ideologisesti työtön

miten_suu_pannaan

Ossi kertoi:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710132200458044_u0.shtml

"Ravitsemustyöntekijäksi 1990-luvulla opiskellut Nyman on toteuttanut omaa ideologiaansa välttelemällä töitä ja elämällä tukien varassa käytännössä koko aikuisikänsä. Tukien saaminen ei ole hänen mukaansa tuottanut suuria vaikeuksia.
- Aika helpolla on selvinnyt."

Ossi on saanut yhteydenottoja kaltaisiltaan:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005409139.html

"”Samanlaiset ihmiset kuin minä ovat ottaneet yhteyttä. Meitä on tuhansia, mutta sitäkään ei uskalleta sanoa ääneen”, Nyman sanoo. "

Tälä palstalla on monta kertaa yritetty nostaa esiin, että osa työttömistä ei edes halua töitä, mutta yhteiskunnan tukirahat kyllä kelpaavat. Sellaiset puheet on leimattu valehteluksi.

Kiitos, Ossi, että nostit totuuden esiin julkisuudessa omalla nimelläsi.

90

1808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossupummi-

      Samanlaisia osseja on 400 000 suomessa. Töitä ei saa vaikka haluaisi joten töitä ei kannata edes etsiä. En minäkään ole etsinyt vuosiin.

      • n8w468h

        Sossu-Ossihan kertoi nimenomaan, että töitä joutuu välttelemään jopa esiintymällä epäedullisesti työhaastatteluissa. Töihin pääsyn vaikeus ei siis selvästikään ole ongelma.


    • työtönpummi

      Töitä ei kannata tehdä alle 2500 palkalla.

      • 2500euroo

        Lässyn lässyn, lusmuilija.

        Suuri osa palkansaajista saa noin vähän palkkaa, mutta tulevat silti hyvin toimeen.


      • 67gwsf

        Lähes jokainen on valmis tekemään työtä pelkällä ruokapalkallakin, jos ei ole hoivavaltiota tyrkyttämässä rahaa kotona makaamisesta. Yllättävän monesta on kiva syödä, kun on tarpeeksi kova nälkä.


      • LusmutHiiteen

        Töitä kannattaa tehdä, vaikka siitä saisi palkkaa euron tunnilta. Työ on parasta sosiaaliturvaa, parempaa kuin mikään raha. Jos laiskottaa, niin on oma vika ettei viitsi paiskia töitä kahta kovemmin.


      • kukaan.ei
        2500euroo kirjoitti:

        Lässyn lässyn, lusmuilija.

        Suuri osa palkansaajista saa noin vähän palkkaa, mutta tulevat silti hyvin toimeen.

        Kukaan ei tienaa alle 3000. Fakta.


      • easylife2

        ei vaan jaksa vaivaantua...kun jää laskujen jälkeenkin noin 500e löysää rahaa elämiseen...pari etelän reissuu tulee vuodes tehtyy helposti...:) itkekää sitä:))


      • Anonyymi
        2500euroo kirjoitti:

        Lässyn lässyn, lusmuilija.

        Suuri osa palkansaajista saa noin vähän palkkaa, mutta tulevat silti hyvin toimeen.

        Senkus tulet, minä loisin sinunkin puolestasi.


      • Anonyymi
        LusmutHiiteen kirjoitti:

        Töitä kannattaa tehdä, vaikka siitä saisi palkkaa euron tunnilta. Työ on parasta sosiaaliturvaa, parempaa kuin mikään raha. Jos laiskottaa, niin on oma vika ettei viitsi paiskia töitä kahta kovemmin.

        Ihan kohtalainen trollaus 2/5.


      • Anonyymi

        Mediaanipalkka taitaa olla nyt vähän päälle 3 000 euroa. Melko iso osa kansasta tekee siis töitä 2 500 euron palkalla.


      • Anonyymi
        kukaan.ei kirjoitti:

        Kukaan ei tienaa alle 3000. Fakta.

        Iso joukko tienaa alle 3 000 €.


    • ei.lusmuilla

      No Ossin vika kun rupes lesooooon.
      Parempi on olla hiljaa ja sitten työhaastattelussa kertoo jos tarvii paljon poissa olla töistä esimerkiksi kipetyvän pikkurillin vuoksi.
      On sillai rehellistä työnantajaa kohtaan kertoo jos "pikkurilli" usein kipetyy?
      ja kaikki on tyytyväisii?

    • vcdxffghjk

      Ossille kiitos rehellisyydestä. Kyllähän ihmiset on tämän todellisen tilanteen tienneet, mutta kun ei ole kukaan nimellä tullut esiin lusmuilijana ennen Ossia.

      En suinkaan väitä, että kaikki työttömät ei olisi halukkaita ottamaan työtä vastaan. Todennäköisesti suurin osa työttömistä haluaisi oikeasti töihin, mutta tällaisia Osseja on myös paljon. Tähän asti Ossien olemassaolo on kielletty. Lusmuilua on ennen ollut tabu, nyt sillä ylpeillään.

      • yleistääkö

        Eihän Ossi muuta kun kerto OMAN mielipiteensä?
        Jos Ossi ois kertonut olevansa pedofiili niin koskisko se milläänlailla muita?
        (eli täysin arvoton esiintulo?)


      • cxcfgyhuijkn
        yleistääkö kirjoitti:

        Eihän Ossi muuta kun kerto OMAN mielipiteensä?
        Jos Ossi ois kertonut olevansa pedofiili niin koskisko se milläänlailla muita?
        (eli täysin arvoton esiintulo?)

        Nimimerkki yleistääkö ei osaa lukea. Jo aloituksessa luki:

        "”Samanlaiset ihmiset kuin minä ovat ottaneet yhteyttä. Meitä on tuhansia, mutta sitäkään ei uskalleta sanoa ääneen”, Nyman sanoo. "


      • Anonyymi

        Niin ylpeillään ja tullaan jatkossakin ylpeilemään.


    • Heikki_Sinsemilla

      Olen ideologisesti työtön. Haluaisin periaatteessa tehdä työtä, mutta en tällaisessa kulttuurissa ja järjestelmässä. Työnantajilla, niillä roistoilla, on tässä peiliin katsomisen paikka. Linnaan sellaiset roistot kaikki riistäjät, sitä mieltä minä olen.

      • Pitkäaikatyötön

        Millainen kulttuuri/järjestelmä sitten sinulle kelpaisi?


      • ydnird

        Perusta puolue, joka vaatii toisen palkkaamisen kriminalisoimista. Sitten päästään työnantajista.


    • Tahallaan työttömäksi heittäytyvät ovat varkaita. Jos on mahdollista saada työtä ja tehdä työtä, silloin sitä tulee tehdä.

      Varkaat eivät peri taivasten valtakuntaa. Jos nyt todella on niin että tuo aloituksessa mainittu henkilö tahallaan heittäytyy työttömäksi eikä tee työtä, hän on varas ja matkalla ijankaikkiseen kadotukseen. Jeesus Kristus sovitti koko maailman synnin, myös tuon henkilön synnit, mutta jos hän kuolee katumattomana syntisenä, hän joutuu ijankaikkiseen helvettiin.

      Jos sinä, lukija, olet varas tai elät muussa synnissä tai muissa synneissä, sinäkin olet matkalla ijankaikkiseen kadotukseen. Älä mene synneissäsi ikuiseen helvettiin.

      Tee parannus ja ota uskossa vastaan Jeesus Herraksesi ja Vapahtajaksesi niin sinusta tulee Jumalan lapsi ja saat ikuisen elämän. Seuraa Jeesusta Pyhässä Hengessä ja totuudessa. lue Raamattua se on Jumalan Sana.

      • Rattaatratisee

        Mul on täyskäsi.


      • Pitkäaikatyötön

        "Jos nyt todella on niin että tuo aloituksessa mainittu henkilö tahallaan heittäytyy työttömäksi eikä tee työtä, hän on varas ja matkalla ijankaikkiseen kadotukseen."

        Uskoi sitten johonkin kadotus-höpötykseen tai ei, tunnetko muita uskovaisia, joiden mielestä tahallaan työtön on varas? Minkä nimiseen lahkoon tällainen ajattelu kuuluu? Ainakaan Suomen laki ei ole samalla linjalla.


      • Anonyymi

        Lopeta sienien vetäminen. Tuntuu tripit olevan sitä luokkaa, ettei mitään järkeä.


    • Ilm. 9:21

      He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

      Haluan uskoa että tuokin mies voisi vielä tulla Jeesuksen uskoon ja pelastua ikuiseen elämään. Mutta tuossa Jumalan Sanan paikassa siis kerrotaan mitkä ovat ihmiskunnan neljä lopun ajan syntiä. Tuossa eivät siis ole kaikki synnit mitä on olemassa mutta neljä lopun ajan suurinta ovat nuo.

      • iihansamaatekevät

        Samalaisia lusmuilijoita on kyllä aivan tunnustavissa uskovissa. Usko ei edesauta työhalukkudessa ! Sitä joko on tai ei ole.
        Moni uskova menee aina siitä missä aita matalin ja huijaa etuuksia itselleen ilman omantunnonpistoksia!


      • ullamaija678

        Onko olemassa mitään konkreettista faktaa siitä että on olemassa taivasten valtakunta???JA kun niinku väität tästä käsitteistä iankaikkisuus kadotustus eikös ne ole pahassa ristiriidassa keskenään. Onko olemassa mitään paikkaa jossa ei ole yhtään mitään edes tyhjyyttä ja jos semmoiseen joku joutuu silloin se ei ole enään tyhjä?????? Tämmöinen raamatun ja muun höpö uskonnon sotkeminen vakaviin asioihin on suorastaan pöyristyttäväää


    • sbbdbdf

      Ota sinä vaan pikavippejäs. -prkl. Millos noista sitten opitaan jotain ettei ooo kannattavaa sekään kun itte nekin on sitten otettu.

      • 678292

        Pitääpä mennä ottamaan. Hyvä kun muistutit! Ei kannata jättää kakkua syömättä siksi, että se joskus loppuu...


    • shsdhhdgxzdh

      Saahan työssä käyvä ja opiskelijakin tukia. Mitäs ihmeellistä tossa on. Jotkut sanoo että sossuun en mene vaikka tarviis koska on niin ylpeä ja sitten lopputuloksen voi sitten vaan arvailla että myöhemmin se on siellä sossussa kuitenkin kun meni luottotedot ja kaikki kivat jutut.

    • 46b7q4

      Minä taas olen ideologisesti haluton maksamaan Ossin sossutukia.

      • sbfbbf

        Näin sanoo pappa betalaest. Kaikilla se kun ei mene vain niinkään.


      • ossijussi

        Mutta oletko innokas maksamaan talvivaaraa tai kreikan pankki velkaa.??????? Suomen tyttömät on pieni meno verrattuna noihin juttuihin niilläkin rahoilla olisi varmasti hoidettu ongelma kuntoon


      • Anonyymi

        Ja silti maksat. Vituttaako?


    • sgfdsfdh

      Koska ne pikavippi kusetusfirmat lopetetaan ??????????????????????????????????

    • sthhtr

      Niin kyllähän se vituttaa jos kaikki rahat menee vaan asumiseen. Siihen ei vaikuta Ossin rahatkaan enää mitenkään. Ne on niitä omia valintoja jos on laiska muuttamaan tai etsimään halvempaa vaihtoehtoo. Eikä kenenkää muunkaan jutut.

    • potkityotonto
    • potkintakaisin

      Joo potki ja saat syytteet.

    • diegobrandao
    • dsfbbdfdbf

      Samantien kaikki loput 300.000. Haistakaa nyt jo pitkä vittu töidenne kans. Ei ole kaikille.

    • htrrthht

      Sekä pakolaiset ynnä muut. Kannattasko jo herätä. Osalla niistäkään ei oo koskaan aikomustakaan tehdä mitään joten painupa vaikka perseenreikään heräilemään unistasi. Kukaan ei sano mulle ainakaan mitä pitäisi tehdä. Varsinkaan kukaan aivoton määräilevä kukko !!!!!!

    • HienojaIhmisiä

      Mahtavaa miten ossi-kossi kykenee kerskumaan aiheella!
      Samaa ikäluokkaa olevana ja 20v itseni työtätehden elättäneenä,voisin todeta,että on ihan helvetin hienoa huomata mihin perityt veroeurot kuluu.
      Ei sillä,että ossin kaltaista kiinnostaisi esim. miten hänen vanhemipiensa ikäisten ja tämän kaiken loisimisen mahdollistaneiden ihmisten vanhuus kuluu vähin varoin...kiitos ossin ideologian.
      On myös mahtavaa kun tämä sonja ilmoittautui samaan mahtavaan joukkoon...mitenhän lienee jos kaikki samoin ajattelisi?
      Voisitteko muuttaa vaikkapa venäjälle tai kuubaan ideologianne kanssa?

    • eare

      Otinks vähä pikavippii kun olin tyhmä ja nyt ruikutann vainn. :D :D :D Ei saatana mitä porukkaa.

    • shfshs

      Ei täällä kaikki oo kultalusikka siellä jossain syntyneitä että kotoa saatas vielä rahat kaikkiin asioihin ja silleen. Niinhän te luulette mut ei se niin mene. Työtön ihminen ei myöskään saa lainaa mistään. Noin se on aina ollut.

    • onkolakikaikillesama
    • turhauikuttaa

      Perustuslaissa on sosiaaliturva mainittu. Minkäs sä sille äppärä teet. EU myös velvoittaa sitä maksamaan. Jos omistan en saa sossusta rahaa.

    • idiotlogi

      Hei iidiolgia venäjies kans...entäs jos olet ottanut asuntolainaa ja joudutkin työttömäks niin mitäs sitten...jouvut myydä sen koska sossu ei sitä ala maksaa ja menee vuokralle niin naurattaaks sun iideologis sitten noista venäjälle menoista. Sitten sä joudutkin asumaan sen mukaan mitä Kela sulle sanoo ettei siinä paljo muiden sanomiset enää siinä vaiheessa paina jos on koskaan painaneetkaan. Osa asuu aina vuokralla ja osa omassa.

    • erserh

      Ei kukaan sossussa oleva voi minnekään kalliimpaan ainakaan muuttaa kun pakotetaan etsimään aina halvempi kämppä...siinäpä sitä idioootloogia kerrakseen joten mitäpä sitä ketään kuuntelis (näistäkään).

    • Maailmamuuttuijo

      Vaikuttaa tilaustyöltä leimata jälleen kerran työttömät joksikin yhtenäiseksi ryhmäksi jotka ovat oman kohtalonsa ansainneet.

      He ketkä niin kehtaavat tehdä ja niputtavat työttömät joksikin homogeeniseksi ryhmäksi, alkavat olemaan vähemmistö. Jos työttömyys ei ole kohdannut sinua vielä missään tilanteessa, olet onnekas!

      Ensinnäkin, nämä harvat kaiken työn vieroksujat, ovat omavalintainen vähemmistöjen vähemmistö. Yhteiskunnan kulut ovat jossain aivan muualla. Tällä viedään huomio muualta pois. Paljonkohan ne turhat yritystuet maksaa? Vai onko tämä nyt vain hetkellinen oikku seksikkäille lööpeille?

      Toisaaltaan. TÖITÄ EI OLE kaikile ja EI TULE OLEMAAN tulevaisuudessa. Nämä henkilöt ovat minimikustannuksin pois työmarkkinoilta vapauttaen yhden työpaikan muille, minimaalisesti planeettaa rasittaen. Suurin osa rahoista palautuu kiertoon. Eikö elintasomme keskimäärin jo sitä salli?

      Ei ketään tarvitse laitta työleirille kaivamaan ojaa viikoksi vain periaatteen ja vanhanaikaisen työetiikan oikeellisuuteen uskoen. Kaivuri sutaisee sen ojan nykyään puolessa tunnissa !

      Kansalaispalkka tulee jokatapauksessa olemaan jonkinlainen pakko automatisoituvassa maailmassa . Työn jakamiseen ja tuloerojen tasaamiseen pitäisi olla ennalta viisaita. Muuten saattaa alkaa ilmetä levottomuutta. Mutta nykypolitiikka on kaikkea muuta kuin ennalta viisas.

      • Maailmamuutuijo

        Alla on tuplapostaus. Luulin ylläolevan kadonneen bittitaivaaseen.


    • Maailmamuutuijo

      Jos joku haluaa vapauttaa yhden työpaikan työmarkkinoilta noin halvalla ja planeettaa vähän rasittaen, niin eiköhän anneta heidän olla. Suurin osa rahoista palautuu jokatapauksessa takaisin kiertoon.
      Kansalaispalkka tulee olemaan jonkinlainen pakko tulevaisuudessa kun työtä riittää vain harvempien jaettavaksi. Työn jakaminen ja tuloerojen tasaaminen olisi oikeita ongelmia mihin olisi pitänyt olla ennalta viisaita jo eilen. Mutta heillä joilla jo on paljon, eivät halua jakaa. He haluavat että potentiaalinen työvoima pysyy nöyränä ja helposti ohjattavana.

      ”Uutinen” vaikuttaa poliittiselta tilaustyöltä. Ehkä se on vain seksikäs lööppi.

      Aika harvassa ovat nykymaailmassa he ketkä eivät koskaan ole olleet työttömiä.

      Paljonkohan se holtiton yritystukien jakaminen on maksanut?

      Työn tekeminen vain työn takia on peruja viime vuosituhannelta. Pitäisikö lusmuilijat laitta työleirille kaivamaan ojaa viikoksi vaikka kaivinkone tekee sen puolessa tunnissa ?

    • sfhhfshf

      Annetaan loputkin rahat vaikka Kreikkaan. Alkaa olla vitun sama tämmönen leimaaminen, Tämmösen takiako armeijassakin oltiin...alkaa olla vitun turha lafka sekin. Vituttaaaaaaaaaaa.

    • shsdhhd

      Ne työn takia muuttajatkin on tässä nähty etteihän kukaan tee mitään....sekin vitutttaaaaaaaaa. Sanoinko vielä että kyllä vituttaaaaaaaaaaaaaa.

    • rehhrer

      Putin kun painais nappia tästä paskasta ei olis jäljellä yhtää mitää enää kun täällä on vaan pelkkiä vittupäitä pikavippeineen näköjään.

    • onkolakikaikillesama

      Otetaan vapaehtoisesti pakolaisia tänne että meidän omat ei saa rahaa lorvimiseen....
      Kaikki töihin kamppanja ja kaikki oppineet tohtorit funtsimaan että miten saadaan kantaväestöltä tuet pois.... . : /

    • Heikki_Sinsemilla

      Varkaitahan tässä tosiaan ollaan, puolin ja toisin. Elämme varkaiden aikaa. Meillä on kaksi mukamas vastakkaista aatetta, molemmat ovat varkaiden aatteita. Kapitalismi riistää voittoja toisten tekemästä työstä, siis varastaa, ja sosialismi haluaa kapitalistien rahat tuosta vain.

      Elämme materialistisessa maailmassa, ja niinsanotulla sivistyksellä on tuhottu ihmisten pärjääminen luonnosta tai edes omavaraisesta maataloudesta jo kauan sitten. Voimme syyttää koulutusta ja lukutaitoa, kirjallisuutta ja uskontoja ja nyttemmin internetiä ja tiedettä tuosta kaikesta.

      • Näinhän_se_asia_on

        Heikki. Olen kanssasi samaa mieltä.


    • Näin_siellä_sanotaan

      Joku edellä kirjoittanut, oliko se nimimerkillä Totuuden puolesta rinnasti työtä pakoilevat ja ideologisesti omasta vapaasta tahdosta työttömäksi jäävät ja työmarkkinatukea väärin perustein nostavat varkaiksi. Tuota, ei millään pahalla, mutta ei Jeesuskaan siitä yli 30 vuotiaasta eteenpäin tehnyt ns. ainakaan ruumiillista työtä. Vaan ryhtyi profeetaksi.

      Itse asiassa Jeesus ei koskaa missään kohtaa pitänyt lusmuilijoita minään varkaina.
      Sitäpaitsi Jeesushan sanoi joissakin Raamatun kohdissa aivan suoraan Luuk. 12 jakeissa 22- 34, ettei pidä kantaa huolta mistään, mitä söisimme ja millä ruumiimme vaatetamme. Yhdessäkin jakeessa sanotaan suoraan: " Katsokaa korppeja, eivät ne kylvä, eivätkä leikkaa, etc... ja silti Jumala ruokkii ne.

      Luulen, että Jeesukselle ihminen kelpaa sellaisena, kuin mitä hän on.

      Jotkut uskonlahkot ja siellä toimivat ihmiset eivät osaa lukea, tulkita ja ymmärtää Raamatussa olevia asioita oikein, vaan tuovat esille (periluterilaisia) työntekoon itse liittämiään näkemyksiä ja tuovat ne julki väittäen niitä muka Raamatun opetuksiksi.

    • sairaskin

      Mitenkäs sit tyypit jotka on työkyvyttömiä mutta eivät pääse työkyvyttömyys eläkkeelle eli sairaslomaa maksimi aika tullu täytee ni sielä kortistossa olet ja välttelet töitä, et ole sairaslomalla ku maksimiaika täynnä mutta lääkärin mukaan sairaslomalla mutta kelan mielestä työkykyine ja omasta mielestä työkyvytön

    • vbcfdtyu
    • työtönmies42

      Enole töitä etsinyt vuosiin. Lopetin kun kukaan ei ottanut töihin silloin kun etsin töitä

      • srtth

        Tjooh sama juttu.


    • Tepa44

      Minä tykkään olla työttömänä. Olen ollut työttömänä yli 10-vuotta. Joskus lähettelin hakemuksia mutta en vissiin kelpaa työelämään. Voin toteuttaa itseäni. Olen taiteilijatyyppi. Soitan kitaraa ja saksofonia. Luen paljon ja käyn kirjastossa 2-kertaa viikossa. En voisi kuvitellakaan että menisin raskaaseen työhön 10 euron tuntipalkalla. Nautin luonnosta ja päiväkävelyistä. Kaluaisin elellä yhtä askeettisesti kuin Pentti Linkola.

    • valitettavasti

      Niin sinne töihin on paha mennä jos kukaan ei ota..mitä kauemmin menee työttömänä sitä harvemmin kukaan enää sitten tulee mihinkään töihin ottamaankaan. Sellaset markkinat.

    • ertsy

      Parempi on olla ideologisesti työtön kun täydellinen idiootti joita työttömien solvaajta ovat. Toisaalta onhan se hyvä että on edes jossain täydellinen, vaikkapa sitten idiootti.

      • idiootloogi

        Totta. Sen minä oon huomannu etteihän kukaan muukaan tee mitään mistä itse sanovat. Irvileukoja löytyy valitettasti joka paikassa ja muita idiootteja lisäks tai kai näitä voisi kutsua natseiksi.


      • 167-176
        idiootloogi kirjoitti:

        Totta. Sen minä oon huomannu etteihän kukaan muukaan tee mitään mistä itse sanovat. Irvileukoja löytyy valitettasti joka paikassa ja muita idiootteja lisäks tai kai näitä voisi kutsua natseiksi.

        Vaikuttaa ihan siltä että idioluutio on totta tänään eikä komediallinen tieteiselokuva. Tuo idioluuttinen kehitys on kaikkein nopeita päättäjissä ja virkanilkeissä. Jotkut muka työssäkäyvät jotka kuvittelevat olevansa korvaamattomia ovat myös saaneet tartunnan.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Idioluutio


    • Lavitzan

      Ei työelämä ole kaikkia varten, kyllähän sitä ihmisten pitäisi jo alkaa suvaihtemaan erilaisia elämäntapoja kun nyt jo vuotta 2018 eletään. Itse en tee töitä ja enkä elä parisuhteessa ja ihan hyvin olen tyytyväinen tähän.

    • lettu7874

      Ideologisesti työttömiltä pitäisi poistaa kaikki yhteiskunnan tuet ideologisista syistä. Jos on terve ja työkykyinen ei ansaitse paikkaa yhteiskunnassa. Menkööt vaikka Venäjälle nauttimaan sen yhteiskunnan tukia.

      • Anonyymi

        Vituttaako maksaa mun loisiminen 😄


    • kielitaitohaltuun

      Jos suomessa olisi palkkakilpailua (=suuremmat palkat), kuten on esimerkiksi norjassa ja ruotsissa, voisi olla suurempi haku töihin. Ruotsin tai norjan kielen taito haltuun ja töihin kaikki työikäiset sinne. Paljon parempi palkka. En itse näe paljoa järkeä työskennellä suomessa paskapalkalla, jos osaa edes ruotsia.

    • Anonyymi

      Työttömänä ollessa kaikki aika paloi byrokratian rattaissa mutta nyt töissä ollessa on aikaa jäänyt muuhunkin.

    • Anonyymi

      Ossi teki tärkeän työn osoittaessaan, että työttömyydestä on tehty vaarallisen houkutteleva vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Minäkin loisin erittäin mielelläni tajuttuani, kuinka heikoilla olet tässä maassa, jos et tunne ketään.

    • Anonyymi

      Loisiminen on ihanaa.

      Menkää töihin pellet maksamaan mun loisiminen.

      • Anonyymi

        Onko se ihanaa että yöt notkuu koneella ja päivät makaa sohvalla ?
        No onhan se varmaan jos ei paremmasta tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se ihanaa että yöt notkuu koneella ja päivät makaa sohvalla ?
        No onhan se varmaan jos ei paremmasta tiedä.

        Mikä sut saa kuvittelemaan että työtön notkuu yöt koneella ja makaa päivät sohvalla? Missä niin on määrätty, että jos olet työtön on notkuttava yöt koneella ja maattava päivät sohvalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sut saa kuvittelemaan että työtön notkuu yöt koneella ja makaa päivät sohvalla? Missä niin on määrätty, että jos olet työtön on notkuttava yöt koneella ja maattava päivät sohvalla?

        Kun lukee näitä juttuja ja katselee kellonaikona niin voi tehdä päätelmän.
        On ihan itestä kiinni valitseeko sen paljon hehkutetun ikuisen kurjuuden vai
        Mukavan palkkatyön ja sen jälkeen riittävän eläkkeen.


    • Anonyymi

      Jaahas taas tukiriippuvaisiin kohdistuva vihanlietsontakampanja menossa. Ketju täynnä uhriutuneita nettoveronmaksajia esiintymässä 'ideologisesti työttöminä'. Vittuilemassa työttömien suulla työssäkäyville.

      Kyllä yhteiskunta nyt alkaa diskriminoimaan tukiriippuvaisia köyhiä vielä entistäkin enemmän. Mikähän teidän tavoitteenne on?

      Suosittelen kaikille ansiotyössä käyville jotka kokevat pitkäaikaistyöttömien elävät mukavasti tukien varassa siivellänne, irtisanoutumista. Mikää ei estä työssäkäyviä heittäytymistä kokonaan toimeentulotuen varaan ideologisesti työttömiksi myös itse. Pudottautukaa 40% leikatun toimeentulotuen perusosan varaan koko loppuelämäksenne. Tietysti mediaanituloja vuosikausia nauttineella kestää aika monta ihmiselämää siihen että on tosiaan pudottu sinne asti missä tämä Ossi nautiskelee elämästään.

    • Anonyymi

      Ihanaa loisia tänäänkin, kun te muut menette töihin 😘

      • Anonyymi

        Nyt on suurimmalla osalla työssäkäyvistä palkallinen vapaapäivä. Kuten minullakin.

        Huomisen olen ottanut saldovapaata. Työni on niin mielenkiintoista ja antoisaa, että flown myötä aika kuluu töissä usein kuin siivillä. Sellainen flow-tunne on todennäköisesti sinulle tuntematon käsite.

        Plussaldoa kertyy ja sen otan ulos ylimääräisinä kokonaisina vapaapäivinä aina silloin tällöin.

        Eli nyt on mulla torstai palkallinen vapaapäivä, perjantai saldovapaa ja hohhoijaa, sitten onkin jo viikonloppuvapaa edessä😂

        Itse asiassa muutakin vapaata on aika paljon vakituisesti työssäkäyvillä.

        Vuosilomaa on mulla 38 päivää vuodessa. Viikonlopun päiviä ei lasketa mukaan kun ottaa yhtäjaksoista vuosilomaa. Yhteen pötköön voi halutessaan siis saada vuosilimaa kesällä 7 kokonaista viikkoa ja 3 päivää.

        Kunnat tarjoaa usein myös mahdollisuutta ottaa lomaltapaluurahat vapaapäivinä - niitäkin taisi kertyä vuodessa jotain 14-15. Itse otin tänä vuonna ekaa kertaa 10kpl lomana rahan sijaan, koska perheen kanssa lähdetään tänä kesänä vähän pitemmälle lomamatkalle.

        Kun vähän viitsi kouluja käydä jäästänsä hoitaa, niin ihan tavallisista lähtökohdista voi päästä mukavalle vihreälle oksalle.

        Mutta toki saa jokainen kituutella kelan rahoilla, jos sellaisesta elämästä enemmän tykkää.


    • Anonyymi

      On ihanaa loisia.

      Tänäänkin saa koisia.

    • Anonyymi

      Selvästi sdpn kannattaja

      • Anonyymi

        Maksaako demarit loisimisen ottamalla taas lisää lainaa ?


    • Anonyymi

      Aloituksessa mainittujen elämäntapaintiaanien syytä on se, että nyt jokainen kärsii.

    • Anonyymi

      Ossin hengenheimolaisten kannattaisi miettiä paria asiaa.
      Tärkeämpi niistä on tilanne jos tuo autuuden takaava ideoloigia yleistyisi.
      Kukaan ei tekisi mitään! Ei olisi raha-automaattia. Ei pubeja. Ei marketteja. Ei kunnallistekniikkaa. Ei terveydenhuoltoa. Ei poliiseja.
      Siis ei yhtään mitään kun kaikki vaan nauttisivat olostaan.
      Luontaistalouskaan ei onnistuisi koska kaikki eivät pystyis omilla toimillaan hoitamaan omaa oloaan edes hengissä pysymisen tasolla.
      Jotai oman osaamisen siis tekemisen tulosta olisi vaihdettava jonkun toisen aikaansaannokseen.

      Stalinin mallin työleirit olivat oiva opiskelupaikka näilleosseille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nostan hattua että on tämmöisiä itsenäisesti ajattelevia ihmisiä ja tekevät asioita oman päänsä mukaan erottuen tuosta "karjan" seassa joka juoksee toisten pillin mukaan .


    • Anonyymi

      Jostain syystä ymmärrän tuon Alman mielenmaisemaa, oon itekki nuori mutten jaksaisi opiskella tai käydä töissä. Mitä enemmän nähny työelämää, sitä vähemmän sinne oravanpyörään haluaa. Aika paha masennus mulla. Jos tämmöstä mainitsee niin kuraa lentää niskaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe