Miksi en pysty olemaan Jehovan todistaja?

lähdönaika

Onko minusta tullut huoraaja?
Olenko alkanut käyttämään huumeita tai alkanut ryypiskelemään?
Onko minun ihan pakko viettää joulua tai syntymäpäiviä?
Onko minusta tullut varas tai jotain muuta vakaavaa syntiä harjoittava?
Mitä periaatetta en pysty raamatusta noudattamaan?
En pysty valehtelemaan?

Onko minusta tullut siksi mielenterveyspotilas kun näin ajattelen?
Kyllä työnantajani ja työtoverini olisivat patistaneet minut jo työterveyslääkärille jos niin olisi.

En pysty naama vakavana sanomaan että: "meillä on totuus", koska tiedän että sitä ei meillä ole.
En pysty matkimaan suurta idoliamme suomessa: Veikko Leinosta ja hänen hännystelijöitään.
Joten minun on pakko ottaa hatkat, sanoivat JT sukulaiseni mitä tahansa.

Jatkan raamatun tutkimista vanhoin menetelmin, lukemalla ihan oikeaa raamattua, ilman selitysteoksia.

4

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikämasa

      Tervetuloa vapauteen. Jos haluat puhua ihmisille kokemuksistasi, kannattaa kokeilla. Ymmärtävät tosi hyvin. Se on mun lyhyt kokemus tältä syksyltä.

      Oikeuskomiteassa yks vanhin sanoi, että sun toivo häviää, kun lähdet. Sanoin, että mun toivo ei ole riippuvainen mistään uskontoon kuulumisesta. Hän nauroi ja sanoi, on se ihmeellistä. Nauroin takaisin ja sanoin, että eikö olekin?

      Mielenkiintoisia tarinoita, tilanteita ja ihmisiä....

      • Koettu

        Se toivo häviää, kun vakavista asioista tehdään pilkallisen naurun kohteita.
        Vanhimmat tietävät järjestön todellisen tilan tavallista todistajaa paremmin.
        He ovat vuosien kuluessa tulleet paljon pettyneemmiksi kuin tav.todistajat.
        Mutta hallitsevan aseman antama mielihyvä saa teeskentelemään järjestön mukana.
        Antavat pettymyksensä mennä yli heikkojen "lampaiden",
        Käyttävät paimensauvan keppipäätä rangaistakseen sen sijaan että hoivaisivat sillä kierukkapäällä,
        jolla "lampaita" tulisi nostaa viitan suojaan lämpiämään.
        Järjestössä rangaistaan pikkuasioista ja annetaan anteeksi pedofiiliydet.
        Ovat kuin Pilatus pesten kätensä Jeesuksen verestä tuomitessaan uhreja.


    • Kannattaa.lähteä

      Kannattaa sieltä lähteä. Se on asia jota ei tarvitse katua. Tutkiskelin aikoinaan kirjallisuutta JT:ien kanssa. Verioppi, 1914 oppi, karttaminen,säännöt...Täytyy sanoa että oli karua settiä, vastaavaa saa hakea. Lopetin aika pian, kun olis pitäny vielä panostaa aikaakin tähän.

    • Fotokopiofani

      Vartiotornit sanovat lahkonsa emolahkon perustajaa Russellia jehovantodistajksi.

      Hän perusteli maailmanlopun vuodelle 1914 pyramidin mitoilla, vietti joulua (suositteli kirjoittamiensa kirjojen ostamista joululahjaksi), Hänelle Pyhä Henki oli Persoona (kuten hän kirjoitti vartiotorniin), Hänen kuolemansa jälkeen vartiotorni kirjoitti, että hän johti lahkoa tuonpuoleisesta.

      Koska lahkon nykyjulkaisut kirjoittavat ikään kuin vuodelle 1914 ei olisi ennustettu maailmanloppua, on hyvä tapa toimittaa todistajien postiluukkuun valokopio tuosta ennustuksesta. Lahkon vanhan kirjallisuuden näytteitä on näköistallenteina Johanneksenpojan kotivisuilla tulostettaviksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe