En kasva!!!!

Kalle14v

Olen 14v poika ja olen vasta 163cm pitkä, olen helari ja häpykarvoja on todella vähän. Tämä on todella perseestä, tarvinko jotain testosteroni hoitoa yms.

9

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13vuottas

Älä valita. Itse 13v tammikuussa 14v ja oon 150cm karvoja on jo jonku verra alapääs.

• Tyttelityy14

Itte oon kohta 14 v tyttö ja oon vaan 154cm pitkä että ei kaikista tuu pitkiä

• meehoitoo

meiä luokalla on yks sellane se luulee olevansa jotai mut kaikki vihaa sitä vitun helarit ei jaksa kuunella kiljuntaa

• NäinSeMeneeLapset

Sulla on avaaja vielä noin kuusi vuotta aikaa kasvaa, mutta samanikäinen tyttö on jo pituuskasvunsa kasvanut. Yrittäkää pysyä hereillä terveystiedon tunnilla. :D

• Liianpieni

Ite oon 14v poika. 157cm joten sulla ei paljon valittamisen aihetta

• NäinSeMeneeLapset

Älä hätäile. "Pojat" kasvaa vielä intissä pituutta. Et ole vielä lähelläkään aikuisuutta ja lopullista pituuttasi. :D

• Älkää nyt hätäilkö nuoret. Kaikki te kasvatte omaan yksilölliseen tahtiinne ja toisilla se tahti on nopeampi ja toisilla hitaampi. Loppujen lopuksi te kaikki kasvatte kuitenkin jossain vaiheessa "valmiiksi". :)

• Huolestunutnuori2

Oldie kaipaan apuasi olen minulla on ollut 11-vuotiaasta asti. Pieniä vaaleita häpykarvoja olen odottanut murrosiän alkavan siitä asti. Täytin juuri pari päivää sitten 14 ja vieläkin kaikki on pysynyt samana olen todella huolestunut. Laitoin samanlaisen tekstin jo toiseen keskusteluun koska minua pelottaa kaikki luokkalaiseni ovat hyvin kehittyneitä ja minä olen vieläkin näin kehittymätön Miten on mahdollista että minulla ei vieläkään tapahdu mitään saisinko tämän ikäisenä niitä testosteroni hoitoja

• Huolestunutnuori2 kirjoitti:

Oldie kaipaan apuasi olen minulla on ollut 11-vuotiaasta asti. Pieniä vaaleita häpykarvoja olen odottanut murrosiän alkavan siitä asti. Täytin juuri pari päivää sitten 14 ja vieläkin kaikki on pysynyt samana olen todella huolestunut. Laitoin samanlaisen tekstin jo toiseen keskusteluun koska minua pelottaa kaikki luokkalaiseni ovat hyvin kehittyneitä ja minä olen vieläkin näin kehittymätön Miten on mahdollista että minulla ei vieläkään tapahdu mitään saisinko tämän ikäisenä niitä testosteroni hoitoja

Vastasin jo siinä toisessakin ketjussa, mutta vastaan nyt vielä tässäkin.

Ymmärrän hyvin pelkosi ja huolesi ja asiasta aiheutuneen ärtymyksen. Jos pystyisin taikomaan kehityksesi luokkalaistesi tasolle, niin tottakai tekisin sen.

Jokaisen kehittymistahti on yksilöllinen. Joillakin murrosiän ensimmäiset merkit voivat tulla jo yhdeksänvuotiaana ja joillakin murrosikä joudutaan käynnistämään hormonihoitojen avulla. Sinun tapauksessasi ei kuitenkaan ole vielä kyse jälkimmäisestä tapauksesta.

En usko, että yksikään lääkäri suostuu aloittamaan hormonihoitoja vasta 14-vuotta täyttäneelle pojalle. Kehitysnopeutesi on vielä täysin tavanomaisen vaihteluvälin sisäpuolella. Joskus murrosikä saattaa tuntua pysähtyneen täysin, mutta todennäköisesti olet vaan sen alkamisen jälkeen kehittynyt hyvin hitaasti. Sekään ei ole epänormaalia, vaikka ärsyttävää onkin.

Vuosia sitten eräs sukulaispoika kärsi hitaasta murrosiästä. Hän oli 15-vuotiaaksi asti fyysisesti aivan jonkun neljäsluokkalaisen näköinen. Hänen ulospäin näkyvä kehittymisensä alkoi vasta 15-vuotiaana, mutta alettuaan se tapahtui vauhdilla. Nykyisin hänestä ei erota millään tavalla sitä, että hänen kehittymistahtinsa oli muita hitaampi.

Sinä et ole yhtään muita huonompi, eikä sinussa ole mitään vikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      212
      1409
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1344
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      80
      1022
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      280
      886
    5. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      843
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      821
    7. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      68
      818
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      185
      797
    9. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      38
      740
    10. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      725
    Aihe