Aion kuolla pian

peik

Mutta muutama asia pitää vielä järjestää. Nyt ei ole tänään vielä mahdollista lopettaa tätä kärsimystä, mutta ehkäpä sunnuntaina jo.

En halua että läheiset jäävät syyllisinä miettimään mitä olisi voinut tehdä toisin joten kirjoitan heille vielä omat viestinsä ja koiralle järjestän asiat niin että siitä huolehditaan, onhan se ollut hyvä koira.

Halusin vain saada sanottua jonnekin tämän ilman että kuormitan läheisiä turhaan tai että joudun sairaalaan.

Olisin halunnut onnistua tässä elämässä ja olisin halunnut olla parempi ja yritin kauan.

Soitin viime yönä auttavaan puhelimeen ja jotenkin se selkeytti sitä ettei tästä nyt enää mitään tule.

Minun ongelmani eivät ole ratkaistavissa enää. Väsyttää ja henkinen tuska on sietämätöntä. En tänäänkään päässyt sängystä ylös enkä enää jaksaisi puhua kasvotusten vaikka jollain olisikin viimein aikaa.

Ainakin kirjoittaminen auttaa sietämään jäljellä olevan ajan.

14

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rukoilenpuolestasi

      Elämä ei pääty kuolemaan, tiedä se. Itsemurha ei ole pako elämäntuskaa. ´Rukoile apua Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimessä. Älä tapa itseäsi.

    • raskassydän

      Hei, olen pahoillani, että mietit tuollaisia. Itsellänikin usein samanlaisia ajatuksia ollut jo pitkään. Anna kuitenkin itsellesi aikaa ja koita hakea apua vaikka voimasi ovat vähissä. Kirjoita tänne, jos se helpottaa ja haluat jakaa pahaa oloasi. Älä tee itsellesi pahaa, koitaa jaksaa, hetki kerrallaan eteenpäin. Sulla koira ja perhettäkin, koita puhua heille. Muista, olet tärkeä ja rakas monille. Voimia ja halaus täältä sinulle.

    • EiPeriksi

      Kannattaa kuitenkin katsoa tämä "raina" loppuun. Olet ollut liian yksin ja siksi masentunut. Auttava puhelin tuskin ihmepuhelin. Sinun on lähdettävä ulos. Mitä enemmän olet muiden ihmisten parissa, sitä paremmin voit.Kun olet yksin, uppoudut vain syvemmälle ongelmiisi. Toivon, että teet päätöksen ja otat yhteyttä mt- ryhmään paikkakunnallasi. Katso osoite jo tänään netistä valmiiksi. Et kyllä luovuta viellä!

      • EiPeriksi

        Sanon viellä, että minua peloiltiin ja vainottiin ja jouduin siksi vähäksi aikaa suljetulle osastolle. Siinä tilanteessa se kuitenkin tuntui itselleni turvallisimmalle vaihtoehdolle. Tiedän, millaista on elämä syvässä masennuksessa.Vertaistuki on se, mitä tarvitset.Sinulle on annettu elämä. Älä ota sitä itse pois.


      • peik

        Kiitos että jaksoit kommentoida, mutta en oikeastaan ole yksin juuri yhtään ja olen kyllä olostani kertonut terapeutille ja hoitavalle lääkärille. Sitä tosiasiaa myöten että en enää jaksa tätä.

        Teen nyt asioita normaalisti samalla kun järjestän kaiken kuntoon lähtöä varten.

        Olen jo katsonut kaikki kortit ja tuotan suurta kärsimystä läheiselleni ja itselleni ollen samalla melko hyödytön yhteiskunnalle. Takana on vuosia sellaista kierrettä että yritän itsemurhaa tai muuten vointi on niin huono että joudun sairaalaan.

        Ei tämä läheisillekään enää voi yllätyksenä tulla ja jätän kyllä kaikille omat viestinsä etteivät syytä itseään.

        Ja toivon että kuoleman jälkeen on joko uusi alku tai viimeinkin lepo mutta vaikka siellä odottaisi mikä helvetti niin näitä ongelmia siellä ei enää ole.


      • Lissulasse
        peik kirjoitti:

        Kiitos että jaksoit kommentoida, mutta en oikeastaan ole yksin juuri yhtään ja olen kyllä olostani kertonut terapeutille ja hoitavalle lääkärille. Sitä tosiasiaa myöten että en enää jaksa tätä.

        Teen nyt asioita normaalisti samalla kun järjestän kaiken kuntoon lähtöä varten.

        Olen jo katsonut kaikki kortit ja tuotan suurta kärsimystä läheiselleni ja itselleni ollen samalla melko hyödytön yhteiskunnalle. Takana on vuosia sellaista kierrettä että yritän itsemurhaa tai muuten vointi on niin huono että joudun sairaalaan.

        Ei tämä läheisillekään enää voi yllätyksenä tulla ja jätän kyllä kaikille omat viestinsä etteivät syytä itseään.

        Ja toivon että kuoleman jälkeen on joko uusi alku tai viimeinkin lepo mutta vaikka siellä odottaisi mikä helvetti niin näitä ongelmia siellä ei enää ole.

        Et elä läheisiäsi saati yhteiskuntaa varten. Elät sataprosenttisesti itseäsi varten. Myönnä tämä ja kokeile tätä edes hetki ja mieti sitten uudestaan päätöstäsi. Et ainakaan menetä mitään kokeilemalla. Jokaisella ihmiselle on oma tahto ja halu johonkin, muuhunkin kuin kuolemaan.


      • heikotsortuu
        peik kirjoitti:

        Kiitos että jaksoit kommentoida, mutta en oikeastaan ole yksin juuri yhtään ja olen kyllä olostani kertonut terapeutille ja hoitavalle lääkärille. Sitä tosiasiaa myöten että en enää jaksa tätä.

        Teen nyt asioita normaalisti samalla kun järjestän kaiken kuntoon lähtöä varten.

        Olen jo katsonut kaikki kortit ja tuotan suurta kärsimystä läheiselleni ja itselleni ollen samalla melko hyödytön yhteiskunnalle. Takana on vuosia sellaista kierrettä että yritän itsemurhaa tai muuten vointi on niin huono että joudun sairaalaan.

        Ei tämä läheisillekään enää voi yllätyksenä tulla ja jätän kyllä kaikille omat viestinsä etteivät syytä itseään.

        Ja toivon että kuoleman jälkeen on joko uusi alku tai viimeinkin lepo mutta vaikka siellä odottaisi mikä helvetti niin näitä ongelmia siellä ei enää ole.

        Jos lääkärille ja terapeutille olet kertonut, eivätkö he ota sinua tosissaan? Eivät ehdota sairaalajaksoa? Vai onko niitä paljon takana ja eivät auta sinua. Sairaalahan ei sovi kaikille hoitopaikaksi. Joka päivä joku onneton tappaa itsensä, se on fakta. Maailma on julma heikoille, kaikki eivät vaan jaksa. Minun kaksi tuttua on tappanut itsensä ja kummallakin oli kaikki mahdollinen tuki, mutta tekivät omat ratkaisunsa kuitenkin. Olivat puhuneet ja yrittäneet asiaa ennenkin ja ei tullut yllätyksenä, että näin tulee kuitenkin käymään. Molemmissa tapauksessa läheiset järkyttyivät aluksi, mutta ihmeen nopeasti heidän puolisonsa jatkoivat elämää aika tavalliseentapaan. Uskon, että molemmille oli tavallaan helpotus kuitenkin kuolema, kuin jatkuva läheisen ihmisen tuskan ja pahanolon seuraaminen. Pieniä lapsia ei kummallakaan ollut.


    • KÄÄNNY

      Älä rakas ihminen tee itsellesi mitään pahaa!!! Jätät läheisesi hirvittävän surun ja tuskan valtaan!!! Ethän halua sellasta!!! Olen ollut myös minäkin hirvittävässä ahdistuksessa ja en ole päässyt sängystä ylös.Minun rakkaani kuoli vähän yli vuosi sitten
      yllättäen.......romahdin .......jäin liian yksin tuskani kanssa.
      Mutta jonkun ystävän ja ennen kaikkea Herran Jeesuksen kanssa olen tähän asti selvinnyt.
      Tiedätkö rakas ihminen, että elämä ei pääty kuolemaan! Vaan on olemassa TAIVAS JA KADOTUS.Ja Jeesus tuli sitä varten että sinä saisit elää iankaikkisesti taivaassa.
      Mutta jos tapat itsesi niin kärsimyksesi EI KOSKAAN LOPU,EI KOSKAAN.Kadotuksessa sinun tuskasi ON MONINKERTAINEN tämän hetkiseen tuskaasi nähden!!! TUHANNESTI JA TAAS TUHANNESTI SUUREMPI ON TUSKA KADOTUKSESSA.
      Mutta sinulla ON MAHDOLLISUUS : Luovuta itsesi KOKONAAN JEESUKSELLE JA PYYDÄ HÄNELTÄ SYNTISI ANTEEKSI JA PYYDÄ JEESUSTA TULEMAAN SYDÄMESI
      JA ELÄMÄSI HERRAKSI.HAE APUA.ÄLÄ JÄÄ YKSIN.MUISTAN SINUA RUKOUKSIN.
      JEESUS RAKASTAA SINUA TODELLA PALJON.

      • peik

        En itse ole kristinuskoinen joten tämä kadotuksella pelottelu ja kristittyjen Jumalan puoleen kääntyminen ei oikein auta.

        Mutta uskovathan ovat tutkitustikin onnellisempia ja olen iloinen että se toisia auttaa.


      • ylisynkänvirransinuavien
        peik kirjoitti:

        En itse ole kristinuskoinen joten tämä kadotuksella pelottelu ja kristittyjen Jumalan puoleen kääntyminen ei oikein auta.

        Mutta uskovathan ovat tutkitustikin onnellisempia ja olen iloinen että se toisia auttaa.

        Peik ei sinun tarvitse uskoa ja puristaa sitä voimaa itsestäsi, mutta vetoan sinun puolesta Koreimmalle että tilanteesi selkenee ja saat ihmeen jatkaa. Kaikkea hyvää tällä sinulle tarkoitan. Kannan sinua kun et itse jaksa.


    • siili67

      Tuskinpa.

    • katoelovoiparantua

      Onko aloittajalla edes ikää sen verran,että olisi todelliset murheet ehtinyt nähdä vai mitä?Kyllä sitä nyt pitää ainaskin 50v olla ennenkuin mistään kokemuksista voi sanoa.Älä tee peruuttamatonta.

    • Wäkk
      • tuomarienTuomari

        Jos täällä on joku säälittävä tyyppi..niin se on sinä! Mene ittees pelle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe