Pilkkiminen kokouksissa ja konventeissa

meikämasa

Terve taas tytöt ja pojat kaiken ikäiset. Inspiraatio (sisään hengittäminen) ajaa aloittamaan uutta ketjua. Lupasin jossain pitää vähän taukoa, mutta lällällää, en pidäkään! hahahaaa.

Asiaan!

Tämä pilkkiminen....tiedättekö exät ja nykyiset? On yleinen naurun aihe jehovan todistajissa kun vaan niin vietävästi nukuttaa!! Ja nyt joku vannoutunut jt siellä...aivan mitätön juttu. Meinaakko? Mitätön juttu? Luopiot asialla? Kuule tuolla mentaliteetilla tulet putoamaa kyytistä tässä ketjussa. Muista kun sanoin. Tarkoitukseni kun on puhua tästä ilmiöstä, sen merkityksestä ja kysyä ihan TUTKITUN tiedon perään. Nämä TUTKIMUKSEThan ovat jiiteille maailmallista tietolähdettä, kuten google translator, joista kokemuksista myös kerroin jossain. Niin paitsi tietysti governing bodylle...Sehän voi tutkia maailmallista todistaakseen totuudesta (köh köh tukeakseen agendaansa köh köh).

Ja taas aluksi kokemuksia lähipiiristä. Oikeasti turhia, mutta hitto kun pitää kaikki TODISTAA jollain. Hehheh. Luopioiden pitää todistaa, mutta todistajien "vain uskoa nykyiseen selitykseen" erinäisissä asoissa. Turhaan venkoilet siellä! Näen jo läpi tästä. Harmittaako, kun käytän omaa retoriikkaanne itseänne vastaan jiiteet? Tulis muuten mieleen muutama raamatunkohtakin, mutta antaa nyt olla. Eivät kohta lue ollenkaan.

En tiedä onko tämä nyt ihan oikein. Meinaan tämä jiiteiden rääkkääminen tämmösellä tekstillä. No jatketaan rääkkäämistä. Uusi käsite...jt rääkkäys. Alkakaas käyttää! rönsyilee. Anteeksi! Tämä suomi 24 seulakin päästää läpi tämmösen. Alan oppia. No vaihda toiselle sivulle, jos et kestä! (kuitenkin kiinnostus ajaa sut takaisin tänne)

Niin mihin me jäätiin? Jt rääkkäykseen.... eikun....pilkkimiseen. Jt pilkkimiseen. Oliko? Jos joku on nyt niin uninen siellä niin tarkoitan sitä, kun monet monet julistajat nuokkuvat penkissä esitelmän aikana. Joo myönnän, syyllistyin tähän itsekin useammin kuin kerran, samoin kuin kaksi lähintäni myös. Myönnätkö sinä? Kuorsasit äänekkäästi VIERESSÄNI, konventissa tampereella. Tönäisin, ettei sun naama olis menny ihan niin pahasti. Et ollut lähipiiriäni, mutta istuit vieressäni, tiedätkö, lähellä. Tiedätkö tiedätkö. Tätä sanaa yksi tuntemani sisar käytti jatkuvasti joka paikassa. Mun kuullen kysyi toiselta kerran ihan tosissaan: Mitä minä siellä ovella sanoin? En muista yhtään.

hmm.. Kuullostaako yhtään tutulta exät tai nykyiset? Mistä näissä tilanteissa on kysymys? Kun todistajat tekevät yleiseti kaikkea, jolle naureskelevat. Toisista jutuista ei puhuta, tehdään kyllä kaikki samalla tavalla, mutta kukaan ei pohdi, miksi. Jos joku pohtii niin huiiii.... Hengellinen allergiareaktio niin että tarvii tujauksen epipen kynästä.

Olisko alitajunnalla mitään osaa näissä? Siinä tiedostamattomassa, mitä kaikki tekee, mutta kukaan ei tajua tekevänsä. Kollektiivinen alitajunta. Tämmösestä oon kuullu. vähä niinku joukkohypnoosi.... Ei mennä pitemmälle enää... tai vielä.

Nyt joku mua paremmin perehtyny, pistäkääs linkkiä tutkimuksiin. Uskallan houria, että sopii jt kulttuuriin kuin nenä päähän. Pikkuse vaan yhdistellään asioita jne...

Kierrelläänpäs me monet, jotta tosi tieto tulisi runsaaksi.

hyvää yötä taasen.

61

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkuisen suolikaasun suhnua ilmaan, niin pysyy hereillä muutkin kuin puhuja.

      • manaat

        Meidän seurakunnassa (silloisessa Tapanilassa) oli yks vanhimman puolen veli joka ei ainoastaan pikkinyt vaan myös kuorsasi.
        Yleensä siinä esitelmän10:llä minuutilla se alkoi.


    • Meikämasa

      Otetaan vielä esimerkki. Ruokarukoukset. Kertaakaan 10 vuoden aikana en ole ollut mukana kahvirukouksessa. Monta kertaa ruokarukouksessa ja aina ennen syömistä. Mikä ihmeen sääntö sekin on? Kirjoittamaton, josta ei oikeen kärsi puhua. Miksei vaikka ruuan jälkeen olis rukoiltu. Tietäis ainakin, mistä kiittää.

      Kaikkein huvittavimpia oli ne ruokarukoukset kun käytiin vaikka apsilla syömässä kokouksen jälkeen. Aseteltiin tarjotin, lautanen oikein hyvin. Juomalasi lautasen toiselle puolelle ja leivät hyvin käden ulottuville. Syömävälineet tarkasti paperin päälle vierekkäin ja sitten se alkoi.

      Pää n. 48,7 astetta etuviistoon. Kädet pöydälle. Harva piti sylissä. Silmät kiinni. Aika monet puristi niin tiukasti, että naama meni kurttuun. Kuin olisivat kykillä olleet. Ei ongelmaa sinänsä, on aivan hyvä hetki rukoilla kun pistää törinää pyttyyn. Tämä pre ruokailuhetki sitten kesti samoilla tyypeillä sekunneilleen yhtä kauan, kun mielessäni kellottelin. Otin joskus aivan kokeilumielessä puheeksi tämänkin hengellisen asian, joista järjestön opetuksen mukaan on aivan paikallaan keskustella. Arvatkaa, mikä tuli ilmeen tilalle? No se näytönsäästäjä.

      On se ihmeellinen asia tämä alitajunta. Se saa ihmiset autopilotille semmosissa rutiinihommissa. Tietoinen mieli sammuu ja autopilotti ottaa ohjat. Vähä niinku ajaa ajatuksissaan risteyksen ohi. Tietoinen mieli askartelee jonkin muun asian parissa, kuin mistä nyt pitikään kääntyä. Alitajunnan tehtävä ei ole etsiä risteystä, sen tehtävä on vain ajaa.

      Käveleminen sama asia, hengittäminen sama asia. Molemmat tahdonalaisia toimintoja, kuitenkaan et ole tietoinen jokaisesta askeleesta, minkä otat. Väistelet lammikoitakin tietämättäsi. Et tiedä jokaista hengenvetoasi.

      On muuten hyvä harjoitus, että vetää henkeä ja puhaltaa ulos niin että keskittyy ja tuntee, miten keuhkojen alaosa täyttyy. Ei tartte paljon, mutta silloin tällöin vähän. Alkaa ajatus luistaa. Huomaa kummallisia asoita, mitä on tehnyt automaattiohjauksessa.

      Jos jt sitten alkaa heräillä tästä, vanhimmat huomaa sen jotenkin. Mulle sanoi, että et ole enää se sama, joka olit ennen. Tottakai ihminen muuttuu, kun tietoisuus muuttuu. Autopilotti muuttaa reittiä vain jos siihen keskittyy pitkään.

      Mulle herääminen oli tämän alitajunnan ohjauksesta pientä vapautumista. Aloin kysyä miksi teen sitä ja tätä. En pitänyt joistain tavoistani. Toinen merkittävä syy erooni jw orgista.

      • manaat

        Tiedätkö miksi ruokarukous pidetään ennen syömistä, eikä sen jälkeen?
        Mietippä Beeteliä. Jos siellä olisi sovittu, että ruokarukous pidettäisiin puolituntia ruokailun alkamisesta, niin loppuisi se ruan hotkiminen. Siellähän syödään 5 minuutissa. Hyvin epäterveellisellä tavalla hotkia ruokansa.
        Olis se "isoerkki" voinut sieltä vakltaistuimeltaan hihkaista jotain moisesta käytöksestä, mutta ei.

        Kun minä olin siellä joskus, en ollut ehtinyt laittaa lautaselle kaikkia ruokatarvikkeita kun ensimmäiset jo nousivat pois ja ampaisivat omiin touhuihinsa.Juosten.
        Minusta erittäin epäkunnioittavaa käytöstä Jumalan lahjaan, maistaa ja maistella ruokaansa.
        Ja viellä erittäin epäterveellistä.

        ja nämä "veikat" sitten kirjoittelevat "maan tavoista" muissa asiayhteyksissä.

        Tuo hotkiminen oli ensimmäisiä asioita kun mietin:" mihinkähän hölmöläisten joukkoon on nokkani pistänyt"?


      • Meikämasa 16.10.2017 10:59

        <>Otetaan vielä esimerkki. Ruokarukoukset. ><

        Kerran tavarantoimittajan tasan tarkkaan ja satavarmasti jt:ksi tietämäni myyntipomo halusi torjua kanssaan nälkääni ja seurasin mielenkiinnolla näläntorjunnan avausta, pienintäkään havaittavaa elettä rukouksen suuntaan ei ollut, vaan heti kun kyyppari latasi murkinat pöytään kävimme kimppuun kuin sika limppuun. Ja hyvä niin, koska Mooses on Mooses ja bisnes on bisnes.


      • meikämasa
        Hasta_luego kirjoitti:

        Meikämasa 16.10.2017 10:59

        <>Otetaan vielä esimerkki. Ruokarukoukset. ><

        Kerran tavarantoimittajan tasan tarkkaan ja satavarmasti jt:ksi tietämäni myyntipomo halusi torjua kanssaan nälkääni ja seurasin mielenkiinnolla näläntorjunnan avausta, pienintäkään havaittavaa elettä rukouksen suuntaan ei ollut, vaan heti kun kyyppari latasi murkinat pöytään kävimme kimppuun kuin sika limppuun. Ja hyvä niin, koska Mooses on Mooses ja bisnes on bisnes.

        Tämä on myös oma kokemukseni. Maailmallisten kanssa touhutessa ei tarvinnu rukoilla, siis vaikka kanssani oli toinen todistaja ja se maailmallinen. Sit ku oltiin kahdestaa, oli homma toinen. Naama kurttuun vaan muutamaksi kymmeneksi sekunniksi. Yksikin puristi kädet nyrkkiin rystyset valkosina.

        Tämä on rituaali, siinä missä leipälautasen ja viinilasin ojentaminen seuraavalle muistonvietossa. Ei muka ole rituaaleja pöh.

        Omassa porukassa niitä tehdään, kuin vapaamuurarit. Muitten ei tartte tietää.

        Joo näin se menee siinä sinisessä loossissa. Oppilasmuurari, veljesmuurari ja mestarimuurari kolme ekaa tasoa. Tutkisteluoppilas, kastamaton julistaja, kastettu j. Onko mitn yhteistä? Ei puhuta symboliikasta vielä, mutta meinaan sitäkin näyttää olevan.


      • meikämasa kirjoitti:

        Tämä on myös oma kokemukseni. Maailmallisten kanssa touhutessa ei tarvinnu rukoilla, siis vaikka kanssani oli toinen todistaja ja se maailmallinen. Sit ku oltiin kahdestaa, oli homma toinen. Naama kurttuun vaan muutamaksi kymmeneksi sekunniksi. Yksikin puristi kädet nyrkkiin rystyset valkosina.

        Tämä on rituaali, siinä missä leipälautasen ja viinilasin ojentaminen seuraavalle muistonvietossa. Ei muka ole rituaaleja pöh.

        Omassa porukassa niitä tehdään, kuin vapaamuurarit. Muitten ei tartte tietää.

        Joo näin se menee siinä sinisessä loossissa. Oppilasmuurari, veljesmuurari ja mestarimuurari kolme ekaa tasoa. Tutkisteluoppilas, kastamaton julistaja, kastettu j. Onko mitn yhteistä? Ei puhuta symboliikasta vielä, mutta meinaan sitäkin näyttää olevan.

        meikämasa 17.10.2017 8:56

        <>Joo näin se menee siinä sinisessä loossissa. Oppilasmuurari, veljesmuurari ja mestarimuurari kolme ekaa tasoa. Tutkisteluoppilas, kastamaton julistaja, kastettu j. Onko mitn yhteistä?><

        Kostutuksen jälkeen veljille onkin sitten asetettu lisää tavoitetasoja tuossa hengellisen ravintoketjun nokkimisjärjestyksessä, jossa paska valuu aina alemman niskaan. Ja kun kyseessä on amerikanuskonto, niin aivan hallinnon huippuelimeen kannattaa käytännössä vain amerikkalaisten havitella.


    • laulunostattaa

      Hienoja sanoja uusissa lauluissa, joita alamme laulaa. Esim. nro 1.
      1. Oi Jehova, Luoja taivaan ja maan.
      Saa kirkkautes minut vahvistumaan.
      Kun luomistyössäsi näen voimasi,
      niin kiitoksin käännyn puoleesi.

      2. Oi, Jehova, näytät tien oikean.
      Se tie tarjoaa elämän parhaimman.
      On Raamattu täynnä viisauttasi,
      sen neuvoissa kuulen äänesi.

      3. Oi Jehova, puhdas on nimesi,
      ja muuttumaton suuri rakkautesi.
      On onni, kun sinut tuntea saan,
      ja muitakin auttaa tuntemaan.

      Psalmit 36:9; 145:6-13 Saarnaaja 3: 14; Jaakob 1:17

    • q1q1q1

      Eikö kaksi ensimmäistä pikkupoikaa voisi keskustella kuorsaamisesta jossain muualla. Ja esittämään rukouksesta ala-arvoisia kommenttejaan kahdenkesken.

      • Meikämasa

        En voi olla ottamatta kantaa viimeisimpään. Myös jeesus kritisoi aikansa uskovien rukouksia. Kuvittelette, että jumala kuulee kun käytätte paljon sanoja tai hoette samoja asioita. Tuttu kohta jiiteet? Samojen asioiden hokeminen on säilynyt niiltä ajoilta. Nyt on tullut lisäksi tämä seisomaan nouseminen ja pään etukenoon laittaminen. Ja nämä ruokarukoukset kylällä pidetään oikeasti muille todistajille. Ettei vanhimmat alkais kysellä. Pitävät siis rukouksiaan ihmisten edessä. Tehdään vain siksi kun muutkin tekee, ettei vene keikkuisi. Jotkut harvat pitivät lunttilappua, mitä piti rukoilla. Satuin näkemään kun olin myös lavanpalvelijana. Mutta ei niitä ollut montaa. Jos rukous luetaan, se ei tule sydämestä vaan paperista. Ei se oo sen monimutkaisempaa. No sen lapun vois vaikka jättää siihen puhujan pöydälle. Kai jumala osaa sen itsekin lukea. En aliarvioisi hänen kykyjään lukemalla hänelle lapusta sanoja.

        Se pihvi on henkilökohtainen suhde jumalaan. Silloin rukoukset on aitoja, eivät noudata aina samaa kaavaa. Se ei ole sanojen peräkkäin lausumista, kuten vt saleilla ne julkiset rukoukset.

        Kuorsaamisen näytät tietävän todeksi itsekin. Miten on? Milloin viimeksi itse nypytit kalaa salilla? Koska tulee seuraava kerta? Harmittaako kun huomaan sellaista, mitä et haluaisi huomattavan? Tai ainakaan et sanottais ääneen?

        Jos et pidä siitä kun kerron havaintojani ihmisten rukouksista, soita jollekin päivystävälle rukouspoliisille! Näin nähdään se miten suuri tabu on rukous näille tasokkaille jw orggilaisille. Ei voi puhua suhteesta jumalaan, jos se puuttuu. Niin ne fariseuksetkin suhtautu.


      • seuraanjalanjäljissäsi

        Kiitos, Meikämasa! Nyt saadaankin oikeata valoa! Ja puhdasta! Asiantuntijan kertomana! Ilmapiiri Betelissä kiinnostais kovasti minuakin!


      • meikämasa

        Itse olin siellä vain viikon eräässä rojektissa. Vuosi muistaakseni...olikohan 2013 tai 14. Silloin olin vielä "vahva uskossa" (jt näkemyksen mukaan) Jktpkses veli mouriz piti siellä mielestäni oivan puheen sen viikon maanantaina. Muistatteko beteliläiset, jotka luette tätä?

        Puhui mm. koetuksista. Sanoi, että kannattaa lukea ne raamatunkohdat uudestaan, jotka koskettaa juuri sitä koetusta, joka sulla on. Alkaa kuulemma soida aivan uudella tavalla. Juuri näin tein. Mulle oli koetus tämän järjestön johtomiesten toiminta. Niinpä luin hesekielin kirjan. Alkoi TODELLA soida uudella tavalla. Nyt tiedän, ketä se koskee tänä pnä.

        Nimimerrki "manaat" kertoi tästä kiireellisestä ilmapiiristä. Mun viikon kokemus vahvistaa sen. Tai sitten olen vain niin onnettoman hidas suhteessa kokeneisiin beteliläisiin. Hyvä kun ehdin käsien pesusta jonoon, kun nopeammat jo laukkasi takaisin hommiin. No ymmärrän kyllä tämän siinä mielessä, että ei ehdi ajatella semmosia asioita, jotka vois alkaa vaivata. Saattaa olla alitajunnan tuotetta. Olen kyllä kokenut, kun työ pitää ihmisen jollain tapaa järjissään vaikeissa tilanteissa. Pahinta on silloin jäädä neljän seinän sisään märehtimään. Miten lie tätä nykyä. Työilmapiiri vai vaivaavat asiat. Kumpihan on voitolla tuntemuksissa.

        Työilmapiiri oli sinänsä loistava, en voi moittia. Siinä oli juuri sitä "vetävää askelta" ja otetta, jota toivoin näkeväni enemmän myös salitalkoissa keväin syksyin. Siellä hommat kaatui semmoseen "yli ystävällisyyteen". Haravoitiin pihaa, niin jos yksi pieni koivunlehti lensi housun pulttuun niin jo kovasti pyydeltiin anteeksi. Voi kamalaa. Anteeksi hirveästi! Eihän sinuun sattunut?

        Kamoon!!!! Tiedätte mistä puhun.

        Sitten kun puhalsin salin katolla rännejä puhtaaksi lehtipuhaltimella ja piti olla pari veljeä narun päässä varmistamassa jos putoan. Sielä se ote sitten jo puuttui. Oli eräskin veli samalla lappeella mun kanssa ja piti narusta sormenpäillään kiinni ja katteli mitä muut touhuaa. (halus kai olla "ystävällinen") Onneksi talkoiden vetäjä sanoi seuraavalla kerralla, että valitte itte varmistajat sinne katolle, joihin luotat. Hänellä sentään oli vähän älliä päässä. Vanhempi maalais isäntä, oli sitä arkijärkeä. Toivottavasti silmänsä aukeis myös tämän kultin osalta.

        No tällä istumalla en osaa kertoa betelistä enempää. Kertokaa te, jotka ootte sielä olleet.
        Miten esim. tämä väen vähentäminen on vaikuttanut. Kyllä vaan se juutuuppi kutsuu......Korkea kynnys....Vetäkää kutterilla siivua pois siitä....

        Eksyy vähän aloituksesta. Ei haittaa, katsotaan mihin edetään.....


      • Näinkö tylysti q1q1q1 suhtautuu oivaan ratkaisuuni pilkkimisen estämiseksi. Suolikaasua ei oikeastaan laskea liian harvoin ja se pitää mielen virkeänä ja herralle otolisena.
        Ja on raamatullinen. Sillä aivan kuten Peetlehemin paimenet kedolla laskivat peräilmaa omaksi huvituksekseen ja pitääkseen pedot loitolla. Ilman tätä hienostunutta tapaa eivät olisi myös pysyneet valveilla ja tarkkaavaisina. Sama keinoa käyttivät myös nämä kolme itämaan tietäjää: Kaifas, Goljat ja Onanias. Olisi voinut Peetlehemin kirkas tähti jäädä huomaamatta, ja evankeliuumi olisikin ollut toisenlainen.


    • manaat

      Nimimerkki: Laulu nostattaa.

      Tässä myös hienot sanat ja varsinkin sävel.

      Sanoittaja Allan Mäntyniemi.
      "Jumalan taivas ylleni laskeutuu. . .
      Jeesus kosketa mua.
      Jeesus kosketa mua.
      Kaikki muuttuu parempaan.

      Äänitteeltä: Oomme matkalla. Lauluyhtyeeltä: Taivaasta tuulee.

      Lyö laudalta 100x:sti Jehovan todistajien työväenlaulutyyliset jutut.

      • laulunostattaa

        Ei ollut kilpailusta kysymys. Sisältö on kuitenkin lailuissamme on hyvin opettavainen, ei mitään karismaattistä hyminää.


      • laulunostattaa
        laulunostattaa kirjoitti:

        Ei ollut kilpailusta kysymys. Sisältö on kuitenkin lailuissamme on hyvin opettavainen, ei mitään karismaattistä hyminää.

        Joskus ihmettelen, minkä ikäinen mnaat on, anteeksi vaan.


      • manaat
        laulunostattaa kirjoitti:

        Ei ollut kilpailusta kysymys. Sisältö on kuitenkin lailuissamme on hyvin opettavainen, ei mitään karismaattistä hyminää.

        Onko se että sanoo: "Jeesus on Herra" karismaattista hyminää?
        Loukkaanuitko? Vähän niinkuin tiedottajanne heti kun ei ole mitään sanottavaa.
        Älä loukkaannu suotta.

        Minä olen koittanut saada niistä teidän lauluistanne jotain iriti 35 vuotta mutta ne olivat hengettömiä viisuja. Niinkuin työväenlauluja.

        Hoetaan kyllä mutta mitään sisältöä niissä ei ole.
        Sensijaan monet TOSI hengelliset laulut menevät asian ytimeen.
        Kuten juuri siihen että JEESUS on HERRA.


      • armolahjojajeesukselta

        Asia on ehdottomasti juuri näin. Musiikki on Jumalan lahja! Se annetaan taivaan Herralta, jossa on kaikki - siis KAIKKI - luotu, jehovatkin.

        Hengellinen musiikki on taivaalista alkuperää, kuunnelkaa Eija Merilää, Raita Karpoa, Viktor Klimenkoa, Christer Sjögreniä, ketä tahansa uskossa olevaa Herralta saatujen siunausten mukaan laulavia, ihania Jumalan Sanansaattajia!

        Minä ainakin tunnen sisälläni Herran Jeesuksen, Jumalan armon, kun kuuntelen heidän ja muiden kristittyjen laulua! Myös jehovat voivat kuunnella Youtubesta ILMAISEKSI!


      • laulunostattaa
        manaat kirjoitti:

        Onko se että sanoo: "Jeesus on Herra" karismaattista hyminää?
        Loukkaanuitko? Vähän niinkuin tiedottajanne heti kun ei ole mitään sanottavaa.
        Älä loukkaannu suotta.

        Minä olen koittanut saada niistä teidän lauluistanne jotain iriti 35 vuotta mutta ne olivat hengettömiä viisuja. Niinkuin työväenlauluja.

        Hoetaan kyllä mutta mitään sisältöä niissä ei ole.
        Sensijaan monet TOSI hengelliset laulut menevät asian ytimeen.
        Kuten juuri siihen että JEESUS on HERRA.

        En loukkaantunut, reaktiosi ovat vain usein hieman lapsenomaisia, siksi ihmettelin ikääsi. Taitaa olla pitkä kun olet laulanut laulujamme. Saimme uudet laulut ja niiden tekstit ovat mahtavia.
        Meillä on kuten tiedät tarve korostaa kuuluisuuksia, vaikka joukossamme on korkean tason laulajia ja säveltäjiä, emmekä tee bisnestä musiikillamme. Kaikista lahjoista kuuluu kiitos niiden antajalle. Paratiisissa, jossa ihminen on täydellinen, ylistyskuoro on varmaan omaa luokkaansa. Tulee mieleen ne mahtavat esitykset, joita israelilaiset esittivät temppelissä ja kiitoslaulu, kun Jehova auttoi heidät pelastumaan egyptiläisten takaa-ajaessa. Mekin olemme myös matkalla 'luvattuun' maahan, luvattuun ennallistettuun uuteen maahan. Voi vain kuvitella sitä ylistyslaulua, mikä silloin viritetään.


      • laulunostattaa
        laulunostattaa kirjoitti:

        En loukkaantunut, reaktiosi ovat vain usein hieman lapsenomaisia, siksi ihmettelin ikääsi. Taitaa olla pitkä kun olet laulanut laulujamme. Saimme uudet laulut ja niiden tekstit ovat mahtavia.
        Meillä on kuten tiedät tarve korostaa kuuluisuuksia, vaikka joukossamme on korkean tason laulajia ja säveltäjiä, emmekä tee bisnestä musiikillamme. Kaikista lahjoista kuuluu kiitos niiden antajalle. Paratiisissa, jossa ihminen on täydellinen, ylistyskuoro on varmaan omaa luokkaansa. Tulee mieleen ne mahtavat esitykset, joita israelilaiset esittivät temppelissä ja kiitoslaulu, kun Jehova auttoi heidät pelastumaan egyptiläisten takaa-ajaessa. Mekin olemme myös matkalla 'luvattuun' maahan, luvattuun ennallistettuun uuteen maahan. Voi vain kuvitella sitä ylistyslaulua, mikä silloin viritetään.

        Korjaan, ei ole tarve korostaa kuuluisuuksia. Ja lahjoja voi olla monenlaisia. Korostan sanaa lahjoja, saatuja asioita.


      • jumalanarmolahjat

        Inhoan eniten sitä konventtivideota, missä lahjakkaalta pojalta riistetään kunnianhimoisen viulistin opinnot ameriikkalaisen kultin määräyksestä! Se on pahin hyökkäys luojaamme kohtaan - hylätä armolahjat ihmisen käskystä - haudata leiviskänsä ja laittaa kynttilä vakan alle.


      • meikämasa

        Joo mulle sopii hyvin, että puhutaa musiikista. OIKEIN HYVIN!

        Vaikka joku tekis OIKEIN, se on väärin siksi, että ei ole jt. Toisaalta jt tekee aina oikein vaikka tekis mitä, koska "jehova korjaa asiat kyllä sitten".

        Esim, ROYAL COMISSION, viralliset sivut, case study nr 29. Kahden todistajan vaatimus TÄNÄ PÄIVÄNÄ "Paimentakaa jumalan laumaa" vanhinten opaskirjassa. Mulle sanottiin, että kato odotat vain jehovaa. Hän kyllä korjaa. Ei järjestö ole väärin toiminut. jaaha...

        Mun kysymys kuuluu: Korjaako? Oikeasti? Luulin, että Jehova ei korjaa ihmisen puolesta sellaista, jonka hän voisi itsekin tehdä. Vähän nöyryyttä ja anteeksi pyyntö ja sitten suunnan muutos. ei se sen vaikeampaa olisi. Mutta ei. Mahdoton paikka järjestöläisille. Maailman tappiin vain tehtailevat kakenlaisia uhreja ja sanovat Jehovan korjaavan kaiken.

        Sama homma musiikissa. Jotkut niistä uusista kappaleista on ihan suoraa GOSPEL tyyliä. mm 142, 150. Mainitsin varovasti ohimennen tästä yhdelle vanhimmalle, joka oli erittäin ahdasmielinen musiikin suhteen. Näin kasvoiltaan sen "hengellisen allergiareaktion". Oli kai joskus sanonut gospelia paholaisen tuottamaksi ja nyt oma järjestö tekee semmosta. En tullut tietämään.

        Ja sitten pommi! Tästä en ole nähnyt puhuttavan täälä

        Kattokaapa jw broadcastingista viime kesän konventtivideoita. (tarkistan nyt)

        JW broadcasting: Ylälaidassa sininen loossi: VIDEOT. Plärää alaspäin: OHJELMAT JA TILAISUUDET: edelleen ALUEKONVENTTI 2016.plärää sivulle päin video: JEHOVA HUOMAA USKOLLISENSA. Mikä musiikkiraita!!

        Vetaappa huvikses tämmöseen artistiin: EPICA, AUDIOMACHINE albumilta viimeinen kappale: ETERNAL FLAME. Pumppu soitti tänä vuonna nummirokissa, tarkistin esiintyjälistan. Paikalla en ollu, joten en tiedä soiko tämä siellä. Olis voinu tulla konventin kotoisa tunnelma....

        Nythän siis konventtivideo 2016. Albumi on julkaistu 2012. Silti vanhin sanoi vailla parempaa tietoa, että epica on coveroinu sen järjestöltä. Ei oo coveroinu. Järjestö on kopioinu sellaisenaan Epicalta, jos uskallat kuunnella. Käänsivät TÄMÄNKIN täysin päälaelleen!

        Muistatko, mitä järjestö on opettanut musiikista? MUISTATKO? tai YMMÄRRÄTKÖ? Jw librarystä löytyy helposti, jos muisti pätkii. Ymmärrystäkin on mahdollista hankkia, mutta tietoinen epärehellisyys on vaikea pala. Tässä kohtaa tulette tuntemaan isänne.

        Uskallatko? Se on se kysymys. Ja varoitan jo etukäteen: Jos puhut tästä avoimesti seurakunnassasi, olet kohta VÄHINTÄÄN vastauskiellossa. Muista mun sanoneen.

        Jos vanhimmat luette tämän viestin, tuleeko harmaita hiuksia? Mitäköhän keksitte...
        Art of deception näyttää olevan järjestössä päivän sana.

        Olen maksanut avoimuudesta sellaisen hinnan, jota sinä et ehkä ole. Siks mun on helppo puhua.


      • kampanjatodistajille

        Kiitos, Meikämasa! Kiitos, että annat meille omastasi! Tieto on nyt ulospääsytie pahasta elämästä. Tuo Epica-Audiomachine-kappaleen käyttö oli konventin 2016 jälkeen esillä eri jw-palstoilla, jopa täällä. Minusta suhtautuminen musiikkiin on aivan järkyttävää. Arvokkaat lahjat pakotetaan jättämään käyttämättä - ja keskittymään kenttäilyyn. Olen nähnyt lahjakkaan lapsen kehityksen masentuneeksi ja kipuilevaksi nuoreksi aikuiseksi, koska omat yritykset kehittää musiikaalisia lahjojaan on RÄIkeÄLLÄ tavalla torpattu mokoman kultin "käsittelyssä". Mihinkään muuhun ei saa käyttää aikaa eikä varsinkaan rahaa kuin valtakunnan työhön. Millä tavalla voisimme saada nämä ajatuksemme saleille levitykseen?


      • konstinsakullakin

        meikämasa 19.10.2017 0:05

        "Järjestö on kopioinu sellaisenaan Epicalta, "

        -aaac:n uutisissa vartiotorniseuran takaa on esitetty vartiotornipiirros ja valokuva saksalaisesta aikakausilehdestä, osoittaen, että piirros on täysin jäljennetty tuosta saksalaislehdestä.

        Linkki aaac:n uutisiin on sivustolla veljesseura.org


      • kunmusiikkionkaupan

      • samaameriikaksi
        konstinsakullakin kirjoitti:

        meikämasa 19.10.2017 0:05

        "Järjestö on kopioinu sellaisenaan Epicalta, "

        -aaac:n uutisissa vartiotorniseuran takaa on esitetty vartiotornipiirros ja valokuva saksalaisesta aikakausilehdestä, osoittaen, että piirros on täysin jäljennetty tuosta saksalaislehdestä.

        Linkki aaac:n uutisiin on sivustolla veljesseura.org

        Kommentoitu on täälläkin:

        https://www.jehovahs-witness.com/topic/5894555400404992/last-video-2016-convention


      • vapautuksenneonlähellä

        Kun korvat ja silmät on sidottu ja henki salvattu, ei vanhat jäärät kuule eikä näe tai haista mitään. Ei näe savua eikä tulta. Ei kuule valheita. Heidän omat havaintonsa ja niihin perustuvat ajatukset on puristettu jehovapuheiden ajaksi pimeään onkaloon syvälle aivojen uumeniin, joita ei saa saleilla käyttää.

        Vartiotornin opetusohjelma on sairas ja kiero - seura tekee kaltaisiaan kaikista. Kuitenkin jopa 100-120 -vuotias voi vielä toipua täysin indoktrinaatiosta. Ameriikkalaishallinto on vastuussa tekemisistään. Tieto kultin ympärillä tavoittaa kaikki jehovat ja nuoret pakenevat, vanhat paranevat vapauduttuaan moisesta hullutuksesta ja vanhukset (40 ) tulevat pian järkiinsä. Hallinnolla on kuumat paikat 2018.


      • meikämasa

        Joo tämän jo tiesinkin. Johanneksenpoika ja veljesseura.org tekee hyvää työtä. Tämän epica homman tulin tietämään vasta vähän ennen eroamistani tänä vuonna. Jos asiasta puhuttiin jo heti silloin keskustelupalstoilla, meni vaan ohi. Vihiä sain rapakon takaa jonkun tekemästä tietopläjäyksestä.

        Näin se arvokas ja oikea tieto hukkuu loputtomaan keskustelujen suohon. Tulee meinaan aloituksia aika reippaasti vuoden aikana. Osa pitkiäkin, niinku mun kirjotukset sori.

        Ongi nyt täältä sitten se neula heinäsuovasasta. Tulee samankaltaista touhua, kuin etsiä järjestön kantaa johonkin nimenomaiseen asiaan. Ei voi luottaa siihen, että periaate pätee jokapaikassa. Poikkeuksia on niin paljon ja muutoksia, ettei meinannu pysyä kärryillä.

        Vannoutunut jt sitten sanoo, että mitäs et tutkinut? Kuule päinvastoin! Miksi itse et tajua lukemaasi? Mikset muista, mitä edellisessä kappaleessa mustaa valkoisella luki? Tai esitelmissä, peräkkäisiä lauseita pahimmillaan.

        Onko jehovantodistajilla lapsikaste? Sanovat että ei. Kuitenkin kastavat alle 10 vuotiaita.

        Joo joo mutta kato tämmösellä sanaveivauksella voidaan saada se käsitys, että kirkon mallin mukaista lapsikastetta ei ole. Ok. On silti lapsikaste. Sitten kun kastetaa vain täysi ikäisiä, suostun sanomaan, ettei ole lapsikastetta. End of story.

        Se puheitten pitäminen näyttää mulle ainakin uneen tuudittavalta joukkohypnoosilta. Sen takia näitä on niin vaikea saada tajuamaan. Alitajunta on saatettu semmoseen asentoon. Käytetään mm. musiikkia, kuvia ym.

        Tarkoituksena on pelkästään saada ihminen vannomaan vala järjestölle, jota ei voi perua. Jos sitten joku tulee toisiin ajatuksiin, tulee sellainen henkinen paine, että se näkyy kenelle tahansa vastaantulijalle. Tuolla ei ole kaikki hyvin.

        Ei kai siinä muu auta kuin kova työ. Esittää tietoa MUUALLAKIN kuin keskustelupalstoilla. Tietohan on valtaa. Pitää vain varmistua, että tieto on oikeaa. Eikä tylyttää todistajia. Ystävällisyys ja ylipääsemättömän kysymyksen esittäminen on hyvä alku. Väittelemään ei pidä alkaa. Nämä reettorit vie sen 100-0 omasta mielestää ja kantansa vain vahvistuu.

        Resepti on minusta yksinkertainen, mutta vaikea toteuttaa.

        Puhdas sydän, tieto ja aika. Aika on näistä se vaikein. Tuloksia ei tule heti. Ei iso tankkeri käänny samantien, kun peräsintä kääntää. Ruoria voi veivata hiki päässä asennosta toiseen. Mitä tapahtuu? Veivaajan hapenottokyky osoittautuu riittämättömäksi. Tankkeri jatkaa samaa kurssia.

        Järjestö on tankkeri. Me olemme peräsin.

        On alkanut jo kääntyä...


      • irtimassasta

        Totta ja tuuli painaa alusta yhä kovemmin. Tiedon suunta on nyt Vartiotornin kasvua vastustava ja internet on kanava, joka levenee sekä antaa todellakin tuulten puhaltaa. Vartiotorni on jo nyt jäänyt täysin katveeseen, koska esim. "hieno" sivusto on jo vanhanaikainen. Se ei vedä lapsia eikä nuoria. Pelillisyyttä ei ole, keskustelumahdollisuutta ei ole - kaikki tila omalle luovalle panokselle puuttuu! Kuka lapsi haluaa katsella puhelimeltaan 1970-luvun vanhoja setiä, joiden sekaan ei voi edes piirrellä mitään! Kuin tv:n töllöttäminen 1950-luvulla. Ja hallinto ei nykymediaa kestäisi päivääkään. Miten osallistua nykytilanteessa?

        Kirjoitit:

        "Ei kai siinä muu auta kuin kova työ. Esittää tietoa MUUALLAKIN kuin keskustelupalstoilla. Tietohan on valtaa. Pitää vain varmistua, että tieto on oikeaa. Eikä tylyttää todistajia. Ystävällisyys ja ylipääsemättömän kysymyksen esittäminen on hyvä alku. Väittelemään ei pidä alkaa. Nämä reettorit vie sen 100-0 omasta mielestää ja kantansa vain vahvistuu."

        Tiedon pitää olla totta. Ei sinne päin vaan totta. Viestit pitäisi alkaa merkitä jollakin tägillä. että ne löytyy helposti kaikkialta netistä esim. *$*.


      • juniorijehovainvinkki

        Joo toi tägihomma on mielenkiintoinen. Miten se kannatta toteuttaa? Joku sana tekstiin, niin se löytyy googlella? joku hassu sana tai erikoinen, joka kuitenkin liittyy jehoviin?

        Yhden avoimen websivun sisäinen haku toimii loistavasti näin:

        Törmäsin toisessa ketjussa kommenttiin, joka korosti järjestön yhtenäisyyttä -

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14949611/juniorijehovain-vuoro

        (hae ketjusta (komento-f tai control-f) hakusanoilla yhtenäisyys ja/tai järjestö)


      • juniorijehovainvuoro501

        MIkä tää juniorijehovain juttu oikein on? Kattoin Googlesta, että on sillä ollut jo jatkoketjukin 500 kommentit on poistettu. Jatkoketju löytyy nimellä Juniorijehovain vuoro tyssäsi 500. kommenttiin! Lisää ja enemmän juniorijehovain juttuja nuorilta nuorille!


      • NiitäAikoja
        juniorijehovainvinkki kirjoitti:

        Joo toi tägihomma on mielenkiintoinen. Miten se kannatta toteuttaa? Joku sana tekstiin, niin se löytyy googlella? joku hassu sana tai erikoinen, joka kuitenkin liittyy jehoviin?

        Yhden avoimen websivun sisäinen haku toimii loistavasti näin:

        Törmäsin toisessa ketjussa kommenttiin, joka korosti järjestön yhtenäisyyttä -

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14949611/juniorijehovain-vuoro

        (hae ketjusta (komento-f tai control-f) hakusanoilla yhtenäisyys ja/tai järjestö)

        Ctrl-f on standardi, joka toimii lähes kaikissa ohjelmissa. Tieto löytyy, jos ollaan oikealla sivulla.

        Wanhaan hywään aikaan ennen s24:n surullisenkuuluisia uudistuksia täältä oli mahdollista löytää myös hakemansa vanha kirjoitus. Haun ehdoiksi saattoi laittaa mm. aihealueen, kirjoittajan, päivämäärän ja laittaa lisäksi vapaita hakusanoja. Nykyinen haku on luokaton wanhaan verrattuna.


      • Meikämasa

        Kyllä ne aseet totuuden julkaisemiseksi saadaan. Meillä on ainakin yksi etu. Tosiasiat. Ne ei katoa. Kestävät aikaa kunnes keinot julkaisemiseen löytyy. Näen, että tätä työtä tehdään sielä täälä. Itse en ole kovin haka näiden älyvehkeitten kanssa. On ensimmäinen keskustelupalsta, johon olen osallistunut. Blogia ei ole, eikä muutakaan.

        Saa nähdä. Ehkä joskus on se youtube kanava, josta olen varoitellut. Paljon asiaa vielä selvitettävänä siihen liittyen....


      • hajumerkkkejä

        Just hyvä, älyvälineet ovat nyt jo enemmän kuin lapsenkengissä, toimivia ja lähes puoli-ilmaisia tapoja Youtuben tapaan tuoda kiinnostavia asioita esim. todistajien tietoon. Joku tägäysjuttu (merkki, joka voidaan yhdistää vaikka meikämasan tuotoksiin) olisi kätevä, koska silloin juuri sun tekemä matsku löytyis jokapuolelta nettiä eri medioihin ripoteltuina helpommin. Meikämasa ei oikein riitä maailmantunnisteeksi koska Google-hakuihin tulee muitakin samaa niminmerkkiä käyttäviä. Jehova Meikämasa hakusanapari Googleen lyätynä toisikin sitten jo tänne. Suomi24 jehova meikämasa toisi Googlehaussa juuri näihin kirjoittamiisi kommentteihin eri Suomi24-ketjuissa. Ketjun sisällä löytyy meikämasa helpoiten painamalla control-f tai macissa command-f ja kirjoittamalla ilmestyvään hakukenttään meikämasa. Sitten vaan enteriä painelemalla haku käy läpi kaikki sivun meikämasasanat.

        Hakua voi helpottaa eniten merkkaamalla omat juttnsa sopivalla varmasti erottuvalla tagilla. Sellaisitsa kaipaisin hyviä neuvoja. Kuka tajansa voisi päätyä mielellään siihen Googlen kautta - miten voisi toimia esim. pikkuluopio luopiojonne jehovavauva - en tiedä itsekään mikä olisi tehokas tagi. Itse pitäisi ainakin löytää aina omat juttunsa nopeasti ja helposti suoraan sieltä, missä päin nettiä ne ikinä ovatkin.


      • Meikämasa
        irtimassasta kirjoitti:

        Totta ja tuuli painaa alusta yhä kovemmin. Tiedon suunta on nyt Vartiotornin kasvua vastustava ja internet on kanava, joka levenee sekä antaa todellakin tuulten puhaltaa. Vartiotorni on jo nyt jäänyt täysin katveeseen, koska esim. "hieno" sivusto on jo vanhanaikainen. Se ei vedä lapsia eikä nuoria. Pelillisyyttä ei ole, keskustelumahdollisuutta ei ole - kaikki tila omalle luovalle panokselle puuttuu! Kuka lapsi haluaa katsella puhelimeltaan 1970-luvun vanhoja setiä, joiden sekaan ei voi edes piirrellä mitään! Kuin tv:n töllöttäminen 1950-luvulla. Ja hallinto ei nykymediaa kestäisi päivääkään. Miten osallistua nykytilanteessa?

        Kirjoitit:

        "Ei kai siinä muu auta kuin kova työ. Esittää tietoa MUUALLAKIN kuin keskustelupalstoilla. Tietohan on valtaa. Pitää vain varmistua, että tieto on oikeaa. Eikä tylyttää todistajia. Ystävällisyys ja ylipääsemättömän kysymyksen esittäminen on hyvä alku. Väittelemään ei pidä alkaa. Nämä reettorit vie sen 100-0 omasta mielestää ja kantansa vain vahvistuu."

        Tiedon pitää olla totta. Ei sinne päin vaan totta. Viestit pitäisi alkaa merkitä jollakin tägillä. että ne löytyy helposti kaikkialta netistä esim. *$*.

        Irtimassasta: Tiedon pitää olla totta. Täysin samaa mieltä. Ajattelen niin, että jos väitetty asia ei ole totta, ei se ole tietoakaan. Se on valetta, harhaa, erehdystä jotain tämmöstä, tiedon, totuuden vastakohtaa.

        Se on totta, tai sitten se ei ole. Ei nainenkaan voi olla "vähän raskaana". Joko on tai ei. Tässä olen mustavalkoinen. Totuutta, faktaa, tietoa ei pidä sotkea päätelmään. Vika on siinä, kun näitä päätelmiä levitetään ainoana oikeana totuutena. Ei saa poiketa. Tosiasiassa päätelmät menee harmittavan usein harhaan. Jos jonkun päätelmä on pakko hyväksyä, vaatija hirttää kuulijan harhaan. Eri asteisesti, mutta harhaan yhtä kaikki.

        Raamatun tulkinta on päätelmä. Voi mennä harhaan, vaikka sinusta tuntuisi järkevältä.

        Missä on totuus? Minusta se on mittauksissa, havainnoissa, kokeissa, ympärillämme arjessa, elämässä. Totuus ei ole päätelmissä, vaikka ne olis tehty tiedon pohjalta.

        Päätelmä on meidän ihmisten yritys mallintaa ja jäsennellä tätä kaoottista todellisuutta, mitä elämäksi kutsutaan. Yritys saada jotain tolkkua asioiden riippuvuuksista. Jos ihan kaikki olis sattuman varassa, millaista elämä olis? Kuitenkin valinnoilla on merkitystä, miten elämässä käy.

        Fysiikan lait on malli. Matikan kaavat on malli, jonka avulla saamme tolkkua ympäröivästä todellisuudesta. Samoin päätelmät eräänlaisia kaavoja.

        The truth is out there, not in YOUR head....


      • Meikämasa

        Niin ja ei totuus ole mittauksissakaan. Virhemarginaalista tulis toinen romaani. Ei mittauksellakaan ole merkitystä, jos ei haarukoi, millä tarkkuudella se on tehty. Metrin määritelmä, sekunnin määritelmä, kg määritelmä. Niin,MÄÄRITELMÄ, siis tällä hetkellä.

        Rullamitan tarkkuus riittää puutöihin ja rakentamiseen. Ei kuitenkaan riitä metallitöihin, puhumattakaan, kun mennään tietokoneen komponentteihin.

        Voi anna olla jo! Heh.


    • uuuu5

      Yksi asia on kuitenkin varma. Se, että puhdas palvonta on ennallistettu. Kun katsoo historian valossa, näemme, että ensimmäisellä vuosisadoilla kristityt saivat osakseen monia hengellisiä siunauksia. Jeesus ja apostolit kuitenkin ennustivat, että tosi palvonta turmeltuisi. Jeesus kertoi Matt. 13: 24-30 miten pian hänen taivaaseen menonsa jälkeen tulisi vihollinen ja kylväisi rikkaruohoja hyvän siemenen joukkoon. Myöskin Paavali kirjoitti Apt. 20: 29,30:ssa, että seurakunnan keskuudesta nousisi miehiä, jotka puhuisivat vääristeltyjä asioita, vetääkseen opetuslapset mukaansa.

      Näin tapahtuikin. Apostolien ajan jälkeen syntyi kristikunta. Sen papit omaksuivat pakanallisia oppeja ja tapoja. He tekivät myöskin Jumalasta etäisen, kun he kuvailivat hänet käsittämättömäksi kolminaisuudeksi. Turmelus kesti vuosisatoja. Opetukset olivat valheiden kyllästämää, täynnä jumalattomia tapoja ja juhlia. Tämän keskellä Jumala on ennallistanut puhtaan palvonnan, josta on poistettu pakanalliset opetukset ja tavat.
      Sen avulla on ollut mahdollista oppia tosi Jumala, päästä lähelle häntä ja miellyttää häntä
      Jesajan ennustuksen mukaisesti Jehova on "päivien lopulla" opettanut rauhan tietä. Hän on poistanut keskuudestamme sotimisen. Hän on koonnut hengelliseen paratiisiin sellaisia ihmisiä, joita hän rakastaa ja jotka rakastavat häntä ja ovat tietoisia hengellisistä tarpeistaan (Matt. 5: 3)
      Vielä näyttävämpi ennallistus on silloin, kun kirjaimellinen paratiisi ennallistetaan. Silloin ihmiskunta ja koko maapallo saatetaan ennalleen.
      Jotkut kompastuvat asioihin, joita he eivät halua ymmärtää ja jättävät taivaltamisen kesken.

      • Meikämasa

        Vannoutunut jiiteehän se siellä otaksun. Onnea ja menestystä taipaleelle. Älä sit kumminkaan ylläty, jos asiat ei menekään niinku sulle on sanottu seurakunnas....

        Miten puhdasta palvonta on ROYAL COMISSIONIN tutkimusten perusteella? Tutki tämä ensin. Sano vasta sitten. Entä EPICAN MUSIIKKI konventtivideossa? Nauhotetut puhelut mm. Leinosen veikon lausunnoista. Oikeuskomiteoista. Kahden todistajan vaatimus esim. pedofiilitapauksissa. Peräkkäisissä vt kappaleissa löytyvä ristiriidat. Niin ja nyt myös itse raamatun peukalointi. (Hopeakantinen 2013 versio englanniksi. Vertaa kaikkiin muihin käännöksiin esim. Miika 6:8 vaikka sieltä jw org sivustolta.) On muutakin. Paljonko haluat. Oma lukunsa on havaintoni ja kokemukseni jiiteenä 10v.

        Tämmöstä on näköjään se, mitä puhtaaksi palvonnaksi kutsutaan.

        Lopuksi pyydän: Älä allergisoidu tämmöselle tekstille! En halua kenenkään menettää uskoaan. Olis hyvä etsiä jumala uudestaan. Oivallusta, rohkeutta, rehellisyyttä, hyväntahtoisuutta aivan kaikille se vaatii. Ei paljon muuta, enkä pidä tätä itse ainakaan vaikeana. Joillekin se on valitettavasti tekemätön paikka.... Mutta se tieto on tuolla olemassa jo. Uskallatko etsiä?

        Minä en ole se lähde. Monet ovat tutkineet läpikotaisin ja löytäneet jotain pinnan alta, esiripun takaa.. niinkuin hengellinen ihminen tutkii sellaisella tavalla, että ihan heti ei tule kaikilla mieleen. Muistatko raamatunkohdan? Jw libraryyn vaan...

        Enkä tarkoita sitäkään, että suin päin pitäisi jiiteistä erota vaan sen takia, kun itse erosin. Olen vaan nähny omin silmin millaista hintaa monet maksaa tänä päivänä. Ihan turhaan. Ei jumala tuommoista oikeasti vaadi. Ja kova lasku eroamisestakin tulee, take my word!

        Saattaa kuitenkin olla jotain, josta vaistosi varoittaa juuri nyt järjestössä. Sitä kannattaa kuunnella ja selvittää, mistä se johtuu. Vastaus löytyy kyllä.

        Ja jos järjestö sitten tekee täyskäännöksen ja alkaa vihdoin tehdä hyvää niin, että kestää tutkia pintaa syvemmältä. Mulle täysin ookoo ja toivottavaa. Tämän hetken todisteet ei puhu järjestön puolesta, vaan sitä vastaan.

        Heippa!


      • luottakaammetoisiimme

        Anteeksi uuuu5 - olen sydämestäni pahoillani, että pelkään Sinun olevan väärillä jäljillä. Harhapoluille sinut on tainnut saada houkuteltua juuri mainitsemiisi mielikuviin vetoava ameriikkalainen 1900-luvun markkinointikeinoilla miljardiomaisuuden kartuttanut "hengellinen" järjestö, joka on tullut vanhentuneine kauppatavaroineen tiensä päähän.

        Olen todella surullinen, että vanha kunnon Vartiotorni EI jatkanut omalla osaamisalueellaan Raamatun tutkijoina - julkaisten paksuja kirjoja raamatullisista aiheista. Niistähän me kaikki olemme oppineet Jehovan todistajia arvostamaan. Kirjallisuudesta ja tuhansista sivuista julkaistuja runsaita lehtiä kahden viikon välein uusiutuvin aihein.

        Saarnaustoiminnan siirtäminen lämminhenkisiltä saleilta nettiin myriadien mainosvideoiden valtamereen on pienen järjestön hukuttautumiskuolema. Netti on Vartiotorniseuralle vieras tapa viedä Jumalan sanaa ihmisille. Koska Vartiotorni ei osaa muuta kuin painaa levittää tehokkaasti kirjoja ja lehtiä se ei pärjää millään muulla osaamisalueella. Koska printtimedia on nykyisin vain kuluerä ja ekojätettä, salien myynti ja tyrehtyvien lahjoituksien pakko-ohjaaminen suoraan ameriikkaan kielii lahkon rahariitasointuisesta loppuhuipentumasta.

        Kärryt korvaavat valtakunnansalit. Kohta ei niihinkään ole enää varaa. Ei ainakaan uusiin lehtin tai kirjoihin. Onko se sitten se oma puhelin, mistä sanaa julistetaan?

        Yksi asia on kuitenkin varma. Taivaan Isä ja Raamattu ovat samat - tänään eilen ja huomenna. Uskontoja tulee ja menee. Kiihtyvällä vauhdilla. Usko Jeesukseen ei ole minkään uskonnon yksinoikeus. Rikkaruohoa kasvaa niin jehovissa, meissä lutskuissa kuin kaikissa muissakin. Vihantoja vainioita Sinulle!

        Puhutaan rivijulistajien "vapauttamisesta". Uskotko, että kylmeneviäkin saleja ympäröi välittävien ihmisten suomalainen yhteiskunta. Kyllä me ymmärretään toisiamme - pidetään yhteyttä!


      • uuuu5 19.10.2017 17:11

        <>Yksi asia on kuitenkin varma. Se, että puhdas palvonta on ennallistettu.><

        Itse asiassa on perustellumpaa sanoa, että nyt on useampia toistensa kanssa riiteleviä uskonnollisia liikkeitä kuin ajanlaskumme alussa.

        <>Kun katsoo historian valossa, näemme, että ensimmäisellä vuosisadoilla kristityt saivat osakseen monia hengellisiä siunauksia.><

        Jos vaihtoehtoisesti katsoisikin Raamattua, niin näkisi kuinka UT:n mukaan Jeesus lupasi liikoja ja jätti palaamatta. Toki laisellasi huumorilla tuonkin voi kääntää siunaukseksi, pahemminkin olisi voinut mennä.

        <>Jeesus ja apostolit kuitenkin ennustivat, että tosi palvonta turmeltuisi. Jeesus kertoi Matt. 13: 24-30 miten pian hänen taivaaseen menonsa jälkeen tulisi vihollinen ja kylväisi rikkaruohoja hyvän siemenen joukkoon. Myöskin Paavali kirjoitti Apt. 20: 29,30:ssa, että seurakunnan keskuudesta nousisi miehiä, jotka puhuisivat vääristeltyjä asioita, vetääkseen opetuslapset mukaansa.><

        kaikki nuo ennustukset koskivat silloin elettyä lopun aikaa, eikä noilla ennustuksilla ole ollut, eikä tule olemaan mitään muuta kuin mielenkiintoarvo ajallemme.

        <<Jesajan ennustuksen mukaisesti Jehova on "päivien lopulla" opettanut rauhan tietä.><

        Nyt sulla menee taas puurot ja vellit sekaisin, kyseinen väärä profeetta on VT:n osa ja ja Raamatun VT:n päivien loppu on Danielinkirjassa ja liittyi makkabealaiskapinaan. Eli sekin voidellun ilmaantuminen kuivui kasaan siinä missä UT:n lopun aika kun Jeesus jätti palaamatta.

        <>Vielä näyttävämpi ennallistus on silloin, kun kirjaimellinen paratiisi ennallistetaan.><

        Tästä näyttävyydestä on saatu esimakua jo vuoden 1975 syksyllä, eikä se kaikkia vakuuttanut.

        <>Jotkut kompastuvat asioihin, joita he eivät halua ymmärtää ja jättävät taivaltamisen kesken. ><

        Saattaa tuollaisiakin olla, valtaosa entisiä jehovantodistajia ei vaan halua jatkaa Vt-seuran valheellisuudessa. No onneksesi se valheellisuus ei sinua haittaa.


    • murhe

      Olemme tietoisia, että Saatanan tarkoitus on murtaa nuhteettomuutemme kylvämällä epäilyksiä sen suhteen, mitä meille on opetettu. Näin oli ensimmäisellä vuosisadalla samoin kuin nyt. Gal. 2:4; 5: 7,8 kirjoittaa myös: "Te olitte juoksemassa hyvin. Kuka esti teitä edelleenkin tottelemasta totuutta? Tällainen suostuttelu ei ole hänestä, joka teitä kutsuu"
      Siksi luemme netissä ja tiedotusvälineissä Jehovan kansan menettelyistä ja vaikuttimista vääristeltyjä tietoja ja jopa valheita. Paavali varoitti, että jotkut käännettäisiin pois elämän tieltä. Syystä kerrotaan 2. Tim. 4:3, 4
      Erityisesti nuoremme ovat kokemattomina maalitauluna.

      • meikämasa

        Mitä sinä pelkäät? Jos uskontosi todella on niin totuus...


      • murhe 19.10.2017 20:22

        <>Siksi luemme netissä ja tiedotusvälineissä Jehovan kansan menettelyistä ja vaikuttimista vääristeltyjä tietoja ja jopa valheita.><

        Jos tarkoitat vakavissaan kirjoitettuja juttuja, niin laita ihmeessä esimerkkejä äläkä vaan heitä väitteitä lukemisistasi.

        <> Paavali varoitti, että jotkut käännettäisiin pois elämän tieltä.><

        Paavali myös kirjoitti tulevansa temmotuksi suorilta jaloilta yläilmoihin Jeesusta vastaan., no ei tullut temmotuksi, mutta se ei jehovantodistajia häiritse. Samoin ei häiritse sekään, että Paavali kirjoitti saarnauskäskyn tulleen täytetyksi maan päällä kaiken taivaan alla.

        <>Erityisesti nuoremme ovat kokemattomina maalitauluna.><

        No miksi niille sitten syötetään kaiken maailman Paavaleita ja Jeesuksia?


      • murhe
        meikämasa kirjoitti:

        Mitä sinä pelkäät? Jos uskontosi todella on niin totuus...

        En pelkää, surettaa, että tällaista tapahtuu. Ei kannata tulkita sanojani väärin. Tältä tuntuu hyvin monista. Kirjoitukseni osoitin lähinnä niille, jotka saattavat lukea palstaa, jotka eivät ole ex-todistajia.


      • murhe

        Paavalin kirjoitus ylöstempaamisesta täytyy ymmärtää oikein. Tiedämme, että sekin tulee tapahtumaan osana Jumalan suunnitelmia, joka liittyy hänen valtakuntaansa.


      • Vartiotorniseuran rajoittavasssa toiminnassa on lasten ja nuorten kannalta piirteitä, joihin on maailmanlaajuisesti kiinnitetty yhä kriittisempää huomoita. Internet on tietokanava, joka on antanut välineet myös todistajanuorille kertoa ajatuksistaan esim. toisille todistajille omilla kasvoillaan.

        Huolta ja murhetta todellakin on paljastunut liikkeen vaikutuspiiriin joutuneiden lasten ja nuorten raportoinneissa mm. yksinäisyydestä ja kiusaamiseksi tulemisesta koulussa. Osaat varmasti lisätä tähän vielä muutakin Vartiotornissa ilmitullutta.

        Vuonna 1997, Prinsessa Dianan poismenon päivinä Vartiotorninuoret kirjoittivat internetissä Järjestön sisäisistä ongelmista. Miten todistajuus vaikuttaa perheeseen, ystäväpiiriin, koulunkäyntiin sekä omaan sisäiseen tunne-elämään. Luettava ei ollut erityisen kaunista. Vaikutti siltä, että liikkeen arjesta avautunut nuori olisi karannut vankilasta ja aseistetut vanginvartijat olisivat kannoilla.

        http://www.freeminds.org/kids/kids.htm

        Todistajanuorten ulostulot ovat nykyisin paljon vapaampia, jehovateinit ovat taas yhtä sukupolvea valveutuneempia - internet-teinejä Youtube-kanavineen, joilla on paljon seuraajia. Myös suomalaiset todistajanuoret tubettavat kansainvälisille yleisöille.

        En ymmärrä mitä tarkoitat nuorista "maalitauluina" - oletko edes seurannut JW-tubettajia? Ymmärrätkö verkottumisen ideaa muuten kuin Facebookin tasolla? Seuratkaa oikeita kanavia, niin tiedätte nuortenne asioista paremmin! Nuoret eivät katsele passiivisesti tv:tä niin kuin vanhempansa - heidän mediansa on vuorovaikutteista ja palaute on reaaliaikaista. JW.Org muistuttaa 1950-luvun ameriikkalaisia tv-kanavia. Yksisuuntainen nonstopmainosvideo ei todellakaan kiinnosta!

        Ei ketään nuorta "käännetä" enää mihinkään nykyaikana. Se on neuvostoaikaista ajattelua. Me tiedämme mihin sekin ainoa oikea totuus kaatui. Jos netti olisi keksitty neukkuaikana, kommunismi olisi romahtanut ensimmäisen puolen vuoden aikana. "Uskolliset" pioneerinuoret olisivat tubettaneet ja saaneet kavereita ja tuttuja ihan muualta kuin Pravda-lehden "pioneerinuoret kohtaavat" -palstalta.

        Nyt rakennamme kaikille yhteistä aikaa ja paikkaa. Yhdessä pohtimisen aikaa ja paikkaa. Tiedon arvioinnin ja diskuteerauksen aikaa ja paikkaa. Vartiotornilla olisi tässä saumaa vaikka mihin avaamalla vaikka maailmanlaajuisen keskustelustudion. Elämme myös onnellista aikaa, nuoremme ovat osanneet hyödyntää aikamme suomat mahdollisuudet hyvin ja kehittävät yhdessä yhä parempia sovelluksia.

        Miksi näet jotakin saatanoita ja murehdit "opetuksiesi" kestävyyttä! Tee kunnon kierros internetissä, aloita vaikka tästä:

        https://yle.fi/uutiset/3-9882448

        Vartiotornia ympäröi hyvien ihmisten yhteiskunta. Pidetään yhteyttä!


      • murhe kirjoitti:

        Paavalin kirjoitus ylöstempaamisesta täytyy ymmärtää oikein. Tiedämme, että sekin tulee tapahtumaan osana Jumalan suunnitelmia, joka liittyy hänen valtakuntaansa.

        murhe 19.10.2017 21:24

        <>Paavalin kirjoitus ylöstempaamisesta täytyy ymmärtää oikein. ><

        Kerro ihmeessä lisää! Mikä on oikea ymmärrys?

        <>Tiedämme, että sekin tulee tapahtumaan osana Jumalan suunnitelmia, joka liittyy hänen valtakuntaansa. ><

        Mihin tuo tieto perustuu?


      • rewyed
        Hasta_luego kirjoitti:

        murhe 19.10.2017 21:24

        <>Paavalin kirjoitus ylöstempaamisesta täytyy ymmärtää oikein. ><

        Kerro ihmeessä lisää! Mikä on oikea ymmärrys?

        <>Tiedämme, että sekin tulee tapahtumaan osana Jumalan suunnitelmia, joka liittyy hänen valtakuntaansa. ><

        Mihin tuo tieto perustuu?

        Mm Vartiotorni 15. 7. 2015 käsittelee, mitä tuo "ylöstempaaminen" tarkoitta. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että yksityisiä ihmisiä temmataan liharuumiissa koska tahansa.
        Asiaa käsitellään kirjoituksessa: Teidän vapautuksenne on lähestymässä. Koko aineisto on hyödyllistä lukea. Erityisesti s. 18, 19 käsittelee tätä tapahtumaa.
        JW org. sivustolta voi lukea aineistoa, jos kantamme asiasta kiinnostaa.
        Luulenpa, että Hasta-luego ei ole kiinnostunut siitä, koska mieluummin haluaa vain härnätä. Tietoa on ollut tarjolla koko ajan, jos vaikuttimet ovat oikeat.


      • rewyed kirjoitti:

        Mm Vartiotorni 15. 7. 2015 käsittelee, mitä tuo "ylöstempaaminen" tarkoitta. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että yksityisiä ihmisiä temmataan liharuumiissa koska tahansa.
        Asiaa käsitellään kirjoituksessa: Teidän vapautuksenne on lähestymässä. Koko aineisto on hyödyllistä lukea. Erityisesti s. 18, 19 käsittelee tätä tapahtumaa.
        JW org. sivustolta voi lukea aineistoa, jos kantamme asiasta kiinnostaa.
        Luulenpa, että Hasta-luego ei ole kiinnostunut siitä, koska mieluummin haluaa vain härnätä. Tietoa on ollut tarjolla koko ajan, jos vaikuttimet ovat oikeat.

        rewyed 19.10.2017 23:55

        <>Mm Vartiotorni 15. 7. 2015 käsittelee, mitä tuo "ylöstempaaminen" tarkoitta.><

        Ajattelevan henkilön kannattaa huomioida mm. raamatunjakeet 1. Tess. 4:15-18 (UM), joissa käsitellään Raamatun kantaa ylöstempaamiseen sekä sitä milloin tuon ylöstempaamisen tuli tapahtua:

        ”Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa. Lohduttakaa siis jatkuvasti toisianne näillä sanoilla.”

        <> Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että yksityisiä ihmisiä temmataan liharuumiissa koska tahansa.><

        Nimenomaan näin, ei koska tahansa ja kaikkein vähiten sen jälkeen kun Jeesuksen paluulupaus osoittautui katteettomaksi. Raamatun mukaan Paavalin tuli kokea tuo tempaaminen vielä elossa ollessaan. Ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan lopulla Ilmestyskirjassa lupailtiin Jeesuksen pikaista paluuta, josta viimeistään käy ilmi se, että kaksi vuosituhatta myöhässä oleva Jeesuksen paluu menetti merkityksensä jo kaksi vuosituhatta sitten. Sehän ei fundiksia haittaa:

        <>Asiaa käsitellään kirjoituksessa: Teidän vapautuksenne on lähestymässä. Koko aineisto on hyödyllistä lukea. Erityisesti s. 18, 19 käsittelee tätä tapahtumaa.><

        Ihan vaan jos asia enemmän kiinnostaa, niin asiaa on käsitelty muutaman kerran aiemminkin. Tässä Vartiotorniseuran opettaman kuolleiden voideltujen, eli pyhien tempaushetki, opetusvuosi suluissa:
        Vuonna 1878 (1891-1927)
        Ennen vuotta 1914 (1891-1912)
        Vuonna 1914 (1942, 1950, 1953)
        Vuoden 1914 jälkeen (1913-1927)
        Vuonna 1918 (1917, 1943, 1946, 1952, 1955, 1988)
        Vuoden 1919 jälkeen (1965)
        Vuonna 1921 (1917)
        Vuonna 1924 (1924, 1951)
        Vuonna 1925 (1920)
        Vuoden 1925 jälkeen (1925)
        Vuonna 1941 (1941)
        Vuonna 1942 (1942)
        Ei tapahtunut vielä (2007)

        Ja sama opetusvuoden mukaisessa järjestyksessä, tempaushetki suluissa:
        Vuosina 1891-1927 (1878)
        Vuosina 1891-1912 (ennen vuotta 1914)
        Vuonna 1913-1927 (vuoden 1914 jälkeen)
        Vuonna 1917 (1918, 1921)
        Vuonna 1920 (1925)
        Vuonna 1924 (1924)
        Vuonna 1925 (1925 jälkeen)
        Vuonna 1927 (1878)
        Vuonna 1941 (1941)
        Vuonna 1942 (1914)
        Vuonna 1942 (1942)
        Vuonna 1943 (1918)
        Vuonna 1946 (1918)
        Vuonna 1950 (1914)
        Vuonna 1951 (1924)
        Vuonna 1952 (1918)
        Vuonna 1953 (1914)
        Vuonna 1955 (1918)
        Vuoden 1965 (1919 jälkeen)
        Vuonna 1988 (1918)
        Vuonna 2007 (?)

        Jos tuon selittelykavalkadin jälkeen jehovantodistajalle ei herää pientäkään kysymystä sitä onko Vt-nykyselitys jäävä viimeiseksi, niin mielestäni henkilö on silloin valinnut juuri hänelle sopivan uskonnon.

        <>JW org. sivustolta voi lukea aineistoa, jos kantamme asiasta kiinnostaa. ><

        Tuo on totta, ja jos taas Raamatun kanta kiinnostaa kannattaa katsella muitakin lähteitä.

        ><Luulenpa, että Hasta-luego ei ole kiinnostunut siitä, koska mieluummin haluaa vain härnätä. ><

        Luulet väärin, olen erittäin kiinnostunut siitä mitä Vt-seura opettaa ja etenkin mitä Vt-seura on reilussa vuosisadassa ehtinyt opettamaan eri aiheista. Itse asiassa Vt-seura on aika ajoin kehottanut jehovantodistajia tutkimaan menneitä:

        "Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)

        Siis ohjeen mukaan 'tulisi olla hyvin selvillä'. Ja kun sitten olen hyvin selvillä sekä tuon asioita esille niin se on kuitenkin väärin.

        <<Tietoa on ollut tarjolla koko ajan, jos vaikuttimet ovat oikeat.><

        Vaikuttimeni on valheellisten Vt-väitteiden paljastaminen, hyvin ymmärrettävästi sellainen rehellisyys ei jehovantodistajia kiinnosta.


      • Meikämasa

        Terve hasta luego terve

        Kattokaas jiiteet. Tämmösiä on ne jotka tutkivat läpikotaisesti.... Ymmärrän minäkin, miksi tämmönen sua ärsyttää. Olin vielä vähän aikaa sellainen itsekin. Ärsyynnyin tosi asioista. Joskus ärsyynnyn edelleen. Muuten ärsyynnyit jo, koska sanoit, että hasta luego koittaa vaa härnätä. Paljastuit. Alitajunta ohjaa sut kirjoittamaan noin.

        Voi teitä jiiteet! Tekisitte tosiasioista liittolaisen mieluummin kuin vihollisen....


      • Meikämasa kirjoitti:

        Terve hasta luego terve

        Kattokaas jiiteet. Tämmösiä on ne jotka tutkivat läpikotaisesti.... Ymmärrän minäkin, miksi tämmönen sua ärsyttää. Olin vielä vähän aikaa sellainen itsekin. Ärsyynnyin tosi asioista. Joskus ärsyynnyn edelleen. Muuten ärsyynnyit jo, koska sanoit, että hasta luego koittaa vaa härnätä. Paljastuit. Alitajunta ohjaa sut kirjoittamaan noin.

        Voi teitä jiiteet! Tekisitte tosiasioista liittolaisen mieluummin kuin vihollisen....

        Tervepä terve, uusi päivä ja uudet kujeet.

        <>Tämmösiä on ne jotka tutkivat läpikotaisesti....><

        No sain aikoinaan hyvän pohjan silloiseen nk. totuuteen ja niitä silloisia opetuksia toistamalla lentäisin tänään salin lavalta ulos alle aikayksikön. Sitten ilmaantui netti ja ryhdyin tutkimaan sellaista, mistä kokouksissa en 1950-luvulla ollut kuullutkaan ja siitä aukeni varsinainen matopurkki.

        <>Voi teitä jiiteet! Tekisitte tosiasioista liittolaisen mieluummin kuin vihollisen.... ><

        Niin, tosta aiheesta pitäisi kirjoittaa jatko-osa 1920-luvun kulttikirjaselle, vaikka nimellä; "Miljoonat nykyään elävät eivät opi koskaan"


      • Lahkouralleko

        Hasta_luego 20.10.2017 12:56

        "Miljoonat nykyään elävät eivät opi koskaan"
        -Näin voidaan tietysti oikeutetusti sanoa. Oudon ihmetellessä niin toisaalta on se mielenhallinta lahkossa, jota maallikoiden kesken sanotaan aivopesuksi.

        Siinä on elementteinä ainakin se pelko, pelko siitä maailmanlopusta, joka tulee "pian" (kuten runs. 100 vuotta vartiotornin painatuksen alettua) joka laajenee peloksi jäädä kiinni kielletystä, etenkin kielletystä ajattelusta, merkiten ettei todistaja oikein juttele uskonasioista kuin toistaen vartiotornilauseita.

        Todistajan päähuomio ja ajankäyttö, niin, elämä onkin tuota maailmanlopun pelkäämistä, kuten seitsemänteen polveen esivanhempiaan.


      • Meikämasa
        murhe kirjoitti:

        En pelkää, surettaa, että tällaista tapahtuu. Ei kannata tulkita sanojani väärin. Tältä tuntuu hyvin monista. Kirjoitukseni osoitin lähinnä niille, jotka saattavat lukea palstaa, jotka eivät ole ex-todistajia.

        Ok, mitä siis suret? Esim mun kohdalla.


    • tfxso

      Jostain syystä tulee mieleen 1. Timoteuskirjeen 1:19, 20:ssa olevat sanat, kun lukee näitä innokkaita 'uhmamiehien ' uhoamista.
      He innostuvat kovin kun ovat saaneet uhrikseen yhdenkin uskollisen.

    • mmmmm4

      Vartiotornissa käsiteltiinkin tuota asiaa joitakin vuosia sitten. Siinä verrattiin laivaan uskoa. Kun laiva näkee lähestyvän sataman, se suunnistaa sitä kohti. Uusi maa on kuin tuo satama ja sataman valona on Jehovan sanasta tuleva valo.

      Menneinä vuosisatoina laiva saattoi purjehtia turvallisesti pitkän matkan ennen satamaan tuloa. Petollisin osuus oli juuri ennen satamaa karikkoineen ja laiva upposi lähellä satamaa.

      Paavali kirjoittikin 2. Tim. 3: 1-5, että viimeiset päivät tulisivat olemaan vaikeita, karikkoisia, ja niistä olisi vaikea selviytyä.
      Jumalan vastustajasta Saatanasta kerrotaan, että hän tietää, että hänen aikansa on lyhyt taistella Jumalan palvelijoita vastaan. Siksi hän on tehostanut ilkeämielisiä yrityksiään saada heidän uskonsa haaksirikkoutumaan. (Ilm. 12:12)

      Meitä ei jätetä kuitenkaan vaille apua ja ohjausta. Jehova on edelleen turvapaikka niille, jotka etsivät hänen ohjaustaan. Hän on antanut meille varoittavia esimerkkejä sanassaan, jotka paljastavat Saatanan häijyt ja ovelat suunnitelmat.
      Lehdessä otettiin esimerkiksi Israelilaiset, jotka olivat menossa Luvattuun maahan, mutta lankesivat uskottomuuteen ennen pääsyä sinne. Heilläkin oli jo luvattu maa näkyvissä, mutta antoivat muiden asioiden viedä huomion. Moraalittomuus ja kapina, luopumus ohjauksesta, saivat heidät jäämään erämaahan kuolemaan.

      • Todistajissa satamaan saapuminen ei ollut ongelma - matkahan on viety päätökseen jo kymmeniä kertoja Seuran 140 vuoden aikana. Sen sijaan paholaisen juoni nimeltä internet on osoittautunut Seuran lopulliseksi kohtaloksi. Onko JW-laiva uppoamassa keskelle TIEDON ja TOTUUDEN valtamerta?

        Nuoret JW-tubettajat kertovat omilla kasvoillaan omista ajatuksistaan - sielu lepää ja saatanat jäävät niihin uskovien riesaksi. Keskustelevampi ote sopii paremmin nykypäivään. Ja raikkaat ajatukset - pidetään yhteyttä!


    • kysynn

      Nekin ihmiset, joita punkki tai kääärme joskus purrut - tietääkokemuksesta että mitä on shokki tai horrosmainen olo - se vajaakuntoisuus
      tai jos meduusa hiponut ihoa, mitä on polte - jättiputkenlehtisalaattikin kauan karvastelee kurkussa - tai elimistön tilat ja kunto silloin kun ihmiset potevat ristiallergiaa - - luonto on kuvissa kaunis, mutta tosioloissa voi joillekin olla pelkkää hengissäselviytymisleiriä.

    • Saapulstep

      tfxso 20.10.2017 14:42

      "Jostain syystä tulee mieleen 1. Timoteuskirjeen 1:19, 20:ssa olevat sanat, kun lukee näitä innokkaita 'uhmamiehien ' uhoamista."

      Ja 1. Tim. 1:19, 2019 ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan. 20 Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa

      Mutta luku alkaa 1:1 tunnustaa Jeesuksen: "Kristus Jeesus, meidän toivomme" (vartiotorniuskonnossa taas vartiotorni kirjoittaa: "ei ole pelastusta järjestön ulkopuolella")

      Ja 1:19 "säilytä usko" - kun Hasta_luego 20.10.2017 12:56 edellä viittaa lahkosi kirjaan "miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan", 1920 -luvulta. Milloin luit sitä viimeksi ? Samoin lahko olettaa että et päivän vartiotorniakaan enää ensi vuonna lue. huomisessa on lainaus siitä jos karrieerin vartiotorniseuraan tehneet lahkotoverisi niin haluavat.

      Sinä et voi tarkoittaa, että hyvä umatunto tarkoittaa lahkon asioiden salailua.
      Ja murhaamista veren siirtokiellolla, kun 3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin.
      Kysymys eläimen verestä siinä. Ja kun verensiirto on elinsiirto. Ei syömistä.

    • tfxso 20.10.2017 14:42

      <>Jostain syystä tulee mieleen 1. Timoteuskirjeen 1:19, 20:ssa olevat sanat, kun lukee näitä innokkaita 'uhmamiehien ' uhoamista.
      He innostuvat kovin kun ovat saaneet uhrikseen yhdenkin uskollisen. ><

      Voi kuule, sä et innostumista ole nähnytkään ja harvoin näet jos silloinkaan. On nimittäin niin, että tässä innostuttaisiin vasta sitten kun joku jehovantodistajaksi miellettävä ryhtyisi vänkäämään vaikka vuodesta 1914 esitettyä vastaan.

      Oletko koskaan pysähtynyt miettimään miksi Vt-seuraa voi päivästä toiseen nimittää tapavalehtelijaksi, eikä kukaan jehovantodistajaksi tunnistautuva kysy esimerkkiä? Muutama viikko sitten 11-vuotiaaksi esittäytynyt kysyi esimerkkiä, sai sen ja katosi. Edellisestä vastaavasta on niin monta vuotta, että en edes muista sitä.

      Jokainen vastaa kirjoittelustaan ja toivon, että merkittävän asiavirheen teksteissäni havaitseva korjaa virheeni. Oletko sinä havainnut virheitä, vai oletko vain nyreissäsi kun jehovantodistajuus perustuu valheelle ja se tuodaan julki?

    • Meikämasa

      Ei siinä puutu kuin tolkullinen ajattelu tai rehellisyys. Toinen näistä, joskus molemmat.

      Miksi nämä sitten puuttuu... Onko se ylpeyttä? Voi olla paljon muutaki...

    • Meikämasa 21.10.2017 16:39

      <>Ei siinä puutu kuin tolkullinen ajattelu tai rehellisyys. Toinen näistä, joskus molemmat. ><

      Noin sen koen itsekin, ylpeys tuskin kertoo kaikkea. Tai siis voi olla sellainen ajattelu, että menetys tai pettymys olisi liian suuri kun koko tuo ehdollisten ystävien jt-joukko alkaisi karttaa. Etenkin jos on elämänsä ehtoopuolella ja koko aikuisikä on mennyt kultin pillin mukaan tanssiessa.

      Rehellisyys on kultissa määritetty uudelleen ja eri tavalla kuin normaalielämässä, jossa rehellisyys on hyvin yksinkertaisesti rehellisyyttä. Jt-sehellisyys on kahtiajakoista, koska jt voi valehdella á la Veikko Leinonen, ja saliuskottava jt-joukko lähinnä taputtaa käsiään.

      Tolkullista ajattelua ei voi olla, kun omaehtoista ajattelua ei sallita. Aivot laitetaan salin narikkaan, jotta ei vahingossakaan kysyisi sopimatonta kysymystä, vaan olisi osa jt-massaa. Olen jo vuosia sitten odotellut koska ilmestyy ensimmäinen tutkittava julkaisu, jossa kappaleen kysymyksen vastaus on merkitty korostusvärillä. Näin myöhemmin miettien teennäisintä kokemaani on ollut jokasunnuntainen Vt-lehden ympärillä käyty rituaali. Kuulemani mukaan se on uudistunut, ennen kappale luettiin kappaleesta juuri luetun vastauksen jälkeen, nyt kappale luetaan ennen kappaleesta juuri luettua vastausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe