HS: Suomeen saatava kansalaispalkka

Ossi-fan

Vapaa-ajattelun/agnostisuuden/tieteen mukainen järjestelmä ;

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005309414.html

Nyt tilanteissa, joissa omaa syyperusteisen sosiaaliturvan lokeroa ei löydy, ihminen saattaa jäädä ilman taloudellisia tukia. Tällöin kenties ainoaksi tueksi jäävät ystävät ja sukulaiset.
TÄRKEIN seikka kansalaispalkassa olisi se, että se olisi sama veroton summa, joka maksettaisiin aina ja kaikille Suomessa asuville Suomen kansalaisille samaan aikaan kuukaudesta. Työn vastaanottaminen ja tekeminen olisi siis henkilölle aina kannattavaa, sillä se ei vähentäisi kansalaispalkan suuruutta missään tapauksessa. Myös yksityishenkilö uskaltaisi todennäköisemmin kokeilla yrittämistä, jos hänellä olisi kansalaispalkka turvanaan.

9

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vapaa-ajattelijoilla tällaiseen ole mitään yhtenäistä kantaa. En tiedä olisiko edes selkeää enemmistön kantaa, mutta vaikka olisi, ei siitä seuraisi että va-liitto ottaisi virallisen kannan.

En kyllä tiedä onko mikään uskontokaan kovin selvästi puolesta tai vastaan. Poikkeus on kristillinen oikeisto joka vastustaa kai periaatteesta.

• helluntailainen_mies

Ateistien (VAL/Skepsis) kanta on kansalaispalkan vastainen, eli mielummin valtion tukema himmeli, kuin tasapuolinen kansalaispalkka

Ateistit (VAL) vastustavat myös tasa-arvoa

Kristillinen oikeisto sen sijaan kannattaa kansalaispalkka (Lepomäki, jne), tasa-arvoa, oikeudenmukaisuutta

• Mistä tämä kansalaispalkan vastainen kanta näkyy?

• reCAPTCHA--Tietosuoja
        jori.mantysalo kirjoitti:

Mistä tämä kansalaispalkan vastainen kanta näkyy?

Se näkyy nykyisen hallituksen koti, uskonto, isänmaa linjauksessa. Hallitushan oli ja on edelleen varsin uskovainen.

• reCAPTCHA--Tietosuoja kirjoitti:

Se näkyy nykyisen hallituksen koti, uskonto, isänmaa linjauksessa. Hallitushan oli ja on edelleen varsin uskovainen.

Kysyin missä näkyy "Ateistien (VAL/Skepsis) kanta on kansalaispalkan vastainen".

Nykyiset hallituspuolueet vastustavat kansalaispalkkaa, mutta en näe siinä mitään yhteyttä uskontoon.

• jori.mantysalo kirjoitti:

Kysyin missä näkyy "Ateistien (VAL/Skepsis) kanta on kansalaispalkan vastainen".

Nykyiset hallituspuolueet vastustavat kansalaispalkkaa, mutta en näe siinä mitään yhteyttä uskontoon.

Tähän jäin odottamaan vastausta.

(Yleisemmin: Näkyykö jossain va-liitolta kanta, joka menee liiton toimialueen ohi? Naton kannatusta tai vastustusta, enemmän työelämän sääntelyä tai vähemmän...? Ei pitäisi näkyä.)

• Vapaa-ajattelijallt
    • vapaa-ajattelija-kla

Ateistit esiintyvät valheellisesti ja virheellisesti vapaa-ajattelijoina. Vain uskovaiset ovat vapaa-ajattelijoita, sillä he eivät ole poissulkeneet perusteettomasti jumalaa.

Ateisti ajattelija on siis oikea nimitys, ja vielä oikeammin ahne ateisti-ajattelija. Ja se on se syy miksi vasemmisto/ateistit vastustavat kansalaispalkkaa

http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/249429-kansalaispalkka-nyt-kansalaisaloite-haastaa-perustulon-ja-perustilin

Esittelemme suomalaisille "Nukkuvien kansalaispalkkamallin" 800/400 €/kk, joka pohjautuu paljolti jo kolmen vuoden takaiseen työhömme ensin Unitas kansanliikkeessä.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2884

Kansalaispalkkalaki tarkoittaa, että Suomen valtio maksaa kansalaispalkkaa 800 € aikuiset ja 400 € lapset (alle 18 v.) kuukaudessa puhtaana käteen läpi elämän jokaiselle Suomen kansalaiselle. Kansalaispalkkaa ei siis veroteta, siihen ei myöskään ole ulosotto-oikeutta. Kansalaispalkka sidotaan elinkustannusindeksiin.

Samalla lakkautetaan kaikki muut tuet ja sosiaalietuudet,

• Hahhhaa ja luulet että kukaan ottaa sinua ja tekstejäsi tosissaan :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      84
      3359
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2797
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2336
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2298
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2231
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2216
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2033
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2027
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1944
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      106
      1863
    Aihe