IHMEPARANTUMINEN

AAMMWW52

Koen kertoa tässä parantumiseni, vaikka se tapahtui v. 1975. Mutta se on voimassa tänäänkin, koska olen vielä 65vuotiaana työelämässä!
Olen ollut lapsena ja nuorena uskossa Jeesukseen. Ajoin armeijan jälkeen kuorma-autoa. Selkääni tuli vikoja. Olin niistä usein sairaslomalla. Viat eivät parantuneet ja jouiduin pois töistä 21 vuotiaana. Minulla oli kaksi parantumatonta lihashaavaa selässä, kaksi välilevynpullistumaa, jossa toisessa oli neljä hermoa välissa ja yksi välilevyn halkeama!! Olisin saanut keskussairaalasta uuden pyörätuolin, mutta en ylpeydessäni sitä ottanut. Sanoin pärjääväni ilman. Lääkäri ehdotti leikkausta. Hän sanoi lopuksi kuitenkin, että selkäni on niin huonossa kunnossa, että leikataan tai ei, niin joudun n.80% varmuudella koko loppuelämäni olemaan rullatuolissa (pyörätuoli)

Olin kotona kovissa tuskissa, jota oli kestänyt siitä asti, kun ne neljä hermoa meni välilevyn väliin.
Uudistin matkaliittoa Herran Jeesuksen kanssa ja rukoilin ihmeparantumista. Olin kuullut niistä aikaisemmin ja lukenutkin kirjoista! Katryn Khulmannin kautta myös oli parantunut sairaita Amerikassa siihenaikaan. Elettiin siis vuotta 1974. Minulla oli kova halu lukea raamatusta kaikki parantumistapaukset! Uskoin raamattuun, koska olin jo alle kouluikäisenä tullut uskoon ja saanut Pyhän-Hendenlahjan. Aloin lukea Uuttatestamenttia, Matteus, Markus, Luukas, Johanneksen evankeliumia ja Apostilientekoja. Joskus silmät väsyivät ja piti keskeyttää. Usko tai älä, niin aina kun luin raamattua, niin kivut olivat täysin poissa!! Kun suljin kirjan, niin kivut palautuivat aika nopeasti! Tämä asia lisäsi jo minun uskoa parantumiseeni. Koin jo nyt olevani lähellä Herraa, vaikka olikin kovia kipuja, vaikken edes liikkunut. Olin sidottu vuoteeseeni, paitsi pakolliset Wc.ssä käymiset kovien tuskien kanssa. Söin Forttal C800, joka oli siihen aikaan voimakkain kipulääke. Vatsani lakkasi toimimasta, joten halusin syödäkin jotain, niin lopetin lääkkeiden käytön. Lääkkeet eivät olleet auttaneetkaan kipuihin, ne olivat minulle vai kuin huumetta.

Eräänä yönä kuulin kuiskattavan nimeäni ja tunnistin Jeesuksen äänen. Hän sanoi:" A...Kun menet sinne konferenssiin, niin Minä annan sinulle ruumiin terveyden!!!

Valitettavasti aika loppui, pyrin jatkamaan vielä tänään. Palaathan sivulle?........

18

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAMMWW52

      IHMEparantuminen jatkuu! En ollut koskaan ollut vielä Helluntaikonferensissa, eli kesäjuhlilla. Katsoin Ristin Voitto-lehdestä, siellä oli jo tietoa juhlista. Silloin oli helmikuu ja juhlat olivat elokuussa.
      Minulle tuli raamatusta sanat: Sentähden Minä sanon teille: mitä te ikinä anotte ja etukäteen kiitätte uskokaa saaneene sen. Isäni antoi raamatunkohdasta tietämättä minulle luettavaksi kirjan, jossa kehotettiin kiittämään etukäteen terveydestä. Siinä oli muutama esimerkkikin. Aluksi asia ärsytti, mutta sitten syntyi usko, että minun tulisi nyt alkaa kiittämään terveydestäni. Kun katsoin Markus 11:24 uudestaan, niin näin ilmestyksessä ylhäältä laskettyuna eteeni valkoisen köydenpätkän. Vaistomaisesti ojensin kättäni sitä kohti, mutta se hävisi ennen kosketusta. Hebrealaisille 11.1 Usko on ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy. Sain valtavan ilon sydämmeeni ja kerroin äidille asian. Äitini kehotti minua noudattamaan Taivaasta annettua kehotusta ja menemään elokuussa Hämeenlinnan Katinalaan konferessiteltalle!

      Kivut alkoivat silloin hellittämään ja pääsin ulkonakin käymään.
      Sitten tuli pitkät räntäsateet ja uskoani koeteltiin kaksiviikkoa. Kivut palasivat. En syönyt mitään, join vai vettä. olin olohuoneen sohvalla ja pyysin lisää tyynyjä, joilla voin tukea itseäni eri asentoihin. Isäni lähti matkalle ja ainoastaan äitini kesti kuunnella minun valituksiani. Aina iltapäivisin, kun siskoni ja veljeni tuli koulusta, niin he kysyivät äiduiltä vointiani ja menivät ulos pelaamaan tai menivät kavereittensa luo. Kerrqan siskoni tenttasi minua, että olenko lukenut tosiaan raamattua. Kerroin hänelle ulkoa muutaman parantumistapauksen, eikä enää senjälkeen epäilyt.

      Noniin nyt menen siihen parantumiskohtaan!
      Olin harjoitellut autolla ajamista ja lähdin menemään punaisella Fiat 850-autolla kohti Hämeenlinnaa elokuussa (en muista päivämäärää). Matkaa oli 200km.
      Saavuin Katinalaan lauantaina klo n.13.15. Lämpötila oli vain n. 13c ja oli piklvistä. Pysäköin autoni järjestysmiehen ohjaamalle paikalle. Avasin oven, mutta sain vai toisen jalan ulkopuolelle, mutta en päässyt nousemaan autosta pois.Koitin yhä uudestaan ja uudestaan, ei nouse!??
      Alon rukoilla, että minun on päästävä autosta ulos, mennäkseni teltalle. Järjestysmies oli seurannut minua, mutta ei tullut kysymään, enkä minä häntä viitonnutkaan apuun. Rukoilin sydämeni pohjasta monta keraa, viellä 15minuutinkin jälkeen, että Herra auttaisi.
      Yhtäkkiä nousin autostya, niinkuin olisin aivan terve, lukitsi oven ja senjälkeen olin taas yhtäsairas. Pystyin silti vaivalloisesti kävelemään n.20cm.n askeleilla. Järjestysmies tulee vastaan ja soimasi itseään, ettei hän tullut aikaisemmin, vaikka aavistikin jotain. Annoi hänen taluttaa vähänmatkaa, mutta n.30m ennen telttaa halusin kävellä itse. Iloitsin siitä, että Herra antoi maistaa terveyttä autoni ovella ja siitä tiesin, paranevani täällä teltassa.
      Istuin teltan perälle keskikäytävän vasemmalle puolelle. Penkeissä ei ollut selkänojaa, joten selkäni puutui jo vajaassa kymmenessä minuutissa. En päässyt enää ylös ja odotin pikaista paranemista! Telttoja oli kaksi ja niistä tuli 8.n numero. Lavalle oli matkaa n. 120m. Siellä oli romanikokous menossa. En pystynyt oikein keskittymään siihen ja laskin aikanikuluksi ihmiset n. 600 henkeä. Klo 14 alkoi toinen kokous. Romaneita jäi vai muutama ja väkeä oli muistaakseni 3000-4000 henkeä. Klo n. 15.30 tuli virvoiketauko. Jotkut eroi henkilöt tulivat minulta kysymään, että haluanko jotain suuhunpantavaa kahvioteltasta? En halunnut, enkä voinut ajatellakkaan mitään sellaista. Olin jo istunut täällä 13.30-15.30, enkä ollut vielä parantunut. Enkä tietyenkään päässwyt edes wc.n.

      Sori, taas loppui aika, jatkan huomenna. Tulethan palstalle takaisin. Kiitos!

    • AAMMWW52

      Väliajalla oli raju sadekuuro ja heti senjälkeen tuli hyvin kirkas auringonpaiste. Järjestysmiehet nostivat telttakepeillä telttakankaasta, niin että lojumaan jäänyt vesi tuli pois. Samalla takimmaisen teltan sivuverhot, koska kansaa tuli niinpaljon, etteivät mahtuneet telttaan. Vanhemmille ihmisille tuoteen penkkejä ja tuolia, muut seisoivat teltan ympärillä.
      Heikki Lahti aloitti kjokouksen ilmoiottamalla, että teltassa on väkeä 12000 ja teltan ympärillä 6000 ihmistä. Yhdistetty suurkuoro lauloi ja sitten muutamaa veljeä pyydettiin rukoilemaan yleisön joukosta. Pyytäjä tunsi kaikki hyvät rukoilijat ympäri Suomea. Siihenaikaan rukoiltiin myös paljon kielillä ja ainakin tuhat ihmistä rukoili kielillä, sekä miehet että naiset. Pyhän-Hengen läsnäolo lisääntyi nopeasti kokoajan. En ole koskaan aikaisemmin ollut, niin voimakkaassa Jumalan läsnäolossa. Kansa seisoi n.30min. rukouksien ajan. Minä istuin perällä. Yhtäkkiä näin ilmestyksen!! Edessäseisovan naisen selkä avautui ja siitä lähti eteenpäin kovaa vautia aukeamaan niinkuin torpeedoväylä tai putki. Se teki mutkan oiklealle telttojen välissä ja meni taas suoraan puhujalavalle asti. Näin siellä kuorolaiset. Mutta sitten zoomattiin kuorolava siihen mutkakohtaan, eli n.60m. päähän. Katsoin laulajia ja puhujia. Tunsin vain muutaman. Eräs sisar nousi ja meni mikkiin ja alkoi profetoida samalla kielellä, kuin oma äitinikin. Hän toi Herngensaqnoman:" Täällä on eräs mieshenkilö, jonka JEESUS tahtoo selän parantaa, täällä on nainen, jonka sydämen Jeesus tahtoo parantaa, täällä on eräs mies, jonka Jeesus tahtoo korvan parantaa. Nainen palasi takaisi. ja samassa Hengen putki meni pois. Naisen selkä oli normaali, eikä nainen liikkunut yhtään, eli hän ei tiennyt mitä tapahtui! Olin menettänyt kokouksen kulun, mutta vielä joku rukoili...Yhtäkkiä päälleni satoi suuria pisaroita niinkuin vettä. Katsoin, että telttakangas on ehjä kohdaltani. Kun sitä ihmettelin, niin kuulin äitini sanovan, että on olemassa Hengensadetta. Äitini oli silloin oikasati n,200km. päässä. Jumala puhui minulle selvästi, että nyt se paraminen vihdoinkin alkaa. Olin istunut siinä piinaspenkissä neljä ja puolituntia!!!! Senjälkeen joku laittoi kätensä selkäni sisään ihan rankaan. Katsoin taakseni, näin valkoisen käden ja osan valkoistya hihaa. Samalla vilkaisin takana olevia ihmisiä, he eivät tieneet , eivätkä nähneet mitä tapahtui...

      Taas loppui aika, jatkan huomenna!

      • kuhankysyin

        Missä kirjoitat, kun loppuu aika kokoajan?


    • AAMMWW52

      Ihmeparantumisen viimeinen jakso
      Lämpöä tuli paljon ristiselkään samalla kun käsi otti pois ne neljä hermoa. Suoristuin jonkinverran ja suurin kipu hellitti. Jeesus kosketti myös muita vauriopaikkoja. Koko operaatio kesti minuutin ja huomasin seisovan suorassa ilman kipuja. Hetkinen, kuka nosti minut pystyyn, itse en noussut?? Jeesus senkin teki aivan huomaamattani.
      Seuraavaksi kaikki ihmiset istuutuivat, eli rukoukset loppuivat. Minä seisoin ja hoipertelin vähän joka suuntaan. Ympärilläolevat ihmiset pitivät minua pystyssä. Istuin ja kerroin lyhyesti kakdelle ihmiselle jotain.
      Lähdin teltasta nopeasti ulos, koska sain tehtävän Parantajantani. Minua kehotettin etsimään vihrteäpukuinen mies. Löydettyäni hänet, niin kerroin asian. Tämä saarnamies vei minut rukouskammioon rukoiltavaksi. Kammio oli tyhjä kellari tai vilja-aitta. Siellä oli muutamia rukoiltavana. Mies ei rukoillutkaan puolestani, vaan puhui kielillä. Minua harmitti se että, miksei tuo saarnamies uskonut minua. Minäkin puhuin kielillä aikanikuluksi.
      Uhtäkkiä häneltä oli kadonnut kaikki arvokkuus ja hän takertui hihaani nopeasti. Hän sanoi: nuorempana minä uskoin parantuymisiin, mutta viimeaikoiona en ole enää uskonut. Herra lähetti sinut ihan selvästi minulle kertomaan, että Hän parantaa vielä nykyaikanakin. Tee kuitenkin pieni näyttö. Laita seisoessasi kädet maahan. Hyvä, hypi vähän, hyvä,tee pieni juoksulenkki. Kiitos Herralle!! Palasin juosten autolleni. Siellä oli työvuorossa sama järjestysmies. Kun lähdin autolla nopeasti, niin hän katsoi minua kokoajan kuin aavetta. ..Kuulin neljän vuoden jälkeen, että juuri tämän saarnamiehen kautta oli parantunut monta sairasta!! .Tätä tekee Yläsnoussut elävä Jeesus!! Kunnia Jumalalle!!!!! p.s Olen vieläkin selästäni terve ja ole töissä!

      • Siunausta.kaikille

        Kiitos hyvästä kirjoituksestasi. Minullekin Katinalan Raamattuopisto oli tuttu paikka aikoinaan. Käsittääkseni helluntailaisten konfferenssit ovat aina olleet juhannuksina, ei elokuussa, ellei siihen juuri tuolloin ollut jokin erityinen syy. Mielestäni olin itsekin tuolloin 1975 Katinalassa (en muista päivämäärää, mutta sieltä on jokunen kuvakin, jossain) ja se taisi olla konfferenssi jolloin oli kovin koskaan kokemani helle, 52 astetta!

        Kertomuksesi oli perusteellinen ja tapahtumia analysoiva. Itse en ole koskaan kokenut juuri tuollaista ihmeparanemista, enkä nähnyt aivan vastaavaa, mutta uskon kyllä, että näit ja koit tapahtumat kuten edellä kerrot.

        Olen kerran nk. kaatunut Niilo Ylivainion tilaisuudessa, hänen käsiensä alla (1982 Helsingin Mäntymäen telttakokouksessa) ja tuolloin kokemus oli myös merkillinen.

        Siunausta sinulle edelleen ja kiitos kertomuksestasi. Moni varmasti ihmettelee, että voiko tuollaista tapahtua, mutta ihan kertomasi perusteella voin vakuuttaa epäuskoisia, että tuollaista, selittämätöntä, hyvin erikoisiakin näkyjä voi ihminen kokea, kun hän tulee kosketukseen yliluonnollisen kanssa. Tuo "putki edessä istuvan naisen selästä" oli erikoinen näky, mutta siihen selitystä vaatimatta, uskon sen.


      • AAMMWW52

        Kiitos kommenttistasi! Mitä lämpötiloihin tulee, niin se alhainen lämpötila oli kotona lähtiessä ja perillä oli n.20c. Suomalaiset, kirjoittakaa tänne ihmeparantumiskertomuksenne. Kiitos!


    • ParantumisIhme

      Kiitos kertomastasi kokemuksesta! Aikamoisen prässin läpi olet kulkenut.
      Kirjoitat ilmeisesti kirjastossa tms. jossa on aikaraja jonka verran koneella saa olla.
      Upeata että olet parantunut ja hienoa että työelämässä, tosi siistiä!

      Pakko minunkin oli tulla tänne kirjoittamaan, että minäkin olen kokenut ihmeparanemisen. Minulla todettiin vähän yli 20-vuotiaana erittäin vakava ja harvinainen silmäsairaus. Kun lääkäriltä tämän uutisen ensimmäisen kerran kuulin, niin tunsin että taju lähtee ja menin shokkiin järkytyksestä. Tuntui että elämäni loppuu ennen kuin kerkisi alkaakaan. Muut kaverini nauttivat elämästään ja minusta tuntui että kohta joudun kulkemaan sokeain kepin kanssa.
      Pitkä asia lyhyesti, kävin monissa rukouskokouksissa - ja kyllä oli outoa mennä yksin niihin, en juuri tuollaisissa ollut aiemmin käynyt. Mutta minut otettiin hyvin vastaan.
      Eräänä iltana kuuntelin radio Deitä ja sieltä sanottiin että lähettäkää rukouspyyntöjä, no minä laitoin samantien sinne ja sieltä rukoiltiin minun puolestani. Koin rukouksen aikana että kasvojeni alueelta meni tulikuuma aalto, nimenomaan silmien kohdalta, enkä tuollaista pysty itse kuvittelemaan itselleni. Oloni meni rennoksi ja tuli sellainen sisäinen rauha että nyt on kaikki ok. Kyllähän se silti vähän jännitti mennä silmälääkärille sairaalaan tsekattavaksi, mutta uskoin silti että nyt on kaikki ok. Lääkäri totesi että silmäni ovat terveet ja ei täällä mitään sairautta enää ole. Hän ei osannut sitä selittää. Kerroin kokemastani, enkä usko että hän uskoi varmaan sitä ilmeestä päätellen, mutta minä tiesin ja en voi kuin kiittää Jumalaa että Hän paransi minut ja tänä päivänä minulla on näkökykyni ja saan elää kuten muutkin näkevät ihmiset :)

      • AAMMWW52

        Kiitos kun kerroit, siunausta!


    • malisi

      Kiitos kertomuksestasi!
      Jeesuksen sanat:Minä olen sama eilen, tänään ja iankaikkisesti!, ovat totta <3

      Pari viikkoa sitten Jeesus paransi kaatumisessa rikkoutuneen ranteeni! Kiitin vain: Kiitos, Jeesus, että teet ranteeni terveeksi. Muutaman päivän kuluttua tohdin jo roikkua rekillä :)

      Tyttäreni korkea kuume lähti heti, kun "komensin": Jeesuksen nimessä kuume lähde lapsestani!

      Meidän tulisi enemmän kertoa kokemistamme paranemisihmeistä! Ne kertovat Jumalan toiminnasta tänäänkin.

      Tärkeää on myös jokapäiväinen kiittäminen; jokainen päivä ja hetki on meille lahjaa! Kiitetään lahjan Antajaa!!!

      90v sotaveteraani oli syntymäpäivänään kuullut äänen, joka sanoi: Minä rakastan Suomen kansaa, mutta se kiittää minua liian vähän!

      Siunausta jokaiselle lukijalle: JEESUS on HERRA!

      • AAMMWW52

        Kiitos sinulle, odottelen lisää tälläisiä!


      • AAMMWW52

        LISÄYS VIELÄ: En osannut ilmaista sitä kohtaa, että SEISOVAN naisen selän kohdalta avautui Pyhän Hengen kautta (siis Hengen maailmassa) kuin tunneliputki ja siitä näin hengessä lavan tapahtumat. Minä en siis silloin päässyt ylös, niinkuin muut ihmiset.
        Työelämässä olen ollut tuosta parantumisesta lähtien ja vuodessa vain aina muutama päivä sairaslomalla, flunssasta. Selkä on ollut koko ajan terveenä.
        Nuo ajat olivat ihmeellistä ja raitista Pyhän Hengen virvoittavaa aikaa Suomessa.


    • Tuomaskuusela

      Todella VOIMAKAS kertomus! Kiitos että jaoit sen kanssamme.



      Itse välillä ihmettelen kun kuulen näitä "tuomittu kuolemaan alle nelikymppisenä" tarinoita.



      https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hannan-32-lapset-tietavat-etta-heidan-aitinsa-kuolee-pian-ystavilta-viimeiseksi-lahjaksi-muistometsa-toivotaan-etta-uusi-paiva-tulee-ja-se-on-hyva-ja-kivuton/6785312



      Kuinka paljon Jumala voisi tehdä elämässäme, jos vain antaisimme sille mahdollisuuden!



      Tiedän omasta kokemuksesta...ei minun tässä elävien kirjoissa todellakaan enää pitäisi olla! Joka aamu herään kiittämään siitä armosta ja terveydestä ,jota yhä nautin. Sukulaisia on menehtynyt sekä diabetekseen että syöpään huomattavasti minua nuorempana(ole nyt 36-vuotias)



      Kiitos vielä kertomujksestasi!

      • AAMMWW52

        Toinen henkilö, joka oli Katinalan konferensissa 8.1975 oli Laaksosen Esko. Hänelle tuli profetian toinen osa: "Täällä on mieshenkilö, jonka korvan Jeesus tahtoo parantaa!"
        Hän asui silloin samassa kaupungissa, kuin minä ja tapasimme kotikokouksessa.
        Esko oli menettänyt kuulonsa toisesta korvasta toisessa maailmansodassa, kun kranaatti oli räjöhtänyt lähellä. Hän parantui siellä konferensissa penkillä istuen. Korva vain yhtäkkiä paukahti auki. Esko tietysti pelästyi kovin, kun kuulo parani n.50%.sti.

        Eskolle tapahtui paljon aikaisemmin muutakin. 1961 hän heräsi kuolleista Porin Keskus Sairaalassa. Siitä oli Satakunnan kansassa lehtijuttukin. Hänet todettiin kuolleeksi syöpään. Lääkäri kirjoitti kuolintodistuksen. Esko laitettiin kylmähuoneeseen laatikkoon ja työnnettiin seinään. Muutama tunnin kuluttua JEESUS herätti Eskon ja hän alkaa huutamaan siellä kylmänhuoneen laatikossa! "Päästäkää minut pois täältä, täällä on kylmä...hei kuuleeko kukaan, missä minä olen!?" Ohi kulkjeva sairaanhoitaja sattui kulkemaan sen huoneen oven ohi ja jähmettyi kauhusta ja sanoi itsekseen. Kuulitteko joku kuollut huutaa, ei voi olla totta!!
        Hän raottaa ovea ja toteaa, että ei siellä ole ketään ulkopuolisia! Taas Esko huutaa samaa ja silloin sairaanhoitaja kimpasee juoksuun ja menee kertomaan työkavereille. Hetken kuluttua ylilääkäri menee monien sairaanhoitajien kanssa kylmähuoneeseen päin. Ainoastaan ylilääkäri menee sinne sisälle ja muut jäivät ovelle odottamaan vavisten silmät pyöreänä.
        Lääkäri kysyy, että kuka siellä huutaa? Laatikosta se ja se kuuluu ääni. "Minä Laaksosen Esko, päästäkää minut pian pois!" Lääkäri vetää luukun auki ja näkee sinertävän hymyilevän miehen laatikossa, jossa lukee kuollutj.n.e.!" Sitten eräs hoitaja pyörtyy.....Haetaan paarit ja Esko viedään huoneeseen, jossa häntä lämmitetään suurikokoisilla 300w.n lampuilla. Ruumiinlämpö oli melkein alimmillaan jo. Jatkuu...


    • AAMMWW52

      Esko Laaksosen tapaus jatkuu: Kun Eskoa lämmitettiin lampuilla (huom; v.1960), niin samalla hän kertoi kokoajan Taivaskertomustaan. Hän oli lyhyen kuolemansa aikana Taivaassa. Valitettavasti olen unohtanut, mitä hän siellä näki, mutta lopuksi hänelle sanottiin, että hänen on nyt palattava takaisin maanpäälle!
      Olin monta kertaa Eskon kanssa kokouksissa ja aina kun Esko kertoi Taivaskokemuksestaan, niin hänen kasvoistaan loistivat sisäinen valo. Silloin kukaan ei kyseenalastanut hänen kertomustaan. Aluksi hänellä oli kuolintodistus mukanaan, mutta muutossa se meni hukkaan, senjälkeenkin ihmiset uskoivat häntä!!
      Senjälkeen Esko eli vielä n.10v. Kerran hän näki unta että hän meni Taivaan Paratiisiin, mutta minut pysäytettiin niinkuin näkymättömään seinään. Se oli enneuni, että ei vielä ollut minun aikani.

      • huuhaaheehöö

        Mielenkiintoista, miten uskomuksilla saadaan luonnolliset asiat sokeroitua ylimaalliseksi ihmeeksi.


    • Kupinkääntäjä

      Uskovaiset on niitä kovimpia valehtelijoita.

      • AAMMWW52

        Jos saat jostain v.1961 satakunnan Kansan numerot, niin sieltä löytyy teksti.


    • mpl

      Kiitos uskoa vahvistavasta kertomuksestasi! Eilisen rukouksen ja öljyllä voitelun jälkeen poskontelotulehdus hellitti niin, että pystyin tänään taas tänään laulamaan kokouksessa. Kiitos Herralle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe