Reinikainen teki "päivärinnat"

Kiitän seurakuntalainen.fi toimitusta viime vuosien yhteistyöstä ja blogieni lukijoita ruusuista ja risuista. On tullut aika ”tehdä päivärinnat”. Blogini jatkuvat luominen.fi -sivustolla: http://luominen.fi/pekan-blogi

Reinikainen kyllästyi seurakuntalainen.fi:n jatkuvaan kirjoitustensa sensurointiin.
Onko todellakin niin, että edes kristillisessä mediassa ei enää ole lupa julistaa Raamatun sanaa????

276

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulisin, että saa julkaista sääntöjen mukaista tekstiä.

      • Niin, mikä on ollut sääntöjen vastaista?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, mikä on ollut sääntöjen vastaista?

        Mistä minä sen tietäisin?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mistä minä sen tietäisin?

        Etpä mistään mutta silti sinun pitää olla äänessä 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Etpä mistään mutta silti sinun pitää olla äänessä 🤗

        Kyselit tuossa itsekin jotain, eli olit äänessä, mutta se lienee sinulle sallitumpaa kuin minulle 🤗


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyselit tuossa itsekin jotain, eli olit äänessä, mutta se lienee sinulle sallitumpaa kuin minulle 🤗

        Näyttää siltä, että usko.vainen on oman jihadisminsa pauloissa nyt niin kovasti, että hän hyökkää heti jos jotain jossain liikkuu. Itsehän olen esim. tässä ikään kuin jopa tukemassa Reinikaisen oikeutta näkemyksiinsä, joita itse pidän mielettöminä. usko.vainen kuitenkin haluaa käydä lopunaikojentaistoaan, eikä piittaa siitä, että kerrankin hänen juttujaan joku täällä edes tavallaan myötäilee. Hetihän hän näykkäisi sinuakin, kun vain ilmestyit rauhallisesti paikalle.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyselit tuossa itsekin jotain, eli olit äänessä, mutta se lienee sinulle sallitumpaa kuin minulle 🤗

        Älä vastaa jos et tiedä vastausta 😂


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Näyttää siltä, että usko.vainen on oman jihadisminsa pauloissa nyt niin kovasti, että hän hyökkää heti jos jotain jossain liikkuu. Itsehän olen esim. tässä ikään kuin jopa tukemassa Reinikaisen oikeutta näkemyksiinsä, joita itse pidän mielettöminä. usko.vainen kuitenkin haluaa käydä lopunaikojentaistoaan, eikä piittaa siitä, että kerrankin hänen juttujaan joku täällä edes tavallaan myötäilee. Hetihän hän näykkäisi sinuakin, kun vain ilmestyit rauhallisesti paikalle.

        Hyökkää 😂 voi sinua pikkusta taistelijaa 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hyökkää 😂 voi sinua pikkusta taistelijaa 😂😂😂

        Älä lässytä vaan keskity asiaan.


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Älä lässytä vaan keskity asiaan.

        Niin, sinä et usko Raamattuun ja minä uskon.
        Eikös siinä ole sinulle lässytystä ihan tarpeeksi 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, sinä et usko Raamattuun ja minä uskon.
        Eikös siinä ole sinulle lässytystä ihan tarpeeksi 😂

        Missä tahansa mitä sinä sanot, on periaatteessa lässytystä tarpeeksi. Minä vain en niinkään välitä siitä. Minä välitän asiasta. Asia on nyt Reinikaisen sensuroiminen.

        Oletko sinä niin pikkumainen läjä hihunpaskaa, että et pysty ryhdistäytymään ja keskustelemaan siitä kanssani, tämän sensuurikysymyksen osalta, missä olen kanssasi samaa mieltä, asiallisesti, vai pitääkö sinun jatkaa tuota lapsellista ja typerää vittuilun yritystä, mikä on viemärikamaa ollut ennen, on nyt, ja tulee aina olemaan?


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Missä tahansa mitä sinä sanot, on periaatteessa lässytystä tarpeeksi. Minä vain en niinkään välitä siitä. Minä välitän asiasta. Asia on nyt Reinikaisen sensuroiminen.

        Oletko sinä niin pikkumainen läjä hihunpaskaa, että et pysty ryhdistäytymään ja keskustelemaan siitä kanssani, tämän sensuurikysymyksen osalta, missä olen kanssasi samaa mieltä, asiallisesti, vai pitääkö sinun jatkaa tuota lapsellista ja typerää vittuilun yritystä, mikä on viemärikamaa ollut ennen, on nyt, ja tulee aina olemaan?

        Niinhän minä aloituksessani sanoin, että sensuroitu on🤗
        Peseppäs suusi saippualla ja potki kiviä ulkona ja yritä sitten tulla keskustelemaan kuin aikuiset, jookos 🤗.


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Näyttää siltä, että usko.vainen on oman jihadisminsa pauloissa nyt niin kovasti, että hän hyökkää heti jos jotain jossain liikkuu. Itsehän olen esim. tässä ikään kuin jopa tukemassa Reinikaisen oikeutta näkemyksiinsä, joita itse pidän mielettöminä. usko.vainen kuitenkin haluaa käydä lopunaikojentaistoaan, eikä piittaa siitä, että kerrankin hänen juttujaan joku täällä edes tavallaan myötäilee. Hetihän hän näykkäisi sinuakin, kun vain ilmestyit rauhallisesti paikalle.

        Huomasin tuon saman, että olit samoilla linjoilla hänen kanssaan , mutta se ei hänelle kelvannut.
        Minä taas herätän intohimoja pelkällä olemassa olollani :)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niinhän minä aloituksessani sanoin, että sensuroitu on🤗
        Peseppäs suusi saippualla ja potki kiviä ulkona ja yritä sitten tulla keskustelemaan kuin aikuiset, jookos 🤗.

        Hei, kuka muka tulisi kaltaisesi kakaran kanssa keskustelemaan kuin aikuiset? Mieti sitä. Sinä sanoit joo aloituksessa, että sensuroitu on ja se siitä. Sen enempää sinulla ei ollut sanottavaa. Sinä ihmettelit, että raamatunvastaista on, mutta et osannut eritellä. Itse sentään ns. vastapuolelta, siis Reinikaista humpuukimaakarina pitävänä kommentoin, että on outoa, että Reinikaista sensuroidaan. Sinä et senkään innoittamana halua keskustella siitä sensuurista. Et halua keskustelua. Haluat julistaa jotain omaa ties mitä agendaasi, minkä teet sen muodossa, että vain vittuilet. Katso nyt itsekin omia vastauksiasi tässä ketjussa! Olet ihan klovni!

        PS. Normaalijärkinen ei laita saippuaa suuhun. Ja sinä et ole aikuisen tasoinen, olitpa minkä ikäinen hyvänsä.


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Hei, kuka muka tulisi kaltaisesi kakaran kanssa keskustelemaan kuin aikuiset? Mieti sitä. Sinä sanoit joo aloituksessa, että sensuroitu on ja se siitä. Sen enempää sinulla ei ollut sanottavaa. Sinä ihmettelit, että raamatunvastaista on, mutta et osannut eritellä. Itse sentään ns. vastapuolelta, siis Reinikaista humpuukimaakarina pitävänä kommentoin, että on outoa, että Reinikaista sensuroidaan. Sinä et senkään innoittamana halua keskustella siitä sensuurista. Et halua keskustelua. Haluat julistaa jotain omaa ties mitä agendaasi, minkä teet sen muodossa, että vain vittuilet. Katso nyt itsekin omia vastauksiasi tässä ketjussa! Olet ihan klovni!

        PS. Normaalijärkinen ei laita saippuaa suuhun. Ja sinä et ole aikuisen tasoinen, olitpa minkä ikäinen hyvänsä.

        Minulla on täällä ihan kivaa. Mutta sinunaggressiivine päällekäyvä tyylisi ei näytä oiken keräävän suosiot. Ole vain oma itsesi ja lopeta tuo egosi pullistelu niin saatata ihan hyvä typpikin olla.
        Tuollainen muuden rääpimimen ja solvaaminen on jo vanhanaikaista ja junttia
        Takahikiälläki🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulla on täällä ihan kivaa. Mutta sinunaggressiivine päällekäyvä tyylisi ei näytä oiken keräävän suosiot. Ole vain oma itsesi ja lopeta tuo egosi pullistelu niin saatata ihan hyvä typpikin olla.
        Tuollainen muuden rääpimimen ja solvaaminen on jo vanhanaikaista ja junttia
        Takahikiälläki🤗

        "Tuollainen muuden rääpimimen ja solvaaminen on jo vanhanaikaista ja junttia
        Takahikiälläki🤗"

        Hassua , että kirjoitat noin....


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Tuollainen muuden rääpimimen ja solvaaminen on jo vanhanaikaista ja junttia
        Takahikiälläki🤗"

        Hassua , että kirjoitat noin....

        Miksen kirjoita koska se on totta 🤗🤗🤗🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulla on täällä ihan kivaa. Mutta sinunaggressiivine päällekäyvä tyylisi ei näytä oiken keräävän suosiot. Ole vain oma itsesi ja lopeta tuo egosi pullistelu niin saatata ihan hyvä typpikin olla.
        Tuollainen muuden rääpimimen ja solvaaminen on jo vanhanaikaista ja junttia
        Takahikiälläki🤗

        Onpa mukavaa jos sinulla on täällä kivaa. Minua ei kiinnosta miksikä kuvittelet tyylini, eikä minua kiinnosta mikä sen suosio on. En pullistele egoani, vaan yritän keskustella kanssasi tästä aiheesta, mikä oli Reinikaisen kokema sensuroiminen. Huomautin muistaakseni jo aiemmin, että sinähän itse asiassa et halua keskustella tästä aiheesta, vaan haluat paasata jotain sen siivellä lentäen.

        Jokainen palstaa seurannut myös tietää sen, että sinä olet multinikki, joka hyökkää mielipiteillään muiden kimppuun, ja kun joudut tiukkaan tilanteeseen, niin alat puolustamaan itseäsi muka satunnaisia kommentoijia esittävin nimimerkein. Tämä näkyy kaikialla tällä palstalla. Höpötät mitä sattuu omiasi, välillä vittuilet, välillä esität mukavaa, välillä tulvii mitäänsanomattomia hymiöitä, mutta jos oikein arkaan paikkaan joku sinua iskee, niin annas olla, kohta tulee niitä "satunnaiskommentteja".

        Odotan oikein innolla, että milloinkohan joudut tässäkin keskustelussa siihen sortumaan. Olen seurannut palstaa ja TIEDÄN, että sinä et pysty pidättelemään tuota kyseistä tarvettasi kovin kauaa. On vain ajan kysymys, että ne "olet siis räyhis" yms. kommentit alkavat, ja täytyy olla aika dorka jos ei sitä tajua, että niiden taustalla olet sinä.

        Olen kyllä tullut siihen lopputulokseen, että voin myöntää sinun dominoivan tätä palstaa. Olet joka ikiseen asiaan puuttumassa, ja teet kaikkesi saadaksesi tahtosi läpi. Olet valmis häiriköimään ihmisiä, roikkeuden heidän lahkeissaan ikuisesti, jos mikään muu ei auta. Tuollaista käytöshäiriötä ei pitäisi ruokkia kommentoimalla sinulle. Aion täten itse niellä ylpeyteni ja todeta, että silkasta halusta kommentoida aina vain takaisin, voin luopua.

        Jätän sinut tänne trollaamaan. Vierähtää vuosi. Vierähtää toinen. Vierähtää kolmas. Mahdatkohan muistaa tätä keskustelua? Tuskin. Tämähän on vain yksi monista, jotka olet sotkeunut kiihkoisalla pätemisen tarpeellasi. Minä teen tuolloin jotain muuta, mutta sinä olet silloinkin vielä täällä ja vain täällä. Minä toki sallin sen, että tällä palstalla kukkoilu on sinun elämäsi. Ei se ole minulta pois. Netti on ääretön. Ja täällä sinä vain kukkoilet, omassa lannassasi tallustat ja käyskentelet. Anna mennä!


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Huomasin tuon saman, että olit samoilla linjoilla hänen kanssaan , mutta se ei hänelle kelvannut.
        Minä taas herätän intohimoja pelkällä olemassa olollani :)

        Noniin. Tämähän on ihan oikeasti mielenkiintoista, että joillekin ihmisille uskonnollinen puritanismi on niin käsittämättömän tärkeää. He eivät voi löytää mitään yhteistä, jos jokin erityisen tärkeä kohta on riitasoinnussa. Tuollaisesti ajattelevat ihmiset ovat kaiken sopusoinnun ja kehityksen jarru.

        Me kaksihan olemme keskenämme pystyneet kommentoimaan asiallisesti ja leikitellenkin, riippumatta siitä, että meidän uskomusmaailmamme ei ole sama. Toivoisin, että muidenkin ihmisten välillä asia sujuisi yhtä hyvin. Olen iloinen siitä, että saatoimme vaihtaa muutaman kommentin ilman mitään konfliktia. Olkoon se osoitus siitä, että se ei ole mahdotonta. Sehän kävi helposti!

        Kiitos kaikesta. Toivon sinulle kaikkea hyvää, onnea ja menestystä. Vetäydyn muihin puuhiin tästä...


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Noniin. Tämähän on ihan oikeasti mielenkiintoista, että joillekin ihmisille uskonnollinen puritanismi on niin käsittämättömän tärkeää. He eivät voi löytää mitään yhteistä, jos jokin erityisen tärkeä kohta on riitasoinnussa. Tuollaisesti ajattelevat ihmiset ovat kaiken sopusoinnun ja kehityksen jarru.

        Me kaksihan olemme keskenämme pystyneet kommentoimaan asiallisesti ja leikitellenkin, riippumatta siitä, että meidän uskomusmaailmamme ei ole sama. Toivoisin, että muidenkin ihmisten välillä asia sujuisi yhtä hyvin. Olen iloinen siitä, että saatoimme vaihtaa muutaman kommentin ilman mitään konfliktia. Olkoon se osoitus siitä, että se ei ole mahdotonta. Sehän kävi helposti!

        Kiitos kaikesta. Toivon sinulle kaikkea hyvää, onnea ja menestystä. Vetäydyn muihin puuhiin tästä...

        AHA!


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Noniin. Tämähän on ihan oikeasti mielenkiintoista, että joillekin ihmisille uskonnollinen puritanismi on niin käsittämättömän tärkeää. He eivät voi löytää mitään yhteistä, jos jokin erityisen tärkeä kohta on riitasoinnussa. Tuollaisesti ajattelevat ihmiset ovat kaiken sopusoinnun ja kehityksen jarru.

        Me kaksihan olemme keskenämme pystyneet kommentoimaan asiallisesti ja leikitellenkin, riippumatta siitä, että meidän uskomusmaailmamme ei ole sama. Toivoisin, että muidenkin ihmisten välillä asia sujuisi yhtä hyvin. Olen iloinen siitä, että saatoimme vaihtaa muutaman kommentin ilman mitään konfliktia. Olkoon se osoitus siitä, että se ei ole mahdotonta. Sehän kävi helposti!

        Kiitos kaikesta. Toivon sinulle kaikkea hyvää, onnea ja menestystä. Vetäydyn muihin puuhiin tästä...

        Kiitos myös sinulle. Ja kaikkea hyvää myös. Oli antoisaa vaihtaa ajatuksia kanssasi. Harmillista, että vetäydyt muihin puuhiin..


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos myös sinulle. Ja kaikkea hyvää myös. Oli antoisaa vaihtaa ajatuksia kanssasi. Harmillista, että vetäydyt muihin puuhiin..

        Mene perään?!!!!!!! Iske kiinni!!!!


      • Sutenööti
        Tuomiopäivä kirjoitti:

        Noniin. Tämähän on ihan oikeasti mielenkiintoista, että joillekin ihmisille uskonnollinen puritanismi on niin käsittämättömän tärkeää. He eivät voi löytää mitään yhteistä, jos jokin erityisen tärkeä kohta on riitasoinnussa. Tuollaisesti ajattelevat ihmiset ovat kaiken sopusoinnun ja kehityksen jarru.

        Me kaksihan olemme keskenämme pystyneet kommentoimaan asiallisesti ja leikitellenkin, riippumatta siitä, että meidän uskomusmaailmamme ei ole sama. Toivoisin, että muidenkin ihmisten välillä asia sujuisi yhtä hyvin. Olen iloinen siitä, että saatoimme vaihtaa muutaman kommentin ilman mitään konfliktia. Olkoon se osoitus siitä, että se ei ole mahdotonta. Sehän kävi helposti!

        Kiitos kaikesta. Toivon sinulle kaikkea hyvää, onnea ja menestystä. Vetäydyn muihin puuhiin tästä...

        Oletko valmis ottamaan munasarjattoman 62 vuotiaan neljän lapsen leskiäidin hoteisiisi?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mene perään?!!!!!!! Iske kiinni!!!!

        Ei sinullakaan ihan hyvin taida mennä.....


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Hei, kuka muka tulisi kaltaisesi kakaran kanssa keskustelemaan kuin aikuiset? Mieti sitä. Sinä sanoit joo aloituksessa, että sensuroitu on ja se siitä. Sen enempää sinulla ei ollut sanottavaa. Sinä ihmettelit, että raamatunvastaista on, mutta et osannut eritellä. Itse sentään ns. vastapuolelta, siis Reinikaista humpuukimaakarina pitävänä kommentoin, että on outoa, että Reinikaista sensuroidaan. Sinä et senkään innoittamana halua keskustella siitä sensuurista. Et halua keskustelua. Haluat julistaa jotain omaa ties mitä agendaasi, minkä teet sen muodossa, että vain vittuilet. Katso nyt itsekin omia vastauksiasi tässä ketjussa! Olet ihan klovni!

        PS. Normaalijärkinen ei laita saippuaa suuhun. Ja sinä et ole aikuisen tasoinen, olitpa minkä ikäinen hyvänsä.

        >Sinä sanoit joo aloituksessa, että sensuroitu on ja se siitä. Sen enempää sinulla ei ollut sanottavaa.

        Ei sillä koskaan ole. Tulet kyllä usko.vainen-Räyhiksen tavat ja sadat nimimerkit tuntemaan, kunhan täällä muutamankin viikon olet notkunut. Ota ne omalaatuisena viihteenä, kuvittele vaikka olevasi eläintarhassa apinahäkkien edessä – niin minäkin teen.

        Olen muuten samaa mieltä siinä, että Pekka "Puupään" olisi pitänyt sallia jatkaa höperryksiään Seurakuntalaisessa, mutta ilmeisesti niiden muuttuminen hiljalleen yhä pahemmin kaikesta todellisuudesta vieraantuneiksi oli lopulta toimitukselle liikaa. Luominen.fi on varmasti nyky-Reinikaiselle juuri oikea alusta, sillä sen lukijaprofiili on Seurakuntalaista ahdasmielisempi ja ehdottoman denialistinen. Sekä tietysti lukijamäärä paljon pienempi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sinä sanoit joo aloituksessa, että sensuroitu on ja se siitä. Sen enempää sinulla ei ollut sanottavaa.

        Ei sillä koskaan ole. Tulet kyllä usko.vainen-Räyhiksen tavat ja sadat nimimerkit tuntemaan, kunhan täällä muutamankin viikon olet notkunut. Ota ne omalaatuisena viihteenä, kuvittele vaikka olevasi eläintarhassa apinahäkkien edessä – niin minäkin teen.

        Olen muuten samaa mieltä siinä, että Pekka "Puupään" olisi pitänyt sallia jatkaa höperryksiään Seurakuntalaisessa, mutta ilmeisesti niiden muuttuminen hiljalleen yhä pahemmin kaikesta todellisuudesta vieraantuneiksi oli lopulta toimitukselle liikaa. Luominen.fi on varmasti nyky-Reinikaiselle juuri oikea alusta, sillä sen lukijaprofiili on Seurakuntalaista ahdasmielisempi ja ehdottoman denialistinen. Sekä tietysti lukijamäärä paljon pienempi.

        Kirjoitin hiukan hätäisesti, sillä näköjään toisessa kohtaa todistitkin väkevästi olevasi täysin perillä puheena olleesta palstameiningistä. Jep jep. 😎


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei sinullakaan ihan hyvin taida mennä.....

        Kiitos kysymästä, munulla menee oikein hyvin 😊
        Mikä sinun ongelmasi on tänään?


      • Kfkfk_
        usko.vainen kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, munulla menee oikein hyvin 😊
        Mikä sinun ongelmasi on tänään?

        Et saanut vastausta.....


      • Kfkfk_ kirjoitti:

        Et saanut vastausta.....

        Enpä 🤗


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sinä sanoit joo aloituksessa, että sensuroitu on ja se siitä. Sen enempää sinulla ei ollut sanottavaa.

        Ei sillä koskaan ole. Tulet kyllä usko.vainen-Räyhiksen tavat ja sadat nimimerkit tuntemaan, kunhan täällä muutamankin viikon olet notkunut. Ota ne omalaatuisena viihteenä, kuvittele vaikka olevasi eläintarhassa apinahäkkien edessä – niin minäkin teen.

        Olen muuten samaa mieltä siinä, että Pekka "Puupään" olisi pitänyt sallia jatkaa höperryksiään Seurakuntalaisessa, mutta ilmeisesti niiden muuttuminen hiljalleen yhä pahemmin kaikesta todellisuudesta vieraantuneiksi oli lopulta toimitukselle liikaa. Luominen.fi on varmasti nyky-Reinikaiselle juuri oikea alusta, sillä sen lukijaprofiili on Seurakuntalaista ahdasmielisempi ja ehdottoman denialistinen. Sekä tietysti lukijamäärä paljon pienempi.

        "Luominen.fi on varmasti nyky-Reinikaiselle juuri oikea alusta, sillä sen lukijaprofiili on Seurakuntalaista ahdasmielisempi ja ehdottoman denialistinen."

        Jokaiselle löytyy kyllä oma paikkansa. Sensurointia sielläkin varmaan käytetään, ja Patmoksen sivuilla myös. En tiedä onko kukaan kokeillut kirjoitella vastaavia kökköyksiä täysin päinvastaisella mielipiteellä?


      • mummomuori kirjoitti:

        "Luominen.fi on varmasti nyky-Reinikaiselle juuri oikea alusta, sillä sen lukijaprofiili on Seurakuntalaista ahdasmielisempi ja ehdottoman denialistinen."

        Jokaiselle löytyy kyllä oma paikkansa. Sensurointia sielläkin varmaan käytetään, ja Patmoksen sivuilla myös. En tiedä onko kukaan kokeillut kirjoitella vastaavia kökköyksiä täysin päinvastaisella mielipiteellä?

        >En tiedä onko kukaan kokeillut kirjoitella vastaavia kökköyksiä täysin päinvastaisella mielipiteellä?

        Miten ne mahtaisivat onnistua, kun "täysin päinvastainen mielipide" on Pekan tapauksessa usein sama kuin totuus, ainakin noin suurin piirtein...


      • TerkutNekalaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >En tiedä onko kukaan kokeillut kirjoitella vastaavia kökköyksiä täysin päinvastaisella mielipiteellä?

        Miten ne mahtaisivat onnistua, kun "täysin päinvastainen mielipide" on Pekan tapauksessa usein sama kuin totuus, ainakin noin suurin piirtein...

        Kerro mitä Pekka on valehdellut.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >En tiedä onko kukaan kokeillut kirjoitella vastaavia kökköyksiä täysin päinvastaisella mielipiteellä?

        Miten ne mahtaisivat onnistua, kun "täysin päinvastainen mielipide" on Pekan tapauksessa usein sama kuin totuus, ainakin noin suurin piirtein...

        Tarkoitin, että hänen blogiinsa tai vastavaan joku kirjoittaisi yhtä väiretyn jutun hänen näkemysiään vastaan, niin julkaisisiko hän itse niitä?


      • setan.agendaako
        mummomuori kirjoitti:

        Tarkoitin, että hänen blogiinsa tai vastavaan joku kirjoittaisi yhtä väiretyn jutun hänen näkemysiään vastaan, niin julkaisisiko hän itse niitä?

        Mikä on väiretty???


      • setan.agendaako kirjoitti:

        Mikä on väiretty???

        Voisikohan sana olla väritetty, mitä arvelet?


      • setan.agendaako
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voisikohan sana olla väritetty, mitä arvelet?

        mummon ajatuksista ei tiedä koska on niin ilkeä ihminen. odotetaan hänen vastaustaan.


      • setan.agendaako kirjoitti:

        mummon ajatuksista ei tiedä koska on niin ilkeä ihminen. odotetaan hänen vastaustaan.

        Hänhän ei ole ilkeä, miten olet sellaiseen johtopäätökseen tullut. Mielestäni asiayhteydestä on aika helppo päätellä hänen tarkoituksensa. Useimmiten kirjoitusvirheet on aika helppo ymmärtää oikein asiyhteydestä. Ei tietysti aina, mutta tässä kohtaa itselläni ei ollut vaikeuksia ymmärtää.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tarkoitin, että hänen blogiinsa tai vastavaan joku kirjoittaisi yhtä väiretyn jutun hänen näkemysiään vastaan, niin julkaisisiko hän itse niitä?

        Tähän saakkahan Pekka ei ole sallinut satujensa kommentointia blogin perään.


      • jatodisteet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tähän saakkahan Pekka ei ole sallinut satujensa kommentointia blogin perään.

        laita todisteet väitteellesi


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hänhän ei ole ilkeä, miten olet sellaiseen johtopäätökseen tullut. Mielestäni asiayhteydestä on aika helppo päätellä hänen tarkoituksensa. Useimmiten kirjoitusvirheet on aika helppo ymmärtää oikein asiyhteydestä. Ei tietysti aina, mutta tässä kohtaa itselläni ei ollut vaikeuksia ymmärtää.

        Mitenhän on tullut, kun asenne on se että 98 % ihmisistä on Saatanan vallassa ja siis persjuuriaan myöten pahoja. Pahoista pahimmat kehtaavat kritisoida Patmoksen ja Ahvion oppeja ja politiikkaa kuten mummomuori.


      • eipä.muuta.tähän
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hänhän ei ole ilkeä, miten olet sellaiseen johtopäätökseen tullut. Mielestäni asiayhteydestä on aika helppo päätellä hänen tarkoituksensa. Useimmiten kirjoitusvirheet on aika helppo ymmärtää oikein asiyhteydestä. Ei tietysti aina, mutta tässä kohtaa itselläni ei ollut vaikeuksia ymmärtää.

        mummo on v*ttumainen ja ilkeä ihminen


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitenhän on tullut, kun asenne on se että 98 % ihmisistä on Saatanan vallassa ja siis persjuuriaan myöten pahoja. Pahoista pahimmat kehtaavat kritisoida Patmoksen ja Ahvion oppeja ja politiikkaa kuten mummomuori.

        Niin, otan tuon vähän samoin kuin pienten lasten kiukuttelut. Kun ei ole mieliksi niin ei ole. Ja kummallista on, että he kyllä saavat olla ilkeitä ja se onkin sitten heidän omasta mielestään "hyvä juttu".


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitenhän on tullut, kun asenne on se että 98 % ihmisistä on Saatanan vallassa ja siis persjuuriaan myöten pahoja. Pahoista pahimmat kehtaavat kritisoida Patmoksen ja Ahvion oppeja ja politiikkaa kuten mummomuori.

        Repeliinikö se siellä taas kiukuttelee 😂😂😂


    • Minusta on vähän outoa, jos Seurakuntalainen tosiaan on poistanut Reinikaisen kirjoituksia. Olen huomannut, että Reinikaisen kreationismia julistavat kirjoitukset ovat kyllä silkkaa potaskaa. Hän sortuu niissä klassisiin kreationismin argumentointivirheisiin, joista löytyy kattavaa taustamateriaalia internetistä. Tätä asiaa ei luulisi jouduttavan enää käsittelmään tässä vaiheessa, mutta mitä tulee hihhuleihin, niin heidän yleiseen ymmärystasoonsa ei kannata luottaa liikaa ja näin luulla, että joku asia muka on jo käsitelty.

      Reinikaisella on joka tapauksessa oikeutensa mielipiteittensä esittämiseen. Ihmettelen nyt lähinnä sitä, että miksi Seurakuntalainen on muka niin hieno, että se luulee, että juuri Reinikainen pitää laittaa mutelle. Oudoksun nyt tuota, että he eivät julkaise hänen kirjoituksiaan, tai poistavat niitä jälkeenpäin - jos tässä siitä olikin kyse. Omasta mielestäni Reinikainen kaikesta huolimatta on hihhuliporukan sitä fiksumpaa osastoa, joka osaa kirjoittaa. Reinikaisella on sana hallussaan, ja ihmettelisin kyllä paljonkin sitä, että hän kirjoituksissaan kämmäisi niin, että ne olisivat jotenkin sääntöjen vastaisia.

      Mitäs mieltä olette? Siis pysyn kannassani, että Reinikainen esittää YEC/ID-klassisia argumentointivirheitä, mitä tulee siis luonnontieteisiin, evoluutioteoriaan jne. Sitä en usko, että hän kirjoittaisi mitään sääntöjen vastaista sinänsä. Ei hän niin tyhmä ole. Mistähän on kyse nyt?

      • Jos Raamatun sana on sinusta potaskaa en ihmettele yhtään.
        Mutta, että seurakuntalainenkin niin ajattelee niin sitä kyllä ihmettelen. Tarviipa kysäistä Savelalta mistä on kysymys.....


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos Raamatun sana on sinusta potaskaa en ihmettele yhtään.
        Mutta, että seurakuntalainenkin niin ajattelee niin sitä kyllä ihmettelen. Tarviipa kysäistä Savelalta mistä on kysymys.....

        Älä yritä yksinkertaistaen pelata tätä omaan pussiisi. Joo minun mielestäni Raamatun sana on potaskaa, mutta ei sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kyllä internetissä saa potaskaa kertoa. Minä ihmettelenkin, että miksi potaskansa teknisesssä mielessä asialisesti esittää Reinikaista sensuroidaan. Ja sinä yksinkertainen uuvatti et tajua, että olen juuri nyt puolustamassa kaltaistesi hörhöjenkin sananvapautta!


      • Ei se ole mitään peliä jos sinä et usko Raamattuun. 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei se ole mitään peliä jos sinä et usko Raamattuun. 🤗

        Ei olekaan. Se on peliä, että sinä yrität tehdä Reinikaisen sensuroinnista jotain "uskovia vainotaan" -peliä, missä martyrisoituminen on niin tärkeää, että sokeassa uskonvouhotuksessasi et edes tajua sitä, että kerrankin teikäläisiä on joku tavallaan puolustamassa, kuten minä nyt. En ymmärrä miksi Seurakuntalainen olisi jotain sellaista, että sen pitäisi sensuroida Reinikaista. Toki joo, jos se haluaa jotenkin "siivota" linjaansa, niin se voi niin tehdä, mutta sitten sen kannattaisi siivota kaikki muutkin soraäänet ulos... ja sitten se ei olisi enää "seurakuntalainen", koska seurakuntaan kuuluu kaikenlaisia ääniä. Vai onko se niin, että siirtymä on tämä, että radikaaliuskovien jutut siirtyvät sinne kaatumaseuroihin? Sinä varmaan tunnet tämän asian paremmin.


      • Huomasin jo joskus TV7:n AA-lähetyksessä lähetyksessä Reinikaisen ollessa yhtenä panelistina, että muut äärilaidan kristitytkin joutuivat katkomaan hänen ääliömäiseksi mennyttä puhettaan.

        Nyt Patmoksen plogissakin Reinikauisen juttu on niin yliampuva, jota varmaan moni patmoslainenkin kavahtaa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Huomasin jo joskus TV7:n AA-lähetyksessä lähetyksessä Reinikaisen ollessa yhtenä panelistina, että muut äärilaidan kristitytkin joutuivat katkomaan hänen ääliömäiseksi mennyttä puhettaan.

        Nyt Patmoksen plogissakin Reinikauisen juttu on niin yliampuva, jota varmaan moni patmoslainenkin kavahtaa.

        Minusta olisi suoraselkäisempää, että Reinikaista vastaan argumentoitaisiin sieltä uskonveljien- ja sisarten osastolta käsin ihan rehdisti. En minä niin viheliäinen ole, että naureskelisin tässä vain paskaisesti kun nuo vain kamppaavat toisiaan. Avoin debatti pystyyn vaan eikä mitään keplottelua! :D


      • Pe.ku kirjoitti:

        Huomasin jo joskus TV7:n AA-lähetyksessä lähetyksessä Reinikaisen ollessa yhtenä panelistina, että muut äärilaidan kristitytkin joutuivat katkomaan hänen ääliömäiseksi mennyttä puhettaan.

        Nyt Patmoksen plogissakin Reinikauisen juttu on niin yliampuva, jota varmaan moni patmoslainenkin kavahtaa.

        Kerro toki Pekuliini mikä siinä blogissa sinusta oli yliampuvaa.
        Ota ihan copypastella, kiitos 😉


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Minusta olisi suoraselkäisempää, että Reinikaista vastaan argumentoitaisiin sieltä uskonveljien- ja sisarten osastolta käsin ihan rehdisti. En minä niin viheliäinen ole, että naureskelisin tässä vain paskaisesti kun nuo vain kamppaavat toisiaan. Avoin debatti pystyyn vaan eikä mitään keplottelua! :D

        Siis miltä osastolta??? Ja miksi Reinikaista v a st a a n????


      • usko.vainen kirjoitti:

        Siis miltä osastolta??? Ja miksi Reinikaista v a st a a n????

        Kuinka pihalla sinun täytyy olla kysyäksesi tuollaista? Eikö Seurakuntalainen ole uskovaisten media? Seurakuntalainen sensuroi Reinikaista. Mistä se voi johtua? Voisiko se johtua siitä, että he ovat ERI MIELTÄ HÄNEN KANSSAAN? KYllä se voi johtua siitä. Mistä muusta se edes johtuisi? Oletko kuullut, että joku sensuroi toveriaan, jonka kanssa on samaa mieltä?

        Minä kehoitin siis uskovaisten väliseen debattiin näissä uskoa kohtaavissa ongelmissa, mitä esim. kreationismi on. Kreationmishan siis on tarkoitettu uskon vahvikkeeksi, mutta se käytännössä vain tekee uskoa naurunalaiseksi. Tämä johtuu siitä, että kreationismi on valinnut tiekseen yrittää diskreditoida tiedettä, mitä se tietenkään ei pysty tekemään, koska se itse ei ole tiedettä.


      • taidatkosantaa

        "Olen huomannut, että Reinikaisen kreationismia julistavat kirjoitukset ovat kyllä silkkaa potaskaa. Hän sortuu niissä klassisiin kreationismin argumentointivirheisiin, joista löytyy kattavaa taustamateriaalia internetistä."

        Annas joku esimerkki tuosta kuvittelemastasi "potaskasta"?


      • taidatkosantaa
        Tuomiopäivä kirjoitti:

        Älä yritä yksinkertaistaen pelata tätä omaan pussiisi. Joo minun mielestäni Raamatun sana on potaskaa, mutta ei sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kyllä internetissä saa potaskaa kertoa. Minä ihmettelenkin, että miksi potaskansa teknisesssä mielessä asialisesti esittää Reinikaista sensuroidaan. Ja sinä yksinkertainen uuvatti et tajua, että olen juuri nyt puolustamassa kaltaistesi hörhöjenkin sananvapautta!

        " Joo minun mielestäni Raamatun sana on potaskaa, mutta ei sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä."

        Eli olet ihan väärällä foorumilla keskustelemaan, koska et ymmärrä mistä on kyse!


      • uskotkotodella
        Tuomiopäivä kirjoitti:

        Kuinka pihalla sinun täytyy olla kysyäksesi tuollaista? Eikö Seurakuntalainen ole uskovaisten media? Seurakuntalainen sensuroi Reinikaista. Mistä se voi johtua? Voisiko se johtua siitä, että he ovat ERI MIELTÄ HÄNEN KANSSAAN? KYllä se voi johtua siitä. Mistä muusta se edes johtuisi? Oletko kuullut, että joku sensuroi toveriaan, jonka kanssa on samaa mieltä?

        Minä kehoitin siis uskovaisten väliseen debattiin näissä uskoa kohtaavissa ongelmissa, mitä esim. kreationismi on. Kreationmishan siis on tarkoitettu uskon vahvikkeeksi, mutta se käytännössä vain tekee uskoa naurunalaiseksi. Tämä johtuu siitä, että kreationismi on valinnut tiekseen yrittää diskreditoida tiedettä, mitä se tietenkään ei pysty tekemään, koska se itse ei ole tiedettä.

        " Tämä johtuu siitä, että kreationismi on valinnut tiekseen yrittää diskreditoida tiedettä, mitä se tietenkään ei pysty tekemään, koska se itse ei ole tiedettä."

        Kyse on tosiasioista - ei tieteestä, koska tiede väittää jotain ihan päätöntä suhteessa luomiseen, niin onhan se nyt selvää, että uskovien tulee kertoa mikä reaalisesti on totta.

        Vai uskotko sinäkin että maaperässä olevat mineraalit veden kera nousee sieltä itsestään ylös ja alkaa rakentamaan autoa?


      • Näin.ollen

        Luomisesta on turhaa puhua, ensin kysyn mitä tiedämme jumalasta....emme mitään.


      • >> Minusta on vähän outoa, jos Seurakuntalainen tosiaan on poistanut Reinikaisen kirjoituksia. <<

        Pekan viimeinen aivopieru taisi olla liikaa Seurakuntalaisellekin.

        Pekka päätti viimeisimmän Seurakuntalaisen bloginsa:
        "Onneksi meillä vielä on seurakuntalainen.fi, viimeinen sananvapauden linnake, jossa ei tarvitse olla poliittisesti korrekti, käyttää kukkaiskieltä tai sanailla samanmielisten seurassa."

        Kirjoitus oli harvinaisen ilkeä ja sekavaa huitomista. Pekka manasi siinä kaiken mahdollisen moraalittomaksi aina ehkäisystä alkaen. Arkkipiispa on Pekan mielestä diktaattori, kirkossa on menossa joku salaliitto, pappien omantunnonvapaus menee kohta kirkossa läpi, jonka jälkeen kirkostamme tulee katolinen kappeliseurakunta.

        Harvinaisen älytön kirjoitus jopa Reinikaisen tekemäksi.
        Niinpä Seurakuntalinenkin sai tarpeekseen ja poisti Pekan blogin.
        Tuon Pekan poistetun blogin voi lukea Patmoksen sivulta.

        https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/1055/pekka_reinikainen_antikristillisen_median_analyysi/10246#comments_comment_10246

        Jatkossa pekan tuotoksia on luettavissa Luominen.fi sivuilta

        http://luominen.fi/pekan-blogi/pekka-reinikkainen-aloittaa-blogistina


      • Central-Chandra
        usko.vainen kirjoitti:

        Jos Raamatun sana on sinusta potaskaa en ihmettele yhtään.
        Mutta, että seurakuntalainenkin niin ajattelee niin sitä kyllä ihmettelen. Tarviipa kysäistä Savelalta mistä on kysymys.....

        SOITA!!!


      • KuuntelePasuunaa
        qwertyilija kirjoitti:

        >> Minusta on vähän outoa, jos Seurakuntalainen tosiaan on poistanut Reinikaisen kirjoituksia. <<

        Pekan viimeinen aivopieru taisi olla liikaa Seurakuntalaisellekin.

        Pekka päätti viimeisimmän Seurakuntalaisen bloginsa:
        "Onneksi meillä vielä on seurakuntalainen.fi, viimeinen sananvapauden linnake, jossa ei tarvitse olla poliittisesti korrekti, käyttää kukkaiskieltä tai sanailla samanmielisten seurassa."

        Kirjoitus oli harvinaisen ilkeä ja sekavaa huitomista. Pekka manasi siinä kaiken mahdollisen moraalittomaksi aina ehkäisystä alkaen. Arkkipiispa on Pekan mielestä diktaattori, kirkossa on menossa joku salaliitto, pappien omantunnonvapaus menee kohta kirkossa läpi, jonka jälkeen kirkostamme tulee katolinen kappeliseurakunta.

        Harvinaisen älytön kirjoitus jopa Reinikaisen tekemäksi.
        Niinpä Seurakuntalinenkin sai tarpeekseen ja poisti Pekan blogin.
        Tuon Pekan poistetun blogin voi lukea Patmoksen sivulta.

        https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/1055/pekka_reinikainen_antikristillisen_median_analyysi/10246#comments_comment_10246

        Jatkossa pekan tuotoksia on luettavissa Luominen.fi sivuilta

        http://luominen.fi/pekan-blogi/pekka-reinikkainen-aloittaa-blogistina

        Reinikainen on vain rehellinen ja tuo esiin mitä kuitenkin tuleman pitää. Parempi on se että varoittaa ihmisiä ajoissa kuin liian myöhään. Vaikka tiedämme että tuo varoitus yleensä tulee liian myöhään, niin aina on ihmisiä jotka ottavat sen tosissaan. Vrt. Nooan ajan tapahtumat - on se kamalaa huomata viikon sateen jälkeen, että Nooa taisi sitten olla oikeassa ja takin kääntämisessäkin jo siinä tilanteessa on omat ongelmansa.


      • KuuntelePasuunaa kirjoitti:

        Reinikainen on vain rehellinen ja tuo esiin mitä kuitenkin tuleman pitää. Parempi on se että varoittaa ihmisiä ajoissa kuin liian myöhään. Vaikka tiedämme että tuo varoitus yleensä tulee liian myöhään, niin aina on ihmisiä jotka ottavat sen tosissaan. Vrt. Nooan ajan tapahtumat - on se kamalaa huomata viikon sateen jälkeen, että Nooa taisi sitten olla oikeassa ja takin kääntämisessäkin jo siinä tilanteessa on omat ongelmansa.

        Reinikainen on rehellinen, mutta Reinikainen on mielestäni väärässä.
        Kun siihen nuorenmaan kreationistiseen luomiseen uskoo vain harva ja maapallon laajuiseen tulvaan ja Nooan arkkiin vielä harvempi. Itse en tiedä ketään. Esim. kukaan tietämäni julkisuuden uskova ei Pekan Nooa- uskomuksia allekirjoita.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Reinikainen on rehellinen, mutta Reinikainen on mielestäni väärässä.
        Kun siihen nuorenmaan kreationistiseen luomiseen uskoo vain harva ja maapallon laajuiseen tulvaan ja Nooan arkkiin vielä harvempi. Itse en tiedä ketään. Esim. kukaan tietämäni julkisuuden uskova ei Pekan Nooa- uskomuksia allekirjoita.

        Miten se kuinka moni johonkin uskoo määrittelee sen, että jokin on totta 😳?


      • RepeRuutikallo
        KuuntelePasuunaa kirjoitti:

        Reinikainen on vain rehellinen ja tuo esiin mitä kuitenkin tuleman pitää. Parempi on se että varoittaa ihmisiä ajoissa kuin liian myöhään. Vaikka tiedämme että tuo varoitus yleensä tulee liian myöhään, niin aina on ihmisiä jotka ottavat sen tosissaan. Vrt. Nooan ajan tapahtumat - on se kamalaa huomata viikon sateen jälkeen, että Nooa taisi sitten olla oikeassa ja takin kääntämisessäkin jo siinä tilanteessa on omat ongelmansa.

        >Vrt. Nooan ajan tapahtumat

        Vertaisin mielelläni, mutta harmillisesti sinänsä Nooan aikaa ja sen tapahtumia ei ole koskaan ollut.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Vrt. Nooan ajan tapahtumat

        Vertaisin mielelläni, mutta harmillisesti sinänsä Nooan aikaa ja sen tapahtumia ei ole koskaan ollut.

        Toki on ollut. Älä,turhaan taas kiukuttele ja päkitä vastaan 😳


      • HyvinSanottu
        usko.vainen kirjoitti:

        Toki on ollut. Älä,turhaan taas kiukuttele ja päkitä vastaan 😳

        ;););)


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Minusta on vähän outoa, jos Seurakuntalainen tosiaan on poistanut Reinikaisen kirjoituksia. <<

        Pekan viimeinen aivopieru taisi olla liikaa Seurakuntalaisellekin.

        Pekka päätti viimeisimmän Seurakuntalaisen bloginsa:
        "Onneksi meillä vielä on seurakuntalainen.fi, viimeinen sananvapauden linnake, jossa ei tarvitse olla poliittisesti korrekti, käyttää kukkaiskieltä tai sanailla samanmielisten seurassa."

        Kirjoitus oli harvinaisen ilkeä ja sekavaa huitomista. Pekka manasi siinä kaiken mahdollisen moraalittomaksi aina ehkäisystä alkaen. Arkkipiispa on Pekan mielestä diktaattori, kirkossa on menossa joku salaliitto, pappien omantunnonvapaus menee kohta kirkossa läpi, jonka jälkeen kirkostamme tulee katolinen kappeliseurakunta.

        Harvinaisen älytön kirjoitus jopa Reinikaisen tekemäksi.
        Niinpä Seurakuntalinenkin sai tarpeekseen ja poisti Pekan blogin.
        Tuon Pekan poistetun blogin voi lukea Patmoksen sivulta.

        https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/1055/pekka_reinikainen_antikristillisen_median_analyysi/10246#comments_comment_10246

        Jatkossa pekan tuotoksia on luettavissa Luominen.fi sivuilta

        http://luominen.fi/pekan-blogi/pekka-reinikkainen-aloittaa-blogistina

        "Kirjoitus oli harvinaisen ilkeä ja sekavaa huitomista. "

        Lähinnä sellaista omaa pahan olon oksentamista.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Kirjoitus oli harvinaisen ilkeä ja sekavaa huitomista. "

        Lähinnä sellaista omaa pahan olon oksentamista.

        Oman pahan olosi oksentamisessa sinä oletkin asiantuntija 🤗


    • Salli.mun.nauraa

      Ymmärrettävää Reinikaisen ajatus, hän yrittää kumota tieteelliset tutkitut ja todetut saavutukset koska raamatun keromukset tulevat kumotuksi sitähän Reinikainen ei hyväsy vaan luo omia mielikuvitus teorioita.

      • On totta, että kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. Kaikkien pitäisi tänä päivänä jo tietää nuo asiat. Onhan niitä nyt jauhettu kaikissa medioissa jo vuosikymmeniä täydellä syötöllä, ja koko ilmiökin on sitä vanhaa perua, että darwinismi vetäisi Genesikseltä maton alta, ja sitten piti keksiä jotain vastalääkettä.

        Ei reinikaismi ole sen kummempaa kuin moni mukaan vaihtoehtojuttu. Vaihtoehto on aina potentiaalinen markkinaosuus. Jos et voi kilpailla valtavirrassa, panosta vaihtoehtoon! Tämä on kreationismin ydin tänä päivänä. Tarkoitan tässä toki kreationismia siis apologetiikkana enkä luomisuskona sinänsä.


      • Mitä se Reiniakinen on kumonnut minkä "tiede" on todistanut?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä se Reiniakinen on kumonnut minkä "tiede" on todistanut?

        Hah. Eihän Reinikainen olekaan kumonnut mitään mitä tiede on todistanut. Ei hänellä siihen mitään rahkeita ole, eikä kukaan täysjärkinen luule, että olisi.


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Hah. Eihän Reinikainen olekaan kumonnut mitään mitä tiede on todistanut. Ei hänellä siihen mitään rahkeita ole, eikä kukaan täysjärkinen luule, että olisi.

        Mitä se "tiede" on todistanut mistä Reinikainen ja muut kreationitit ovat eri mieltä sen "tieteen" kanssa?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä se "tiede" on todistanut mistä Reinikainen ja muut kreationitit ovat eri mieltä sen "tieteen" kanssa?

        Sait jo vastauksen edelliseen kysymykseesi, missä tuota nykyistä kysymystä yrittäessäsi kämmäsit, mutta silti sait vastauksen etukäteen. Reinikainen ei ole kumonnut mitään, mitä tiede on todistanut. Asia on sillä selvä. Jatketaanko nyt siitä varsinaisesta aiheesta, eli Seurakuntalaisen sensuurista Reinikaista kohtaan, vai haluatko nolata itsesi vielä kreationismi vs. evoluutio -debatissa? Valitse nyt oikeasti sanasi tarkkaan, kerrankin!


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Sait jo vastauksen edelliseen kysymykseesi, missä tuota nykyistä kysymystä yrittäessäsi kämmäsit, mutta silti sait vastauksen etukäteen. Reinikainen ei ole kumonnut mitään, mitä tiede on todistanut. Asia on sillä selvä. Jatketaanko nyt siitä varsinaisesta aiheesta, eli Seurakuntalaisen sensuurista Reinikaista kohtaan, vai haluatko nolata itsesi vielä kreationismi vs. evoluutio -debatissa? Valitse nyt oikeasti sanasi tarkkaan, kerrankin!

        En todellakan saanut ja sinä alat heti jankuttaa kun asiasta pitäisi keskustella 🤗🤗🤗
        Yritäs kerran vielä ja lue huolellisesti.
        Mitä se "tiede" on todistanut mistä Reinikainen ja muut kreationitit ovat eri mieltä sen "tieteen" kanssa?


      • usko.vainen kirjoitti:

        En todellakan saanut ja sinä alat heti jankuttaa kun asiasta pitäisi keskustella 🤗🤗🤗
        Yritäs kerran vielä ja lue huolellisesti.
        Mitä se "tiede" on todistanut mistä Reinikainen ja muut kreationitit ovat eri mieltä sen "tieteen" kanssa?

        Jos sinä ihan oikeasti olet noin tyhmä, että sinä luulet viimeisen kommentin olevan se pätevin, ilman mitään referenssiä siis käytyyn keskusteluun ketjussa aihemmin, niin ole ihan vapaasti. Siis se, että jankutat minulle kysymystä EI ANNA VAIKUTELMAA, että en olisi vastannut kysymykseen, kun jo kerroin miten vastaukseni kysymykseesi näkyy ketjussa jo ennestään.

        Tässä vielä kerran vastaus: Reinikainen ei ole kumonnut mitään, mitä tiede on todennut. On siis samantekevää, mitä Reinikainen sanoo. Hän ei ole kumonnut mitään, mitä tiede on jo todennut. Asetelma ei muutu naurettavalla kieroilulla, kuten esim. kysymällä, että miten tiede olisi kumonnut jotain, mitä Reinikainen on sanonut.

        Tämähän vielä alkoi siitä, että kun sinun piti kysyä tuota jälkimmäistä, niin sinä menit ja mokasit ja kysyit niin päin, että mitä Reinikainen muka on tiedettä kumonnut! Mokasit jo alussa, ja nyt yrität paskaasi spammaamalla haudata koko jutun.

        Minä en lähde tuohon jankutuskilpailuusi. Jos haluat keskustella kanssani, niin heitä joku uusi juttu äläkä jankuta jotain mihin olen jo vastannut.


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        Jos sinä ihan oikeasti olet noin tyhmä, että sinä luulet viimeisen kommentin olevan se pätevin, ilman mitään referenssiä siis käytyyn keskusteluun ketjussa aihemmin, niin ole ihan vapaasti. Siis se, että jankutat minulle kysymystä EI ANNA VAIKUTELMAA, että en olisi vastannut kysymykseen, kun jo kerroin miten vastaukseni kysymykseesi näkyy ketjussa jo ennestään.

        Tässä vielä kerran vastaus: Reinikainen ei ole kumonnut mitään, mitä tiede on todennut. On siis samantekevää, mitä Reinikainen sanoo. Hän ei ole kumonnut mitään, mitä tiede on jo todennut. Asetelma ei muutu naurettavalla kieroilulla, kuten esim. kysymällä, että miten tiede olisi kumonnut jotain, mitä Reinikainen on sanonut.

        Tämähän vielä alkoi siitä, että kun sinun piti kysyä tuota jälkimmäistä, niin sinä menit ja mokasit ja kysyit niin päin, että mitä Reinikainen muka on tiedettä kumonnut! Mokasit jo alussa, ja nyt yrität paskaasi spammaamalla haudata koko jutun.

        Minä en lähde tuohon jankutuskilpailuusi. Jos haluat keskustella kanssani, niin heitä joku uusi juttu äläkä jankuta jotain mihin olen jo vastannut.

        Minulla ei ole mitäänonhelmaa Reinikaisen kanssna joten tuntuu vähänätyhmältä olla mymmutettävänä tästä aiheesta.
        Olem Reinikaisen ihailija ja heimolainen.


      • VastaasNyt
        Tuomiopäivä kirjoitti:

        On totta, että kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. Kaikkien pitäisi tänä päivänä jo tietää nuo asiat. Onhan niitä nyt jauhettu kaikissa medioissa jo vuosikymmeniä täydellä syötöllä, ja koko ilmiökin on sitä vanhaa perua, että darwinismi vetäisi Genesikseltä maton alta, ja sitten piti keksiä jotain vastalääkettä.

        Ei reinikaismi ole sen kummempaa kuin moni mukaan vaihtoehtojuttu. Vaihtoehto on aina potentiaalinen markkinaosuus. Jos et voi kilpailla valtavirrassa, panosta vaihtoehtoon! Tämä on kreationismin ydin tänä päivänä. Tarkoitan tässä toki kreationismia siis apologetiikkana enkä luomisuskona sinänsä.

        "On totta, että kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. "

        Olkoot ID tiedettä tai ei, niin se kuitenkin esittää kysymyksiä joihin evoluutikot eivät ole osanneet vastata. Eikä argumentti ole se, että ID ei ole tiedettä, vaan tulisi vastata kiusallisiin kysymyksiin.

        Eli millainen on sattumanvarainen prosessi, joka kehittää kuolleista mineraaleista ja vedestä koodia ja tätä koodia lukeva laite samaan aikaan samaan paikkaan?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulla ei ole mitäänonhelmaa Reinikaisen kanssna joten tuntuu vähänätyhmältä olla mymmutettävänä tästä aiheesta.
        Olem Reinikaisen ihailija ja heimolainen.

        No se selittääkin paljon!


      • riippulukkopesämunasarja
        usko.vainen kirjoitti:

        Minulla ei ole mitäänonhelmaa Reinikaisen kanssna joten tuntuu vähänätyhmältä olla mymmutettävänä tästä aiheesta.
        Olem Reinikaisen ihailija ja heimolainen.

        >>Minulla ei ole mitäänonhelmaa Reinikaisen kanssna joten tuntuu vähänätyhmältä olla mymmutettävänä tästä aiheesta.<<

        Ja sitten sammuit.


      • ÄläOleTyperys
        Tuomiopäivä kirjoitti:

        On totta, että kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. Kaikkien pitäisi tänä päivänä jo tietää nuo asiat. Onhan niitä nyt jauhettu kaikissa medioissa jo vuosikymmeniä täydellä syötöllä, ja koko ilmiökin on sitä vanhaa perua, että darwinismi vetäisi Genesikseltä maton alta, ja sitten piti keksiä jotain vastalääkettä.

        Ei reinikaismi ole sen kummempaa kuin moni mukaan vaihtoehtojuttu. Vaihtoehto on aina potentiaalinen markkinaosuus. Jos et voi kilpailla valtavirrassa, panosta vaihtoehtoon! Tämä on kreationismin ydin tänä päivänä. Tarkoitan tässä toki kreationismia siis apologetiikkana enkä luomisuskona sinänsä.

        "On totta, että kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota." '

        Kaikkinainen kyselevä uteliaisuus on tiedettä jos vielä käytetään tieteen metodeja!

        Ei se että evoluutikot eivät osaa vastata ID:n kiusallisiin kysymyksiin tee ID:stä epätiedettä :))


      • Näin.ollen

        Kreatonistien sivuilla käydään iänikuista kiistaa puolesta vastaan, todennäköisesti samat tyypit jatkavat älyttömän naurettavaa kinaa, täytyy olla inttäjä luonne ei sitä muuten jaksaisi.


      • riippulukkopesämunasarja kirjoitti:

        >>Minulla ei ole mitäänonhelmaa Reinikaisen kanssna joten tuntuu vähänätyhmältä olla mymmutettävänä tästä aiheesta.<<

        Ja sitten sammuit.

        Pyydän anteeksi, että minulla on muutakin elämää kuin tämä palsta 😂
        Entä sinulla?


      • Tuomiopäivä kirjoitti:

        On totta, että kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. Kaikkien pitäisi tänä päivänä jo tietää nuo asiat. Onhan niitä nyt jauhettu kaikissa medioissa jo vuosikymmeniä täydellä syötöllä, ja koko ilmiökin on sitä vanhaa perua, että darwinismi vetäisi Genesikseltä maton alta, ja sitten piti keksiä jotain vastalääkettä.

        Ei reinikaismi ole sen kummempaa kuin moni mukaan vaihtoehtojuttu. Vaihtoehto on aina potentiaalinen markkinaosuus. Jos et voi kilpailla valtavirrassa, panosta vaihtoehtoon! Tämä on kreationismin ydin tänä päivänä. Tarkoitan tässä toki kreationismia siis apologetiikkana enkä luomisuskona sinänsä.

        "...kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. "

        Kaikki taitaa perustua siihen paradoksiin, että kun ihmiset eivät enää usko Raamatun selityksiin sellaisenaan, päätettiin Raamattu "tieteellistää". Ja varsin metka sekasotku siitä aikaan on saatukin.


      • mummomuori kirjoitti:

        "...kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. "

        Kaikki taitaa perustua siihen paradoksiin, että kun ihmiset eivät enää usko Raamatun selityksiin sellaisenaan, päätettiin Raamattu "tieteellistää". Ja varsin metka sekasotku siitä aikaan on saatukin.

        Kreationistien huvitavin piirrehän on se että he kritisoivat esim. evoluutio argumentoiden että sitä ei olisi tieteellisesti todistettu. Samaan aikaan se heidän oman "tieteensä" pohjautuu 100% asialle jota ei ole tieteellisesti todistettu, eli jonkin "luojan" olemassaoloon.


      • mummomuori kirjoitti:

        "...kreationistinen ilmeinen uskonnollisperäinen liikehdintä ja sen entistäkin enemmän mukatieteelliseksi naamioitu versio ID ovat juuri tuota. "

        Kaikki taitaa perustua siihen paradoksiin, että kun ihmiset eivät enää usko Raamatun selityksiin sellaisenaan, päätettiin Raamattu "tieteellistää". Ja varsin metka sekasotku siitä aikaan on saatukin.

        Miten muka Raamattu on tieteellistetty?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kreationistien huvitavin piirrehän on se että he kritisoivat esim. evoluutio argumentoiden että sitä ei olisi tieteellisesti todistettu. Samaan aikaan se heidän oman "tieteensä" pohjautuu 100% asialle jota ei ole tieteellisesti todistettu, eli jonkin "luojan" olemassaoloon.

        "Samaan aikaan se heidän oman "tieteensä" pohjautuu 100% asialle jota ei ole tieteellisesti todistettu...."

        Pikemminkin niinpäin, että he haluavat muuttaa Raamatun tieteellisemmäksi. En tiedä miksi, ehkä siksi että he itse kokevat tieteen olevan niin paljon tärkeäpää kuin Raamatun hengellisen sanoman?


      • mummomuori kirjoitti:

        "Samaan aikaan se heidän oman "tieteensä" pohjautuu 100% asialle jota ei ole tieteellisesti todistettu...."

        Pikemminkin niinpäin, että he haluavat muuttaa Raamatun tieteellisemmäksi. En tiedä miksi, ehkä siksi että he itse kokevat tieteen olevan niin paljon tärkeäpää kuin Raamatun hengellisen sanoman?

        Kerro toki jo vihdoinkin miten Raaamattu yritetään muuttaa tieteellisemmäksi???


    • Näin.ollen

      Raamatun kertomukset eivät ole tieteellisesti todistuskelpoisia verrattuna oikeisiin tieteen tutkimuksiin siinä on vissi ero, Reinikainen jääköön omaan arvoonsa.

      • Ei kuule kun se sinun tieteesi ei vaan pysty tutkimaan maailman syntyä vaikka tarkka kuvaus on kirjaan kirkoitettu 😉
        Siitä ei katsos tule mitään kun ei voida hyväksyä selvästi havaittavia asioista.


      • Näin.ollen

        Juu juu meeppä peruskouluun oppimaan evoluution saloja, siellä 10 vuotiaat sulle kädestä pitäen selittää ehkä maailmankaikkeuden ihmeellisyyksiä miten tämä kaikki on mahdollista, tulet hämmästymään.


      • kakikaiaki
        Näin.ollen kirjoitti:

        Juu juu meeppä peruskouluun oppimaan evoluution saloja, siellä 10 vuotiaat sulle kädestä pitäen selittää ehkä maailmankaikkeuden ihmeellisyyksiä miten tämä kaikki on mahdollista, tulet hämmästymään.

        Mutta sinä et osaa selittää?


    • Missä kohtaa sanotaan, että Reinikainen kyllästyi blogien sensurointiin? Onko tuo vain sinun oma arvauksesi?

      • No se vastaus tiettynin se kun teki "päivärinnär"
        Miksi Susanna Päivärinn jätti YLEn!!!!😉


      • eheytykseen.mars
        usko.vainen kirjoitti:

        No se vastaus tiettynin se kun teki "päivärinnär"
        Miksi Susanna Päivärinn jätti YLEn!!!!😉

        Ehkä kristillinen media sai Reinikaisesta tarpeekseen. Onhan tyyppi aika sekopää. Tarvitsisi eheytystä


      • >> Ehkä kristillinen media sai Reinikaisesta tarpeekseen. <<

        Paljon mahdollista, että Seurakuntalinen sai tarpeekseen ja ilmoitti Pekalle, että hän saa julkaista nuo bloginsa jatkossa jossakin muualla.

        Pekka hyökkäsi tuossa jutussaan kirkonkin niskaan. Väitti arkkipiispaa diktaattoriksi ja ennusti, että kirkko on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta jne. Ehkä ne sai Pekan fantasioista tarpeekseen.

        Nyt Pekka on oikeassa paikassa eli Luominen.fi-sivustolla. Lukijoita lienee vain murto-osa entisestä, mutta vastaanotto on varmaankin positiivisempi.
        Luominen.fi sivusto ilmoittaa olevansa tiedelehti. Tuolla sivustolla nuorenmaan kreationismi, Nooan arkki, maapallon laajuinen tulva ja kuuden päivän luominen ovat lähtökohtaisesti faktoja. Pekka päätyi omiensa pariin.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Ehkä kristillinen media sai Reinikaisesta tarpeekseen. <<

        Paljon mahdollista, että Seurakuntalinen sai tarpeekseen ja ilmoitti Pekalle, että hän saa julkaista nuo bloginsa jatkossa jossakin muualla.

        Pekka hyökkäsi tuossa jutussaan kirkonkin niskaan. Väitti arkkipiispaa diktaattoriksi ja ennusti, että kirkko on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta jne. Ehkä ne sai Pekan fantasioista tarpeekseen.

        Nyt Pekka on oikeassa paikassa eli Luominen.fi-sivustolla. Lukijoita lienee vain murto-osa entisestä, mutta vastaanotto on varmaankin positiivisempi.
        Luominen.fi sivusto ilmoittaa olevansa tiedelehti. Tuolla sivustolla nuorenmaan kreationismi, Nooan arkki, maapallon laajuinen tulva ja kuuden päivän luominen ovat lähtökohtaisesti faktoja. Pekka päätyi omiensa pariin.

        Luomisessa Pekkaa ei varmasti sensuroida, mikäli pysyy edes nykylinjallaan. Siitä ei tosin ole mitään takeita että pysyy, kun liukumista yhä poskivapaampiin juttuihin on tapahtunut jo pitkään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Luomisessa Pekkaa ei varmasti sensuroida, mikäli pysyy edes nykylinjallaan. Siitä ei tosin ole mitään takeita että pysyy, kun liukumista yhä poskivapaampiin juttuihin on tapahtunut jo pitkään.

        Sehän se pitäisikin nähdä, kun Pekka lempattaisiin luomisestakin ulos. Muut ratsastaisi yhä dinoilla, mutta Pekkaa ei kierrokselle enää päästettäisi. Saas näkee.


      • eheytykseen.mars kirjoitti:

        Ehkä kristillinen media sai Reinikaisesta tarpeekseen. Onhan tyyppi aika sekopää. Tarvitsisi eheytystä

        Kerro toki mitä Reinikainen on sekoillut 😉


      • qwertyilija kirjoitti:

        Sehän se pitäisikin nähdä, kun Pekka lempattaisiin luomisestakin ulos. Muut ratsastaisi yhä dinoilla, mutta Pekkaa ei kierrokselle enää päästettäisi. Saas näkee.

        Ratsastatko sinä ihmisapinoilla 🐵🙈🙉🙊?


      • taidatkosvastata
        qwertyilija kirjoitti:

        Sehän se pitäisikin nähdä, kun Pekka lempattaisiin luomisestakin ulos. Muut ratsastaisi yhä dinoilla, mutta Pekkaa ei kierrokselle enää päästettäisi. Saas näkee.

        Nouseeko mielestäsi kuralätäköstä elävä ihminen ihan itsestään jos tarpeeksi kauan odotellaan?


      • lammikon.ihme
        taidatkosvastata kirjoitti:

        Nouseeko mielestäsi kuralätäköstä elävä ihminen ihan itsestään jos tarpeeksi kauan odotellaan?

        Ehkä qwerty on noussut sieltä ;););)


    • Mehän emme voi tietää, mitä Reinikainen on kirjoittanut ja kuinka Raamatun mukaista sanaa jos ne kerran on sensuroitu. Kristillisessä mediassa varmaankin on lupa julistaa Raamatun sanaa, mutta joku vastuu ja linja heilläkin on julkaisutoiminnalleen.

    • evita-ei.kirj

      Eli " totuuden puhujilla ei ole yösijaa",

      Näinhän se on. Eihän Jeesuksellakaan ollut.
      "Ketuilla on luojansa, ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen pojalla ei ole mitään, mihin Hän päänsä kallistaisi".

      • Pekka asunee kotonaan ja seurakuntalinen saattoi ärsyytyä kun pekka haukkui arkkipiispan diktaattoriksi ja ennusti, että ev.lut. kirkkomme on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta.

        Pekan blogissa koko kirkko sai lokaa niskaan ja ehkä Seurakuntalainen ei tykännyt, kun Pekka pilkkasi kirkkoa.


      • Ei se todellakaan kerro vielä mitään toden puhumisesta, jos puhujasta ei oikein tykätä. Vai tykkäisitkö itse kuulla pelkkää luikuriksi tietämääsi? Et tietenkään, etkä antaisi yösijaa.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Pekka asunee kotonaan ja seurakuntalinen saattoi ärsyytyä kun pekka haukkui arkkipiispan diktaattoriksi ja ennusti, että ev.lut. kirkkomme on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta.

        Pekan blogissa koko kirkko sai lokaa niskaan ja ehkä Seurakuntalainen ei tykännyt, kun Pekka pilkkasi kirkkoa.

        Miksei kirkkoa saa ervostella siinä kuin muitakin instituutioita?


      • evita-ei.kirj

        Kysymyshän on siitä, että ne, jotka sanovat asioita suoraan, heistä ei tykätä, vaikka hän puhuisi tottakin.
        Nykyään kun on muotia sanoa vähän niinkuin kierrellen ja kaarrelle, ettei kukaan vaan loukkaantuisi.
        Ilmiö on sama kuin stadissa a Keisarin uudet vaatteet. Ainoastaan pieni poika uskalsi sanoa, että "eihän keisarilla ole vaatteita", kun toiset vain ihailivat hänen alastomuuttaan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Pekka asunee kotonaan ja seurakuntalinen saattoi ärsyytyä kun pekka haukkui arkkipiispan diktaattoriksi ja ennusti, että ev.lut. kirkkomme on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta.

        Pekan blogissa koko kirkko sai lokaa niskaan ja ehkä Seurakuntalainen ei tykännyt, kun Pekka pilkkasi kirkkoa.

        Tuli vaan mieleen, että toivottavasti Pekka ei ole saanut häätöä kämpästään ja loisi nyt "uskovien" nurkissa. Luulisi tietysti että lääkärillä olisi varaa omistusasuntoon, mutta evankeliointihan aiheuttaa runsaasti kustannuksia eikä Jumala itse koskaan avusta äyrilläkään.


      • evita-ei.kirj kirjoitti:

        Kysymyshän on siitä, että ne, jotka sanovat asioita suoraan, heistä ei tykätä, vaikka hän puhuisi tottakin.
        Nykyään kun on muotia sanoa vähän niinkuin kierrellen ja kaarrelle, ettei kukaan vaan loukkaantuisi.
        Ilmiö on sama kuin stadissa a Keisarin uudet vaatteet. Ainoastaan pieni poika uskalsi sanoa, että "eihän keisarilla ole vaatteita", kun toiset vain ihailivat hänen alastomuuttaan.

        Juuri näin. Eikä tässäkään ketjussa ole muuta kuin Reinikaisen ja uskovien solvausta koska heidän arvonsa ja mielipiteensä eivät miellytä liberaaleja ja ateisteja 🤓


      • evita-ei.kirj
        evita-ei.kirj kirjoitti:

        Kysymyshän on siitä, että ne, jotka sanovat asioita suoraan, heistä ei tykätä, vaikka hän puhuisi tottakin.
        Nykyään kun on muotia sanoa vähän niinkuin kierrellen ja kaarrelle, ettei kukaan vaan loukkaantuisi.
        Ilmiö on sama kuin stadissa a Keisarin uudet vaatteet. Ainoastaan pieni poika uskalsi sanoa, että "eihän keisarilla ole vaatteita", kun toiset vain ihailivat hänen alastomuuttaan.

        Korjaus, piti olla sadussa


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksei kirkkoa saa ervostella siinä kuin muitakin instituutioita?

        Hyväksyt siis sen että myös esim. Patmosta ja Aitoavioliittoa saa arvostella?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen, että toivottavasti Pekka ei ole saanut häätöä kämpästään ja loisi nyt "uskovien" nurkissa. Luulisi tietysti että lääkärillä olisi varaa omistusasuntoon, mutta evankeliointihan aiheuttaa runsaasti kustannuksia eikä Jumala itse koskaan avusta äyrilläkään.

        Usko tai älä Repeliini, mutta joillakin on varaa omaan asuntoon 🤗


      • Hyökkäämällä kaikken liikkuvaa vastaan saa aikaiseksi vain sodan. Julkinen kirjoittelu voi olla asiallista, vaikka olisi hyvinkin kriittistä. Onko Reinikaisen kirjoittelu asiallista? Varmasti hänen itsensä mielestä on, hänen kannattajiensa mielestä luultavasti myös, veikkaan, että aika usean mielestä ei ole.
        Jos itsesensuuri henkilöllä ei toimi, voiko esin.palveluntarjoaja sensuroida? Mielestäni voi. Se joka tarjoaa alustan, määrittelee säännöt.
        En tiedä kuinka järkevää on kutsua ihmisiä murhaajaksi , jos he hyväksyvät abortin. Minusta se ei ole järkevää. Jos haluaa saada viestin perille ja ihmiset miettimään asioita, viisautta ei ole haukkua ja nimitellä heitä.Sitä voi ihan omalla kohdallaan miettiä millaista viestiä itse kuuntelee. Jos sinua sanotaan murhaajaksi, kuinka suopeasti siihen suhtaudut?
        On aina surullista se, kun ihmisellä on agenda ja hän sössii sen olemalla kuin norsu posliinikaupassa. Hyväkin asia menee "pilalle", jos sitä ei saa perille.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hyökkäämällä kaikken liikkuvaa vastaan saa aikaiseksi vain sodan. Julkinen kirjoittelu voi olla asiallista, vaikka olisi hyvinkin kriittistä. Onko Reinikaisen kirjoittelu asiallista? Varmasti hänen itsensä mielestä on, hänen kannattajiensa mielestä luultavasti myös, veikkaan, että aika usean mielestä ei ole.
        Jos itsesensuuri henkilöllä ei toimi, voiko esin.palveluntarjoaja sensuroida? Mielestäni voi. Se joka tarjoaa alustan, määrittelee säännöt.
        En tiedä kuinka järkevää on kutsua ihmisiä murhaajaksi , jos he hyväksyvät abortin. Minusta se ei ole järkevää. Jos haluaa saada viestin perille ja ihmiset miettimään asioita, viisautta ei ole haukkua ja nimitellä heitä.Sitä voi ihan omalla kohdallaan miettiä millaista viestiä itse kuuntelee. Jos sinua sanotaan murhaajaksi, kuinka suopeasti siihen suhtaudut?
        On aina surullista se, kun ihmisellä on agenda ja hän sössii sen olemalla kuin norsu posliinikaupassa. Hyväkin asia menee "pilalle", jos sitä ei saa perille.

        Sitä sanotaan sanan- ja ilmaisunvapaudeksi älä aina tee sotaa asiosita jotka sitä eivät ole 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sitä sanotaan sanan- ja ilmaisunvapaudeksi älä aina tee sotaa asiosita jotka sitä eivät ole 🤗

        Ei pidä sitten ihmetellä, jos kuulijoita tai lukijoita ei kiinnosta.
        Toisia loukkaamalla ei saa juuri myönteistä ilmapiiriä aikaan vaan vastustuksen. Käyttää siitä nimitystä sota tai jokin muu, lopputulos on kuitenkin se, että viesti ei tule vastaanotetutki ja siitäkin voi aina vastuun siirtää kuulijalle. On itselle helpompaa niin...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei pidä sitten ihmetellä, jos kuulijoita tai lukijoita ei kiinnosta.
        Toisia loukkaamalla ei saa juuri myönteistä ilmapiiriä aikaan vaan vastustuksen. Käyttää siitä nimitystä sota tai jokin muu, lopputulos on kuitenkin se, että viesti ei tule vastaanotetutki ja siitäkin voi aina vastuun siirtää kuulijalle. On itselle helpompaa niin...

        Todellakin kiinnostaa. Reinikaisen blogit ovat sivuston luetuinpia ei kai niitä muuten olisi tarvinnut poistaa 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Todellakin kiinnostaa. Reinikaisen blogit ovat sivuston luetuinpia ei kai niitä muuten olisi tarvinnut poistaa 🤗

        Tuskinpa peruste poistolle on se, että luetaan eniten.


      • pahahermostuu
        evita-ei.kirj kirjoitti:

        Kysymyshän on siitä, että ne, jotka sanovat asioita suoraan, heistä ei tykätä, vaikka hän puhuisi tottakin.
        Nykyään kun on muotia sanoa vähän niinkuin kierrellen ja kaarrelle, ettei kukaan vaan loukkaantuisi.
        Ilmiö on sama kuin stadissa a Keisarin uudet vaatteet. Ainoastaan pieni poika uskalsi sanoa, että "eihän keisarilla ole vaatteita", kun toiset vain ihailivat hänen alastomuuttaan.

        "Kysymyshän on siitä, että ne, jotka sanovat asioita suoraan, heistä ei tykätä, vaikka hän puhuisi tottakin."

        Näin se tosiaan on, että jos uskova sanoo mitä tahansa, niin h-vetin voimat hermostuvat ja sitten alkaa armoton sättiminen ilman minkäänlaisia perusteluja kuten tässäkin ketjussa voimme todeta.


      • murhanrajanveto
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hyökkäämällä kaikken liikkuvaa vastaan saa aikaiseksi vain sodan. Julkinen kirjoittelu voi olla asiallista, vaikka olisi hyvinkin kriittistä. Onko Reinikaisen kirjoittelu asiallista? Varmasti hänen itsensä mielestä on, hänen kannattajiensa mielestä luultavasti myös, veikkaan, että aika usean mielestä ei ole.
        Jos itsesensuuri henkilöllä ei toimi, voiko esin.palveluntarjoaja sensuroida? Mielestäni voi. Se joka tarjoaa alustan, määrittelee säännöt.
        En tiedä kuinka järkevää on kutsua ihmisiä murhaajaksi , jos he hyväksyvät abortin. Minusta se ei ole järkevää. Jos haluaa saada viestin perille ja ihmiset miettimään asioita, viisautta ei ole haukkua ja nimitellä heitä.Sitä voi ihan omalla kohdallaan miettiä millaista viestiä itse kuuntelee. Jos sinua sanotaan murhaajaksi, kuinka suopeasti siihen suhtaudut?
        On aina surullista se, kun ihmisellä on agenda ja hän sössii sen olemalla kuin norsu posliinikaupassa. Hyväkin asia menee "pilalle", jos sitä ei saa perille.

        "En tiedä kuinka järkevää on kutsua ihmisiä murhaajaksi , jos he hyväksyvät abortin. "

        Olisko sitten osallisuus murhaan parempi syyte? Mitä sitten lääkäri tai äiti joka on toteuttanut abortin? Hehän ovat tappaneet sikiön jonka Jumala tunnistaa jo idussaan?


      • kaksoisstandardiako
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei pidä sitten ihmetellä, jos kuulijoita tai lukijoita ei kiinnosta.
        Toisia loukkaamalla ei saa juuri myönteistä ilmapiiriä aikaan vaan vastustuksen. Käyttää siitä nimitystä sota tai jokin muu, lopputulos on kuitenkin se, että viesti ei tule vastaanotetutki ja siitäkin voi aina vastuun siirtää kuulijalle. On itselle helpompaa niin...

        "Toisia loukkaamalla ei saa juuri myönteistä ilmapiiriä aikaan vaan vastustuksen. "

        Reinikaista on vihamielisesti ja raivoisasti vastustettu aina. Ei se tokaisuista ole koskaan ollut kiinni. Ihan turvaan tähän nyt vetoat. Pidätkö muuten Aadolf Eichmannia murhaajana vaikka hän ei ole ketään murhannut? Liberaali maailma pitää!


      • poistonsyyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tuskinpa peruste poistolle on se, että luetaan eniten.

        "Tuskinpa peruste poistolle on se, että luetaan eniten."

        Itse uskon että juuri tämä seikka on poiston syy, koska liberaalit ja ateistit ovat hermostuneet Reinikaisen saamasta kiinnostuksesta ja siitä, että hän paljon esittää asioita joihin nämä tieteen edustajat eivät osaa enää vastata. Evoluutio on todella vaikeuksissa myös tiedemiesten keskuudessa, kun yhä laajeneva porukka myös alkaa esittää aivan liian kiusallisia kysymyksiä evoluution tutkijoille.


      • Jokainen voi käyttää ihan niitä sanoja, joita kokee tarpeelliseksi käyttää.


      • hyväPekka
        kaksoisstandardiako kirjoitti:

        "Toisia loukkaamalla ei saa juuri myönteistä ilmapiiriä aikaan vaan vastustuksen. "

        Reinikaista on vihamielisesti ja raivoisasti vastustettu aina. Ei se tokaisuista ole koskaan ollut kiinni. Ihan turvaan tähän nyt vetoat. Pidätkö muuten Aadolf Eichmannia murhaajana vaikka hän ei ole ketään murhannut? Liberaali maailma pitää!

        Reinikainen on entinen ateisti tietää miten höttöä on evoluutioteoriat ja muut ateistien opit. Siksi häntä vihataan.


      • poistonsyyy kirjoitti:

        "Tuskinpa peruste poistolle on se, että luetaan eniten."

        Itse uskon että juuri tämä seikka on poiston syy, koska liberaalit ja ateistit ovat hermostuneet Reinikaisen saamasta kiinnostuksesta ja siitä, että hän paljon esittää asioita joihin nämä tieteen edustajat eivät osaa enää vastata. Evoluutio on todella vaikeuksissa myös tiedemiesten keskuudessa, kun yhä laajeneva porukka myös alkaa esittää aivan liian kiusallisia kysymyksiä evoluution tutkijoille.

        Syy poistoon on voinut olla pikemminkin se, että lukijat eivät ole halunneet sellaista ainesta, joka ei kuulu luterilaisuuteen?


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        Syy poistoon on voinut olla pikemminkin se, että lukijat eivät ole halunneet sellaista ainesta, joka ei kuulu luterilaisuuteen?

        Mikä Reinikaisen kirjoituksissa ei kuulu luterilaisuuteen???


      • mummohuori kirjoitti:

        Mikä Reinikaisen kirjoituksissa ei kuulu luterilaisuuteen???

        En tiedä, mutta tuo oli kysymys. Eli lukijat ovat voineet noin sen kokea. Onhan se perin juurin vierasta oppia.


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        En tiedä, mutta tuo oli kysymys. Eli lukijat ovat voineet noin sen kokea. Onhan se perin juurin vierasta oppia.

        Niin, mikä on vietsata oppia Reinikaisen kirjoituksissa???


      • ulostuslääke
        mummohuori kirjoitti:

        Mikä Reinikaisen kirjoituksissa ei kuulu luterilaisuuteen???

        Ei luterilaisuus kiistä luonnontieteitä ja evoluutiota. Reinikaisen jutut ovat kiusallisia ja ympäristöään leimaavia tästä vinkkelistä.


      • ulostuslääke kirjoitti:

        Ei luterilaisuus kiistä luonnontieteitä ja evoluutiota. Reinikaisen jutut ovat kiusallisia ja ympäristöään leimaavia tästä vinkkelistä.

        Tuossa yksi peruste, luterilaisuuteen eivät kuulu nämä uude ID opit sun muut.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuossa yksi peruste, luterilaisuuteen eivät kuulu nämä uude ID opit sun muut.

        Reinikainen onkin Raamattuun uskova toisin kuin te kirkon liberaalit.
        Sinähän kiellät jo luterilasen uskontunnustuksenkin ihan suoraan 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Reinikainen onkin Raamattuun uskova toisin kuin te kirkon liberaalit.
        Sinähän kiellät jo luterilasen uskontunnustuksenkin ihan suoraan 😂

        Sinulla sitä ei tunnu olevan muuta kuin ilkeyksiä sanottavana. Että kaukaa haettua se sinunkin "Raamattu uskova " rooli on.


      • hengen.lähtö.lähellä
        usko.vainen kirjoitti:

        Reinikainen onkin Raamattuun uskova toisin kuin te kirkon liberaalit.
        Sinähän kiellät jo luterilasen uskontunnustuksenkin ihan suoraan 😂

        Raamattuun uskominen ei luo kykyä puhua tieteestä, vaan pikemminkin vie sen. Esimerkki tästä on Pekka Reinikainen, joka ei ole edes hauska toisin kuin Artturi Reinikainen oli.


      • mummomuori kirjoitti:

        Sinulla sitä ei tunnu olevan muuta kuin ilkeyksiä sanottavana. Että kaukaa haettua se sinunkin "Raamattu uskova " rooli on.

        Sinä kielsit juuri luterilaisen uskontunnustuksen, etkö muka sitä itse huomannut.
        Minä todellakin pidän Raamattua kokonaisuutena Jumalan sanana. Pidätkö sinä? 😉


    • Se ero Päivärinnalla ja Reinikaisella on, että Päivärinnasta kuulemme yhä, mutta Pekasta emme enää kuule. Pekan kirjoitukset kun ovat jatkossa vain niiden tiedossa, jotka löytävät noille kreationistisille sivuille.
      Aiemmin Pekan blogit oli kaikkien halukkaiden luettavissa Seurakuntalainen-lehden välityksellä, mutta jatkossa ne eivät enää ole.

      Pekka taitaakin painus unohduksiin aika nopeasti, kun kukaan ei jatkossa lue Pekan juttuja.

      • Kyllä Räyhis Pekan puupäilyjä tänne vastakin kopsaa ja linkittää. Entistä kiihkeämminkin, kun niitä tosiaan ei muuten kukaan lue.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kyllä Räyhis Pekan puupäilyjä tänne vastakin kopsaa ja linkittää. Entistä kiihkeämminkin, kun niitä tosiaan ei muuten kukaan lue.

        Tuskin niitä luetaan täälläkään, Pekka kun on mennyt liian ehdottomuuksiin.
        Esim. tuo ehkäisyn tuomitseminen, arkkipiispan sanominen diktaattoriksi ja väite, että kirkko on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta. Ne teki jutusta liian paksua Seurakuntalaiselle ja arvatenkin monille fundamentalisteillekin. Liian lapsellista juttua.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Tuskin niitä luetaan täälläkään, Pekka kun on mennyt liian ehdottomuuksiin.
        Esim. tuo ehkäisyn tuomitseminen, arkkipiispan sanominen diktaattoriksi ja väite, että kirkko on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta. Ne teki jutusta liian paksua Seurakuntalaiselle ja arvatenkin monille fundamentalisteillekin. Liian lapsellista juttua.

        Patmoslaisessa evankelioinnissahan on Korkkiruuvin mukaan tärkeintä että julistetaan pontevasti, ja se miten julistus otetaan vastaan on sitten täysin Jumalan tonttia. Tässä mielessähän Pekan häätö pois näkyvistä vain lisää taivaspisteitten saamisen mahdollisuuksia Räyhis & co. -osastolla. Hänen höperrystensä tuominen syntisten näkyville kun on ehdottomasti julistamista.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Patmoslaisessa evankelioinnissahan on Korkkiruuvin mukaan tärkeintä että julistetaan pontevasti, ja se miten julistus otetaan vastaan on sitten täysin Jumalan tonttia. Tässä mielessähän Pekan häätö pois näkyvistä vain lisää taivaspisteitten saamisen mahdollisuuksia Räyhis & co. -osastolla. Hänen höperrystensä tuominen syntisten näkyville kun on ehdottomasti julistamista.

        Pekka taisi itse kiittää ja kumartaa lähtiessään Seurakuntalisesta, mahtoiko itse puhua sensuroinnista mitään. Ja vaikea olisi uskoa, että fundamentalisti itse vapaaehtoisesti luopuisi Seurakuntalisen blogistaan, koska se oli viimeinen paikka, josta Pekan blogit oli helposti löydettävissä.

        Moni blogisti kuten Torppa kopsaa omia aloituksiaan esim. suomi24:ään, jotta saisi lisää lukijoita. Pekan blogi oli Seurakuntalaisessa, nyt viimeinen juttunsa on Patmoksen sivuilla ja jatkossa Luomis-sivustolla. Jonne se häviää kenenkään ulkopuolisen siitä koskaan kuulematta.

        Pekka itsekin tietää sen eli en todellakaan usko, että Pekka olisi lopettanut Seurakuntalaisen bloginsa vapaaehtoisesti.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Pekka taisi itse kiittää ja kumartaa lähtiessään Seurakuntalisesta, mahtoiko itse puhua sensuroinnista mitään. Ja vaikea olisi uskoa, että fundamentalisti itse vapaaehtoisesti luopuisi Seurakuntalisen blogistaan, koska se oli viimeinen paikka, josta Pekan blogit oli helposti löydettävissä.

        Moni blogisti kuten Torppa kopsaa omia aloituksiaan esim. suomi24:ään, jotta saisi lisää lukijoita. Pekan blogi oli Seurakuntalaisessa, nyt viimeinen juttunsa on Patmoksen sivuilla ja jatkossa Luomis-sivustolla. Jonne se häviää kenenkään ulkopuolisen siitä koskaan kuulematta.

        Pekka itsekin tietää sen eli en todellakaan usko, että Pekka olisi lopettanut Seurakuntalaisen bloginsa vapaaehtoisesti.

        Yritä hillitä tuota sairasta mielikuvitustasi ja pysy vain tosiasioissa, jookos 🤗?


      • qwertyilija kirjoitti:

        Tuskin niitä luetaan täälläkään, Pekka kun on mennyt liian ehdottomuuksiin.
        Esim. tuo ehkäisyn tuomitseminen, arkkipiispan sanominen diktaattoriksi ja väite, että kirkko on kohta pelkkä katolinen kappeliseurakunta. Ne teki jutusta liian paksua Seurakuntalaiselle ja arvatenkin monille fundamentalisteillekin. Liian lapsellista juttua.

        Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?

        Kyllä sielläkin varmasti johonkin vedetään raja sen suhteen kuinka paljon millä tavoin kirkkoa voi suomia. Tai haluavatko he leimautua uuden maan kreationisminkaan sanansaattajiksi Reinikaisen blogien vuoksi?

        Ketjussa haetaan "syyllistä" jostakin ulkopuolelta (tyypillistä) vaikka syy voi olla se ilmeisin: Reinikaisen kirjoitusten ei ole katsottu olevan sopivia siihen kuvaan jonka ko. sivusto haluaa itsestään antaa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?

        Kyllä sielläkin varmasti johonkin vedetään raja sen suhteen kuinka paljon millä tavoin kirkkoa voi suomia. Tai haluavatko he leimautua uuden maan kreationisminkaan sanansaattajiksi Reinikaisen blogien vuoksi?

        Ketjussa haetaan "syyllistä" jostakin ulkopuolelta (tyypillistä) vaikka syy voi olla se ilmeisin: Reinikaisen kirjoitusten ei ole katsottu olevan sopivia siihen kuvaan jonka ko. sivusto haluaa itsestään antaa.

        Mikä on Reinikaisen jutuissa liian paksua? Raamatun sanako? 😳


      • a-teisti kirjoitti:

        Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?

        Kyllä sielläkin varmasti johonkin vedetään raja sen suhteen kuinka paljon millä tavoin kirkkoa voi suomia. Tai haluavatko he leimautua uuden maan kreationisminkaan sanansaattajiksi Reinikaisen blogien vuoksi?

        Ketjussa haetaan "syyllistä" jostakin ulkopuolelta (tyypillistä) vaikka syy voi olla se ilmeisin: Reinikaisen kirjoitusten ei ole katsottu olevan sopivia siihen kuvaan jonka ko. sivusto haluaa itsestään antaa.

        "....uuden maan kreationisminkaan..."

        Siis nuoren maan kreationismikaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        "....uuden maan kreationisminkaan..."

        Siis nuoren maan kreationismikaan.

        Reinikainen ei ole määritellyt maan ikää 😳


      • incontinence_husband
        usko.vainen kirjoitti:

        Mikä on Reinikaisen jutuissa liian paksua? Raamatun sanako? 😳

        Missä Raamatussa sanotaan esim että Suomen evlut-kirkosta tulee katolisen kirkon kappeliseurakunta?


      • a-teisti kirjoitti:

        Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?

        Kyllä sielläkin varmasti johonkin vedetään raja sen suhteen kuinka paljon millä tavoin kirkkoa voi suomia. Tai haluavatko he leimautua uuden maan kreationisminkaan sanansaattajiksi Reinikaisen blogien vuoksi?

        Ketjussa haetaan "syyllistä" jostakin ulkopuolelta (tyypillistä) vaikka syy voi olla se ilmeisin: Reinikaisen kirjoitusten ei ole katsottu olevan sopivia siihen kuvaan jonka ko. sivusto haluaa itsestään antaa.

        Perinteisesti helluntailaiset ja vapaakirkkolaiset ovat olleet hiirenhiljaa maan iästä ja niistä muista asioista, joista heillä on keskenään eri käsityksiä.
        Luin, että jokainen saarnamieskin tietää sen ja siksi esim. Puolimatka ainoastaan hyökkää evoluutioteoriaa vastaan tarjoamatta mitään muuta tarkkaan mallia tilalle.

        Jopa Päivi Räsänenkin piilottelee omaa kantaansa, mutta sen verran hän paljasti yhdessä Radio Rock'n haastattelussa, että "Raamattu ei ole tieteellinen oppikirja" ja että "kreationismi ei kuulu biologien tunnille". Mutta ei tarkemmin, kun osa faneistaan ei usko Päivin tapaan teistiseen evoluutioon.


      • incontinence_husband kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan esim että Suomen evlut-kirkosta tulee katolisen kirkon kappeliseurakunta?

        Missä Reinikainen niin sanoo?
        Mutta yhtäkaikki mainio kuvaus 😂


      • qwertyilija kirjoitti:

        Perinteisesti helluntailaiset ja vapaakirkkolaiset ovat olleet hiirenhiljaa maan iästä ja niistä muista asioista, joista heillä on keskenään eri käsityksiä.
        Luin, että jokainen saarnamieskin tietää sen ja siksi esim. Puolimatka ainoastaan hyökkää evoluutioteoriaa vastaan tarjoamatta mitään muuta tarkkaan mallia tilalle.

        Jopa Päivi Räsänenkin piilottelee omaa kantaansa, mutta sen verran hän paljasti yhdessä Radio Rock'n haastattelussa, että "Raamattu ei ole tieteellinen oppikirja" ja että "kreationismi ei kuulu biologien tunnille". Mutta ei tarkemmin, kun osa faneistaan ei usko Päivin tapaan teistiseen evoluutioon.

        Eihän maan ikää ole kukaan uskova määritellyt 😳




      • usko.vainen kirjoitti:

        Joo, ja ihan järkeviä perusteita tukin esiin 🤓

        Korjataan: Reinikainen väittää tuossa olleensa itsekin mukana ko. "tutkimuksessa". Eli hän on ollut määrittelemässä maapallon ikää itsekon.

        Perusteiden järkevyydestä en ala väittelemään, se on turhaa ihmisen kanssa jolla on vahva usko Reinikaiseen eikä mitään ymmärrystä luonnontieteistä edes maallikkotasolla.


      • a-teisti kirjoitti:

        Korjataan: Reinikainen väittää tuossa olleensa itsekin mukana ko. "tutkimuksessa". Eli hän on ollut määrittelemässä maapallon ikää itsekon.

        Perusteiden järkevyydestä en ala väittelemään, se on turhaa ihmisen kanssa jolla on vahva usko Reinikaiseen eikä mitään ymmärrystä luonnontieteistä edes maallikkotasolla.

        Reinikaisella on erittäin hyvä ymmärrärrys luonnontieteistä ja biologiasta.
        Eikös olekin hyvä kun muutkin kuin Jumalan kieltäjät antavat arvoitaan ja tutkivat sitä miten Jumala on kaiken luonut 🤓.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Reinikaisella on erittäin hyvä ymmärrärrys luonnontieteistä ja biologiasta.
        Eikös olekin hyvä kun muutkin kuin Jumalan kieltäjät antavat arvoitaan ja tutkivat sitä miten Jumala on kaiken luonut 🤓.

        "Reinikaisella on erittäin hyvä ymmärrärrys luonnontieteistä ja biologiasta."

        Tuskin on jos on kreationisti.

        :-)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Reinikaisella on erittäin hyvä ymmärrärrys luonnontieteistä ja biologiasta.
        Eikös olekin hyvä kun muutkin kuin Jumalan kieltäjät antavat arvoitaan ja tutkivat sitä miten Jumala on kaiken luonut 🤓.

        "Reinikaisella on erittäin hyvä ymmärrärrys luonnontieteistä ja biologiasta."

        Vaan kun ei ole.

        Esimerkiksi kosmologian osalta Reinikaisen väitteiden kumoamiseen ei tarvitse olla kosmologi vaan monilta osin maallikkokin voi osoittaa ne puheet silkaksi paskapuheeksi.

        Minäkin, sen verran kauan olen aktiivisesti asiaa harrastanut.

        Vaan eihän sellaisessa ole mitään järkeä ihmisen kanssa joka väittää esimerkiksi alkuräjähdyksen osalta jo lähtökohtaisesti vääriä väittämiä sen suhteen mitä kosmologia muka väittää.

        Miksi väitellä ihmisen kanssa joka kertoo tieteen väittävän jotakin sellaista mitä se ei edes väitä ja rakentelee "teorioitaan" sitten tämän varaan? Silloin ollaan vain aivan liian kaukana toisistaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Reinikaisella on erittäin hyvä ymmärrärrys luonnontieteistä ja biologiasta."

        Vaan kun ei ole.

        Esimerkiksi kosmologian osalta Reinikaisen väitteiden kumoamiseen ei tarvitse olla kosmologi vaan monilta osin maallikkokin voi osoittaa ne puheet silkaksi paskapuheeksi.

        Minäkin, sen verran kauan olen aktiivisesti asiaa harrastanut.

        Vaan eihän sellaisessa ole mitään järkeä ihmisen kanssa joka väittää esimerkiksi alkuräjähdyksen osalta jo lähtökohtaisesti vääriä väittämiä sen suhteen mitä kosmologia muka väittää.

        Miksi väitellä ihmisen kanssa joka kertoo tieteen väittävän jotakin sellaista mitä se ei edes väitä ja rakentelee "teorioitaan" sitten tämän varaan? Silloin ollaan vain aivan liian kaukana toisistaan.

        Laita toki esimerkkejä!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Laita toki esimerkkejä!

        Tehdään näin. Evoluutiosta tunnen vain pääpiirteet. Kosmologia on tutumpi aihe.

        Eli keskustellaan kosmologiasta ja Reinikaisen väittämistä sen suhteen. Yksi ehto minulla kuitenkin on.

        Listaa tärkeimmät virstanpylväät kronologisessa järjestyksessä maailmankaikkeuden alkuhetkistä nykyisyyteen nykytieteen käsityksen mukaan. Tämä vain siksi, että tiedän Sinun ymmärtävän jotakin siitä mistä keskustellaan.

        Jos tämä ei onnistu unohda koko asia.


      • a-teisti kirjoitti:

        Tehdään näin. Evoluutiosta tunnen vain pääpiirteet. Kosmologia on tutumpi aihe.

        Eli keskustellaan kosmologiasta ja Reinikaisen väittämistä sen suhteen. Yksi ehto minulla kuitenkin on.

        Listaa tärkeimmät virstanpylväät kronologisessa järjestyksessä maailmankaikkeuden alkuhetkistä nykyisyyteen nykytieteen käsityksen mukaan. Tämä vain siksi, että tiedän Sinun ymmärtävän jotakin siitä mistä keskustellaan.

        Jos tämä ei onnistu unohda koko asia.

        Jos et pysty laitamaan esimerkkejä niin emme voi keskustella asiasta.
        Kivaa päivää!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos et pysty laitamaan esimerkkejä niin emme voi keskustella asiasta.
        Kivaa päivää!

        Ei, emme voi koska et kykene esittämään mitään näyttöä sen suhteen jotta ymmärtäisit asiasta hölkäsen pöläystä.


      • tiedementtäähermonsa
        a-teisti kirjoitti:

        Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?

        Kyllä sielläkin varmasti johonkin vedetään raja sen suhteen kuinka paljon millä tavoin kirkkoa voi suomia. Tai haluavatko he leimautua uuden maan kreationisminkaan sanansaattajiksi Reinikaisen blogien vuoksi?

        Ketjussa haetaan "syyllistä" jostakin ulkopuolelta (tyypillistä) vaikka syy voi olla se ilmeisin: Reinikaisen kirjoitusten ei ole katsottu olevan sopivia siihen kuvaan jonka ko. sivusto haluaa itsestään antaa.

        "Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?"

        Kyse on vain ihan sairaasta painostuksesta jota on kohdistettu seurakuntalainen- porukkaan eivätkä he enää kestä painetta mitä kulttuurimarksisitit kohdistavat. Ja painostus taasen johtuu kuin mitään muuta keinoa ei ole vastata Reinikaisen vähän nyt vaikeisiin kysymyksiin ja huomioihin.


      • eionnisttu
        a-teisti kirjoitti:

        Ei, emme voi koska et kykene esittämään mitään näyttöä sen suhteen jotta ymmärtäisit asiasta hölkäsen pöläystä.

        Kyse on siitä, että et uskalla esittää ainuttakaan asiaa, koska et sitten kykene sitä puolustamaan.


      • tiedementtäähermonsa kirjoitti:

        "Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?"

        Kyse on vain ihan sairaasta painostuksesta jota on kohdistettu seurakuntalainen- porukkaan eivätkä he enää kestä painetta mitä kulttuurimarksisitit kohdistavat. Ja painostus taasen johtuu kuin mitään muuta keinoa ei ole vastata Reinikaisen vähän nyt vaikeisiin kysymyksiin ja huomioihin.

        Että oikein kulttuurimarksistien masinoima juttu. Salaliitto siis, ehkäpä jopa vihervasemmistolainen median salaliitto. Niin ainakin Pekka sen selittää.

        Jääskeläinen syyttäisi puolestaan Setaa, jotkut fudut kirkkoa ja loput varmaankin arkkipiispaa.
        Ja kaikki nuo vaatisi vastapuolta kumoamaan heidän väitteensä, väitteen jota he kuvittelevat myös perusteluksi. [Kun se nyt vaan On niin! (kuten Huhtasaari asian ilmaisisi)]

        Jatkakaa samaa malliin.


      • tiedementtäähermonsa
        usko.vainen kirjoitti:

        Reinikaisella on erittäin hyvä ymmärrärrys luonnontieteistä ja biologiasta.
        Eikös olekin hyvä kun muutkin kuin Jumalan kieltäjät antavat arvoitaan ja tutkivat sitä miten Jumala on kaiken luonut 🤓.

        Miten sää voit sen arvioida, kun ittelläs ei ymmärrystä oo.......


      • tiedementtäähermonsa kirjoitti:

        "Minullakin on käynyt mielessä, että ehkäpä Reinikaisen jutut olivat vain liian paksuja jopa konservatiiviselle kirkon herätysliiketaustaiselle seurakuntalainen.fi-sivustollekin?"

        Kyse on vain ihan sairaasta painostuksesta jota on kohdistettu seurakuntalainen- porukkaan eivätkä he enää kestä painetta mitä kulttuurimarksisitit kohdistavat. Ja painostus taasen johtuu kuin mitään muuta keinoa ei ole vastata Reinikaisen vähän nyt vaikeisiin kysymyksiin ja huomioihin.

        Jos kysyn asiaa suoraan Seurakuntalaisesta ja saan todennäköiseksi vastaukseksi että kukaan ei ole heitä painostanut, silloinko he valehtelevat ja sinä Korkkiruuvi tiedät asian paremmin, vaikka et ole missään tekemisissä Seurakuntalaisen toimituksen kanssa etkä voi tietää sen saamista yhteydenotoista?


      • tiedementtäähermonsa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos kysyn asiaa suoraan Seurakuntalaisesta ja saan todennäköiseksi vastaukseksi että kukaan ei ole heitä painostanut, silloinko he valehtelevat ja sinä Korkkiruuvi tiedät asian paremmin, vaikka et ole missään tekemisissä Seurakuntalaisen toimituksen kanssa etkä voi tietää sen saamista yhteydenotoista?

        Noinko argumentoiden sitä tiedettä tehdään? No siinä mielessä olet oikeassa tuossa tavassasi kirjoittaa, että myös evoluutiotiedemiehet "todistelevat" asioistaan jos-lausein ja konditionaalein joissa vilkkaasti esiintyy sanoja - todennäköisesti, oletettavasti, täytyisi olla, ehkä. luullakseni. näyttää siltä, on sanottu, .... Ja tätä jotkut tyhmät ihmiset pitää tieteenä!!


      • tiedementtäähermonsa kirjoitti:

        Noinko argumentoiden sitä tiedettä tehdään? No siinä mielessä olet oikeassa tuossa tavassasi kirjoittaa, että myös evoluutiotiedemiehet "todistelevat" asioistaan jos-lausein ja konditionaalein joissa vilkkaasti esiintyy sanoja - todennäköisesti, oletettavasti, täytyisi olla, ehkä. luullakseni. näyttää siltä, on sanottu, .... Ja tätä jotkut tyhmät ihmiset pitää tieteenä!!

        Juuri noita epävarmuutta, mahdollisuuksia, todennäköisyyksiä ja joskus jopa ilmeisiä varmuuksia ilmaisevia sanoja esiintyy tieteessä paljon kauttaaltaan, mutta hyvin vähän ehdottoman varmaa, dogmaattisen pysyvää tietoa. Uskonnoissa taas on hämmästyttävän paljon juuri ehdottoman varmaa – ihan kaikissa! Olet tiellä jonka varrella saattaa häämöttää ymmärrys tieteestä – jatka kulkemista!

        Entä mikä on vastauksesi kysymykseeni?


      • siinäsetiede
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Juuri noita epävarmuutta, mahdollisuuksia, todennäköisyyksiä ja joskus jopa ilmeisiä varmuuksia ilmaisevia sanoja esiintyy tieteessä paljon kauttaaltaan, mutta hyvin vähän ehdottoman varmaa, dogmaattisen pysyvää tietoa. Uskonnoissa taas on hämmästyttävän paljon juuri ehdottoman varmaa – ihan kaikissa! Olet tiellä jonka varrella saattaa häämöttää ymmärrys tieteestä – jatka kulkemista!

        Entä mikä on vastauksesi kysymykseeni?

        "Juuri noita epävarmuutta, mahdollisuuksia, todennäköisyyksiä ja joskus jopa ilmeisiä varmuuksia ilmaisevia sanoja esiintyy tieteessä paljon kauttaaltaan, mutta ...."

        Tiedetään, tiedetään .... se mikä tänään on totta on jo huomenna täyttä valhetta.


      • siinäsetiede kirjoitti:

        "Juuri noita epävarmuutta, mahdollisuuksia, todennäköisyyksiä ja joskus jopa ilmeisiä varmuuksia ilmaisevia sanoja esiintyy tieteessä paljon kauttaaltaan, mutta ...."

        Tiedetään, tiedetään .... se mikä tänään on totta on jo huomenna täyttä valhetta.

        Nii-iin, evoluutioteoriakin on ollut "päällä" yli puolitoista vuosisataa, eikä edes kreationistisissa ajatushautomoissa ole kehitteillä sille korvaajaa, koska tehtävä on niille mahdoton. (Jos jossain on, kerro ihmeessä missä. Nimimerkki vapaa, ota vaikka "älykääpiölle".)

        On hyvin todennäköistä, että korvaavaa, olennaisesti toisenlaista teoriaa ei tule koskaan – siis paremmin biodiversiteetin kehitystä faktojen perusteella valottavaa selitystä. Länkytystä toki riittää, mutta sekin elää käytännössä kokonaan biologiyhteisön ulkopuolella, missä jotkut alalle kouluttamattomat ja siitä mitään tietämättömät kuvittelevat olevansa "Pyhän Hengen" eli oman itsekritiikittömyytensä voimasta ihan tavattoman fiksuja.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Nii-iin, evoluutioteoriakin on ollut "päällä" yli puolitoista vuosisataa, eikä edes kreationistisissa ajatushautomoissa ole kehitteillä sille korvaajaa, koska tehtävä on niille mahdoton. (Jos jossain on, kerro ihmeessä missä. Nimimerkki vapaa, ota vaikka "älykääpiölle".)

        On hyvin todennäköistä, että korvaavaa, olennaisesti toisenlaista teoriaa ei tule koskaan – siis paremmin biodiversiteetin kehitystä faktojen perusteella valottavaa selitystä. Länkytystä toki riittää, mutta sekin elää käytännössä kokonaan biologiyhteisön ulkopuolella, missä jotkut alalle kouluttamattomat ja siitä mitään tietämättömät kuvittelevat olevansa "Pyhän Hengen" eli oman itsekritiikittömyytensä voimasta ihan tavattoman fiksuja.

        Ei näiden kanssa kannata. On melko selväksi käynyt, että maailmankaikkeuden ja elämän syntyä jyrkimmin kritisoivat ovat heitä jotka heikoimmin tuntevat tieteen lähtökohdat, menetelmän ja teorian muodostuksen, nykyteoriat jne.

        Mutta he kylläkin ahkerimmin lukevat puolimatkalaista & kumppaneita.

        Äläkä nyt hyvä mies käytä sanaa "bioversiteetti". Näiden kanssa.

        Minä olen joskus vuosia vuosia sittenjo lopetetulle helluntailaisten omalle palstalle kirjoittanut "tieteellisen" tarinan maailmankaikkeuden synnystä.

        Tarina oli sontaa alusta loppuun. Mielivaltaista asioiden yhdistelyä väärään terminilogiaan, aikajärjestyksen sotkemista, toisiinsa liittymättömien asioiden päätöntä yhdistelyä, viittauksia "tunnettuihin" tutkijoihin joita ei oikeasti ollut olemassakaan, aivan oma tekoisia hajoamiskaavioita jne.

        Tätä paskaa lainattiin vielä kuukauden päästä kunne paljastin koko kusetuksen.


      • a-teisti kirjoitti:

        Ei näiden kanssa kannata. On melko selväksi käynyt, että maailmankaikkeuden ja elämän syntyä jyrkimmin kritisoivat ovat heitä jotka heikoimmin tuntevat tieteen lähtökohdat, menetelmän ja teorian muodostuksen, nykyteoriat jne.

        Mutta he kylläkin ahkerimmin lukevat puolimatkalaista & kumppaneita.

        Äläkä nyt hyvä mies käytä sanaa "bioversiteetti". Näiden kanssa.

        Minä olen joskus vuosia vuosia sittenjo lopetetulle helluntailaisten omalle palstalle kirjoittanut "tieteellisen" tarinan maailmankaikkeuden synnystä.

        Tarina oli sontaa alusta loppuun. Mielivaltaista asioiden yhdistelyä väärään terminilogiaan, aikajärjestyksen sotkemista, toisiinsa liittymättömien asioiden päätöntä yhdistelyä, viittauksia "tunnettuihin" tutkijoihin joita ei oikeasti ollut olemassakaan, aivan oma tekoisia hajoamiskaavioita jne.

        Tätä paskaa lainattiin vielä kuukauden päästä kunne paljastin koko kusetuksen.

        Olisi hauska lukea tuo kusetuksesi. Onko tallessa?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olisi hauska lukea tuo kusetuksesi. Onko tallessa?

        Valitettavasti ei. Tarina muodostui pikku hiljaa kommenteista joita keskusteluun heittelin. Yritin jotakin punaista lankaa pitää yllä, ei tainnut oikein onnistua eli kommentoin ristiriitaisesti mutta eipä kukaan kai huomannut.

        Olisiko foorumi ollut netmission tms. Aikaa tästä on varmaankin kymmenkunta vuotta.

        Esittelin teoriaani mm. auringossa tapahtuvasta ydinfuusiosta jossa syntyy vedystä suoraan raskaita alkuaineita parin välivaiheen (alkuaineen joita ei ole oikeasti olemassakaan) aina kultaan saakka koska fuusion seurauksena tapahtuu fissioreaktio jossa vapautuvat neutronit ja protonit muodostavat näitä käänteisen nukleosynteesin kautta.

        Linkkiä sittenperään pariin vaikeaselkoiseen fyysikolta fyysikolle tarkoitettuun tieteelliseen julkaisuun jotka kyllä käsittelivät fuusioreaktioita mutta olivat tietenkin täyttä hebreaa minullekin.

        Tällä teorialla selitin iänmääritysongelman koska pääasiallinen protoni-protoniketju on harvinainen tapahtuma ja "sallii" auringon pitkän iän mutta mukaan ujuttamani paskapuhe yleinen tapahtuma ja aurinko kuluttaa vetyänsä 10-50 kertaa luultua nopeammin kuin on luultu.


      • a-teisti kirjoitti:

        Valitettavasti ei. Tarina muodostui pikku hiljaa kommenteista joita keskusteluun heittelin. Yritin jotakin punaista lankaa pitää yllä, ei tainnut oikein onnistua eli kommentoin ristiriitaisesti mutta eipä kukaan kai huomannut.

        Olisiko foorumi ollut netmission tms. Aikaa tästä on varmaankin kymmenkunta vuotta.

        Esittelin teoriaani mm. auringossa tapahtuvasta ydinfuusiosta jossa syntyy vedystä suoraan raskaita alkuaineita parin välivaiheen (alkuaineen joita ei ole oikeasti olemassakaan) aina kultaan saakka koska fuusion seurauksena tapahtuu fissioreaktio jossa vapautuvat neutronit ja protonit muodostavat näitä käänteisen nukleosynteesin kautta.

        Linkkiä sittenperään pariin vaikeaselkoiseen fyysikolta fyysikolle tarkoitettuun tieteelliseen julkaisuun jotka kyllä käsittelivät fuusioreaktioita mutta olivat tietenkin täyttä hebreaa minullekin.

        Tällä teorialla selitin iänmääritysongelman koska pääasiallinen protoni-protoniketju on harvinainen tapahtuma ja "sallii" auringon pitkän iän mutta mukaan ujuttamani paskapuhe yleinen tapahtuma ja aurinko kuluttaa vetyänsä 10-50 kertaa luultua nopeammin kuin on luultu.

        Vakuuttavuutta tuohon loin hajoamiskaaviolla joissa yksi hajoamistuote taisi olla H2O :DDDD

        Jostakinhan se vesikin on maailmaan tullut.


      • a-teisti kirjoitti:

        Vakuuttavuutta tuohon loin hajoamiskaaviolla joissa yksi hajoamistuote taisi olla H2O :DDDD

        Jostakinhan se vesikin on maailmaan tullut.

        Hihhulit uskoo tarinan kuin tarinan, Jos se sopii heidän ennakko-olettamuuksiinsa, edes hatarasti.


      • törkyturvalle
        qwertyilija kirjoitti:

        Hihhulit uskoo tarinan kuin tarinan, Jos se sopii heidän ennakko-olettamuuksiinsa, edes hatarasti.

        Sinähän siinä tunnut kaikki evosadut uskovan ;);););)


      • qwertyilija kirjoitti:

        Hihhulit uskoo tarinan kuin tarinan, Jos se sopii heidän ennakko-olettamuuksiinsa, edes hatarasti.

        Kaikki kelpaa, se on Jumalan tosi.


      • tunkio.on.puhunut
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kaikki kelpaa, se on Jumalan tosi.

        Olet kaikkiruokainen kuin tunkio.


    • Kyrmy

      Tieteen porukka on vain paniikissa kun eivät voi asia-argumentein väittää vastaan! Reinikainen tuntee tieteen menetelmät tarkkaan ja tietää myös miten tiedemiehet ajattelevat ja mitkä vaikeudet yhä kasvavassa määrin evoluutioon uskovaiset kohtaa. Geenikoodiston informatiivisuus on se suurin ongelma evoluutikoille, mutta myös luonnon monimuotoisuudesta ja monimutkaisuudesta saadaan jatkuvasti lisää tietoa, kiitos tieteen :)) , ja tämä asettaa yhä enemmän kiusallisia kysymyksiä evoluutiouskovaiselle porukalle ja heidän hermo nyt kertakaikkiaaan alkaa pettää. Tämä oireiluhan tulee myös tässä ketjussa elävästi esiin. Ja hermo pettää jo vaikka emme ole edes esittäneet kuin vasta YHDEN kiusallisen kysymyksen, johon evoluutikot eivät osaa vastata. Eli ...

      millainen on sattumanvarainen prosessi, joka kehittää kuolleista mineraaleista ja vedestä koodia ja tätä koodia lukeva laite samaan aikaan samaan paikkaan? Miten tieteellisesti voidaan selittää tämän koodin ja laitteen syntymekanismi ilman ulkopuolista ohjausta?

      • "lman ulkopuolista ohjausta? "

        Ja miten voidaan selittää se miten tuo "ulkopuolinen ohjaus" on ilmestynyt?


      • Näin.ollen

        Kun ajattelet mitä tiede ja tietoisuus on lisääntynyt hyvin lyhyessä ajassa ja lisääntyy huimaa vauhtia, ongelma toisensa jälkeen selviää. Sadanvuoden kuluttua mitä tiedämme et voi nyt sitä aavistaa sillä tietotekniikka tulee ratkaisemaan jotain ennenkuulumatonta.
        Mitä tiesi aataminaikainen, tuskin osasi kunnolla sytyttää nuotion ja mitä on horisontin takana. Mikä oli hänen maailman katsomus, silloin varmaan heräsi kysymys jostain korkeammasta voimasta jumalista kaiken luojasta, luomiskertomus on ihmisen itsensä päätelmä joka ei perustu mihinkään kun evoluutio perustuu tutkittuun teoriaan havaintoineen, mikä sysäsi tämän prosessin on VIELÄ auki.


      • Joo, huvittavaa kun osaavat ainoataan käydä henkilöön kuten yleensäkin 😂😂😂


      • >Ja hermo pettää jo vaikka emme ole edes esittäneet kuin vasta YHDEN kiusallisen kysymyksen, johon evoluutikot eivät osaa vastata. Eli ...

        Niin, satoihin "kiusallisiin" kysymyksiin on löydetty hyvät vastaukset mutta tähän yhteen ei vielä. Vastaa sinä nyt joutessasi, miten sanalla voi luoda universumin? Perustele vastauksesi tieteellisesti, sillä muutenhan se on yhdentekevä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ja hermo pettää jo vaikka emme ole edes esittäneet kuin vasta YHDEN kiusallisen kysymyksen, johon evoluutikot eivät osaa vastata. Eli ...

        Niin, satoihin "kiusallisiin" kysymyksiin on löydetty hyvät vastaukset mutta tähän yhteen ei vielä. Vastaa sinä nyt joutessasi, miten sanalla voi luoda universumin? Perustele vastauksesi tieteellisesti, sillä muutenhan se on yhdentekevä.

        Jeesus on Jumalan Sana. Sinun sanallasi ei onnistuisikaan joten älä turhaan kiukuttele 🤗


      • Uskoa.saa

        Kun ei pystytä todentaa jumalaa ei jeesuskaa ole se mitä väitätte, on vain uskonne.


      • Uskoa.saa kirjoitti:

        Kun ei pystytä todentaa jumalaa ei jeesuskaa ole se mitä väitätte, on vain uskonne.

        Se, ettet sinä usko ei tee Jumalaa ja Jeesusta epätodeksi 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan Sana. Sinun sanallasi ei onnistuisikaan joten älä turhaan kiukuttele 🤗

        Jumalasi ei taida noin tosin sanoa missään kohtaa Raamattua?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se, ettet sinä usko ei tee Jumalaa ja Jeesusta epätodeksi 😉

        Eikä se että sinä uskot tee Jumalaa tai Jeesusta todeksi.

        :-)


      • Kyrmy

        Miksi tiede tuhlaisi aikaansa debatoidakseen lukemattomilla eri tavoilla uskovien kreationistien kanssa. Kun yksi kreationisti todistelee, että Nooan arkki on totta ja toinen kreationisti väittää, että kyseessä olikin vain paikallinen tulva ja kolmas kreationisti kertoo, että ei kun se oli vertauskuvallinen kertomus tms.

        Eli miksi kukaan järkevä ihminen tuhlaisi aikaansa keskustelemalla kreationistien kanssa, ainakaan ennekuin he päättävät, että mihin he kreationisteina uskovat.
        Nooa, Reinikainen: kyllä/Puolimatka: ei, nuori maailma Leisola: kyllä/Räsänen: ei, makroevoluutio Ahvio: kyllä/Reinikainen: ei jne.

        Kreationismi/ID/luomioppi on nykyisellään sekavaa sillisalaattia, josta ei ota selvää edes kreationisti.

        Eli selvittäkää ensin keskenänne se, että mihin te itse uskotte, että tiedetään edes mistä keskustellaan. Jos te kreationistit ette sen sijaan kykene edes keskenänne päättämään, että mihin te loppujen lopuksi uskotte, niin kuinka kukaan ulkopuolinen voisi teitä uskoa tai ottaa edes vakavasti.

        Koska te kreationistit ette usko edes toisianne!


      • Näin.ollen

        Ei uskomisesta ole haittaa ei uskoville.
        Evoluutiosta ei ole sinänsä haittaa siitä on hyötyä tutkimuksissa biologiassa lääketieteessä muumuassa.


      • Näin.ollen kirjoitti:

        Ei uskomisesta ole haittaa ei uskoville.
        Evoluutiosta ei ole sinänsä haittaa siitä on hyötyä tutkimuksissa biologiassa lääketieteessä muumuassa.

        Miten ihmeessä evoluutiosta on hyötyä lääketieteellisissä tutkimuksissa ja biologiassa? Kaikkihan perustuu oletukseen ja ristiriitaisiin teorioihin 😳


      • Näin.ollen
        usko.vainen kirjoitti:

        Miten ihmeessä evoluutiosta on hyötyä lääketieteellisissä tutkimuksissa ja biologiassa? Kaikkihan perustuu oletukseen ja ristiriitaisiin teorioihin 😳

        Tyhmästi oletettu, evoluution prosessi synnyttää elämää jatkuvasti tottakai siitä on hyötyä biologisessa tutkimuksessa, sitämyöten myös lääke ynnä muussa prosesseissa.


      • Näin.ollen kirjoitti:

        Tyhmästi oletettu, evoluution prosessi synnyttää elämää jatkuvasti tottakai siitä on hyötyä biologisessa tutkimuksessa, sitämyöten myös lääke ynnä muussa prosesseissa.

        Evoluutioprosesssi ei todellakaan synnytä mitään elämää vaan koko ajan sitä tuhoutuu.
        Ei läketiede ja biologia tarvitse mitään tietoja evoluutioteorioista.


      • Kyrmy
        qwertyilija kirjoitti:

        Kyrmy

        Miksi tiede tuhlaisi aikaansa debatoidakseen lukemattomilla eri tavoilla uskovien kreationistien kanssa. Kun yksi kreationisti todistelee, että Nooan arkki on totta ja toinen kreationisti väittää, että kyseessä olikin vain paikallinen tulva ja kolmas kreationisti kertoo, että ei kun se oli vertauskuvallinen kertomus tms.

        Eli miksi kukaan järkevä ihminen tuhlaisi aikaansa keskustelemalla kreationistien kanssa, ainakaan ennekuin he päättävät, että mihin he kreationisteina uskovat.
        Nooa, Reinikainen: kyllä/Puolimatka: ei, nuori maailma Leisola: kyllä/Räsänen: ei, makroevoluutio Ahvio: kyllä/Reinikainen: ei jne.

        Kreationismi/ID/luomioppi on nykyisellään sekavaa sillisalaattia, josta ei ota selvää edes kreationisti.

        Eli selvittäkää ensin keskenänne se, että mihin te itse uskotte, että tiedetään edes mistä keskustellaan. Jos te kreationistit ette sen sijaan kykene edes keskenänne päättämään, että mihin te loppujen lopuksi uskotte, niin kuinka kukaan ulkopuolinen voisi teitä uskoa tai ottaa edes vakavasti.

        Koska te kreationistit ette usko edes toisianne!

        "Miksi tiede tuhlaisi aikaansa debatoidakseen lukemattomilla eri tavoilla uskovien kreationistien kanssa. "

        Ei tarvikaan debatoida kreationistien kanssa. Vastaa vain muutamaan hassuun kysymykseen, niin päästään alkuun, muttaku se hermo tahtoo mennä jo heti keskustelun lähtökuopissa, kun evouskovilla alkaa olla liikaa kysymyksiä vastattavaksi. Tässäkään keskustelussa ei ole tullut ainuttakaan vastausta - mitä nyt räkytystä vaan.


      • Kyrmy kirjoitti:

        "Miksi tiede tuhlaisi aikaansa debatoidakseen lukemattomilla eri tavoilla uskovien kreationistien kanssa. "

        Ei tarvikaan debatoida kreationistien kanssa. Vastaa vain muutamaan hassuun kysymykseen, niin päästään alkuun, muttaku se hermo tahtoo mennä jo heti keskustelun lähtökuopissa, kun evouskovilla alkaa olla liikaa kysymyksiä vastattavaksi. Tässäkään keskustelussa ei ole tullut ainuttakaan vastausta - mitä nyt räkytystä vaan.

        Olisihan se ensin hyvä tietää, että onko kysyjä nuorenmaan kreationisti, ID:n kannattaja (eli lähes teistisen evoluution kannattaja), vanhanmaan kreationisti, progressiivisen kreationismin kannattaja vai mihinkä kysyjä edes uskoo.

        On helppo esittää väittämä, jota ei voi tieteen metodein kumota. Esim. miten kumota väittämä, että näitä havaitsemiamme maailmankaikkeuksia on kolme identtisesti muuten samanlaista versiota, mutta ne sijaitsevat eri ulottuvuuksissa. Eikä tuossa ollut edes yliluonnollista olettamaa mukana.

        Kun esitetään väite, eikä sitä kyetä perustelemaan, niin ei kenelläkään ole tarvetta sitä yrittää myöskään kumota.


      • Kyrmy
        qwertyilija kirjoitti:

        Olisihan se ensin hyvä tietää, että onko kysyjä nuorenmaan kreationisti, ID:n kannattaja (eli lähes teistisen evoluution kannattaja), vanhanmaan kreationisti, progressiivisen kreationismin kannattaja vai mihinkä kysyjä edes uskoo.

        On helppo esittää väittämä, jota ei voi tieteen metodein kumota. Esim. miten kumota väittämä, että näitä havaitsemiamme maailmankaikkeuksia on kolme identtisesti muuten samanlaista versiota, mutta ne sijaitsevat eri ulottuvuuksissa. Eikä tuossa ollut edes yliluonnollista olettamaa mukana.

        Kun esitetään väite, eikä sitä kyetä perustelemaan, niin ei kenelläkään ole tarvetta sitä yrittää myöskään kumota.

        Vastaa vain kysymykseeni niin päästään alkuun - muttaku et uskalla!

        "On helppo esittää väittämä, jota ei voi tieteen metodein kumota."

        Kyse ei ole kumoamisesta, vaan siitä että tieteessä täytyisi asia ensin tutkia tieteen metodeja hyödyntäen ja ottaa selvää ja vasta sitten pitää asiaa totena. Näin se tiede muissa asiakohdissa etenee.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Olisihan se ensin hyvä tietää, että onko kysyjä nuorenmaan kreationisti, ID:n kannattaja (eli lähes teistisen evoluution kannattaja), vanhanmaan kreationisti, progressiivisen kreationismin kannattaja vai mihinkä kysyjä edes uskoo.

        On helppo esittää väittämä, jota ei voi tieteen metodein kumota. Esim. miten kumota väittämä, että näitä havaitsemiamme maailmankaikkeuksia on kolme identtisesti muuten samanlaista versiota, mutta ne sijaitsevat eri ulottuvuuksissa. Eikä tuossa ollut edes yliluonnollista olettamaa mukana.

        Kun esitetään väite, eikä sitä kyetä perustelemaan, niin ei kenelläkään ole tarvetta sitä yrittää myöskään kumota.

        >Kun esitetään väite, eikä sitä kyetä perustelemaan, niin ei kenelläkään ole tarvetta sitä yrittää myöskään kumota.

        Juuri tätä olen koettanut selittää muutamille vatipäille kerta toisensa jälkeen. Sieltä heitetään järjettömiä väitteitä ilman näytön häivää, ja sitten niitä pitäisi alkaa kumota. Kun vastapuolelta todetaan että perustelujen puuttumisen vuoksi mitään kumottavaa ei ole edes esitetty, "uskova" toteaa olleensa oikeassa. Voi elämän kevät. 😁


      • Näin.ollen
        usko.vainen kirjoitti:

        Evoluutioprosesssi ei todellakaan synnytä mitään elämää vaan koko ajan sitä tuhoutuu.
        Ei läketiede ja biologia tarvitse mitään tietoja evoluutioteorioista.

        Annoin peukun tyhmästä toteamuksestasi.
        Biologia ynnä lääketieessä on avain asemassa elämä, evoluutio liittyy elämään ja elämän jatkumiseen ilman evoluutiota ei olisi jatkuvuutta. Kysy vaikka biolgilta tai vastaavalta ei minua tarvitse uskoa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ja hermo pettää jo vaikka emme ole edes esittäneet kuin vasta YHDEN kiusallisen kysymyksen, johon evoluutikot eivät osaa vastata. Eli ...

        Niin, satoihin "kiusallisiin" kysymyksiin on löydetty hyvät vastaukset mutta tähän yhteen ei vielä. Vastaa sinä nyt joutessasi, miten sanalla voi luoda universumin? Perustele vastauksesi tieteellisesti, sillä muutenhan se on yhdentekevä.

        On hullua kuinka luomisuskoiset tivaavat täällä meiltä maallikoilta vastauksia milloin mihinkin, jopa "kaiken teoriaan" aivan kuin sellainen tällä palstalla ideoitaisiin.

        No, tietenkin heillä on oma ja kenties netistä omaksuttu "kaiken teoria" joten ehkä he kuvittelevat sellaisen pulpahtavan meidän ihmeteltäväksi täälläkin.

        Todellisuudessa heitä ei kuitenkaan kiinnosta piiruakaan mitä vastataan. Kunhan jankuttavat samoja loppuun kuluneita "viisauksiaan" vaatien rivillä kahdella annettuja vastauksia kysymyksiin joiden perusteidenkin avaaminen saattaisi olla Raamatun mittainen tarina joka pitäisi vielä edes jollakin tavoin ymmärtää.

        Se ettei asia todellisuudessa kiinnosta on tietenkin havaittavissa siitä täydellisestä tietämättömyydestä mitä kysymystulva laadullisesti havainnollistaa .

        HS:n lasten tiedekysymykset-palstallakin esitetään terävämpiä ja oivaltavampia kysymyksiä mitä täällä keskiverto aikuinen luomisuskoinen fundamentalisti kykenee raapimaan kasaan.


      • Näin.ollen kirjoitti:

        Annoin peukun tyhmästä toteamuksestasi.
        Biologia ynnä lääketieessä on avain asemassa elämä, evoluutio liittyy elämään ja elämän jatkumiseen ilman evoluutiota ei olisi jatkuvuutta. Kysy vaikka biolgilta tai vastaavalta ei minua tarvitse uskoa.

        "Biologia ynnä lääketieessä on avain asemassa elämä, evoluutio liittyy elämään ja elämän jatkumiseen ilman evoluutiota ei olisi jatkuvuutta. "

        Täällä jotkut vain heittäytyvät tyhmemmiksi kuin ovatkaan ja olevinaan eivät ymmärrä, mistä evoluutiossa on kyse. Kunhan vain näin häiriköivät.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Biologia ynnä lääketieessä on avain asemassa elämä, evoluutio liittyy elämään ja elämän jatkumiseen ilman evoluutiota ei olisi jatkuvuutta. "

        Täällä jotkut vain heittäytyvät tyhmemmiksi kuin ovatkaan ja olevinaan eivät ymmärrä, mistä evoluutiossa on kyse. Kunhan vain näin häiriköivät.

        Mikä ihmisen seuraava aste ecoluutiossanne on? 😂
        Et siis usko mitä Raamattu sanoo luomisesta?


      • kyssäri.mummolle
        mummomuori kirjoitti:

        "Biologia ynnä lääketieessä on avain asemassa elämä, evoluutio liittyy elämään ja elämän jatkumiseen ilman evoluutiota ei olisi jatkuvuutta. "

        Täällä jotkut vain heittäytyvät tyhmemmiksi kuin ovatkaan ja olevinaan eivät ymmärrä, mistä evoluutiossa on kyse. Kunhan vain näin häiriköivät.

        Onko seuraava aste ecoluutiossa, että ihminen on kaksineuvoinen?


    • Aloittajan logiikan mukaan se että Patmos ei julkaise Setan tiedotteita tarkoittaa siis että Patmos harjoittaa sensurointia.

      • :-)

        Minä en ole se joka esitti tuon sensurointi väitteen aloituksessa.

        Aloittaja esitti sen.

        Ja kuten kirjoitin, ALOITTAJAN logiikan mukaan e että Patmos ei julkaise Setan tiedotteita tarkoittaa siis että Patmos harjoittaa sensurointia.

        Eikös vain?


      • Mikä se valhe on?

        Kerro ja perustele.


      • Aidsko.tehnyt.työtään

        Missä tässä niin väitetään?????

        "Kiitän seurakuntalainen.fi toimitusta viime vuosien yhteistyöstä ja blogieni lukijoita ruusuista ja risuista. On tullut aika ”tehdä päivärinnat”. Blogini jatkuvat luominen.fi -sivustolla: http://luominen.fi/pekan-blogi

        Reinikainen kyllästyi seurakuntalainen.fi:n jatkuvaan kirjoitustensa sensurointiin.
        Onko todellakin niin, että edes kristillisessä mediassa ei enää ole lupa julistaa Raamatun sanaa????"


      • Aidsko.tehnyt.työtään kirjoitti:

        Missä tässä niin väitetään?????

        "Kiitän seurakuntalainen.fi toimitusta viime vuosien yhteistyöstä ja blogieni lukijoita ruusuista ja risuista. On tullut aika ”tehdä päivärinnat”. Blogini jatkuvat luominen.fi -sivustolla: http://luominen.fi/pekan-blogi

        Reinikainen kyllästyi seurakuntalainen.fi:n jatkuvaan kirjoitustensa sensurointiin.
        Onko todellakin niin, että edes kristillisessä mediassa ei enää ole lupa julistaa Raamatun sanaa????"

        Juuri tuossa mitä lainasit, siinä esitetään väite että on sensuroitu.

        Lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä taas puutteita tänään räyhis?


      • Sinä Repeliini varmaan näet aloituksessa sana Seta 🤗?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinä Repeliini varmaan näet aloituksessa sana Seta 🤗?

        Jos luet kommenttini, ja kykenet ymmärtämään sen, kyse ei ole tuosta "seta" sanasta vaan siitä millaista logiikkaa käytät kun esität tietyn asian sensurointina.

        Mukava muuten kun kommentoit tätäkin nyt omalla rekatulla nimimerkilläsi etkä, kuten aikaisemmissa kommenteissasi, rekkaamattoman nimimerkin suojissa.

        :-)


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jos luet kommenttini, ja kykenet ymmärtämään sen, kyse ei ole tuosta "seta" sanasta vaan siitä millaista logiikkaa käytät kun esität tietyn asian sensurointina.

        Mukava muuten kun kommentoit tätäkin nyt omalla rekatulla nimimerkilläsi etkä, kuten aikaisemmissa kommenteissasi, rekkaamattoman nimimerkin suojissa.

        :-)

        Aivan liian vaikeatajuista kohdehenkilölle...


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Aivan liian vaikeatajuista kohdehenkilölle...

        Sinulle Repeliini tuntuu olevan kaikki niin kovin vaikeaa 😩
        Olen tulossa Tampereelle 11:56 junassa.
        Haluatko kasvotusten sanoa minulle jotakin?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Aivan liian vaikeatajuista kohdehenkilölle...

        Totta, ja kun aiheesta ei enää pystytä keskustelemaan siirrytään, kuten tämäkin ketju osoittaa, tyhjänpäiväiseen kommentointiin joka ei liity aiheeseen millään tavalla.


      • olet.raukkis
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinulle Repeliini tuntuu olevan kaikki niin kovin vaikeaa 😩
        Olen tulossa Tampereelle 11:56 junassa.
        Haluatko kasvotusten sanoa minulle jotakin?

        Jos oikeasti uskaltaisit tavata Repen, olisit ilmoittanut Tampereelle tulostasi jo aikaisemmin, etkä vajaa tunti ennen saapumistasi.


      • olet.raukkis kirjoitti:

        Jos oikeasti uskaltaisit tavata Repen, olisit ilmoittanut Tampereelle tulostasi jo aikaisemmin, etkä vajaa tunti ennen saapumistasi.

        Olen Tampereella huomisiltaan saakka joten Repe voi ehdottaa ajan ja paikan missä tapaamme jos häntä helpottaa puhua kanssani kasvotusten. Tuo jatkuva palstanälvimisensä ei näytä helpottavan muuten 😉


      • olet.raukkis
        usko.vainen kirjoitti:

        Olen Tampereella huomisiltaan saakka joten Repe voi ehdottaa ajan ja paikan missä tapaamme jos häntä helpottaa puhua kanssani kasvotusten. Tuo jatkuva palstanälvimisensä ei näytä helpottavan muuten 😉

        Olen 100-varma ettet uskaltaisi tulla paikalle.


      • olet.raukkis kirjoitti:

        Olen 100-varma ettet uskaltaisi tulla paikalle.

        Olet siis Repe 😂


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Aivan liian vaikeatajuista kohdehenkilölle...

        Juna on 6 min myöhässä, nähdään! Minä kyllä tunnistan sinut 🤗


      • ManiManiMani
        usko.vainen kirjoitti:

        Juna on 6 min myöhässä, nähdään! Minä kyllä tunnistan sinut 🤗

        Taivas on kaltaistesi vähämielisten jankuttajien, pitäkää hyvänänne 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


      • kaksnaamaista.sakkia
        ManiManiMani kirjoitti:

        Taivas on kaltaistesi vähämielisten jankuttajien, pitäkää hyvänänne 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        Tosi on!


      • olet.raukkis kirjoitti:

        Olen 100-varma ettet uskaltaisi tulla paikalle.

        Räyhis yrittää täälläkin hyppyyttää ihmisiä jankkaamaan älyttömyyksiä, joten olet hyvin todennäköisesti oikeassa. Tyydytys siitä että hän olisi saanut inhoamansa henkilön lähtemään "tapaamiseen" olisi varmasti käsinkosketeltava.

        Viimeksi kun Räyhis julisti käyvänsä Tampereella äitiään katsomassa, hän roikkui palstalla aivan normaalisti. Ehkä se oli vain armeliaisuutta vanhaa äitiparkaa kohtaan.👙


      • demoralisointiako
        kaksnaamaista.sakkia kirjoitti:

        Tosi on!

        Repe, Eerika, jankka ja vastaavat eivät enää osaa muuta tehdä kuin jankuttaa tunnista toiseen. Heidän tapansa keskustella on kärsinyt haaksirikon.


      • tietoa.sinusta
        demoralisointiako kirjoitti:

        Repe, Eerika, jankka ja vastaavat eivät enää osaa muuta tehdä kuin jankuttaa tunnista toiseen. Heidän tapansa keskustella on kärsinyt haaksirikon.

        Nuohan on hyvin erilaisia keskustelijoita keskenään, kaikki. Oletan että haukkumasi jankka on YEV. Et kai vaan sotke omaa tyylisäsi toisiin? :=)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Räyhis yrittää täälläkin hyppyyttää ihmisiä jankkaamaan älyttömyyksiä, joten olet hyvin todennäköisesti oikeassa. Tyydytys siitä että hän olisi saanut inhoamansa henkilön lähtemään "tapaamiseen" olisi varmasti käsinkosketeltava.

        Viimeksi kun Räyhis julisti käyvänsä Tampereella äitiään katsomassa, hän roikkui palstalla aivan normaalisti. Ehkä se oli vain armeliaisuutta vanhaa äitiparkaa kohtaan.👙

        Onhan hänellä varmaan mukana mielikuvitusvaimonsa, vaikka kirjoittikin soolona tulevansa Tampereelle.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulle Repeliini tuntuu olevan kaikki niin kovin vaikeaa 😩
        Olen tulossa Tampereelle 11:56 junassa.
        Haluatko kasvotusten sanoa minulle jotakin?

        Miksi k u k a a n haluaisi sanoa sinulle kasvotusten yhtään mitään?


      • Aberkios kirjoitti:

        Miksi k u k a a n haluaisi sanoa sinulle kasvotusten yhtään mitään?

        Jaa-a. Ehkä nähdäkseen naaman, joka ei kelpaa kuin Kyllikki Nyrkille? Eikä siinäkään ole pakko mitään sanoa. 😜


      • tietääkö.joku
        tietoa.sinusta kirjoitti:

        Nuohan on hyvin erilaisia keskustelijoita keskenään, kaikki. Oletan että haukkumasi jankka on YEV. Et kai vaan sotke omaa tyylisäsi toisiin? :=)

        Miksi nuo kolme räyhisjankkaa Eerika, Repe ja YRV eivät koskaan jankka ja räyhää toisilleen????


      • ooo-nanille
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa-a. Ehkä nähdäkseen naaman, joka ei kelpaa kuin Kyllikki Nyrkille? Eikä siinäkään ole pakko mitään sanoa. 😜

        Oletko taas o-nanoinut itsesi uuvuksiin?


      • yrjö-vaimosi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa-a. Ehkä nähdäkseen naaman, joka ei kelpaa kuin Kyllikki Nyrkille? Eikä siinäkään ole pakko mitään sanoa. 😜

        Sinun tyttöystäväsi on sanottu olevan Kyllikki Nyrkki. Ilmeisesti se teki sinuun vaikutuksen kun nyt matkit muiden sanomisia ;););)


      • repe.ooo-nan
        ooo-nanille kirjoitti:

        Oletko taas o-nanoinut itsesi uuvuksiin?

        On se!


      • kumpijakampi_
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa-a. Ehkä nähdäkseen naaman, joka ei kelpaa kuin Kyllikki Nyrkille? Eikä siinäkään ole pakko mitään sanoa. 😜

        Kumpi väsyy ensin Kyllikkisi ensin vai Nyrkkisi?


      • Täsmäleen näin se menee. Tämä outo uhriutuminen siitä, että kaikki toki valitsevat sen materiaalin, jota julkaisevat. Miksi kenenkään pitäisi julkaista sellaista, mikä on vastoin omaa linjaa?


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        Täsmäleen näin se menee. Tämä outo uhriutuminen siitä, että kaikki toki valitsevat sen materiaalin, jota julkaisevat. Miksi kenenkään pitäisi julkaista sellaista, mikä on vastoin omaa linjaa?

        Hyvä, että sinäkin olet huolissasi Repen maanisesta ona-noinnista!


      • mummomuori kirjoitti:

        Täsmäleen näin se menee. Tämä outo uhriutuminen siitä, että kaikki toki valitsevat sen materiaalin, jota julkaisevat. Miksi kenenkään pitäisi julkaista sellaista, mikä on vastoin omaa linjaa?

        >Miksi kenenkään pitäisi julkaista sellaista, mikä on vastoin omaa linjaa?

        Siksi että omat höperrykset ovat joillekuille maailman napa ja keskipiste, vaikka ne olisivat vain höperryksiä.


      • onanoitko.nytkin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Miksi kenenkään pitäisi julkaista sellaista, mikä on vastoin omaa linjaa?

        Siksi että omat höperrykset ovat joillekuille maailman napa ja keskipiste, vaikka ne olisivat vain höperryksiä.

        Sinulle näin on mutta eipä juuri muille.


    • Ei tuokaan enää ihmetytä. Joutuuhan jo ev.lut kirkonkin tilaisuuksistakin valikoimaan, että mihin voi osallistua ja mihin ei, jos ei halua kuulla Raamatun vesitystä. Voi aikoja, voi tapoja ei voi muuta enää sanoa. Onneksi uskominen ei ole kirkkoon sidottu.

      • aamenta

        Aamenta!


      • Asian voi nähdä päinvastoinkin. Nyt voi valita, että menee kuulemaan rakentavaa saarnaa, ellei halua kuulla niitä ikiaikaisia uhkailuja ja loppuun kaluttuja lauseita.


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        Asian voi nähdä päinvastoinkin. Nyt voi valita, että menee kuulemaan rakentavaa saarnaa, ellei halua kuulla niitä ikiaikaisia uhkailuja ja loppuun kaluttuja lauseita.

        Mikähän nyt on vihaviestisi ja kehen se kohdistuu?


      • aaamentatähän
        mummohuori kirjoitti:

        Mikähän nyt on vihaviestisi ja kehen se kohdistuu?

        Mummomuori pitää apostolista evankeliumia loppuun kaluttuina lauseina.

        Evankeliumissa on aina ollut tuore Jumalan voima mukana, vaikka lauseita on käytetty jo 2000 vuotta. Katsotaan vaan kuka lopulta seisoo viimeisenä multien päällä.

        Job 19:25

        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.


      • mummohuori kirjoitti:

        Mikähän nyt on vihaviestisi ja kehen se kohdistuu?

        Missä sinä nyt näet vihaviestiä? Et ole tainnut lainkaan ymmärtää mistä siinä on kyse.

        Tarkoitin sitä, että minulla on ystävä, joka tuntee eri papit. Kun joku tietty pappi on saarnaamassa, minä voi siis valita, lähdenkö sanan kuuloon vai en. Toki välillä voi käydä kuuntelemassa "perinteistä", mutta saan paljon enemmän Sanaa, kun menen kuuntelemaan jotain toista pappia.

        Valita siis voi kumpaankin suuntaan!


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        Missä sinä nyt näet vihaviestiä? Et ole tainnut lainkaan ymmärtää mistä siinä on kyse.

        Tarkoitin sitä, että minulla on ystävä, joka tuntee eri papit. Kun joku tietty pappi on saarnaamassa, minä voi siis valita, lähdenkö sanan kuuloon vai en. Toki välillä voi käydä kuuntelemassa "perinteistä", mutta saan paljon enemmän Sanaa, kun menen kuuntelemaan jotain toista pappia.

        Valita siis voi kumpaankin suuntaan!

        "halua kuulla niitä ikiaikaisia uhkailuja ja loppuun kaluttuja lauseita. "

        Mitä näillä tarkoitat? Eikös uhkailut ole vihapuhetta?


      • mummomuori kirjoitti:

        Missä sinä nyt näet vihaviestiä? Et ole tainnut lainkaan ymmärtää mistä siinä on kyse.

        Tarkoitin sitä, että minulla on ystävä, joka tuntee eri papit. Kun joku tietty pappi on saarnaamassa, minä voi siis valita, lähdenkö sanan kuuloon vai en. Toki välillä voi käydä kuuntelemassa "perinteistä", mutta saan paljon enemmän Sanaa, kun menen kuuntelemaan jotain toista pappia.

        Valita siis voi kumpaankin suuntaan!

        Kiva kun kysyt tuota itseltäsi :D


    • Mielenkiintoista. Seurakuntalainen.fi edustaa näitä tahoja: ”…eri kristillisten medioiden yhteinen uutissivusto. Mukana ovat Aikamedia Oy, Karas-Sana Oy, Kustannus Oy Uusi Tie, Medialähetys Sanansaattajat, Nuotta.com, Perussanoma Oy, Päivä Oy ja Radio Dei.”
      Sivusto on julkaissut lukuisia Reinikaisen kirjoitelmia, sensuroimatta. Nyt varsinainen kuona kirjoitus sai omatkin piirit vavahtamaan.

      ”Kirkkomme diktaattorihallitsija viime kädessä lopulta dikteeraa…”
      ”Vatikaanin kirkkovalas nielaisee pahaa aavistamattoman kirkkokiiskemme.”
      ”Ensimmäinen jesuiittapaavi on istuttanut implanttinsa juonittelemaan joka niemeen, notkoon ja saarelmaan.”

      Hyökkäys on aika raju ja aggressiivinen. Räävittömät nimittelyt ovat täällä toki tuttuja, mutta mikä sai omatkin tätä pelästymään?

      Politiikkaa ujutetaan mukaan kuin huomaamatta. Reinikainen suomii mm. Satakunnan kansan uutista, jossa hänen mielestään ”…hyökätään perussuomalaisten presidenttiehdokkaan kimppuun. Laura Huhtasaaren anteeksiantamaton synti on, että ”kristittynä hän uskoo luomiseen…”.

      ”…tieteenvastaisuudella innokkaimmin elämöivät eivät koulutuksensa puolesta edes itse ymmärrä, mistä puhutaan. Mitä toimittaja, teologi, tähtitieteilijä tai fyysikko ymmärtää anatomiasta tai fysiologiasta?”

      Jostain syystä tämä enemmän järjestöjyränä toiminut entinen kuntoutus ja koululääkäri omasta mielestään hakkaa koska tahansa nuo asiantuntijat?

      ”Uskovien on hyvä osata antikristillisten artikkelien analyysi ja ymmärtää, että Raamattuun myötämielisesti suhtautuvia artikkeleita ei maallistuneessa mediassa eikä myöskään kirkon ”puolivirallisissa äänitorvissa”, kuten Kotimaa ja Kirkko ja kaupunki -lehdissä ja niiden klooneissa, julkaista tässä luopumuksen ajassa.”

      Tosi asiassa kyllä sielläkin on ollut Raamattuun myötämielisesti suhtautuvia artikkeleja lukuisat määrät, mutta ei ehkä sellaista poliittista ID agendaa? Joka ei edes luterilaisuuteen kuulu.

      ”Onneksi meillä vielä on seurakuntalainen.fi, viimeinen sananvapauden linnake, jossa ei tarvitse olla poliittisesti korrekti, käyttää kukkaiskieltä tai sanailla samanmielisten seurassa.”

      Jaa a, eipä siellä tarvitse olla oikeellinen tai asiallinen – huonot ja pahat tavat kun ovat nykyään kunniassa, mutta näemmä jotain rotia omatkin tuntuvat pitävän?

      • ihmisluontorappeutuu

        Ainakin tuo iänikuinen ilkeä tyylisi on omaksuttu nykyajan some-maailmasta, jossa ihmiset näköjään keskittyy vain repimään toisiaan hajalle.


      • en.pidä
        ihmisluontorappeutuu kirjoitti:

        Ainakin tuo iänikuinen ilkeä tyylisi on omaksuttu nykyajan some-maailmasta, jossa ihmiset näköjään keskittyy vain repimään toisiaan hajalle.

        Mummo on ilkeä jankatkera ihminen.


      • Pekka mollasi liian montaa tahoa, niin että omatkin sai kuraa niskaan ja sehän ei ole noissa piireissä tapana eli siellä ei revitä auki ja julisteta keskinäisiä erimielisyyksiä.

        Pekka näytti keskaria koko yhteiskunnalle ja valtaosalle fundamentalistejakin ja noin laajan porukan hallitsemassa Seurakuntalaisessa aika moni sai Pekalta tukkapöllyä.

        Eikä Pekka Reinikainen mitään "päivärintoja" tehnyt vaan se sai potkut persauksille. Pekka heitettiin niska-perse-otteella ovesta ulos. Jos tuo on Pekan käsitys "päivärinnoista" niin sitten Pekka teki ne.


      • lesbohäät
        qwertyilija kirjoitti:

        Pekka mollasi liian montaa tahoa, niin että omatkin sai kuraa niskaan ja sehän ei ole noissa piireissä tapana eli siellä ei revitä auki ja julisteta keskinäisiä erimielisyyksiä.

        Pekka näytti keskaria koko yhteiskunnalle ja valtaosalle fundamentalistejakin ja noin laajan porukan hallitsemassa Seurakuntalaisessa aika moni sai Pekalta tukkapöllyä.

        Eikä Pekka Reinikainen mitään "päivärintoja" tehnyt vaan se sai potkut persauksille. Pekka heitettiin niska-perse-otteella ovesta ulos. Jos tuo on Pekan käsitys "päivärinnoista" niin sitten Pekka teki ne.

        Joko siskontyttösi on vihitty naisen kanssa?


      • ihmisluontorappeutuu kirjoitti:

        Ainakin tuo iänikuinen ilkeä tyylisi on omaksuttu nykyajan some-maailmasta, jossa ihmiset näköjään keskittyy vain repimään toisiaan hajalle.

        Eli kun Reinikainen on ilkeä ja paha, se onkin hyvä juttu? Mielestäni hän repii hajalle aika tavalla.


      • luovuilkeydestä
        mummomuori kirjoitti:

        Eli kun Reinikainen on ilkeä ja paha, se onkin hyvä juttu? Mielestäni hän repii hajalle aika tavalla.

        Ei vaan tuo ilkeä tyylisi panna omia ajatuksiasi toisen kontolle.


      • luovuilkeydestä kirjoitti:

        Ei vaan tuo ilkeä tyylisi panna omia ajatuksiasi toisen kontolle.

        Kenen kontolle minä nyt laitoin ja mitä? Osaatko perustella lainkaan?


      • qwertyilija kirjoitti:

        Pekka mollasi liian montaa tahoa, niin että omatkin sai kuraa niskaan ja sehän ei ole noissa piireissä tapana eli siellä ei revitä auki ja julisteta keskinäisiä erimielisyyksiä.

        Pekka näytti keskaria koko yhteiskunnalle ja valtaosalle fundamentalistejakin ja noin laajan porukan hallitsemassa Seurakuntalaisessa aika moni sai Pekalta tukkapöllyä.

        Eikä Pekka Reinikainen mitään "päivärintoja" tehnyt vaan se sai potkut persauksille. Pekka heitettiin niska-perse-otteella ovesta ulos. Jos tuo on Pekan käsitys "päivärinnoista" niin sitten Pekka teki ne.

        "Pekka näytti keskaria koko yhteiskunnalle ja valtaosalle fundamentalistejakin ja noin laajan porukan hallitsemassa Seurakuntalaisessa aika moni sai Pekalta tukkapöllyä."

        Näin siinä taisi käydä. Olihan tuo melkoinen "vuodatus" jolla taisi pitkia omiaankin?


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        "Pekka näytti keskaria koko yhteiskunnalle ja valtaosalle fundamentalistejakin ja noin laajan porukan hallitsemassa Seurakuntalaisessa aika moni sai Pekalta tukkapöllyä."

        Näin siinä taisi käydä. Olihan tuo melkoinen "vuodatus" jolla taisi pitkia omiaankin?

        Kerrotko mummo mitä sellaista Pekka on kirjottanut mikä on Raamatun sanan vastaista?


    • Voi olla että Reinikaisella tuli riitaa ihan jostakin muusta ja keksi sitten tekosyyn läimäyttää oven kiinni.

      • Siinä riidan aiheuttaneessa kirjoituksessaan Pekka kehui, että Seurakuntalainen on viimeinen foorumi, missä voi kirjoittaa kumartelematta ketään. Kun sai lemput, niin kiitti lukijoitaan ja kertoi tekevänsä "päivärinnat". Suutiko Pekka kirjoituksensa poistosta ja lähti vai saiko lemput.

        Olen suht varma, että Pekka sai lemput, koskapa Pekka evankelioi jokaisessa jutussaan ja Seurakuntalinen oli viimeinen paikka, josta Pekan blogit oli kaikkien helposti löydettävissä. Todella vaikea uskoa, että Pekka olisi vapaaehtoisesti luopunut tuosta viimeisestä foorumistaan jolla oli edes jonkinlainen lukijakunta.

        Mutta varmaksi ei tiedä kuin kuin Pekka ja Seurakuntalaisen johto.


      • laita.linkki
        qwertyilija kirjoitti:

        Siinä riidan aiheuttaneessa kirjoituksessaan Pekka kehui, että Seurakuntalainen on viimeinen foorumi, missä voi kirjoittaa kumartelematta ketään. Kun sai lemput, niin kiitti lukijoitaan ja kertoi tekevänsä "päivärinnat". Suutiko Pekka kirjoituksensa poistosta ja lähti vai saiko lemput.

        Olen suht varma, että Pekka sai lemput, koskapa Pekka evankelioi jokaisessa jutussaan ja Seurakuntalinen oli viimeinen paikka, josta Pekan blogit oli kaikkien helposti löydettävissä. Todella vaikea uskoa, että Pekka olisi vapaaehtoisesti luopunut tuosta viimeisestä foorumistaan jolla oli edes jonkinlainen lukijakunta.

        Mutta varmaksi ei tiedä kuin kuin Pekka ja Seurakuntalaisen johto.

        Onko sinulla se kirjoitus?



      • laita.linkki

      • laita.linkki kirjoitti:

        Ei tuossa linkissä noin sanota!

        Pekka Reinikainen: Antikristillisen median analyysi
        Ihmiset ovat heittäneet aivonsa hattuhyllylle. He kuvittelevat ajattelevansa itse, mutta todellisuudessa maallistunut media muodostaa heidän mielipiteensä. Kristityt eivät ole immuuneja tälle aivopesulle. He ovat unohtaneet ”uskon kilpensä” (Ef.6:16) naulakkoon kuin rikkinäisen sateenvarjonsa.
        Jos haluat miellyttää maailmaa, sinun on kuljettava johtavien tiedotusvälineiden talutusnuorassa
        Olen aikaisemmin todennut, että maailman mielipiteen muodostaa viitisenkymmentä johtavaa journalistia. Heille on yhteistä raamatullisen kristinuskon vastustaminen. Nyt on muotia sukupuolen hämärtäminen. Jeesuksen sanat, joiden mukaan mies ja nainen luotiin heti luomakunnan alkuviikolla (Matt.19:4), ovat mitätöinnin kohteena. Kirkon viralliset äänitorvet seuraavat heitä kuin hai laivaa. Koomisinta tässä komediassa on, että uusdarvinistit eivät tiedä, kuinka suvullinen lisääntyminen olisi voinut kehittyä siitä nyt puhumattakaan, miksi se olisi kehittynyt tälle bakteerien hallitsemalle planeetalle!
        Media vie myös viranomaisia kuin pässejä narussa
        Opetushallituksen korkeapalkkaiset kansankynttilät tuottivat lasten sukupuoli-identiteetin tehosekoitindirektiivin. Tämä akateemisten ajatusten Tonava loihti lopputyönään satavuotiaan Suomen päiväkoteihin myös ruokalorun, jolla ruokarukous korvataan. Kun kristillisyys kitketään pois, on helpompi kumota tyttöjen ja poikien käsitys itsestään ja vähentää sukupuolen hämärtämisen aiheuttamaa närästystä.
        Mindfulness eli buddhismi on otettu kouluissa käyttöön lasten ”oppimista edistämään” ja ”mielenterveyttä kohentamaan”. Mantraa saa koulussa hokea, se kuulemma ”rauhoittaa”, mutta rukous on kauhistus.
        Kun nyt opetushallitus on näin kunnostautunut, sen voisi jo päästää eläkkeelle, sillä onhan meillä Opetus- ja kulttuuriministeriö, joka voi pohtia saako Suvivirttä laulaa ja muita tärkeitä asioita.  Miksi kustantaa verovaroista kahta päällekkäistä pannukakkua?
        Antikristilliset toimijat on helppo tunnistaa,
        siitä, että he pyrkivät johdonmukaisesti kumoamaan kaikki Jumalan kymmen käskyä.
        Raamatullisia kristittyjä vihaavat toimittajat ja toimijat ovat uskomattoman uskonnollisia
        Heidän uskontonsa on humanismi, joka puolustaa oikeutta syntyvyyden säännöstelyyn, aborttiin, avioeroon, aikuisten väliseen vapaaehtoiseen seksuaaliseen vapauteen ja eutanasiaan. Monet ovat myös ekofasisteja.
        Toisin sanoen, ei saa ”lisääntyä ja täyttää maata” eikä ”ihminen saa ottaa sitä valtaansa” (1.Moos.1:28)
        Humanismin omaksunut läntinen maailma on pian ehkäissyt ja abortoinut itsensä kartalta ja muutaman sukupolven kuluttua tarpeettomiksi käyvät kirkot muutetaan moskeijoiksi.
        Raamatusta ja Jumalasta luopunut humanisti on ”vaihtanut totuuden valheeseen ja kunnioittaa ja palvelee luotua enemmmän kuin Luojaa” (Room.1:25).
        Kukaan ei puutu ihmistaimien tappamiseen
        Oletko havainnut, että piispasi tai pappisi julistaisi, että abortti tosiasiallisesti täyttää murhan määritelmän? Maallistunut media murhaisi sanan säilällä tällaisen kirkonmiehen. Ilta-Sanomiin piispa pääsee kyllä, jos hurskaasti huolestuu jääkiekkoliigan kovista taklauksista! Sinäkin tosin olet murhaaja, jos hyväksyt abortin.
        Tässä massiivisessa massamurhassa tapetaan Suomessa päivittäin koululuokallinen lapsia ja maailmanlaajuisesti vuosittain surmattujen määrä on suurempi kuin natsien toimeenpanemassa holokaustissa. Kun Efraim Zuroffilta, Simon Wiesenthal keskuksen natsirikollisia metsästävältä juristilta, kysyttiin, miksi hän ei valinnut hyväpalkkaisen juristin uraa New Yorkissa, Zuroff sanoi: ”Kuinka voisin kuolemani jälkeen vastata tuonpuoleisessa miljoonien murhattujen juutalaisten kysymykseen ’mitä teit asiassamme?’”.  Zuroffin suomeksi julkaistu kirja, Viimeinen mahdollisuus on todella silmiä avaava teos.
        Kanaanilaiset hävitettiin luvatusta maasta, koska he eivät tehneet parannusta lasten uhraamisesta, vaikka Jumala antoi kärsivällisyydessään heille 400 vuotta aikaa (1.Moos.15:16). Suomessa tätä päivittäistä koululuokan murhaamista on harrastettu 46 vuotta, enimmillään uhreja oli 23 000 vuonna 1973, jolloin joka kolmas ihmistaimi eliminoitiin. Tätä vauhtia viimeinen etninen suomalainen syntyy vuonna 2067.

        Seksuaalinen sekoilu on aikamme median tunnusmerkki
        ja eräät piispat ovat ryhtyneet puolustamaan sitä julkisesti, koska haluavat miellyttää maailmaa. Miten tähän on jouduttu? Asia selviää Roomalaiskirjeen 1. luvusta. Kun Jumalan Sanaa ei kunnioiteta, niin Hän on ”jättänyt heidät kelvottoman mielen valtaan tekemään sopimattomia” (1:28).


    • On vain ajan kysymys, milloin Kirkolliskokouksessa
      uitetaan läpi maailmaa miellyttävä opin muutos. Edustajien epäraamatullinen enemmistö kävelee 25% suuruisen raamatullisen vähemmistön yli. Se käy helpommin kuin tikkunekun ottaminen lapselta, kun toistellaan pirullisen ovelasti, että ”eihän tässä kirkon oppia suinkaan muuteta”, vaan tässä vain huolehditaan vähemmistöjä rakastavien pappien ”omantunnonvapaudesta”. Näiden sodomalaisten pappien naamakuvagalleriaa voivat kaikki ihailla suurimman päivälehden sivulla (Jes.3:9). Jokainen tietää sanomattakin, mitä tällaisesta ”vähemmistön rakastamisesta” seuraa näille villiintyneille ihmispoloille. Kyse on ”helvetinmoisesta rakkaudesta”, raamatullista ilmaisua käyttääkseni. Näin ei tietenkään saisi sanoa, sillä totuuden esiin tuominen on nykykirkossa luokiteltu synniksi.
      Kirkkomme diktaattorihallitsija viime kädessä lopulta dikteeraa äänestysjärjestyksen tai hakee päätökselleen näennäisen tuen Kirkolliskokouksen ”laajennetulta puhemiesneuvostolta”, yksinkertaisella enemmistöllä. Tämäkin taikatemppu on jo testattu – vähemmistösuoja on jo kerran kätevästi kumottu yksinkertaisella enemmistöllä! Tässä vaiheessa olisi syytä selvittää, mihin tästä, mahdollisesti edessä olevasta päätöksenteon irvikuvasta, voi valittaa, vai jääkö seuraamuksien langettaminen Ylimmän oikeusistuimen tehtäväksi?
      Kirkon ongelma on, että teologiset tiedekunnat ovat tuhonneet Raamatun arvovallan ja miespapeista Jumalan Sanaa ei vapaa-aikanaan tutki kuin 16%, naispapit tätäkin vähemmän. Monet maallikot tuntevat Raamatun paljon nykypappeja paremmin. Huono Raamatun tunteminen johtaa harhaoppiseen (2.Piet.2:1) kirkkoon ja Lutherin työn tärveltymiseen.
      Uskonpuhdistuksen merkkivuonna
      pidettiin Lohjan kirkossa messu, joka radioitiin YLE ykkösen kautta 24.9. Olin ajaa ojaan, kun kuuntelin sitä autoradiosta. Kun ehtoollisen vietto alkoi, kuoro lauloi ”neitsyt Maria, auta minua”! Kyseinen kirkko on tosin entinen katolinen kirkko ja sen seiniin maalatut tuonaikaiset töherrykset otettiin kalkin alta esiin jo vuosikymmeniä sitten, mutta tämä veisuu sai varmasti Lutherin kääntymään haudassaan. Mitä tekemistä Marialla on ehtoollisessa, jota katoliset eivät vietä Herran muistoksi (Luuk.22:19), vaan he uhraavat siinä Kristuksen yhä uudelleen. Marian roolista katolisessa kirkossa kiinnostuneet voivat kuunnella edesmenneen hovioikeudenneuvos Paavo Hiltusen selonteon: https://raamattu365.fi/sermon/894
      Näyttää siltä, että Vatikaanin kirkkovalas nielaisee pahaa aavistamattoman kirkkokiiskemme. Ensimmäinen jesuiittapaavi on istuttanut implanttinsa juonittelemaan joka niemeen, notkoon ja saarelmaan. Mikä on heidän taktiikkansa, se käy ilmi jesuiittojen valasta: http://www.kotipetripaavola.com/jesuiitat.html

    • Paavia pidetään ”Jumalan Pojan sijaisena”. Nykyinen paavi on ottanut sijaisuuden niin tosissaan, että hän syrjäyttää jo Herransakin. Franciscus varoittaa, että on ”vaarallista solmia henkilökohtainen suhde Jeesukseen”. Kaiken pitää tapahtua katolisen kirkon välityksellä ( = rukoukset vain Marian kautta jesuiittojen tapaan) katso (englanniksi): https://www.youtube.com/watch?v=pmjAjrlrE10  https://www.youtube.com/watch?v=tSQfr8ikPk4
      On vain ajan kysymys, milloin kirkostamme tulee katolinen kappeliseurakunta
      Vatikaanin naispapiton aborttia ja eutanasiaa vastustava vaihtoehto on autuaan unohduksen antava unilääke monille hurskaille herätyskristityille, jotka ovat jo pahasti nukkuneet pommiin. He eivät ole havahtuneet ylikäymättömiin opillisiin ongelmiin, jotka jesuiitat ovat naamioineet ”neuvottelukysymyksiksi”. Paavien ex-cathedra päähänpistot liimataan Raamatusta irti revittyjen sivujen tilalle ja on hyväuskoista hölmöyttä luulla, että niitä muutettaisiin. Luther käytti selkokieltä paavista puhuessaan. Raamattu ei tunne Rooman kirkkoruhtinasta. Pietari ei ollut ensimmäinen naimaton paavi kuten katoliset väittävät, vaan hänellä oli anoppi (Matt.8:14).
      Kyllä protestantitkin osaavat
      Jumalan kymmenestä käskystä viimeinen kumotaan, jos armomurha laillistetaan maallisella lainsäädännöllä. Kyseessä on ”lopullinen ratkaisu”, jolla siirrytään laittomuuden aikaan. Mitä voi olla oven edessä, siitä kerron lokakuussa ilmestyvässä kirjassani Eutanasia – lopullinen ratkaisu?
      Media vainoaa vain Raamattunsa todesta ottavia uskovia
      vihapuheella. Uskonnollisten ihmisten väärää rauhaa ei häiritä, jos he sopulilaumana mukautuvat maailman menoon.
      Uskovien on hyvä harjaantua antikristillisen mediaviestinnän analyysiin
      Seuraavassa alleviivaan sanat, joista diagnoosi tehdään. Otan ruumiinavauksen kohteeksi Satakunnan kansan tuoreen artikkelin (4.9), jonka otsikko on ”Jumala vai Darwin?”
      Artikkeli on ensinnäkin puhtaan poliittinen. Siinä hyökätään perussuomalaisten presidenttiehdokkaan kimppuun. Laura Huhtasaaren anteeksiantamaton synti on, että ”kristittynä hän uskoo luomiseen”. Tämä tarkoittanee, että kunnon kristitty ei saa uskoa luomiseen! Sama lehti on aikaisemmin syyttänyt allekirjoittanutta ja emeritusprofessori Matti Leisolaa harhaopin tuomisesta kirkkoon, kun taannoin puolustimme Raamatun luomiskertomusta Keski-Porin seurakunnassa.

    • Kehitysopillinen komedia jatkuu syksyn 2017 ylioppilaskirjoituksissa,
      missä biologian kysymys kuuluu: ” Miten synteettisen evoluutioteorian avulla selitetään nykyisten kirahvien pitkän kaulan kehittyminen evoluution kuluessa”? Mahtaako kysyjä edes ymmärtää mitä kysyy? ”Oikeassa” vastauksessa pitäisi selvittää, sen ohella mihin pitkää kaulaa tarvitaan, mitä muita ominaisuuksia kirahvi tarvitsee, kun sillä on pitkä kaula. Kaulanikamat nimittäin niveltyvät pallonivelillä ja 200 kilon kaulan ynnä pään nostamisen on tapahduttava nopeasti, kun eläin juo, koska vain silloin leijona uskaltaa hyökätä. Pää ja kaula pompautetaan korkeuksiin paksun niskajänteen avulla ilman lihastyötä.  Kirahvi syö miellään ruohoa ja korkeuksissa kasvavat akaasiapuiden ovat varsin piikkisiä. Tästä syystä kirahvin kielen pitää olla 60 cm pitkä ja pinnaltaan peitetty piikeiltä suojaavaan ”rukkaseen”. Kirahvit kuolisivat nälkään pelkillä akaasiapuiden lehdillä, sillä puut viestittävät kaasulla toisilleen, että nyt ne tulivat syömään ja viestin vastaanottaneet viereiset puut muuttavat lehtensä pahanmakuisiksi! Tietysti pitäisi myös selvittää kaulaan liittyvien anatomisten ja fysiologisten toimintojen ”evoluutio”. Aivot ovat 2 metriä sydäntä korkeammalla ja keuhkot 2 metrin päässä sieraimista. Tästä seuraa, että tarvitaan muun muassa:
      – rete mirabileksi kutsuttu valtimoverkosto kallon alle painetta säätämään ja aivoverenvuotoa estämään, kun eläin juo
      – laskimoiden läpät, samassa tilanteessa aivoverenvuotoa estämään
      – riittävän suuri sydän verenpaineen nostamiseksi
      – riittävän suuret keuhkot pitkän henkitorven aiheuttaman kuolleen ilmatilan haitan kumoamiseksi
      Tässä ei kuitenkaan vielä ole kaikki. Kehitysbiologien pohdinta on jäänyt pahemman kerran puolitiehen. Heidän sokea sitoutumisensa ”tunnustukselliseen” uusdarvinismiin todistaa evoluutiotarinan tieteellisen typeryyden. Kun suunnittelupöydällä on 6 metrin korkuinen eläin, on muistettava suunnitella korkealle ulottuvan kaulan ohella myös pitkät alaraajat, joihin kohdistuu myös valtimo- ja laskimopaineen aiheuttama ongelma, seisten synnyttämisen riskistä nyt puhumattakaan. Kaikkeen tähän verrattuna mäyräkoiran jalostaminen sudesta on helppo nakki. Kuinka kirahvin pitkään kaulaan ja anatomiaan liittyvien pitkien raajojen ongelma on ratkaistu, siitä kerron kirjassani Eläimet opettavat. Väite, jonka mukaan sattumanvaraiset mutaatiot ja luonnonvalinta saisivat kaiken tämän aikaan ei ole pelkästään koominen vaan myös 100% epätieteellinen. Edes maailmankaikkeuden oletettu 13,8 miljardin vuoden ikä ei riittäisi siihen, että tarvittavat, oikealla tavalla kokonaisuuden rakentavat ja yhteensopivat, mutatoituneet geenit vakiintuisivat kehittyvien pitkäkaulaisten populaatioon. Oikea vastaus ylioppilaskokeen kysymykseen on, että Jumala on luonut kirahvin, mutta totuuden toteamisesta ylioppilaslautakunta palkinnee nollalla pisteellä.
      Uusdarvinisten parjaama Huhtasaari on kirjoittanut:
      ”Jos sammakosta tulee prinssi, se on satua, mutta jos sammakosta tulee prinssi vuosien ja vuosien päästä, se onkin tiedettä”
      Aivan oikein. Alkuaineet eivät rakenna ihmisiä itsestään. Uusdarvinismin mukaan alkuliemi kehitti solun, josta tuli monisoluinen eliö, kävelevä kala, sammakko, lisko, nisäkäs ja lopulta ihminen. Evolutionistit ovat luonnollisesti eri mieltä tästä marssijärjestyksestä ja eräät ovat esittäneet, että aivan yhtä hyvin lopputuloksena olisi voinut olla ”dinosaurusihminen”!
      Uusdarvinismi ei täytä tieteen tunnusmerkkejä
      Se on vain tarinaa, koska toimiva mekanismi puuttuu. Evoluution väitetty mekanismi, sattumanvaraiset mutaatiot ja luonnonvalinta, ei edes pysty estämään kaikkien lajien vähittäistä ajautumista sukupuuttoon niihin kertyvien mutaatioiden takia, miten tämä päämäärätön evoluutio voisi suoriutua kaikkien lajien geneettisten tiedostojen, suvullisen lisääntymisen ja aineenvaihduntateiden rakentamisesta?
      Tutkija ja ekonomisti Juha Itkonen julistaa Satakunnan kansan artikkelin mukaan: ”Erityisen synkkää on koulutettujen ihmisten tiedevastaisuus. Maallikkomutu jyrää tutkimustiedon, joka haastaa maailmankuvan”. Kun ekonomisti ottaa kantaa evoluutioon, hän saattaa itsekin syyllistyä maallikkomutuun!

    • Toinen maallikkomutuilija, uskontotieteiljä Teemu Taira pelottelee omalla ”olkiukollaan”: ”Kreationismin ja älykkään suunnittelun suurin ongelma ei ole pyrkimys kumota vallitsevia tieteellisiä teorioita, vaan tutkimuksen alistaminen yhteiskunnan kristillistämiselle. Länsimaisen kreationismin motivaattoreina eivät ole koskaan olleet tiede, tutkimus ja ajattelun horisonttien laajentaminen, vaan kaikki tähtää lopulta kristinuskon aseman vahvistumiseen”. En tiedä, onko Taira tutustunut esimerkiksi Biocomplexity -lehteen ja Älykkään suunnittelun tutkijoiden työhön: http://www.intelligentdesign.fi/ , mutta hän ei näytä ymmärtävän, että tiede edistyy vain vallitsevien dogmien kumoamisen kautta ja ”ajattelun horisonttien laajentamisen” kautta. Merkittävimmät tiedemiehet, jotka pinttyneitä dogmeja kumosivat, olivat luomiseen uskoneita tieteen jättiläisiä: https://creation.com/einsteins-heroes. Konsensuskuorossa veisaavat ovat tieteen edistymisen kannalta täysin hyödyttömiä ”tutkijoita”.
      Kosmologian professori Kari Enqvist on jo ”hyökkäyksen” kannalla. Hän on pitänyt uskoa mielen viruksena, jota pitäisi hoitaa skitsofrenialääkkeillä. Hän väittää, että kosmisen mikroaaltosäteilyn ominaisuudet ovat ”varmin todistus alkuräjähdyksestä”. Ylimielistä puhetta tilanteessa, missä yli 95% maailmankaikkeuden energiasta ja aineesta on ”pimeää” eli niistä ei ymmärretä tuon taivaallista! Ihmettelen puolestani, että mikä ”virus” saa ihmisen uskomaan olemattomuudesta itsestään ilmestyvään maailmaan. Skitsofrenialääkkeillä ei myöskään ole vaikutusta viruksiin.
      Luomiseen uskovien arkkivihollinen, Richard Dawkins, joka on, lisääntyneiden terroritekojen takia, ilmoittanut haluavansa olla ”kulttuurikristitty”, joutui heinäkuussa radiokanavan boikottiin johtuen islamia koskevista kommenteistaan. Tämä osoittaa, että jälkikristillisessä lännessä Raamattunsa todesta ottavien uskovien verbaalinen vaino on medialle mieleen. Kun kristinuskon Jumalan hylänneen kulttuurin tilalle tulee islam, sen arviointiin media ei uskalla ryhtyä väkivallan pelossa. Hesekielin kirja (7:11) kuvaa nykymaailmaa: ”Väkivalta on noussut vitsaksi jumalattomuudelle.”
      Onko Satakunnan kansa avoin rakentavalle keskustelulle ja ajatusten vaihdolle?
      Lähetin päätomittajalle vastineen lehden artikkeliin. Vastauksena oli täydellinen hiljaisuus, kuten odotinkin. Toimittajalta ei tietenkään voi odottaa minkäänlaista tieteellistä osaamista, mutta toimittajan tehtävä on käsitellä asiaa eri näkökulmista. Tätä edellytti jo Charles Darwinkin.
      Uskovien on hyvä osata antikristillisten artikkelien analyysi
      ja ymmärtää, että Raamattuun myötämielisesti suhtautuvia artikkeleita ei maallistuneessa mediassa eikä myöskään kirkon ”puolivirallisissa äänitorvissa”, kuten Kotimaa ja Kirkko ja kaupunki -lehdissä ja niiden klooneissa, julkaista tässä luopumuksen ajassa. Ainoa mikä puree tällaisiin antikristillisiin aviiseihin, on jättää ne tilaamatta. Maailma on myös täynnä ”hurskasta nöyryyttä” pursuavia järjestöjä, joissa hyväuskoiset kristityt yrittävät naittaa alkuperätiedettä ja Raamattua, mutta se tapahtuu aina kulloinkin muodissa olevan uusdarvinistisen uskomuksen ehdoilla: https://creation.com/the-templeton-foundation-revealed Charles Spurgeon ennakoi jo yli sata vuotta sitten, että tulee aika, jolloin ”paimenet eivät enää kaitse lampaita, vaan klovnit viihdyttävät vuohia”.

    • Ja tässä tämä loppuosa:

      "Onneksi meillä vielä on seurakuntalainen.fi,
      viimeinen sananvapauden linnake, jossa ei tarvitse olla poliittisesti korrekti, käyttää kukkaiskieltä tai sanailla samanmielisten seurassa. Uskonpuhdistuksen hedelmät homehtuvat konsensuskirkossa, jonka äänitorvet antavat epäselvän äänen ja vievät tappiolle taistelussa (1.Kor.14:8). Jeesus puuttui aikansa mädäntyneeseen uskonnolliseen kulttuuriin: ”Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ulos. Hän sanoi heille: ’On kirjoitettu: ”Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.” Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan.’” (Luuk.19:45-46). ”Hän teki köydenpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki ulos temppelialueelta lampaineen ja härkineen. Rahanvaihtajien rahat hän kaatoi maahan, ja heidän pöytänsä hän työnsi kumoon” (Joh.2:15)."
      (Pekka Reinikainen)
       
      Patmos Lähetyssäätiön toimituksen kommentti:
      Pekka Reinikaisen blogi "Antikristillisen median analyysi" julkaistiin ensin seurakuntalainen.fi sivustolla 27.09.2017. Julkaistaan tässä tekijän luvalla

      Ole hyvä!

      • hyvintoimittu

        Reinikainen on taas kerran oikeassa! Jeesus on sama eilen, tänään ja huomenna. Amen


      • hyvintoimittu kirjoitti:

        Reinikainen on taas kerran oikeassa! Jeesus on sama eilen, tänään ja huomenna. Amen

        Paitsi että Pekka on eri mieltä Patmoksen bossien kanssa.
        Ovatko siis Pasi Turunen ja Juha Ahvio väärässä, jos Pekka Renikainen on oikeassa?
        He kun uskovat eri tavalla?
        Pekka kun uskoo Nooan arkkiin ja kumpikaan Patmoksen bossi ei usko.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Paitsi että Pekka on eri mieltä Patmoksen bossien kanssa.
        Ovatko siis Pasi Turunen ja Juha Ahvio väärässä, jos Pekka Renikainen on oikeassa?
        He kun uskovat eri tavalla?
        Pekka kun uskoo Nooan arkkiin ja kumpikaan Patmoksen bossi ei usko.

        Laita toki factaa, että uskovat eri tavalla 🤗🤗🤗


      • qwertyilija kirjoitti:

        Paitsi että Pekka on eri mieltä Patmoksen bossien kanssa.
        Ovatko siis Pasi Turunen ja Juha Ahvio väärässä, jos Pekka Renikainen on oikeassa?
        He kun uskovat eri tavalla?
        Pekka kun uskoo Nooan arkkiin ja kumpikaan Patmoksen bossi ei usko.

        Aivan, eivät he ole samoilla linjoilla. Tulee esiin aika monessa kirjoituksessa, jos vain niitä viitsii lukea. Ilmeisesti tämä "usko.vainen" ei ole koskaan viitsinyt perehtyän niihin?


      • mummomuori kirjoitti:

        Aivan, eivät he ole samoilla linjoilla. Tulee esiin aika monessa kirjoituksessa, jos vain niitä viitsii lukea. Ilmeisesti tämä "usko.vainen" ei ole koskaan viitsinyt perehtyän niihin?

        Laita muutama esimerkki niin keskustellaan niitä.


      • älä.pyydä
        usko.vainen kirjoitti:

        Laita muutama esimerkki niin keskustellaan niitä.

        Kohta saat litanian mummon postauksia ;););)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Laita muutama esimerkki niin keskustellaan niitä.

        Jospa ensin itse käyt lukemassa ja tuot tänne väitteesi mukaisia kohtia? Eli onko Patmos ja Reinikainen täysin samoilla linjoilla.


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        Jospa ensin itse käyt lukemassa ja tuot tänne väitteesi mukaisia kohtia? Eli onko Patmos ja Reinikainen täysin samoilla linjoilla.

        Kerro sinä missä ovat eri linjoilla jos niin kerran yrität vihjailla!


      • usko.vainen
        mummomuori kirjoitti:

        Jospa ensin itse käyt lukemassa ja tuot tänne väitteesi mukaisia kohtia? Eli onko Patmos ja Reinikainen täysin samoilla linjoilla.

        Kerro sinä mummo missä asioissa Reinikainen ja Patmos ovat eri linjoila koska ilkeään tapaasi taas yrität niin antaa ymmärtää, jookos?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro sinä mummo missä asioissa Reinikainen ja Patmos ovat eri linjoila koska ilkeään tapaasi taas yrität niin antaa ymmärtää, jookos?

        Niin, sinähän tunnetusti et halua keskustella ja tuskin olet tästkään oikeasti kiinnostunut.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, sinähän tunnetusti et halua keskustella ja tuskin olet tästkään oikeasti kiinnostunut.

        Minä nimeomaan haluan keskustella tuosta väitteestäsi. Etkö sinä halua?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä nimeomaan haluan keskustella tuosta väitteestäsi. Etkö sinä halua?

        Niinkö ? No, aloitapa uusi ketju.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niinkö ? No, aloitapa uusi ketju.

        Ei siinä uutta ketjua tarvita. Kerrot vain omin sanoin vaikka ranskalaisilla viivoilla ilman postauksia🤗 Onnistuuko?


    • Ahdistaa.höpötys

      Kun Reikainen ei ole vakavasti otettava, miksi sitten jaarittelette ?

      • perustele.asiasi

        Miten niin ei ole vakavasti otettava????


      • >> Ahdistaa.höpötys <<

        Ahdistaa vai ärsyttää?

        >> Kun Reikainen ei ole vakavasti otettava, miksi sitten jaarittelette ? <<

        Jaarittelette? Hö. Jos itseäsi ei kiinnosta, niin älä lue äläkä kommentoi, niin et ahistu.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe