Edesmenneen mr. mohikaanin uskosta

Eenokki12

Mohikaani väitti että uskoon voi tulla koska vain, kun sitä haluaa? Raamatussa ja Lutherilaisuudessa asiaa ei näin käsitetä eikä tällaista väitettä olla uskottu 2000 vuoteen kunnes pimeyden henki valitsi kohteitaan uudesti kastajista. He sanovat että ratkaisu tulla uskoon perustuu omaan päätökseen kunhan se on vilpitön. Ei raamattu tällaista opeta, kuten helluntailaiset. Nostaa käsi ylös ja uskossa sitä ollaan. Mitähän jos nostaa molemmat kädet ylös onko se vahvan uskon osoitus vai mieltä osoittava käsiennosto lahkon saarnaajalle että painu sinä saatana siitä hev.........? Mielipiteitä avauksen johdosta please.

11

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipämuuta

puhu tohtorille nuo juttusi niin asiat alkaa rullata eteenpäin.

• Eenokki12

Tohtori M.Luther on puhunut tästä minulle jo kauan sitten. Kyllä rullaan lahkoissa riivatut tiukkaan pakettiin.

• Kateus.tappaa
        Eenokki12 kirjoitti:

Tohtori M.Luther on puhunut tästä minulle jo kauan sitten. Kyllä rullaan lahkoissa riivatut tiukkaan pakettiin.

Palkkasi saat ja en kadehdi

• Eenokki12
        Kateus.tappaa kirjoitti:

Palkkasi saat ja en kadehdi

Sitä samaa mitä haluat minulle se sinua kohdatkoon.

• MiksiKyselet
        Eenokki12 kirjoitti:

Sitä samaa mitä haluat minulle se sinua kohdatkoon.

Olet häpeä uskoville; yrität vain pilata luterilaisuuden maineen saastaisilla puheillasi. Tai sitten olet vain sairas ihminen, jolla ei ole tarpeeksi tekemistä. Juttusi on täällä vuosien aikana jo tulleet selväksi. Tällä kertaa sentään puhuit ihan normaalijärkisen kuuloisesti. Näytti siltä, että tämän keskusteluketjun tekstejä et ole kirjoittanut silmät päästä pullistuneena ja vaahtoa suusta sylkien, kuten välillä näyttää olevan kirjoituksiasi tehdessä.

Mutta miksi ihmeessä ottaa puheeksi jotain jo edesmennyttä uskovaa? Mohikaani on jo paratiisissa.

• Eenokki12
        MiksiKyselet kirjoitti:

Olet häpeä uskoville; yrität vain pilata luterilaisuuden maineen saastaisilla puheillasi. Tai sitten olet vain sairas ihminen, jolla ei ole tarpeeksi tekemistä. Juttusi on täällä vuosien aikana jo tulleet selväksi. Tällä kertaa sentään puhuit ihan normaalijärkisen kuuloisesti. Näytti siltä, että tämän keskusteluketjun tekstejä et ole kirjoittanut silmät päästä pullistuneena ja vaahtoa suusta sylkien, kuten välillä näyttää olevan kirjoituksiasi tehdessä.

Mutta miksi ihmeessä ottaa puheeksi jotain jo edesmennyttä uskovaa? Mohikaani on jo paratiisissa.

Ja 72 neitsyettä tanssii hänen ympärillä? Sinä paskiainen jakelet taivaspaikkoja. En minä pahemmin järjellä kirjoita kuten sinä paskiainen. Häpeäisit tollo, siinä syyttelemässä, mutta sinusta väliä muille kirjoitan totuuden ja toimen sanoja. Vai pilata. Minähän olen Lutherilainen ja sinut ja muutamat luterilaiset ovat näytetyt huijareiksi ja sinä yksi heistä. Mielestäni olet saastainen kuin rapakossa pyöriskellyt sika.

• Eenokki12

Todistaa tarkoittaa puhua siitä uudesti kastajien opin mukaisesti, muuten sitä ei hyväksytä ellei todistaja satu olemaan työssä.

• paradiise

Siellä paratiisissa missä muhammed on sinne kerääntyvät myös harhaoppiset uudesti kastajat.

• Jouluisiatarinoita

Kuulkees ny,eräs näkijä kertoi kotonani asustelevan yli neljäsataavuotta vanhan kotitontun,jonka
      sittemmin nimitin Konstaksi.Tonttu paheksui nimitystä ,ottaen yhteyden, kertoi olevansa nimeltään Mohikaani,joten minun oli uskottava tontun tarinoita.

• kokemuksenääni

Uskoon tullaan silloin, kun joku ripsii vettä päälle ja lausuu mantran. Itse tiedät tulleesi uskoon kun posti tuo kastetodistuksen. Kaikki hoidetaan puolestasi ilman omaa tekemistä.

• sumantra

Jumalan sana on sinulle pilkkaajalle mantraa ja joku rohkeampi sanoisi että piru sinut periköön

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5658
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3723
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      455
      2601
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      264
      1641
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1376
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      14
      1322
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1313
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1206
    Aihe