Mauno Mattilan raportti Seinäjoelta

Äärikarismaattisissa piireissä hehkutetaan suurta herätystä Seinäjoella nimeltä Sateet lähetä, jossa sairaat paranee, jossa tulee jumalallisia profetioita ja jos taivaasta sataa mammonaa. Mikä on totuus?

Olen kaksi vuotta asunut Seinäjoella, olen keskustellut nykyisten ja entisten helluntailaisten kanssa Sateet lähetä -illoista, olen keskustellut pastorien ja vanhemmistoveljien kanssa sekä olen itse nähnyt paikan päältä, että kyse on illuusiosta, joka rakennetaan ylistyksen päälle ja jossa ei todellisuudessa Jumala ole päässyt paljonkaan toimimaan, vaan kaikki on rakennettu ihmisten tekojen ja halujen ympärille.

Näillä videoilla tuon esille sen, mitä olen hengessä saanut jaettavaksi Seinäjoen tilanteesta. Kerron Sateet lähetä -iltojen synnyn ja paljastan lähteet, avaan todellisuuden vääristä profetioista ja valheellisista parantumistodistuksista sekä kuinka jo 1990-luvulla uudet tuulet alkoivat tuoda uusia pilviä, jotka toivat happosateet Seinäjoelle ja koko Suomen Siionin.

"Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku." - 2. Pietari 2:2-3

Osa 1: https://www.youtube.com/watch?v=NFkgGTZcEoc

Osa 2: https://www.youtube.com/watch?v=riALzy_HgVI

Mutta kerron myös, että tämä ilmiö voi muuttua suureksi siunaukseksi. Tähän sisältää suuri mahdollisuus herätykselle, sillä alkuseurakunta kävi samanlaisen ilmiön läpi 1800 vuotta sitten ja sitä seurannutta siunausta nautimme yhä. Jumala voi vielä lähettää Sateet taivaastakin! Kiitos Herralle.

"Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle. Sillä... paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa." - Sakarja 10:1,3

Siunauksin, MM.

212

2756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjakääröt

Sak.10:1 Biblia (1776). Anokaat Herralta ehtoosadetta, niin Herra tekee pilven, ja antaa teille kyllä sataa, kaikille kedon kasvulle.

• mikkelinmies1

Lienet keskustellut, mutta johtopäätöksesi ovat puhtaasti sinun? Sen verran tunnen seinäjokelaasia, notta eivtä ne ihan tuuleen huura. Nöyryyttä nyt, Mattila. Olet taitava Sanan tulkitsija, mutta joukot puuttuvat.

• valehteleekomauno

• EtsiväLöytääHki
        valehteleekomauno kirjoitti:

Tässä linkistä oikea kertomus sateetlähetä illoista ja niiden synnystä.

https://www.youtube.com/watch?v=L9mvZAwgkfk

Pitääpä katsoa niin saa asias ymmärryksen. Itse olen uskossa ja uskoon tulin Pyhän Jumalan antamasta armosta ja lupauksesta joka koskee etsimistä. Olen harvinainen kristillisdemokraatteja äänestänyt ja äänestän jatkossakin. Helsinki on syntihyväksynnän löyhkän paikka

• mikkelinmies1 kirjoitti:

Lienet keskustellut, mutta johtopäätöksesi ovat puhtaasti sinun? Sen verran tunnen seinäjokelaasia, notta eivtä ne ihan tuuleen huura. Nöyryyttä nyt, Mattila. Olet taitava Sanan tulkitsija, mutta joukot puuttuvat.

Olen kuulunut kyseiseen srktaan 26 vuotta, mutta joutunut nyt eroamaan. Sielä ei enää kuule tervettä Sanaa.

• PääkonttoriMies

Maunolaisuus on uusi harhaoppi, joka ei eroa muistakaan "nettievankelistoista", niiden tärkein "evankeliointikeino" on hyökätä veljin ja sisarien kimppuun parjaten ja herjaten.

• hörhöon

Samanlaista paskaa ja juoruilua ilman mitään todisteita oli tämä toinenkin Mattilan PALJASTUSVIDEO !! Oli myös hyvin irroittettu leikkauksilla alkuperäisestä yhteydestä !!
      Varokaa tätä miestä ja ainoa seurakunta mikä hänelle kelpaa on munnkiluostari.

• ValaiskaaKysysymystä

Onko Seinäjoki helluntailaisuus?
        1. Hillsongia..
        2. Uusapostolisuutta
        3. Torontolaisuuden jälki-ilmiöitä

• Ingenjör81
        ValaiskaaKysysymystä kirjoitti:

Onko Seinäjoki helluntailaisuus?
        1. Hillsongia..
        2. Uusapostolisuutta
        3. Torontolaisuuden jälki-ilmiöitä

Varmasti näitä kaikkea neljää on Seinäjoella.

• ”Elämme tänään repivää aikaa. Uusia virtauksia tunkee maahamme. Monet ovat hämmentyneitä kaiken sen hengellisen tarjonnan keskellä, jota ihmisille tarjotaan. Erilaiset karismaattiset julistajat liikkuvat saadakseen kannattajia ja rahoittajia toiminnalleen. ” – Martti Kallionpää (Uusi Elämä, 7/2006)

"Ja TUTKIKAA, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." - Efesolaiskirje 5:10-11

"Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi ja tieto ja kaikenlainen ymmärrys lisääntyisi, niin että voisitte TUTKIA, mikä on parasta, ja olisitte puhtaita ja moitteettomia Kristuksen päivään saakka, täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi." - Filippiläiskirje 1:9-11 (RK)

"Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on TURVAKSI. Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja." - Filippiläiskirje 3:1-2

Siunauksin, MM.

• yvä.aimen

Olipas todella hyvää ja valaisevaa asiaa ainakin ensimmäisessä videossa ja toisen videon katson myöhemmin.
      Kiitos Mauno Mattila.
      HP

• No nyt Maunolta todella valaiseva kirjoitus missä mennään ja miten feikkiherätykset vaikuttaa ja mitän ne saavat aikaan !!

• Kiitoksia palautteesta ja myös toisenlaista palautetta on tullut, mutta on tärkeä nähdä ettei kyseessä ole mielipide asia. Helluntaiherätystä pidän historiallisesti opillisesti terveoppisimpana ja tervehenkisimpänä liikkeenä, mutta karismaattisen ekumenisen liikkeen kautta on ujutettu sisälle toinen henki, toinen Jeesus ja toinen evankeliumi, joka ei korosta ristiinnaulittua Kristusta vaan ihmistä ja viihdettä.

Jotkut sitten sanovat, että kun tuon eksyttäjiä esille, että minä hyökkään heidän veljiänsä vastaan. Tähän haluan vastata seuraavasti.

1. Jos sanoo Benny Hinniä, Ben Fitzgeraldia, Patrick Tiaista taikka muita selkeästi harhaoppisia ja väärässä hengessä olevia veljikseen, herää huoli kyseisten ihmisten hengellisestä tilasta.
      "Älkää eksykö. 'Huono seura hyvät tavat turmelee'." - 1. Korinttolaiskirje 15:33

2. Riittääkö Raamatun mukaan se, että teemme jonkinlaisen kääntymyksen ja liittymme johonkin seurakuntaan? Ratkaisevaa ei ole se, että on nimi kirkonkirjoissa, vaan elämän kirjassa Karitsan verellä kirjoitettuna. Fariseuksetkin tekivät kyllä käännynnäisiä, josta Herra nuhteli heitä.
      "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!" - Matteus 23:15

3. Ekumenia sanoo, että katolilaista protestantteihin kaikki ovat uskovaisia, jotka kuuluvat johonkin uskonnolliseen kristilliseen kirkkoon. Herralta Jeesukselta itseltään kysyttiin tämä kysymys, että ketkä ovat Hänen veljiään ja minusta tämä vastaus kelpaa tänäkin päivänä.
      "Mutta Hän vastasi ja sanoi heille: 'Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät'." - Luukas 8:21

Ei Benny Hinn ole minun veljeni ja toivon, ettei hän ole sinunkaan veljesi, vaan se joka pysyy Sanassa - se on Kristuksessa.

Siunauksin, MM.

• JuuriaKunTutkit

Kiitoksia arvokkaasta taistelustasi eksytyksiä vastaan.

Mutta helluntaiherätyksen juurista huomauttaisin, että Azusa-kadulla meno oli outoa. Esimerkiksi Wikipediasta löytyy tällainen kuvaus:

"...they cry and make howling noises all day and into the night. They run, jump, shake all over, shout to the top of their voice, spin around in circles, fall out on the sawdust blanketed floor jerking, kicking and rolling all over it. Some of them pass out and do not move for hours as though they were dead. These people appear to be mad, mentally deranged or under a spell. They claim to be filled with the spirit."

Kuinka suhtaudut tähän?

• mummikainuusta
        JuuriaKunTutkit kirjoitti:

Kiitoksia arvokkaasta taistelustasi eksytyksiä vastaan.

Mutta helluntaiherätyksen juurista huomauttaisin, että Azusa-kadulla meno oli outoa. Esimerkiksi Wikipediasta löytyy tällainen kuvaus:

"...they cry and make howling noises all day and into the night. They run, jump, shake all over, shout to the top of their voice, spin around in circles, fall out on the sawdust blanketed floor jerking, kicking and rolling all over it. Some of them pass out and do not move for hours as though they were dead. These people appear to be mad, mentally deranged or under a spell. They claim to be filled with the spirit."

Kuinka suhtaudut tähän?

Eihän helluntalaisuus alkanut Azusa-kadulta. Silloiset hell.srk:t kokoontuivat arvioimaan tilannetta. Myöhäissadeoppi hylättiin, muut ilmiöt hyväksyttiin, vaikka syytä olis ollut hylätä kaikki. Nyt myöhäissadeoppi on noussut pinnalle ja raivannut eksytykselle tilaa!

• lupapitääolla

Et kai Mauno syyllisty tekijänoikeus rikokokseen jakamalla videoita kysymättä lupaa siihen esim Seinäjoen Helluntaiseurakunnalta ? Ilman lupaa jaetuista videoklipeistä voi saada sakon tekijänoikeusrikkomuksesta.

• Laillisuus

Ei kai seinäjoen helluntaiseurakuntakaan enää kerää kolehtia kun viranomainen sen kielsi?

• väärässäolet

On viranomaisen lupa kerätä omissa tilaisuuksissa mutta ei esimerkiksi pyytää rahaa netin tai tv välityksellä. Siksi tilinumerot on poistettu videoilta ja seurakunna sivuilta.

• kysymysmattilalle

Kysymyksiä Mauno Mattilalle.
      Koska FB seinällesi ei voi kirjoittaa kun ystäväsi jotka ovat olettettavasti kanssasi pitkälti samaa mieltä ja tunnut olevan hyvin herkkä kritiikille puheitasi kohtaan kysyisinkin sinulta nåin suomi24 palatalla. Selvästi luet näitä koska FB sivuillasi olet ilmoittanut loukaantuneesi näistä kirjoituksita.
      1. Oletko tarkistanut Timo Närhen profetoinnin sateet lähetä illan uhrilahjan suuruudesta Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastoreilta oliko se väärä vai ei ?
      2. Väitätkö että sadat nuoret jotka jotka käyvät seinäjoen helluntaiseurakunnan lauantaina nuorten illoissa ei olisi oikeasti/vilpittömästi uskossa ja Jumalan lapsia ? (heitä on yhä satoja vaikka vuosi sitten väitit lähes kaikkien nuorten lähteneen ja perustaneen Houm seurakunnan )
      3.Onko sinulla oman seurakuntasi (Seinäjoen vapaaseurakunnan vanhimpien ) siunaus työllesi näille "opetus" videoillesi ja niiden sisällölle ?
      4. Onko kaikki uskovat harhassa olevia uskovia jotka ovat täysin erimieltä kanssasi esim Helluntaikirkosta tai Seinäjoen Helluntaiseurakunnan toiminnasta ?
      5. Ymmärätkö tahallasi väärin ihmisten puheita/kirjoittelua jos he eivät ole kanssasi samaa mieltä että he kohdistavat kritiikin myös raamatunpaikkoihin joita esität eikä pelkästään sinun puheisiin ?
      (joku oli maininnut videoitasi sonnaksi ja ymmärsit arvostelijan tarkoittavan myös raamatunpaikkoja joka ei tietenkään ole totta.)
      6. Olet hyvin tarkka eri asioiden synnyintavoista niinpä haluaisinkin tietää kuinka voit pitää puheissasi lainaamaasi Hilja Aaltosen kirjoja oikeana vaikka erään kirjan kirjoittana on Markku Koivisto ?
      Olisin kiitollinen jos vastaisit näihin esittämiini kysymyksiin.

• Ensiksikin pitää korjata, että en ole loukkaantunut. Paljon kovempiaakin kuoleman tuomio profetiaa on tullut, vaan halusin tuoda ilmi sen hengen, joka nosti päätään pilkaten. Sanan perustutuvaa kritiikkiä ei juurikaan ole tullut, jota olen perään kuuluttanut. Ei edes näin hyviä kysymyksiä, kuin mitä laitoit.

1. Kysymys ei ollut koskaan kolehdin suuruudesta (josta olen kyllä kuullut toisen käden tietona, ettei se olisi ollut suurin), vaan siitä että Pyhä Henki nyt alkaisi rahasta ilmoittelemaan ja Jumala näkisi sen tärkeimmäksi asiaksi ilmoittaa eikä esimerkiksi: "Sinä murehtiva sisar, joka olet menettänyt poikasi, hän on minun kanssani taivaassa" tms. olisi voinut olla Jumalasta. Keino, jolla rahaa kerättiin, oli törkeä. Markku Tuppurainen on blokannut minut Facebookista ja seurakunnan johto ei vastaa kysymyksiin taikka varoituksiin, josta Juha Norolampi on kertonut tarkemmin aikaisemmin. Koin saman, kun varoitin vuosi sitten Ben Fitzgeraldista ja Patrick Tiaisesta.

2. En ole missään väittänyt lähes kaikkien lähteneen, mutta iso osa lähti. Jos nämä nuoret eivät ymmärrä Raamattua, eivät janoa Sanaa, heitä ei näy rukouskokouksissa tai raamattupiireissä, he eivät elä pyhää elämää eikä heitä kovin usein saa tulemaan edes ehtoolliskokoukseen, niin mihin uskoon he ovat tulleet?

William Boothilla on tästä järkyttävä profetia:
        "Tuolloin kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että anteeksisaamista ei voi olla ilman parannuksentekoa synnistä. Päivinä ennen Jeesuksen tuloa monet ovat täynnä pelastusiloa, vaikka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.”

Olen erittäin huolissani helluntainuorista. Eräs pastori kertoi minulle nuoresta miehestä, joka tuli uskoon, oli palava ja omasi musiikkitaustan. Hän meni Isoon Kirjaan, varoituksista välittämättä, ja kun hän yritti tuoda esille Jumalan sanaa, häntä sorsittiin ja halveksittiin. Nuori mies palasi rock maailmaan ja jätti uskon.

Pekka Perho on myös nuorisopastori, joka opettaa automaattikirjoitusta, visualisointia ja muita new age oppeja. Hän on myös todistettavasti tarjonnut nuorille mm. Joseph Princen kirjoja halvasta armosta ja Jesus Culturen kirjaa. Tämä nuori mies joutui sittemmin Törnävälle.

Kirjoitin tähän pitemmän vastauksen, koska olen erittäin huolissani nuorista. Iso osa nuorista haluaa vain likoamista, fiiliksiä, rockkia, biletystä ja viihdettä. Ei rukiista leipää, ei edes maitoruokaa.

3. En ole saanut videoistani kritiikkiä vanhimmistolta, jotka ovat tietoisia niistä ja siltikin tulee todeta tietenkin samalla tavalla kuin apostolit sen aikaisen "vanhimmiston" edessä, että enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. Jos videoissa on asiavirheitä tai väärää epäraamatullista oppia, niin siitä tuleekin nuhdella. Keskustelen paljon vanhojen helluntai- ja vapaakirkkolliset veljien kanssa, joista useimmat ovat eläkkeellä ja huokaavat tästä tilanteesta.

4. Kerroin aikaisemmin tuossa ylhäällä, ketkä ovat veljiä ja sisaria (Luuk. 8:21).

5. En ymmärrä tahallaan vääriin, vaan tarkoitan että jos videot todetaan täysin sonnaksi, vaikka käytin esim. näissä kahdessa videossa yli 60 jaetta Raamatusta, niin se kertoo kuinka a) ei olla katsottu videota, b) ei ymmärretä Raamattua ja c) ei haluta koetella Raamatulla asioita. Henki ratkaisee; onko rakkaus totuuteen?

6. Markku Koivisto on eksyttäjä ja kun olen avannut Sateet lähetä -videot, niin minulle on tullut montaa sanat: "Nokia Missio". Sillä ei ole merkitystä, kuka on Hilja Aaltosen tekstin laittanut paperille, jos se on Hilja Aaltoselta, mutta sekään ei merkitse että se on Hilja Aaltoselta vaan se onko se Sanan mukaista. Markku Koivisto yritti todistella Hilja Aaltosen profetialla, että hän olisi sen täyttymys. Näin ei ollut.

Koska ilmeisesti olet helluntaiherätyksen ja seurakunnan jäsen, niin voisitko puolestani vastata kysymykseen menestysteologiasta. Lauri K. Ahonen toteaa, että 1980-luvulla helluntaiherätys totesi sen harhaopiksi (tarkoitan Kenneth Haginin ja EW Kenyonin Uskonliikkeen oppeja), niin missä vaiheessa nämä ovat muuttuneet terveiksi opeiksi? Eikö talvipäivien lausunto paina enää mitään?

Siunauksin, MM.

• SeinäjoenNuori
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Ensiksikin pitää korjata, että en ole loukkaantunut. Paljon kovempiaakin kuoleman tuomio profetiaa on tullut, vaan halusin tuoda ilmi sen hengen, joka nosti päätään pilkaten. Sanan perustutuvaa kritiikkiä ei juurikaan ole tullut, jota olen perään kuuluttanut. Ei edes näin hyviä kysymyksiä, kuin mitä laitoit.

1. Kysymys ei ollut koskaan kolehdin suuruudesta (josta olen kyllä kuullut toisen käden tietona, ettei se olisi ollut suurin), vaan siitä että Pyhä Henki nyt alkaisi rahasta ilmoittelemaan ja Jumala näkisi sen tärkeimmäksi asiaksi ilmoittaa eikä esimerkiksi: "Sinä murehtiva sisar, joka olet menettänyt poikasi, hän on minun kanssani taivaassa" tms. olisi voinut olla Jumalasta. Keino, jolla rahaa kerättiin, oli törkeä. Markku Tuppurainen on blokannut minut Facebookista ja seurakunnan johto ei vastaa kysymyksiin taikka varoituksiin, josta Juha Norolampi on kertonut tarkemmin aikaisemmin. Koin saman, kun varoitin vuosi sitten Ben Fitzgeraldista ja Patrick Tiaisesta.

2. En ole missään väittänyt lähes kaikkien lähteneen, mutta iso osa lähti. Jos nämä nuoret eivät ymmärrä Raamattua, eivät janoa Sanaa, heitä ei näy rukouskokouksissa tai raamattupiireissä, he eivät elä pyhää elämää eikä heitä kovin usein saa tulemaan edes ehtoolliskokoukseen, niin mihin uskoon he ovat tulleet?

"Tuolloin kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että anteeksisaamista ei voi olla ilman parannuksentekoa synnistä. Päivinä ennen Jeesuksen tuloa monet ovat täynnä pelastusiloa, vaikka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.”

Olen erittäin huolissani helluntainuorista. Eräs pastori kertoi minulle nuoresta miehestä, joka tuli uskoon, oli palava ja omasi musiikkitaustan. Hän meni Isoon Kirjaan, varoituksista välittämättä, ja kun hän yritti tuoda esille Jumalan sanaa, häntä sorsittiin ja halveksittiin. Nuori mies palasi rock maailmaan ja jätti uskon.

Pekka Perho on myös nuorisopastori, joka opettaa automaattikirjoitusta, visualisointia ja muita new age oppeja. Hän on myös todistettavasti tarjonnut nuorille mm. Joseph Princen kirjoja halvasta armosta ja Jesus Culturen kirjaa. Tämä nuori mies joutui sittemmin Törnävälle.

Kirjoitin tähän pitemmän vastauksen, koska olen erittäin huolissani nuorista. Iso osa nuorista haluaa vain likoamista, fiiliksiä, rockkia, biletystä ja viihdettä. Ei rukiista leipää, ei edes maitoruokaa.

3. En ole saanut videoistani kritiikkiä vanhimmistolta, jotka ovat tietoisia niistä ja siltikin tulee todeta tietenkin samalla tavalla kuin apostolit sen aikaisen "vanhimmiston" edessä, että enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. Jos videoissa on asiavirheitä tai väärää epäraamatullista oppia, niin siitä tuleekin nuhdella. Keskustelen paljon vanhojen helluntai- ja vapaakirkkolliset veljien kanssa, joista useimmat ovat eläkkeellä ja huokaavat tästä tilanteesta.

4. Kerroin aikaisemmin tuossa ylhäällä, ketkä ovat veljiä ja sisaria (Luuk. 8:21).

5. En ymmärrä tahallaan vääriin, vaan tarkoitan että jos videot todetaan täysin sonnaksi, vaikka käytin esim. näissä kahdessa videossa yli 60 jaetta Raamatusta, niin se kertoo kuinka a) ei olla katsottu videota, b) ei ymmärretä Raamattua ja c) ei haluta koetella Raamatulla asioita. Henki ratkaisee; onko rakkaus totuuteen?

6. Markku Koivisto on eksyttäjä ja kun olen avannut Sateet lähetä -videot, niin minulle on tullut montaa sanat: "Nokia Missio". Sillä ei ole merkitystä, kuka on Hilja Aaltosen tekstin laittanut paperille, jos se on Hilja Aaltoselta, mutta sekään ei merkitse että se on Hilja Aaltoselta vaan se onko se Sanan mukaista. Markku Koivisto yritti todistella Hilja Aaltosen profetialla, että hän olisi sen täyttymys. Näin ei ollut.

Koska ilmeisesti olet helluntaiherätyksen ja seurakunnan jäsen, niin voisitko puolestani vastata kysymykseen menestysteologiasta. Lauri K. Ahonen toteaa, että 1980-luvulla helluntaiherätys totesi sen harhaopiksi (tarkoitan Kenneth Haginin ja EW Kenyonin Uskonliikkeen oppeja), niin missä vaiheessa nämä ovat muuttuneet terveiksi opeiksi? Eikö talvipäivien lausunto paina enää mitään?

Siunauksin, MM.

Liittyen tuohon kohtaan missä Mauno kertoo olevansa huolissaan seinäjoen nuorista, tässä tulevan nuortentapahtuman mainosvideo: https://m.youtube.com/watch?v=WufuZWkwNK8

En tiedä miten muut kokevat, mutta itselleni ei tule tästä hyvä olo, pikemminkin päinvastoin.

• vastauksiamaunolle

Houm seurakuntaan lähti noin 30 nuorta eli hyvin pieni osa. Nykyiset nuoret noin 200 aktiivista iloiss (a käy 200-300 nuorta.)
        ovat kaikkein aktiviivisempia tuomaan uskomattomia kavereita kokouksiin (seinäjoen Iltaan ja palavat halusta näyttää kristuksen "väriä" toisin kun me vanhemmat yleensä. Iloitsen siitä että myös minun lapseni käy siellä eikä baareissa. Ei ole mitään pahaa siinä että he viihtyvät omissa iloisaan. Olen ollut todistamassa kuinka he illan lopussa rukoilevat ja siunaavat ja rohkaisevat toinen toisiaan, näin on harvemmin meidän "vanhojen" keskuudessa.
        Mitä olen Houm seurakunnan puheitaan netistä kuunnellut ei siellä harhoja opeteta vaan perinteistä helluntaiuskoa,musiikista voi olla montaa mieltä.
        Martti Kallionpää on aina opettanut että armo on ilmaista mutta muistakaa että se ei ole halpaa.
        Ihmisiä on aina kaatunut rukouksen voimasta helluntaiseurakunnissa jo 70 luvulta lähtien mitä olen itse ollut todistamassa ei sitä pidetty silloinkaan pahana vaan osoituksena Jumalan kosketuksesta.
        Menestysteologia on aivan muuta kuin mitä Seinäjoen helluntaiseurakunta opettaa jossa kerätään rahoja että evankeljumin työ laajenee ja sen vieminen maksaa myös rahaa.
        Muistan 80 luvulla kun termi menestystologia tuli käyttöön silloin sillä tarkoitettiin varojen keräämistä vain itselle ja maallisen siunauksen saamista vain itselle. Kallionpää ja Tuppurainen opettavat että uhraamalla keräät varoja "taivaan pankkiin " et itsellesi mikä on minusta täysin oikein.
        Mielenterveys on vakava asia ja kenenkään Törnävälle joutumista ei voi laittaa Perhon syyksi,tiedät sen itsekkin.
        Ew kenyonista en ollut 80 luvulla kuullutkaan ja Haiginin kirjoja oli siellä täällä myynnissä mutta ei niitä kukaan vastustanut. Itse en ole yhtäkään lukenut. Menestysteologia ei ollut mikään ongelma silloin eikä mielestäni ole iso ongelmaenää nykyään, koska on rahankeräyslaki ja keräyslupia tiukenettu huomattavasti.
        Talvipäivillä (nykyisillä syyspäivillä) annettiin julkilausumia eri asioihin joita seurakunnat pyrkivät noudattamaan. En muista mitään erillistä lausuntoa menestysteologiasta.
        Bonken muistan 80 luvulla kertoneen että hänelle joku rikas halusi antaa miljoona dollaria ja maksaa sillä afrikan ristiretken mutta hän ei ottanut rahoja vastaan koski koki että se ei ollut Herran tahto vaan Jumala huolehtisi rahoituksesta . Hän ei hallunnut olla kenellekään ihmiselle kiitollinen Afrikan ristiretkestä vaan kunnia tuli antaa yksin Jumalalle.
        Meidän täytyy oppia luottamaan ja rukoilla vanhemistolle johdatusta että se osaa kutsua oikeat puhujat vieraaksi. Lähes jokaisesta vierailijasta tulee jokin varoitus jostakin päin suomea ja heillä on linjana että näihin varoituksiin ei vastata (aikakysymys)vaan he osaavat kyllä tehdä itse oikeat päätökset vierailijoista. Kyllä sinun pitäisi mielestäni keskittää tuo antaamuksesin ja raamatuntuntemuksesi muualle kuin näihin helluntaiseurakuntia kritisoiviin videoihin näistä ei kukaan rakennu vaan aiheuttaa hajaanusta ja mielipahaa.

• ergn
        vastauksiamaunolle kirjoitti:

Houm seurakuntaan lähti noin 30 nuorta eli hyvin pieni osa. Nykyiset nuoret noin 200 aktiivista iloiss (a käy 200-300 nuorta.)
        ovat kaikkein aktiviivisempia tuomaan uskomattomia kavereita kokouksiin (seinäjoen Iltaan ja palavat halusta näyttää kristuksen "väriä" toisin kun me vanhemmat yleensä. Iloitsen siitä että myös minun lapseni käy siellä eikä baareissa. Ei ole mitään pahaa siinä että he viihtyvät omissa iloisaan. Olen ollut todistamassa kuinka he illan lopussa rukoilevat ja siunaavat ja rohkaisevat toinen toisiaan, näin on harvemmin meidän "vanhojen" keskuudessa.
        Mitä olen Houm seurakunnan puheitaan netistä kuunnellut ei siellä harhoja opeteta vaan perinteistä helluntaiuskoa,musiikista voi olla montaa mieltä.
        Martti Kallionpää on aina opettanut että armo on ilmaista mutta muistakaa että se ei ole halpaa.
        Ihmisiä on aina kaatunut rukouksen voimasta helluntaiseurakunnissa jo 70 luvulta lähtien mitä olen itse ollut todistamassa ei sitä pidetty silloinkaan pahana vaan osoituksena Jumalan kosketuksesta.
        Menestysteologia on aivan muuta kuin mitä Seinäjoen helluntaiseurakunta opettaa jossa kerätään rahoja että evankeljumin työ laajenee ja sen vieminen maksaa myös rahaa.
        Muistan 80 luvulla kun termi menestystologia tuli käyttöön silloin sillä tarkoitettiin varojen keräämistä vain itselle ja maallisen siunauksen saamista vain itselle. Kallionpää ja Tuppurainen opettavat että uhraamalla keräät varoja "taivaan pankkiin " et itsellesi mikä on minusta täysin oikein.
        Mielenterveys on vakava asia ja kenenkään Törnävälle joutumista ei voi laittaa Perhon syyksi,tiedät sen itsekkin.
        Ew kenyonista en ollut 80 luvulla kuullutkaan ja Haiginin kirjoja oli siellä täällä myynnissä mutta ei niitä kukaan vastustanut. Itse en ole yhtäkään lukenut. Menestysteologia ei ollut mikään ongelma silloin eikä mielestäni ole iso ongelmaenää nykyään, koska on rahankeräyslaki ja keräyslupia tiukenettu huomattavasti.
        Talvipäivillä (nykyisillä syyspäivillä) annettiin julkilausumia eri asioihin joita seurakunnat pyrkivät noudattamaan. En muista mitään erillistä lausuntoa menestysteologiasta.
        Bonken muistan 80 luvulla kertoneen että hänelle joku rikas halusi antaa miljoona dollaria ja maksaa sillä afrikan ristiretken mutta hän ei ottanut rahoja vastaan koski koki että se ei ollut Herran tahto vaan Jumala huolehtisi rahoituksesta . Hän ei hallunnut olla kenellekään ihmiselle kiitollinen Afrikan ristiretkestä vaan kunnia tuli antaa yksin Jumalalle.
        Meidän täytyy oppia luottamaan ja rukoilla vanhemistolle johdatusta että se osaa kutsua oikeat puhujat vieraaksi. Lähes jokaisesta vierailijasta tulee jokin varoitus jostakin päin suomea ja heillä on linjana että näihin varoituksiin ei vastata (aikakysymys)vaan he osaavat kyllä tehdä itse oikeat päätökset vierailijoista. Kyllä sinun pitäisi mielestäni keskittää tuo antaamuksesin ja raamatuntuntemuksesi muualle kuin näihin helluntaiseurakuntia kritisoiviin videoihin näistä ei kukaan rakennu vaan aiheuttaa hajaanusta ja mielipahaa.

"Menestysteologia ei ollut mikään ongelma silloin eikä mielestäni ole iso ongelmaenää nykyään, koska on rahankeräyslaki ja keräyslupia tiukenettu huomattavasti."

Silläkö mielestäsi väärä oppi on hoideltu, että rahankeräyslakia ja keräyslupia on tiukennettu?
        Kysymys on harhaopista! Harhaopista, joka on pesiytynyt yhteen, jos toiseenkin seurakuntaan.

"Mitä olen Houm seurakunnan puheitaan netistä kuunnellut ei siellä harhoja opeteta vaan perinteistä helluntaiuskoa,musiikista voi olla montaa mieltä."
        Olihan tuo Saranpää yhdessä Paerjantai-ohjelmassa valtakunnan TV:ssä parhaaseen katseluaikaan, eikä tuonut esille Kristusta selkeästi, jos ollenkaan.
        Herää kysymys, millaista ruokaa hän antaa seurakunnalleen?
        Rokkaaminen kyllä näkyy sujuvan....

• ymmärräoikein

Kyse on siitä että yritetään kerätä itselle varoja/siunausta sitä ei Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa opeteta. Siksi rahankeräysluvat on tarpeen koska kerätyistä varoista joutuu antamaan selvityksen.
        Kirjoitin Houmin tilaisuuksien puheista,en mistään minuutin haastattelusta.Katso itse livelähetrys Houmin sivuilta sunnuntaisin niin tiedät et arvele.

• hgfy
        ymmärräoikein kirjoitti:

Kyse on siitä että yritetään kerätä itselle varoja/siunausta sitä ei Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa opeteta. Siksi rahankeräysluvat on tarpeen koska kerätyistä varoista joutuu antamaan selvityksen.
        Kirjoitin Houmin tilaisuuksien puheista,en mistään minuutin haastattelusta.Katso itse livelähetrys Houmin sivuilta sunnuntaisin niin tiedät et arvele.

Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta. Armo ilman totuutta on valhetta ja kuin unta, josta herää painajaiseen sitten kun se valhekuva paljastuu. Totuuskin ilman armoa on tietenkin hyödytöntä. Mutta kun lukee Jeesuksen omia Sanoja, niin hän julisti monesti kovia sanoja. Houmissa julistetaan siis jotain toista Jeesusta, kuin Raamatun Jeesusta. Myöskin sen meno on kuin suoraan night clubilta, joka on uskovaisen helvetti ja uskomattoman paratiisi. Tässä näyte Jeesuksen omista sanoista:

37. Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
        38. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
        40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        43. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

• samaajeesustapalvotaan
        hgfy kirjoitti:

Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta. Armo ilman totuutta on valhetta ja kuin unta, josta herää painajaiseen sitten kun se valhekuva paljastuu. Totuuskin ilman armoa on tietenkin hyödytöntä. Mutta kun lukee Jeesuksen omia Sanoja, niin hän julisti monesti kovia sanoja. Houmissa julistetaan siis jotain toista Jeesusta, kuin Raamatun Jeesusta. Myöskin sen meno on kuin suoraan night clubilta, joka on uskovaisen helvetti ja uskomattoman paratiisi. Tässä näyte Jeesuksen omista sanoista:

37. Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
        38. Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
        40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        43. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

Helluntainuoret kylvävät evankeljumia tämän päivän keinoja hyväksikäyttäen. Ei se että sinä et viihdy värivalojen / sähköisten soittimien täyttämässä salissa tee siitä yhtään huonomaa tapaa palvella Jumalaa. Montako ihmistä sinä tai minä olemme kutsuneet kokouksiin tai kertoneet evankeljumista viimme aikoina ? Heidän palvoma Jeesus antaa nuorille voimaa julistaa hänen evankeljumiaan teille ja aitovierille. Osta veli hyvä korvatulpat ja aurinkolasit niin ei valot ja meteli häiritse. Myös sinun kaltaiselle seurakuntalaiselle löytyy kokouksia esim Valamosta,en minä niitä tuomitse. Samaa Jeesusta siellä palvotaan eri metodein.

• hgfy
        samaajeesustapalvotaan kirjoitti:

Helluntainuoret kylvävät evankeljumia tämän päivän keinoja hyväksikäyttäen. Ei se että sinä et viihdy värivalojen / sähköisten soittimien täyttämässä salissa tee siitä yhtään huonomaa tapaa palvella Jumalaa. Montako ihmistä sinä tai minä olemme kutsuneet kokouksiin tai kertoneet evankeljumista viimme aikoina ? Heidän palvoma Jeesus antaa nuorille voimaa julistaa hänen evankeljumiaan teille ja aitovierille. Osta veli hyvä korvatulpat ja aurinkolasit niin ei valot ja meteli häiritse. Myös sinun kaltaiselle seurakuntalaiselle löytyy kokouksia esim Valamosta,en minä niitä tuomitse. Samaa Jeesusta siellä palvotaan eri metodein.

Voi olla, että Houmissa palvotaan samaan Jeesusta, kuin Valamossa. Mutta se ei ole Raamatun Jeesus. Ortodoksisuuskin on loitonnut niin kauas Raamatun linjasta, ettei sitä voi pitää raittiina. Siellä palvotaan hartaassa tunnelmassa ikoneita ja suitsutuksia. Se on vain uskonnollisuutta samoin kuin houminkin touhu. Jos olet eri mieltä, niin näytäpä Raamatusta ne kohdat, jotka tukevat ortodoksisia seremonioita.

Ei jokainen, joka huutaa: "Herra, Herra", pääse taivaaseen. Se portti on edelleen ahdas ja tie kaita, joka vie elämään. Ja vain se, joka tekee taivaallisen Isän tahdon, pääsee perille. Jeesus sanoi Luukas 13:

24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi (ehtoollista), ja meidän kaduillamme sinä opetit' (eli kävimme Sanan kuulossa).
        27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Joten on valhetta väittää, että kaikki, jotka puhuvat Jeesuksesta tai ovat vain uskonnollisia, olisivat Jumalan lapsia.

• samajeesus

Kyllä jokainen joka on ottanut Jeesuksen vastaan pelastajana on Jumalan lapsi perillinen, Sitä et pysty sinä tai minä muuttamaan, Olis sitten ortodoksi,luterilainen tai hellari tai vapaarikollinen.
        Yksin Kristuksen armosta me olemme pelastetut.Koita nyt vänkääjä se ymmärtää ja hyväksyä.

• Hyväon
        SeinäjoenNuori kirjoitti:

Liittyen tuohon kohtaan missä Mauno kertoo olevansa huolissaan seinäjoen nuorista, tässä tulevan nuortentapahtuman mainosvideo: https://m.youtube.com/watch?v=WufuZWkwNK8

En tiedä miten muut kokevat, mutta itselleni ei tule tästä hyvä olo, pikemminkin päinvastoin.

Hyvä video. Lahjakkaan ihmisen tekemä. Kuka on tuon taidollisuuden antaja?

• Tuohustelija
        hgfy kirjoitti:

Voi olla, että Houmissa palvotaan samaan Jeesusta, kuin Valamossa. Mutta se ei ole Raamatun Jeesus. Ortodoksisuuskin on loitonnut niin kauas Raamatun linjasta, ettei sitä voi pitää raittiina. Siellä palvotaan hartaassa tunnelmassa ikoneita ja suitsutuksia. Se on vain uskonnollisuutta samoin kuin houminkin touhu. Jos olet eri mieltä, niin näytäpä Raamatusta ne kohdat, jotka tukevat ortodoksisia seremonioita.

Ei jokainen, joka huutaa: "Herra, Herra", pääse taivaaseen. Se portti on edelleen ahdas ja tie kaita, joka vie elämään. Ja vain se, joka tekee taivaallisen Isän tahdon, pääsee perille. Jeesus sanoi Luukas 13:

24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi (ehtoollista), ja meidän kaduillamme sinä opetit' (eli kävimme Sanan kuulossa).
        27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Joten on valhetta väittää, että kaikki, jotka puhuvat Jeesuksesta tai ovat vain uskonnollisia, olisivat Jumalan lapsia.

Ortodoksit eivät palvo ikoneita eikä suitsutuksia! Me palvomme Jeesusta Kristusta Jumalan poikaa, joka on minunkin syntisen tähden ristillä kuollut ja verensä vuodattanut syntien anteeksi saamiseksi. Kannattaa tutustua ortodoksiseen Jumalanpalvelukseen. Siellä lauletaan kaunisäänisesti, tuohukset palavat ja siinä rauhallisessa palvonnassa Pyhyys on läsnä. Jos joku tykkää valonheittimistä, rockista, savukoneista ja ylistystanssista, niin siitä vaan! Meille monenkirjavaisille ihmisreppanoille on onneksi erilaisia seurakuntia ja yhteisöjä tarjolla. Olen taustaltani karismaattiset piirit kiertänyt ylistystanssija ja jälkeenpäin kokenut sen kaiken hyvin pinnallisena.

• mielenrauhassa
        Tuohustelija kirjoitti:

Ortodoksit eivät palvo ikoneita eikä suitsutuksia! Me palvomme Jeesusta Kristusta Jumalan poikaa, joka on minunkin syntisen tähden ristillä kuollut ja verensä vuodattanut syntien anteeksi saamiseksi. Kannattaa tutustua ortodoksiseen Jumalanpalvelukseen. Siellä lauletaan kaunisäänisesti, tuohukset palavat ja siinä rauhallisessa palvonnassa Pyhyys on läsnä. Jos joku tykkää valonheittimistä, rockista, savukoneista ja ylistystanssista, niin siitä vaan! Meille monenkirjavaisille ihmisreppanoille on onneksi erilaisia seurakuntia ja yhteisöjä tarjolla. Olen taustaltani karismaattiset piirit kiertänyt ylistystanssija ja jälkeenpäin kokenut sen kaiken hyvin pinnallisena.

Aivan samaa mieltä.Minäkin hellareiden hömpötyksissä kasvanut,olen löytänyt rauhan katolisessa kirkossa jonka ovet ovat auki,voin hiljentyä Jumalan edessä,eikä ole mitään showta.

• hgfy
        Tuohustelija kirjoitti:

Jos ortodoksikirkolla olisi Raamatun Jeesus, siellä varmaan olisi Raamattu kaiken keskiössä. Nyt sen sijaan keskiössä on taikauskoiset seremoniat, joilla ei ole tukea Raamatusta. Ei niissä messuissa siis taideta Jumalan Sanaa saarnata sellaisena kuin se on kirjoitettu. Voihan olla, että jotkut yksittäiset ortodoksit ovat uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, mutta puhun nyt kirkkoinstituutiosta.

• Tuohustelija
        hgfy kirjoitti:

Jos ortodoksikirkolla olisi Raamatun Jeesus, siellä varmaan olisi Raamattu kaiken keskiössä. Nyt sen sijaan keskiössä on taikauskoiset seremoniat, joilla ei ole tukea Raamatusta. Ei niissä messuissa siis taideta Jumalan Sanaa saarnata sellaisena kuin se on kirjoitettu. Voihan olla, että jotkut yksittäiset ortodoksit ovat uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, mutta puhun nyt kirkkoinstituutiosta.

Oletko koskaan käynyt ortodoksisessa kirkossa ja Jumalanpalveluksessa? Tuskin. Kannattaa mennä ja tutustua! Voit yllättyä iloisesti kuullessasi sielläkin Jumalan Sanaa ja ilosanomaa ylösnousseesta ja kuoleman voittaneesta Jeesuksesta Kristuksesta! Raamattukin siellä on ihan sama tuttu ja turvallinen!

• Ohhos
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Ensiksikin pitää korjata, että en ole loukkaantunut. Paljon kovempiaakin kuoleman tuomio profetiaa on tullut, vaan halusin tuoda ilmi sen hengen, joka nosti päätään pilkaten. Sanan perustutuvaa kritiikkiä ei juurikaan ole tullut, jota olen perään kuuluttanut. Ei edes näin hyviä kysymyksiä, kuin mitä laitoit.

Siunauksin, MM.

Mauno Mattila
        Toteat tekstissäsi: "... samalla tavalla kuin apostolit sen aikaisen "vanhimmiston" ..."
        Rinnastuksesi paljastaa asenteesi: Vanhimmisto on sinulle sama kuin, kuin Pyhää Henkeä vastustanut juutalaisten neuvosto. Ja Mattila on 'samalla tavalla kuin apostolit'...
        Mitenkäs tässä näin kävi?

• Houmista
        samaajeesustapalvotaan kirjoitti:

Houmissa sanan julistus on aika köykäistä, mitään kovin vahvaa ravintoa siellä ei saa. Koska seurakunta on liittynyt Hillsong family seurakuntaryhmittymään ja on profiloitunut etsijäystävälliseksi, se terkoittaa sitä, että kaikki tehdään etsijöiden ehdoilla. Tilaisuuden alussa tarjotaan alkumaljat, soi sama musiikki kuin radion hittikanavilla. Sitten ylistystä ja lyhyt sana. Pelastusmahdollisuus kyllä tarjotaan. Seurakunnan pastori toteaa näin: "Seurakunta ei oo meitä kristittyjä varten, vaan me olemme seurakunta ja me ollaan tätä maailmaa varten." -Johannes Saranpää. No tässä on osatotuus, mutta raamatun mukaan seurakunta on nimenomaan uskovia varten ja uskovan kasvamista varten. Jos kaikki tehdään uskosta osattomien ehdoilla, uskovan kasvu jää heikoksi.

• hyökkäystorjaan

Luuletko Mauno että kaikki nielevät näitä puheitasi loukaantumatta ?
      Tottakai normaali uskovainen puollustaa seurakuntaperhettänsä ulkopuolisilta hyökkäyksiltä kovasti kun huomaa hyökkäysten olevan valhetta.

• En missään nimessä. Eihän Herra Jeesuskaan kulkenut maan päällä loukkaamatta ihmisiä. Jos haluamme olla loukkaamatta syntisiä ihmisiä, me joudumme loukkaamaan Pyhää Jumalaa.

"Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua; vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme." - 1. Tessalonikalaiskirje 2:3-4

Mutta voisitko perustella tuota väittämääsi, että se on valhetta? Missä kohdassa videota ja mitkä asiat tekevät koko videoista valhetta?

Siunauksin, MM.

• kritiikkiä

Et voi kertoa kuulemiasi juoruja ilman todisteita ja antamalla ymmärtää että ne ovat tosia,
        Uskovainen ihminen ei yksinkertaisesti tee niin.
        Millä todistat että romaninainen valehteli enkelinäyssä ? Millä perustelet Tuppuraisen ja Kallionpään kannatavan menestyteologiaa ? Oletko varma että kukaan ei ole koskaan parantunut sateetlähetä illassa ?

• ergn
        kritiikkiä kirjoitti:

Et voi kertoa kuulemiasi juoruja ilman todisteita ja antamalla ymmärtää että ne ovat tosia,
        Uskovainen ihminen ei yksinkertaisesti tee niin.
        Millä todistat että romaninainen valehteli enkelinäyssä ? Millä perustelet Tuppuraisen ja Kallionpään kannatavan menestyteologiaa ? Oletko varma että kukaan ei ole koskaan parantunut sateetlähetä illassa ?

Enkeleillä ei ole siipiä.

"Siivet lisättiin antiikin taiteen vaikutuksesta, jotta enkelit voisi erottaa ihmisistä."
        Wikipedia

• Näyttäämenevännäin
        Ingenjör_81 kirjoitti:

En missään nimessä. Eihän Herra Jeesuskaan kulkenut maan päällä loukkaamatta ihmisiä. Jos haluamme olla loukkaamatta syntisiä ihmisiä, me joudumme loukkaamaan Pyhää Jumalaa.

"Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua; vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme." - 1. Tessalonikalaiskirje 2:3-4

Mutta voisitko perustella tuota väittämääsi, että se on valhetta? Missä kohdassa videota ja mitkä asiat tekevät koko videoista valhetta?

Siunauksin, MM.

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        On luokiteltu henkilöitä menestysteologeiksi, jotka sitä eivät ole.
        Nyansit puuttuvat koko hommasta. Valitaan ne pätkät jotka omalle ajattelulle sopii, tueksi sopivat pätkät ja painoksi asenteelle ja esitykselle Raamatun jae., samalla kun unohdetaan muita jakeita, jotka kumoaisivat esityksen.

• Laitastulemaan
        Näyttäämenevännäin kirjoitti:

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        On luokiteltu henkilöitä menestysteologeiksi, jotka sitä eivät ole.
        Nyansit puuttuvat koko hommasta. Valitaan ne pätkät jotka omalle ajattelulle sopii, tueksi sopivat pätkät ja painoksi asenteelle ja esitykselle Raamatun jae., samalla kun unohdetaan muita jakeita, jotka kumoaisivat esityksen.

Voitko luetella nämä raamatunkohdat väitteesi tueksi?

• kriittistä

Ei Mauno kritiikki kirjoituksiasi kohtaan kohdistu Jumalaan niin kuin haluat ymmärtää vaan SINUN sanomisiin.

• Tuomas123456

Mauno Mattilan pitääkin loukata.
      Joka kerta kun .esim Tapani Suonto Juha Norolampi Mauno Mattila alkoivat tuoda nämä äärikarismaattisuuden salat ja valheet julkisuuteen varoittamalla ja argumentoimalla näitä liikkeitä.
      Syntyi kova vastustus ja hyökkäys heitä vastaan.
      Ei mikään ihme.se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
      Nämä miehet ovat..joidenkin muiden lisäksi huutavan ääniä erämaassa.
      Ja he ovat 100% varmisti oikeassa kaikessa mitä he ovat tuoneet julkisuuteen.
      Leo Meller Juha Ahvio Pasi Turunen ovat samoin tuoneet eksytyksistä laajaa kritiikiä ja ovat aivan varmasti classisen puhtaan raamattuun perustuvan raamatun totuuden kannattajia.
      On uskomatonta että..ihmiset hurahtavat kaikenmaailman saarnamiesteten oppeihin.
      Kaikkein pahinta on että Jeesuksen Nimessä nämä lahkot ja julistajat ovat todistetusti keränneet miljoonansa yksinkertaisilta ihmisiltä jotka haluat uskoa Jeesukseen.
      Jos Mauno Mattila ei ole totuuden puhuja niin hänhän on vääräprofeetta valheen tuoja ja epäluottetta uskovainen joka ei tajua mitä puhuu tai ihan omanedentoivossa valehtelee.
      MUTTA ASIA EI OLE NIIN.
      Jos kenellä näillä miehillä on järki ja ymmärrys ja vieläpä Jumalan viisautta saaneena he puhuvat heitä kannattaa totisesti kuunnella.enemmän kuin esim Timo Närheä tai Tv 7 eksytyksiä.

• Jaakko2524

Kiitos ja aamen.

• Armoitus1111

Asia on näin..meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaa vaan hallituksia vastaan pahoja henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksissa.
      Välillä kyllä tuntuisi siltä .että taistelu on lihaa vastaan.niin ei pidä olla.
      Mutta tämä taistelu kuitenkin käydään ja siitä tulee kova..todella kova suorastaan helvetillisen kova.uskokaa se.
      Jyvät seulotaan akanoista.jokaisen sielusta käydään kova taistelu..ja käydään paraikaa.
      Jeesuksen Kristuksen nimessä Amen

• Armoitus12340

Sanon.
      Mauno..senä olet Kristuksen soturi.
      Jatka samalla tiellä Julista totuutta.
      Totuus voittaa ja olemme voittajan puolella.
      En ole sinun seuraajasi.sinä et ole lahkojohtaja.
      Meidän Johtajamme on Jeesus Kristus.
      Syntisten ystävä..meidän vapahtajamme.
      Häntä me palvomme ja Kiitämme.
      Kiitämme sinusta ja kiitämme että Totuus Rakkaudessa tulee kaikkien tietoon.
      Jeesus sanoo.Minä olen Tie Totuus Ja Elämä.
      Me elämme täällä lihassa.mutta emme lihan mukaan.
      Mutta jalat maassa ja sydän taivaassa.
      Älkäämme hurahtako..Jumala on antanut ymmärryksen..ja aivot ajatella..
      Vihollinen yrittää kaikelle vimmalla sekoittaa kaiken...mutta Jeesus taistelee.kaaosta ja epäjärjestystä vastaan ja onnistuu siinä täydellisesti vaikka näyttäisi miltä.
      Kaaoksen keskellä ..voimme olla rauhassa Ristin juuressa.

• Kiitos Herralle rohkaisusta ystävä ja teet hyvin, jos muistat rukouksin sekä myös kannat esirukouksissa niitä, jotka ovat vielä noissa äärikarismaattisuuden pauloissa kiinni.

Siunauksin, MM.

• Hänonsuurin
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Kiitos Herralle rohkaisusta ystävä ja teet hyvin, jos muistat rukouksin sekä myös kannat esirukouksissa niitä, jotka ovat vielä noissa äärikarismaattisuuden pauloissa kiinni.

Siunauksin, MM.

Siirry pois Jeesuksen tieltä,Hän ei sinua tarvitse.Olet täynnä ylpeyttä.

• Ymmärrä.tämä
        Hänonsuurin kirjoitti:

Siirry pois Jeesuksen tieltä,Hän ei sinua tarvitse.Olet täynnä ylpeyttä.

Mauno Mattila on nöyrä Jumalan palvelija, jota sinä pilkkaat ja rienaat.
        Hän opettaa Jumalan Sanaa rakkaudessa ja totuudessa.
        Sinunkin on hyvä tietää, että Jumalan palvelijoiden pilkkaajat eivät saa periä Taivasten Valtakuntaa.

• E on todella hyvä että meillä on Mauno joka varoittaa näistä jotka tarjoa Uuskarismaattisia voimia jotka tekevät ihmisiä aivan mielisairaan näköisiä kun silmät pyöri päässä örisee yskii nyki ja pompi riehuu ja hyppi huutaa melskaa ja tekevät riehuvia juoksuja. Jotkut jopa syö ruohoja ja pitää vaippoja päällä.. Ja tämä ne sanovat että on Jumalan siunaus heille??

• mitäuutta

Tuollaisia uskikset ovat aina olleet,mielenterveysongelmaisia.

• pysähdyjamieti
        mitäuutta kirjoitti:

Tuollaisia uskikset ovat aina olleet,mielenterveysongelmaisia.

mikä ongelma sinull a mahtaa olla kun valehtelet noin suuresti, mieti!

• Totuudellinen

Suomessa ei ole tällaista.

• Armoitus17

Vuosien ajan olen seurannut mm. You tuben kautta kaikkia ns.hengellisiä ohjelmia.
      Kuunnellut Kaikki Suonnon Hiltusen Norolammen Mattilan Lehtisen Turusen Mellerin Ahvion.Muroman Olava Peltolan Roseniuksen .Martti Lutherin Nousiaisen.
      Eliina Heinosen .Lemisen Leif Nummelan Viktor Klimenkon puheet ja kirjoituksia .
      Lukenut raamattua ja Hengelliä loistavia kirjoja.
      Tuossa vain muutama nimi..hyviä classisen raamatun ..evankeliumin julistajia on heidän lisäksi muitakin.
      Olen kuunnellut myös ja ollut kokouksissa.
      Näissä ns.uuskarismaattisissa tilaisuuksissa.
      Uskon Sana ja P. Tiaisen Närhen ja Selkomaan Sekä muutamien Tv.7 tuotannon ohjelmat olen katsellut .
      Lista on pitkä.
      Olen Perehtynyt Jehovan Todistajien oppiin.
      Koraaniin ja islamiin.Mormonien oppiin ja vapaamuuriuteen.
      Tuon seurauksena olen ymmärtänyt jotain hyvin tärkeää ja järkyttävää .
      Raamatussa sanotaan
      Jumala lähettää väkevän eksytyksen.
      Se eksytys alkoi jo kauan sitten..ja on villiintynyt villiintymistään levittäytynyt joka puolelle.
      Me totisesti tarvitsemme totuudessa olevia pastoreita..niitä jotka pitäytyvät Lujasti Ristin evankeliumissa puhtaasti ja tuoden esille Totuutta Rakkaudessa.
      Puhuen synnin synniksi ja armon armoksi.
      Eksytys on tämän päivän todellisuutta.
      Raamatun sana on selkeää ja yksinkertaista.
      Nämä uusapostolit menestysteologian nauruherätyksen ihmeiden ja merkkien ..erilaisaiset ilmentymät ovat osoittaneet että on menty pahasti pimeyteen.
      Ei turhaan sanota sanassa.
      He korvasyyhyynsä hankkivat itselleen opettajia.
      Sokeus on peittänyt järjen sydämen ja silmät
      Kuurous on heidät kuurouttanut
      Ylpeydenhenki heitä johtaa.
      Laulussa sanotaan Totuuden Henki johda sinä meitä.
      Mauno Mattila ja kaikki ym luetellut nimet ovat Totuuden Hengen johdossa.
      Siihen sanon Aaaamen.
      Risto Suonto on totuuden mies..mainitakseni.
      Hänestä kuulemme vielä..kulkee Via Dolorosaa Jeesusta seuraten kuten veljensä Tapani Suonto...
      Me tarvitsemme tämän kaltaisia Jumalan lähettiläitä ja kun tämä viestiketju käsittelee Mauno Mattilaa niin sanottakoon että hän on noita miehiä joiden julistusta kannattaa totisesti kuunnella.
      Amen

• älkääkuunnelko

Ei kannata kuunnella yhtäkään.Järki käteen ja ostoksille.Sairasta sakkia uskovaiset.Jeesus kyllä löytää etsijän,Lahkopuhujat vain haluavat palvontaa.

• Puplikaanius10

Mutta Totuus voittaa .
      Jos se hämärtyy..Laittomuus pääsee valtaan ja rakkaus kylmenee.
      Humanistinentiede Transhumanismi.Darwinismi..Liberaaliteologia..postmodernismi...lahkolaisuus....kaikki nämä puhuvat rakkaudesta..
      Mutta puhuvatko ne rakkausesta totuuteen ja totuutta rakkaussa.
      Kuka on heidän Jumalansa?
      Ei se ole Raamatun Jumala.
      Heidän Jumalansa on Ihminen .Liha..ilman Totuuden Henkeä
      He katsovat keinohorisonttiin kuten filosofi Nietse..joka lopulta tappoi itsensä kuten Juudas Iskariot..koska valhe vei heidät epätoivoon ja pimeyteen.
      Jos heillä olisi ollut rakkaus totuuteen he olisivat pelastuneet..
      Jeesus sanoo Minä olen Tie Totuus Ja Elämä..minua seuratkaa..Minä olen maailman valkeus ja valo.
      Tulkaa minun tyköni te kaikki työtätekevät ja raskautetut minä annan teille levon.
      Minä olen se hyvä paimen.
      Minä lunastan teidät..palaja minun tyköni
      Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi.
      Sinä olet minua synneilläsi vaivannut.rikkonut minua vastaan.
      Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi ja syntisi niikuin sumun...itseni tähden.
      Palaja minun tyköni .minä lunastan sinut.

• Armoitus212

Näin sanoo Jumala ..Meidän Isämme joka on taivaissa...
      Näin sanoo Immanuel Jeesus Kristus.
      Näin sanoo..Alfa&Omega.meidän Herramme ja Vapahtajamme.meidän Kuninkaamme.
      En minä ole tullut maailmaan tuomitsemaan maailmaa ..minä olet tullut pelastamaan maailman...Jumala lähetti ainokaisen poikansa maailmaan..pelastamaan maailman.ettei yksikään joka uskoo häneen hukkuisi.vaan hänellä olisi iänkaikkinen elämä
      Joka uskoo että Jumala on hänet lähettänyt.että Jeesus Kristus on Jumalan poika.jonka Hän on lähettänyt ..pelastuu.
      Joka sydämessään uskoo ja suullaan tunnustaa että Jeesus on Herra..hän pelastuu.
      Siitähän tässä on kysymys..Pelastuksesta.
      Pelastussanomasta.Pelastajasta joka meitä hukkuvia etsii ja lupaapa vielä kaiken lisäksi pestä meidät puhtaaksi kaikesta synninsaastasta.ja parasta ...antaa meille iänkaikkisenelämän.Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.
      Jolla Poika on.hänellä on Elämä.
      Voi mikä autuus voi mikä Ihana JUMALA.
      Abba Isä....
      Lopuksi psalmi 100 ..
      Viktor Klimenkon laulamana .levyllä Viinipuu.
      Löytyy You Tubesta.
      Ylistetty olkoon Hän Joka tulee Herran nimeen.

• Hyväollajumalanlapsena

Tälläkö tavalla nuori, kasvava sukupolvi voitetaan Jeesukselle, joka voi antaa heille elämän tarkoituksen?? Tarkoitan kuuntelemalla Mattilan puheita?

Ihmiset ovat menossa kadotukseen ilman Jeesusta. Eikö olisi parasta kertoa heille evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksesta? Elämän vaelluksen ja sanojemme kautta voimme levittää heille Kristuksen tuoksua ja sitä kautta kiinnostusta uskonasioihin.
      Valitettavasti Mattila aiheuttaa ainakin minussa päinvastaista. Mitä ihmeen soopaa tämä oikein on?
      Evankeliumi on yksinkertainen asia. Sana Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksessa minunkin puolesta on minulle Jumalan voima, joka muutti ensin sydämeni syvältä ja sitten elämäni. Pyhä Henki, Totuuden Henki on päivittäinen matkakumppanini, joka tekee Raamatun Sanan eläväksi, Taivaan Isän rakkauskirjeeksi minulle, Hänen lapselleen.
      Hengen voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta on vain yksi Herra ja Vapahtaja, Pelastaja Jeesus Kristus.
      Mauno Mattila aiheuttaa hämmennystä, mutta Jeesus antaa rauhan sydämeen kaiken keskellä. Se ei ole valerauhaa, vaan pelastettun sielun kokemaa yliymmärryksen menevää Jumalan rauhaa. Isä pitää huolen lapsestaan ja lapsistaan!

• Kummajuttu

Olet oikeassa että evankeliumi on yksinkertainen asia. Ongelma onkin siinä kun siihen tuodaan lisää, mitä ihmeellisimpiä asioita. Se tässä onkin kaikista ihmeellisintä, että suurin syyllinen onkin se, joka uskaltaa avata suunsa ja herätellä ihmisiä itse ajattelemaan ja tutkimaan mitä raamattu sanoo.

• mitäpalvontaa

En voi ymmärtää,miten Mattilasta on tehty lähes Jumalolento.Täynnä feikkiä.On teillä huono elämänlaatu,kun tuollaista palvotaan.Hankkikaa elämä.Seinäjoen huuhaa touhut on jo kauan tiedetty,ei uutta.

• Erittäin tärkeä Jumalan lähettämä huutava ääni erämaalle tuo Mauno ! Kiitos Jumalalle Hänestä !!

• sekundaa

Korjataan,erittäin tärkeilevä s...tanan lähettämä huutaja.Kiitos Jumala että heivaat tuollaiset hupiukot pois pelleilemästä!!!!

• kiitos.mauno

Hyvä, kun joku uskaltaa, kiitos Mauno. Ole luja ja rohkea !

• mitäuskaltaa

Mitä tuo vellihousu uskaltaa!!!!!Meillä on paljon suurempia sotureita,jotka ovat tuoneet totuutta.Mattila ei ole millään tavalla uskottava.Tyypillinen suomalainen suuria itsestään luuleva.

• ehkä.missannut
        mitäuskaltaa kirjoitti:

Mitä tuo vellihousu uskaltaa!!!!!Meillä on paljon suurempia sotureita,jotka ovat tuoneet totuutta.Mattila ei ole millään tavalla uskottava.Tyypillinen suomalainen suuria itsestään luuleva.

Kerropa muutama esimerkki niistä suuremmista sotureista, jotka tuoneet totuutta?

• ehkä.missannut
        mitäuskaltaa kirjoitti:

Odotan edelleen vastaustasi.

Onko todellakin niin, että et kykene lainkaan tuottamaan mitään kelvollista ja rakentavaa informaatiota ?
        Tämänkin ketjun kommenteissasi tuot toistaiseksi esiin vain omaa sivistymättömyyttäsi.

• pikkumillatietää
        ehkä.missannut kirjoitti:

Onko todellakin niin, että et kykene lainkaan tuottamaan mitään kelvollista ja rakentavaa informaatiota ?
        Tämänkin ketjun kommenteissasi tuot toistaiseksi esiin vain omaa sivistymättömyyttäsi.

Pikkku Milla sanoi hellareissa,täällä ei Jeesusta ole eikä tunneta.Aivan niinkuin sadussa,keisarin uudet vaatteet.Sinun sivistystäsi ei ole olemassakaan.Riivattu päässyt vauhtiin.

• ehkä.missannut
        pikkumillatietää kirjoitti:

Pikkku Milla sanoi hellareissa,täällä ei Jeesusta ole eikä tunneta.Aivan niinkuin sadussa,keisarin uudet vaatteet.Sinun sivistystäsi ei ole olemassakaan.Riivattu päässyt vauhtiin.

Olet osoittanut olevasi mestari uskovien herjaamisessa, mutta muuhun et sitten taida kyetäkään.
        Voit olla minusta mitä mieltä tahansa, mutta olisi sivistynyttä vastata esitettyyn kysymykseen, eikä herjata.
        Vai heitteletkö "totuuksina" mitä sylki suuhun tuo, ilman mitään perusteita?

• vastais.nyt.asiallisesti
        ehkä.missannut kirjoitti:

Turha odottaa "uskonhengeltä" mitään asiallista kommenttia. Hän on selvästi pahan vallassa oleva säälittävä raukkis.
        Samaa jankuttaa aina. Olisi todella mielenkiintoista tietää, keitä ovat ne "oikeaoppineet" julistajat, joita hän suosittelee.

• kuinkasairas
        vastais.nyt.asiallisesti kirjoitti:

Turha odottaa "uskonhengeltä" mitään asiallista kommenttia. Hän on selvästi pahan vallassa oleva säälittävä raukkis.
        Samaa jankuttaa aina. Olisi todella mielenkiintoista tietää, keitä ovat ne "oikeaoppineet" julistajat, joita hän suosittelee.

Erittäin mielenkiintoista nähdä riivaajahenkisen esilletulon!!!!Vastaus oli,pikku Milla sanoi totuuden.Eikö ole ymmärrystä!!!!Milla on oikeaoppinut,totuus tulee lapsen suusta.Sinun sairas jankutuksesi ja pakkomielteesi on nähty.

• ehkä.missannut
        kuinkasairas kirjoitti:

Erittäin mielenkiintoista nähdä riivaajahenkisen esilletulon!!!!Vastaus oli,pikku Milla sanoi totuuden.Eikö ole ymmärrystä!!!!Milla on oikeaoppinut,totuus tulee lapsen suusta.Sinun sairas jankutuksesi ja pakkomielteesi on nähty.

Kysymys oli, ketkä ovat mielestäsi niitä Mauno Mattilaa suurempia sotureita, jotka julistavat totuutta?
        Onko liikaa pyydetty saada asiallinen vastaus tähän kysymykseen?

• ehkä.missannut
        kuinkasairas kirjoitti:

Et ole vieläkään vastannut kysymykseeni.

• terveisiä.Millalta
        kuinkasairas kirjoitti:

Oletpa keskenkasvuinen kakara, joka yrittää peuhata aikuisten maailmassa.

• heajavatulosriivaajia

Soturi menee ja puhdistaa sen paikan riivajista jos niitä on.

• saaihmetellä
        terveisiä.Millalta kirjoitti:

Oletpa keskenkasvuinen kakara, joka yrittää peuhata aikuisten maailmassa.

Eikö anna riivaajat rauhaa!!!Kenenkä kanssa sinä peuhaat????

• ehkä.missannut
        saaihmetellä kirjoitti:

Voisitko vastata asiallisesti sinulle esitettyyn asialliseen kysymykseen?

• ihmetyttää.todella
        saaihmetellä kirjoitti:

Heitit melkoiset köntsät kun väität "Meillä on paljon suurempia sotureita,jotka ovat tuoneet totuutta.Mattila ei ole millään tavalla uskottava...".

Kerro nyt ihmeessä, keitä ovat ne suuret soturit. Mainitse edes muutama.

• ihmetyttää.todella
        saaihmetellä kirjoitti:

Ja kerro, millä tavalla Mauno Mattila ei ole uskottava.
        Jos on pokkaa esittää tuollaisia väitteitä, silloin tulee esittää perustelut. Muutoin se on pelkkää kakaramaista irvailua vailla totuuden häivääkään ja kertoo paljon sinun olemattomasta uskottavuudestasi.

• vieläkö.ihmetyttää
        ihmetyttää.todella kirjoitti:

Ja kerro, millä tavalla Mauno Mattila ei ole uskottava.
        Jos on pokkaa esittää tuollaisia väitteitä, silloin tulee esittää perustelut. Muutoin se on pelkkää kakaramaista irvailua vailla totuuden häivääkään ja kertoo paljon sinun olemattomasta uskottavuudestasi.

Olenko ainoa joka kyseenalaistaa Mattilat????Jostain syystä henkesi ei saa rauhaa,ei ole vaikea arvata.

• ihmetyttää.todella
        vieläkö.ihmetyttää kirjoitti:

Olenko ainoa joka kyseenalaistaa Mattilat????Jostain syystä henkesi ei saa rauhaa,ei ole vaikea arvata.

Vastaisitko kysymyksiini?
        Toistaiseksi kukaan, joka on kyseenalaistanut Mattilan uskottavuuden, ei ole kyennyt tekemään sitä Raamatun sanan pohjalta.
        Puskista kyllä huudellaan ja irvitään kuin pahaiset kakarat, mutta kun pitäisi jotain perustella, rahkeet ei riitä. Olet tästä tyyppiesimerkki.

• hiukanlisäävaloa

NYt ei ole kyse siitä mitä yksittäinen uskova kokee uskossaan ja jumalasuhteessaan, rauhaa ja lepoa jne... van kyse on seurakunnan linjavalintojen arvioimisesta, niitä kun ei JUmala tule säätänmään vaan sen tekevät vanhimmat ja koko seurakunta yhdessä osaltaan.

siinä mennään joko oikeaan tai väärään, ja mutamat ihmiset ovat siitä vielä huolissaan, oma jumalasuhde on toinen asia.

• Khihihehehaavittu

Kaikki uskonnot ovat valetta. Ahneutta,pedofiliaa, väkivaltaa ja huijausta.

• törkykasoja

Just näin,nähty on.

• Puplikaanius123

Voi voi voi..kolme voi huutoa.
      Missä on ymmärrys ja valo.näillä muutamilla kirjailijoilla..ei voi kun rukoilla teidän ja itseni puolesta..Herra auta me hukumme.

• Mikä-mies-

Mikä mies tämä MM oikein on?Lintu vai kala?

• SuoratSanatPiste

Ihminen Mauno Mattila. Mieheksi syntynyt!

• Puplikaanius14

Jumalan kaksiteräinenmiekka tunkeutuu syvällä

• kiitos.mauno

Mitäuskaltaa: "Tyypillinen suomalainen ......"

Nykyään tyypillinen on ujo ja hiljainen, kiltti, suvaitsevainen, eikä uskalla mihinkään, kaikki käy....Ei ole kykyä arvioida, kyseenalaistaa ja ajatella itsenaisesti, pelkää puhua ääneen. Nielaisee kaikki ja siunaa .....

• Surkukäy

No juuri näin, tyypillinen seurakuntalainen ei kyseenalaista mitään. Ja varsinkin suren nuoria joilla ei ole vielä kehittynyt raamatuntuntemus ja oma arviointikyky. He eivät kyseenalaista mitään mitä heille seurakunnan pastorit opettavat tai mitä seurakunnan kutsumat suuret julistajat julistavat.

• Kaikki joka saa ihminen käyttäytyä niin kuin mielisairas tulis vastustaa. Ja niin on hyvä että meillä on Mauno !!! Liitykää mukaan vastustamaan menestysteologia ja uuskarismaattisuus !!

• seinäjokelaanen

Onpa täällä kommentteja! Yksi syyttää yhtä ja toinen toista ja kielenkäyttökin toisilla sellaista, että ei uskovaiselle sovi. Olisi peiliin katsomisen paikka ja ei se saippualla suun peseminenkään pahitteeksi olisi. Samaa "saippualla pesua" toivoisi monille seurakunnille, joissa on menty siihen, että kun Henki loppuu niin konstit alkaa ja niitä konsteja totisesti löytyy!

• pikkuriivaajapiru

Kiitos että riitelette, se on isäntäni tahto ja minun tehtävä saada teidät riitoihin. Olen onnistunut! Hyvä myös että käytätte opettamiani sanoja toisianne vastaan. Minä saan suuren palkinnon herraltani teidän riidoistanne, niin hän on luvannut minulle.

• TULIKUUMAA

Saanet palaa samoissa tuomion tulissa, kuin isäntäsi!

Olen pahoillani, enkä suinkaan iloitse kaltaistesi kohtalosta :(

• Tivasin tuossa ylhäällä vastausta menestysteologiaan. Ilmeisesti kysymystä ei ymmärretty oikein, joten joudun avaamaan asiaa. Pieni vilkaisu tosin jo Wikipediaan olisi kertonut, että menestysteologiassa raha on vain yksi tekijä. Se on oma uskonto omine oppeineen.

Tässä muutamia epäraamatullisia oppeja menestysteologiasta, jota kutsutaan yleisesti Uskon sana nimellä kulkevaksi opiksi ja uskonliikkeeksi. Nämä opit ovat karismaattisen (1960-luvulla alkaneen) liikkeen pohjalla:
      * Uskon sana eli puhutun sanan voima
      * Uusi ilmestystieto (ohitse Raamatun, kartan ulkopuolelle)
      * Henkivaltojen sitominen
      * JDS oppi (Jeesus uudestisyntyi helvetissä kärsittyään)
      * Kenosis oppi (Jeesus teki ihmeet ihmisenä)
      * Kylvä siemen oppi (anna rahasi pastorille ja saat voimaa, valtaa ja kunniaa Jumalalta)
      * Voitelun impartaatio/siirtäminen (lahjoja ei jaa Henki vaan ihminen siirtää ne)
      * Joelin armeija tai Jumalan poikien ilmestyminen (Super-apostolit ja super-profeetat nousevat joka paikkakunnalle)
      * Valtakunta nyt oppi eli positiivinen eskatologia (Seurakunta valtaa koko maailman)
      * Yhteinen Kristus eli Corporate Christ oppi (Kun ekumeeninen yhteys toteutuu, ilmestyy Kristus)

Muitakin on, mutta tässä tärkeimmät. Voimaevankeliointi on myös erittäin merkittävä. Nämä alkoivat ensimmäisen kerran tulemaan Myöhäissade liikkeen mukana 1950-luvulla. Sitten ne siirtyivät karismaattiseen liikkeeseen 1960-luvulla, Ihmeet ja merkit liikkeesseen 1980-luvulla ja sieltä taas Torontolaiseen liikkeeseen 1990-luvulla sekä viimeisimpänä 2000-luvulla Uusapostoliseen liikkeeseen.

Lue lisää esimerkiksi Wikipediasta:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskon_Sana
      https://en.wikipedia.org/wiki/Latter_Rain_(post–World_War_II_movement)

Useimmat näistä opeista Kenneth Hagin väitti saaneensa ilmestystietona, mutta myöhemmin on tosin selvinnyt että hän plagioi opit EW Kenyonilta. Useimmat väittää, ettei Suomessa opeteta JDS oppia, mutta ensiksikin Polvijärven pastori sarjassa jaksossa 400. oppi on esillä (8-10min). Toiseksi, kuinka voimme luottaa, että muutkaan Haginin kohtamaan hengen saamat opit ovat Jumalasta, kun henki opettaa väärin Kristuksen sovituksesta (1Joh. 4:1)?

Pääasiallinen harha on sama: keskiössä ei ole risti vaan voima, ei Jeesus Kristus vaan Pyhä Henki eikä Jumala vaan ihminen. Sanat armo ja toivo uupuvat aivan kuten synti ja parannuksen teko.

Näitä oppeja esimerkiksi Patrick Tiainen opetti. On huomattava, että kun tulee yksi harhaoppi, se ottaa oikean opin pois. Esimerkiksi uskomalla Uskon sana oppia, hylkää pois Jumalan sanan opin, niin että sinun puhumasi sanat luovat tulevaisuutta eikä niin että Jumalan sanassa on voima.

Yleisesti nämä kaikki vievät sinkoilemaan, suorittamaan ja sekoilemaan. Kristus ruumis alkaa vääntelehtimään, kuin epilepsia kohtauksen saanut ihminen eikä raajat enää toimi Pään kanssa Pyhän Hengen johtamina, vaan omassa tahdossaan. Tulee hajaannus, riidat ja luopumus.

Vuonna 1964 (kyllä, tämä on se oikea vuosi) norjalainen vanha 90-vuotias nainen sai tästä ilmestyksen, jossa hän kertoo seuraavasti.

"Aikana ennen Jeesuksen paluuta kristityt eivät tule olemaan avoimia tutkistelevalle julistukselle. He eivät tule kuuntelemaan synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista, katumuksesta ja parannuksesta.

Tilalle tulee toista laatua oleva julistus, jonkinlainen onnellisuutta tavoitteleva kristillisyys. Pitää menestyä ja päästä eteenpäin. Kyseessä ovat aineelliset asiat tavalla, mitä Jumala ei koskaan ole luvannut. Kirkot, vapaakirkot ja rukoushuoneet tyhjenevät yhä enemmän. Ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen julistuksen sijalle tulee viihde, taide ja kulttuuri sinne, missä pitäisi olla herätys, hätä ja parannuskokouksia."

Nämä opit helluntaiherätys julisti harhaoppisiksi 1980-luvulla Suomessa ja jo 1950-luvulla Amerikassa Assemblies of God -helluntaiseurakuntien toimesta. Koska liikkeen nimi on vaihtunut ja samat opit ovat paremmin puettu lammasten vaatteisiin vuosien varrella, ne on alettu pikku hiljaa omaksumaan. On tapahtunut myös jonkinlaista muistinmenetystä, sillä vielä 2014 Leevi Launonen haastattelussa totesi David Herzogin opettavat menestysteologiaa ja uskon sana oppia, paheksuen sitä, mutta kun Patrick Tiainen alkoi tuoda samaa oppia, ei siihen enää puututtu.

Minä uskon, että tämä on antikristuksen oppi, koska Antikristus istuu seitsemän vuoren päällä, antikristus valtaa lopunaikana maailman, antikristus tulee ihmeiden kautta, antikristus ilmestyy luopumuksen keskelle ja antikristus vihaa ristiä. Voin olla tässä väärässä, mutta yhdestä olen varma - nämä eivät ole raamatullisia oppeja eikä edes helluntailaisia oppeja, vaan suuri petos.

"Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte." - 2. Korinttolaiskirje 11:4

• Vääräsyytös

Mitään näistä merkeistä mitä luettelit ei ole havaittavissa Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa muiden kuin sinun mielestä. Profetiasi on väärä.

• evidenssiä
        Vääräsyytös kirjoitti:

Mitään näistä merkeistä mitä luettelit ei ole havaittavissa Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa muiden kuin sinun mielestä. Profetiasi on väärä.

Seinäjoen Helluntaiseurakuntaan viimeisen 2 vuoden aikana kutsutut puhujat riittävät todisteeksi, että Mauno Mattila on täysin oikeassa.

• VainionNipa
        evidenssiä kirjoitti:

Seinäjoen Helluntaiseurakuntaan viimeisen 2 vuoden aikana kutsutut puhujat riittävät todisteeksi, että Mauno Mattila on täysin oikeassa.

Aamen aamen aamen!!!

• Luotettavuustärkeää

Kysyisin, että onko Wikipedia luotettava? Ja vastaankin, ei ole ollenkaan kaikissa asioissa.

• Jokatuutistatulee
        Luotettavuustärkeää kirjoitti:

Kysyisin, että onko Wikipedia luotettava? Ja vastaankin, ei ole ollenkaan kaikissa asioissa.

Nuo wikipedian tiedot menestysteologiasta, uskonsanasta ja latter rainista ovat ihan yleistä tietoa joka löytyy muualtakin kuin wikipediasta, useista eri lähteistä. Kannattaisi jokaisen uskovan vähän perehtyä näihin aiheisiin, mitä varsinkin ulkomailta suomeen tuotavat saarnaajat usein julistavat. Ja nämä yleistyvät suomessakin.

• vääräsyytös

Ensimäinen kirje tessalonikalaisille 5.
      19. Henkeä älkää sammuttako,
      20. profetoimista älkää halveksuko,
      21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on.
      Näin helppoa se on. Pitäkää kaikki mikä hyvää on

• Koetellaan

1 Joh.4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• koetellaan

ja pitkää vain se mikä hyvää on

• Näinköteet

Eli kaikki opettajat käy, opettavat sitten mitä tahansa vaikka raamatunvastaisesti, mutta tervetuloa vaan, pidetään se mikä on hyvää?

• äläsaivartele

Ei vaan pidetään se mikä on hyvää ja raamatun mukaista. Tietenkin.

• Pysytääntotuudessa

Älä sano väärää todistusta lähimmäisistäsi, kehottaa Raamattu.
      Luokittelemalla äärikarismaattiseksi tai menestysteologiksi ihmisiä ja seurakuntia, jotka eivät sitä ole, on väärän todistuksen antamista ja valheen levittämistä.

• Tais.sateet.hävitä

Voi kun Seinäjoella pysyisivätkin totuudessa. Valhetta valhetta kaikki oli vain. Tämä tuli esille Maunon mainiossa videossa.

• Porin-VanhaÄijä

VanhaÄijä Porist täs moi.
      Kertokaa ny mikä mies tää MM oikein o?
      Mää en vaa tierä.

• tuntematonsotilaas

Mauno on ahvena . :)

• tuntemematoonsotilaas

Pieni kevennys tähän väliin, heh heh

• totuusontotuus

Siunatkoon Herra meitä kaikkia, ja varjelkoon eksymästä tai seuraamasta ketään ihmistä.
      Tutkikaamme itse Raamatusta, miten asiat ovat.
      Siunatkaamme, älkäämme kirotko ihmisiä. Jokainen meistä on tomua ja tuhkaa.
      Kukaan ei ole toista suurempi. Vain yksi on Suuri, Kuningasten Kuningas ja herrain Herra, Vapahtajamme Jeesus Kristus.
      Armo ja rauha olkoon jokaisen teidän kanssanne. Amen.

• Uskovanmerkki

Tällä asenteella kun uskovat olisivatkin liikkeellä! Tämä palstakin voisi olla toisen näköinen.

• Uskovaisena

Aamen! Se mitä kylvää, sitä myös niittää.
        Kannattaa siunata ihmisiä.
        Jos ottaa pois sen malkan, roskan ensin omasta silmässään, sitten näkee ottaa rikan pois lähimmäisensä silmästä!

• Laskuntulos

Tuomitseeko Seinäjoen Helluntaiseurakunnan vanhimmisto Bethel- seurakunnassa harjoitetun haudoilla makaamisen?

• Makoilu

Seinäjoen helluntaiseurakunnan vanhimmisto on kysynyt haudoilla makailusta Ben Fitzgeraldilta, joka puhuu haudalla kuvatulla videolla. Ben vastasi että eivät harrasta sellaista ja että kyseessä on Bethel -seurakunnan sisäpiirin vitsi. Eli seinäjoella ei uskota haudoilla makailuun.

Mutta tämä "vitsi" tuntuu olevan kovin suosittu juttu Bethelissä, valukuvia haudalla makailusta kun löytyy enemmänkin ja Bill Johnsonin vaimokin siellä näkyy. Bill Johnson kirjoittaa kirjassaan näin:

“There are anointings, mantles, revelations and mysteries that have lain unclaimed, literally where they were left, because the generation that walked in them never passed them on. I believe it’s possible for us to recover realms of anointing, realms of insight, realms of God that have been untended for decades simply by choosing to reclaim them and perpetuate them for future generations.” (Davis, 2012) Physics of Heaven – Bill Johnson

Bill Johnsonin mukaan kuuluisien saarnamiesten voitelut ja manttelit ovat otettavissa ja noudettavissa sieltä mihin ne ovat jääneet henkilön kuoltua. Jumala on myös puhunut Bill:le että jos kuolleita uskonsankareita ja saarnamiehiä kunnioitetaan, heidän voitelunsa voidaan vapauttaa uudestaan. Siksi Betheliin rakennetaan museota jossa on näille kuuluisuuksille kuuluneita esineitä, esim. Kathryn Kuhlmanilta.

• Kaikki.tiet.vievät

Alkaa kuulostamaan katolisten pyhäinjäännösten palvonnalta...

• HerätkääNytKaikki

Mikseivät käy JEESUKSEN haudalla makoilemassa??? Saattaisi seurata OIKEALLA VOIMALLA täyttymistä, tai sitten eksytyshenki ei USKALLA lähteä häpäisemään TODELLISEN JEESUKSEN hautaa; joka jäi tyhjäksi Hänen VOITETTUAAN KUOLEMAN!

• Mitä nuorille opetetaan Seinäjoella pastori Pekka Perhon toimesta? Kestääkö nuorille annettu opetus Jumalan sanan koettelua? Vai saako "analysoida" laisinkaan ettei romanssi mene pilalle?

https://www.youtube.com/watch?v=lEGp6-LLEIk

• hyvinperhoopettaa

Samaa kuraa oli tuo omasta päästäsi lähtenyt analyysi kun aiemmat raporttisi. (raamatunpaikat eivät ole kuraa). Sama aasinsiltojen mestari olet edelleen.
        Tekisit sinäkin Mauno niinkuin Pekka Perho opettaa ,ei tulisi kaikki nuo ajatuksesi pelkästään omasta päästäsi.

• RistiJaArmoVain

Ei voi oikein uskoa korviaan, kun kuuntelee tuota Pekka Perhon soopaa. Jumala ilmoittaa itsensä sanassaan eli avaamalla Raamatun ja lukemalla sitä kuulee Jumalan puheen kristinopin mukaan. Mutta tässähän ei ollut kyse enää kristinuskosta.

• ymmärystäpeliin

Tämäkin puhe saa aivan toisenlaisen merkityksen kun kuuntelet koko Pekka Perhon puheen.
        Ei vaan pelkkiä klippejä mitkä on Maunon tavan mukaan irrotettu asiayhteydestä.

https://www.youtube.com/watch?v=cKujO1rZ6nk

• Kuvittelua
        ymmärystäpeliin kirjoitti:

Tämäkin puhe saa aivan toisenlaisen merkityksen kun kuuntelet koko Pekka Perhon puheen.

Ei, merkitys pysyy samana vaikka kuuntelee koko puheen. Raamattu ei opeta, että kuvittele Jeesus mielikuvituksessasi ja sitten hän alkaa puhua. Tämä on new age metodi nimeltään visualisointi, jonka Pekka itsekin puheessaan myöntää, vaikka väittääkin että new age on varastanut tämän uskovilta.

• PekkaPoikaOnJumalanMies
        ymmärystäpeliin kirjoitti:

Pekka, Jumalan mies, puhuu asiaa niin kuin hänellä on tapana.

• Erehtyväisiä
        PekkaPoikaOnJumalanMies kirjoitti:

Pekka, Jumalan mies, puhuu asiaa niin kuin hänellä on tapana.

Kyllä Pekka voi Jumalan mies olla, mutta se ei sulje sitä pois että jossakin asioissa voi harhautua.

• antikriitikko
        Erehtyväisiä kirjoitti:

Kyllä Pekka voi Jumalan mies olla, mutta se ei sulje sitä pois että jossakin asioissa voi harhautua.

Pekka puhuu aina asiaa ja hyvin. Hän ei ole harhautunut siinä mielessä että tarvitsee sivusta huudella ja ojentaa häntä julkisesti. Hän on Jumalan palvelija. Jos on jotaki ojentamista, ole hyvä ja ota Perhoon ynteyttä ja kerro kahden kesken. Kyllä Pekalta löytyy nöyryyttä kuunnella asiallista kriitikkoa.

• Ollakuulolla
        RistiJaArmoVain kirjoitti:

Ei voi oikein uskoa korviaan, kun kuuntelee tuota Pekka Perhon soopaa. Jumala ilmoittaa itsensä sanassaan eli avaamalla Raamatun ja lukemalla sitä kuulee Jumalan puheen kristinopin mukaan. Mutta tässähän ei ollut kyse enää kristinuskosta.

Kun leikkaa videolta sellaiset kohdat, jotka sopivat jo etukäteen valittuun asenteeseen ja siihen ottaa tueksi yhteydestään ja Raamatun kokonaisuudesta irtiotettuja jakeita, saa esille sen, minkä haluaakin.
        Kannattaa kuunnella Perhon koko saarna ja puntaroida se sillä, mitä Jumalan Sana puhuu Jumalan äänen kuulemisesta.
        Ennen kaikkea Jumala puhuu, kuten kaikki uskovaiset tietävät, Sanansa kautta. Jeesus ja Jumala voi puhua uskovaiselle myös ajatusten kautta, jotka tulevat hiljentyessä rukouksessa Jumalan edessä. Ajatukset ovat linjassa Raamatun Sanan kanssa. Esim. Kun joku kristitty saa ajatuksen, kerro jollekin Jeesuksesta tai soita sukulaiselle, josta et ole kuullut pitkään aikaan, voi puhe olla Jumalan kehotuksia.
        Jokainen maallinen isäkin haluaa puhua lapselleen ja haluaa, että lapsi kuuntelee. Samoin myös taivaallinen Isä haluaa puhua omille lapsilleen ja Jumalan lapsi voi kuulla Taivaallisen Isän, Hyvän Paimenen Jeesuksen äänen.

• Puhetta
        antikriitikko kirjoitti:

Pekka puhuu aina asiaa ja hyvin. Hän ei ole harhautunut siinä mielessä että tarvitsee sivusta huudella ja ojentaa häntä julkisesti. Hän on Jumalan palvelija. Jos on jotaki ojentamista, ole hyvä ja ota Perhoon ynteyttä ja kerro kahden kesken. Kyllä Pekalta löytyy nöyryyttä kuunnella asiallista kriitikkoa.

Kyllä. Kannattaa ottaa suoraan yhteyttä Perhoon ja jutella, jos on arvostelemista. Ei kannata huudella ja ojentaa nuorta, totisella sydämellä Herraa palvelevaa saarnamiestä!

• KokenutSaarnamies
        Puhetta kirjoitti:

Kyllä. Kannattaa ottaa suoraan yhteyttä Perhoon ja jutella, jos on arvostelemista. Ei kannata huudella ja ojentaa nuorta, totisella sydämellä Herraa palvelevaa saarnamiestä!

No Pekka on jo kokenut mies, Kanadassa Thunderbayssakin ollut pääpastorina. Jo kanadassa Perho kutsui toronton nauruherätyksen pastorin seurakuntaansa, ja siellä sitten järjestettiin mm. tulitunnelia. Kyllä näistä pitää voida keskustella.

• Elävätvirrat

Olen kuunnellut Perhon alkuperäisen puheen. Tämä ylhäällä oleva video vääristelee tuota alkuperäistä puhetta ja Raamatun kohdat on otettu niin, etteivät ne sovi alkuperäiseen puheeseen, mutta kylläkin siihen, mitä halutaan tuossa raflaavassa videossa tuoda esille.
        Olen harrastanut mietiskelyä ennen uskoon tuloani ja tutkinut myöhemminkin new agen opetuksia, koska on useita sitä harrastavia työkavereita. Olen halunnut tietää mihin he uskovat ja mitä harrastavat.

Perhon opetus ei ole new agea, mutta kylläkin hengellistä. Jeesus sanoi, että joka Häneen uskoo, sen sisimmästä on virtaava elävän veden virrat. Jeesus sanoi sen Hengestä, jonka Häneen uskovat saisivat ja joka tulisi oleman Jeesukseen uskovan sisimmässä. Tästä virrasta ja sen eläväksi tekevästä vaikutuksesta on Perhon puheessa kysymys. Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!

• newagerit_hell_und_die
        Elävätvirrat kirjoitti:

Olen kuunnellut Perhon alkuperäisen puheen. Tämä ylhäällä oleva video vääristelee tuota alkuperäistä puhetta ja Raamatun kohdat on otettu niin, etteivät ne sovi alkuperäiseen puheeseen, mutta kylläkin siihen, mitä halutaan tuossa raflaavassa videossa tuoda esille.
        Olen harrastanut mietiskelyä ennen uskoon tuloani ja tutkinut myöhemminkin new agen opetuksia, koska on useita sitä harrastavia työkavereita. Olen halunnut tietää mihin he uskovat ja mitä harrastavat.

Perhon opetus ei ole new agea, mutta kylläkin hengellistä. Jeesus sanoi, että joka Häneen uskoo, sen sisimmästä on virtaava elävän veden virrat. Jeesus sanoi sen Hengestä, jonka Häneen uskovat saisivat ja joka tulisi oleman Jeesukseen uskovan sisimmässä. Tästä virrasta ja sen eläväksi tekevästä vaikutuksesta on Perhon puheessa kysymys. Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!

Sika palaa rapakkoonsa

• Elävätvirrat
        newagerit_hell_und_die kirjoitti:

Sika palaa rapakkoonsa

Olen palannut Jeesuksen Kristuksen ristin juurelle.

• Roponen
        Elävätvirrat kirjoitti:

Jeesuksen ristihän onkin juuri se Jumalan voima. Jos siis kaipaa voimaa, niin ristin juurelta se löytyy. Lihalle risti on tosin kuoleman paikka. Siksi niin harva viihtyy Jeesuksen seurassa:

https://youtu.be/CZ6924YGyGE

• Sana.rististä
        Elävätvirrat kirjoitti:

Jeesuksen risti onkin se Jumalan voima. Jos siis kaipaa voimaa, niin ristin juurelta se löytyy. Lihalle se tosin on kuoleman paikka. Siksi niin harva viihtyy Jeesuksen seurassa. Mutta se voima, josta liha pitää, ei ole koskaan Jumalasta.

https://youtu.be/CZ6924YGyGE

• Sananmukaan
        Elävätvirrat kirjoitti:

Edelleenkään kukaan ei ole pystynyt esittämään missä kohdassa raamatussa opetetaan että Jumalan äänen kuulee kun kuvittelee mielessään Jeesuksen vaikka puutarhaan ja sitten kuvittelee itsensä siihen ja yhtäkkiä mielikuvassasi Jeesus alkaa puhumaan sinulle. Tämä opetus ei perustu raamattuun vaan ihmisen kokemukseen. Meidän kokemuksemme eivät voi mennä raamatun yli.

• Totuudellinen

Perho opettaa käytännöllisesti. Kun itse elää elävässä Jumala-suhteessa Jeesus Kristus Herrana ja Vapahtajanaan, voi opettaa uskovia siitä käsin.

Ei ole kysymys new agesta, on kysymys henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan!
        Ei ole kysymys mistään toisesta evankeliumista, on kysymys hyvin yksinkertaisesta, mutta toimivasta evankeliumista. Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Ihmisen Poika, avasi ristinkuolemallaan tien Jumalan, Isän yhteyteen!

Jeesus on Hyvä Paimen, jonka äänen Hänen lampaansa kuulevat tänäkin päivänä!

• siiis

Mutta missä on vanhemmisto jotka ovat vastuussa Perhosta ??

• Lammaskuunteleepaimenta

Kun Jeesus on antanut ihmisen synnit anteeksi, puhdistanut sydämen, ihmisen sisimmän, verellään, antanut ihmiselle uuden sydämen, ihmisestä on tullut uusi luomus ihan Raamatun opetuksen mukaisesti. Silloin voi Jumalan lapsi kuulla myös Isän Jumalan äänen, puheen. Sen kuulee hiljentymällä Jumalan edessä rukouksessa ja Raamatun Sanan ääressä. Jumala puhuu aina Sanansa mukaisesti. Tämä on myös linjassa Perhon opetuksen kanssa.
        Tämä on läheisessä suhteessa Jumalan ja Jeesuksen kanssa elävälle kristitylle mahdollista. Ei ole kysymys new agesta, vaan Hyvän Paimenen, vapahtajan Jeesuksen Kristuksen äänestä.

• isänsydänoppisaatanasta
        Lammaskuunteleepaimenta kirjoitti:

Kun Jeesus on antanut ihmisen synnit anteeksi, puhdistanut sydämen, ihmisen sisimmän, verellään, antanut ihmiselle uuden sydämen, ihmisestä on tullut uusi luomus ihan Raamatun opetuksen mukaisesti. Silloin voi Jumalan lapsi kuulla myös Isän Jumalan äänen, puheen. Sen kuulee hiljentymällä Jumalan edessä rukouksessa ja Raamatun Sanan ääressä. Jumala puhuu aina Sanansa mukaisesti. Tämä on myös linjassa Perhon opetuksen kanssa.
        Tämä on läheisessä suhteessa Jumalan ja Jeesuksen kanssa elävälle kristitylle mahdollista. Ei ole kysymys new agesta, vaan Hyvän Paimenen, vapahtajan Jeesuksen Kristuksen äänestä.

Et taida itsekään ymmärtää kuinka monta teologista virhettä taas teit.

• Visualisointi
        Lammaskuunteleepaimenta kirjoitti:

Tässä ei nyt ole ensisijaisesti kysymys siitä että puhuuko Jumala, vaan kyse on metodeista millä yritetään kuulla Jumalan ääni. Uskon että Jumala voi puhua tavalla tai toisella ja olen itsekin kokenut esim. saarnan aikana selvän kolauksen sydämessä että tämä oli nyt tarkoitettu minulle ja toimin sitten sen mukaan. Mutta todellakaan raamattu ei opeta Perhon kuvailemaa visuailisointia joka on oikeasti käytössä new agessa. Kertokaa raamatunpaikka mistä löytyy.

• Lammaskuunteleepaimenta
        isänsydänoppisaatanasta kirjoitti:

Et taida itsekään ymmärtää kuinka monta teologista virhettä taas teit.

En ole minkään isän sydän opin kannattaja. Olen yksinkertainen uskovainen, Jeesuksen oma ja Jumalan lapsi. Elän tässä yhteydessä Jeesukseen ja Jumalaan, Taivaalliseen Isään, päivittäin.

• Visualisointi kirjoitti:

Tässä ei nyt ole ensisijaisesti kysymys siitä että puhuuko Jumala, vaan kyse on metodeista millä yritetään kuulla Jumalan ääni. Uskon että Jumala voi puhua tavalla tai toisella ja olen itsekin kokenut esim. saarnan aikana selvän kolauksen sydämessä että tämä oli nyt tarkoitettu minulle ja toimin sitten sen mukaan. Mutta todellakaan raamattu ei opeta Perhon kuvailemaa visuailisointia joka on oikeasti käytössä new agessa. Kertokaa raamatunpaikka mistä löytyy.

Eikö Perho kerro siitä miten uskova käytännössä kuulee Jumalan äänen?
        Hän puhuu nuorille uskoville, luulisin niin. Uskova kuulee Jumalaa
        kun hän keskittyy Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa ja kuuntelee
        Häntä. Eihän siinä ole mitään new agea. Se on hengellistä yhteyttä Jumalaan.

Jos new agessa on jotakin vastaavaa, ei uskovien tarvitse hyljätä Jumalan
        äänen kuuntelemista siinä pelossa että tässä on nyt olisi new agea. Perho
        puhuu yksinkertaisesti niin että kuulija ymmärtää. Hän havainnollistaa
        hyvin opetustaan jotta ihmiset ymmärtäisivät opetuksen. En ole huomannut
        hänen opetuksessaan mitään väärää.

Muuten olen samaa mieltä yllä olevan
        Elävätvirrat
        11.10.2017 21:39
        nimmarin kanssa. Viesti on siis myös minun mielipiteeni.

• jaikaljapatu
        Jaikal91 kirjoitti:

Eikö Perho kerro siitä miten uskova käytännössä kuulee Jumalan äänen?
        Hän puhuu nuorille uskoville, luulisin niin. Uskova kuulee Jumalaa
        kun hän keskittyy Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa ja kuuntelee
        Häntä. Eihän siinä ole mitään new agea. Se on hengellistä yhteyttä Jumalaan.

Jos new agessa on jotakin vastaavaa, ei uskovien tarvitse hyljätä Jumalan
        äänen kuuntelemista siinä pelossa että tässä on nyt olisi new agea. Perho
        puhuu yksinkertaisesti niin että kuulija ymmärtää. Hän havainnollistaa
        hyvin opetustaan jotta ihmiset ymmärtäisivät opetuksen. En ole huomannut
        hänen opetuksessaan mitään väärää.

Muuten olen samaa mieltä yllä olevan
        Elävätvirrat
        11.10.2017 21:39
        nimmarin kanssa. Viesti on siis myös minun mielipiteeni.

Jaikali jaksaa puolustaa eksyttäjiä

• Kysynvain
        jaikaljapatu kirjoitti:

Parasta, että Jumala tuntee jokaisen ihmisen läpikotaisin.
        Vaikka kuinka sanoisi jotakin eksyttäjäksi tai harhaopettajaksi, niin Jumala tietää, mitä tällainen ihminen todella on ja tietää läpikotaisin ihmisen sydämen, motiivit, asenteet, ihan kaiken.
        Mitä, jos hän, jota haukutaan, onkin elävän Jumalan lapsi ja osaa opettaa vaikeistakin asioista, niin että kuulija ymmärtää paremmin?

• Kuullajumalanääni
        Visualisointi kirjoitti:

Minun lampaani kuulevat minun ääntäni ja minä tunnen ne ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä, sanoi Jeesus. Paikka on kirjattu Johanneksen evankeliumiin
        10:27-29
        Tämä Jeesuksen lupaus on aivan mahtava!

• jaikaljapatu kirjoitti:

Tuota, ... tuo mitä Perho puhuu tuossa videossa tuli minulle yllätyksenä
        kun istuin netin ääreen katsomaan ja kuuntelemaan puhetta.
        Minä nimittäin olin edellisenä päivänä kävelylenkilläni ajatellut vähän
        samalla tavalla ja samaa asiaa. Minä nimittäin joko rukoilen ääneen tai hiljaa
        ajatuksissani tai ajattelen hengellisiä asioita lenkillä. Ihmettelin että olinko
        minä kuullut samaa puhetta Jumalalta siellä kävelylenkilläni. Miten on mahdollista
        että saan kuulla vähän niin kuin samaa saarnaa toisen kautta? Tästä rohkaistuneena
        kirjoitin yllä olevan viestin.

Sitä paitsi Perho puhuu todella hyvin, oli aihe mikä tahansa. Olisi aiheellista
        jokaisella kuunnella ja katsoa video jossa Pekka puhuu sanojen merkityksestä.
        Kyllä on asiallinen ja hyvä puhe. Jumalalta saatua sanomaa. Siunataan Pekka Perhoa ja rukoillaan hänelle vielä suurempaa armoa ja voitelua palvella Herraa Sanassa. https://www.youtube.com/watch?v=NEi87juw-dM

• Tietotuuselämä

Aamen!
        Minäkin olen miettinyt noita asioita. Seurustelen paljon kävelyretkilläni Jumalan kanssa. Jeesus on minulle elämäni valkeus, suurinta, mitä on tapahtunut! Haluan oppia tuntemaan Häntä yhä enemmän.

Ihmettelen kovasti noita, jotka usein puhuvat harhaopeista.
        Minun Jumalani antaa hyviä lahjoja. Kun Häneltä pyydän Pyhää Henkeä, saan Pyhän Hengen. Hän nimenomaan haluaa antaa minulle Pyhän Hengen, Puolustaja, Auttajan, Totuuden Hengen.

• nytKÄÄNTYKÄÄ

Olen ymmärtänyt ,että yksikään harhaoppi ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaantulleeksi eikä tämän Jeesuksen Kristuksen suorittamaa syntiemme sovitusta ja sovintoverensä vuodattamista Golgatan ristillä kärsiessään ja voittaessaan antaen kuollessaan henkensä Isän käsiin.Jeesus Kristus sovitti syntimme ristillä ja ja sanoi.

KR 33/38

Joh 19
      28. Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että KAIKKI OLI JO TÄYTETTY, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
      29. Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
      30. Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Kaikki mitä tähän sovitukseen lisätään kuten JDS ym, harhaopissa on pahasta ja valhe.
      Suomen nuorille tulee opettaa ,että Raamatullinen evankeliumi on, että Jeesus Kristus kuollessaan lähti voittajana ja että on olemassa vääriä valhe-evankeliumeja, joista Raamatussa varoitetaan ja pitää koetella opettajien oppi tunnustetaanko siinä Jeesus Kristus lihaantulleeksi ja että tämä JeesusKristus sovitti syntimme Golgatalla. Samoin tulee varoittaa liian rohkeasti ihmismielenmukaan käännetystä -92 raamatusta.

Jos ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaantulleeksi niin ei käsittääkseni ole oikeamielinen ja on sopimaton kiittämään, ylistämään ja soittamaan Herralle. Näissä väärän evankeliumin julistuspaikoissa kokouksissa oleva ylistäminen on sopimatonta ja väärin eikä Jumalan tahdon mukaista, koska Herramme kielletään.

KR 33/38

Psalmi 33

1. Riemuitkaa Herrassa, te vanhurskaat. OIKEAMIELISTEN on soveliasta
      häntä kiittää.
      2. Ylistäkää Herraa kanteleilla, soittakaa hänelle kymmenkielisillä harpuilla.
      3. Veisatkaa hänelle uusi virsi, helkyttäkää kieliä ihanasti ja riemullisesti.

Voi kumpa jo monien helluntaiseurakuntien vanhimmat nöyrtyisivät ja palaisivat vanhan kunnon ristin juurelle ja julistaisivat synnin synniksi ja parannuksen saarnaa ja julistaisivat Jeesuksen Krsituksen Golgatalla vuotaneessa sovintoVERESSÄ ihmisten synnit anteeksiannetuiksi ja lopettaisivat sen pehmolässytyksen kyselemällä kuka siellä ja kuka täällä nostaa käsiä ja haluaa sitä ja tätä jättäytyen jumalalle. Ihmiset tulee ohjata GOLGATALLE ja saarnata ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta.

Julistakaa saarnatkaa sanaa seurakunnissa ja väärentämätöntä sanaa !!!!!!! Laittakaa nyt pois se väännelty 1992 käännös,eikö jo ole tarpeeksi karileille ajattu sen käännöksen ohjaamana.Aika kuullaa ylipaimenen KÄSKY ,KÄÄNTÄKÄÄ KURSSI GOLGATALLE ,KÄÄNTÄKÄÄ NIIN VIELÄ ARMO RIITTÄÄ, KÄÄNTÄKÄÄ, TOTELKAA HERRAN SANAA !!!!!
      HERRA ARMAHTAKOON TEITÄ, KÄSITTÄKÄÄ, OLETTE VASTUUPAIKOILLA JA VASTUUSSA LAUMASTA HERRALLE.

ÄLKÄÄ TOIMIKO YHTEISTYÖSSÄ HAROPPISTEN kANSSA,EROTKAA HEISTÄ JA PELASTAKAA LAUMA !!!! H E R Ä T KÄ Ä !!!!!!!!

1 Joh 1
      5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Hengellisessä mielessä nyt on monissa seurakunnissa ikäänkuin nälänhätä kun lampaat eivät saa kunnolla ruokaa tai jopa myrkyllistä ruokaa ja sairastuvat, mutta Herraa pelkäävät saavat avun näinä lopunajan vaikeina aikoina.Herra elättää omiaan nälänkin aikana :)

Psalmi 33
      18. Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa,
      19. pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta, elättääksensä heitä nälän aikana.
      20. Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme.
      21. Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.
      22. Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun.

• tehkäämparannuskaikesta

Jos paimenet ovat hengellisesti kuuroja ja sokeita sekä syvässä unessa tai näkevät huonosti ja kuulevat tai ovat puoliunessa, eivät he kykene enää toimimaan siten kuin pitäisi vaan jonkun täytyy auttaa heitä .Vain Jeesus Kristus voi herättää tästä ja tuoda elämän, antaa kuulevat hengen korvat ja näkevät silmät ja herättää valvomaan ja rukoilemaan, jotta saadaan voimaa. Rukoilla ei tule kuitenkaan harhaoppisten kanssa, jotka eivät opissaan tunnusta Jeesusta Kristukseksi lihaantulleeksi. Oppi on tärkeä asia, moni paimen lienee ylenkatsonut opillisen tärkeyden ja siksi harhaopit kukoistavat.

Luukas 21

36. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

Kirje Titukselle 3

10. Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
      11. sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Seurakunta tarvitsee Jumalan parantavan sanan. On sitä harhailtu ennenkin Raamatun historian aikana.

Psalmi 107

4. He harhailivat erämaassa, autiossa, tiettömässä maassa, löytämättä asuttua kaupunkia.
      5. Heidän oli nälkä ja jano, heidän sielunsa nääntyi heissä.
      6. Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
      7. Ja hän ohjasi heidät oikealle tielle, niin että he pääsivät asuttuun kaupunkiin.
      8. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa, hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
      9. Sillä hän ravitsee nääntyvän sielun ja täyttää nälkäisen sielun hyvyydellä.
      10. He istuivat pimeydessä ja synkeydessä, vangittuina kurjuuteen ja rautoihin,
      11. koska olivat niskoitelleet Jumalan käskyjä vastaan ja katsoneet halvaksi Korkeimman neuvon.
      12. Hän masensi heidän sydämensä kärsimyksellä; he sortuivat, eikä ollut auttajaa.
      13. Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
      14. Hän vei heidät ulos pimeydestä ja synkeydestä, hän katkaisi heidän kahleensa.
      15. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
      16. Sillä hän särkee vaskiset ovet ja rikkoo rautaiset salvat.
      17. He olivat hulluja, sillä heidän vaelluksensa oli syntinen, ja he kärsivät vaivaa pahojen tekojensa tähden.
      18. Heidän sielunsa inhosi kaikkea ruokaa, ja he olivat lähellä kuoleman portteja.
      19. Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
      20. Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta.

KR 33/38

Efesolaisille 5
      14. Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
      15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
      16. ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
      17. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.

• Sydämenkyllyydestä

Tässä yksi puhe tältä kyseiseltä puhujalta. Mitä tähän sanotaan?
      Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Mitä on ihmisen sisimmässä on, se tulee esille ihmisen puheessa.

https://www.youtube.com/watch?v=NEi87juw-dM

• Herraarmahdameitäkaikkia

Rehellisyyden nimissä kannattaa kuunnella tuo puhe Sanojen merkityksestä.
      Siinä on paljon viisaita elämän ohjeita. Jos nöyrällä sydämellä kuuntelee, niin kyllä ymmärtää, mistä on kysymys.

https://www.youtube.com/watch?v=NEi87juw-dM

• Vainyksitäydellinen

Tosi hyvä puhe! Monessa kohtaa me erehdymme. Joka ei erehdy puheessa, on täydellinen mies!

• Siis feikkiherätyksessä niin kuin Tiaisen ja Koiviston Nokia feikkiherätys. Ja mitä muuta on tuo helluntaiherätys kuin feikki isolla F ???

• ÖljyMILJONÄÄRIT

AZUSA JA ÖLJYMILJONÄÄRIT

"Toinen fundamentalismin kehittymiseen vaikuttanut liike oli helluntailaisuuden nousu 1800-luvun lopussa. Kuuluisan Los Angelesin Azusa Streetin herätyksen myötä 1906 KIELILLÄPUHUMINEN yleistyi helluntailaisuudessa. Fundamentalismin nousu liittyy erityisesti vuosien 1910–1915 nimellä FUNDAMENTALS (Perusteet, totuuden todistus) Los Angelesissa julkaistuihin halpoihin koko kansalle tarkoitettuihin kirjasiin, joita rahoittivat ÖLJYMILJONÄÄRIT Lyman ja Milton Stewart. Vasta 1919 fundamentalismi järjestyi liikkeeksi, ja 6 000 ihmistä kerääntyi ensimmäiseen World’s Christian Fundamentals Associationin konferenssiin Philadelphiaan."

Perustivatko öljymiljonäärit Pentecostal-herätysliikkeen?

Lähde:Wikipedia

• Tuliko ÖLJYMILJONÄÄRIT Lyman ja Milton Stewart. Uskoon suuressa synintunnoissa vai miten se meni tä azusa ihme nyt sitten ??

• LähettiläsA

Savis. Onko Jumala antanut omilleen käskyn etsiä eksytyksiä ja julistaa niistä? Vai onko Hän käskenyt julistaa ilosanomaa ja opettaa kaikkea sitä mitä Jeesus opetti.
        Koivisto ja Tiainen alkoivat hyvin ja heistä olisi tullut elopellolle niin voimakkaita julistajia, että vastustaja teki kaikkensa saadakseen heidät ansaan ja jotta nuo miehet menettäisivät ihmisten edessä kaiken uskottavuuden. Katsotaan eteenpäin ja odotetaan miten Jumala on asian päättänyt.
        Ei vastustaja välitä heikoista ja näkymättömäksi mitättömyydessä käyneistä, eli suolattomista. Nuo saavat rauhassa tehdä työtään niin paljon kuin haluavat. Vastusta välittää vain heistä, jotka ovat kovaa suolaa ja heitä hän kaikin keinoin pyrkii hiljentämään. Raamatun mukaan jopa onnistuukin siinä.

• Ilosanomaa
        LähettiläsA kirjoitti:

Savis. Onko Jumala antanut omilleen käskyn etsiä eksytyksiä ja julistaa niistä? Vai onko Hän käskenyt julistaa ilosanomaa ja opettaa kaikkea sitä mitä Jeesus opetti.
        Koivisto ja Tiainen alkoivat hyvin ja heistä olisi tullut elopellolle niin voimakkaita julistajia, että vastustaja teki kaikkensa saadakseen heidät ansaan ja jotta nuo miehet menettäisivät ihmisten edessä kaiken uskottavuuden. Katsotaan eteenpäin ja odotetaan miten Jumala on asian päättänyt.
        Ei vastustaja välitä heikoista ja näkymättömäksi mitättömyydessä käyneistä, eli suolattomista. Nuo saavat rauhassa tehdä työtään niin paljon kuin haluavat. Vastusta välittää vain heistä, jotka ovat kovaa suolaa ja heitä hän kaikin keinoin pyrkii hiljentämään. Raamatun mukaan jopa onnistuukin siinä.

Hyvä mielipide LähettiläsA:lta. Usein olen ajatellut juuri sitä, että Ei Jeesus käskenyt etsimään ja varoittelemaan harhaopeista vaan julistamaan evankeliumia, että ihmiset ymmärtäisivät ja voisivat vastaanottaa sen, mitä hyvä, rakastava Jumala on valmistanut heille.

• armahdettu.syntinen
        Ilosanomaa kirjoitti:

Hyvä mielipide LähettiläsA:lta. Usein olen ajatellut juuri sitä, että Ei Jeesus käskenyt etsimään ja varoittelemaan harhaopeista vaan julistamaan evankeliumia, että ihmiset ymmärtäisivät ja voisivat vastaanottaa sen, mitä hyvä, rakastava Jumala on valmistanut heille.

Haloo.
        Jeesus itse varoitti lopunaikoina tulevista eksytyksistä ja harhaopeista.
        Ehdottomasti tulee koetella kaikki ja jos havaitsee Raamatun vastaisia oppeja ja niitä levittäviä valheveljiä, niistä tulee ehdottomasti varoittaa.
        Mauno Mattila olkoon siunattu. Hän osoittaa hyvää paimenuutta, kun ei salli lampaiden joutuvan eksyksiin ja hajalleen kaiken maailman susien raadeltaviksi.

• LähettiläsA

Savis. Älä syö kahdesta pöydästä.

• Pyhä Raamattu on kertonut että Evankeliumin ohella tulis varoittaa eksyttäjistä joka sinä olet ja jatkat syödä samasta pöydästä kuin Koivisto ja Tiainen jolla ihan alussa jo oli vallattu tuo rivajahengellä . Heitä ohjasi saatanallinen henki joka sai ihmiset aivan mielisairaan näköisiä.. tu pois siitä hengestä !! Sanoutukaa itseesi irti siitä ettei käy teille huonosti !!

• koulunpenkille

Onko sinulla vaikeuksia oikeinkirjoituksessa,vai oletko joutunut pahojen henkien vaikutukseen,on tuo sinun tekstisi niin sekavaa.

• Totuus on sanottava vaikka uuskarismaattiset ulvoo vihaisesti siinä hengessä joka on tullut paljastettu!

• savistellaan

Opettele nyt Savis oikeinkirjoitus,eihän sinun tekstiäsi kukaan ota tosissaan!Ei kannata riehua,käy terveyden päälle.

• Eksytyksistä

Jos Koiviston NokiaMissio ja Tiaisen herätysliike olisivat olleet Jumalasta niin eihän ne olisi romahtaneet.

Ko. valeherätysliikkeissä oli ihmispalvontaa ja hell.karismmatikot kunnostauivat tässäkin erityisellä tavalla.

Vieläkin palvotaan Azusa-kadun "miljonääriherätystä" jopa sadan vuoden jälkeen.

Tilatkaa vaan kalliita puhujia Amerikasta asti jotka tuovat voitelun tänne susirajalle.

• voikoollatotta

Kun tätäkin ketjua hiukan selailee, niin voi olla jälleen kerran tyytyväinen, ettei ole kasvanut missään uskonnollisessa ympäristössä vaan on saanut luvan ajatella omilla aivoillaan.

• Tähän myös Raamattu rohkaisee, että ihminen itse etsisi koko sydämestään totuutta, joka löytyy Jeesuksessa Kristuksessa.

"Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan." - Matteus 7:7

"Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon." - 1. Korinttolaiskirje 10:15

Järjen käyttö on sallittua, mutta sillä nöyryydellä että ihminen on syntinen, erehtyväinen ja heikko. Rukoillen totuutta etsien löytää Totuuden.

Siunauksin, MM.

• sanansuojassa
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Tähän myös Raamattu rohkaisee, että ihminen itse etsisi koko sydämestään totuutta, joka löytyy Jeesuksessa Kristuksessa.

"Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan." - Matteus 7:7

"Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon." - 1. Korinttolaiskirje 10:15

Järjen käyttö on sallittua, mutta sillä nöyryydellä että ihminen on syntinen, erehtyväinen ja heikko. Rukoillen totuutta etsien löytää Totuuden.

Siunauksin, MM.

Niin, totta! Nimenomaan totuutta etsien, ei etsien vikoja toisista, vaan itsestään ja tulee mennä omien vikojen kanssa Jeesuksen kasvojen eteen ja Sanan kautta totuutta etsien.
        Joku oli tuolla kirjoittanut, että Tiainen ja Nokiamissionin "romahtajat" eivät olisi olleet Herrasta. Toiset taas kirjoittavat siitä, että armo riittää jokaiseen lankeamiseen aina ja aina vaan. Eikö siinä ole mielestänne jokin suuri ristiriita?
        Toisten kohdalle armo riittää ja toisten ei? Meidän tulee tuntea Jumalan Sana, jotta emme itse pysy eksyksissä ja että löydämme avun oikeaan aikaan ja ettemme tekisi sen armon päälle syntiä.

• LähettiläsA

Savis. Niin kauan kuin syyttäjä seisoo Jumalan edessä syyttämässä on myöskin hänen välimiehensä täällä ja jakavat syytöksiä suorastaan innolla.

• Syyttäjäkö

Jonkun on sanottava jos opetetaan väärin, se ei ole mitään syyttäjän hommia, päin vastoin siihen raamattu kehottaa. Onko oikein että harhaopettajan annetaan jatkaa vieden mukanaan kallisarvoisia Jumalan lapsia?

• VainionNipa

Aamen, aamen, aamen!

• Ihmettelenvain

Raportoiko Mattila jotain omasta seurakunnastaan?
      Melko nuorena uskovaisena analysoi toisia, mutta ei niistä joiden piireissä liikkuu itse. .?? Kaipa ovat oikeaoppisia...

• "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan." - 1. Johannes 4:1

Ratkaiseva ei ole oppi, vaan henki, joka kyllä tuottaa usein väärä oppia. Jos katsot videot, huomaat että itse oppikysymyksiin ei niinkään takerruta vaan puun juuriin ja hedelmiin.

Mitä tulee ikään, niin esimerkiksi helluntaiherätyksen alkuaikoina suurin osa julistajista oli minua paljon nuorempia, mutta nyt olemme siirtyneet paappojen aikaan, mutta jotkut valittavat rumista vaatteista, toiset inhottavasta tavasta puhua ja jotkut iästä - tämä ei ole sitä raamatullista tapaa arvioida, vaan tulisi Raamatulla itsellänsä arvioida ilmiöt.

Olemme tulleet useissa paikoissa aikaan, jolloin on vain kaksi syntiä; et maksa kymmenyksiä ja arvostelut. Toisaalta, jos maksat kymmenykset ja et arvostele toimintaa, olipa se kuinka mielipuolista ja epäraamatullista tahansa, kaikki on kunnossa. Raamattu taas kokonaisuutena on annettu juuri meille sitä varten, että me sen valossa tutkisimme kaikki.

"Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan." - 1. Korinttolaiskirje 2:15

PS. Mitä tulee seurakuntaan, niin jos seurakunta on eksytyksen vallassa, niin en arvostele sitä vaan lähden pois, kuten Sana kehottaa. Sateet lähetä -ilmiö koskee kuitenkin koko Suomea ja arvostelijoita on ollut myös sisällä, kuten entinen Seinäjoen helluntaiseurakunnan evankelista Juha Norolampi.

Siunauksin, MM.

• Kummaksuntyyliä

Tänä päivänä on helppoa sosiaalisilla medioilla kirjoitella ja tehdä youtube- filmejä niin kuin haluaa ja tuoda esille sitä, mitä tahtoo.
      Suuresti ihmettelen Mauno Mattilan tyyliä toimia. Eikö journalismissa yleensä ole rajoja sille millä tavalla toisista ihmisestä saa ja voi puhua? Onko räikeät mustamaalaamiset yleensäkään luvallisia?

• Mustamaalaus

Kerro nyt ensin missä kohden on mustamaalattu?

• Kummaksuntyyliä
        Mustamaalaus kirjoitti:

Kerro nyt ensin missä kohden on mustamaalattu?

Jos jotain kritisoidaan ensimmäinen akateemisen kritiikin pohja on, että kritisoitava myöntää, että asia on niin kuin kritiikissä esitetään. Sitten voidaan tuoda esille kohdat, missä on kritisoitavaa, mutta ei henkilöitä kohtaan, vaan asiaa kohtaan. Kritiikissä esitettävät asiat pitää olla hyvin ja laajasti perusteltuja eikä pelkästään julkisuushakuisia ja huomiota herättäviä. Raamatun opettaminen ja sieltä Jumalan Sanan aarteiden esille tuominen, vaatii puhujalta syvää Jumalasuhdetta ja kunnioittavaa asennetta kuulijoita kohtaan.

• Ainaoikeassaovat
        Kummaksuntyyliä kirjoitti:

Jos jotain kritisoidaan ensimmäinen akateemisen kritiikin pohja on, että kritisoitava myöntää, että asia on niin kuin kritiikissä esitetään. Sitten voidaan tuoda esille kohdat, missä on kritisoitavaa, mutta ei henkilöitä kohtaan, vaan asiaa kohtaan. Kritiikissä esitettävät asiat pitää olla hyvin ja laajasti perusteltuja eikä pelkästään julkisuushakuisia ja huomiota herättäviä. Raamatun opettaminen ja sieltä Jumalan Sanan aarteiden esille tuominen, vaatii puhujalta syvää Jumalasuhdetta ja kunnioittavaa asennetta kuulijoita kohtaan.

Mutta eiväthän nämä puhujat ja seurakunnat ikinä myönnä olevansa väärässä. Ja jos myöntäisivät, silloinhan he tekisivät parannuksen.

• Kummaksuntyyliä
        Ainaoikeassaovat kirjoitti:

Mutta eiväthän nämä puhujat ja seurakunnat ikinä myönnä olevansa väärässä. Ja jos myöntäisivät, silloinhan he tekisivät parannuksen.

Näiden seurakuntien arvostelu ja henkilöiden esittely ei täytä eettisiä periaatteita. Siis arvosteleminen ei tapahtu asiallisesti henkilön persoonia kunnioittaen. Ei ole myöskään otettu opetuskokonaisuuksia huomioon, jotka antaisivat toisenlaisen käsityksen asiasta.

• eifoxnewsiäkiitos

Minusta on erittäin hyvä että tuodaan esille eri seurakuntia joissa on selkeitä merkkejä menestysteologiasta.
      Mattilan tyyli ei ole asiallinen kaikilta osin, hän heittää usein ilmaan vihjauksia, arvuutteluja, jotka jättää kuulijan mieleen elämään.
      Ja miten ne elävät sitten kuulijan mielessä ja mikä mielikuva kuulijalle tulee?
      No tottakai negatiivinen, koska koko aiheen käsittely on negatiivis sävytteinen.
      Vaikea asia selittää tämä mitä tarkoitan, mutta tuttu esimerkiksi amerikkalaisista uutisista, vaihtoehtouutis Youtube kanavilta.
      Perustelisi jokaisen vihjaamansa asian loppuun asti tai sitten jättää vihjaamatta.
      Lyhyempää argumentointia täsmällisin todistein.
      Aluksi katselin hänen videoitaan, mutta lyhyen kesätauon jälkeen kun palailin Youtuben ihmeelliseen maailmaan ja huomasin että kaveri tuottaa videon per päivä,(huomaa liioitteleva tyyli), niin minulle tuli asian suhteen uskottavuus ongelma.
      Ei kukaan tuota tahtia laadukasta tutkittua tavaraa tee.
      Menee vihjailuksi ja pintapuoliseksi raapaisuksi.
      Semmoinen sensaatiohakuinen fiilis tulee, tahallaan värikkäitä otsikkoja ja paljon lankoja ilmaan roikkumaan.
      Muuten olen sitä mieltä, että kyllä vakaalla pohjalla olevat seurakunnat pienet tönäisyt kestää, vaikka tästä tyylistä en siis pidä.
      Ei savua ilman tulta, ei myöskään seurakuntamaailmassa.

• einiinfoxnyt

no ei nää jaksot kieltämättä sisällä sitä liioittelu/vihjailu tyyliä ilman todisteita mitä jotkit aiemmat. Että tällainen korjaus koskien edellistä viestiäni, mutta mitäpä väliä, ei näitä täällä lue kuin 1-30henk., itse eilen aloin lukemaan näitä palstoja jälleen, mutta eipä minulla ole tänne mitään annettavaa.

• No menikö herätys Patrickin mukaan Kuopioon vai minne ?

• Marko-K

Tiainen oli mikä oli. Tällä hetkellä mielenkiintoisempi kysymys on, toiko Mattila tullessaan sen aidon itkuherätyksen Seinäjoelle ? Ja tuoko Mattila ristiriitoja seurakuntien sisälle ja repii ne näin hajalle ?

• näköjäänhiljaisuus
        Marko-K kirjoitti:

Tiainen oli mikä oli. Tällä hetkellä mielenkiintoisempi kysymys on, toiko Mattila tullessaan sen aidon itkuherätyksen Seinäjoelle ? Ja tuoko Mattila ristiriitoja seurakuntien sisälle ja repii ne näin hajalle ?

Ei kun isompi kysmys on, miksi tiaisen joka oli mikä oli, miksi hänen perässään hyppäsi suuri joukko helluntaijohtajia, jotka myös ovat mitä ovat!!

siinä on varsinainen kysmyksien äiti joka yhä odottaa vastausta koska nämä jhohtajat näyttävät vaikenevan kiusallisisita kysymyksistä kuten ikävä kyllä yleensäkin.

• Marko-K

Hyppäsihän Tiaisen perässä vielä suurempi joukko rivihelluntailaisia. Jeesuksen sanat "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä" koskee niin helluntaijohtajia kuin helluntaijohdettaviakin. Kukaan ei voi sysätä vastuuta toiselle, koska Raamattu lupaa : " jos joltakin teistä puuttuu viisautta (Raamatun kirjoitusten tuntemisessa), anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan." Lisäksi henkien erottamisen armolahja kuuluu rivihelluntailaisillekin, eikä vain johtajille.

Jeesus sanoi fariseuksille: "joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa" Onko Mattila hajottaja ?

• On se hyvä että meillä on Mauno että torontolaisuus ei tuo ihan Lordin tapaista viihdettä helluntaisuuteen !!

• Eiketäänvastaan

Tärkeintä on, että Jeesus ja Jumalan tunteminen tulevat esille.
        Se on kaikkein tärkeintä, että ihminen ottaa vastaan henkilökohtaisesti Jeesuksen Kristuksen, Hänen ristinkuolemansa juuri omien syntien sovitukseksi ja ylösnousemuksen vapautukseen synnin ja kuoleman vallasta.
        Tämä on keskeisintä ja kun sen on kokenut, haluaa siitä kertoa ja levittää tätä ilosanomaa.
        Samalla näkee ja tunnistaa uskon veljet ja sisaret riippumatta mihin seurakuntaan tai ryhmään he kuuluvatkin. Kun on uudestisyntynyt ja kokee Jumalan armoa Hänen lapsenaan, haluaa säilyttää sydämensä puhtaana ja siunata ja kunnioittaa kaikkia uskovaisia riippumatta eri tyyleistä.
        Mikään ei voi erottaa Jumalan rakkaudesta Kristuksessa Jeesuksessa!

• Ei mitään ole tärketä enää jos ihminen ei sanoudu irti torontolais-hengen... Se on menoa alimpiin helvettiin vai sanoko jonkun Pyhä Raamattu että hän pääsee väärällä hengellä Taivaaseen ??

• Mielenmuutos

Uskomalla Jeesukseen pelastuu. Pyhän Hengen sinetti on uskovaisen sisimmässä. Se todistaa, että on Jumalan lapsi. Sitä todistusta ei voi kukaan minkäänlaisilla puheilla horjuttaa. Jumala tuntee omansa ja Hän näkee jokaisen ihmisen sisimmän.
        Laupias ja armahtavainen on Jumala. Hän on armollinen ja Hänen laupeutensa on uusi joka aamu! Kun ihminen koko sydämestään kääntyy Jumalan puoleen, Hän avosylin ottaa vastaan!

• Tämäontotta

Kun puhutaan kristityistä, jotka uskovat Jeesukseen ja ovat Kristuksessa, ovat Jumalan lapsia, sanoo Raamattu Rom. 8: 33-39
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa (syyttömäksi julistaa Kristuksen ristintyön tähden).
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako vai ahdistus vai vaino vai nälkä vai alastomuus vai vaara vai miekka?
        Niinkuin kirjoitettu on: Sinun tähtäsi meitä surmataan kaiken päivää, meitä pidetään teuraslampaina.
        Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton Hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaisen, ei voimat,
        Ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• yrtyredhf

Kun katselin Riverin kokousta, tuli mieleen monta Mattilan esille tuomaa asiaa, joka ilmenee noissa piireissä. Saarnaaja lumosi kuulijansa, kaatoi heitä, sai aikaan manifestitaatiota, ylpeili itsellään, kuinka häntä viedään eri puolille maailmaa. Mutta näin aluksi Suomi ja eurooppa kuulemma riittää hänelle. Hänessä oli jotain ahdistavaa. Jeesuksessa ei ole muuta kuin suloisuutta.

• Vainyksitäydellinen

seinäjoella tapahtuu asioita.
      Siellä ei nukuta niin paljon kuin monessa paikassa muualla.

Mahdollisuus muutokseen- kampanjakin on tulossa.

En ymmärrä, miksi jotkut jatkuvasti arvostelee.
      Antavat kuvan itsestään, että tietävät paremmin ja ovat oikeaoppisia.
      Kaikki hairahtuvat jossain. Joka ei hairahdu puheessa, on täydellinen mies! Onko niitä olemassa?

• Marko-K

Mattila on feikki hengessä. Sen tietä esimerkiksi Mattilan hengenheimolaisten hengen hedelmistä.

Raamatun mukaan Hengen hedelmää on mm. ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Jeesus sanoi: "Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? "

Jeesus nuhteli usein fariseuksia, mutta kuitenkin kävi heidän luonaan mm. ruokailemassa. Toimiiko "mattilalaiset" samalla asenteella vai tuleeko lihan teot vihamielisyys, riita, kateellisuus ja viha näkyville ?

• Hengenhedelmä

Kyllä tällä palstalla tulee hyvin esiin se viha ja vimma millä tavalla Mattilaa arvostellaan. Hyvin ala-arvoisilla nimityksillä ym. Ja nimittelyyn sinäkin sorrut kun luokittelet Mattilaa ymmärtävät ihmiset joksikin Mattilalaisten lahkoksi. Tunnetko henkilökohtaisesti näitä ihmisiä, tiedätkö heidän uskonsa ja tekemisensä, heidän hengen hedelmänsä? Luuletko itse olevasi jotenkin oikeammassa kuin nämä luokittelemasi ihmiset?

• Rakkauseisopimaton
        Hengenhedelmä kirjoitti:

Kyllä tällä palstalla tulee hyvin esiin se viha ja vimma millä tavalla Mattilaa arvostellaan. Hyvin ala-arvoisilla nimityksillä ym. Ja nimittelyyn sinäkin sorrut kun luokittelet Mattilaa ymmärtävät ihmiset joksikin Mattilalaisten lahkoksi. Tunnetko henkilökohtaisesti näitä ihmisiä, tiedätkö heidän uskonsa ja tekemisensä, heidän hengen hedelmänsä? Luuletko itse olevasi jotenkin oikeammassa kuin nämä luokittelemasi ihmiset?

Jokainen arvostelee tyylillään. Voisi tietysti myös kysyä, että tiedetäänköja tunnetaanko todella noilla videoilla arvosteltavienkin usko, tekemiset ja Hengen lahjat. Pannaan hyvin raflaavia otsikoita populistisella tavalla. Tämä on aivan oikeutettu toteamus.

Mielestäni täällä on monta hyvin asiallistakin mielipidettä. Monta mielipidettä, mistä ei ollenkaan heijastu mikään viha tai vimma, ennemmin ihmettely kuinka ja millä tyylillä näissä julkisissa videoissa ruoditaan toisia Jumalan palvelijoita.
        Jumala asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on nöyrä mieli ja särjetty henki. Jumala näkee kaiken ja tarkalleen tietää jokaisen ihmisen sydämen, motiivit ja senkin, mikä ihmiseltä itseltään on vielä salassa.

Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon..., mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        ...minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        1Kor.13:2,3

• Lapsenmielinen

Tässä epätäydellinen kristitty. Olen kuitenkin armosta Jumalan lapsi.
      Jeesus on antanut kaikki syntini anteeksi ja antaa jatkuvasti, kun elän Hänen yhteydessään. Ei tee mieli arvostella ketään. Ehkä olisi monenkin muun hyvä toimia näin.
      Olen saanut paljon anteeksi ja Sanan mukaan rakastan paljon.
      Kyllä kaikki jossain kohtaan hairahtuvat. Sehän on ihan varmaa, kun ihmiset ovat vajavaisia. Ei kannattaisi "sormella osoittaa" ketään! En tahdo, että minuakaan osoitellaan.
      Jumala on kylläkin Hän, joka kasvattaa ja opettaa Sanansa kautta.

• Ilosanomaa

Nyt tulee Pohjanmaalle Mahdollisuus muutokseen kampanja.
      Tämän illan Sateissa puhuttiin tästä.

Kannattaisi kaikkien, jotka ovat uskossa Jeesukseen Kristukseen ja ovat Jumalan lapsia, yhdistyä kertomaan lähimmäiselleen todellisen elämän antajasta Jeesusta Kristuksesta.

• Ei evankeliointiin tarvita ekumeniaa, vaan jokainen voi kertoa todistuksen uskostaan ilman miljoonien eurojen projektejakin.

Mahdollisuus muutokseen kampanjat, joita on nyt jo pari kolme Suomessa järjestetty, ovat tuottaneet kovin heikkoa hedelmää hintaansa nähden.

Miksi evankeliointi pitää ulkoistaa jollekin järjestölle ja miksi sielujen voittaminen on nykyisin rahasta kiinni? Mistä tällaiselle löytyy raamatullinen pohja? Ja kuinka ihmeessä menneinä vuosina evankeliointiin, kun ei ollut tällaisia eikä miljoonien eurojen budjetteja?

Kyllä olisi palattava tässäkin asiassa vanhoille poluille ja aloittaa se rukouksesta sekä Sanaan palaamisesta.

• Mahdollisuusmuutokseen

Todellinen raportti käsittelee Mahdollisuus muutos-kampanjaa!
      Se on jo alkanut ja huipentuu maaliskuussa 2018!

Ihmisille kerrotaan, että elämä voi muuttua. Jeesus voi antaa uuden elämän!
      Tähän kannattaa kristittyjen keskittyä.

• Hänantaauudenelämän

Todella hyvä Sateet-lähetä- tilaisuus!
      Jeesus Kristus muuttaa ihmisten elämiä!

Kannattaa siunata sitä, mitä Jumala tekee.

• Ymmärtäkäätoisia

Jumalalla täytyy olla suuret suunnitelmat Seinäjoelle, kun on tuollaista mustamaalausta menossa! Jos ei mitään tapahtuisi, niin ei tarvitsisi mitään sanoakaan!

• Väärälogiikka

Tuo logiikka ei ole kestävää. Jos joku oikeasti olisi harhaopettaja ja saisi sen vuoksi kritiikkiä hereillä olevilta uskovilta, niin sinä ajattelisit että tuon täytyy olla jotain suurta Jumalan työtä. Kritiikin määrä ei automaattisesti vastaa pyhyyden määrää.

• sivustaseurannut
        Väärälogiikka kirjoitti:

Tuo logiikka ei ole kestävää. Jos joku oikeasti olisi harhaopettaja ja saisi sen vuoksi kritiikkiä hereillä olevilta uskovilta, niin sinä ajattelisit että tuon täytyy olla jotain suurta Jumalan työtä. Kritiikin määrä ei automaattisesti vastaa pyhyyden määrää.

Kyllä jotain on tapahtunut ......EI SAVUA ILMAN TULTA.

Miten Jumala voi synnyttää uusia lapsia seurakuntaan jossa on riitoja, katkeruutta ja kaunaa. Seurakunnassa tulee näkyä AITOA hengen hedelmää. Sellaiseen Jumala ilolla synnyttää uusia lapsia.

• HoseeHalapenjo
        sivustaseurannut kirjoitti:

Kyllä jotain on tapahtunut ......EI SAVUA ILMAN TULTA.

Miten Jumala voi synnyttää uusia lapsia seurakuntaan jossa on riitoja, katkeruutta ja kaunaa. Seurakunnassa tulee näkyä AITOA hengen hedelmää. Sellaiseen Jumala ilolla synnyttää uusia lapsia.

Ei myrkkysavua ilman vierasta tulta. Hyvin sanottu. Olen täysin samaa mieltä.

• MARKOSELKOMAA

Tänä iltana (torstaina 2.11) oli todella siunattu kokous Tampereen Saalemissa. Tämän "SUURI JEESUS"-kokouksen pääpuhuja oli evankelista MARKO SELKOMAA. Tilaisuudessa oli mukana noin 250 ihmistä. Oli suloista ylistystä ja palvonta sekä rukouspalvelua apua tarvitsevien puolesta. . Ainakin 5 ihmistä halusi tulla uskoon. Rukouspalvelijat toivat tiedonsanoja ja profetioita. Selkomaan sanoma oli puhdasta evankeliumia. (Kol. 1:13-28) .

Jäi niin valtavan kiitollinen olo tästä illasta! KIITOS JEESUS!

• Katsoin juuri Marko Selkomaan vuodelta 2013 olevaa kokousta äärikarismaattisesta Elävä sana -seurakunnasta. Kokous oli täynnä naurua, tyhjiä profetioita ja matkakertomuksia. Tilaisuus oli torontolainen ja kaukana terveestä hengellisestä toiminnasta.

Tässä videon alussa Selkomaa kertoo voitelun jakamisesta, kuinka voitelu parantaa ja kuinka voitelu on kaikki kaikessa. Tämä ei ole raamatullista julistusta, vaan torontolaisuutta.
      http://www.tv7.fi/vod/player/30496/

Muistan, kun olin eksytyksessä ja koin tuota polttelevaa tunnetta käsissä, tärisemistä ja muita manifestaatiota, että silloin pidin myös Marko Selkomaata voideltuna ja jopa profetoin hänelle eräässä kokouksessa. Hän on valitettavasti eksynyt pois totuudesta, joka tapahtui myös hänellä uskon elämän romahduksesta, kuten hän kirjassaan kertoo.

"Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden." - Jaakob 5:19-20

Rukoilkaa, että Jumala antaisi näille rikastuneille silmävoidetta.

Siunauksin, MM.

• hohhoijaaaa

Tuli mieleen että, onko tuota videota käsitelty, kun on meteliä julistuksen aikana. Huomasin että Markoa kyllä enemänkin häiritsi rauhattomat naurut ja äänet. Siinä joutui Marko ajamaan pois erään naisen häiritsemästä..... kovin oli rauhaton seurakunta :(

Torontolaisuus oli ilmeinen!

• Monenlaista

Siellä missä on elämää, on myös ääntä.
      Lapset ovat äänekkäitä!

Oletteko lukeneet mitä tapahtui ja millaista oli Azusa-kadulla, kun Jumala vuodatti Pyhää Henkeään ja kansainvälinen helluntaiherätyksen syntyi?

• mikähenki

No onko koskaan tullut mieleen että mitä jos siellä Azusa kadulla väitetystä tapahtuneet asiat eivät olleetkaan Jumalan työtä?

• Tervettäkö

Ai aikuinenko yhtäkkiä muuttuu kaikessa lapsen tasolle ja alkaa käyttäytymään holtittomasti kykenemättä hillitsemään itseään? Raamattu puhuu ihan toista. Meille on annettu terve harkinta ja itsehillintä. Salliko Paavali torontolaisen menon seurakunnassa? Lue raamatusta! Jos uskot raamatun olevan Jumalan sanaa, niin myös Paavalin sanat järjestyksestä ovat siellä syystä.

Kaikki ei välttämättä Azuza-kadullakaan ollut tervettä. Jokaisessa herätyksessä on ollut myös epäterveitä lieveilmiöitä. Joissakin herätyksissä ne on osattu kitkeä pois, kun taas joissakin niitä on luultu Jumalan työksi.

• väkeväeksytys

Selatessani viestiketjua huomasin, että menestysteologia mainittiin käsitteenä, mutta sen perimmäisiä, avoimesti ilmaistuja harhaoppeja ei kai kukaan nimennyt.
      Jos tutkitaan esim. Kenneth Haginin uskonsana oppeja, huomataan tiivistetysti nämä harhaopit:
      - Jeesuksen ristintyön vesittäminen: jeesus kuoli ihmisenä ristillä, paini saatanan kanssa ja jotenkin pääsi helvetistä kolmen päivän kuluttua ylös. Muita muunnoksia on vääristellä, että Jeesus olisi tullut synniksi/ syntiseksi ottaessaan päälleen ihmiskunnan synnit. Tämä on Sanan vääristelyä, sillä hän oli viaton Jumalan karitsa, joka oli arvollinen kantamaan syntiuhrin langenneen ihmiskunnan puolesta. Vihollinen tahtoo värittää ristinsanomaa omilla sävyillään, jotka vesittävät sen oleellisen Jeesuksen ristintyöstä. Myös Bethel ja Pate Tintti opettavat tätä Jeesus ihmisenä, ei Jumalana ristillä-oppia, koska heidän mukaansa Jeesus oli vain esimerkki muille uskoville siitä, mitä ihminen voi tehdä ollessaan voitelussa. On hyvin vaarallista väittää, että kuka tahansa olisi pystynyt tekemään ristintyön Pyhän Hengen voitelussa. Lukekaa ihmiset, sillä netissä on sekä Youtube videot että artikkeleita ja lähteitä näiden asioiden todentamiseen!
      - Ihmisen korottaminen jumalaksi. Benny Hinn sanoo Youtube-videossa: "Kissat saavat kissanpentuja, koirat saavat koiranpentuja...Mitä Jumala tuottaa? (yleisö on hiljaa). Jumalia!!! (Yleisö nauraa). Sano perässäni olen pieni Messias." Näin siis tuo pikkutakin heiluttaja, ihmisten massakaataja Hinn. Tämä ihmisen korottaminen jumalaksi on saatanan ja syntiinlangenneiden demonien alkuperäinen kapina Jumalaa vastaan: halu olla jumala. Ja mitä opettavat Bethelin pastorit: että ihminen, joka on voideltu, voi Pyhässä Hengessä tehdä samoja ja suurempia ihmeitä kuin Jeesus, sillä hän näytti vain esimerkin muille. Voi hyvää päivää!!! :0
      - Lopunaikojen tapahtumien kieltäminen. Bethelissä ei uskota sellaiseen lopunajan teologiaan, jossa kielletään uskovien perintö ja menestyminen maan päällä. Siellä on heitetty romukoppaan Johanneksen Ilmestyskirja, Daniel ja muut profeetat, jotka ovat ennustaneet lopunajoista. Miksi? No, valmistellaan tietä antikristukselle ja lopunajan tapahtumille. Bill Johnson opettaa 7 vuoren teologiaa, jonka mukaan maa tulee olla vallattu uskoville sisältäen yhteiskunnan 7 osa-aluetta politiikasta taiteisiin. Vasta sitten Jeesus voi saapua maan päälle, kun uskovat hallitsevat herroina kaikkea maata ja hallituksia. Joopa-joo.
      - Rahanahneus: Tuleepa mieleen vanha sanonta: kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa. Eräskin Herzog opetti, että Jumalan kirkkautta voi saada/ostaa lahjoittamalla jollekulle voidellulle pastorille tai evankelistalle. Bethelissä opetetaan, että kun annetaan rahaa, julistetaan samalla terveyttä, taloudellisia bonuksia, perintöjä, ylenemisiä työpaikalla, rahan löytämistä ja kaikkia muita luovia tapoja saada rahaa. Kristityn tulee olla menestynyt, koska Aabraham ja Jeesuskin olivat sikarikkaita. No Jeesus ei ainakaan ollut!
      Jos tämä teksti tuntuu liian paksulta, niin käytäpä hakukonetta nimeltä Google ja katso itse, onko asia näin.
      Menestysteologia on ihmisen korottamista Luojansa yli asemaan, jossa ihminen on tärkeä, Jumala ei. Se huutaa megafonilla "minä,minä,minä" ja vaatii koko ajan lisää. Lisäksi Jeesuksen ristintyö poljetaan täysin lokaan, sitä vääristellään ja siitä aletaan puhua saatanan omilla sanoilla.
      Menestysteologia polkee maahan lesken ja orvon oikeuden. Ei niillä rahoilla heitä auteta. Todellinen evankeliumi annetaan ilmaiseksi, rahatta ja hinnatta. Armolla ei ole hintaa. Se, joka kieltää itsensä, ottaa ristinsä ja seuraa Jeesusta ylösnousseena Jumalan Poikana, saa ilmaiseksi elää Jumalan kasvojen kirkkaudessa. Siihen kuuluu oman lihan kieltäminen ja ristiinnaulitseminen, mutta siitä puhuminen ei näille eksyttäjille käy plaatuun. Se ei ole suosittu uskonto, vaan sitä harjoitetaan omassa rukouskammiossa. Toki myös seurakunnassa, mutta todellinen Jumalan seurakunta ei etsi ihmeitä, merkkejä, kultaa, enkelinhöyheniä, tärinöitä ja hyviä fiboja, kun valhehenget, joilta nk. pastorit ovat saaneet nk. voitelunsa haudoilla makoillessaan ja jakaessaan tätä voitelua impartaation kautta kaikille eksyneille. Varokaa siis eksytystä, sillä se on väkevästi täällä.
      2. Tess. 2:7-12
      7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Pelastusonlahja

Kuunnelkaa Marko Selkomaan saarna sunnuntaina 19.11. Youtubella.

• TOSIHYVÄPUHE

Joo oli tosi hyvä puhe. Marko Selkomaa - Seinäjoki tänään 19.11 klo 11. - Mies on vapaa, voideltu, rohkea ja rehellinen. Iso kiitos!

• MikäOnIsäsi

"Vaikuttaa siltä, että Marko Selkomaa on vastaanottanut väärän hengen henkioppaakseen. Väite on tietysti nyt hyvin kova, ja selitän asian niin hyvin kuin voin.

Esipuheessa Marko Selkomaa kertoo: ”Vierailin muutamia vuosia sitten erään seurakuntaamme kuuluvan sisaren luona. Tämä iäkäs nainen oli kokenut monia hienoja hetkiä Jumalan seurassa. Kun hän kertoi kohtaamisistaan Pyhän Hengen kanssa, huoneeseen laskeutui käsin kosketeltava Jumalan Hengen läsnäolo. Kun rukoilimme siinä Hengen voiman alla yhdessä, näin sisäisesti selvän näyn. Eteeni avautui kirjoituspaperi ja paperin päällä oli käsi, joka piteli sulkakynää. Sulkakynä alkoi kirjailla paperille tekstiä, ja samassa kuulin sisimmässäni sanoman: – Kirjoita näistä hetkistä.”

Arvioni on se, että sekä tuo iäkkäämpi nainen että Selkomaa olivat seurakunnassaan tottuneet pitämään Pyhänä Henkenä tuota väärää henkeä, joka antoi tuon tutun hengellisen läsnäolon ja voiman (energian) kokemuksen. Ilmestys oli väärän hengen aikaansaama, kuten myös kehotus noiden hengen kanssa vietettyjen läsnäolohetkien ylöskirjaaminenkin." - Ceta Lehtniemi

Koko artikkeli - http://ceta.nettisivu.org/2014/02/21/marko-selkomaa-askeleet-yliluonnolliseen-kirja-arvio/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      6120
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3666
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      3046
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      166
      2259
    5. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      645
      2255
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      72
      1515
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1465
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1258
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1176
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1147
    Aihe