Kenelle osoitat rukouksesi?

Kun rukoilet, niin osoitatko sanasi Jumalalle vai Jeesukselle? Ja onko sillä jotain merkitystä?

23

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RukoilenIsää

Minä osoitan rukoukseni ainoastaan Isälle, sillä Jeesus opetti rukoilemaan ainoastaan Isää.

• No, näinhän Raamatussa kyllä sanotaan:

Matt. 6:9
        Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

• EiJeesukselle

Jos osoitat rukouksesi Jeesukselle tuo rukous ei päädy Jumalan korviin eikä Hän vastaa siihen eli jäät ilman pyyntöäsi. Jumala on ainoa joka voi täyttää sinun pyyntösi, ei Jeesus.

• SamaOsoite

Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki samaan osoitteeseen menee jos rukoilet ketä tahansa näistä kolmesta persoonasta.

• Tuo oli oikeastaan aika hauska kysymys. Tulin pohtineeksi samaa aikoinaan. Olen oppinut rukoilemaan Jumalaa. Aikoinaan lapsen mielessä se oli niin selkää, että on Jumala ja Hänellä on poika. Sittemmin olen saanut kuulla, ettei Jumalaa saa lähestyä muuten kuin Jeesuksen kautta. Toinen selitys on ollut, että Pyhä Henki toimii välityksessä tärkeimpänä.

Onhan se hämmentävää, kun näitäkin opetuksia on niin monenlaisia. Nykyään vain rukoilen, luomatta mitään mielikuvia mistään ihmisen kaltaisesta olennosta. Ottaapa sen rukouksen sitten vastaan mikä tahansa näistä kolmesta.

• Minä en rukoile ollenkaan, lopetin sen kun lestadiolaistaustaisen lapsuuteni Jumala ei minua ei minua kuullut.

• Uskoisin rukouksen päätyvän oikeaan osoitteeseen joka tapauksessa. Kun Jumala kuulee heikonkin huokauksen, eiköhän Hän selviä siitäkin, jos osoite on epävarma.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Uskoisin rukouksen päätyvän oikeaan osoitteeseen joka tapauksessa. Kun Jumala kuulee heikonkin huokauksen, eiköhän Hän selviä siitäkin, jos osoite on epävarma.

Tähän minäkin lujasti luotan.

• RiippuuMitäRukoilit
        sage8 kirjoitti:

Minä en rukoile ollenkaan, lopetin sen kun lestadiolaistaustaisen lapsuuteni Jumala ei minua ei minua kuullut.

Rukoilut pelkkää tyhjää ja tarpeetonta. Luterilaisen kirkon Jumaka tuntuu ainakin vastaavan rukouksiin silloin kun ne ovat pyyteettömiä ja epäitsekkäitö esim minä olen rukoillut että kaikilla olisi oikeus mennä naimisiin ja katsoppas kuinka ollakkaan, tuli uusi avioliittolaki.

• RiippuuMitäRukoilit kirjoitti:

Rukoilut pelkkää tyhjää ja tarpeetonta. Luterilaisen kirkon Jumaka tuntuu ainakin vastaavan rukouksiin silloin kun ne ovat pyyteettömiä ja epäitsekkäitö esim minä olen rukoillut että kaikilla olisi oikeus mennä naimisiin ja katsoppas kuinka ollakkaan, tuli uusi avioliittolaki.

Olit siis pyyteetön kun olit hetero.

• RiippuuMitäRukoilit kirjoitti:

Ei kai Jumala mikään automaatti ole?

• EiOleAutomaatti
        mummomuori kirjoitti:

Ei kai Jumala mikään automaatti ole?

Monet ihmiset pitävät Jumalaa toiveautomaattina ja pyytävät itselleen rukouksidsa lottovoittoa, urheiluautoa tai naapurin tyttöä. Jumala ei ole kuitenkaan mikään automaatti, vaikka ottaakin vastaan miljardeja ja miljardeja rukouksia joka hetki.

• herranpieksut

"Nykyään vain rukoilen, luomatta mitään mielikuvia mistään ihmisen kaltaisesta olennosta."
        Oletko joskus kuvitellut Jumalan olevan ihmisen kaltainen olento???

• voi.sinua.homottaja
        sage8 kirjoitti:

Olit siis pyyteetön kun olit hetero.

Sage se homottaa taas heti aamusta :)
        Mene terapiaan!

• herranpieksut kirjoitti:

"Nykyään vain rukoilen, luomatta mitään mielikuvia mistään ihmisen kaltaisesta olennosta."
        Oletko joskus kuvitellut Jumalan olevan ihmisen kaltainen olento???

Lapsena kyllä, ja täällä sellaista mielikuvaa kovasti jotkut tarjoilevat.

• miten.on
        mummomuori kirjoitti:

Lapsena kyllä, ja täällä sellaista mielikuvaa kovasti jotkut tarjoilevat.

Rukoiletko Allahia?

• miten.on kirjoitti:

Rukoiletko Allahia?

Vaikka olet trolli, niin varmaan sen verran ymmärrät, ettei tuo ole edes hyvä vitsi?

• Rukoilen Jumalaa ja Isää, Jeesusta voin rukoilla, myös Pyhää Henkeä. Kolmiyhteistä Jumalaa. Ovathan He kaikki yhtä.

Itse ymmärrän tuon, että " ettei kukaan pääse Isän luo muuten kuin Minun kauttani" tarkoittavan, että kukaan ei pelastu muuten kuin Jeesuksen sovitustyön kautta. Siis uskomalla, että Jeesus on kuollut ja ylös noussut myös minun syntieni tähden.

• Niin, miksi tätä pitäisi sen kummemmin miettiä?

• Gredinta

Jos luet 1.Joh.5:13-15, niin näet että Jeesus kuulee rukoukset ja vastaa niihin.

• drenda

Ei kyllä kaikkiin vastaa.

• oipoi

Osoita sanasi vain ja ainoastaa itsellesi. Sillä totisesti totisesti minä sanon teille: Itsesuggestio on rukouksen ainut vaikutus.
      Jumala (?) joka ensin loi (?) todistettavat 2000 miljardia galaksia 13,8 miljardia vuotta sitten, niin kylläpä sillä olisi homma kytistää jokaisen galaktisen örkin sanoja ja ajatuksia. Rukoukset menee suoraan roskapostiin.

• Ei muuten toimi :D Mutta sinällään itsesuggestiolla kaikkea ei voi selittää. Tosin en ymmärrä, miksei sekin olisi hyvä asia ja toimisi mm. ateisteilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      100
      3459
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      307
      1870
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1707
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      96
      1567
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      411
      1516
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      430
      1417
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1410
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1172
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      353
      1015
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      277
      1002
    Aihe