sanaillut ja tehnyt "tieteellistä tutkimusta" ihan lonkalta vaan.
yksi.uskis: "Luomiskertomuksessa ei tarkoitettu romanttista ajatusta että jokaisella olisi yksi ainoa oikea puoliso. Pikemminkin, että vastakkaiset sukupuolet on luotu toisilleen".
Aivan, Daavidillakin oli monia puolisoita, ei vain yhtä. Tosin Jumala sanoi antavansa yksin maailmassa olleelle miehelle "avun", joka ei välttämättä tarkoita puolisoa. Ehkä kotiapulaista. Toki uros ja naaras sopivat yhteen, vaikka myös kaksi homoa tai lesboa toisilleen.
Room 1. "Valitettavasti Paavali puhuu tässä juuri homoista".
Ikävä kyllä en tiedä yhtään homoa, joka olisi toiminut noin kuin nuo luonnollisessa yhteydessä
olleet heterot. Mistä sinä ne homot siihen sait?
Puhuin synnin vihkimiestä. Hän: "Nopeasti keksin vasta-argumentit" (tieteellinen analyysi). Ajatuksena, että heterot saavat tehdä syntiä vaikka millä mitalla, mutta kunhan menevät naimisiin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin kaikki on hyvin, ja syntiä ei vihitä.
Ja "sen sijaan homoseksuaalisuuden synti...".
Sinulla on erikoinen mielipide, itse mieluummin katson mitä Raamattu sanoo, jossa homoseksuaalisuus ei ole synti. Saat olla homo ja lesbo. Ja miten suhtaudut niihin avioliittoihin, joissa mies makailee miesten kanssa ja harrastaa muutakin seksiä? Avioliitto mitätöidään?
yksi.uskis: "Luomiskertomuksessa ei tarkoitettu romanttista ajatusta että jokaisella olisi yksi ainoa oikea puoliso. Pikemminkin, että vastakkaiset sukupuolet on luotu toisilleen".
Aivan, Daavidillakin oli monia puolisoita, ei vain yhtä. Tosin Jumala sanoi antavansa yksin maailmassa olleelle miehelle "avun", joka ei välttämättä tarkoita puolisoa. Ehkä kotiapulaista. Toki uros ja naaras sopivat yhteen, vaikka myös kaksi homoa tai lesboa toisilleen.
Room 1. "Valitettavasti Paavali puhuu tässä juuri homoista".
Ikävä kyllä en tiedä yhtään homoa, joka olisi toiminut noin kuin nuo luonnollisessa yhteydessä
olleet heterot. Mistä sinä ne homot siihen sait?
Puhuin synnin vihkimiestä. Hän: "Nopeasti keksin vasta-argumentit" (tieteellinen analyysi). Ajatuksena, että heterot saavat tehdä syntiä vaikka millä mitalla, mutta kunhan menevät naimisiin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin kaikki on hyvin, ja syntiä ei vihitä.
Ja "sen sijaan homoseksuaalisuuden synti...".
Sinulla on erikoinen mielipide, itse mieluummin katson mitä Raamattu sanoo, jossa homoseksuaalisuus ei ole synti. Saat olla homo ja lesbo. Ja miten suhtaudut niihin avioliittoihin, joissa mies makailee miesten kanssa ja harrastaa muutakin seksiä? Avioliitto mitätöidään?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Mummomuori kommentoi minulle: "Miten monta kertaa olet itse kiitellyt loukkaajien ”julistamisen” jälkeen?"
En itse koe että sinä Torre olet varsinaisesti minua koskaan loukannut, mutta sanotaan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi ja kristillisen lähimmäisen rakkauden hengessä: "Kiitos tästä, Torre!"
Eipä pääse mummo enää sanomaan etten koskaan olisi kiittänyt. :)
Todennäköisesti jäävään itseni tästä keskustelusta, mutta jatkakaa toki te muut ihan vapaasti. Ihmisiähän tässä vain ollaan.
Niin. Itse perustan näissä asioissa täällä Raamattuun ja tosiasioihin. Omat mielipiteet ja oletukset eivät läpäise seulaani.Tosin mielenkiintoista, että sinä ole täysin vastakohtani. En tosiaan loukkaa, vaan pyrin totuuteen.
Elämää sekä uskovana, ateistina, heteroelämässä ja homoelämässä on avartanut ihmeellisellä tavalla kokonaiskuvaa siitä mitä tämä elämä on. Ja Raamattu sellaisena kuin se kirjoitettu on.