Moi, miten menee jumalattomammaksi muuttuvassa itä Helsingissä ja mussa kaupunkien vuokratalojen alueilla?
Kuvaile rukousta , miksi Jumala pitää niistä?
85
363
Vastaukset
- Obadja151cm
Rukoukset , pyhien rukoukset, ovat miellyttävän tuoksuinen savu Jumalallle. Ilmestyskirjan kuvauksen mukaan. Niillä on jumalattomia kohtaavassa vitsausten aallossa suuri rooli. Lukekaa itse millainen ILM 8 Kaikki vihanta ruoho palaa , ydinpommeja? http://raamattu.fi/1933,38/Ilm.8.html
- Obadja151cm
Nukuin vähän, pääni ei toimi halutusti väsyneenä, silmissä on väsymyspaine, mutta kyllä tämä tästä jos Herrani annat minulle hamartiani, mieleni väsymyshämärryksenanteeksi! Anteeksi , Herra Jeesus, haluan korjata vastaukseni puutteellisuutta. Anteeksipyyntöni virheellisestä vastauksesta, josta unohtui suitsukkeet, jotka lisätään pyhien, Jeesuksen verellä pesemien, rukousiin. Suitsukkeet yhdistyvät rukouksiin KULTAISESSA suitsutusastiassa.ILM 8:3-5
Obadja151cm kirjoitti:
Nukuin vähän, pääni ei toimi halutusti väsyneenä, silmissä on väsymyspaine, mutta kyllä tämä tästä jos Herrani annat minulle hamartiani, mieleni väsymyshämärryksenanteeksi! Anteeksi , Herra Jeesus, haluan korjata vastaukseni puutteellisuutta. Anteeksipyyntöni virheellisestä vastauksesta, josta unohtui suitsukkeet, jotka lisätään pyhien, Jeesuksen verellä pesemien, rukousiin. Suitsukkeet yhdistyvät rukouksiin KULTAISESSA suitsutusastiassa.ILM 8:3-5
Jos oikein muistan, niin paljon Jumala käskee, mutta ei käske rukoilemaan hänelle?
Onko sinulla lapsia? Pidätkö siitä että lapsesi keskustelevat kanssasi?
Siinäpä se oleellinen olikin kiteytettynä. Ja ehkä voi lisätä, että lapsi kokee turvaa voidessaan keskustella Isänsä kanssa :)
Eerikatässämoi kirjoitti:
Siinäpä se oleellinen olikin kiteytettynä. Ja ehkä voi lisätä, että lapsi kokee turvaa voidessaan keskustella Isänsä kanssa :)
Juuri niin :)
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Juuri niin :)
Tosin taitaa olla niin, että isä ja lapset ovat konkreettisesti yhteydessä, mutta ihminen Jumalan kanssa on aika yksipuolista ja etäistä.
torre12 kirjoitti:
Tosin taitaa olla niin, että isä ja lapset ovat konkreettisesti yhteydessä, mutta ihminen Jumalan kanssa on aika yksipuolista ja etäistä.
Ihmisen ja Jumalan suhde on läheisempi kuin vanhemman ja lapsen suhde, joka sekin on mitä läheisin ja lämpimin.
Ihmisen ja Jumalan suhde on läheisempi kuin vanhemman ja lapsen suhde, joka sekin on mitä läheisin ja lämpimin.
Millä perusteella? Ethän voi Jumalaa edes halata. Miten sen läheisyyden saa tuntumaan joltakin?
torre12 kirjoitti:
Millä perusteella? Ethän voi Jumalaa edes halata. Miten sen läheisyyden saa tuntumaan joltakin?
Kun sinä olet jossakin poissa rakkaasi luota, tunnetko läheisyyttä häneen? Ajatteletko häntä, tunnetko lämmön sisälläsi tietäessäsi, että hän on sinun kumppanisi?
Kun sinä olet jossakin poissa rakkaasi luota, tunnetko läheisyyttä häneen? Ajatteletko häntä, tunnetko lämmön sisälläsi tietäessäsi, että hän on sinun kumppanisi?
Juuri näin. Kyllähän me koemme rakkautta, läheisyyttä ja yhteyttä myös niihin rakkaisiin ihmisiin joiden kanssa emme ole fyysisesti lähellä.
Juuri näin. Kyllähän me koemme rakkautta, läheisyyttä ja yhteyttä myös niihin rakkaisiin ihmisiin joiden kanssa emme ole fyysisesti lähellä.
Ja en tiedä uskaltaako sitä esiin kirjoittaa, mutta Jumalan Pyhyyden, Pyhän Hengen läsnäolon voi myös tuntea voimakkaastikin. Samaan tapaan kuin joskus vaikka rakkaus lapsiin humahtaa sydämeen ja saa suorastaan kyyneleet silmiin. Tai jokin hieno musiikki saa mielenkin soimaan ja suorastaan kohoamaan pilviin ... niin on myös Pyhän läsnäolo :)
Ja en tiedä uskaltaako sitä esiin kirjoittaa, mutta Jumalan Pyhyyden, Pyhän Hengen läsnäolon voi myös tuntea voimakkaastikin. Samaan tapaan kuin joskus vaikka rakkaus lapsiin humahtaa sydämeen ja saa suorastaan kyyneleet silmiin. Tai jokin hieno musiikki saa mielenkin soimaan ja suorastaan kohoamaan pilviin ... niin on myös Pyhän läsnäolo :)
Samanlaisia kokemuksia täälläkin :)
Samanlaisia kokemuksia täälläkin :)
Niin vähän uumoilinkin :)
- kaksimarjaa
Niin vähän uumoilinkin :)
Tehän nyt sielunsisaruksiksi heittäydyitte.
No joo. Yleensä rakkaus hiipuu, jos on oltu pari vuotta näkemättä. Mutta onhan omat lapset aina mielessä rakkaina ihmisinä.
Joku voi siis kokea jotain sellaista Jumalan ja itsensä välillä ilman että se olisi vain ajatuksen tasolla? Itse en koskaan tuntenut Jumalan rakkautta, ja aloin miettiä asiaa tarkoin. Päättelin, että ihmiset ovat, Jumala ei.torre12 kirjoitti:
No joo. Yleensä rakkaus hiipuu, jos on oltu pari vuotta näkemättä. Mutta onhan omat lapset aina mielessä rakkaina ihmisinä.
Joku voi siis kokea jotain sellaista Jumalan ja itsensä välillä ilman että se olisi vain ajatuksen tasolla? Itse en koskaan tuntenut Jumalan rakkautta, ja aloin miettiä asiaa tarkoin. Päättelin, että ihmiset ovat, Jumala ei.Oletko pohtinut miksi et voi tuntea Jumalan rakkautta? Jumala rakastaa sinua kuten kaikkia muitakin. Miksi luulet että et voi tai halua ottaa tuota rakkautta vastaan ja tuntea sitä?
torre12 kirjoitti:
Joku voi siis kokea jotain sellaista Jumalan ja itsensä välillä ilman että se olisi vain ajatuksen tasolla? Itse en koskaan tuntenut Jumalan rakkautta, ja aloin miettiä asiaa tarkoin. Päättelin, että ihmiset ovat, Jumala ei.Kun itse aikoinaan etsin Jumalaa, minulle sanottiin usein, että miksi et vain ota sitä vastan, mikä sinua pidättelee, mutta ei se niin mene. Tai ainakin itse ajattelen, että sitten kun on aika, sitten se löytyy. Mitään ei voi ottaa, jos ei sitä anneta. Ja kaikella on määräaikansa. Kannattaa olla sitkeä ja kolkutella ja etsiä, jos haluaa löytää.
Jumalan olemassa olo on ihan todellinen juttu. Ihan yhtä todellinen kuin se, että tiedän lapseni olevan olemassa vaikka hän ei ole edes samassa kaupungissa. Tai tiedän, että täällä kommenttien takana on ihminen.
Ja Jumalan rakkauden voi kokea ihan yhtä konkreettisesti kuin kumppanin rakkauden tai läheisen rakkauden.
Se kuulostaa harhaiselta näin kerrottuna, mutta kyllä se on kaikkea muuta kuin harhaa :)taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Oletko pohtinut miksi et voi tuntea Jumalan rakkautta? Jumala rakastaa sinua kuten kaikkia muitakin. Miksi luulet että et voi tai halua ottaa tuota rakkautta vastaan ja tuntea sitä?
Heh. Rakkauden tunnen, jos sitä osoitetaan. Onhan minua paljon rakastettu. Mutta Jumalan rakkautta en ole tuntenut. Ei sitä sen enempää ole syytä pohtia. Rakkautta on tai sitä ei ole. Raamatussahan Jumala ei edes sano rakastavansa ketään.
torre12 kirjoitti:
Heh. Rakkauden tunnen, jos sitä osoitetaan. Onhan minua paljon rakastettu. Mutta Jumalan rakkautta en ole tuntenut. Ei sitä sen enempää ole syytä pohtia. Rakkautta on tai sitä ei ole. Raamatussahan Jumala ei edes sano rakastavansa ketään.
Niinhän se on, että rakkauden tuntee kun sitä osoitetaan.
- VaniljasokeriaTaiKastike
Rukoukset talletetaan kultaiseen maljaan, maa on talletettu tulelle, päättelyni mukaan, ylöstempauksen ja lähes samanaikaisesti tapahtuvassa Kristittyjen ylösnousemuksessa, jotka ovat poisnukkuneet.Ylöstemmatut ja ylösnousseet saavat ylösnousemusruumiiksi kutsutun ruumiin, joka on samanlainen kuin Jeesuksella oli. Ulkonäkö yksillöllisen erilainen mutta kyky syödä ja kulkea oven läpi lienee muutama Raamatun paljastama ylösnousemusruumiin ominaisuus. Olen yllättynyt jollen saa juotavakseni pirtelöä, vadelmista, maidosta, kermavaahdosta, vaniljakiisselistä ja jäätelöstä valmistettuna.
- oipoi
Jumala pitää rukouksista koska se on narsisti. Luotu ihmisen kuvaksi.
Aatelkaapa oikeasti, kommarimaiden henkilöpalvonta ja vastavallankumouksellisten tuomiot on vielä kevyttä kauraa kristinuskon rinnalla.- AnnikkiPasuunaNro7
Oletkos pilkkaaja lopun ajan pilkkoinesi? Tee parannus pilkanteosta?
AnnikkiPasuunaNro7 kirjoitti:
Mutta minkälainen on se, joka antaa käskyn rakastaa itseään koko sydämestään?
- oipoi
AnnikkiPasuunaNro7 kirjoitti:
Joo, yritän parantaa pilkkaani ettei yksikään joka hänee uskoo, enää uskoisi vaan hänellä olisi ihan oikea elämä. Aamen.
torre12 kirjoitti:
Mutta minkälainen on se, joka antaa käskyn rakastaa itseään koko sydämestään?
Varmasti sana käsky kuulostaa pahalta. Mutta jos ajattelet rakkautta, on se kuitenkin se suurin ihmisiä liikuttava voima. Siksi rakkaus on tärkeä ja kannattaa pyrkiä löytämään se ja vaalimaan sitä, koska siitä tai sen puutteesta lähtee kaikki .
Itse ajattelen ennemminkin niin, että Jumala kehoittaa rakastamaan ja juuri siksi, että Hän tietää mikä merkitys jokaisen hyvinvoinnille on rakkauden kokemus. Ihminen menehtyy ilman rakkautta ja siihen liittyvää hoivaa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Varmasti sana käsky kuulostaa pahalta. Mutta jos ajattelet rakkautta, on se kuitenkin se suurin ihmisiä liikuttava voima. Siksi rakkaus on tärkeä ja kannattaa pyrkiä löytämään se ja vaalimaan sitä, koska siitä tai sen puutteesta lähtee kaikki .
Itse ajattelen ennemminkin niin, että Jumala kehoittaa rakastamaan ja juuri siksi, että Hän tietää mikä merkitys jokaisen hyvinvoinnille on rakkauden kokemus. Ihminen menehtyy ilman rakkautta ja siihen liittyvää hoivaa.No, miksi Jumalalle ei riitä, että rakastetaan ihmisiä?
torre12 kirjoitti:
No, miksi Jumalalle ei riitä, että rakastetaan ihmisiä?
Jos sinä rakastat tai kun sinä rakastat puolisoasi, riittääkö sinulle , että hän rakastaa jotakuta muuta kuin sinua?
Varmaankaan Jumala ei muserru, jos me emme Häntä rakasta, mutta yleensä, kun kokee rakkautta, sitä myös ilmaisee. En tiedä onko mahdollista tuntea Jumala tuntematta rakkautta Häntä kohtaan? Itse ajattele, ettei ole mahdollista. Jos itse tulee rakastetuksi ehdoitta ja hyväksytyksi sellaisena kuin on, siinä kyllä taitaa väkisinkin tuntea rakkautta.Eerikatässämoi kirjoitti:
Jos sinä rakastat tai kun sinä rakastat puolisoasi, riittääkö sinulle , että hän rakastaa jotakuta muuta kuin sinua?
Varmaankaan Jumala ei muserru, jos me emme Häntä rakasta, mutta yleensä, kun kokee rakkautta, sitä myös ilmaisee. En tiedä onko mahdollista tuntea Jumala tuntematta rakkautta Häntä kohtaan? Itse ajattele, ettei ole mahdollista. Jos itse tulee rakastetuksi ehdoitta ja hyväksytyksi sellaisena kuin on, siinä kyllä taitaa väkisinkin tuntea rakkautta.Jumala ei jättänyt asiaa vastarakkauden tasolle. Hän käskee rakastamaan itseään vaikka mikä olisi.
torre12 kirjoitti:
Jumala ei jättänyt asiaa vastarakkauden tasolle. Hän käskee rakastamaan itseään vaikka mikä olisi.
Mikä sinua siinä ajatteluttaa?
Itse näen asian niin, että Jumalan rakastaminen ja Hänen varassaan riippuminen on jotenkin samanlaista kuin lapsen riippuminen kiinni vanhemmassa. Näen sen niin, että se rakkaus on tuulensuoja maailman tuulissa .
Saahan Jumalaa olla myös rakastamatta. Rakastaminen ei kestä pakolla, mutta tahtomalla kyllä. Rakastaa voi niinäkin päivinä, kun ei tunnu siltä että rakastaa. saa luottaa siihen, että rakkaus on, vaikka ei näe sitä.
- RukousOnVoimavara
Rukous on tämän maailman suurin voimavara. Rukouksen kautta uskovat vaikuttaa Jumalan kautta ratkaisevasti tämän maailman tapahtumiin ja siksi on tärkeää rukoilla hengessä ja totuudessa.
Itse uskovana olen oppinut jo olemaan varovainen suhteessa rukoukseen. Sen olen oppinut kantapään kautta, että mitään pahaa ei tule rukoilla ihmisille. Se mitä rukoilet kun tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Kokemus on tämän osoittanut. Parannusta, kääntymystä tai että Jumala pysäyttää kertakaikkisesti, on hyvä rukous pahuuden valtaamien ihmisten puolesta. Mutta nämä rukoukset ovat vain sivuseikka. Eniten tulee rukoilla uskovien puolesta, asioitten puolesta ja uskoontulojen puolesta ja että Jumala saa vaikuttaa meidän elämässään mitä sitten tahtoo.
Ja sitten mitä tulee rukoilla esim. homoliittojen suhteen. Niin Henki minulle, ei siis mikään oppi, on ilmoittanut, että ei mitään tule rukoilla. Eksyneitten pappien ja homoseksuaalien puolesta kylläkin. Mutta on asioita joiden täytyy tässä rappeutuvassa asiassa tapahtua eikä niitä voida estää, koska on Jumalan sallimus, että ihmiskunnan suuren enemmistön tulee rappeutua tuomioita varten jotta heidät voidaan sitten johtaa kadotukseen riutumaan poissa tekemästä enää pahaa Jumalan kaikkeudessa. Näin olen itse ymmärtänyt tämän asian.Millä tavalla homoseksuaali on eksynyt, kun noin hyvin tiedät? Miten homoseksuaali liittyy ihmiskunnan rappeutumiseen?
- EtmontonÖilers
Tuli mieleen minulle että Jumalan tahdin vastaisestikin on turhaa rukoilla esim. profetioiden toteutumista vastaan. Monet rukoilevat profetioiden toteutumista vastaankin. Voi johtua tietämättömyydestäkin kaikista profetioista. Ainakin kilien joukossa tätä esiintynee. Muistan oman vauvavaiheeni.
- HomoHuutaaKaivossa
torre12 kirjoitti:
Millä tavalla homoseksuaali on eksynyt, kun noin hyvin tiedät? Miten homoseksuaali liittyy ihmiskunnan rappeutumiseen?
Nooan aikana jumalattomien synninteko tuli niin paatumuksessa täytetyksi ja Jumala tuomitsi jumalattomat kuolemaan vedenpaisumuksella. Vanhurskas ja kiva Nooa perheineen ja eläimiineen pelastui vedenkestävän arkin sisällä samanaikaisesti kun vedenpinta nousi nousemistaan hukuttaen paatuneet jumalattomat. Sama on toteutumassa jumalattomille tulevina aikoina. Tuho tulee tulen kautta.Moni arvelee ydinpommeja . Niin arvelen itsekin.
HomoHuutaaKaivossa kirjoitti:
Nooan aikana jumalattomien synninteko tuli niin paatumuksessa täytetyksi ja Jumala tuomitsi jumalattomat kuolemaan vedenpaisumuksella. Vanhurskas ja kiva Nooa perheineen ja eläimiineen pelastui vedenkestävän arkin sisällä samanaikaisesti kun vedenpinta nousi nousemistaan hukuttaen paatuneet jumalattomat. Sama on toteutumassa jumalattomille tulevina aikoina. Tuho tulee tulen kautta.Moni arvelee ydinpommeja . Niin arvelen itsekin.
Kysyin kylläkin homoseksuaalisuudesta.
Nooan aikana "maa on tullut täyteen väkivaltaa, ja ihmisten kaikki ajatukset ovat vain pahoja- Siksi minä hävitän kaiken elävän". Ei puhuta "jumalattomien synninteosta", vaan Jumala puhuu "ihmistä".- JaTuhoTuli
torre12 kirjoitti:
Kysyin kylläkin homoseksuaalisuudesta.
Nooan aikana "maa on tullut täyteen väkivaltaa, ja ihmisten kaikki ajatukset ovat vain pahoja- Siksi minä hävitän kaiken elävän". Ei puhuta "jumalattomien synninteosta", vaan Jumala puhuu "ihmistä".Ja sitten Jumala täsmentää mitä tuo pahuus oli Sodoman tapahtumien kautta.
JaTuhoTuli kirjoitti:
Ja sitten Jumala täsmentää mitä tuo pahuus oli Sodoman tapahtumien kautta.
Niin. Sodoman synti oli itsekkyys, omahyväisyys, ei autettu köyhiä eikä kurjia.
Syyt olivat erilaisia kuin Lootin aikana. Mutta tuho tuli.
Opimme siitä, että on oltava ystävällinen noin kiteytettynä noiden kahden tuhon syyt.- Sodomansynti
torre12 kirjoitti:
Niin. Sodoman synti oli itsekkyys, omahyväisyys, ei autettu köyhiä eikä kurjia.
Syyt olivat erilaisia kuin Lootin aikana. Mutta tuho tuli.
Opimme siitä, että on oltava ystävällinen noin kiteytettynä noiden kahden tuhon syyt."Niin. Sodoman synti oli itsekkyys, omahyväisyys, ei autettu köyhiä eikä kurjia. "
Mikä Sodoman tapauksessa johtui sen KAIKKIEN miesten ylettömästä seksuaalisesta himosta toisiin miehiin!
Ei siinä jäänyt aikaa ajatella muita ihmisiä, ei köyhiä eikä kurjia, kun piti saada metsästää tyydytystä. Sodomansynti kirjoitti:
"Niin. Sodoman synti oli itsekkyys, omahyväisyys, ei autettu köyhiä eikä kurjia. "
Mikä Sodoman tapauksessa johtui sen KAIKKIEN miesten ylettömästä seksuaalisesta himosta toisiin miehiin!
Ei siinä jäänyt aikaa ajatella muita ihmisiä, ei köyhiä eikä kurjia, kun piti saada metsästää tyydytystä.Jaa. Sitä Jumala ei maininnutkaan. Jäipä häneltä tärkeä asia pois Sodoman syntilistalta. Pitää kai Jumalaa nyt nuhdella.
- Sodomansynti
torre12 kirjoitti:
Jaa. Sitä Jumala ei maininnutkaan. Jäipä häneltä tärkeä asia pois Sodoman syntilistalta. Pitää kai Jumalaa nyt nuhdella.
Ei jäänyt Jumalalta pois Sodoman syntilistasta, että kaupungin kaikki miehet halusivat yhtyä Lootin vieraaksi tulleisiin miehiin. Tämähän oli juuri se viimeinen pisara, minkä vuoksi jälkipolville varoitukseksi Jumala tuhosi Sodoman. Pitäisi vaan vieläkin ottaa vakavasti tämä varoitus ettei nyt vaan tehdä samaa virhettä samoin seurauksin.
Sodomansynti kirjoitti:
Ei jäänyt Jumalalta pois Sodoman syntilistasta, että kaupungin kaikki miehet halusivat yhtyä Lootin vieraaksi tulleisiin miehiin. Tämähän oli juuri se viimeinen pisara, minkä vuoksi jälkipolville varoitukseksi Jumala tuhosi Sodoman. Pitäisi vaan vieläkin ottaa vakavasti tämä varoitus ettei nyt vaan tehdä samaa virhettä samoin seurauksin.
Heh. Jeesuskin puhui Sodomasta, mutta ei suinkaan varoittavana esimerkkinä ainakaan himosta. Eihän siitä Jumalakaan puhunut, mutta sinä oikein paasaat.
Miehethän syyttivät Lootia muukaisena sinne muuttamisesta, joka pyrki heitä hallitsemaan. Sodoman miehet hyökkäsivät väkivalloin Lootin kimppuun, kertoo Raamattu. Mitä himoa se nyt on?Sodomansynti kirjoitti:
Tarkoitatko, että kaikki miehet haluavat yhtyä miehiin?
Tarkoitatko, että kaikki miehet haluavat yhtyä miehiin?
Tarkkaan ottaen missään ei ole kaikki miehet homoja, jotka haluavat yhtyä miehiin. Nykyäänkin vain osa homoista edes haluaa yhdyntää: emme mekään.
Ja se toinen tapaus Gibeassa todistaa mistä on kyse. Homoillehan ei naisia ehdotella, mutta myös Gibeaan yöksi tullut mies sai "kaupungin kelvottomat miehet" talolle. Siinäkin tarjottiin tilalle naista, joka kelpasikin. Miehet raiskasivat ja hakkasivat naisen kuoliaaksi.
Siis todella kaukana homojen toiminnasta.Hesekiel 16 : 49. Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
>> Rukous on tämän maailman suurin voimavara
mitä rukoilet kun tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. <<
"Kristillinen Templeton-säätiö rahoitti 2000-luvulla 2,4 miljoonaa dollaria maksaneen tutkimuksen rukouksen tehosta ihmisiin. Tutkimus toteutettiin kaksoissokkona. Tutkimuksessa potilaat jaettiin satunnaisesti kolmeen koeryhmään. Ensimmäisessä ja toisessa olevat eivät tienneet rukoillaanko heidän puolesta vai ei, mutta toisen puolesta rukoiltiin. Kolmannessa puolestaan tiedettiin, että heidän puolestaan rukoillaan. Näiden kohdalla testattiin psykosomaattisia vaikutuksia, jotka syntyvät siitä, että tietää olevansa rukousten kohteena. Kokeessa rukoilijoille annettiin niiden potilaiden nimet, joiden puolesta he rukoilivat. Tutkimuksessa seurattiin kuudessa sairaalassa 1802 potilasta, joille oli tehty ohitusleikkaus.
Rukoilijat toimivat kolmesta kirkosta käsin. Kaikki kirkot olivat kaukana kuudesta sairaalasta. Rukoukset pyrittiin vakioimaan mahdollisimman pitkälle, joten kaikkia rukoilijoita pyydettiin liittämään rukoukseensa sanonta ”menestyksekäs leikkaus ja nopea parantuminen ilman komplikaatioita".
Kokeen tulokset julkaistiin American Heart Journal -aikakauskirjassa huhtikuussa 2006. Minimaalinen ero havaittiin niiden välillä, joiden puolesta rukoiltiin (52 %) ja joiden puolesta ei rukoiltu (51 %). Kolmannen ryhmän, eli niiden jotka tiesivät, että heidän puolestaan rukoiltiin, tulokset puolestaan erosivat kahden ensimmäisen ryhmän tuloksista, jotka eivät tienneet asiasta mitään. Niillä, jotka tiesivät olleensa esirukousten kohteena, oli tilastollisesti merkittävästi enemmän komplikaatioita (59 %) kuin niillä, jotka eivät tienneet siitä (52 %). Kokeen tekijöiden mukaan potilaat, jotka tiesivät olleensa esirukousten kohteena kärsivät lisärasituksesta, ”suorituspelosta”.
Summa summarum, rukouksen teho on todistettavasti nolla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rukoilu#Templeton-s.C3.A4.C3.A4ti.C3.B6
- Obadja151cm
Aitouskovat, luopukaa mikroaaltouuni popcorneista, rakkauden varoituksia https://www.youtube.com/watch?v=Iw0pZgbax6A
Itse syön nykyään kaikkea siemeniä ja vihannesta, hedelmää. Ruokana kalaa ja kanaa vuoronperään. Tällä pitäisi pysyä terveenä, ja kun panee vielä sen, että tällä paikalla on maailman 3. terveellisin ilmasto.
Tässä ketjussa Eerika kirjoittaa oikeastaan aika hyvin! En olekaan ajatellut ennen tuolla lailla että Jumala "pitää" lastensa rukouksista ja tietenkin kaikista rukouksista jossa Häntä totisella sydämellä avuksi huudetaan.
Mutta nänhän se varmaan onkin. Ajatus kuulostaa äkkiseltään vähän lapselliselta ja maallistuneeltakin mutta kyllähän Lutherkin opetti että Jumalaa tulee piatsi peljätä, myös rakastaa niinkuin hyvää Isää. Ja tottahan itsekin isänä olen mielissäni kun lapseni minulle juttelevat kuulumisiaan, olebnpa jopa erityisen kiinnostunut niistä ja halaja sitä saada tietää.
Vielä enemmän kuulen sitä että he jossain apua pyytävät ja kun se tapahtuu, autan enemmän kuin mielelläni. Itse asiassa oikein odotan että he jotain pyytäisivät jotta voisin sen heidän iloksi täyttää.
Mutta kun ne olivat vielä piniä niin ne usien pyysivät tyhmiä asioita ymmärtämättömyyttään joista olisi toteutuessaan ollut heille vahinkoa. Niitä ei voinut täyttää tietenkään, mutta tilalle saivat aina jotain parempaa, kuten esim. välttyivät monilta turhilta vaaroilta ja onnettomuuksilta.
Näin se Taivaallinen Isäkin meitä varjelee ja jos emme jotain rukoilemaamme Häneltä saa, se johtuu vain siitä että Hän tahtoo meille jotain vielä parempaa, varsinkin jos rukoilemme ymmärtämättömästi, niinkuin usein teemme sillä Hän on meidän todellinen Isämme ja me Hänen lapsiaan.
https://www.youtube.com/watch?v=EC-DC3U1C5AAivan hyvä. Itse totesin rukoilleeni tuhannet kerrat pelkille seinille. Kyllä siinä alkoi tuntea itsensä aikamoiseksi idiootiksi.
Kiva EvLut, että sait positiiviseen? palautteeseen mahtumaan sanat lapsellinen ja maallistunut.
Kiva EvLut, että sait positiiviseen? palautteeseen mahtumaan sanat lapsellinen ja maallistunut.
Sanoin että "ajatus äkkiseltään kuulostaa" (= en siis että Eerika kuulostaa) ,- ja jatkoin että "tarkemmin mietittynä jne."
Pitääkö sinun vetää joka asiasta herne nenääsi?
Sanoin oikeasti sen positiivisessa mielessä mutta näköjään tein taas virheen... Ei ilmeisesti maksa vaivaa yrittää osoittaa sinulle ystävällisyyttä kun hyppäät aina kuitenkin sanojan silmille, riippumatta siitä kirjoittaako positiivisesti vai negatiivisesti.EvLut kirjoitti:
Sanoin että "ajatus äkkiseltään kuulostaa" (= en siis että Eerika kuulostaa) ,- ja jatkoin että "tarkemmin mietittynä jne."
Pitääkö sinun vetää joka asiasta herne nenääsi?
Sanoin oikeasti sen positiivisessa mielessä mutta näköjään tein taas virheen... Ei ilmeisesti maksa vaivaa yrittää osoittaa sinulle ystävällisyyttä kun hyppäät aina kuitenkin sanojan silmille, riippumatta siitä kirjoittaako positiivisesti vai negatiivisesti.Eerika on tosiaan muuttunut. Häntä on potkittu päähän jo kauan, eikä hän enää ole entisensä, kiva hempeä ihminen. Hän on alkanut vastata takaisin kovilla.
Mutta ei siinä mitään: pidän hänestä edelleen.torre12 kirjoitti:
Eerika on tosiaan muuttunut. Häntä on potkittu päähän jo kauan, eikä hän enää ole entisensä, kiva hempeä ihminen. Hän on alkanut vastata takaisin kovilla.
Mutta ei siinä mitään: pidän hänestä edelleen."Hän on alkanut vastata takaisin kovilla. "
>>> Niinhän sinä varmaankin toivot.torre12 kirjoitti:
Eerika on tosiaan muuttunut. Häntä on potkittu päähän jo kauan, eikä hän enää ole entisensä, kiva hempeä ihminen. Hän on alkanut vastata takaisin kovilla.
Mutta ei siinä mitään: pidän hänestä edelleen.On joitakin asioita, joiden kohdalla en osaa olla hiljaa ja hempeä. Ja se keskustelumme aiheesta toisen uskon mitätöinti on yksi sellainen, jossa en osaa olla hempeä. Silloin kun koen, että jotakin ihmistä mitätöidään , saan kyllä ilmoille koviakin sanoja. Ja siinä keskustelussa mielestäni nimimerkille Kuusenjuuret vastattiin niin, että minulla yksinkertaisesti paloi hihat. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että minua potkitaan päähän, vaikka toki sekin joskus voi aiheuttaa sietokyvyn alenemista.
Kiusaaminen ja mitätöinti ovat asioita, jotka saavat minut näkemään punaista. Ja varsinkin jos katson vierestä, kun jonkun arvoja loukataan.
Teen sellaista vapaaehtoistyötä, että siinä näen ja kuulen ihmisten kivun, kun heitä on mitätöity. Kuulen itkun ja kyyneleet, kun jonkun sanat ovat jääneen vuosiksi mielen päälle ja saavat yhä vielä kivun tuntumaan.
Kiusaaminen ja mitätöinti ovat sellaista väkivaltaa, etten kykene menemään ohi ja ajattelemaan, ettei asia kuulu minulle.
On myös totta se, että jossakin kohtaa on vastattava tuleen tulella. Ei myöskään ole tarkotuksenmukaista antaa toisen kävellä omien rajojen yli. Vaikka Raamattu kehoittaa kääntämään toisen posken, ei se suinkaan käsittääkseni tarkoita sitä, että on oltava kynnysmatto.
Torre, olen pahoillani, jos loukkasin sinua siinä keskustelussa, mutta en voi ottaa sanojani takaisin. Seison yhä niiden takana ja ihan varmasti jatkossakin poltan päreeni, kun toisen tai omia arvojani mitätöidään. En halua itse olla mitätöimässä muiden arvoja, enkä salli myöskään omien arvojeni liokaan polkemista. Olen hempeä silloin kun voin ja kun hihat palaa, annan tulla sen mitä sydämelläni on. Ja se on varmasti voimakkaasti esiin kirjoitettua.
On hieno asia Torre, jos yhä pidät minusta, minäkin pidän sinusta ja paras asiaolisikin se, että pitäminen ei kaadu eri mieltä olemiseen. Tarkoitukseni ei ollut loukata sinua.EvLut kirjoitti:
"Hän on alkanut vastata takaisin kovilla. "
>>> Niinhän sinä varmaankin toivot.Oi ihana eerika. Näytät olevan kuin minä; totuus kaikessa. Hyvänteos, vaikka itse joskus siitä kärsii.
On joitakin asioita, joiden kohdalla en osaa olla hiljaa ja hempeä. Ja se keskustelumme aiheesta toisen uskon mitätöinti on yksi sellainen, jossa en osaa olla hempeä. Silloin kun koen, että jotakin ihmistä mitätöidään , saan kyllä ilmoille koviakin sanoja. Ja siinä keskustelussa mielestäni nimimerkille Kuusenjuuret vastattiin niin, että minulla yksinkertaisesti paloi hihat. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että minua potkitaan päähän, vaikka toki sekin joskus voi aiheuttaa sietokyvyn alenemista.
Kiusaaminen ja mitätöinti ovat asioita, jotka saavat minut näkemään punaista. Ja varsinkin jos katson vierestä, kun jonkun arvoja loukataan.
Teen sellaista vapaaehtoistyötä, että siinä näen ja kuulen ihmisten kivun, kun heitä on mitätöity. Kuulen itkun ja kyyneleet, kun jonkun sanat ovat jääneen vuosiksi mielen päälle ja saavat yhä vielä kivun tuntumaan.
Kiusaaminen ja mitätöinti ovat sellaista väkivaltaa, etten kykene menemään ohi ja ajattelemaan, ettei asia kuulu minulle.
On myös totta se, että jossakin kohtaa on vastattava tuleen tulella. Ei myöskään ole tarkotuksenmukaista antaa toisen kävellä omien rajojen yli. Vaikka Raamattu kehoittaa kääntämään toisen posken, ei se suinkaan käsittääkseni tarkoita sitä, että on oltava kynnysmatto.
Torre, olen pahoillani, jos loukkasin sinua siinä keskustelussa, mutta en voi ottaa sanojani takaisin. Seison yhä niiden takana ja ihan varmasti jatkossakin poltan päreeni, kun toisen tai omia arvojani mitätöidään. En halua itse olla mitätöimässä muiden arvoja, enkä salli myöskään omien arvojeni liokaan polkemista. Olen hempeä silloin kun voin ja kun hihat palaa, annan tulla sen mitä sydämelläni on. Ja se on varmasti voimakkaasti esiin kirjoitettua.
On hieno asia Torre, jos yhä pidät minusta, minäkin pidän sinusta ja paras asiaolisikin se, että pitäminen ei kaadu eri mieltä olemiseen. Tarkoitukseni ei ollut loukata sinua." Silloin kun koen, että jotakin ihmistä mitätöidään , saan kyllä ilmoille koviakin sanoja.... ...Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että minua potkitaan päähän,...
...Kiusaaminen ja mitätöinti ovat asioita, jotka saavat minut näkemään punaista. Ja varsinkin jos katson vierestä, kun jonkun arvoja loukataan....
...Teen sellaista vapaaehtoistyötä, että siinä näen ja kuulen ihmisten kivun, kun heitä on mitätöity.... ... Kuulen itkun ja kyyneleet, kun jonkun sanat ovat jääneen vuosiksi mielen päälle ja saavat yhä vielä kivun tuntumaan....
... Kiusaaminen ja mitätöinti ovat sellaista väkivaltaa, etten kykene menemään ohi ja ajattelemaan, ettei asia kuulu minulle....
...Torre, olen pahoillani, jos loukkasin sinua siinä keskustelussa, mutta en voi ottaa sanojani takaisin. Seison yhä niiden takana... ...ja ihan varmasti jatkossakin poltan päreeni, kun toisen tai omia arvojani mitätöidään...
... Olen hempeä silloin kun voin ja kun hihat palaa, annan tulla sen mitä sydämelläni on. Ja se on varmasti voimakkaasti esiin kirjoitettua. ...
... On hieno asia Torre, jos yhä pidät minusta,...
-----------------------------------------------------------------
"Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi; vieras, eikä omat huulesi." (Sananl. 27:2)
??EvLut kirjoitti:
" Silloin kun koen, että jotakin ihmistä mitätöidään , saan kyllä ilmoille koviakin sanoja.... ...Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että minua potkitaan päähän,...
...Kiusaaminen ja mitätöinti ovat asioita, jotka saavat minut näkemään punaista. Ja varsinkin jos katson vierestä, kun jonkun arvoja loukataan....
...Teen sellaista vapaaehtoistyötä, että siinä näen ja kuulen ihmisten kivun, kun heitä on mitätöity.... ... Kuulen itkun ja kyyneleet, kun jonkun sanat ovat jääneen vuosiksi mielen päälle ja saavat yhä vielä kivun tuntumaan....
... Kiusaaminen ja mitätöinti ovat sellaista väkivaltaa, etten kykene menemään ohi ja ajattelemaan, ettei asia kuulu minulle....
...Torre, olen pahoillani, jos loukkasin sinua siinä keskustelussa, mutta en voi ottaa sanojani takaisin. Seison yhä niiden takana... ...ja ihan varmasti jatkossakin poltan päreeni, kun toisen tai omia arvojani mitätöidään...
... Olen hempeä silloin kun voin ja kun hihat palaa, annan tulla sen mitä sydämelläni on. Ja se on varmasti voimakkaasti esiin kirjoitettua. ...
... On hieno asia Torre, jos yhä pidät minusta,...
-----------------------------------------------------------------
"Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi; vieras, eikä omat huulesi." (Sananl. 27:2)
??Tiedän ettet ymmärrä selityksen ja itsekehun eroa.
Tiedän ettet ymmärrä selityksen ja itsekehun eroa.
No aika lailla tuo minun korviin kuulosti kuin fariseuksen itsekehulta rukoushuoneessa:
"Jumala, minä kiitän sinua etten ole kuin nuo syntiset, minä annan kymmenykset kaikesta, puolustan sotrrettuja, rukoilen ahkerasti..."
Jos sinä teet jotain, tee se pitämättä meteliä teoistasi muille!EvLut kirjoitti:
No aika lailla tuo minun korviin kuulosti kuin fariseuksen itsekehulta rukoushuoneessa:
"Jumala, minä kiitän sinua etten ole kuin nuo syntiset, minä annan kymmenykset kaikesta, puolustan sotrrettuja, rukoilen ahkerasti..."
Jos sinä teet jotain, tee se pitämättä meteliä teoistasi muille!Kuten sanottu.....
EvLut kirjoitti:
Jos sinä teet jotain, tee se pitämättä meteliä teoistasi muille!Jos olisin sanonut palkkatyötä, jossa kuulen.......olisiko asia ollut eri? Vain näetkö kaiken minun sanomani kielteisesti? Ovatko naiset sinulle punainen vaate?
- q.v
Jos rukoilulla olisi mitään merkitystä tai vaikutusta tähän maailmaan niin silloin sairaaloissa olisi rukoiluosastot potilaille.
Tätä rukoilun lumevaikutusta on käsitelty aloitteestani ateismipalstalla pilkallisesti ja satiirinomaisesti.
Rukoilun SM-kilpailut.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14668369/rukoilun-sm-kilpailutLuin tuon laittamasi keskusteluketjun. Olen huumorintajuinen enkä vähästä hätkähdä. Mielestäni myös uskossa on huumori mukana ja jokainen saa kirjoittaa mitä haluaa, lain puitteissa tietenkin, Ajattelin kuitenkin kommentoida.
Jostain syystä tänään tuo viittaus amputoitujen elimien uudelleen kasvamiseen tai syöpää sairastaviin lapsiin liittyvät heitot eivät naurattaneet. Ne tekivät surulliseksi. Saattaa johtua siitä, että nämä sytostaattihoidot vetävät välillä mielen matalaksi ja olon väsyneeksi. Sairastan parantumatonta syöpää (lääkärin diagnoosi). Sytostaateilla yritetään ostaa lisää aikaa, jotkut ovat jopa parantuneet. Minä uskon lääketieteeseen, mutta uskon myös Jumalaan ja siihen, että Hän voi kohdallani tehdä ihmeen (joka voi siis olla sekin, että paranen sytostaateilla). Tiedän, että puolestani rukoillaan. Itsekin rukoilen parantumista, mutta siten, että Jumalan tahdon mukaan, ei minun. Välillä on vaikeaa, mutta luotan Jumalaan. Olenko siis hullu ja harhainen?- q.v
Kuusenjuuret kirjoitti:
Luin tuon laittamasi keskusteluketjun. Olen huumorintajuinen enkä vähästä hätkähdä. Mielestäni myös uskossa on huumori mukana ja jokainen saa kirjoittaa mitä haluaa, lain puitteissa tietenkin, Ajattelin kuitenkin kommentoida.
Jostain syystä tänään tuo viittaus amputoitujen elimien uudelleen kasvamiseen tai syöpää sairastaviin lapsiin liittyvät heitot eivät naurattaneet. Ne tekivät surulliseksi. Saattaa johtua siitä, että nämä sytostaattihoidot vetävät välillä mielen matalaksi ja olon väsyneeksi. Sairastan parantumatonta syöpää (lääkärin diagnoosi). Sytostaateilla yritetään ostaa lisää aikaa, jotkut ovat jopa parantuneet. Minä uskon lääketieteeseen, mutta uskon myös Jumalaan ja siihen, että Hän voi kohdallani tehdä ihmeen (joka voi siis olla sekin, että paranen sytostaateilla). Tiedän, että puolestani rukoillaan. Itsekin rukoilen parantumista, mutta siten, että Jumalan tahdon mukaan, ei minun. Välillä on vaikeaa, mutta luotan Jumalaan. Olenko siis hullu ja harhainen?Ikävä että olet sairastunut. Syöpä on viheliäinen sairaus.
Sanon oman rehellisen mielipiteeni asiasta.
Valitettava tosiasia on, ettei rukoilulla ole todistettua vaikutusta kenenkään parantumiseen. Jumalat eivät paranna. Lääketiede saattaa parantaa. Tietenkin on tapahtunut selittämättömiä parantumisia, kun syöpä tai jokin muu sairaus on selittämättömästi häipynyt. Ihmiskeho on monin osin mysteeri ja se voi joskus selittämättömästi parantaa itseään.
Jos näin on tapahtunut niin en näe kuitenkaan mahdollista vetää yhtäläismerkkejä parantumiseen ja Shivaan tai Allahiin tai Jeesukseen jne.
Saat selvästikin lohtua uskonnosta ja se antaa toivoa. Se luultavasti osin pitää "yläkertaa" järjissään. Siinä lohdutuksessa ja toivossa ei ole mitään pahaa. Mutta sanon taas oman rehellisen mielipiteeni; Hullu et varmaankaan ole vaikka tuollaiset vakavat sairaudet saattavat heikommat mielet sairastuttaakin. Mielestäni minkään uskonnon väittämät eivät ole totta, siksi olet väärässä tässä uskomus asiassa. Ne uskomukset antavat väärää toivoa miljoonille, ilman todisteita.
Eri uskontojen, enkä tarkoita pelkästään kristinuskoa vaan kaikkia, jotka väittävät ihmeparantumisia tapahtuneen, tekevät pahaa. Vanhemmat jättävät lapsensa rokottamatta tai lääkitsemättä, kun uskotaan epätosiin ihmeisiin tai metodeihin. Tai valehdellaan saaneensa vaivaansa ihmeellisen parannuksen, jonka esimerkistä toinen saattaa olla menemättä lääkäriin fataalilla seurauksella.
Olenko vittumaiten ihminen kun puhun vakavasti sairaalle näin? Ehkä, mutta sanonpa ainakin rehellisen mielipiteeni asiasta. q.v kirjoitti:
Ikävä että olet sairastunut. Syöpä on viheliäinen sairaus.
Valitettava tosiasia on, ettei rukoilulla ole todistettua vaikutusta kenenkään parantumiseen. Jumalat eivät paranna. Lääketiede saattaa parantaa. Tietenkin on tapahtunut selittämättömiä parantumisia, kun syöpä tai jokin muu sairaus on selittämättömästi häipynyt. Ihmiskeho on monin osin mysteeri ja se voi joskus selittämättömästi parantaa itseään.
Jos näin on tapahtunut niin en näe kuitenkaan mahdollista vetää yhtäläismerkkejä parantumiseen ja Shivaan tai Allahiin tai Jeesukseen jne.
Saat selvästikin lohtua uskonnosta ja se antaa toivoa. Se luultavasti osin pitää "yläkertaa" järjissään. Siinä lohdutuksessa ja toivossa ei ole mitään pahaa. Mutta sanon taas oman rehellisen mielipiteeni; Hullu et varmaankaan ole vaikka tuollaiset vakavat sairaudet saattavat heikommat mielet sairastuttaakin. Mielestäni minkään uskonnon väittämät eivät ole totta, siksi olet väärässä tässä uskomus asiassa. Ne uskomukset antavat väärää toivoa miljoonille, ilman todisteita.
Eri uskontojen, enkä tarkoita pelkästään kristinuskoa vaan kaikkia, jotka väittävät ihmeparantumisia tapahtuneen, tekevät pahaa. Vanhemmat jättävät lapsensa rokottamatta tai lääkitsemättä, kun uskotaan epätosiin ihmeisiin tai metodeihin. Tai valehdellaan saaneensa vaivaansa ihmeellisen parannuksen, jonka esimerkistä toinen saattaa olla menemättä lääkäriin fataalilla seurauksella.
Olenko vittumaiten ihminen kun puhun vakavasti sairaalle näin? Ehkä, mutta sanonpa ainakin rehellisen mielipiteeni asiasta.Et ole ollenkaan v****mainen, rehellisyys on hyvä asia, arvostan sitä. Kunnioitan mielipidettäsi ja uskoasi tai uskomattomuuttasi, kuinka sitä nyt tässä tapauksessa kutsuisi ja ymmärrän täysin, että usko on todellakin uskoa, sitä ei voi todistaa. Samoin kaikki ihmeet, joita on tapahtunut, voidaan selittää myös sattumalla.
Väärä toivo on muuten mielenkiintoinen asia. Milloin toivo on väärä?
Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että jos jätetään käyttämättä terveydenhuoltoa ja lääketieteen keinoja, se on tyhmää ja väärin, varsinkin jos kyse on esim. lapsesta tai muusta kuin omasta itsestä. Minun näkökulmastani katsottuna usko ei ole sitä, että odottelen ihmeitä tapahtuvaksi ja jätän oman osuuteni tekemättä.q.v kirjoitti:
Ikävä että olet sairastunut. Syöpä on viheliäinen sairaus.
Olenko vittumaiten ihminen kun puhun vakavasti sairaalle näin? Ehkä, mutta sanonpa ainakin rehellisen mielipiteeni asiasta."Olenko vittumaiten ihminen kun puhun vakavasti sairaalle näin? Ehkä, mutta sanonpa ainakin rehellisen mielipiteeni asiasta."
Vittumaisesta en tiedä, en ota siihen kantaa, mutta mitätöivä kyllä. Mikäpä sinä olet toiselle sanomaan, että hänen uskonsa on väärä. Varmasti se on sinun rehellinen mielipiteesi, mutta voitko ihan oikeasti tietää, että nimimerkin Kuusenjuuret usko on väärä? Sinun mielestäsi se varmasti sitä on, sitä en käy kiistämään, mutta kun koko maailma ei pyöri sinun mielipiteidesi mukaan. Se mikä sinun mielestäsi ei ole, voi silti ihan hyvin olla. Sinullahan ei ole lopullista totuutta, vai onko? Onko sinulla jotain sellaista tietoa, joka meiltä muilta puuttuu?
Ihmisellä saa olla mielipiteitä, rehellinenkin saa olla ja jopa tyhmä, jos niin haluaa. Aina on hyvä kuitenkin muistaa se, että oma mielipide ei ole yhtä kuin totuus ja ainoa totuus.
Ja pahoittelen, että sanon rehellisen mielipiteeni, mutta minusta sinun kommenttisi ole riman alitus. Ymmärrän, että sinulla on luultavasti omat kaunasi uskovia kohtaan, mutta toisen arvojen yli kävely rehellisyyden viitta heiluen ja totuuden kruunu kimmeltäen on aika vastenmielistä luettavaa.
Enkä tarkoita nyt sitä, että nimimerkki Kuusenjuuret tarvitsisi sääliä parantumattoman sairauden vuoksi. tarkoitan ihan vaan sitä, että on aina vastenmielistä, kun toisen arvot poljetaan rehellisyyden nimissä lokaan. Toisilla ihmisillä näyttää olevan oikeus siihen.
Usko ei häviä mihinkään, vaikka se sinun mielestäsi olisi mitä. Se vaan ei yksinkertaisesti häviä. Ja usko on luja perusta elämässä, sekään ei häviä yhtään mihinkään, vaikka sinä olisit siitä mitä mieltä tahansa. Toistan vielä, jos pointti on vaikea löytää, sinä et voi tietää, sinun mielipiteesi ei ole yhtä kuin totuus. Ymmärsitkö rehellisen mielipiteeni?Eerikatässämoi kirjoitti:
"Olenko vittumaiten ihminen kun puhun vakavasti sairaalle näin? Ehkä, mutta sanonpa ainakin rehellisen mielipiteeni asiasta."
Vittumaisesta en tiedä, en ota siihen kantaa, mutta mitätöivä kyllä. Mikäpä sinä olet toiselle sanomaan, että hänen uskonsa on väärä. Varmasti se on sinun rehellinen mielipiteesi, mutta voitko ihan oikeasti tietää, että nimimerkin Kuusenjuuret usko on väärä? Sinun mielestäsi se varmasti sitä on, sitä en käy kiistämään, mutta kun koko maailma ei pyöri sinun mielipiteidesi mukaan. Se mikä sinun mielestäsi ei ole, voi silti ihan hyvin olla. Sinullahan ei ole lopullista totuutta, vai onko? Onko sinulla jotain sellaista tietoa, joka meiltä muilta puuttuu?
Ihmisellä saa olla mielipiteitä, rehellinenkin saa olla ja jopa tyhmä, jos niin haluaa. Aina on hyvä kuitenkin muistaa se, että oma mielipide ei ole yhtä kuin totuus ja ainoa totuus.
Ja pahoittelen, että sanon rehellisen mielipiteeni, mutta minusta sinun kommenttisi ole riman alitus. Ymmärrän, että sinulla on luultavasti omat kaunasi uskovia kohtaan, mutta toisen arvojen yli kävely rehellisyyden viitta heiluen ja totuuden kruunu kimmeltäen on aika vastenmielistä luettavaa.
Enkä tarkoita nyt sitä, että nimimerkki Kuusenjuuret tarvitsisi sääliä parantumattoman sairauden vuoksi. tarkoitan ihan vaan sitä, että on aina vastenmielistä, kun toisen arvot poljetaan rehellisyyden nimissä lokaan. Toisilla ihmisillä näyttää olevan oikeus siihen.
Usko ei häviä mihinkään, vaikka se sinun mielestäsi olisi mitä. Se vaan ei yksinkertaisesti häviä. Ja usko on luja perusta elämässä, sekään ei häviä yhtään mihinkään, vaikka sinä olisit siitä mitä mieltä tahansa. Toistan vielä, jos pointti on vaikea löytää, sinä et voi tietää, sinun mielipiteesi ei ole yhtä kuin totuus. Ymmärsitkö rehellisen mielipiteeni?Minulle ainakin tulee etova olo kun näen uskovan rukoilevan sairaan puolesta, kun hyvin tietää sadoista kokemuksista, ettei se auta.
Tuntuu ihmeelliseltä, että oletetaan Jumalan parantavan vaikka joskus "ajallaan", vaikka Raamatussa Jumala ei paranna ketään. Hän onkin kunnostautunut tappajana paremmin.torre12 kirjoitti:
Minulle ainakin tulee etova olo kun näen uskovan rukoilevan sairaan puolesta, kun hyvin tietää sadoista kokemuksista, ettei se auta.
Tuntuu ihmeelliseltä, että oletetaan Jumalan parantavan vaikka joskus "ajallaan", vaikka Raamatussa Jumala ei paranna ketään. Hän onkin kunnostautunut tappajana paremmin.Nyt ehkä unohdetaan se asia, että se Jumalan apu ei aina ole sairauden parantuminen. Lähtökohtaisesti taidetaan ajatella, että on kyse juuri siitä, että sairaus paranisi, mutta paranemista voi olla myös se, että sairas saa tyyneyden asian edessä. Ei pidä väheksyä henkistä puolta asiassa.
Ymmärrän kyllä mitä Torre ja q.v tarkoitatte, asiassa on kuitenkin enemmän kuin päälle näkyy. En silti kiistä sitä, että voi olla kyse myös ikävästä manipuloinnistakin. Silti ei pidä heittää lasta pesuveden mukana.
Se mikä minua etoo, on juuri toisen uskon mitätöinti. Jos se rukous auttaa ja se usko auttaa ihmistä, mikä kumma siinä on, että pitää lyödä turpaan, ettei se mitään muuta ola kuin harhaluuloja. Miten se mitätöinti on parempi kuin uskon rukous? Kertokaa minulle, kun en tajua. Miten sitä ihmistä auttaa se, että te sanotte hänen uskoaa, sitä joka on hänelle tärkeä ja jonka varassa hän on löytänyt ilon elämäänsä, harhaksi tai vääräksi?
Minua aina etoo se, kun ihmiseltä halutaan viedä se, mikä hänelle on tärkeää ja rakasta ja jätetään hänet tyhjän päälle, mutta onpa saatu sanoa rehellinen mielipide, että näin kuule se asia on, ettei sitä sinun Jumalaasi ole olemassakaan, kun minä kerran sanon niin.
Kumpi on pahempi....manipuloida rukouksella vai manipuloida rehellisellä mielipiteellä?
Kumpi on kunniattomampaa....antaa ihmiselle katteettomia lupauksia...vai viedä häneltä viimeinenkin oljen korsi?
Puhumattakaan siitä, että Jumala on ja Hän antaa avun....oli ihmisten mielipide siitä asiasta mikä tahansa.
Ei ole pakko vastata, kunhan kyselen lämpimikseni.....- q.v
Nyt ehkä unohdetaan se asia, että se Jumalan apu ei aina ole sairauden parantuminen. Lähtökohtaisesti taidetaan ajatella, että on kyse juuri siitä, että sairaus paranisi, mutta paranemista voi olla myös se, että sairas saa tyyneyden asian edessä. Ei pidä väheksyä henkistä puolta asiassa.
Ymmärrän kyllä mitä Torre ja q.v tarkoitatte, asiassa on kuitenkin enemmän kuin päälle näkyy. En silti kiistä sitä, että voi olla kyse myös ikävästä manipuloinnistakin. Silti ei pidä heittää lasta pesuveden mukana.
Se mikä minua etoo, on juuri toisen uskon mitätöinti. Jos se rukous auttaa ja se usko auttaa ihmistä, mikä kumma siinä on, että pitää lyödä turpaan, ettei se mitään muuta ola kuin harhaluuloja. Miten se mitätöinti on parempi kuin uskon rukous? Kertokaa minulle, kun en tajua. Miten sitä ihmistä auttaa se, että te sanotte hänen uskoaa, sitä joka on hänelle tärkeä ja jonka varassa hän on löytänyt ilon elämäänsä, harhaksi tai vääräksi?
Minua aina etoo se, kun ihmiseltä halutaan viedä se, mikä hänelle on tärkeää ja rakasta ja jätetään hänet tyhjän päälle, mutta onpa saatu sanoa rehellinen mielipide, että näin kuule se asia on, ettei sitä sinun Jumalaasi ole olemassakaan, kun minä kerran sanon niin.
Kumpi on pahempi....manipuloida rukouksella vai manipuloida rehellisellä mielipiteellä?
Kumpi on kunniattomampaa....antaa ihmiselle katteettomia lupauksia...vai viedä häneltä viimeinenkin oljen korsi?
Puhumattakaan siitä, että Jumala on ja Hän antaa avun....oli ihmisten mielipide siitä asiasta mikä tahansa.
Ei ole pakko vastata, kunhan kyselen lämpimikseni.....Lyhyesti mistä on henk.koht. kyse: Haluan uskoa mahdollisimman montaa sellaista asiaa mikä on totta ja hylätä mahdollisemman monta sellaista asiaa mitkä eivät ole totta. Se tuntuu olevan paras vaihtoehto kaikessa ja on ehdottomasti rehellisintä.
q.v kirjoitti:
Lyhyesti mistä on henk.koht. kyse: Haluan uskoa mahdollisimman montaa sellaista asiaa mikä on totta ja hylätä mahdollisemman monta sellaista asiaa mitkä eivät ole totta. Se tuntuu olevan paras vaihtoehto kaikessa ja on ehdottomasti rehellisintä.
Sama juttu minullakin q.v. Se on rehellisintä.
Nyt ehkä unohdetaan se asia, että se Jumalan apu ei aina ole sairauden parantuminen. Lähtökohtaisesti taidetaan ajatella, että on kyse juuri siitä, että sairaus paranisi, mutta paranemista voi olla myös se, että sairas saa tyyneyden asian edessä. Ei pidä väheksyä henkistä puolta asiassa.
Ei ole pakko vastata, kunhan kyselen lämpimikseni.....Kun on paljon nähnyt, niin ainoa oikea tapa kohdata sairas rehellisesi ottamatta siihen Jumalaa tai Jeesusta esiin. Kun ihminen huomaa, ettei Jumala tehnytkään mitään voi tehdä hänestä katkeran.
Sairaudet eivät ole uskonasia, vaan lääkäreiden. No, jos kokee apua uskostaan, niin olkoon sitten niin.torre12 kirjoitti:
Kun on paljon nähnyt, niin ainoa oikea tapa kohdata sairas rehellisesi ottamatta siihen Jumalaa tai Jeesusta esiin. Kun ihminen huomaa, ettei Jumala tehnytkään mitään voi tehdä hänestä katkeran.
Sairaudet eivät ole uskonasia, vaan lääkäreiden. No, jos kokee apua uskostaan, niin olkoon sitten niin.Ainoa tapa kohdata sairas tai ihminen ylipäätään rehellisesti, on kuunnella häntä ja tukea häntä, ei viedä viimeistäkin. Olipa nähnyt paljon tai vähän, ihmisen yli käveleminen on aina väärin ja tuskallista katsottavaa. Kun riistät tai yrität riistää ja mitätöidä ihmisen arvot, riistät tai yrität riistää häneltä kaiken.
Uskovalle kaikki ovat uskon asioita. On väärin yrittää viedä häneltä se oikeus.
Kuten on väärin pakottaa homo kaappiin tai riisumaan homous itsestään, vaikka kuinka rehellisesti on itse sitä mieltä, että homous on väärin.Eerikatässämoi kirjoitti:
Ainoa tapa kohdata sairas tai ihminen ylipäätään rehellisesti, on kuunnella häntä ja tukea häntä, ei viedä viimeistäkin. Olipa nähnyt paljon tai vähän, ihmisen yli käveleminen on aina väärin ja tuskallista katsottavaa. Kun riistät tai yrität riistää ja mitätöidä ihmisen arvot, riistät tai yrität riistää häneltä kaiken.
Uskovalle kaikki ovat uskon asioita. On väärin yrittää viedä häneltä se oikeus.
Kuten on väärin pakottaa homo kaappiin tai riisumaan homous itsestään, vaikka kuinka rehellisesti on itse sitä mieltä, että homous on väärin.Sairauden kohdalla olemme sikäli herkällä alueella, että turhat lupaukset eivät ole hyvästä. Ihminen saa toki uskoa, jos sen kokee hyväksi, mutta varsinaisiin sairauksiin se ei auta.
Itsekin ole ollut uskossa, mutta avun sain lääkäreiltä ja kirurgeilta. Tämä on rehellisintä ja oikeinta kohdatessamme sairaan.torre12 kirjoitti:
Sairauden kohdalla olemme sikäli herkällä alueella, että turhat lupaukset eivät ole hyvästä. Ihminen saa toki uskoa, jos sen kokee hyväksi, mutta varsinaisiin sairauksiin se ei auta.
Itsekin ole ollut uskossa, mutta avun sain lääkäreiltä ja kirurgeilta. Tämä on rehellisintä ja oikeinta kohdatessamme sairaan.Turhia lupauksia ei koskaan pidäkään antaa, ei niitä anna lääkärikään. Mutta emme myöskään voi sanoa, auttaako Jumala vai eikö auta ja mitä se apu on, jos auttaa. Tietenkin se, että sanomme, että Jumala parantaa sairautesi on väärin. Emme voi sitä tietää. Ei myöskään ole oikein sanoa, että luota vain Herraan, et tarvitse lääkärin. On väärin sanoa, mene eheytyshoitoon, Jumala parantaa homoutesi. Joskus ihminen paranee jostakin, joskus ei , Jumala ei ole parannusautomaatti.
Mitä tulee siihen, että sanoo , ettei Jumala auta varsinaisiin sairauksiin, kuinka sen voi siis tietää, että ei auta? Onko rehellisintä kuitenkin sanoa, ettemme tiedä, emme osaa todistaa, vai onko rehellisintä sanoa, että minä tiedän, ettei Hän auta, vaikka rehellisesti sanoen sitä ei voi mitenkään tietää?
Se rehellisin epävarmuuden edessä on varmasti se, ettei tiedä.
Aina voi rehellisesti olla sitä mieltä, että homo eheytyy eheytyshoidossa, mutta onko se totuus, mitä luulet Torre? Jos sanon sinulle, että rehellisenä ihmisenä minun on sanottava sinulle, että jos haluat parantua homoudesta , sinun on mentävä uskovien suorittamiin eheytyshoitoihin. Kuinka paljon arvostat rehellisyyttäni ja onko rehellisyyteni silloin totuus asiasta?
Minä voi vetää erilaisia rehellisiä johtopäätöksiä homoudesta ja homon elämästä. Voin kertoa niitä totuutena, rehellisenä sellaisena, mutta eikö totuus kuitenkin ole se, että en voi ymmärtää , enkä voi tietää koska en ole homo? Voin kuvitella jotain, voin luulla paljon, voin tietääkin jotain, mutta homoutta ei voi ymmärtää pohjia myöten muut kuin homot ja hekin varmasti keskenään eri tavoin.
Usko on samankaltainen asia. Jos olet ollut uskossa, voit ymmärtää uskovan maailmaa jossakin määrin, pohjia myöten et voi toisen uskosta mitään tietää, ellei hän sinulle kerro siitä ja silloinkin vastaan tulee se, että me emme ole yksi yhteen tässäkään asiassa.
Voit kyllä ajatella tavallasi, meillähän on se oikeus jokaisella. Joskus on hyvä miettiä mistä omat ajatukset nousevat.torre12 kirjoitti:
Sairauden kohdalla olemme sikäli herkällä alueella, että turhat lupaukset eivät ole hyvästä. Ihminen saa toki uskoa, jos sen kokee hyväksi, mutta varsinaisiin sairauksiin se ei auta.
Itsekin ole ollut uskossa, mutta avun sain lääkäreiltä ja kirurgeilta. Tämä on rehellisintä ja oikeinta kohdatessamme sairaan.Olen samaa mieltä, että turhat lupaukset eivät ole hyvästä eikä sellaisia pitäisi antaa. Rukoushan ei ole turhaa lupausta paranemisesta tai ei ainakaan minulle kukaan ole sellaista luvannut. Toki varmaan rukoilioitakin on monenlaisia. Luulen, että puolestani rukoillaan niin kuin tuleekin rukoilla: "Tapahtukoon sinun tahtosi". Suurempi asia kuin se, paranenko, on että mitä minulle tapahtuu kuolemani jälkeen. Sehän ei ole turha lupaus minulle, että pelastun. Ja jos vaikka sitten kävisikin niin, että olen ollut väärässä ja Jumalaa ei ole, niin enpä ole siinäkään mitään menettänyt, päin vastoin. Mutta mitäpä jos olenkin oikeassa?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että turhat lupaukset eivät ole hyvästä eikä sellaisia pitäisi antaa. Rukoushan ei ole turhaa lupausta paranemisesta tai ei ainakaan minulle kukaan ole sellaista luvannut. Toki varmaan rukoilioitakin on monenlaisia. Luulen, että puolestani rukoillaan niin kuin tuleekin rukoilla: "Tapahtukoon sinun tahtosi". Suurempi asia kuin se, paranenko, on että mitä minulle tapahtuu kuolemani jälkeen. Sehän ei ole turha lupaus minulle, että pelastun. Ja jos vaikka sitten kävisikin niin, että olen ollut väärässä ja Jumalaa ei ole, niin enpä ole siinäkään mitään menettänyt, päin vastoin. Mutta mitäpä jos olenkin oikeassa?
Jumala tappoi, Jeesus paransi. Hän sanoi että kädet riittää. Suu auta ei.
- oipoi
Rukoilu ym hengelliset kokemukset ovat lopulta vain itsetyydytystä... tai usein pahempaa eli feikkiä.
Mikäpäs siinä jos on sen hetken poissa pahanteosta.- oipoi
Kuusenjuuret kirjoitti:
oipoi, millaisia hengellisiä kokemuksia sinulla on?
Minulla ei ole esiintynyt uskonnollisuutta, skitsofreniaa tai muitakaan mielenhäiriöitä.
oipoi kirjoitti:
Minulla ei ole esiintynyt uskonnollisuutta, skitsofreniaa tai muitakaan mielenhäiriöitä.
Mutta tiedät niiden olevan itsetyydytystä tai feikkiä?
- oipoi
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mutta tiedät niiden olevan itsetyydytystä tai feikkiä?
Juuri niin. Kuvittelemallaan asioilla heikko ihminen täydentää puuteensa = >uskonto.
Uskonto on itsensä ja välillä muidenkin huijaamista. oipoi kirjoitti:
Juuri niin. Kuvittelemallaan asioilla heikko ihminen täydentää puuteensa = >uskonto.
Uskonto on itsensä ja välillä muidenkin huijaamista.Niinkö uskot?
oipoi kirjoitti:
Uskonto on itsensä ja välillä muidenkin huijaamista.Niinkö uskot?
>>Kuvaile rukousta , miksi Jumala pitää niistä? <<
Kopsaan itseäni:
Yksi fyysikko sanoi suurinpiirtein näin että "kristinuskon Jumala on nähnyt niin paljon vaivaa piiloutuakseen, että en uskaltaisi häiritä häntä rukouksella".EvLut kirjoitti:
Kala putosi viemäriin ja selvisi hengissä. Evoluutio on siis todistettu!
Kun makean veden särkikala eli kultakala sopeutuu murtovesiin ja leviää, niin se on juuri senkaltaista sopeutumista, minkä ei valmiiksi luoduille ja korkeintaan rappeutuville lajeille pitäisi olla mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 775160
- 764119
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2713865- 1353266
- 482984
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3902900- 232678
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192276- 482064
- 1111959