Tuontiautoa ei kannata ostaa ikinä

Tosijuttujavaan

Ellei auto ole oikeasti reilusti halvempi kun vastaava suomiauto. Autoliikkeet toki väittää ettei sillä ole väliä mutta kun menet tarjoamaan vaihdossa saksan tai vaikka italian tuontia niin hyvitys ei ole sama kun täyden suomihistorian autolla. Suomalaiset luottavat edelleen suomiautoihin ja tämä vaikuttaa väistämättä hintaan. Myöskin ostamalla suomiauton vältät ruuvatut yksilöt ja epäselvät historiat. Toki suomiautossakin voi ongelmia olla mutta siitä ei pääse mihinkään että hinnan säilyttää aina parhaiten suomiauto. Kyllä tähänkin viestiin tulee muutaman jobbarin vastaus varmaan kuinka ei ole väliä onko tuontiauto mutta se on paskapuhetta sillä suomiauto on monelle yksi tärkeistä ostoon vaikuttavista kriteereistä. Jostain syystä vähän ajetut saksan tuonnit on myös yllättävän nuhjusessa kunnossa verrattuna suomiautoihin, mittari ruuvattu? Sehän ruuvataan melkein kaikista tuontipeleistä.

21

1797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paaaaljonparempia

      En osta kuin tuonti autoja, on niin paljon parempia ja ruosteettomampia, suomi auto ei käy enään ollenkaan. Tuonti auto on ainoa mikä kelpaa.

      • Tuontiautottt

        Tuli myyjällä vissiin paha olo? Vai oletko mennyt ostamaan tuontiauton? Voi voi. Kaikki tietää tuontiautojen ongelmat.


    • Kfkfgtt

      Suomiautoahan ei uskalla ostaa käytettynä, kun maan tapa on väistellä vastuuta, kusettaa ja pimittää. Saksassa sentään markkinat sen verran kehittyneemmät, ettei mitä hyvänsä sontaa voida myydä, ei ainakaan isommista ja tunnetummista liikkeistä.

      Käytetyn jälleenmyyntihinnalla ei juuri väliä, kun se on lähellä nollaa joka tapauksesa jatkaessaan matkaa. Uusia ostavilla eri juttu, kun vaihtaessa vielä voi rahaa saada.

      • Silälaillla

        Nii jollain vanhoilla paskoilla ei ole arvoa käytettynä. Kyllä taas vähän ajettu käytetty pitää hintansa paljon paremmin kun jos ostat auton uutena. Uuden auton hinnasta esim jos ostat 60 auton niin et saa siitä 10 tonnia ajettuna kun 45-48 vaihossa. Jos ostat taas 60 käytetyn voit saada siitä hyvinkin 55 tai enemmän vielä 10 jälkeen? Riippuen vähän tilanteesta ja mihin vaihtaa. Itse en pidä alle 50 autoja autoina ollenkaan. Tai ei sillä mitään kiinostavaa juuri saa.


      • Fkfnfkfkfkkg
        Silälaillla kirjoitti:

        Nii jollain vanhoilla paskoilla ei ole arvoa käytettynä. Kyllä taas vähän ajettu käytetty pitää hintansa paljon paremmin kun jos ostat auton uutena. Uuden auton hinnasta esim jos ostat 60 auton niin et saa siitä 10 tonnia ajettuna kun 45-48 vaihossa. Jos ostat taas 60 käytetyn voit saada siitä hyvinkin 55 tai enemmän vielä 10 jälkeen? Riippuen vähän tilanteesta ja mihin vaihtaa. Itse en pidä alle 50 autoja autoina ollenkaan. Tai ei sillä mitään kiinostavaa juuri saa.

        Miksi ihmeessä vaihtelisin autoa kymppitonnin välein? Niihin vaihtoihin jo uppoaa omaisuus verrattuna siihen, että ostaa uuden ja ajaa kunnes arvo on liki nollissa. Tai jos arvostaa vaivattomuutta, niin takuuajan loppuun ja valitsee 5-7v takuullisia autoja, joiden joukkoon ilokseni Fordkin nousemassa.

        Mitä taas tulee laskelmiisi uuden vs. vanhan auton arvonalenemasta, niin noin minäkin luulin pitkään, mutta eipä taida päteä. Vanhan auton arvo laskee yllättävän lujaa kyytiä. Tietenkin ihan eka vuosi voi olla kovinta haipakkaa, mutta jos katsotaan uutta 30t autoa ja pidetään viisi vuotta vs. käytetty 30t auto 5v, niin herkästi käytetyn arvo on laskenut vähintään yhtä paljon plus sen korjauksiin on mennyt enemmän rahaa, koska sen osat vanhempia, eikä takuuta. Enempien korjausten myötä on myös stressiä ja vaivaa enemmän.

        Eiköhän sama päde yli 50t autoihin. Enkä oikein ymmärrä, että jos haluaa ajaa noinkin kalliilla autoilla, niin eikö sitten ole jo melkein sama ostaa suoraan se uusi?
        Kiinnostavat ja kiinnostavat, autot ylipäätään, ainakaan perhekäyttöön sopivat eivät ole järin kiinnostavia ennen kuin ehkä jossain Ferrari GTC4Lusso - luokassa. Perus Eemelit ja Bemun viitoset ovat niukasti Skoda Superbia parempia autoja, jos ego ei vaadi ”premiumia”. Tuosta niukasta paremmuudesta en 20-30t hintaa maksa ennenkuin olen miljonääri, jos sittenkään. Ja kokeiltu on, Superb ihan oikeasti monella tapaa parempikin kuin nuo. Ja ei, ei minulla Skodaakaan ole, eikä tule, tuli vaan vertailun vuoksi mieleen.
        Toisaalta taas joku halpa pikkukirppu voi mikroautomaisella ajettavuudellaan antaa eniten ajonautintoa, riippuen ihan mitä hakee ja arvostaa?


      • Flkffnfk
        Fkfnfkfkfkkg kirjoitti:

        Miksi ihmeessä vaihtelisin autoa kymppitonnin välein? Niihin vaihtoihin jo uppoaa omaisuus verrattuna siihen, että ostaa uuden ja ajaa kunnes arvo on liki nollissa. Tai jos arvostaa vaivattomuutta, niin takuuajan loppuun ja valitsee 5-7v takuullisia autoja, joiden joukkoon ilokseni Fordkin nousemassa.

        Mitä taas tulee laskelmiisi uuden vs. vanhan auton arvonalenemasta, niin noin minäkin luulin pitkään, mutta eipä taida päteä. Vanhan auton arvo laskee yllättävän lujaa kyytiä. Tietenkin ihan eka vuosi voi olla kovinta haipakkaa, mutta jos katsotaan uutta 30t autoa ja pidetään viisi vuotta vs. käytetty 30t auto 5v, niin herkästi käytetyn arvo on laskenut vähintään yhtä paljon plus sen korjauksiin on mennyt enemmän rahaa, koska sen osat vanhempia, eikä takuuta. Enempien korjausten myötä on myös stressiä ja vaivaa enemmän.

        Eiköhän sama päde yli 50t autoihin. Enkä oikein ymmärrä, että jos haluaa ajaa noinkin kalliilla autoilla, niin eikö sitten ole jo melkein sama ostaa suoraan se uusi?
        Kiinnostavat ja kiinnostavat, autot ylipäätään, ainakaan perhekäyttöön sopivat eivät ole järin kiinnostavia ennen kuin ehkä jossain Ferrari GTC4Lusso - luokassa. Perus Eemelit ja Bemun viitoset ovat niukasti Skoda Superbia parempia autoja, jos ego ei vaadi ”premiumia”. Tuosta niukasta paremmuudesta en 20-30t hintaa maksa ennenkuin olen miljonääri, jos sittenkään. Ja kokeiltu on, Superb ihan oikeasti monella tapaa parempikin kuin nuo. Ja ei, ei minulla Skodaakaan ole, eikä tule, tuli vaan vertailun vuoksi mieleen.
        Toisaalta taas joku halpa pikkukirppu voi mikroautomaisella ajettavuudellaan antaa eniten ajonautintoa, riippuen ihan mitä hakee ja arvostaa?

        Tehdäänpä pientä vertailua. Halvin uusi Eemeli Nettiautossa 55 000e. Samaan hintaan saa vuoden 2014 noin 100tkm ajetun CLS:n.

        Kolme vuotta vanha (2014) Eemeli maksaa 100tkm ajettuna noin 30-35te.
        Vuoden 2011 CLS 200tkm ajettuna maksaa noin.. noh, itse asiassa eivät näytä kestävän 200tkm asti, mutta vähän alle 200tkm ajetut ovat yli 35te.
        Seuraava vanhempi vuosimalli 2009 taas on huomattavasti halvempi, 200tkm ajetut 20-25te haarukassa.

        Eli enpäs nyt tiedä mikä oli johtopäätös? Ilmeisesti hinnat heittelevät vaihtuneiden vuosimallien takia noin paljon, eikä tästä vertailusta nyt ehkä saatu tulosta aikaan. Vuoden -11 CLS:t ovat pitäneet arvonsa, mutta vuoden 2009 eivät niinkään.


      • Mersumiesss
        Flkffnfk kirjoitti:

        Tehdäänpä pientä vertailua. Halvin uusi Eemeli Nettiautossa 55 000e. Samaan hintaan saa vuoden 2014 noin 100tkm ajetun CLS:n.

        Kolme vuotta vanha (2014) Eemeli maksaa 100tkm ajettuna noin 30-35te.
        Vuoden 2011 CLS 200tkm ajettuna maksaa noin.. noh, itse asiassa eivät näytä kestävän 200tkm asti, mutta vähän alle 200tkm ajetut ovat yli 35te.
        Seuraava vanhempi vuosimalli 2009 taas on huomattavasti halvempi, 200tkm ajetut 20-25te haarukassa.

        Eli enpäs nyt tiedä mikä oli johtopäätös? Ilmeisesti hinnat heittelevät vaihtuneiden vuosimallien takia noin paljon, eikä tästä vertailusta nyt ehkä saatu tulosta aikaan. Vuoden -11 CLS:t ovat pitäneet arvonsa, mutta vuoden 2009 eivät niinkään.

        Niin johtuen että korimalli vaihtui juuri 2011. Sitä vanhemmat on täydin eri malleja vaikka ovat CLS, ihan eri auto kyseessä. Korimallin muutos vaikuttaa asiaan paljon. Mersu pitää aika hyvin hintansa kun ekat vuodet on menneet. Tottakai kallis auto tiputtaa paljon hintaa ensimäisinä 3-4 vuotena. Sitten tasottuu. Amg mallit pitää hintansa todella hyvin käytettyinä sen ensimäisen suuren arvonaleneman jälkeen. Amg on kokemus ei auto.


      • Anonyymi
        Silälaillla kirjoitti:

        Nii jollain vanhoilla paskoilla ei ole arvoa käytettynä. Kyllä taas vähän ajettu käytetty pitää hintansa paljon paremmin kun jos ostat auton uutena. Uuden auton hinnasta esim jos ostat 60 auton niin et saa siitä 10 tonnia ajettuna kun 45-48 vaihossa. Jos ostat taas 60 käytetyn voit saada siitä hyvinkin 55 tai enemmän vielä 10 jälkeen? Riippuen vähän tilanteesta ja mihin vaihtaa. Itse en pidä alle 50 autoja autoina ollenkaan. Tai ei sillä mitään kiinostavaa juuri saa.

        Mitäs sinne kokntulan vuokrayksiöön vanhalle puolelle ilman autopaikkaa kuuluu oikeen


    • Eixolisfantsua

      Entäs jos on hyvä kaupanpäällinen? Saa(joutuu) pitää liikkeen mainostarraa takalasissa kolmen kuukauden ajan.

      • parooninmalliin

        alá paimelanparoni


    • ainaaparee

      Hyvän tuontiauton saa aina todella haluamillani varusteilla, sisustuksella ja värillä saa todella valkata, kun suomi karvalakki on sitä mitä on, kaikesta muusta voitte olla mitä mieltä vaan.
      Paremmin huollettu ja vähemmän ruostetta, voin suosistella usea on ostettu ja aina tyytyväinen.

      ( Suomessa ei valmisteta montaakaan automerkkiä)

      No miksi jankuttaa kun et kuitenkaan käsitä etkä mistään mitään ymmärrä.

    • Ttyyaa

      Tuontiauto Saksasta tai muualta Keski Euroopasta täytyy olla puolet halvempi kuin Suomiauto kun puhutaan alle 10 vuotta vanhemmasta autosta.
      Hinta on ainoa syy miksi uskaltaisin ostaa uitetun ja se oltava tosiasiassa huomattavasti edullisempi.
      Kuitenkin ne on propattuja, kolaroituja ja muuten epäselviä niin hinnasta puolet pois niin ei tule itselle tappiota, se riski on aina tuontiautossa ei kotimaisessa..
      Autoa ei kannata yli 5 vuotta tuoreempaa ostaa. Auto ostetaan se oltava 100% huollettu ja huollot tutkitaan tarkkaan ja entiset omistajat haastatellaan tarkkaan. Tätä mahdollisuutta uitetulla ei ole ja siksi 1/2 hinnasta pois varmuuden vuoksi.
      Kun Suomiautossa kaikki sitten kunnossa niin sitten alkaa hirveä tinkaus ja auto saatava todelliseen alehintaan. Sitten uskaltaa ostopäätökseen lähteä..
      Ja se auto saatava siihen hintaan ja malli oltava ns. hintansa pitävä.a että 3- 4 vuodessa ei hinnanlaskua tapahdu.
      Näin ajat melko uudella autolla, kuitenkaan siitä paljoakaan maksavan, ainoastaan sinulla on tietty pääoma kiinni kulkineessa.
      Ja kaikki olisivat näin tarkkoja niin automyyjät olisivat kusessa.
      .

      • NeNauraaSulle

        "...kaikki olisivat näin tarkkoja niin automyyjät olisivat kusessa."

        BUAHAHAHHAAAA... SINÄ olet kusessa idiootti mielipiteinesi. Noilla pilkunnussinnoilla ja hinnasta viisasteluilla SINULLE EI MYY MIKÄÄN LIIKE järkevää autoa. Vttuun suksitettuna kuin kapinen koira saat luikkia helevettiin viisastelemasta ja aikaa kuluttelemasta!


      • Ttyyaa
        NeNauraaSulle kirjoitti:

        "...kaikki olisivat näin tarkkoja niin automyyjät olisivat kusessa."

        BUAHAHAHHAAAA... SINÄ olet kusessa idiootti mielipiteinesi. Noilla pilkunnussinnoilla ja hinnasta viisasteluilla SINULLE EI MYY MIKÄÄN LIIKE järkevää autoa. Vttuun suksitettuna kuin kapinen koira saat luikkia helevettiin viisastelemasta ja aikaa kuluttelemasta!

        No se on ensimmäinen sääntö, ettei autokauppiaalle anneta penniäkään rahaa vaan se ostetaan yksityiseltä.


    • ounouk

      "Tuontiauto Saksasta tai muualta Keski Euroopasta täytyy olla puolet halvempi kuin Suomiauto kun puhutaan alle 10 vuotta vanhemmasta autosta."

      Voiko tuon viisaampaa kirjoittaa, no ei tuohon voi mitään sanoa.

      -VAAN JA AINOASTAAN JONKUN ASIASTA TÄYSIN TIETÄMÄTTÖMÄN OMA MIELIPIDE , JOLLA EI TODELLAKAAN OLE MINKÄÄNLAISTA KOKEMUSTA-

    • nukujolisää

      "ja huollot tutkitaan tarkkaan ja entiset omistajat haastatellaan tarkkaan. Tätä mahdollisuutta uitetulla ei ole ja siksi 1/2 hinnasta pois varmuuden vuoksi.
      Kun Suomiautossa kaikki sitten kunnossa niin sitten alkaa hirveä tinkaus ja auto saatava todelliseen alehintaan. Sitten uskaltaa ostopäätökseen lähteä.."

      Näitä kuvittelijoita on unelmoimassa pitkin ja poikin rahattomana, kukaan ei myy eikä halua heidän kanssaan asioida, paina se visusti mieleesi!
      Mene K-kauppaan itkeen ja kertoon millä heidän pitäisi tuotteensa hinnoitella että sinä saisit sen päiväuni hintaasi, ei se näin mene, ei asiakas määrää hintoja eikä saa mitä haluaa, paina tämäkin visusti mieleesi!

      • TämänLajinSuola

        Juurikin näin; täys aikavaras kyseessä, joka vieläpä muuttuu mielensäpahoittajaksi KUN missään autoliikkeessä ei saa palvelua. Kaltaisiaan tapaa PÄIVITTÄIN, eli joka päivä saa toivottaa tervemenneeksi muualle viisastelemaan.


      • Ttyyaa

        Kyllä ne kaupat hinnoitelee sen mitä asiakas maksaa. S Market myy viimeisen tunnin aikana ruokaa -60% alennuksella.


      • naurajat-voittaa-aina
        Ttyyaa kirjoitti:

        Kyllä ne kaupat hinnoitelee sen mitä asiakas maksaa. S Market myy viimeisen tunnin aikana ruokaa -60% alennuksella.

        Hah, hah... menikö aamuyön jobbarilta jauhot kurkkuun? Laitapa omat piilovikaiset kilometriväärennetyt paaliromusi viimeisellä tunnilla 60% alennuksella myyntiin, niin joku voi sinun kanssasi erehtyä kaupat tekemään. Asiakas on tänä päivänä auton ostossa KUNINGAS, joka jättää jobbarin surutta uikuttamaan omien piilovikaisten kilometriväärennettyjen paaliromujen sekaan, kun siirtyy sujuvasti seuraavaan liikkeeseen tekemään autokaupat. Tiesitkös aamuyön jobbari, että jokaiselle asiakkaalle on jo auto valmiina myynnissä jossain liikkeessä tai yksityisellä. Voi, voi, jos se kauppa ei nyt sitten osu aamuyön jobbarin romutarhalle.


    • karvalakkeja

      Ei suomiautot ole vuosiin kelvanneet.

    • typerää.puhetta

      Kuka tuo auton viedäkseen sen heti alihinnalla jobbarille. Auto tuodaan omaan käyttöön eikä sen arvo vuosien päästä kiinnosta. Arvon alennus on kuitenkin pienempi kuin vastaavassa Suomesta ostetussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe