Joo, elikka hain W204 korimallisen auton. Verottaja määräsi nyt autoveron W205 mallisen auton mukaan. Mahti-järjestelmästä katsoin niin minun W204 on verotettu aivan samojen pyynti/myyntihintojen mukaan kuin Mahti antaa W205 autolle. Kaikki johtuu siitä, että korimalli vaihtuu 2014, jota vuosimallia autonikin on. Hieno juttu, että joudun maksamaan vanhemmasta korimallistani uuden korimallin mukaan veroa. Ja soitin käsittelijlle niin ei tuntunut lainkaan yhteistyökykyiseltä. No, vero pitää maksaa tietysti ensin ja sitten oikaisuvaatimus. Kävipä hyvä tuuri ettei sentään laskenut veroa jonkun SLS amg mersun mukaan. Tulisi tiukkaa maksaa ensin kymmeniä tuhansia ylimääräistä ja sitten mahdollista hakea oikaisua. On tämä hieno maa elää kun olet täysin muiden virheiden armoilla. No ei minun tapauksessa ole mahdottomista kyse, mutta kuitenkin vääryyttä että minulla todistustaakka toisen tekemästä virheestä. Eiköhän tällainenkin pitäisi saada jonnekin EU oikeusasiamiehelle tutkittavaksi ettei voi riitauttaa väärin määrättyä veroa.
Autovero väärällä korimallilla
3
169
Vastaukset
- tarpeelisettiedot
Käykös sun autoveroilmoituksesta ilmi että sun autos on W 204 korimallia? Siis että lukeeko se siinä? Kun ns. vuosimalli tai edes käyttöönottopäivä ei sitä tässä tapauksessa kerro.
Verotus tehdään sun ilmoittamien tietojen perusteella, ja mitä et ole kertonut ei ole siellä tiedossa. Tässä tapauksessa korimalli olisi ollut hyvinkin tarpeellinen tieto. - apkirj.11
Olin maininnut vielä erikseen että minun auto on W204 eli se on ollut tiedossa. No nyt sieltä verottajalta oltiin yhteydessä ja virhe myönnettiin ja vero korjattiin. No virheitä sattuu kaikille. Loppu hyvin!
- nallepuhit
Palikat olivat vain kadoksissa tai muumit karanneet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418