissain uskonnoissa. Tää antaa määritellä oman elämän ei määritellä sitä.

        Palstajeesus XD Milloin susta sellainen on tullut xD


      • sesesese kirjoitti:

        Palstajeesus XD Milloin susta sellainen on tullut xD

        No kun kuulemma en oo enää valkoritari, niin kysyin sit että mikäs, niin palstajeesus kuulemma.... No siitähän tää sit lähti leviämään huumorilla.
        Varmaan joku harmis sen keksi, tai lineri...vai huusko joku puskista? En tarkkaan muista, mutta mähän osaan naureksia itellenikin....


      • Dissident kirjoitti:

        No kun kuulemma en oo enää valkoritari, niin kysyin sit että mikäs, niin palstajeesus kuulemma.... No siitähän tää sit lähti leviämään huumorilla.
        Varmaan joku harmis sen keksi, tai lineri...vai huusko joku puskista? En tarkkaan muista, mutta mähän osaan naureksia itellenikin....

        Oi palstajeesus xD hauskaa tutustua ;) Valvotko tän yön?


      • sesesese kirjoitti:

        Oi palstajeesus xD hauskaa tutustua ;) Valvotko tän yön?

        No en tiedä? Ei vissiin oo niin kiireitä töissä, että saatampahan nokostellakin...kui niin?


      • seseseses
        Dissident kirjoitti:

        No en tiedä? Ei vissiin oo niin kiireitä töissä, että saatampahan nokostellakin...kui niin?

        Ei ku tähän aikaan kirjoittelet :) siitä vain kysyin. Mä teen kouluhommia tän yön... niin valvon kanssa xD


      • seseseses kirjoitti:

        Ei ku tähän aikaan kirjoittelet :) siitä vain kysyin. Mä teen kouluhommia tän yön... niin valvon kanssa xD

        Okei. No täällähän mä vastailen viestilöihin oikeestaan varmaan niinpitkään kuin niitä tulee, katsoo nyt, että tuleeko uni silmään vai ei...Täällä töissä uinuminen on aika turhaa...ei se kunnon unta vastaa, mutta jos on mahdollisuus ja tylsää, ettei kestä hereillä, niin sit viskaan itteni vaaka-tasoon...

        Sain muuten etiäisen, että on tavattu aikaisemminkin? Olenks väärässä?


      • Dissident kirjoitti:

        Okei. No täällähän mä vastailen viestilöihin oikeestaan varmaan niinpitkään kuin niitä tulee, katsoo nyt, että tuleeko uni silmään vai ei...Täällä töissä uinuminen on aika turhaa...ei se kunnon unta vastaa, mutta jos on mahdollisuus ja tylsää, ettei kestä hereillä, niin sit viskaan itteni vaaka-tasoon...

        Sain muuten etiäisen, että on tavattu aikaisemminkin? Olenks väärässä?

        Nyrkkeilijähän se on. Öitä teille.


      • Palstajeesus kirjoitti:

        Nyrkkeilijähän se on. Öitä teille.

        Hah... jollekin tuli kiire rekata mun titteli... hauskaa! Öitä vaan....


      • Seseses
        Dissident kirjoitti:

        Okei. No täällähän mä vastailen viestilöihin oikeestaan varmaan niinpitkään kuin niitä tulee, katsoo nyt, että tuleeko uni silmään vai ei...Täällä töissä uinuminen on aika turhaa...ei se kunnon unta vastaa, mutta jos on mahdollisuus ja tylsää, ettei kestä hereillä, niin sit viskaan itteni vaaka-tasoon...

        Sain muuten etiäisen, että on tavattu aikaisemminkin? Olenks väärässä?

        Onks me tavattu? Emmä tiiä. Voipi olla että on, voipi olle ettemme oo 😂


      • Seseses kirjoitti:

        Onks me tavattu? Emmä tiiä. Voipi olla että on, voipi olle ettemme oo 😂

        No niin, sovitaan vaikka sitten että ei... mä tarkoitin siis täällä palstalla... Mutta toisaalta ei pitäis muistella ketään silleen, koska joskus joku täällä haluaa vaihtaa nikkiä ja olla joku muu taas, niin se ei oikein toimi, jos jää kiinni. Mullakin on tämä dissi uus, vaikka ei ois kaappia pitänyt haudatakaan, mutta jotenkin tää tuntuu vaan minummalta nytten. Ja toisaalta ihminen muuttuu, ei nikkikään voi siis olla aina sama...


      • Dissident kirjoitti:

        No niin, sovitaan vaikka sitten että ei... mä tarkoitin siis täällä palstalla... Mutta toisaalta ei pitäis muistella ketään silleen, koska joskus joku täällä haluaa vaihtaa nikkiä ja olla joku muu taas, niin se ei oikein toimi, jos jää kiinni. Mullakin on tämä dissi uus, vaikka ei ois kaappia pitänyt haudatakaan, mutta jotenkin tää tuntuu vaan minummalta nytten. Ja toisaalta ihminen muuttuu, ei nikkikään voi siis olla aina sama...

        Hei no ymmärsithä sinä varmaan xD


      • sesesese kirjoitti:

        Hei no ymmärsithä sinä varmaan xD

        No joo, kyllä mä tiedän, mutta antaa olla näin. Mä taijan vetäistä tirsat ennen aamuukon tuloa. Pitää vielä tiskata astiat ja purkaa peti, sekä tehdä parit työjututkin ennen sitä. Valkkaan vaikka jotain italialaista asmr: ää kuulumaan taustalta, niin nukahtaa vaikka puunoksalle.

        Tällänen esmes...

        https://youtu.be/_303W9_5bh4

        Öitä ja intoa opiskeluun...


    • Kielipoliisi9

      11. Jos joku kirjoittaa itsellesi epämieluisan kommentin, yritä aina etsiä kommentista kielioppivirhe ja muistuta suomen kielen oikeinkirjoituksesta. Näin koet olevasi sivistyneempi ja älykkäämpi kuin toinen!

      • Njää. Tottelee käskyä 3. niin ei tarvitse uhriutua väärinkirjoituksesta. Ja onhan siinä vinha ero kirjoittaako että on kusella, kuin kusessa.... kritiikki opettaa...muista käsky 6.

        Tämä on aukoton uskonto. heh


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe