Tuollahan on jonkn verran näitä ex takseja, 2-4 vuotta vanhoja ja sen noin 400tkm ajettuna.
Ulkoa päin liki uudennäköisiä mutta on uskaltaisitko, e mersun missä hintaa on vielä 19000 euroa.
Uskaltaisitko ostaa 450tkm ajetun
14
327
Vastaukset
- Vähänliikaa
En osta(isi) - voi kestää tai sitten ei.
- MiettikääNytVähän
2010-luvun autoista, etenkin dieseleistä, löytyy jo aivan liian monimutkaista tekniikkaa, jonka ei oletetakaan enää kestävän vanhojen Mersujen kaltaisia kilometrejä, tuollainen 400tkm alkaa olla hyvin paljon jo Mersun dieselillekin, jos ajatellaan autonarvoa suhteessa kalliisiin edessä oleviin korjauksiin.
Taksi- ja muussa ammattikäytössä, jossa 2-4-vuoden aikana autoon ajetaan 400-500tkm vielä menettelee juuri ja juuri, koska auto ei näin aktiivisessa käytössä ehdi juuri koskaan täysin kylmettyä ja näitä autoja tietyusti myös huolletaan tavanomaista huolellisemmin ja tiheämmin. Silti noilla kilometreillä autot alkavat olla lopussa, vaikka voivat tavallaan tuntua- ja näyttääkin vielä "uudenveroisilta" päällepäin.
Luuletteko todella, etteivät taksi-isännät osaa laskea, milloin auton ajettuihin kilometreihin liittyvä toimintavarmuus ylittää taloudellisesti ajateltuna sen kriittisen pisteen?,
Tuon pisteen jälkeen (400-500tkm hieman Mersun mallista- ja koneesta riippuen) isommat korjaukset ja niiden aiheuttamat huomattavat kulut- sekä näistä johtuva seisottaminen huollossa alkavat nakertamaan tällaisen autonpidon taloudellista kannattavuutta- ja toimintavarmuutta varsin ikävästi.
- Hgfddfgh
Osta pois jos lompakosta löytyy tarvittaessa viis donaa korjauksiin!
- hevospoika
Pitäisi varmaan olla laatikko ainakin uusittu hiljattain että voisi luottaa että edes
yksi paikka kestää. - Jepulis0
Noistahan voi mennä ihan mitä vain rikki, tai sitten kestävät ilman yhtäkään vikaa seuraavat 200tkm.
Jonkun Mersun tai Volkkarin voisi ostaa kunhan huoltokirjasta (normi sähköinen) näkee todella tarkasti mitä on tehty ja missä. - HarmaitaHiuksia
Ei tuollainen ole ainakaan taloudellinen hankinta. Muutama tuhat lisää ja saat uuden, ajamattoman ja täydellä takuulla olevan lähes yhtä ison auton keskikokoluokasta. Sellaisellakin ajelee jo varsin mukavasti nykyisin. Jos et ole kokeillut, niin kokeile ihmeessä ensin ja ylläty!
Tuollaisessa 400tkm ajetussa vanhassa taksissa on jo niin monta potentiaalista hajoavaa paikkaa; melkein mitä vain moottorista apulaitteineen, vaihteisto tai muuta kallista voimansiirrosta, alustaan nyt on jo varmaankin lähes kaikki osat uusittu kertaalleen (toivottavasti).
On siis lähes pakko varautua vähintään jonkun jo mainitseman 5teur verran korjauskuluihin ja tällainen korjaus voi myös viedä aikaa, jolloin olet sitten ilman autoa. Eikä yhden kalliin ja hajoavan paikan korjaus tee autosta kuitenkaan paljoakaan luotettavampaa, vaan yhä edelleen saat varautua kalliisiin mahdollisiin korjauskuluihin.
Edes muinaisella W124 Mersun "ikiliikkujalla" ei niitä yli 500tkm lukemia ole saavutettu ilman merkittäviä remontteja ja tämä auto kuitenkin aikanaan suunniteltiin kestäväksi, toisin kuin nykyautot ja sisälsi nykyautoihin verrattuna hyvin yksinkertaista ja edullisesti korjattavaa tekniikkaa.
Mielestäni tuollaisen hankinnalla ei siis ole suoraan sanottuna järjen kanssa mitään tekemistä. Naapurikateutta toki aiheutat enemmän tuollaisen vanhan taksin kuin sen uuden keskikokoluokan auton ostamalla. Eihän naapurisi luonnollisesti huomaa paljon siellä mittarissa seisoo, ellei sitten historiaa uteliaisuudestaan Trafista selvitä ja historia taksina toki paljastaa totuuden.- E220_CDI
Ei minustakaan tuollaisen ostossa ole järkeä ainakaan noin hölmöllä hinnalla, jolla saa saman korimallin auton yli puolta pienemmällä ajomäärälläkin. Kun tekniikka ja korimalli on sama, miksi kannattaisi erikseen tavoitella kaikkein eniten ajettua, eikä saman hintaista yli puolta vähemmillä kilometreillä?
En tiedä, miten muiden W124 ovat menneet, mutta kyllä tuo meillä asuva on ensimmäiset 460.000 km mennyt käsittämättömän vähillä remonttikustannuksilla, vaikka sitä on tietoisesti hoidettu tehtaan huolto-ohjelmasta tinkimättä auton iästä huolimatta. Sitähän ei noin paljon ajetusta tiedä mitä seuraavaksi kosahtaa, ei uudesta eikä vanhasta. Termi "huolto-osa" saa vähän eri merkityksen näillä ajomäärillä. Mutta kun ostimme valmiiksi ehjän yli 300 tuhatta ajetun toiselta omistajalta, on suurin osa määräaikaishuolloista meidän aikana tehty ilman mitään lisätöitä.
Naapurikateutta tuolla 19.000 € Mersulla pystyy aiheuttamaan vain niin ymmärtämättömissä naapureissa, ettei niiden mielipiteellä ei ole merkitystä. Kun uusi malli on ollut liikenteessä jo pitkään, vanhan hinta pitää ymmärtää olevan tavallisen pikkuauton tasoa, eli siis yhtä kadehdittava kuin vähän käytetty Corolla. Hinta on sama, joten elvistely tai kateus ovat yhtä lailla mielikuvapohjalla vailla vastinetta reaalimaailmassa.
Sen sijaan ostamalla järkevämmin, eli uusimman mahdollisen sijasta paras mahdollinen saa tuolla budjetilla yli puolta vähemmän ajettuja saman ja edellisen korimallin E-sarjalaisia, joista voi poimia hyvin hoidetun yksilön. Kun ostaa valmiiksi ehjän, riittää kun jatkossa korjaa itse rikkomansa, eikä se ole välttämättä mikään paha rasti.
Parinkympin hintaisista uusista ei löydy yhtään mitään sellaista, minkä tilat ja mukavuus vastaisi ehjää E-sarjalaista, joita parilla kympillä on valita asti, kunhan ostaa muutaman vuoden vanhemman hyvin hoidetun ja vähän ajetun yksilön.
Käyttökustannuksissa Mersun kaskovakuutus on kalliiden alumiinirakenteiden ja kolarissa särkyvien varaosien vuoksi pikkuautoa kalliimpi, eikä uutena kalliin auton huoltokulut pienene kilometrien karttuessa. Muuta kustannusrasitetta ei sitten olekaan odotettavissa.
Mutta rakennussarjaa ei kannata mennä ostamaan. Silloin kun uuden auton hinnasta on jo yli puolet kadonnut, on kaikilla ikää jo sen verran, että oikeasti hyvä ei maksa enää paljonkaan enempää kuin aloittajan tavoittelema kallis arpalippu.
- Tuollahan
Yksi nolla pois hinnasta niin ostaisin jos kori on hienossa kunnossa. Toisaalta Japanista uitettuja alle 200 t ajettuja ”AMG” feikkejä saa jopa alle kymppitonnilla
- E220_CDI
Perheessä on kaksikin yli 400.000 km ajettua autoa, mutta en pystyisi perustelemaan itselleni 2 - 4 vuotiaan yli 400.000 km ajetun ostoa 19.000 € hinnalla. En yleensäkään käsitä ideaa ostaa ikäluokkansa halvinta, koska ikäisekseen halvan hinnalle on aina todellinen syy.
Jos E-sarjaa tekee mieli, ikä pudottaa hinnan hyvin nopeasti. Hyvä vaihtoehto on hinnasta pois muutama tonni, ja W211 korimallin facelift 100 - 150.000 km ajettuna. Vuodesta 2008 lähtien on DSB huoltoloki käytössä ja huoltotiedot tehtaan tietokannassa, josta niitä ei saa pois tekipä autolle mitä tahansa.
Jos W212 pitää saada, sitten 2 - 3 tonnia hintaa lisää, ja 100 - 150.000 km ajettu 2010 - 2011 mallinen. - Merssuuu
Millä bensa koneella e w211 on paras valinta, kun olen lukenut niistä jakopää murheista niin..
Ei nyt kuitenkaan 5 litran koneella työmatka ajoon mallia..- E220_CDI
Ei siinä M27x nelokoneen jakopäässä muuta ongelmaa ole, kuin että yksirivinen ketju menee vaihtoon yhtä usein kuin hihnakin eli sadan tuhannen välein.
350 V6 on huolettomamman maineessa, vaikka sen kulutuksen ja suorituskyvyn suhde vanhanaikainen onkin. Vertaa kustannukset 350 bensa- ja diesel V6 koneiden välillä, niin siitähän se selviää.
- 325345634
450tkm ajettu kuuluu romuttamolle, naurettavaa kuinka käytännössä romuautosta kehdataan pyytää 19000... :D Noilla kilometreillähän siitä hajoaa kone/vaihteisto/alustan osat/sähköosat minä hetkenä hyvänsä.
Jotkut ei vaan voi hyväksyä arvonalennusta, loppuunkäytetty tuote on loppuunkäytetty. Piste. Eihän sitä käytettyä vessapaperiakaan myydä eteenpäin vaikka olisi kuinka "premium" vessapaperia.
Toisaalta eihän se tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Maksaisitko 19000 tuotteesta joka todennäköisesti hajoaa minä hetkenä hyvänsä? Noilla kilometreillä koneen/vaihteiston tai muiden teknisien osien laukeaminen on ihan yleistä.- Niilloska
Kuitenkin joku on uskaltanut ottaa myyntiin, näitä takapihan joppareita..
- eliie
Kannattaa mutta hintaa niissä pyynneissä on tuplasti se mitä kannattaa maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006