Mauno Mattila ja Seinäjoen happosateet

Mattilaeksyttäätaas

Olipa taas hirveätä sontaa ja mustamaalaamista Mauno Mattilan uusin video Seinäjoen Helluntaiseurakunnasta. Siinä oikein pääsee Mattilan aasinsillat ja perusteettomat vihjailut esille.'
Mauno pilkkaa videollaan monta Jumalan palvelijaa ja uskovaa ihmistä jopa asettaen heidän pelastuksensa kyseenalaiseksi. Mauno on viimeissellä tuomiolla kyllä pulassa näiden puheidensa kanssa. Mitäpä tämä mies ei tekisi nettiseurakuntasa viihdyttämiseksi. Toivottavasti Seinäjoen vapaaseurakunnan uusi johtava pastori Ari Urhonen puuttuu pian tämän mustan lapaan puheisiin.
Pastori Ari Urhonen oli itse sateet lähetä illassa paikan päällä rukoilemassa 4.10 .2017 kun tämä rienausvideo tuli samaan aikaan ulos Mattilan sontaluukusta. (you tubesta ja facebookista) Nyt kaikki uskovat rukouskampaniaan, että Mauno Mattila löytäisi totuuden ja rakkauden hengen. Varokaa tämän miehen eksytyksiä kunnes hän tekee parannuksen juoramisen ja valheellisen todistuksen antamisesta.

100

3733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totinensaarnamies

      Olen itse kuullut Martti Kallionpään saarnoja niin netistä kuin äänitteillä ja minkäänlaista menestysteologiaa tai harhaoppia ei ole hänen saarnoistaan koskaan kuulunut. Jännä juttu että Mauno Mattila ei pystynyt sanomaan vfideollaan yhtään lausetta jossa Martti Kallionpää olisi julistanut "väärää evankeljumia". Martin puheita on netti täynnä kyllä niistä kuuluu aito kristus ja parannuksen tekoon kehoittava evankeljumi toisin kun Mattila uskottelee. Kuunnelkaa vaikka itse.

    • oikeatotuus
      • PääkonttoriMies

        Mauno on haastanut Pihon ja Paavolan aseman hörhöliikkeiden hengellisenä johtajana. Mauno pitää tehdä parannusta ja alistua seurakuntakurin alaisuuteen, mikä on turha toive.


    • oikeaaevankeljumia

      Olipa hyvä video tämä Martti Kallionpään todistus. Siinä on aitoa julistusta eikä mitään vilppiä mitä Mauno Mattila väittää. Onneksi linkitit tämän videon ja osoitit Mattilan panettelun vääräksi.

      • Olen jonkun verran kuunnellut ja katsonut Seinäjoen helluntaiseurakunnan videoita. En ole löytänyt mitään väärää heidän julistuksessa. Mutta en myöskään ole lähtenyt syvällisesti analysoimaan heidän opetustaan, heidän jokaista sanaansa, niin kuin jotkut näyttävät tekevän. En usko että minulla riittää tietämystä ja rahkeita ryhtyä sellaiseen analyysiin. Jätän ne asiat minua tietävämmille raamattuprofessoreille. En usko että Mattila on sellainen raamattuprofessori jota tässä tarkoitan vaikka hänellä voi olla enemmän ymmärrystä ja tietoa Raamatusta kuin minulla.

        Mutta vaikuttaa siltä että Mauno ajattelee olevansa Jumalan asettama oikaisija ja paljastaja. Suuri vastuu on sillä, joka lähtee "paljastamaan" Jumalan palvelijoita ja jopa Jumalan seurakuntaa. Toivottavasti Mauno kykenee kantamaan vastuunsa ja osaa toimia oikein.

        Pelkään enemmän että Mattila on eksynyt kuin että Seinäjoen helluntaiseurakunta olisi eksynyt. Seinäjoen helluntaiseurakunnan videot ovat olleet minulle siunaukseksi. Siellä on koettavissa Pyhä Henki. Mattilan videoista, joita muutamia olen katsonut, en voi sanoa samaa.

        Mutta en tuomitse Mattilaakaan. Oman Herransa edessä me jokainen seisomme tai kaadumme. Ja Jumala on voimallinen pitämään meidät kaikki pystyssä ja viemään perille kunhan pidämme kiinni Jeesuksesta Kristuksesta. Jos erehdymme, ja kun erehdymme, kaikki me erehdymme jossakin kohtaa, silloin tärkeintä on se, että emme luovuta ja katso itseämme pelastukseen kelpaamattomiksi, emme luovu Jumalan pelastavasta armosta, Jos kuitenkin teemme niin, luovumme Hänestä, joka meidän edestämme on kuollut ja noussut kuolleista.

        Meillä jokaisella on vain Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa jonka kautta me pelastumme. Ilman armoa me jokainen olisimme hukassa. Herra armahtakoon jokaista eksynyttä ja palauttakoon ruotuunsa.


      • viisaitasanoja

        Olipa Jaikal91 viisas kirjoitus ilman mitään kiihkoa.


      • Jeloranta

        Aamen.väkevää


    • Totuudessa4443
      • jaikalii91

        Joku viisas on sanonut että jos löydät täydellisen seurakunnan, älä missään tapauksessa mene sinne äläkä varsinkaan liity täydellisen seurakunnan jäseneksi. Sillä sinä päivänä kun sinä menet sinne se lakkaa olemasta täydellinen seurakunta.

        Jos tämä on totta, täydellistä seurakuntaa ei ole olemassa. Silloin jokaisen seurakunnan toiminta ja opetus sekä johto ja opettajat ja evankelistat ja muut toimihenkilöt ja kaikki jäsenet ovat epätäydellisiä. Mitä silloin teemme sillä me tahdomme täydellisyyttä, eiks niin? No, tehdään niin että ollaan epätäydellisenä mukana epätäydellisessä seurakunnassa. Emme vaadi täydellisyyttä itseltämme emmekä muilta uskovilta emmekä edes seurakunnalta. Rakkaus peittää syntien paljouden ja kaiken se kärsii ja kkestää. Eikös se Sana jossakin niin sano?


      • ergg
        jaikalii91 kirjoitti:

        Joku viisas on sanonut että jos löydät täydellisen seurakunnan, älä missään tapauksessa mene sinne äläkä varsinkaan liity täydellisen seurakunnan jäseneksi. Sillä sinä päivänä kun sinä menet sinne se lakkaa olemasta täydellinen seurakunta.

        Jos tämä on totta, täydellistä seurakuntaa ei ole olemassa. Silloin jokaisen seurakunnan toiminta ja opetus sekä johto ja opettajat ja evankelistat ja muut toimihenkilöt ja kaikki jäsenet ovat epätäydellisiä. Mitä silloin teemme sillä me tahdomme täydellisyyttä, eiks niin? No, tehdään niin että ollaan epätäydellisenä mukana epätäydellisessä seurakunnassa. Emme vaadi täydellisyyttä itseltämme emmekä muilta uskovilta emmekä edes seurakunnalta. Rakkaus peittää syntien paljouden ja kaiken se kärsii ja kkestää. Eikös se Sana jossakin niin sano?

        Kumma kun samaisessa 1 Korinttolaiskirjeessä Paavali nuhtelee korinttolaisia kovin sanoin. Miksi hän ei peittänytkään heidän rikoksiaan? Siksi, koska he tarvitsivat nuhtelua, jotta voisivat tehdä parannuksen. Korinttolaisissa syntyi kovuuden sijaan oikeanlaista murhetta tilastaan, joka johti parannukseen. Eli ei rakkaus ole sellaista, joka suvaitsee syntiä ja lakaisee sen maton alle.

        Paavali muuten kuten muutkin kirjoittajat, puuttui muissakin kirjeissä kovin sanoin eksytyksiin. Ei hän galatalaistenkaan tilaa peitellyt, koska näki sen johtavan Kristuksen ristin vihollisuuteen. Väärät opettajat sen sijaan pettävät kauniilla sanoilla ja rakastavalla olemuksellaan. Mutta: "Ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihamiehen suutelot ylenpalttiset" (San. 27:6). Korinttolaisille Paavali sanoo toisessa kirjeessään:

        8. Sillä vaikka murehutinkin teitä kirjeelläni, en sitä kadu, ja jos kaduinkin, niin minä - kun näen, että tuo kirje on, vaikkapa vain vähäksi aikaa, murehuttanut teitä -
        9. nyt iloitsen, en siitä, että tulitte murheellisiksi, vaan siitä, että murheenne oli teille parannukseksi; sillä te tulitte murheellisiksi Jumalan mielen mukaan, ettei teillä olisi mitään vahinkoa meistä.


      • jaikaliii91
        ergg kirjoitti:

        Kumma kun samaisessa 1 Korinttolaiskirjeessä Paavali nuhtelee korinttolaisia kovin sanoin. Miksi hän ei peittänytkään heidän rikoksiaan? Siksi, koska he tarvitsivat nuhtelua, jotta voisivat tehdä parannuksen. Korinttolaisissa syntyi kovuuden sijaan oikeanlaista murhetta tilastaan, joka johti parannukseen. Eli ei rakkaus ole sellaista, joka suvaitsee syntiä ja lakaisee sen maton alle.

        Paavali muuten kuten muutkin kirjoittajat, puuttui muissakin kirjeissä kovin sanoin eksytyksiin. Ei hän galatalaistenkaan tilaa peitellyt, koska näki sen johtavan Kristuksen ristin vihollisuuteen. Väärät opettajat sen sijaan pettävät kauniilla sanoilla ja rakastavalla olemuksellaan. Mutta: "Ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihamiehen suutelot ylenpalttiset" (San. 27:6). Korinttolaisille Paavali sanoo toisessa kirjeessään:

        8. Sillä vaikka murehutinkin teitä kirjeelläni, en sitä kadu, ja jos kaduinkin, niin minä - kun näen, että tuo kirje on, vaikkapa vain vähäksi aikaa, murehuttanut teitä -
        9. nyt iloitsen, en siitä, että tulitte murheellisiksi, vaan siitä, että murheenne oli teille parannukseksi; sillä te tulitte murheellisiksi Jumalan mielen mukaan, ettei teillä olisi mitään vahinkoa meistä.

        Ongelma ei ole se että joku nuhtelee harhaopeista ja synneistä. Niinhän tosiaan Paavalikin teki. Mutta ongelma on siinä että monet nuhtelijat ja varottajat ovat itse eksyttäjiä ja varottavat ja nuhtelevat vääristä motiiveista. He eivät tee sitä rakkaudesta eikä he ole "ystäviä joiden lyönnit ovat luotettavia". Heitä ei koeta ystäviksi koska he eivät ole ystäviä. Paavali oli ystävä.

        Paavali nuhteli ja varotti Kristuksen antamalla apostolin arvovallalla todellinen rakkaus motiivina. Paavali oli ja eli uskovien yhteydessä ja rakensi Jumalan seurakuntaa. Monet tämän päivän nuhtelijat toimivat seurakuntien ulkopuolelta ja hajottavat seurakuntia. He ovat jättäneet uskovien yhteyden vääristä motiiveista. Niin ei Paavali tehnyt. He luulevat olevansa paavaleita ja nuhtelevansa Jumalan antamalla arvovallalla ja rakkaudella. Ja kun sitä arvovaltaa ja rakkautta ei todellisuudessa ole, se on teeskenneltyä, heidän nuhtelunsa ei saa mitään aikaan, tai se saa vain pahaa aikaan.

        Ei pitäisi katsomosta huudella pelaajille hyviä neuvoja eikä suuttua kun lätkä ei mene maaliin vaikka kuinka huutaa.

        Monet ovat kääntyneet Jumalan paikallisseurakuntia vastaan omasta katkeruudesta ja omasta eksymyksestä käsin. Se on ongelma. Ystävä ei saata Jumalan mahdollisesti eksynyttä palvelijaa huonoon valoon suuren yleisön edessä. Todellinen rakkaus ei tee lähimmäiselleen eikä varsinkaan Jumalan palvelijalle mitään pahaa. Jos palvelija kokee nuhtelijan rakkaudettomaksi vääristä motiiveista toimivaksi vihollisekseen, hänen nuhtelujaan ei varmasti oteta vastaan. Nuhtelijalla on siis täysi syy katsoa perään että ensin saa luottamusta nuhdeltuun ennen kuin ryhtyy "ystävänä rakkaus motiivina" lyömään.

        Tästä syystä Raamattu/Paavali, joka itse oli hengellinen, kehohtaa hengellisiä uskovia ojentamaan eksyneitä. Lihalliset olkoot vaiti. Hengellinen uskova on Jumalan Hengen ja rakkauden hallitsema ja valtaama. Lihallinen on omassa oikeassaolemisessaan kova ja armoton.


      • Puhutotuuttarakkaudessa

        Todella hyvä kirjoitus jaikalii91. Olen samaa mieltä.


      • Jeloranta
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ongelma ei ole se että joku nuhtelee harhaopeista ja synneistä. Niinhän tosiaan Paavalikin teki. Mutta ongelma on siinä että monet nuhtelijat ja varottajat ovat itse eksyttäjiä ja varottavat ja nuhtelevat vääristä motiiveista. He eivät tee sitä rakkaudesta eikä he ole "ystäviä joiden lyönnit ovat luotettavia". Heitä ei koeta ystäviksi koska he eivät ole ystäviä. Paavali oli ystävä.

        Paavali nuhteli ja varotti Kristuksen antamalla apostolin arvovallalla todellinen rakkaus motiivina. Paavali oli ja eli uskovien yhteydessä ja rakensi Jumalan seurakuntaa. Monet tämän päivän nuhtelijat toimivat seurakuntien ulkopuolelta ja hajottavat seurakuntia. He ovat jättäneet uskovien yhteyden vääristä motiiveista. Niin ei Paavali tehnyt. He luulevat olevansa paavaleita ja nuhtelevansa Jumalan antamalla arvovallalla ja rakkaudella. Ja kun sitä arvovaltaa ja rakkautta ei todellisuudessa ole, se on teeskenneltyä, heidän nuhtelunsa ei saa mitään aikaan, tai se saa vain pahaa aikaan.

        Ei pitäisi katsomosta huudella pelaajille hyviä neuvoja eikä suuttua kun lätkä ei mene maaliin vaikka kuinka huutaa.

        Monet ovat kääntyneet Jumalan paikallisseurakuntia vastaan omasta katkeruudesta ja omasta eksymyksestä käsin. Se on ongelma. Ystävä ei saata Jumalan mahdollisesti eksynyttä palvelijaa huonoon valoon suuren yleisön edessä. Todellinen rakkaus ei tee lähimmäiselleen eikä varsinkaan Jumalan palvelijalle mitään pahaa. Jos palvelija kokee nuhtelijan rakkaudettomaksi vääristä motiiveista toimivaksi vihollisekseen, hänen nuhtelujaan ei varmasti oteta vastaan. Nuhtelijalla on siis täysi syy katsoa perään että ensin saa luottamusta nuhdeltuun ennen kuin ryhtyy "ystävänä rakkaus motiivina" lyömään.

        Tästä syystä Raamattu/Paavali, joka itse oli hengellinen, kehohtaa hengellisiä uskovia ojentamaan eksyneitä. Lihalliset olkoot vaiti. Hengellinen uskova on Jumalan Hengen ja rakkauden hallitsema ja valtaama. Lihallinen on omassa oikeassaolemisessaan kova ja armoton.

        Ja näin se menee aivan oikein.hallelujaa.ole siunattu


      • Anonyymi
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ongelma ei ole se että joku nuhtelee harhaopeista ja synneistä. Niinhän tosiaan Paavalikin teki. Mutta ongelma on siinä että monet nuhtelijat ja varottajat ovat itse eksyttäjiä ja varottavat ja nuhtelevat vääristä motiiveista. He eivät tee sitä rakkaudesta eikä he ole "ystäviä joiden lyönnit ovat luotettavia". Heitä ei koeta ystäviksi koska he eivät ole ystäviä. Paavali oli ystävä.

        Paavali nuhteli ja varotti Kristuksen antamalla apostolin arvovallalla todellinen rakkaus motiivina. Paavali oli ja eli uskovien yhteydessä ja rakensi Jumalan seurakuntaa. Monet tämän päivän nuhtelijat toimivat seurakuntien ulkopuolelta ja hajottavat seurakuntia. He ovat jättäneet uskovien yhteyden vääristä motiiveista. Niin ei Paavali tehnyt. He luulevat olevansa paavaleita ja nuhtelevansa Jumalan antamalla arvovallalla ja rakkaudella. Ja kun sitä arvovaltaa ja rakkautta ei todellisuudessa ole, se on teeskenneltyä, heidän nuhtelunsa ei saa mitään aikaan, tai se saa vain pahaa aikaan.

        Ei pitäisi katsomosta huudella pelaajille hyviä neuvoja eikä suuttua kun lätkä ei mene maaliin vaikka kuinka huutaa.

        Monet ovat kääntyneet Jumalan paikallisseurakuntia vastaan omasta katkeruudesta ja omasta eksymyksestä käsin. Se on ongelma. Ystävä ei saata Jumalan mahdollisesti eksynyttä palvelijaa huonoon valoon suuren yleisön edessä. Todellinen rakkaus ei tee lähimmäiselleen eikä varsinkaan Jumalan palvelijalle mitään pahaa. Jos palvelija kokee nuhtelijan rakkaudettomaksi vääristä motiiveista toimivaksi vihollisekseen, hänen nuhtelujaan ei varmasti oteta vastaan. Nuhtelijalla on siis täysi syy katsoa perään että ensin saa luottamusta nuhdeltuun ennen kuin ryhtyy "ystävänä rakkaus motiivina" lyömään.

        Tästä syystä Raamattu/Paavali, joka itse oli hengellinen, kehohtaa hengellisiä uskovia ojentamaan eksyneitä. Lihalliset olkoot vaiti. Hengellinen uskova on Jumalan Hengen ja rakkauden hallitsema ja valtaama. Lihallinen on omassa oikeassaolemisessaan kova ja armoton.

        Jaikalii91: Hyvin kirjoitettu ja totta joka sana. Itse olen huomannut että on todella harvassa ne julistajat ym joista MM olisi löytänyt hyvää sanottavaa. Se on äärettömän surullista. Se homma on mennyt vaan armottomammaksi vuosien vieriessä. Useita hänen arvostelemiaan julistajia olen kuunnellut netissä, eikä monissa julistuksissa ole moitteen sijaa. Joissakin asioissa meillä voi olla mielipide eroja toisen uskovan kanssa, mutta ei meidän pidä käydä väittelemään mielipiteistä, varsinkaan jos ei ole kyse pelastukseen vaikuttavasta asiasta. Enemmän pitäisi rukoilla eksyneiden puolesta, kuin parjata heitä julkisesti netissä.
        Kun eksyneet tekee parannuksen ja palaavat takaisin raamatun mukaiseen opetukseen, niin ne parjaukset on edelleen netissä. Ymmärrän kyllä nuo räikeät harhaopit mitä jenkkilästäkin paljon tulee tänne, missä on ihan sairasta meininkiä, niistä on hyväkin varoittaa ihmisiä, mutta jos joku sanoo eriävän mielipiteen puheessaan tai jos ei itse ole ymmärtänyt sitä mitä toinen on puheessaan tarkoittanut, niin sellaiset voisi selvittää asianoaisen kanssa kahden, eikä heti tölviä netissä.


    • huuhaaaata

      Tuo kirjoitus oli taas aito HUUHAATA

    • KAAMOTKAAPAHAA

      Hedelmistään puu tunnetaan ja Mattilan hedelmä on hajaannusta aikaansaavaa ja erittäin rikkirepivää. Karttakaa häntä kaikki jotka haluatte pysyä kaidalla tiellä!

      Kaikki jotka ovat lähteneet hänen joukkoihinsa, ovat ajautuneet samanlaisen lihallisuuden hengen valtaan ja sisariensa ja veljiensä lyöjiin, vainoajiin ja vikoilijoihin.
      Mauno Mattilassa oleva henki on äärimmäisen tarttuvaa laatua joka johtaa ihmisen vihaan, valehteluun ja kaiken kaltaiseen pahansuopaisuuteen, joiden voimalla rikotaan ja tuhotaan Jumalan seurakuntia.

      • tosionon

        Tuo on oikea analyysi mauno Mattilasta ja hänen seuraajistaan.


      • fdabj

      • egnneg

        Mattila ottaa asioita esille, joista vaietaan. Vaietaan, vaikka pitäisi varoittaa. Mattila tekee toki virheitä, niinhän meistä jokainen. Hän on kuitenkin vilpitön Herran palvelija. Kiitos Jumalalle, että on Mauno veli, joka tuo esille totuutta.


    • KeepOnGoing

      Eksyneet eivät tietenkään itse ymmärrä olevansa eksyneitä, mutta Mattila puhuu videolla oikeaa asiaa. Hänhän oli itse aiemmin eksynyt, mutta sai ymmärryksen Jumalan armosta.

      • 1234567---

        Kuuntelin videolta Mauno Mattilan puhetta: Ennen vaivan aikaa, vihan päivää ja antikristusta. Ylösotto, ennen vaivan aikaa.
        Tämä oli täysin harhaan johdattavaa puhetta.


      • jaikaliii91
        1234567--- kirjoitti:

        Kuuntelin videolta Mauno Mattilan puhetta: Ennen vaivan aikaa, vihan päivää ja antikristusta. Ylösotto, ennen vaivan aikaa.
        Tämä oli täysin harhaan johdattavaa puhetta.

        Ylöstempaus tapahtuu ennen vihan aikaa. Ylöstempauksessa otetaan rukoileva seurakunta ja helluntaina vuodatettu Pyhä Henki ylös taivaaseen. Pyhä Henki tekee Jumalan Sanan julistuksen mahdolliseksi, Kun Pyhä Henki jättää tämän maan, täällä tulee yö jolloin kukaan ei voi tehdä (hengellistä) työtä.

        Kun seurakunta ja Pyhä Henki on poissa. Saatana saa täyden vallan täällä. Siksi siitä alkaa v han aika. Saatana panee kaiken sekaisin ja tapattaa jäljelle jääneitä jotka vihan a ikanan kääntyvät uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jumala ei ole määrännyt morsiantaan vihaan vaan saamaan pelastuksen Sulhasen kautta.


      • 1234567---
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ylöstempaus tapahtuu ennen vihan aikaa. Ylöstempauksessa otetaan rukoileva seurakunta ja helluntaina vuodatettu Pyhä Henki ylös taivaaseen. Pyhä Henki tekee Jumalan Sanan julistuksen mahdolliseksi, Kun Pyhä Henki jättää tämän maan, täällä tulee yö jolloin kukaan ei voi tehdä (hengellistä) työtä.

        Kun seurakunta ja Pyhä Henki on poissa. Saatana saa täyden vallan täällä. Siksi siitä alkaa v han aika. Saatana panee kaiken sekaisin ja tapattaa jäljelle jääneitä jotka vihan a ikanan kääntyvät uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jumala ei ole määrännyt morsiantaan vihaan vaan saamaan pelastuksen Sulhasen kautta.

        Itselläni on toisenlainen näkemys. Kun Jeesus tempaa omansa toisessa tulemuksessa 1000-vuodeksi taivaaseen. saavat kaikki vihaajat ja vaivaajat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.

        Kaikki vihat ja vainot on siis ennen tempausta.


      • Erkinnimimerkki
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Ylöstempaus tapahtuu ennen vihan aikaa. Ylöstempauksessa otetaan rukoileva seurakunta ja helluntaina vuodatettu Pyhä Henki ylös taivaaseen. Pyhä Henki tekee Jumalan Sanan julistuksen mahdolliseksi, Kun Pyhä Henki jättää tämän maan, täällä tulee yö jolloin kukaan ei voi tehdä (hengellistä) työtä.

        Kun seurakunta ja Pyhä Henki on poissa. Saatana saa täyden vallan täällä. Siksi siitä alkaa v han aika. Saatana panee kaiken sekaisin ja tapattaa jäljelle jääneitä jotka vihan a ikanan kääntyvät uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen. Jumala ei ole määrännyt morsiantaan vihaan vaan saamaan pelastuksen Sulhasen kautta.

        Mistä ihmeen vihan ajasta tuossa edellä kirjoitellaan?
        Ei Raamatussa sellaisesta puhuta. Ei varsinkaan mistään 3,5 vuotta kestävästä. Se on vain yhden sortin oppirakennelma, jollei ei kunnon perusteita löydy.


      • jaikaliii91
        Erkinnimimerkki kirjoitti:

        Mistä ihmeen vihan ajasta tuossa edellä kirjoitellaan?
        Ei Raamatussa sellaisesta puhuta. Ei varsinkaan mistään 3,5 vuotta kestävästä. Se on vain yhden sortin oppirakennelma, jollei ei kunnon perusteita löydy.

        Ei varmasti löydy perusteita ellei Raamatun Sana merkitse mitään.
        Raamatussa puhutaan vihasta, joka kohtaa lopun aikana jumalatonta maailmaa. Se ei kohtaa Jumalan omia. Lue vaikka Matt 24 mitä Jeesus sanoo lopun ajan tapahtumista. Ei ole kovin mukavia aikoja jos ne ovat jo täällä sillä, pahemmaksi se vain menee. Mutta Jumalan Poika noutaa morsiamensa häihin ja pelastaa hänet tulevasta vihasta. Sitten täällä alkaa tosi vaikea aika.


      • jaikaliii91
        1234567--- kirjoitti:

        Itselläni on toisenlainen näkemys. Kun Jeesus tempaa omansa toisessa tulemuksessa 1000-vuodeksi taivaaseen. saavat kaikki vihaajat ja vaivaajat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.

        Kaikki vihat ja vainot on siis ennen tempausta.

        Jumalan Poika ei jätä morsiantaan vihan aikaan. Jumalan viha ei kohtaa Jumalan Pojan morsianta. Hän tulee ja pelastaa meidät tulevasta vihasta. Näin Raamattuun on kirjoitettu.


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jumalan Poika ei jätä morsiantaan vihan aikaan. Jumalan viha ei kohtaa Jumalan Pojan morsianta. Hän tulee ja pelastaa meidät tulevasta vihasta. Näin Raamattuun on kirjoitettu.

        Jumalan viha kohtaa jumalatonta maailmaa, ei Jumalan Pojan morsianta. Se on täysin käsittämätöntä että joku luulee Sulhasen jättävän morsiamensa, jonka Hän on verellään itselleen ostanut, tänne Jumalan vihan kohteeksi.

        Jumalan viha kohtaa niitä ihmisiä joille Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa ei ole kelvannut ja jotka ovat eläneet ja elävät synnissä ylöstempauksen sattuessa. Tässä en tarkoita uskovaa, joka siinä hetkessä sattuu tekemään syntiä. Syntiin langennut Jumalan lapsi lähtee ihan varmasti taivaaseen sillä Jeesus tulee ja ottaa omansa. Jeesuksen oma ei ole täydellinen omien onnistumistensa perusteella. Hyvin raadollisia me jokainen olemme. Pelastus Jeesuksessa ei ole "enten tenten teelika menten" varassa.

        2.Pietarin kirje:3:15 "ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;"


      • 1234567---
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jumalan Poika ei jätä morsiantaan vihan aikaan. Jumalan viha ei kohtaa Jumalan Pojan morsianta. Hän tulee ja pelastaa meidät tulevasta vihasta. Näin Raamattuun on kirjoitettu.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
        Ilm.14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin oikeaan käteensä tai otsaansa. 10. Niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti.

        Viimeisin vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta, kun peto saavallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA. 13. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.

        Näissä viimeisissä vihoissa ja vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
        Ilm.14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin oikeaan käteensä tai otsaansa. 10. Niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti.

        Viimeisin vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta, kun peto saavallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA. 13. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.

        Näissä viimeisissä vihoissa ja vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        "Viimeisiä marttyyreja" on tänäänkin ympäri maailmaa.
        Ei niitä tarvitse odottaa.


      • 1234567---
        Jaikal91 kirjoitti:

        "Viimeisiä marttyyreja" on tänäänkin ympäri maailmaa.
        Ei niitä tarvitse odottaa.

        Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta surmattuja marttyyreja tuli noin 50 miljoonaa. Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallankumouksessa.
        Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä ikäänkuin KUOLIAAKSI HVOITETUN. MUTTA SEN KUOLINHAAVA PARANTUI. JA KOKO MAA SEURASI IHMETELLEN PETOA.

        Vihat , vainot ja murhat oli silloin pedon taholta, kun peto oli voimissaan, ennen kuolinhaavaansa. Kuolinhaavan parantuessa Ilm.17:13. Näillä on yksi ja sama mieli ja he antavat VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.. . . .( Silloin kun valta saadaan sitä myös yleensä käytetään.)

        PEDON VALTAA! 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Virsi 241. 5. O tätä suurtä surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt', Jumalan sanaa puhumaan sen pahan pedon pelvost', HÄN UHKAS, KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST'.


    • Seinis

      Mattilalta ehkä aika suoria linjoja vetelevä analyysi, mutta itse seinäjoen helluntaiseurakuntaan kuuluvana näen kyllä tämän kehityksen. Ennen oli toiminta terveempää. Nyt tarvitaan joka tapahtumaan joku suuri julistaja ulkomailta. Ja eikä mistä tahansa, vaan juurikin esim. kaikkien harhaoppien ja äärimmäisyyksien sulatusuunista Bethelistä amerikasta. Nuoret kasvatetaan seinäjoellä fiilispohjaiseen ylistämiseen. Muistan vielä kun ajat olivat toisenlaiset, kehitys nykyiseen suuntaan on tapahtunut pikkuhiljaa.

    • Puplikaanius112

      Taitaa kuitenkin olla niin että Mauno sohaisee käärmeenpesää.ja alkaa tapahtua.
      En alkuunkaan usko että Mattila ei puhuisi totuutta.
      Ilmassa on sellaista hapatusta.mm seinäjoilla joka myrkyttää ihmiset..jotla eivät tunne kirjoituksia ja jotka ovat luulouskovaisia.
      Kermaa joudaan kuin kissat...hyvää mutta metsään mennään
      Mauno palhastaa totuuden.jota he eivät kestä kuulla.surullista

    • EiOleHerätystä

      Jos Seinäjoella olisi herätys oikeasti baarit ammottaisivat tyhjyyttään ja menisivät konkurssiin asiakasadon vuoksi. Ei olisi huumeongelmaa joka nyt rehottaa kadulla Seinäjoella (vasta oli otsikko että helsinkiläinen mies saatu kiinni kaupittelemassa huumeita ja huume ongelma suuri Seinäjoella) että se siitä suuresta herätyksestä jota niin helluntaissa hehkutetaan..

      • EiHuumeongelma

        Pieni kommentti, seinäjoella ei ole mikään suuri huumeongelma, niin että sellainen näkyisi jotenkin poikkeavasti muihin samankokoisiin kaupunkeihin verrattuna.


    • Tuomas1234509

      Että Mauno on ihan oikeilla jäljillä ja puhuu täuttä asiaa..piste.loistavaa loistavaa loistavaa mahtavaa totuuden puhetta hyvä Mauno

      • ilonmotiivi

        Jos sinä analysoit ilosi aihetta niin iloitsetko siitä että Seinäjoen helluntaiseurakuntaa moititaan, vai iloitsetko Maunon totuuden esille tuomisesta? Mieti vähän. Syy iloon paljastaa iloitsijan sydämen.


      • Puplikaanius1111

        Lähinnä siitä että totuutta tuodaan esille.


    • persiistäon

      Aina Mattila kerää muutamia yksinkertaisia jotka on samaa mieltä hänen kanssaan. Esim näiden kahden videon tykkääjiä on alle 30 Mattilan 1000 ystävän ja seuraajan joukosta. Tämä suuri enemmistö on sitä mieltä onneksi että nämä videot on persiistä.

      • TuttuaHuttua

        No tähän sinun arvioosi perustuen en tekisi mitään kovin suuria johtopäätöksiä. Jos mielipide on että persiistä on, niin aika heikkoa perustelua.


    • 7päivänMaunolainen

      Vielä vuosi sitten tuntui että onpa järkevä ja vilpitön mies tämä Mauno Mattila,mutta kun olen seurannut hänen kirjoituksiaan FB :ssä olen tullut siihen tulokseen että katkeraa juoruilua ja muiden uskovien mustamaalaamista vailla totuutta on miehen puheista 90%. Tässä on esimerkki kaverista joka on antanut oman akendansa mennä kristityjen keskinäisen rakkauden ohi. Lisäksi hän on ruvennut jakamaan jo taivaspaikkoja ,mikä on suurinta eksytystä.

      • Tarkkuutta

        Taivaspaikkoja hän ei ole jaellut. Oleppas nyt tarkkana.


      • pietarinapulainen

        Kyllä Mauno jakaa taivaspaikkoja ilmottamalla kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Siellä ei maunon logiigan perusteella ole kukaan joka poikkeeaa hänen luostri/körtti uskosta. Sinne ei pääse jos kuuluu Helluntaikirkkoon ei närhejä,tiaisia,tuppuraisia,kallionpäitä, yrjölöitä yms yms siellä tavata.


      • Tarkkuutta
        pietarinapulainen kirjoitti:

        Kyllä Mauno jakaa taivaspaikkoja ilmottamalla kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Siellä ei maunon logiigan perusteella ole kukaan joka poikkeeaa hänen luostri/körtti uskosta. Sinne ei pääse jos kuuluu Helluntaikirkkoon ei närhejä,tiaisia,tuppuraisia,kallionpäitä, yrjölöitä yms yms siellä tavata.

        Näinhän Mauno ei ole missään sanonut. Sinä laitat sanoja hänen suuhunsa. Uusimmalla videolla hän siunaa helluntaikirkkoa, vapaakirkkoa, Martti Kallionpäätä, Tuppuraista, muita uskovia. Ei kannata omassa vihan kiivaudessa puhua valhetta.


      • tubi69

        Maunolla hyvää varoitusta, ja opetusta myös, raamatullista. Vai Meinaatko että homot perivät taivastenvaltakunnan, tai eksyttäjät harhaopettajat jos eivät tee parannusta. Ei hautavoitelulla taivaaseen mennä, alhaalta tuleva voitelu vie alas, taas taivaasta tuleva Pyhä Henki nostaa kerran ylös kirkkauteen. Kyllä Seinäjoen kannattais palata vanhaan kunnon evankeliumiin eikä hakea maailmasta mallia. Sama pätee kaikkiin, me ollaan maailmasta uloskutsuttuja. Koko Suomen Siionia vaivaa ameriikka villitys, hillejä ja bakereita luulevat olevansa ihmeineen ja mesoamiseen. Etsisivät Herran kasvoja ja tahtoa ja toimisivat sitten, ei tarvi ilmaan huitoa väärineen voiteluineen. On sitä oikeaakin tarjolla kun vain nauttii Sanaa ja rukoilee.Kyllä on mopo karannut käsistä kun pitää niin kovasti huomiota maailmalta kalastaa, sieluja täytyisi kalastaa eikä rahaa, valtaa ja kunniaa. Hiljaiset ja nöyrä perivät maan. Polvi rukous , Jumalan Sana ja vanhat verilaulut siinä resepti Herätykseen.


      • TutkitseäsiOletkoSINÄ

        Amen!!! Siunatut, Pelastavat Sanat heitit ilmoille! Olen itsekin törmännyt nuoriin, jotka eivät ole SANASSA juurtuneina eivätkä RAKASTA TOTUUTTA eli JEESUSTA!!! Heidät on stanan henki ja ylpeys pettänyt
        ..ja YLLÄTTYS, EIVÄT OLE PÄÄSEMÄSSÄ PERILLE TAIVASTEN VALTAKUNTAAN!

        "JOS te pysytte Minun Sanassani ja Minun Sanani pysyy teissä; niin te totisesti OLETTE MINUN OPETUSLAPSIANI."(Rk1938)


    • SamaTarina

      Hassua, että sama tyyppi, joka fanitti Patrick Tiaista, eikä havainnut hänen harhaoppiaan, puolustaa myös Seinäjoen harhaoppeja.

    • heiluriukko

      Mauno on kuin heiluri joka menee äärilaidasta toiseen.

    • Rauhan tervehdys.

      Joku sanoo, että jaan taivaspaikkoja? En kuitenkaan ole sanonut kenenkään iankaikkisesta kohtalosta mitään, mutta se on itsessään paljastavaa, että kun jonkun virheen paljastaa jostakin, he olettavat että sanon että nämä menevät helvettiin?

      Tällainen vastaus tulee siitä, että kyseinen ihminen on vielä lain alla eikä armon alla. Hän olettaa, että jos on yhdessä kohdassa väärässä, on joka kohdassa väärässä, sillä "joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin" (Jaak. 2:10).

      Ratkaisevaa ei ole saavutetun totuuden määrä, vaan että ollaan menossa kohti samaa totuutta; Raamatun Jeesusta Kristusta.

      "Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!" - Filippiläiskirje 3:16

      Toinen ratkaiseva asia on henki, sillä "kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia" (Room. 8:14). Toin videolla esille, että helluntain Pyhä Henki ja karismaattisuuden toinen henki ovat eri asioita.

      Helluntailiike syntyi 1890-1910-luvuilla, kun taas karismaattinen ekumeeninen liike, kuten sitä kutsutaan, syntyi 1960-luvulla. Näissä on eri henki, eri Jeesus ja eri evankeliumi. Ja se on vielä HELPOMPI omaksua!

      "Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte." - 2. Korinttolaiskirje 11:4

      Mistä sitten erottaa kuka on veli ja kuka valheveli? Herra Jeesus on itse antanut tyhjentävän vastauksen siitä, ketkä ovat uskovaisia veljiä ja sisaria.

      "Mutta Hän vastasi ja sanoi heille: 'Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät'." - Luukas 8:21

      Ratkaisevaa on Raamattu. Ei se vaikka on tehnyt minkälaisen ratkaisun taikka elää kuinka ulkokultaista elämää, vaan se onko rakkaus Raamattuun, sillä Jumalan Sana on Jeesus Kristus.

      "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." - Johannes 1:1

      Palataan Sanaan ja palataan Jeesuksen Kristuksen luo. Se on jokaiselle mahdollista, joka nöyrtyy parannuksen teon tielle ja kääntyy Herran Jeesuksen luo.

      Siunauksin, MM.

      PS. Tässä nämä videot, jotka ovat ihastuttaneet ja vihastuttaneet.

      Osa 1: https://www.youtube.com/watch?v=NFkgGTZcEoc
      Osa 2: https://www.youtube.com/watch?v=riALzy_HgVI

      • tubi69

        Amen. Pysytään Sanassa ja totuudessa. Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää, eikä kaikki ihmeet Jumalasta mitä maailmalla näkee, Valvokaa ja rukoilkaa sillä ite saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi ja jakaa väärää voitelua. Ei kannattais uusia viinejä naukkailla, voi olla olla haikea huominen ajan rajan tuollapuolen. Kuulkoot tai olkoot kuulematta ,hyvät videot kumminkin. Tsemppiä Mauno!


      • Turkulainen55

        Silmäsi kertoo jo pahan olevan takana. Olet ylpeä ja katkera. Tee parannus. Evankeliumin talon todistuksesi oli valheellinen. Minulla on tuttuja baptisteissa jotka ovat alunperin omistaneet rakennuksen ja taloyhtiö on yrittänyt taukoamatta saada rakennusta itselleen erilaisilla keinoilla, nääs hyväveliverkostot, mutta et sinä selvää otakkaan asioista. Sinusta Mauno voisi olla hyväksi sananjulistajaksi kunhan ensin irtisanoudut nykyisestä eksytys jahdistasi ja pyydät anteeksi henkilöiltä joita olet panetellut. Nyt saat loskaa täällä Suomi24:sella. Sitä saa mitä tilaa.


      • EksyksissäSjk

        Missä Seinäjoella pääsee kuulemaan sun saarnaa, vai käytkö vain vapaakirkossa?


    • Suurinniistäonrakkaus

      Olen saanut paljon siunausta ja hengellistä rakentumista kuunnellessani Seinäjoen helluntaiseurakunnasta puheita netillä. Olen kokenut Pyhän Hengen läsnäoloa ja puheet ovat olleet Jeesus Kristus- keskeisiä. Kyllä siellä uskotaan ihan Raamatun Jumalaan ja Hänen ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Poikaansa, joka sovitti koko ihmiskunnan synnit, myös minun , seinäjokelaisten niin kuin Mattilan. Tulee hämmentävä olo kun kuuntelee Mattilan puheita. Paljon oikeita sanoja ( ei kuitenkaan kaikki), mutta tuomarin asenteella. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Maailman ja ihmisten vakavan tilanteen huomioon ottaen ( matkalla kadotukseen ilman Jeesusta) olisi hyvin tärkeää uudestisyntyneiden uskovien olla yhteisessä rintamassa ja rakastaa toisiaan.
      Jeesus puhui, että ottaa pois se pölkky sieltä omasta silmästä ensin, niin sitten näkee ottaa rikan veljensä silmästä!

      • KaikenlaistaJulistajaa

        Sieltä ruotsista ei ehkä näe koko tilannetta niin selkeästi kuin täällä paikanpäällä.


      • Todellinenkristillisyys

        Asui missä tahansa, voi YouTuben kautta kuunnella puheita ja tehdä oman arvionsa Jumalan edessä ja Raamatun Sanan kokonaisuuden pohjalta.

        Uudessa testamentissa kerrotaan miehestä, joka raateli Jumalan seurakuntaa ja uskovia. Mies luuli olevansa oikeassa ja tekevänsä palvelusta Jumalalle. Jeesus ilmestyi hänelle voimallisella tavalla ja mies tajusi mitä oli tehnyt, tuli mielenmuutokseen ja miehestä, joka oli kiihkoilut uskonsa (farisealaisuuden) puolesta, tuli todellinen seurakunnan palvelija hyvin nöyrällä mielellä.


    • jumalanlapsena

      Tulin uskoon monia vuosia sitten. Sain uuden elämän ja rakastuin Jeesukseen ja Raamattuun. Luin sitä aivan ahmimalla. Raamatusta tuli minulle Taivaallisen Isän rakkauskirje. Tutustuin uskoa tunnustavien kristittyihin eri seurakunnista ja koin Hengen yhteyttä. Tapasin myös jonkun vanhemman kristityn, joka tuomitsi minut, koska hänellä oli eri käsitys jonkun Raamatun kohdan soveltamisesta elämässä. Menin polvilleni Jeesuksen eteen, annoin Hänelle elämäni uudelleen ja luin Raamattua. Jumala näytti, että olin ollut oikeassa ja asenteeni itseni hengellisen kasvun kannalta, oli antaa anteeksi, siunata ja jatkaa läheistä suhdetta Herraani.

      Kaikki julkinen panettelu, Jumalan palvelijoita nimellä mainiten, aiheuttaa hajaannusta. Jumalan Sanan monipuolinen opettaminen Pyhän Hengen vaikutuksessa rakentaa, saa halua levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua ympärilleen! Se on hyvä, ihmisiä puoleensa vetävä tuoksu syntiselle, mutta ei fariseuksille ( he luulivat olevansa oikeassa).

      • Molemmattarvitaan

        Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.


      • Kirjoitukset

        Jumalan voima on evankeliumi eli sanoma rististä. Se ei ole Pyhä Henki.


      • Jumalanvoima
        Kirjoitukset kirjoitti:

        Jumalan voima on evankeliumi eli sanoma rististä. Se ei ole Pyhä Henki.

        Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta Hän joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama.


      • RaamatunMuk1938

        Sanoma Rististä on Jumalan Voima; Pelastukseksi niille, jotka sen USKOVAT.

        USKO tulee KUULEMISESTA...

        Nöyrtykää Sanalle kuuliaisuuteen, Sana VALAISEE tienne PIMEYDESTÄ VALKEUTEEN, ISÄN KIRKKAUTEEN asti.

        P E R I L L E.


    • pirunkeukot

      Viisaita sanoja sinulta jumalanlapsena.
      Mauno ei ymmärrä erilaisia tulkintoja raamatusta kuin hänen omansa. Ei ole kuin yksi ristiinnaulittu Jeesus jota Seinäjoen helluntaiseurakunta on julistanut jo yli 80 vuotta suurella siunauksella,ei se ole matkalla vaihtunut. Samaa Jeesuta Maunokin palvelee. Tätä ei Mauno vain oikein ymmärrä. Ajat vaihtuvat valoihin tulee värejä,sähköä soittimiin mutta palvonnan kohde on sama kuin 2000 vuotta sitten.
      Muistan itse lapsena kun jotkut paheksui haitarinsoittoa kokouksissa kun se on "pirunkeukokot"
      ja sitä soitantaa kun kuuli tanssilavoilla.
      Ajat muuttuvat, Mauno ei.

      • tubi69

        Jumalan Sana ei muutu.


      • muuttumatonko

        >>>Ajat muuttuvat, Mauno ei.<<<

        Jumala on ainoa muuttumaton.
        Jos Mauno ei muutu, hän on Jumala.
        Mutta ota nyt valokuva Maunosta ja
        säästä se ja ota uusi kuva vuoden tai
        kahden kuluttua. Varmasti huomaat
        että Mauno on muuttunut. Mutta Jumala
        ei muutu.


      • AikuinenkoOlet
        muuttumatonko kirjoitti:

        >>>Ajat muuttuvat, Mauno ei.<<<

        Jumala on ainoa muuttumaton.
        Jos Mauno ei muutu, hän on Jumala.
        Mutta ota nyt valokuva Maunosta ja
        säästä se ja ota uusi kuva vuoden tai
        kahden kuluttua. Varmasti huomaat
        että Mauno on muuttunut. Mutta Jumala
        ei muutu.

        Lapsellista juttua!


    • Yksikään.ei.parantunut

      SHS on läpeensä mätä. Kaikki profetiat, parantumiset, enkelinäyt ym. täyttä valhetta, yksikään ei todistettavasti toimi. Ainut joka tuntuu toimivan on pelottelu kymmenyksien maksamatta jättämisestä. Mitä enemmän uhraat, sitä paremmin menee elämässäsi. Onko Seinäjoella noin yksinkertaista porukkaa? Mistä moinen johtuu.

    • myrkyttynyon

      Siinä taas yhden Maunolaisen myrkyttynyt mieli kommentoi.

    • ergn

      Remun todistus...täyttä Jumalan pilkkaa. Ja mitä teki seurakunta....nauroi....Närhi etunenässä.....
      Närhen väärä profetia Tiaisesta, haudoilta voimaa ammentavan vierailu, Yrjölät mukana jne. jne.
      Seinäjoen tilanne on vakava.

      • IiCEJibel

        Jos Mauno tuntisi oikeasti hengessään Seinäjoen väärän hengen ja toisen jeesuksen, niin hän ei unohtaisi mainita iisebelin henkeä.


    • Hyvin osuva nimitys noille sateet. Ne syövyytt'ää kaikki puhdasta ja Jumalallista pikku hiljaa , eikä ihminen joka on uuskarismattisen hengen lumoussa edes huomaa sitä. Kiitos Jumalalle että Maunon sanoma avaa silmät näkemään ja korvat kuulemaan missä ajassa eletään..

      • Eimen7

        Amen.


    • Lampun.henki

      Ei tarvitse tuntea mitään henkeä. Vähänkin omalla järjellä ajatteleva ja silmillä näkevä, huomaa tämän huijareitten toiminnan Seinäjoella.

    • Tuomas12340

      Kun saarnamiehet alkavat puhumaan rahasta.ja antamisen kautta tulevista ylenpalttisista taloudellisista siunauksista.saarnan aikana ennen kolehdin eli uhrin kantamista ...on syytä herkistää korviaan ja sydäntään....mitä muuta saarna pitää sisällään.mistä puhuja saarnaa.
      Mikä on saarnan tarkoitus.?
      Kuunnella kannattaa tarkasti.puhuuko hän tarinoita ihmeistä ja paranemisista.
      Kertooko hän kuulleensa viestin Pyhältä Hengeltä .kehuuko hän .sitä että hän sai ilmestyksen juuri vähän ennen tilaisuuden alkua ..ja että alkaa huutamaan ja kävelemään edestakaisin korokkeella..elehtien käsilkään ja heittämällä puheensa väliin kevennyksiä huumoria ja naurua
      On syytä olla silloin kovin varovainen.
      Se ei vielä tarkoita että puhuja olisi eksyttäjä.
      Hän voi ainoastaan olla huono puhuja ja kaikenlaisilla maneereilla yrittää saada jutun toimimaan.
      Ei kannata tuomita.
      Mutta arvioida kannattaa ja kuunnella sydänsä ääntä kuunnella Pyhää Henkeä.
      Totuuden Henki johdattaa meidät kaikkeen totuuteen
      Hän paljastaa oikean ja väärän.
      Jos olet uudestisyntynyt elävässä uskossa .Jumala antaa viisautta ja näkevät silmät ja kyvyn erottaa henget.
      Älkäämme eksykö..
      Eksyttäjät ovat keskuudessamme.

    • Miten Jeesus sopii samassa temppelissä saatanan kanssa?

    • vanha-äijä

      Mikä mies tämä MM oikein on?

    • HyväHedelmä

      Maunon teksti on täysin totta! Olen itse läheltä nähnyt kuinka kyseisen seurakunnan pastorin vaimo on tuonut ilmi näitä epäterveitä ilmiöitä joihin miehensä langennut sen jälkeen kun otti siunauksen eräältä jenkki julistajalta (vaimo ei ole kuin muutamalle ihmiselle puhunut näistä asioista). Oma perhe kärsinyt ja kyseinen pastori on kuin demoni kotonaan. Tuskinpa vanhemmisto tietää asiasta ja pastori sen kun porskutellut eteenpäin seurakunnassaan. On myös käyty juuri tulleen uskovan ovella pyytämässä kymmenyksiä niin että luotto meni täysin tällä miehellä omaan seurakuntaansa ja usko alkoi hiipua...todella ikävää tuommoinen. Vain raha ratkaisee menestysteologiassa...

      • hyvähedelmäonmätä

        Tässä edellinen kirjoitus on hyvä esimerkki kuinka Maunon puheet ja videot saa ihmiset juoreilemaan ja kertomaan täysiä valheita. Surullista. Onneksi tuollaista puppua ei niele edes Maunolainen.


      • HyväHedelmä
        hyvähedelmäonmätä kirjoitti:

        Tässä edellinen kirjoitus on hyvä esimerkki kuinka Maunon puheet ja videot saa ihmiset juoreilemaan ja kertomaan täysiä valheita. Surullista. Onneksi tuollaista puppua ei niele edes Maunolainen.

        Olisikin valhetta näiden ihmisten puolelta mutta kun ei ole. Toin tämän julki kun aiheeseen liittyy. Moni ei tiedä mitä näiden perheissä tapahtuu oikeasti. Saatanahan on valheen mestari tekeytyessään "valon tuojaksi". Ja tiedän että on julistajia joiden perheet rikkoutuneet harhaoppien takia.


    • Siunatkaa

      Jeesus tulee pian! Ei kannattaisi levitellä syytöksiä ketään vastaan. Ei kannattaisi "lyödä" kanssamatkaajia!
      Aikoinaan nuorena uskovaisena sain vanhemmilta neuvon: siunaa oikealle ja siunaa vasemmalle, siunaa kaikkia uskovaisia, niin itsekin saat siunauksen. Sillä sitä, mitä kylvää, sitä myös niittää. Joskus vaan menee aikaa siihen, kun niittää. Tämä on ollut hyvä elämän ohje!
      Siunaa, pyydä Jumalan siunausta ihmisille.
      Jumalan siunaukseen kuuluu myös se, että jos joku on harhassa, jos on väärällä tiellä, Jumala ohjaisi oikealle tielle. Siunaaminen myös kuvastaa oman sydämen asennetta.

    • Totuudellinen

      Kehoittaisin kaikkia katsomaan Seinäjoen helluntaiseurakunnan ehtoolliskokouksen 3.12. Youtubelta, niin saa oikean kuvan, mistä on kysymys.
      On kysymys siitä, kuinka Jeesus voi ihmistä koskettaa. Ja kuinka Jumala voi ihmistä siunata ja eheyttää.

      • happosateet

        Kun katsoo Timo Närhen profetian Mauno Mattilan videolta, niin saa oikean kuvan mistä on kysymys.


      • happosateet kirjoitti:

        Kun katsoo Timo Närhen profetian Mauno Mattilan videolta, niin saa oikean kuvan mistä on kysymys.

        Jos hylkäämme Jumalan palvelijan, tai koko seurakunnan, jonkun väärän profetian tähden, me saamme hyljätä jokaisen profetoivan palvelijan ja kaikki seurakunnat.

        Jokaikinen Jumalan palvelija, joka profetoi, erehtyy joskus jossakin pfofetiassa. Me profetoimme sen mukaan kuin meillä on uskoa. Ja joskus voimme profetoida väärin. Mutta se ei tarkoita sitä, että palvelija on väärä profeetta. Se merkitsee sitä, että palvelija profetoi paljon, ja että hän on tavallinen erehtyväinen ihminen.

        Jotta saisimme Närhen profetoimisesta oikean arvion, meidän tulisi tutustua ainakin hänen kymmeneen viimeiseen pfofetiaian, joita hän on profetoinut, ja tutkia ovatko ne toteutuneet. Ja jos tutkittaisiin kaksikymmentä viimeistä profetiaa, silloin voisimme antaa jonkun arvion. Yhden epäonnistuneen profetian tähden ei voida lausua mitään tuomiota eikä arviota.

        Jos tahdot olla erehtymätön, älä milloinkaan pfofetoi. Silloin kukaan ei voi syyttää sinua vääristä pfofetioista. Jos et tahdo erehtyä sanoissa, älä koskaan puhu mitään.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Jos hylkäämme Jumalan palvelijan, tai koko seurakunnan, jonkun väärän profetian tähden, me saamme hyljätä jokaisen profetoivan palvelijan ja kaikki seurakunnat.

        Jokaikinen Jumalan palvelija, joka profetoi, erehtyy joskus jossakin pfofetiassa. Me profetoimme sen mukaan kuin meillä on uskoa. Ja joskus voimme profetoida väärin. Mutta se ei tarkoita sitä, että palvelija on väärä profeetta. Se merkitsee sitä, että palvelija profetoi paljon, ja että hän on tavallinen erehtyväinen ihminen.

        Jotta saisimme Närhen profetoimisesta oikean arvion, meidän tulisi tutustua ainakin hänen kymmeneen viimeiseen pfofetiaian, joita hän on profetoinut, ja tutkia ovatko ne toteutuneet. Ja jos tutkittaisiin kaksikymmentä viimeistä profetiaa, silloin voisimme antaa jonkun arvion. Yhden epäonnistuneen profetian tähden ei voida lausua mitään tuomiota eikä arviota.

        Jos tahdot olla erehtymätön, älä milloinkaan pfofetoi. Silloin kukaan ei voi syyttää sinua vääristä pfofetioista. Jos et tahdo erehtyä sanoissa, älä koskaan puhu mitään.

        Piti vielä sanoa, että miksi kukaan ei nosta esille onnistuneita profetioita,
        joita Jumalan palvelijat ovat varmasti myös profetoineet? Minäkin olen
        joskus profetoinut oikean profetian. Miksi minua ei ole heti julistettu
        oikeaksi Jumalan profeetaksi? Mutta jos profetoin julkisesti yhden väärän
        profetian, heti joku nostaa sen esille ja tuomitsee minut vääräksi profeetaksi
        sen yhden pieleen menneen profetian tähden. Onko tämä oikein?

        Oikeudenmukaisuuden tähden tulisi nostaa esille myös onnistuneet profetiat,
        jos nostetaan esille pieleen menneet profetiat.


      • oletvääräprofeetta
        Jaikal91 kirjoitti:

        Piti vielä sanoa, että miksi kukaan ei nosta esille onnistuneita profetioita,
        joita Jumalan palvelijat ovat varmasti myös profetoineet? Minäkin olen
        joskus profetoinut oikean profetian. Miksi minua ei ole heti julistettu
        oikeaksi Jumalan profeetaksi? Mutta jos profetoin julkisesti yhden väärän
        profetian, heti joku nostaa sen esille ja tuomitsee minut vääräksi profeetaksi
        sen yhden pieleen menneen profetian tähden. Onko tämä oikein?

        Oikeudenmukaisuuden tähden tulisi nostaa esille myös onnistuneet profetiat,
        jos nostetaan esille pieleen menneet profetiat.

        Missään kohti Raamatussa ei sanota, että samasta lähteestä tulisi sekä makeaa että karvasta vettä.


      • oletvääräprofeetta kirjoitti:

        Missään kohti Raamatussa ei sanota, että samasta lähteestä tulisi sekä makeaa että karvasta vettä.

        Missään kohti Raamatussa ei sanota, että profetoimisemme on erehtymätöntä.


      • oletvääräprofeetta
        Jaikal91 kirjoitti:

        Missään kohti Raamatussa ei sanota, että profetoimisemme on erehtymätöntä.

        Jaikal91 on eksyttäjä.
        5.Moos. 18:21-22


      • Rohkaisuksi
        oletvääräprofeetta kirjoitti:

        Missään kohti Raamatussa ei sanota, että samasta lähteestä tulisi sekä makeaa että karvasta vettä.

        Profetoiminen on vajavaista. Ihminen, joka on saanut profetoimisen armolahjan, käyttää sitä uskonsa mukaan. Siksi tulee koetella profetiat ja pitää se, mikä on hyvää, rakentavasta, rohkaisuksi tai ojennukseksi.

        Kun on kehotus arvioida profetiat, niin kehotus koskee nimen omaan profetiaa eikä profetoivaa ihmistä. Jos tämän lahjan käyttäjä heti alkuunsa tuomitaan, niin ei varmasti profetoi uudelleen. Profetiat pitää arvioida ja pitää se, mikä on hyvää, rakentavaa, rohkaisuksi ja ojennukseksi.

        Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne on Raamatun kehotus!

        Tuo Timo Närhi on Jeesukseen Kristukseen, ristillä syntiemme tähden kuolleen ja ylösnousseen Vapahtajaan uskova.
        Se, joka ei erehdy puheessa on täydellinen. Onko täällä täydellisiä?


    • Ainoastaan Raamatun Jumalalta tulleet profetiat ovat täysin erehtymättömiä ja koeteltuja profetioita.

      Meillä vajavaisilla ihmisillä saattaa tulla "astian maku" profetioihimme. Jos vain sellainen henkilö saa profetoida, joka aina ja joka kerta profetoi täysin 100%:sti oikein, niin silloin ei kukaan saa profetoida.

      Tuota Timo Närhen profetiaa mietin. Kuulin sen joskus, enkä muista sitä enää sanatarkasti. Mutta en pidä mitenkään mahdottomana, etteikö se voisi vielä tulevaisuudessa joskus toteutuakin.

      • VääräOnVäärä

        Vajavainen ei tarkoita väärää.
        Astian maku ei tarkoita väärää.


    • JSK2017

      Jos havaitset jotain mikä on näkemyksesi mukaan väärin, ota asia esiin ja puheeksi. Jätä haukkuminen ja tuomitseminen pois. Jokainen voi erehtyä ja eksyä. Kysy asiasta Raamattuun nojaten. Ennen kaikkea pysy Herrassa rukoillen Häneltä viisautta ja johdatusta Hänen Sanansa parissa. Ja muista rukoilla itsesi ja muiden puolesta että yhdessä pelastuisitte taivaan kotiin, älä pidä lähimmäistä vihollisena vaan toivo Herralta että yhdessä saisitte käydä Elämän puun ääreen. On turha osoitella muiden virheitä tai jopa antaa heille tuomioita siitä että miten heidän käy, kun jokaisen tulee keskittyä itse Herrassa pysymiseen ja tukea toisia siinä samassa asiassa.

    • Räyhärit

      Mauno Mattila pitää jo haastaa oikeuteen. Hän on systemaattisesti vainonnut ja häpäissyt nimillä ja kuvilla niin yksittäisiä ihmisiä kuin seurakuntia. Maallinen laki on siksi että tällaiset kunnianloukkauksia tehtailevat laitetaan kuriin. Kun asianosaiset ovat Maunoa nuhdelleet valheista hän ei kuuntele vaan on tietävinään asiat paremmin.
      Surullista, mikä on tämän miehen sydämen tila. Ylpeämpää ja röyhkeämpää saa etsiä. Ja vielä käyttää itsestään kristityn nimeä. Häpeä!

      • ikuinenhäpeä

        Niinhän ne Jeremia, Jesaja ja muutkin olivat tikkuna vääräoppisten silmässä, kun näkivät Jumalan kansan huonon tilan. Eikä oikeuteen vieminenkään ole raamatullista, jos et sitä tiennyt. Sinutkin, jos olet Jumalan palvelija, on kutsuttu siunaamaan, eikä kiroamaan. "Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte".

        Onneksi on edes joku, joka paljastaa julkisesti näitä eksytyksiä.


      • Totuuttarakkaudessa

        Olen pitkään ihmetellyt, että miten kyseinen henkilö nimeltä mainiten etsii harhaoppeja ja harhaopettajia.
        Kuulostaa kyllä kunnian loukkaukselta.

        Jumala asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on nöyrä sydän ja särjetty henki.
        On nöyränä esiintymistä, joka on salattua ylpeyttä (ihminen ei itsekään sitä tiedosta) ja sitten myös aitoa Jumalan Hengen vaikuttamaan nöyryyttä.
        Jumala tutkii ja näkee sydämen salatuimmatkin ja ohjaa oikealle tielle ja oikeaa tietä.


      • jfgyhbjn
        Totuuttarakkaudessa kirjoitti:

        Olen pitkään ihmetellyt, että miten kyseinen henkilö nimeltä mainiten etsii harhaoppeja ja harhaopettajia.
        Kuulostaa kyllä kunnian loukkaukselta.

        Jumala asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on nöyrä sydän ja särjetty henki.
        On nöyränä esiintymistä, joka on salattua ylpeyttä (ihminen ei itsekään sitä tiedosta) ja sitten myös aitoa Jumalan Hengen vaikuttamaan nöyryyttä.
        Jumala tutkii ja näkee sydämen salatuimmatkin ja ohjaa oikealle tielle ja oikeaa tietä.

        Kuten sanottua, niin hyvä, että hän varoittaa eksyttäjistä, koska ei varoittajia liikaa ole. Onhan se varmaan totta, että nöyrä ihminen ei tiedä olevansa nöyrä. Mutta nöyrä ihminen hyväksyy hiljaa muiden ylpeyden. Tiedätkö sinä olevasi ylpeä? Minä tiedän. Mutta onko se sinun mielestäsi oikein, että paimenet saavat ohjata lampaita harhaan kenenkään siitä varoittamatta? Että antaa vain vieraiden oppien viedä ihmisiä ikuiseen kauhuun ja häpeään?!?

        Mooses oli aikansa nöyrin mies ja kuitenkin hän oli ulospäin kova kaikkea laittomuutta vastaan. Ei hän nöyristelijä ollut. Voi siis huomata, että nöyryys ilmenee siinä, että noudattaa Jumalan tahtoa elämässään. Totuuden Henki ohjaa luonnollisesti kohti totuutta. Mutta kun näissä eksytyksissä ei vaikuta Totuuden Henki. Siksi niillä ei ohjaudu oikeille teille.


      • TuomioAlkaaSrksta
        Totuuttarakkaudessa kirjoitti:

        Olen pitkään ihmetellyt, että miten kyseinen henkilö nimeltä mainiten etsii harhaoppeja ja harhaopettajia.
        Kuulostaa kyllä kunnian loukkaukselta.

        Jumala asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on nöyrä sydän ja särjetty henki.
        On nöyränä esiintymistä, joka on salattua ylpeyttä (ihminen ei itsekään sitä tiedosta) ja sitten myös aitoa Jumalan Hengen vaikuttamaan nöyryyttä.
        Jumala tutkii ja näkee sydämen salatuimmatkin ja ohjaa oikealle tielle ja oikeaa tietä.

        Olen pitkään ihmetellyt, että mikä saa sinut puolustamaan harhaopettajia. Kuulostaa Jumalan kunnian tietoiselta häpäisyltä.


      • Totuuttarakkaudessa
        TuomioAlkaaSrksta kirjoitti:

        Olen pitkään ihmetellyt, että mikä saa sinut puolustamaan harhaopettajia. Kuulostaa Jumalan kunnian tietoiselta häpäisyltä.

        En puolusta harhaopettajia, mutta suuresti ihmettelen sellaista melko nuorta puhujaa, joka omista harhaoppikokemuksistaan käsin, luokittelee joitakin elävän Jumalan palvelijoita harhaopettajiksi juuri omista kokemuksistaan ja oikeaoppisuudestaan käsin. Voisiko olla niin, että tuollainen toiminta ei olisikaan Raamatun Hengen ja elävän Jumalan tahdon mukaista.
        Paavalikin intoili oikean opin puolesta ja vainosi Kristuksen seurakuntaa aina siihen saakka, kun Jeesus hänet pysäytti.


      • saviseutulainen
        Totuuttarakkaudessa kirjoitti:

        En puolusta harhaopettajia, mutta suuresti ihmettelen sellaista melko nuorta puhujaa, joka omista harhaoppikokemuksistaan käsin, luokittelee joitakin elävän Jumalan palvelijoita harhaopettajiksi juuri omista kokemuksistaan ja oikeaoppisuudestaan käsin. Voisiko olla niin, että tuollainen toiminta ei olisikaan Raamatun Hengen ja elävän Jumalan tahdon mukaista.
        Paavalikin intoili oikean opin puolesta ja vainosi Kristuksen seurakuntaa aina siihen saakka, kun Jeesus hänet pysäytti.

        >>Paavalikin intoili oikean opin puolesta ja vainosi Kristuksen seurakuntaa aina siihen saakka, kun Jeesus hänet pysäytti.<<

        Mauno Mattila, sen paremmin kuin kukaan muukaan menestysteologian harhoista varoittava, ei vainoa Kristuksen seurakuntaa - kuten teki Saulus alias Paavali ennen uskoon tuloaan!
        Uskoon tultuaan Paavali vastusti eksyttäjiä ja harhaopettajia mitä kiivaimmin ja tuomitsi kovin sanoin riivaajien valhevoimassa - jota ovat tämän päivän kundaliinivoimavaikutuksetkin - noitatemppujaan tekeviä poppamiehiä ja ennustaja-akkoja.
        Hän ajoi ulos riivaajat noista noidista.
        Kristuksen nimeä käytetään tämän päivän karismaattisessa liikkeessä - helluntailaisuus mukaan lukien - monin paikoin ja tapauksin arvelluttavalla ja vaarallisella tavalla valhehengen vallassa.
        Suurta herätystä toitotetaan eläen valheellisessa unennäössä - eikä nähdä sitä kammottavaa eksytystä, joka jyllää joka puolella karismaattisessa kentässä.
        Suuri lopunajan eksytys ja luopumus nähdään vain liberaaliteologian mädättämässä ev.lut.kirkossa - joka sekin on tosi ja olemassa oleva kauhistus, edustaen toista äärilaitaa.
        Lopunajan eksytys ja luopumus on täyttä vauhtia meneillään ja melskataan, että suuri herätys ON OVELLA.


      • Selkeääsanaa

        Ei ole mitään perusteita haastella oikeuteen. Kunnianloukkaus ei ole sitä jos kerrotaan jonkun henkilön opettavan raamatun vastaisesti. Toki siitä loukkaantuvat monet uskovat jotka sinisilmäisesti uskovat kaiken minkä kuuluisa tai karismaattinen julistaja oikeilla helluntaitermeillä julistaa. Nykyään harva uskova oikeasti uskaltaa haastaa omia käsityksiään ja oikeasti lukea mitä siellä Raamatussa sanotaan. Ennemmin luetaan hengellisiä kirjoja ja ammennetaan käsitykset sieltä. Jä näitähän riittää, kirjanyynnit pullistelevat torontolaisten ja word of faith julistajien kirjoja jotka vääristelevät Raamatun selkeää sanaa.


    • hoitoonvaan

      Nämä mattilat ja muut vastaavat luottavat sokeasti siihen että herjattu ei heitä haasta kun Raamatussa siitä kielletään.

    • Anonyymi

      Tarvitaan Henkien erottamisen armolahjaa ja Raamatun kokonaisuuden tuntemista, jos kuuntelee Mattilaa. Hän pahuksee ja mustamaalaa elävän Jumalan palvelijoita. Jokaisen on tehtävä tiliä omasta elämästään eräänä päivänä!

      • Anonyymi

        Noin se on!


    • Anonyymi

      Mikä on vikana jos joku on ollut uskovana menestysjengeissä. Ja on vaihtanutt johonkin toiseen ja ehtii vielä vaihtaa ja vaihtaa moneen muuhun. Miksei jumala sallinut ihmisen löytää oikeaa suunta heti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe