Edesmenneen mr. mohikaanin uskosta

Eenokki12

Mohikaani väitti että uskoon voi tulla koska vain, kun sitä haluaa? Raamatussa ja Lutherilaisuudessa asiaa ei näin käsitetä eikä tällaista väitettä olla uskottu 2000 vuoteen kunnes pimeyden henki valitsi kohteitaan uudesti kastajista. He sanovat että ratkaisu tulla uskoon perustuu omaan päätökseen kunhan se on vilpitön. Ei raamattu tällaista opeta, kuten helluntailaiset. Nostaa käsi ylös ja uskossa sitä ollaan. Mitähän jos nostaa molemmat kädet ylös onko se vahvan uskon osoitus vai mieltä osoittava käsiennosto lahkon saarnaajalle että painu sinä saatana siitä hev.........? Mielipiteitä avauksen johdosta please.

11

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipämuuta

      puhu tohtorille nuo juttusi niin asiat alkaa rullata eteenpäin.

      • Eenokki12

        Tohtori M.Luther on puhunut tästä minulle jo kauan sitten. Kyllä rullaan lahkoissa riivatut tiukkaan pakettiin.


      • Kateus.tappaa
        Eenokki12 kirjoitti:

        Tohtori M.Luther on puhunut tästä minulle jo kauan sitten. Kyllä rullaan lahkoissa riivatut tiukkaan pakettiin.

        Palkkasi saat ja en kadehdi


      • Eenokki12
        Kateus.tappaa kirjoitti:

        Palkkasi saat ja en kadehdi

        Sitä samaa mitä haluat minulle se sinua kohdatkoon.


      • MiksiKyselet
        Eenokki12 kirjoitti:

        Sitä samaa mitä haluat minulle se sinua kohdatkoon.

        Olet häpeä uskoville; yrität vain pilata luterilaisuuden maineen saastaisilla puheillasi. Tai sitten olet vain sairas ihminen, jolla ei ole tarpeeksi tekemistä. Juttusi on täällä vuosien aikana jo tulleet selväksi. Tällä kertaa sentään puhuit ihan normaalijärkisen kuuloisesti. Näytti siltä, että tämän keskusteluketjun tekstejä et ole kirjoittanut silmät päästä pullistuneena ja vaahtoa suusta sylkien, kuten välillä näyttää olevan kirjoituksiasi tehdessä.

        Mutta miksi ihmeessä ottaa puheeksi jotain jo edesmennyttä uskovaa? Mohikaani on jo paratiisissa.


      • Eenokki12
        MiksiKyselet kirjoitti:

        Olet häpeä uskoville; yrität vain pilata luterilaisuuden maineen saastaisilla puheillasi. Tai sitten olet vain sairas ihminen, jolla ei ole tarpeeksi tekemistä. Juttusi on täällä vuosien aikana jo tulleet selväksi. Tällä kertaa sentään puhuit ihan normaalijärkisen kuuloisesti. Näytti siltä, että tämän keskusteluketjun tekstejä et ole kirjoittanut silmät päästä pullistuneena ja vaahtoa suusta sylkien, kuten välillä näyttää olevan kirjoituksiasi tehdessä.

        Mutta miksi ihmeessä ottaa puheeksi jotain jo edesmennyttä uskovaa? Mohikaani on jo paratiisissa.

        Ja 72 neitsyettä tanssii hänen ympärillä? Sinä paskiainen jakelet taivaspaikkoja. En minä pahemmin järjellä kirjoita kuten sinä paskiainen. Häpeäisit tollo, siinä syyttelemässä, mutta sinusta väliä muille kirjoitan totuuden ja toimen sanoja. Vai pilata. Minähän olen Lutherilainen ja sinut ja muutamat luterilaiset ovat näytetyt huijareiksi ja sinä yksi heistä. Mielestäni olet saastainen kuin rapakossa pyöriskellyt sika.


    • Eenokki12

      Todistaa tarkoittaa puhua siitä uudesti kastajien opin mukaisesti, muuten sitä ei hyväksytä ellei todistaja satu olemaan työssä.

    • paradiise

      Siellä paratiisissa missä muhammed on sinne kerääntyvät myös harhaoppiset uudesti kastajat.

    • Jouluisiatarinoita

      Kuulkees ny,eräs näkijä kertoi kotonani asustelevan yli neljäsataavuotta vanhan kotitontun,jonka
      sittemmin nimitin Konstaksi.Tonttu paheksui nimitystä ,ottaen yhteyden, kertoi olevansa nimeltään Mohikaani,joten minun oli uskottava tontun tarinoita.

    • kokemuksenääni

      Uskoon tullaan silloin, kun joku ripsii vettä päälle ja lausuu mantran. Itse tiedät tulleesi uskoon kun posti tuo kastetodistuksen. Kaikki hoidetaan puolestasi ilman omaa tekemistä.

    • sumantra

      Jumalan sana on sinulle pilkkaajalle mantraa ja joku rohkeampi sanoisi että piru sinut periköön

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe