Joulusta asiaa

jiippii

Onko "raskasta joulua" kiertueen konsertteja buukattu jo helluntaiseurakuntiin? Enää ei ylläty oikein mistään. Joten kysynpä tätäkin.

40

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitetaanko joulukeskustelu jo nyt? Hyvä on, minä voin aloittaa. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää joulua? Missä kohtaa Raamattua käsketään viettää Jeesuksen syntymäpäivää? Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa omasta päästä keksiä juhlia, joita Jumala ei ole pyhittänyt?

      • HarhaoppistaKarta

        Voisiko rakkaudeton laintäyttäjä tuota selvemmin "kysyä"? Et ole kristitty. Kristityt rakastavat Jeesusta ja rakkaudesta Häneen mm. viettävät Hänen muistojuhliaan.

        Ette varmaan vietä lastennekaan syntymäpäiviä, "sillä Raamattu ei siihen käske".

        Ei. Tämä on kyllä niin saatanallinen foorumi, että täällä tulee kristityllä vain paha mieli. Viimekädessä vastuu on kuitenkin aina sillä joka itse klikkaa itsensä tänne.

        Te helluntailaiset ette ole kristittyjä. Piste.

        Kristityt: harhaoppisia karttakaa!
        .


      • jabin

        Kristityt eivät myöskään käytä Romfa-jumalan tähteä.


      • HarhaoppistaKarta kirjoitti:

        Voisiko rakkaudeton laintäyttäjä tuota selvemmin "kysyä"? Et ole kristitty. Kristityt rakastavat Jeesusta ja rakkaudesta Häneen mm. viettävät Hänen muistojuhliaan.

        Ette varmaan vietä lastennekaan syntymäpäiviä, "sillä Raamattu ei siihen käske".

        Ei. Tämä on kyllä niin saatanallinen foorumi, että täällä tulee kristityllä vain paha mieli. Viimekädessä vastuu on kuitenkin aina sillä joka itse klikkaa itsensä tänne.

        Te helluntailaiset ette ole kristittyjä. Piste.

        Kristityt: harhaoppisia karttakaa!
        .

        Jeesus ei käskenyt meidän viettää hänen syntymäpäiväänsä. Kyse on ihmisten omasta päästään keksimästä juhlasta, jota Jumala ei ole pyhittänyt. Jos rakastamme Jeesusta, emme keksi omasta päästä mitään juhlia Herran pyhien rinnalle. Raamatussa ainoastaan pakanat Faarao ja Herodes viettävät syntymäpäiviään, ja molempien bileet päättyvät murhaan.


      • jabin kirjoitti:

        Kristityt eivät myöskään käytä Romfa-jumalan tähteä.

        Kelpaako menora?


      • Tajuatko miten valtavan paljon vähemmän ihmiset kuulisivat sanomaa Jeesuksesta, jos joulua ei olisi? Olisiko hyvä, että ei-uskovien vanhempien lapset eivät kuulisi Jeesuksesta edes joulun yhteydessä?


      • HarhaoppistaKarta kirjoitti:

        Voisiko rakkaudeton laintäyttäjä tuota selvemmin "kysyä"? Et ole kristitty. Kristityt rakastavat Jeesusta ja rakkaudesta Häneen mm. viettävät Hänen muistojuhliaan.

        Ette varmaan vietä lastennekaan syntymäpäiviä, "sillä Raamattu ei siihen käske".

        Ei. Tämä on kyllä niin saatanallinen foorumi, että täällä tulee kristityllä vain paha mieli. Viimekädessä vastuu on kuitenkin aina sillä joka itse klikkaa itsensä tänne.

        Te helluntailaiset ette ole kristittyjä. Piste.

        Kristityt: harhaoppisia karttakaa!
        .

        "Te helluntailaiset ette ole kristittyjä. Piste."

        Mitä tekemistä joulukielteisellä kommentilla oli helluntailaisuuden kanssa? Luuletko, ettei helluntailaisuuteen kuulu joulun vietto?


      • Tipale kirjoitti:

        Tajuatko miten valtavan paljon vähemmän ihmiset kuulisivat sanomaa Jeesuksesta, jos joulua ei olisi? Olisiko hyvä, että ei-uskovien vanhempien lapset eivät kuulisi Jeesuksesta edes joulun yhteydessä?

        Naurettavaa. Moniko tulee uskoon sillä, että joulupukki tulee kylään ja syödään porsasta ja pystytellään joulukuusta?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Naurettavaa. Moniko tulee uskoon sillä, että joulupukki tulee kylään ja syödään porsasta ja pystytellään joulukuusta?

        Lue mitä kitjoitin.


      • Tipale kirjoitti:

        Lue mitä kitjoitin.

        Luuletko oikeasti, että joululla on enää nykyään mitään tekemistä Jeesuksen kanssa? Ostoskeskuksissa soi maalliset joululaulut ja ihmiset toivottavat toisilleen hyvää joulua ilman sanaakaan Jeesuksesta. Kaikki pyörii kaupallisuuden ympärillä. Jouluna ei sanomaa Jeesuksesta kuulu.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Luuletko oikeasti, että joululla on enää nykyään mitään tekemistä Jeesuksen kanssa? Ostoskeskuksissa soi maalliset joululaulut ja ihmiset toivottavat toisilleen hyvää joulua ilman sanaakaan Jeesuksesta. Kaikki pyörii kaupallisuuden ympärillä. Jouluna ei sanomaa Jeesuksesta kuulu.

        Olin pari vuotta sitten alakoululla avustajana, joten tiedän kyllä jotakin. Joulujuhlassa oli vahva hengellinen sanoma, joka varmasti jätti jälkiä lasten ajatuksiin.


      • Tipale kirjoitti:

        Olin pari vuotta sitten alakoululla avustajana, joten tiedän kyllä jotakin. Joulujuhlassa oli vahva hengellinen sanoma, joka varmasti jätti jälkiä lasten ajatuksiin.

        Entä sitten? Raamatussa meidän ei käsketä viettää joulua, eikä Raamatussa anneta meille mitään lupaa keksiä omasta päästä juhlapyhiä Herran pyhien tilalle.

        Ainut mitä nuo lapset muistavat joulusta on kuusi, kinkku ja pukki.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Entä sitten? Raamatussa meidän ei käsketä viettää joulua, eikä Raamatussa anneta meille mitään lupaa keksiä omasta päästä juhlapyhiä Herran pyhien tilalle.

        Ainut mitä nuo lapset muistavat joulusta on kuusi, kinkku ja pukki.

        Eli väärin evankelioitu? Kumpi on siis kristinuskossa tärkeämpää: a) olla pitämättä pyhäpäiviä, joita Raamatussa ei nimeltä mainiten ole käsketty pitää vai b) sytyttää lapsissa (edes yhdessä ainoassa) kipinä evankeliumin sanalle vaikkapa pitämällä pyhäpäiviä, joita Raamatussa ei ole sen paremmin käsketty pitää kuin kielletty pitämästäkään.


      • Tipale kirjoitti:

        Eli väärin evankelioitu? Kumpi on siis kristinuskossa tärkeämpää: a) olla pitämättä pyhäpäiviä, joita Raamatussa ei nimeltä mainiten ole käsketty pitää vai b) sytyttää lapsissa (edes yhdessä ainoassa) kipinä evankeliumin sanalle vaikkapa pitämällä pyhäpäiviä, joita Raamatussa ei ole sen paremmin käsketty pitää kuin kielletty pitämästäkään.

        Väärin evankelioitu. Jumala ei riemastu siitä, että emme noudata Herran pyhiä juhlia, vaan keksimme omasta päästä juhlia. Nämä omasta päästä keksityt juhlat ovat pelkkiä ihmiskäskyjä. Jumala ei ole siunannut niitä.

        Näin toimi Jerobeam, hän keksi omasta päästään juhlan Herralle, ja toimi Raamatun mukaan väärin:

        "Ja Jerobeam laittoi juhlan kahdeksannessa kuussa, kuukauden viidentenätoista päivänä, sen juhlan kaltaisen, jota vietetään Juudassa, ja nousi silloin itse alttarille; niin hän teki Beetelissä ja uhrasi niille vasikoille, jotka hän oli teettänyt. Ja tekemiänsä uhrikukkulapappeja hän asetti virkaan Beeteliin. Hän nousi sille alttarille, jonka oli teettänyt Beeteliin, viidentenätoista päivänä kahdeksatta kuuta, jonka kuukauden hän oli omasta päästään keksinyt. Hän laittoi silloin juhlan israelilaisille ja nousi alttarille polttamaan uhreja." (1. Kun. 12:32,33)

        Eikä lapsia voi evankelioida millään muulla tavalla muka, kuin keksimällä omasta päästä juhlapyhiä?


    • Jeesuksen_seuraaja

      Joulu ei ole juhla, jota Jumala haluaa meidän viettävän. Jeesus ei syntynyt joulukuussa. Joulu eksyttää ihmisiä uskonnollisuuteen. Mitä tulee yllä oleviin kristitty netin kirjoituksiin, vaikka hän yllä toteaa joulun olevan Jumalan tahdon vastaista, mikä on totta, varokaa hänen puheitaan. Monesti eksyttävissä opetuksissa on osa totuutta ja osa harhaa. Esim. toisaalla on keskustelu, jossa kristitty net väittää eläinten uhrauksen olevan vielä voimassa, näin KIELTÄEN Jeesuksen SOVITUStyön omalla kohdallaan.

      • En kiellä Jeesuksen sovitustyötä. Sanon vain, että Jeesuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. Jos siis temppeli olisi olemassa, meidän tulisi edelleen uhrata. Silloin uhrit viittaisivat taaksepäin Kristukseen ja juutalaiset ymmärtäisivät uhratessaan tarvitsevansa uhria. Nyt juutalaiset ovat täysin vieraantuneet ajatuksesta, että tarvitaan uhri syntien sovitukseksi.


      • Jeesuksen_seuraaja
        Kristitty.net kirjoitti:

        En kiellä Jeesuksen sovitustyötä. Sanon vain, että Jeesuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. Jos siis temppeli olisi olemassa, meidän tulisi edelleen uhrata. Silloin uhrit viittaisivat taaksepäin Kristukseen ja juutalaiset ymmärtäisivät uhratessaan tarvitsevansa uhria. Nyt juutalaiset ovat täysin vieraantuneet ajatuksesta, että tarvitaan uhri syntien sovitukseksi.

        Et ymmärrä mitä Uusi Liitto tarkoittaa ja pilkkaat Jeesuksen SOVITUStyötä.


      • Jeesuksen_seuraaja kirjoitti:

        Et ymmärrä mitä Uusi Liitto tarkoittaa ja pilkkaat Jeesuksen SOVITUStyötä.

        Uudessa liitossa Jeremian mukaan Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme:

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)

        ”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)

        Uudessa liitossa siis noudatamme Jumalan käskyjä. Sinä et ymmärrä mikä on uusi liitto.


      • Jeesuksen_seuraaja
        Kristitty.net kirjoitti:

        Uudessa liitossa Jeremian mukaan Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme:

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)

        ”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)

        Uudessa liitossa siis noudatamme Jumalan käskyjä. Sinä et ymmärrä mikä on uusi liitto.

        Sinä et ymmärrä, että JEESUS on HERRA, joka asetti Uuden Liiton. Raamattu pitäisi myös ymmärtää. Uusi Testamenttikin on Jumalan Sanaa. Toistelet samoja jakeita niitä ymmärtämättä. Vain Jumala voi antaa viisauden Raamatun lukuun. Rukoile siis, että tuntisit Jeesuksen, ymmärtäisit Raamatun ja selviäisit perkeleen pauloista.


      • Jeesuksen_seuraaja kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä, että JEESUS on HERRA, joka asetti Uuden Liiton. Raamattu pitäisi myös ymmärtää. Uusi Testamenttikin on Jumalan Sanaa. Toistelet samoja jakeita niitä ymmärtämättä. Vain Jumala voi antaa viisauden Raamatun lukuun. Rukoile siis, että tuntisit Jeesuksen, ymmärtäisit Raamatun ja selviäisit perkeleen pauloista.

        Jeesus asetti uuden liiton kyllä. Mutta uudessa liitossa noudatamme Tooraa, kuten Jeremia profetoi. Jeremia on myös Jumalan sanaa. Ei Raamatun sana ole niin mystistä, että sen salaisuudet avautuvat ainoastaan meditoimalla.


      • Jeesuksen_seuraaja
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus asetti uuden liiton kyllä. Mutta uudessa liitossa noudatamme Tooraa, kuten Jeremia profetoi. Jeremia on myös Jumalan sanaa. Ei Raamatun sana ole niin mystistä, että sen salaisuudet avautuvat ainoastaan meditoimalla.

        Et ymmärrä Jumalan Sanaa ja kompastut siihen. Minulla ei lisättävää. Rukoilen puolestasi.


      • Jeesuksen_seuraaja kirjoitti:

        Et ymmärrä Jumalan Sanaa ja kompastut siihen. Minulla ei lisättävää. Rukoilen puolestasi.

        Kristityt ovat niitä, jotka eivät usko Jumalan sanaa. Raamatussa itse Herramme Jeesus Kristus sanoo selvällä suomenkielellä, että laista ei katoa pieninkään piirto, miksi kristityt eivät usko Jeesusta ja Raamatun selvää ilmoitusta?


      • Kelpo.Satanisti
        Kristitty.net kirjoitti:

        En kiellä Jeesuksen sovitustyötä. Sanon vain, että Jeesuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. Jos siis temppeli olisi olemassa, meidän tulisi edelleen uhrata. Silloin uhrit viittaisivat taaksepäin Kristukseen ja juutalaiset ymmärtäisivät uhratessaan tarvitsevansa uhria. Nyt juutalaiset ovat täysin vieraantuneet ajatuksesta, että tarvitaan uhri syntien sovitukseksi.

        Kun Antikristus rakennuttaa kolmannen temppelin Jerusalemiin, kristityt menevät sinne varmasti jo ensimmäisten joukossa uhraamaan. Harmi vaan, kun eläin- ja ihmisuhrausten aika meni. Nykyään parasta uhrattavaa on oma aika ja jossain määrin myös raha.


      • Kelpo.Satanisti kirjoitti:

        Kun Antikristus rakennuttaa kolmannen temppelin Jerusalemiin, kristityt menevät sinne varmasti jo ensimmäisten joukossa uhraamaan. Harmi vaan, kun eläin- ja ihmisuhrausten aika meni. Nykyään parasta uhrattavaa on oma aika ja jossain määrin myös raha.

        Miksi Paavali uhrasi temppelissä vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeenkin?

        "Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri." (Apt. 21:26)

        Jesajan mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa uhrataan jälleen uhreja:

        "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi." (Jes. 56:6,7)


      • Kelpo.Satanisti
        Kristitty.net kirjoitti:

        Miksi Paavali uhrasi temppelissä vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeenkin?

        "Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri." (Apt. 21:26)

        Jesajan mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa uhrataan jälleen uhreja:

        "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi." (Jes. 56:6,7)

        Koska Paavali oli erehtynyt ja kristinuskon aika on hyvin pian tiensä päässä. Kun Saatana ottaa vallan, maan päälle tulee rauha. Samalla myös tieto, viisaus ja rakkaus kukoistavat.


    • Lillerilalleriko

      Tipale ainut järkevä uskova koko palstalla.

    • Mitä joulu tuo ihmisille mieleen? Joulukinkun, pukin ja kuusen. Sanoma Jeesuksesta on kadonnut maallisen joulun jalkoihin. Ei joulu julista Kristusta. Kyse on täysin turhasta juhlasta.

    • PasiToivonen
    • PasiToivonen

      >>Mutta uudessa liitossa noudatamme Tooraa, kuten Jeremia profetoi. >>

      Eikö vanhassa liitossa sitten noudatettu Tooraa?

      • Tietysti noudatettiin. Tooraa noudatetaan sekä uudessa että vanhassa liitossa.


    • Hupaisia_heppuja

      Hah haha. Olipa hauska mainoskuva:
      http://www.raskastajoulua.com/

      Kaikki samalla tavalla pukeutuneita, sama naisellinen kampaus ja sama synkeä ilme.

      Todella omaperäistä ja uuden uutta.

      Mutta jos haluaa näyttää vaalealta skandikaunottarelta niin noinhan se käy.

    • PasiToivonen

      >>Tietysti noudatettiin. Tooraa noudatetaan sekä uudessa että vanhassa liitossa. >>

      Eli uusi liitto ja vanha liitto on sama asia.

      • Uusi liitto on eri asia kuin vanha, mutta uudessa liitossa noudatetaan edelleen Tooraa.


    • PasiToivonen

      Mitä eroa?

    • Seurakunta-aktiivi

      Ei ole olemassa mitään "uutta" ja "vanhaa" liittoa!! Herra ei uudista liittojaan. Ne ovat järkähtämättömiä ja pysyviä systeemejä, jotka ylistävät Israelin pyhän ylivertaisuutta.

    • juhlia_jonossa

      En taida kovin raskasta joulua viettää. Vähän kevyttä pianon plimputusta ja kinkkua kohtuudella joulukuusen lempeässä valossa.

      Mutta ensinhän on toki keskityttävä epäraamatulliseen pyhäinmiestenpäivään. Ja tuleehan sieltä vielä itsenäisyyspäiväkin jota ei raamattu kehoita viettämään myöskään. Edes 100 vuotis-itsenäisyyspäivää.

    • joulupukkihahmo on saatana joka pilkkaa Jeesusta

      Joulu on pakanajuhla eikä muuksi muutu vaikka miten yritettäisiin sitä kuorruttaa "kristillisillä" perinteillä

      JESAJA 63

      1. Kuka tuolla tulee Edomista, tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo
      puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? "Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan."
      2. Miksi on punaa sinun puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?
      3. "Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni.
      4. Sillä koston päivä oli minun mielessäni ja minun lunastettujeni vuosi oli tullut.

      • Joulukuusi on Saatanasta:

        Jer 10:
        2 Näin sanoo Herra:
        -- Älkää omaksuko vieraiden kansojen tapoja,
        älkää peläten tuijottako taivaan merkkejä,
        niin kuin nuo pakanat tekevät.
        3 Heidän uskomuksensa ovat typeriä kuvitelmia.
        He kaatavat metsästä puun,
        ja puuseppä muodostelee sen taltallaan,
        4 hän koristelee sen hopealla ja kullalla
        ja kiinnittää sen paikoilleen vasaralla ja
        nauloilla,
        ettei se kaadu.
        Tällaisia ovat heidän jumalansa.
        5 Ne ovat kuin linnunpelättimet kurkkumaalla, eivät ne osaa puhua. Ne eivät pysty liikkumaan itse, niitä täytyy kantaa paikasta toiseen. Älkää pelätkö niitä, eivät ne tee teille pahaa, mutta ei niistä apuakaan ole.


    • WhatWhereWhen

      Voisiko ketjun aloittaja kertoa missä helluntaiseurakunnissa tulee olemaan Raskasta Joulua -konsertit? Onko niitä ilmoitettu jossain? Jää vähän epäselväksi tuo aloitus....

      • Ei missään. Raskasta Joulua kiertueella ei ole mitään tekemistä helluntaiseurakunnan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      172
      4099
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3603
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      225
      2994
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1269
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1184
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      160
      1149
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      991
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      920
    9. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      807
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      44
      802
    Aihe