Nuoruudessani minulla oli etsikkoaika, mutta en silloin vielä löytänyt.
Kävin monissa kristillisissä hengellisissä kokouksissa, myös helluntaiherätyksessä. Siellä rukoiltiin väkevästi, pantiin kädet sairaitten päälle, profetoitiin, puhuttiin uusilla kielillä ja ylistettiin. Erityisesti jäi mieleeni lähetyssaarnaaja, joka kertoi voitoista Etiopiassa, kuinka Pyhä Henki oli laskeutunut muuaan alkujaan hyvin passiivisen miehen päälle, ja josta oli tulut Jeesukseen Kristukseen tetoisesti uskova. Jäi myös mieleeni paikallinen mies, joka rukoili Pyhän Hengen vallassa väkevästi, kuuluvasti ja voimallisesti.
Vaikka en vielä löytänyt tietä Herrani luo, tutustuminen helluntaiherätykseen teki minuun voimakkaan vaikutuksen. Juuri sitä olin etsimässa. En löytänyt, mutta selvästi, näin jälkikäteen nähden, Herra valmisti minua.
Kun olin alkoholismini kanssa joutunut lopullisen ahtaalle, katuojaakin kurjemmaksi ja avuttomammaksi, Herra pakotti minut ryhtymään viikkoja kestäneeseen rukoustaisteluun. Toimin pakon alaisena, kuin kuka tahansa mielisairas. En voinut toimia toisin. Tässä vaiheessa kysyin puhelimitse neuvoa helluntaiseurakunnan päivystäjältä. Ei muu mahdollisuus edes tullut mieleenikään, vaikka olinkin saanut luterilaisen kasvatuksen. Hellluntaipiirissä löysin etsimäni. En pelkästään päässyt pitkäaikaisesti kuiville, vaan tulin tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajani.
Viisi vuotta helluntaiherätyksen rivijäsenenä opetti minulle lähes kaiken, mitä käytin toimiessani luterilaisena pappina: ilon ja kristityn saaman armon käsittäminen myös omalle kohdalle on kaiken julistuksen lähtökohta. Ja myös sen sain huomata kirkossa, että ilosanoma todella kävi kaupaksi ja kirkon penkit täyttyivät ääriään myöten, kun kerrottiin kristittynä olemisen ilosta ja vapaasta armosta.
Helluntaiherätys oli minulle oppilaitos numero 1, teologinen tiedekunta vasta numero 2. Julistamme yhdessä vapaiden suuntien ja herätysliikkeiden kanssa samaa sanomaa Kristuksen täydellisestä sovitustyöstä.
Etsikkoaika
4
57
Vastaukset
- mistätiedät
Opettaako helluntailaisuus että mies saa maata miehen kanssa, koska se ei välttämättä ole syntiä, jos kukaan ei sano vahingoittuneensa?
Minullakin oli, muistan vieläkin kun tarhassa alle kouluikäisenä pohdittiin kovalla sateella että jumala taivaasta tekee temppujaan ja saa sateen aikaiseksi.
Sittemmin etsikkoajan jälkeen tämäkin asia selvinnyt ihan muuksi, kuten myöskin koko jumalatouhujen järjettömyys.- VaroaikaVaroittaa
Varoaikansa kannattaa käyttää hyvään harkintaan ja tarkkaan päätöksen tekoon, kun varoaika loppuu ei ole enää juuri mitään tehtävissä. Jerusalemilla oli varoaikansa, se sai aikaa kääntyä Jumalan puoleen ja ottaa puhdistavan kasteen. Sitä se ei kuitenkaan tehnyt, siksi temppeli tuli jäämään vaille asujaansa ja sotajoukot hajottamaan kansan uuteen pakkosiirtolaisuuteen. Historia tahtoo toistaa itseään, nekin jotka nousisivat kapinaan Roomaan vastaa, surmattaisiin ja heitettäisiin kaatopaikalle mätänemään kuten jo kaikki aiemmat kapinaan nousseet juutalaiset ennen Babylonin pakkosiirtolaisuutta.
- mene.hoitoon
Mainostat alkoholismiasi joka ainoassa kirjoituksessa, onkohan dementia jo alkanut lahottaa entisestään lahoa päätäsi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup323441- 1502286
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121847Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi671266J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen1031258Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881250- 671245
- 821161
- 621119
Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko151097