Olen kokeillut tiskata pelkällä kuumalla vedellä astioita (pesen käsin)
jonkun aikaa ja kyllä tulee silmämääräisesti aivan yhtä puhdasta, jos on pinttynyttä ruokaa, annan liota kuumassa vedessä jonkun aikaa, hyvin lähtee ja eihän se mitään myrkyllistä ole mitä me siitä lautasesta olemme syöneet ja mitä siihen on jäänyt pestäväksi.
Taas se mitä esim. Fairy sisältää on melkoista myrkkyä, ja tuleeko se lautanen aina niin kovin hyvin huuhdeltaessa puhtaaksi noista pesuainejäämistä?
Ja kaikki tämä menee viemäriin ja mihin lie sitten ja kyllä väistämättä saadaan tuota pesuaineissa olevaa myrkkyä joko huonon huuhtelun kautta tai ihon kautta elimistöön.
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2016/07/sailontaaine-metyyli-isotiatsolinonista.html
Onko astiapesuaineet välttämättömiä?
33
826
Vastaukset
- nzndndmmdm
tosimies ostaa lava-auton ja ajaa astiat lavalla pikapesuun.
- rööriauki
Astianpesuainetta käytän ainoastaan viemärin pitämiseen auki. Lorautan toisin sanoen pisaran halvinta ainetta aukkoon tiskaamisen päätteeksi ja lasken vähän vettä päälle, että aine alkaa sopivasti kuplia röörissä. Pesen astiat heti käytön jälkeen.
- 761
Minä laitan viemäriin Putki-Reiskaa, ja jouluaattona kinkun rasvan perään vielä Viemäri-Raetta.
- näinmeillä
Reiskat ovat ihan turhia. Kun hajulukko on tukossa, on viisainta irroittaa se ja rassata puhtaaksi mekaanisesti. Putkiston tukkeumat kannattaa antaa viemäriauton huuhdella.
- luomunaturel
Kyllähän se pesuaine lian paremmin irroittaa, etenkin rasvan saa pesuaineilla helpommin pois.
Sen sijaan itsensä pesemisessä ei pidä käyttää mitään kemikaaleja, jotka irroittavat ihoa ja hiuksia suojaavan rasvakerroksen. Saunassa parit kunnon löylyt ja sitten lopuksi ämpärillinen vettä niskaan, niin tulee puhdasta.- Callub
"Irrottavat ihoa", No meillä on ollut tapana käsin hinkata ihosta se kuollut kerros pois.
Sanotaan hierteeksi. Ihon kuuluukin hieman irrota.
Jos siinä välissä on liukasta saippuaa tai suihkugeeliä, niin eipä oikein onnistu. - ei.pesuaineita
Callub kirjoitti:
"Irrottavat ihoa", No meillä on ollut tapana käsin hinkata ihosta se kuollut kerros pois.
Sanotaan hierteeksi. Ihon kuuluukin hieman irrota.
Jos siinä välissä on liukasta saippuaa tai suihkugeeliä, niin eipä oikein onnistu.Irroittavat ihoa suojaavan rasvakerroksen. Mitä enemmän pesuaineita käyttää, niin sitä enemmän ihokin vaurioituu. Kuollut iho karisee kyllä itsestään pois. Ei sitä tarvitsee erikseen minkään raspin kanssa hangata.
- KAUKOSAUNANTAKA
salpietari-lios on parasta niin sisäisesti kuin ulkoisesti...... ei myrkkyjä pelkkä luonnontuote..Pietarin pelloilta.. Juon sitä joka päivä... ja polen kuntopyörää 6 tuntia yhtäsoittoa...ja ELÄNÄ TERVEELLISESTI..
- mikäastianpesuaine
olen vanha ihminen, huomioikaa se ja naurakaa. Astianpesuaineista oltu kuultukaan, astiat pestiin kuumalla vedellä ja rievulla, tiskivedet kaadettiin laskiämpäriin, joka taas vietiin sioille tai , kantovesi kun oli, vesikin käytetiin tarkkaan. Terveitä oltiin, ei mitään ruokamyrkytyksiä. Nyt kyllä käytän astianpesukonetta ja käsitiskiainetta. Tosin joskus huuhtaisen yksin ollessani ilman pesuainetta heti käyttämäni astiat kaappiin.
- Jos.kokeilisi
Tästä saikin idean että miksipä ei, voi kokeilla astianpesukoneessakin näin. Ei laita mitään pesuainetta koneeseen jokaisella pesukerralla. Voi sen koneohjelman kone tyhjänä joskus pesuaineella viedä läpi niin että rasvoja ei jää koneen sisäpintoihin tekemään haittaa. Astiatkin voi pinttyä ajan myötä jos pesuainetta ei käytä koskaan.
- unohtunut
joskus olen unohtanut laittaa, ei ollut mitään rasvaisia astioita, en pessyt uudestaan. Lasten luona kerran unohdin myös laittaa pesutabletin koneeseen, ne kyllä piti pestä uudestaan, kun oli sen verran rasvakerrosta sitten kaikissa astioissa.
- Tuhotkaasittenpalloprlkl
Wc:ssä käydessä voi bepankin pestä vain lämpimällä vedellä ei tarvitse mitään suloisen pehmeitä Lambeja ja luonto kiittää. Kulutus hysteria on joka aiheessa mennyt vain liian pitkälle. Kaikki käyttää suuria määriä vaikka mitä myrkkyjä, aiheuttaa hirvittävän suuren määrän Co2 päästöjä,ylensyö ja käyttää ehtymättömiä luonnonvaroja paljon yli minimimäärän mitä elääkseen tarvii. Jopa ns vihreät kuuluu siihen porukkaan,vaikka toisin julistavatkin.
Hullu maailma,.Ja mikä ajaa siihen,tämä kaikki tunkeva kapitalismi,raha ja ahneuden kulttuuri. Ja pankit.
Ja sitten oikeasti ekologisia ihmisiä kutsutaan pimahtaneiksi hulluiksi,joita kenenkään koskaan ei pitäisi seurata,jos aikoo menestyä ja selvitä elämässään. Hyvin ,hyvin ristiriitaista,muuta ei voi todeta.- hyvin.pyyhkii
Meillä ei ole kuin riuku lähimetsässä. Sammalta on onneksi runsaasti kostean kesän jäljiltä. Pyyhkimistarpeita siis riittää. Ja on muuten 100 pros luomuecoa.
- 585858
Jos ei ole erityisen likaista tiskiä tai pyykkiä, niin puolet tai vähemmänkin suositellusta annoksesta pesuainetta riittää ihan hyvin.
- okgdigj
Minulla on tiskipäydällä suihkepullo, jossa on suunnilleen puoli desiä fairya ja loput vettä, siitä on helppo suihkaista tarvittaesa tiskiainetta, eikä sitä kulu niin paljon kuin suoraan pesuainepullosta laitettaessa.
- hyvä-hinta-laatu
Minä käytän Lidlin allergiaystävällistä tiskiainetta. Sitä uskaltaisi varmaan juodakin, koska ei sisällä mitään katalia myrkkyjä.
- likaatarvitaan
Ei se ole kummakaan kun ihmiset ei siedä paljon mitään enään, allergiat lisääntyvät koko ajan.
Pikkuvauvahan saa jo äidin vatsasta ulos tullessa ensimmäisen bakteerikuurin joka on todella tarpeellinen. Jopa elintärkeä.
Nykymyrkyillä tapetaan kaikki tarpeelliset bakteerit sekä kodeista, että itsestä.
On tämä Fairykin melkoista myrkkyä tosiaan.
Käsitiskiaine:
Fairy Original
1. Hajusteita
2. Methylisothiazolinone (Kuuluu yleisimmin allergiaa aiheuttaviin säilöntäaineisiin. Bakteereita tappava aine.)
3. Phenoxyethanol (Säilöntäaine ja bakteereita tappava aine.) - miejamiusisko
MIE JUON KAIKKI KIRKKAAT JA KIRKASTEET------- ja mie elän..
- 463464363
j a mie
- Hirsipenkiltä
Kolme vanhaa kotikonstia kuinka immuniteetti pysyy hyvänä ja ihminen ei saa kaikenmaailman autoimmuunisairauksia ( vastustuskyky kääntyy itseään vastaan)
1. Antaa lapsen nuolaista kenkänsä pohjiaan kerran päivässä.
2. Älä jatkuvasti pese ja hinkaa käsiäsi. Käsissäsi on suojaava bakteerikerros. Jos pesee niin pelkkä vesi riittää useimmiten.
3. Kun menet illalla nukkumaan työnnä omat sormesi suuhun yksi kerallaan.- pesula
Ennen Fairin keksimistä meillä laitettiin tiskiveteen reipas suolarakeita. Kyllä sillä rasvatkin lähti. Ja hyyhtelu päälle. Astiat tietysti kuivattiin pyyheliinalla, ei niitä märkinä kaappiin tungettu. Muut siivous sujui mäntysuovalla.
- Helpottaa_saippua
Vähän ruokaöljyä käsiin ja huuhtele puhtaaksi kuumalla vedellä, jos kädet jäivät rasvaisiksi, kaada tilkka Sunlightiä käsiin ja kokeille uudelleen josko rasva lähtee.
- Kylmää.vettä
Astianpesuaine torjuu ilmastonmuutosta, koska astiat puhdistuvat kylmälläkin vedellä. Kuuman veden käyttö sulattaa lopulta myös napajäätiköt.
- rypsillä
Joo ruokaöljy on hyvä aine.Minä oon pessy ruokaöljyllä monet vuodet astiani.
- kyllähänlähtee
Jos omistaa koiran niin antaa astiat sille nuoltavaksi ja sitten jos haluaa huuhtoo vain kraanan alla.
Sateella voi laittaa astiat verkkokoriin ja rännin alle talo nurkalle. Se pesukone on ollut nyt tiuhaan käynnissä.
Kuiva jäämä lähtee paineilmalla puhaltamalla ja pinttyneempi pesurilla, kuumapesurilla sitten ainakin.
Hiekkapuhalluksen kanssa täytyy olla varovainen, lasit ja kristallit on mattapintaisia ja lähtee se kiilto hopeasta ja teräksestäkin.
Mutta puhdasta saa varmasti ja monellakin tapaa ihan ilman astianpesuainetta.- Hajutpois
Oletko hopeasaippuaa kokeillut mihinkään?
- potsillaputsiksi
Hajutpois kirjoitti:
Oletko hopeasaippuaa kokeillut mihinkään?
En ole mutta rasvasaippuaa olen kyllä kokeillut.
Sian ihrasta ja lipeästä keitettyä kankisaippuaa.
Jokainen voi itse kotona valmistaa ylimääräisistä rasvoista joita ei siis pidä kaataa viemäriin.
Ekologista luonnontuotetta jota voisi jakaa vaikka tervetuliaslahjoina vastaanottokeskuksiin.
Suomi siistiksi! - puhutaan.potaskaa
potsillaputsiksi kirjoitti:
En ole mutta rasvasaippuaa olen kyllä kokeillut.
Sian ihrasta ja lipeästä keitettyä kankisaippuaa.
Jokainen voi itse kotona valmistaa ylimääräisistä rasvoista joita ei siis pidä kaataa viemäriin.
Ekologista luonnontuotetta jota voisi jakaa vaikka tervetuliaslahjoina vastaanottokeskuksiin.
Suomi siistiksi!Ennen vanhaan piti säilyttää lipeäkin ylähyllyllä, jottei penskat päässeet juomaan sitä. Nykyään laimennetussa lipeässä, eli putkireiskoissa ja vastaavissa, on turvakorkit. Ja lipeää käytettiin siis saippuan valmistuksessa.
- hienotkosmetiikat
Lipeää käytettiin myös pyykinpesussa sellaisenaan. Pyykithän keitettiin padassa, pataan pantiin lipeää, ei siis sitä lipeän avulla tehtyä saippuaa, teuraseläinten suolethan saippuassa oli yhtenä ainesosana. Sillä saippualla tai mäntysuovalla pestiin kuulemma tukatkin aikaisemmin, itse olen jo sitä ikäluokkaa, että hiuksia ja kasvoja varten oli ostosaippuaa, Lux vai mikähän sen n imi oli. Shampoosta kuulin vasta myöhemmin.
- Ennan_vanhaan_
Ennenaikaanhan kaikki oli paljon paremmin. Niin ainakin sanotaan usein.
No, joskus aikoja sitten naapurin mummo pesi astiat perunankeitinvedellä. Siis, oli keitetty perunoita ja hän laittoi sen keitinveden talteen ja pesi astiat sillä.
Mitähän puhdistavaa vaikutusta siinä vedessä on? Ainakin se on steriiliä, onhan sitä keitetty melkoisen ajan. Mitä muuta siinä mahtaa olla? Hieman tärkkelystä? Ei se taida juuri puhdistaa? - TOLKKUJAKOHTUUS
On neljä pelkoa jotka on alkaneet riivata tavattoman voimakkaasti ihmisiä kaikissa yhteiskuntaluokissa.
1. Bakteerin pelko
2. Eläinrasvan pelko
3.Ilmastonmuutoksen pelko
4. Rasismin ja vihapuheen pelko.
Mikä onkin sitten kullekin se kamalin.
Jollakin voi olla nämä kaikki. - Saippuapätee
Vastahan ne erityiset astianpesuaineet tulivat tuossa 1900-luvun lopulla. Valtavan mainosvyörytyksen avulla...
Siihen asti pestiin lämpimällä tai kuumalla vedellä ja tuohisella huosiaimella tai tiskirätillä (siivottomia ne rätit ja huosiaimet muuten - kyllä nykyinen harja on paljon parempi).
Pesuaineena käytettiin puuastioissa hienoa hiekkaa ja kiehuvaa katajavettä, muissa savi- ja fajanssiastioissa joskus saippuaa. Nykyinen mäntysuopakin on muuten ihan hyvää tiskiainetta. Pinttymiin ja liotukseen käytettiin koivuntuhkaa. On muuten tehokkaimpia astianpesuaineita edelleenkin.
Ennen vesijohtojen aikaa kaikki pesuhommat olivat aika työläitä. Isovanhempien aikaan perusteellinen astianpesu olikin tehty vain kerran viikossa, lauantaisin. - puhdasta.tulee
Mielen kone on ja konepesuaine ja huuhteluaine päälle. Ekolla en pese vaan vettä aina maksimimäärä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082