Mitä tapahtuisi?

Puplikaanius133

Tämä on fiktiota.
Mitenhän kävisi.jos jonakin päivänä me kaikki anonyymit nimimerkki kirjoittajat kohtaisimme julkisesti face to face.
Jokaisen rintapielessä olisi kaikki nimimerkit joita kukin on käyttänyt ja tunnistaisimme toisemme ja kirkkaasti muistaisimme kaiken mitä kukin on kommentoinut tällä palstalla.
Se voisi olla aikamoinen helluntaikokous.
Löytäisimmekö veljellisen rakkauden toisiamme kohtaan..anteeksiannon.yksimielisyyden opillisissa kysymyksissä.
Olisimmeko kaikki yhtä Jumalan seurakuntaa Jeesuksen seuraajia.
Siinä varmasti seulottaisiin jyvät akanoista.
Sen jälkeen menisimme takaisin palstan anonyymimaailmaan ja vähintään vaihtaisimme nimimerkkiä tai sitten jokainen alkaisi kirjoittamaan omalla nimellään.rohkeasti ja toista kunnioittaen.
Olisiko syntynyt uusi veljeskunta.
Veritas Forumin kaltainen

27

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on mielenkiintoista. Moniko olisi valmis face to face sanomaan niitä herjauksia, solvauksia ja pilkkoja joita täällä nimimerkin takaa suoltaa?

      • kunhankyselen

        Ihan kirkkain otsin voisin sanoa sen mitä olen täällä kirjoittanut. Koska olen sitä mieltä mitä olen ja yrittänyt kuitenkin sanoa asiallisesti. Jos olen jostakin eri mieltä, se ei ole herjausta, se, miten sen ilmaisen.. se on hyvä aina miettiä ennen kuin enteriä painaa, olenko valmis vastaamaan sanoistani.


      • Rohkeastivaanreffeille

      • Vapaanakokoustaen

        Helluntailaisilla on näitä miesten iltoja saalemeissa. Onko näissä sitten helluntailaisen miehen mahdollisuus kohdata ja tavata kaltaisiaan jyviä. Tai akanoita niin kuin vielä turhan monessa saalemissa halutaan asia hiljaisuuteen painaa.
        Eikö olisi aika tulla ulos kaapista sieltä helluntailaisuuden "anonyymit ja olemattomat homoseksuaalit" maailmasta ja jokainen halle voisi omalla nimellään rohkeasti ja toista kunnioittaen veljeskunnassa kokoontua.

        Se voisi olla aikamoinen helluntaikokous se.


    • laukkuryssä

      Siiä saattaisi käydä niin, että yhellä jos toisellakin 'helluntailaisella' olisi rystyset ruvella ja silmät mustana. Ja seli-seli-selityksiä suollettaisiin solkenaan, että enhän se minä, enhän se minä, vaan ne muut..

    • Olishan se mielenkiintoista nähdä, tulisiko jokaisen nimimerkin kohdalla ajatus "eihän tuo nyt tuonnäköinen voi olla. :)

    • asiallisestiko

      Varmasti olen kirjoittanut viestejä, joita esim. asiavirheiden takia ei olisi pitänyt lähettää. Ketään en mielestäni ole loukannut, joten siinä mielessä ei hävettävää ole. Samat asiat pätevät joihinkin viesteihin, joita reilun kolmen vuoden aikana olen laittanut esim. ateisteille. Kasvokkain hyvin voisin tavata. Myös kaikki pilkkaajat ja uhoajat...jos joillakin olisi halu minut hakata yms., niin tyhjin käsin tulisin paikalle (toisin kuin useita vuosia sitten, "vanhassa elämässäni" jota olen katunut ja hävennyt...pistoolin piippuun tuijottaminen ei olisi uusi kokemus; nyt kieltäydyn väkivallasta kaikissa tilanteissa). Ketään ateistia en ole pilkannut tai helvettiin ollut lähettämässä...en ole heitä parempi ihmisenä missään tapauksessa ja juuri sitä olen yrittänyt viesteissäni korostaa. Kuljen paljon busseissa ja hyviä sekä asiallisia keskusteluja on syntynyt ihmisten kanssa, jotka eivät Jumalaan usko. Asiallisesti olen voinut uskonasioistakin puhua kenenkään siitä loukkaantumatta. Kanssaihmisiä olemme ja toimeen voimme tulla vaikka maailmankatsomuksemme eroaisivat. Omaansa ei tule vesittää toisen mielistelemiseksi, mutta ei pidä puhua asiattomuuksia tavalla, mikä loukkaa toista.
      Eikö nettikirjoittelun idea ole juuri se, ettei pidä puhua asioista, joita ei naamatusten pystyisi sanomaan?

      • kasvotusten.siis

        Luetaan pieni esimerkki Raamatusta tähän aiheeseen liittyen !

        Eli monesti kuva toisesta on hyvin eri kirjoittamalla ja varsinkin opillisten asia vääntöjen olleessa kyseessä ja kasvotusten tavattaessa, eikä se ole kaksinaamaisuutta kuitenkaan.

        2. Korinttolaiskirje 10
        1 Minä, Paavali, itse kehoitan teitä Kristuksen laupeuden ja lempeyden kautta, minä, joka olen muka nöyrä kasvotusten teidän kanssanne, mutta poissa ollessani rohkea teitä kohtaan,

        9 Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni.
        10 Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
        11 Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.
        12 Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä.

        1 Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.
        2 Olen edeltäpäin sanonut ja sanon edeltäpäin niille, jotka ennen ovat syntiä tehneet, ja kaikille muille-niinkuin silloin sanoin, kun olin toista kertaa tykönänne, samoin nytkin, kun olen poissa-etten, kun taas tulen, ole teitä säästävä,
        3 koska te etsitte todistetta siitä, että minussa puhuu Kristus, joka ei ole heikko teitä kohtaan, vaan on teissä voimallinen.
        4 Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.
        5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        6 Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.
        7 Mutta me rukoilemme Jumalaa, ettette tekisi mitään pahaa, emme sitä varten, että näyttäisi siltä, kuin me olisimme koetuksen kestäviä, vaan että te tekisitte hyvää ja me olisimme ikäänkuin ne, jotka eivät koetusta kestä.
        8 Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
        9 Sillä me iloitsemme, kun me olemme heikot, mutta te olette voimalliset; sitä me rukoilemmekin, että te täydellisiksi tulisitte.
        10 Sentähden minä kirjoitan tämän poissa ollessani, ettei minun teidän luonanne ollessani tarvitsisi käyttää ankaruutta sen vallan nojalla, minkä Herra on minulle antanut rakentamiseksi, ei kukistamiseksi.

        Mitä Paavali siis kertoo itse itsestään ja muiden suhtautumisesta häneen itseensä ?

        Paavali siis sanoo sen selvästi, että opillinen ohjaus on tarpeellinen ja se voi olla kovankin tuntuista, jos ja kun joutuu ojentamaan ja nuhtelemaan valheista ja vääristä toimista !

        Mutta kun sitten ollaan yhdessä, tulisi rakentua Rakkaudessa, mutta tätä eroa ja erotusta, eivät siis uskovat veljet ja sisaret tajunneet !

        2. Kor. 13:10 Sentähden minä kirjoitan tämän poissa ollessani, ETTEI MINUN teidän LUONANNE ollessani tarvitsisi käyttää ANKARUUTTA sen vallan nojalla, minkä Herra on minulle antanut rakentamiseksi, EI KUKISTAMISEKSI.

        Mutta tässä yhteydessä on hyvä tiedostaa siis tämäkin:

        Matt. 15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

        Tuohon Paavali viittaa sanoissaan:

        2. Kor. 10:2 ja pyydän, ettei minun, kun tulen teidän tykönne, tarvitsisi käyttää sitä rohkeutta, millä AION LUOTTVAISESTI KÄYDÄ ERÄIDEN KIMPPUUN, jotka ajattelevat meistä, aivan kuin vaeltaisimme lihan mukaan.

        Eli tämä asia ja aihe ei ole mikään yksioikoinen, eli tulee rakantaa ja rakentua yhdessä, mutta valhetta ja vääryyttä ei tule sallia eikä hyväksyä !

        Moni nykyään opettaa niin, että kaikkia pitää vain rakastaa !

        Mutta Raamatussa ei eroteta koskaan Jumalan Rakkautta Totuudesta !

        Eli AINA pitää olla Totuus Rakkaudessa ja Rakkaus Totuudessa !

        Moni ei taajua myöskään sitä, että mikä on todellista Rakkautta, josta tämä Raamatunkohta kertoo:

        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Eli Totuus on sanottava eksyneelle, vaikka se varmasti kirpaisee, sillä vain Totuus tekee vapaaksi ja Totuuden sanomalla voi pelastaa toisen sielun jopa kuolemasta !

        Rakastakaamme siis toisiamme TOTUUDESSA, eikä Totuudesta tinkien !


      • kasvotusten.siis

        Vielä sinulle "asiallisestiko" vastine/lisäys viestiisi !

        On helppoa siis anoa anonyyminä ja netissä asioita suoraan, mutta monelta uskovalta puuttuu rohkeus sanoa asiat kasvotusten !

        Se ei tarkoita sitä, etteikö asioita netissä tulisi sanoa suoraan, sillä monella uskovalla on pelko povessa, että joutuu hyljätyksi, jos sanoo asioita suoraan, eli monelta uskovalta puuttuu selkäranka eli uskallus, omien heikkouksien vuoksi.

        Vasta kun uskova on kasvanut kyllin, hän uskaltaa sanoa asioita, jotka voivat aiheuttaa kiistoja ja jopa riitoja.

        Siis asioiden suoraan kasvotusten sanominen vaatii uskovan kasvaneen Hengelliseen aikuisuuteen, jolloin kuten luonnollinen aikuinenkin kykenee sanomaan lapselle asioita suoraan, vaikka tietää melko varmasti saavansa lapsen silmilleen sen jälkeen !

        Raamattu puhuu pylväistä:

        Ilm. 3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin

        Pylväs siis kannattelee muita ja ottaa painon ja paineen vastaan, ja samoin uskovan tulisi kasvaa siis Hengelliseksi aikuiseksi ja siten pylvääksi, joka kannattelee muita ja ottaa painetta ja painoa vastaan.

        Mutta tuota pylväänä oloa ei voi vaatia kasvamattomalta, sillä kasvamattomalla ei ole siihen pylväänä oloon, eli vanhempana toimimiseen, mitään mahdollisuutta.

        Sanoma siis oli se, että se ei voi ollla eikä ole mikään mittari, että kykeneekö uskova sanomaan asioita kasvotusten, että mitä saa ja voi sanoa netissä, sillä kaikki riippuu siis siitä, onko uskova kasvanut aikuisuuteen ja vapautunut hylätyksi jäämisen peloistaan !

        Siis se uskova, jonka ei tarvitse enää miellyttä ihmistä, ei tarvitse enää pelätä hyljätyksi tulemista, vaan hänellä on aina kuitenkin Herra seuranaan ja kanssaan, vaikka ihmiset hylkäisivät.

        Mutta joka yhä on riippuvainen muista ja väärin pyrkii miellyttämään ennemmin ihmisiä, kuin Jumalaa, se ei toki uskalla kasvotusten ja suoraan mitään sanoa !

        Ap. t. 5:29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.

        Tässä pari hyvää esimerkkiä siitä pelosta, joka estää sanomasta suoraan asioita !

        Joh. 7: 12 Ja hänestä oli paljon kiistelyä kansassa; muutamat sanoivat: "Hän on hyvä", mutta toiset sanoivat: "Ei ole, vaan hän villitsee kansan".
        13 Ei kuitenkaan kukaan puhunut hänestä julkisesti, koska he pelkäsivät juutalaisia.

        Joh. 9:20 Hänen vanhempansa vastasivat ja sanoivat: "Me tiedämme, että tämä on meidän poikamme ja että hän on sokeana syntynyt;
        21 mutta kuinka hän nyt näkee, emme tiedä; emme myöskään tiedä, kuka on avannut hänen silmänsä. Kysykää häneltä; hänellä on kyllin ikää, puhukoon itse puolestansa."
        22 Näin hänen vanhempansa sanoivat, koska pelkäsivät juutalaisia. Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta.


    • Kivipelto123

      Niin..pitäisikin olla..mutta ja mutta

    • Kosmogeoevo

      On hyvä periaate, että kirjoittaisiin anonyymistikin vain sellaista, mitä oltaisiin valmiita sanomaan julkisesti omalla nimellä ja naamalla. Tässä on kuitenkin ongelmansa. Maailma ei ole niin ideaalinen paikka, että se vain yksinkertaisesti koostuisi hyvistä ideaaleista. Idealistisen hyvistä puitteistaan ja piirteistään huolimatta maailma on myös täynnä sortoa, vainoa ja sotaa.

      Moni ikävä tosiasia ja epäkohta jäisi mainitsematta, jos maininnan tekemiseen vaadittaisiin identiteetin julkisuutta. Esim. demokratian toteutumisen kannalta anonymiteetilla on paljonkin merkitystä, koska se mahdollistaa vapaamman ajatustenvaihdon. Kuten Hämähäkkimies-sarjakuvan fiksu Ben-setä tiesi kertoa, niin suuri vapaus tuo mukanaan suuren vastuun.

      Kukin sitten käyttää tätä vapautta joko piitaten tai piittaamatta vastuustaan sen suhteen, ja seuraukset ovat sen mukaisia. Minä olen sitä mieltä, että herjaamiset ja rienaamiset ovat sitä pienintä pahaa näissä verkoissa. Onhan selvää, että täällä lietsotaan ihan ilmiselvästi vihaan toisia ihmisiä kohtaan, ja nyt ei ole kyse jostain maailmankuvaeroista, että pitääkö kastaa vauvoja vai onko mitään jumalia olemassakaan.

      Kyllä te tiedätte mistä on kyse. Katsotaan kuinka paljon tulee paskaa niskaan ilman, että edes sanon suoraan mitä tarkoitan. Jos se tulisi minun niskaani ihan in real life, niin enhän minä sanoisi yhtään mitään. Maailma on niin täynnä hulluja, että livenä kannattaa pysyä hyvin provosoimattomana. Nyt kun tämä nettihörhöilyn maailma vielä ruokkii ihmisten sekoilua entistä pahemmaksi, niin sitä visummin on syytä pysyä anonyymina, jos meinaa vähänkin sanoa jotain.

    • markku.lievonen

      Niin, tai ajatelkaapas, jos apostolit olisivat toimineet roolihahmoina ja salaa puskista käsin. No, jokainen ihminen,- joka onm edes itselleen rehellinen, niin tietää, miten puskassa eläminen ja toimiminen liittyy pelkuruuteen. Kuten Raamatussa on opetus, niin ihmispelko panee paulan.
      Tai sama mielikuva, miten alkoholisti rehvastelee, miten hän voi lopettaa juomisensa milloin vain jos haluaa. Totuus hänelläkin on tämä. Juominen jatkuu niin kauan kunnes hän on valmis kohtaamaan todellisuuden. Vaatii repullisen rohkeutta.
      Lisäksi puskassa toimimiseen / elämiseen liittyy paljon samankaltaisuutta kuin huomalatilassa elämisessä. Moni ihminen laittaa humalatilan piikkiin mitä ihmeellisimpiä asioita,- niin,- joita ei selvinpäin tekisi.

      Niin, ei kai kukaan kuvittele, miten puskassa toimiminen olisi JUMALAN tahto.

    • klpo

      Maailmanloppu näyttää sitten tulevan vuonna 2020! Ihmiset kuolevat atomivoimaloiden säteilyjen takia! Hiljainen kuolema, ei kukaan jäää kertomaan!? Syntyvyys alenee arviolta 6000 kuluvana vuotena 2017, kun
      viime vuonna 3000.
      Tuo niinkuin alaraja arviossa, sillä alkuvuoden 2017 tilastojen mukaan väheneminen kuluvana vuonna voi olla jopa 9000 eli 3 kertainen eli loppu voi tulla jopa nopeammin!
      Lastentulo loppuisi sen arvion mukaan jo vv.2018 - 2019.

      Tuon lopun voi välttää pysäyttämällä atomivoimalat!

      Joku oli saanut profetian:Evankeliumin saarnaaminen loppu v.2020, mikä viittaaa maailman loppuun, sillä Jeesus käski julistaa Evankeliumia maailman loppuun asti!

    • HapankaaliaOlkaaHyvä

      "Löytäisimmekö veljellisen rakkauden toisiamme kohtaan..anteeksiannon. yksimielisyyden opillisissa kysymyksissä?"

      Oletan kysyjän tarkoittavan, että kaikki kristityt taivutettaisiin tunnustamaan helluntailaisuuden opit. Vähän kuin "Senaatintorin yhteiskristillisessä vapputapahtumassa" jossa ei ole mitään yhteiskristillistä, tuskin edes kristillistäkään, vaan koko tilaisuus vedetään helluntailaisten ehdoilla, yleisön hetkutellessa itseään helluntailaisen tanssimusiikin tahdissa. Itse kristittyjä siellä ei varmuudella tapaa. Kristityt jättivät tuon vappukarkelon jo parivuosikymmentä sitten, niin jumalatonta on se pelleily siellä.

      Opillisissa kysymyksissä ei voi olla yksimielisyyttä, ellei joku kiellä uskoaan. Harhaoppeja ei kenenkään pidä lähteä tunnustamaan.

      Mitä sitten tapahtuisi jos tapaisimme? Minä ainakin seisoisin teistä mahdollisimman kaukana kuuntelemasta tyhjänpäiväisiä vitsailujanne ja sivistymätöntä naurunremakkaa, josta aina tunnistaa hellarin kaukaa, oli häät tai hautajaiset, hellarit korottavat äänensä muiden yläpuollelle, nauraen kovaäänisesti, kuulustellen ohikulkijoilta tyhjänpäiväisillä fraaseilla, onko Herra hyvä, haleyyjja-huutojen kanssa. Jos joku hellarimies yrittää laskea kätensä olkapäällesi, kyseessä on helluntailaislle ominainen, röyhkeä ja julkea seksuaalinen ahdistelu. Tarjoa sinä vuorostasi nyrkkiäsi tai kämmentäsi heti takaisin, empimättä ja huuda vartijoita tai poliisi paikalle. Jokaisella on oikeus henkilökohtaiseen koskemattomuuteen.

      Siitä tunnistaisitte minut, mikäli asialle olisi tarvetta: tuo hapannaama, joka kieltäytyy tottelemasta kaikkia lahkojohtajien pilkallisia käskytyksiä: "Nouskaa ylös, istukaa, nouskaa ylös, istukaa, nouskaa ylös, istukaa." Ne, jotka ovat jo aikaa sitten tajunneet teidän "pastorienne" vain huijaavan ja pitävän pilkkanaan yksinkertaisia uskovaisia, pysyvät teistä sen jälkeen aina kaukana.

      Kukaan aito kristitty ei voi teitä rakastaa, ainakaan veljellisesti, sillä te ette ole kristittyjen veljiä ja sisaria, vaan uskontoa väärinkäyttäviä rikollisia.
      .

    • kasvotusten.siis

      Tässä yksi elävä esimerkki siitä, että miten voi käydä, jos ja kun sanoo suoraan asioita.

      Eräässä uskovien yhteisessä kokouksessa kuuntelin edessä puhuvaa "messiaanista juutalaista", joka lopulta paljastui vain judaistiksi, joka yritti käännyttää uskovia juutalaisuuteen eli vanhaan littoon ja lain alle !

      Kuunneltuani aikana, käsitin sen, että nyt on "padassa kuolema", eli valhetta ja harhaoppia kyseinen "messiaaaninen" siis julisti uskoville !

      Minä ilmoitin asian, eli kerroin sen, minkä olin havainnut siitä "opetuksesta" ja noin varoitin muita asiasta!

      No, eräs judaismiin hurahtanut uskova veli meinasi kokouksen jälkeen tulla päälleni, eli käsikähmää hän haki tosissaan, minulle ei jäänyt muuta mahdollisuutta, kuin väistää ja lähteä pois !

      Jälkikäteen tuon "messiaanisen juutalaisen" sivulita selvästi kävi ilmi, että agendana oli siis käännyttää uskovia juutalaisuuteen ja vanhan liiton järjestykseen, jonka huippuna olisi ollut miespuolyen ympärileikkaus !

      Se Seurakunta ei ottanut varoitustani todesta, vaan veljeili tuon harhaopettajan kanssa, ja usea uskova veli alkoi sytyttelemään sapatti kynttilöitä "kipa" päässä ja rupesi noudattamaan vanhan liiton lakkautettuja ruoka ja juoma säädöksiä, sun muita juutalaisia tapoja ja tradioitioita.

      No kellään uskon veljistä ei ollut uskallusta puuttua asiaan, vain eräs veli, joka ei ollut paikalla tajusi ja ymmärsi asian ja sen vakavuuden.

      Jäin siis käytännössä yksin, eikä minua kukaan uskaltanut tukea, eikä nousta rintamaan vastustamaan valhetta ja väärää !

      Minulle kävi siis kuten Paavalille, mutta en minäkään tuomitse ketään, sillä ymmärrän sen pelon, koska itsekin aikoinani pelkäsin, jopa paljonkin alkaa käsitellä vaikeita ja arkoja asioita, joista aiheutuisi kahnauksia ja jopa riitoja.

      2. Tim. 4:16 Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako.

      Kaikista siis vain ei ole sanomaan asioita suoraan, ja hylkäämisen pelko, sen kasvotusten sanomisen siis ikävä kyllä estää.

      Harvalla uskovalla on tätä nykyä selkärankaa, eli vain haarva on kasvanut Hengelliseen aikuisuuteen !

      Uskova joka sanoo asiat suoraan, tulee ennemmin tai myöhemmin potkituksi pois uskovien yhteyksistä, mutta se ei ole paha asia, vaan kiinnittää uskovan vain tiukemmin Herraan, eli kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat !

      Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

      Eli samoin kuin luonnollinen teini-ikäinen ei enää tule toimeen vanhempiensa kanssa, ja omilla jaloilla tulisi seistä ja omillaan pärjätä ja oma koti on perustettava !

      Ihan samoin käy siis uskovan Hengellisessä kasvussa kohti täysi-ikäisyyttä, eli kuten on sanonta, että yhden pöydän alle ei mahdu kahden "isännän" jalat, niin aikuiseksi kasvavan, on kotoa lähdettävä !

      Raamattu puhuu tästä kuvana:

      Ef. 5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."

      Eli ei olla enää "kasvattajien" alaisia !

      Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

      Siis lammaskarsina on se kotiseurakunta, josta lähdetään ulos ja löydetään laidun, eli pärjätään jo omillaan, eli aikuisena/aikuisen tavoin.

      Tämä kaikki tapahtuu ihan itsekseen, kasvun kautta, sitä ei itse tarvitse puristaa eikä tehdä !

      Siis uskova, joka kasvaa kohti aikuisuutta alkaa tutkia sitä Hengellistä kotiaan ja sen toimia vihdoin KRIITTISESTI, eli mitä siellä on/oli pielessä ja mikä hyvää, ja kun tämä vaihe koittaa uskovan kohdalla, hän vääjäämättä joutuu ottamaan kantaa asioihin.

      Se aiheuttaa kitkaa aikuisuuteen kasvavan uskovan ja hänen Hengellisten "vanhempiensa" välillä ja tiet eroavat yleensä.

      Syy on se, että ne vanhemmat ovat itse sokeita omille väärille toimilleen ja sen sokeuden vuoksi, ne väärät toimet ovat jatkuneet ja yhä jatkuvat.

      Uskova joka ne näkee ei voi enää niitä hyväksyä ja siten alkaa arvostella, vaikka ennen oli siis jopa liian kritiikitön ja suvaitsi vääryyttä "kotonaan", eli moni luonnollinen lapsikin on LIIAN LOJAALI vanhempiaan kohtaan ja sallii heille ja heiltä vääryyksiä, joita ei muilta koskaan sallisi !

      Mutta kun tuo väärä lojaalius katoaa ja uskova alkaa kriittisesti tutkimaan "vanhempiensa" toimia, niin törmäys kurssille mennään !

      Olen kokenut tämän itse omassa kasvussani luonnolliseen aikuisuuteen, omien luonnollisten vanhempieni kanssa, ja ihan saman olen läpikäynyt siis Hengellisten "vanhempieni" kanssa.

      No, kasvotusten sanomiseen vaaditaan siis kasvu ja sen kautta saavutettu rohkeus, ja vain omilla jaloillaan seisovalla se rohkeus riittää, eli käytännössä siis aikuiseksi kasvaneella !

      • Mites sitten on, törmäät netissä "judaistiin", mitä teet? Haukut häntä uskosta osattomaksi, ei uudestisyntyneeksi, väität että hänellä ei ole Pyhää Henkeä. Toimitko oikein?


      • kasvotusten.siis
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mites sitten on, törmäät netissä "judaistiin", mitä teet? Haukut häntä uskosta osattomaksi, ei uudestisyntyneeksi, väität että hänellä ei ole Pyhää Henkeä. Toimitko oikein?

        Totuuden sanominen ei ole väärin !

        Se olisi väärin, jos ei sano ja varoita toista, eli jos ei kerro totuutta eksyksissä olevalle !

        Jaak. 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Vain Totuus voi vapauttaa !

        Ei siis hyssyttely auta ketään, eli tyylillä "Rauha rauha, ei hätää mitään", tuuditetaan vain kadotukseen meneviä uneen !

        1. Tess. 5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

        10 Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
        11 niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,
        12 ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?'
        13 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.
        14 Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        15 Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita,
        16 Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra.

        Niin ja sinut on jo tarkasti tutkittu ja uskosta osattomaksi selvästi havaittu, siitä ei ole epäilystä !

        Kanssasi ei siis kannata kesksutella opillisista asioista, vaan sinulle tulisi julistaa evankeliumin sanomaa, ja sitä sinulle on julistettukin, mutta se ei kelpaa sinulle, koska tykkäät vanhasta viinistä, eli vanhasta lakkautetusta liitosta, ja pidät siitä kynsin hampain kiinni.

        Minä en yritä enää auttaa sinua, katso itse eteesi !

        Eli sinun on turhaa sitten viimeisellä tuomiolla sanoa, että "Miksi ei kukaan kertonut ja varoittanut" sillä asiat on sinulle selvääkin selvemmin kerrottu ja sinua varoitettu tuosta omavanhurskauden tiestäsi, joka siis vie kadotukseen !

        Yritä enää ymmärtää se, että sinua ei hyödytä pätkääkään se, että kykenet vääntämään asioista ihmisten kanssa, sillä Herra lopulta sanoo Totuuden ja silloin viimeistään sinunkin levittämäsi valheet paljastetaan.

        Tässä kerrotaan sinun harhakuvitelmastasi, joka aikanaan paljastetaan täysin avoimesti:

        1 Veisuunjohtajalle; matalassa äänialassa; Daavidin virsi. Auta, Herra, sillä hurskaat ovat hävinneet, uskolliset ovat kadonneet ihmislasten joukosta.
        !!!
        2 He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.
        3 Hävittäköön Herra kaikki liukkaat huulet, kielen, joka kerskuen puhuu,
        4 ne, jotka sanovat: "Kielemme voimalla me olemme väkevät; huulemme ovat meidän tukemme; kuka on meille herra?"
        !!!
        5 "Kurjien sorron tähden, köyhien huokausten tähden minä nyt nousen", sanoo Herra, "tuon pelastuksen sille, joka sitä huoaten ikävöitsee".
        6 Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
        7 Sinä, Herra, varjelet heitä, suojelet hänet iäti tältä sukukunnalta.
        8 Yltympäri jumalattomat rehentelevät, kun kataluus pääsee valtaan ihmislasten seassa.


      • kasvotusten.siis kirjoitti:

        Totuuden sanominen ei ole väärin !

        Se olisi väärin, jos ei sano ja varoita toista, eli jos ei kerro totuutta eksyksissä olevalle !

        Jaak. 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Vain Totuus voi vapauttaa !

        Ei siis hyssyttely auta ketään, eli tyylillä "Rauha rauha, ei hätää mitään", tuuditetaan vain kadotukseen meneviä uneen !

        1. Tess. 5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

        10 Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
        11 niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,
        12 ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?'
        13 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.
        14 Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        15 Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita,
        16 Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra.

        Niin ja sinut on jo tarkasti tutkittu ja uskosta osattomaksi selvästi havaittu, siitä ei ole epäilystä !

        Kanssasi ei siis kannata kesksutella opillisista asioista, vaan sinulle tulisi julistaa evankeliumin sanomaa, ja sitä sinulle on julistettukin, mutta se ei kelpaa sinulle, koska tykkäät vanhasta viinistä, eli vanhasta lakkautetusta liitosta, ja pidät siitä kynsin hampain kiinni.

        Minä en yritä enää auttaa sinua, katso itse eteesi !

        Eli sinun on turhaa sitten viimeisellä tuomiolla sanoa, että "Miksi ei kukaan kertonut ja varoittanut" sillä asiat on sinulle selvääkin selvemmin kerrottu ja sinua varoitettu tuosta omavanhurskauden tiestäsi, joka siis vie kadotukseen !

        Yritä enää ymmärtää se, että sinua ei hyödytä pätkääkään se, että kykenet vääntämään asioista ihmisten kanssa, sillä Herra lopulta sanoo Totuuden ja silloin viimeistään sinunkin levittämäsi valheet paljastetaan.

        Tässä kerrotaan sinun harhakuvitelmastasi, joka aikanaan paljastetaan täysin avoimesti:

        1 Veisuunjohtajalle; matalassa äänialassa; Daavidin virsi. Auta, Herra, sillä hurskaat ovat hävinneet, uskolliset ovat kadonneet ihmislasten joukosta.
        !!!
        2 He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.
        3 Hävittäköön Herra kaikki liukkaat huulet, kielen, joka kerskuen puhuu,
        4 ne, jotka sanovat: "Kielemme voimalla me olemme väkevät; huulemme ovat meidän tukemme; kuka on meille herra?"
        !!!
        5 "Kurjien sorron tähden, köyhien huokausten tähden minä nyt nousen", sanoo Herra, "tuon pelastuksen sille, joka sitä huoaten ikävöitsee".
        6 Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
        7 Sinä, Herra, varjelet heitä, suojelet hänet iäti tältä sukukunnalta.
        8 Yltympäri jumalattomat rehentelevät, kun kataluus pääsee valtaan ihmislasten seassa.

        Miksi väität, että minä olen uskosta osaton? Minä uskon Jeesukseen ja pelastun yksin armosta. Mutta uudessa liitossa meillä ei ole lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Siinä ei ole mitään omavanhurskautta, että noudattaa Jumalan käskyjä.


      • kasvotusten.siis
        Kristitty.net kirjoitti:

        Miksi väität, että minä olen uskosta osaton? Minä uskon Jeesukseen ja pelastun yksin armosta. Mutta uudessa liitossa meillä ei ole lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Siinä ei ole mitään omavanhurskautta, että noudattaa Jumalan käskyjä.

        Niin uskoo suurin osa esim. kirkkokuntien tapa "kristityistä", jotka eivät kuitenkaan koskaan ole uudestisyntyneet !

        Ja osa jehovantodistajista väittää uudestisyntyneensä, vaikka ei varmasti sitä ole, jos asiaa hiemankin tutkii.

        Mutta jos haluat asian selvittää minulle ja muille, niin kerro toki se, miten uudestisynnyit, ja miten se sinussa vaikutti kaiken kaikkiaan.

        Sillähän asia selviää nopeasti !

        Mutta sinä et taida tähän suostua, ja syy on siihen siten hyvin selvä.

        Yhtä vähän nimittäin ymmärrät Hengessä vaeltamisesta, eli todellisesta uuden liiton Uskossa elämisestä.

        Ja niin kauan siis kun yhä uskot vanhan liiton säädösten olevan voimassa, et voi olla elävässä Uskossa, sillä sinä luotat oikeasti silloin lakiin, etkä Kristukseen .


      • kasvotusten.siis kirjoitti:

        Niin uskoo suurin osa esim. kirkkokuntien tapa "kristityistä", jotka eivät kuitenkaan koskaan ole uudestisyntyneet !

        Ja osa jehovantodistajista väittää uudestisyntyneensä, vaikka ei varmasti sitä ole, jos asiaa hiemankin tutkii.

        Mutta jos haluat asian selvittää minulle ja muille, niin kerro toki se, miten uudestisynnyit, ja miten se sinussa vaikutti kaiken kaikkiaan.

        Sillähän asia selviää nopeasti !

        Mutta sinä et taida tähän suostua, ja syy on siihen siten hyvin selvä.

        Yhtä vähän nimittäin ymmärrät Hengessä vaeltamisesta, eli todellisesta uuden liiton Uskossa elämisestä.

        Ja niin kauan siis kun yhä uskot vanhan liiton säädösten olevan voimassa, et voi olla elävässä Uskossa, sillä sinä luotat oikeasti silloin lakiin, etkä Kristukseen .

        En minä luota pelastuksen suhteen lakiin, vaan yksin Jeesukseen. Mutta jos me rakastamme Jeesusta, noudatamme Jumalan käskyjä. Miksi en voi olla elävässä uskossa, ja noudattaa lakia? Tulisiko tahallaan tehdä syntiä, jotta olisi elävässä uskossa? Armon alla meillä ei ole lupa tehdä syntiä rikkomalla lakia, asia jonka olen sinulle selittänyt monta kertaa.


      • kasvotusten.siis
        Kristitty.net kirjoitti:

        En minä luota pelastuksen suhteen lakiin, vaan yksin Jeesukseen. Mutta jos me rakastamme Jeesusta, noudatamme Jumalan käskyjä. Miksi en voi olla elävässä uskossa, ja noudattaa lakia? Tulisiko tahallaan tehdä syntiä, jotta olisi elävässä uskossa? Armon alla meillä ei ole lupa tehdä syntiä rikkomalla lakia, asia jonka olen sinulle selittänyt monta kertaa.

        Kerro nyt vaan se perinteinen omakohtainen todistus uudestisyntymisestäsi !

        Se ennen aina vaadittiin seurakunnan yhteyteen tulevalta, joka itse sanoi olevansa uskova.

        Nykyään sitä ei vaadita, sillä olisihan se noloa todeta, että joku uskosta osaton on ollut seurakunnan jäsen vaikka, ei ole edes uudestisyntynyt koskaan.

        Mutta älä jankkaa laista minulle, vaan kerro se omakohtainen todistuksesi, se riittää !

        Tuo jankkaamisesi muistuttaa rikkinäistä viinyyliä, joka pyörii paikallaan.

        En viitsi enää vastailla tuohon, kun olen jo varmaan kymmeniä kertoja siihen vastannut, etkä silti ymmärrä edes saaneesi jo moneen kertaan sen vastauksen !


      • kasvotusten.siis kirjoitti:

        Kerro nyt vaan se perinteinen omakohtainen todistus uudestisyntymisestäsi !

        Se ennen aina vaadittiin seurakunnan yhteyteen tulevalta, joka itse sanoi olevansa uskova.

        Nykyään sitä ei vaadita, sillä olisihan se noloa todeta, että joku uskosta osaton on ollut seurakunnan jäsen vaikka, ei ole edes uudestisyntynyt koskaan.

        Mutta älä jankkaa laista minulle, vaan kerro se omakohtainen todistuksesi, se riittää !

        Tuo jankkaamisesi muistuttaa rikkinäistä viinyyliä, joka pyörii paikallaan.

        En viitsi enää vastailla tuohon, kun olen jo varmaan kymmeniä kertoja siihen vastannut, etkä silti ymmärrä edes saaneesi jo moneen kertaan sen vastauksen !

        Minulla ei ole mitään velvollisuutta todistaa sinulle yhtään mitään. Olen jo sanonut, että uskon Jeesukseen ja luotan hänen armoonsa. Omakohtainen todistus ei muuttaisi sitä asiaa miksikään.


      • kasvotusten.siis
        Kristitty.net kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään velvollisuutta todistaa sinulle yhtään mitään. Olen jo sanonut, että uskon Jeesukseen ja luotan hänen armoonsa. Omakohtainen todistus ei muuttaisi sitä asiaa miksikään.

        Johan minä tämän tiesin etukäteen !

        Todistusta ei voi tulla, kun et ole uudestisyntynyt !

        Uuudestisyntynyt sen sijaan kertoo mielellään, sillä se on väkevää omakohtaista evankeliointia !

        Uudestisyntynyttä siis ei tarvitse pakottaa todistamaan, eikä tältä tarvitse asiaa penätä.

        Juuri tämän takia tuo omakohtainen todistus siis vaadittiin, ja sen kautta erottuivat jyvät akanoista !


      • kasvotusten.siis kirjoitti:

        Johan minä tämän tiesin etukäteen !

        Todistusta ei voi tulla, kun et ole uudestisyntynyt !

        Uuudestisyntynyt sen sijaan kertoo mielellään, sillä se on väkevää omakohtaista evankeliointia !

        Uudestisyntynyttä siis ei tarvitse pakottaa todistamaan, eikä tältä tarvitse asiaa penätä.

        Juuri tämän takia tuo omakohtainen todistus siis vaadittiin, ja sen kautta erottuivat jyvät akanoista !

        No kerropa sinä omakohtainen todistus uudestisyntymisestäsi, muuten päädyn uskomaan että sinä et ole ollenkaan uskossa.


      • markku.lievonen
        kasvotusten.siis kirjoitti:

        Johan minä tämän tiesin etukäteen !

        Todistusta ei voi tulla, kun et ole uudestisyntynyt !

        Uuudestisyntynyt sen sijaan kertoo mielellään, sillä se on väkevää omakohtaista evankeliointia !

        Uudestisyntynyttä siis ei tarvitse pakottaa todistamaan, eikä tältä tarvitse asiaa penätä.

        Juuri tämän takia tuo omakohtainen todistus siis vaadittiin, ja sen kautta erottuivat jyvät akanoista !

        Viesti tuotantostasi päätellen. Ymmärrätkö, mitä on ihmisen elää uskosta ja erikoisesti miten se ilmentyy?

        Ihminen voi kopsailla Raamatun ilmoituksia ja tiedostaa niitä, mutta eläminen uskosta on aivan toinen käsite. Tiedollisuus ja usko on siten täysin eri asioita.

        Niin, miten sinussa ilmentyy usko Jeesukseen? Näin sivullisena on erikoisen vaikeaa sen havainnoiminen.


    • Armoitus1111

      Just joo..hoh hoijaa..voi voi ja voihan hyvää päivää ja Isä ja äiti..voi pyhä yksinkertaisuus.
      Mitähän seuraavaksi.
      Las Vegas vai??..?? Ei ei ei.ja eii.

    • Rukouskoauttaa

      Vaikka heti. Reiluus pitää olla molemmin puolista. Jyväskylässä mukamas uudestisyntyneet jatkavat rahakkaiden uhrien etsintää. 😉 Ei ihan uppoa. 😉

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      185
      4417
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3643
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      236
      3254
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1299
    5. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      167
      1267
    6. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1234
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1011
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      950
    9. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      897
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      52
      891
    Aihe