Luterilaisella kirkolla on oma jumalansa joka ei ole se Jumala josta Raamattu ilmoittaa.
Uskotko sinä Raamatun ilmoittamaan Jumalaan vai luterilaisen kirkon itselleen tekemään jumalaan?
Uskotko Raamatun Jumalaan vai lut.kirkon jumalaan?
43
127
Vastaukset
Uskon Raamatussa ilmoitettuun Jumalaan. En luterilaisen kirkon liberaalipappien jumalaan.
Minäkin uskon Raamatuissa ilmoitettuun Jumalaan.
Hän on mies, asuu Jerusalemissa, hän kerää rahaa ihmisten henkien sovittamiseksi, hän painii ja hänen edessään hypitään, hän jakaa kuolemantuomioita.
Tätähän kirkko ei opeta; heillä on joku muu Jumala.- Anonyymi
Liberaalipappien Jumala on samasta tehty kuin sinun jumalasi.
- RaamatunJumalaan
En olisi tulut koskaan tietämään kuka Jumala on jos olisin ollut vain luterilaisen kirkon opetuksen varassa.
- monimuukin
Niinpä!
Etkä ole vieläkään tullut tietämään, etkä koskaan tulekaan. Sinä voit luulla tietäväsi, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Kannattaisi sen verran tajuta edes tuosta skenestä mitä edustatte, että usko on sitä mitä sen sanotaankin olevan, eli uskoa, ei tietoa. Ei sitä muuten uskoksi kutsuttaisikaan, joskin röyhkeimmät tosiaan koettavat esittää sen niin, kuin se olisi tietoa.
- Anonyymi
Entropia kirjoitti:
Etkä ole vieläkään tullut tietämään, etkä koskaan tulekaan. Sinä voit luulla tietäväsi, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Kannattaisi sen verran tajuta edes tuosta skenestä mitä edustatte, että usko on sitä mitä sen sanotaankin olevan, eli uskoa, ei tietoa. Ei sitä muuten uskoksi kutsuttaisikaan, joskin röyhkeimmät tosiaan koettavat esittää sen niin, kuin se olisi tietoa.
Ja sinun "tieteestäsi" puuttuu se puuttuva rengas.
Kristukseen uskova menee Taivaaseen. Sinä uskomaton menet Helvettiin, ellet tee parannusta. Anonyymi kirjoitti:
Ja sinun "tieteestäsi" puuttuu se puuttuva rengas.
Kristukseen uskova menee Taivaaseen. Sinä uskomaton menet Helvettiin, ellet tee parannusta.Sanahelinäsi puuttuvista renkaista ja klassinen helvetillä pelottelu ei tee mitään vaikutusta.
- En.ainoa
Onko minulla outo käsitys kun en usko ihmisten kehittämiin jumaliin, kuin juutalaisen omaksumaan 3000-4000 vanhaan raamatulliseen jumalaan, siis elän ilman jumalia eikä se haittaa mitenkään eloani.
- lsmsn
Ei minuakaan haittaa yhtään, että uskon Jumalaan. Eikä minua haittaa se senkään jälkeen kun kuolen.
- En.ainoa
En pelkää kuolemaa mutten halua vielä kuolla koska kuoleman jälkeistä elämää ei todistettavasti ole.
lsmsn kirjoitti:
Ei minuakaan haittaa yhtään, että uskon Jumalaan. Eikä minua haittaa se senkään jälkeen kun kuolen.
Juu. Ei taida moniakaan haitata senkään jälkeen kun kuolee. Oma elämäni on mennyt niin, ettei ole jäänyt mitään hampaankoloon, vaan kaikki on tavallaan jo valmista.
uskon siihen Jumalaan , joka näyttäytyy Raamatus sanassa ja jonka voidaan kohdata myös luterilaisessa kirkossa ja kaikissa kirkoissa, joissa Raamatun sanaa esillä pidetään.
- en.ole.koskaan.kuullut
Miten kirkossa pidetään esillä Roomalaiskirjeen ensimmäistä lukua?
en.ole.koskaan.kuullut kirjoitti:
Miten kirkossa pidetään esillä Roomalaiskirjeen ensimmäistä lukua?
Sinun Raamatussasi on varmasti vain tuo Roomalaiskirjeen ensimmäinen luku valituilta osiltaan. Muilla on useimmiten koko Raamattu.
- en.ole.koskaan.kuullut
Eerikatässämoi kirjoitti:
Sinun Raamatussasi on varmasti vain tuo Roomalaiskirjeen ensimmäinen luku valituilta osiltaan. Muilla on useimmiten koko Raamattu.
Kirkon Raamatussako ei ole ollenkaan Roomalaiskirjeen ensimmäistä lukua vai miksi kiemurtelet taas?
Kirkon Raamatussako ei ole ollenkaan Roomalaiskirjeen ensimmäistä lukua vai miksi kiemurtelet taas?
Ja sinä jankutat selvää asiaa. Koko Raamattu se siellä luterilaisen kirkonkin alttarilla on.
- en.ole.koskaan.kuullut
Ja sinä jankutat selvää asiaa. Koko Raamattu se siellä luterilaisen kirkonkin alttarilla on.
Miten kirkossa pidetään esillä Roomalaiskirjeen ensimmäistä lukua ja miten sitä opetetaan?
Miten kirkossa pidetään esillä Roomalaiskirjeen ensimmäistä lukua ja miten sitä opetetaan?
Mene katsomaan...>
- en.ole.koskan.kuullut
Mene katsomaan...>
Laita linkki niin menen.
en.ole.koskan.kuullut kirjoitti:
Laita linkki niin menen.
En tiedä missä päin asut.
https://www.helsinginseurakunnat.fi/seurakunnat.htmlen.ole.koskan.kuullut kirjoitti:
Laita linkki niin menen.
Pienenä vinkkinä voin sanoa, että aika usein kirkon katolla on iso risti, suunnista sitä kohti.
Ehkä se Room, 1 kohdistuu liikaa villiintyneiden heterojen edesottamuksiin. Silloin joskus 2000 vuotta sitten. Ei taida olla nykypäivää Suomessa.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Ehkä se Room, 1 kohdistuu liikaa villiintyneiden heterojen edesottamuksiin. Silloin joskus 2000 vuotta sitten. Ei taida olla nykypäivää Suomessa.
Ateisti homo Raamattua tulkitsemassa, irvokasta!
Anonyymi kirjoitti:
Ateisti homo Raamattua tulkitsemassa, irvokasta!
No kyseessä ovat tietenkin biseksuaaliset, joiden tapana on olla sekä miesten, että naisten kanssa. Ja sekin tapahtuu kiimassa.
Se ei ole homojen tapaista. Eli ei Raamattua pidä tulkita.
Hiukan jäi vaivaamaan kuinka Raamatun Jumala ei olisi paikassa ,jossa Raamatun sanaa julistetaan. Eikä Jumala on aina sanassaan?
Aaaa... vai tarkoitatko, että sinulla on erilainen Raamattu kuin se luterilaisen kirkon Raamattu?
Outoja kysymyksiä. Minä uskon siihen Jumalaan jonka olen oppinut tuntemaan kirkkoni evlut opetuksen kautta jonka piiriin kirkko on minut sulkenut jo lapsuudesta asti.
Katekismuksen sanoin: Suomen evankelisluterilainen kirkko on hengellinen äitimme joka on meidät synnyttänyt sanan ja sakramenttien kautta kristilliseen uskoon.
Valitettavasti äitimme vain tätä nykyä on kovin sairas, -ei hän enää ole entisensä. Äiti on silti äiti.
Minä olen kiitollinen luterilaiselle kirkolle kaikesta mitä se on elämääni tuonut, sillä ilman sitä en tietäisi evankeliumista mitään. Siksi onkin niin sydäntä riipovaa tämä nykytilanne jossa kirkon uskolle vieraat voimat ovat alkanet hallita kirkkoa ulkonaisesti.Sanoisin, että tällä Evlut kirkon nykymenolla ei ole mitään tekemistä Luterilaisuuden kanssa, vaan kirkon ovat kaapanneet vääräoppiset naiset, ja muut pyrkyrit, joilla on sydämellään tuoda vain OMIA ajautuksia, ei Luterilaisia ajatuksia.
Heidän tulisi poistaa Luterilaisuus nimi käytöstä, ja ilmoittaa jo oma nimensä, jota he eivät ole kertoneet. Luterilaisia he eivät ole, sillä Luther ei ajanut heidän asioitaan.Ihminen on luonut jumalat omaksi kuvakseen. Kun tietää meidän mieltymyksiemme moninaisuuden, niin on luonnollista että noita jumalia on yhtä monta kuin on ihmistäkin. Mikä niistä on todellinen? Ei mikään. Lähimpätä totuutta olemme me, joiden jumalaa ei ole olemassakaan. Kauimpana totuudesta ovat ne, jotka uskovat persoonalliseen jumalaan joka on jonkin uskonnon jumala. JOS jumala on olemassa, on hän jotakin aivan muuta, eikä hän ole vaivautunut edes vihjaisemaan meille mitään itsestään. JOS jumala on olemassa, hän ei välitä meistä paskaakaan.
- sage8.ei.kirj
Minustakin jos Jumala on olemassa, hän ei ole ilmaissut olemassaoloaan millään tavalla. "Kuunnellaan vaan taivasta se vaikkei vastaakaan" kirjoitti Hector laulussaan ja minusta Hector oli yleisestikin ottaen oikeassa kun arveli vielä Jumalan nukahtaneen. Liberaalien Jumala olisi lähempänä oikeaa jos aloituksen kyselyyn olisi pakko vastata.
- Anonyymi
Liberaalien Jumala olisi ainakin armollisempi ja oikeudenmukaisempi kuin konservatiivien Jumala. Hyvään ketjuun kiinnitin huomioni. Trolleja ei ollenkaan kuin nykyisissä ketjuissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liberaalien Jumala olisi ainakin armollisempi ja oikeudenmukaisempi kuin konservatiivien Jumala. Hyvään ketjuun kiinnitin huomioni. Trolleja ei ollenkaan kuin nykyisissä ketjuissa.
Se on ikävää, koska Raamatun Jumala ei ole se jumala josta liberaalit valheellisesti kertovat.
- Anonyymi
Mistä tiedät? Et tiedäkään, koska et ole Jumala.
- Anonyymi
En, enkä usko vastaavasti tonttuihin, maahisiin tai meninkäisiinkään vaikka niistäkin on kirjoja tehty.
- Anonyymi
Raamattu sanoo: ”iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä” (Saarn. 3:11). Se tarkoittaa sitä, että ihmisellä on ”uskonnon kokoinen reikä” sisällään – ja siihen ”syyhyyn” niin moni reagoi pilkkaamalla.
Mutta kummasti vaan aiheen ympärillä viivytään – vähän kuin kissa kuuman puuron äärellä: Matrix-Keanultakin kysyttiin, mitä kuoleman jälkeen.
Vastasi viisaasti siihen toiseen puoleen – väistäen sen varsinaisen utelun. Se ettei mennyt tuohon tärkeämpään puoleen ollenkaan, on viesti sinänsä.
Ao. artikkelissa vastataan raamatullisesti koko ”ikuisuuteen”: http://www.thepukki.fi/blog/post/keanu-reevesin-ikuisuus Aloittajan kysymyksen asettelu paljastaa jo, että on kirkkoon kuuluva uskovainen on aloittajan mielestä väärässä.
Kun ilmeisesti aloittaja ei itse käy kirkossa niin sen verran on pakko kertoa, ettei luterilainen kirkko ole tehnyt mitään erillistä Jumalaa itselleen vaan yhä edelleen kirkoissa luetaan Raamattua. Kirkko ei myöskään harrasta henkistä painostusta ja määräilyä, jossa siellä käyvän uskon tai jumalan näkemyksen kirkko tai pappi määrittelisi vaan sen saa tehdä jokainen itse.Ei kirkkoon kuuluminen tee ihmisestä oikeassa tai väärässä olijaa.
Mikä sinusta on kirkon päätehtävä 🤓❓
- Anonyymi
Onpa valheelinen aloitus. Täyttä helluntailaista antikristillisyyttä.
"Luterilainen kirkko", joita on useita eri kirkkokuntia, tunnustaa Raamatun Jumalaa, yhdessä muun kristinuskon kanssa.
Aloittaja kuitenkin täysin ilmaisee, ettei hän tunnusta samaa Jumalaa, yhdessä kristittyjen, myöskään luterilaisten kanssa.
Hän tietoisesti tahtoo sekoittaa käsitteen "luterilainen kirkko". Hän EI kirjoita esim : "Suomen evankelis-luterilainen kirkko", vaan yleisesti "luterilainen kirkko". Suomessa itse tiedän vaikuttavan ainakin kolme, eri "luterilaista kirkkokuntaa": tämä valtiokirkkomme = Suomen Ev.lut.kirkko, sitten myös STLK sekä Lähetyshiippakunta, (en ole aivan varma, onko se nimetty omaksi kirkkokunnakseen).
Aloittaja aivan avoimesti kiistää näiden kirkkokuntien Jumalan olevan Raamatun Jumala, joka on valhe ja perätön väittämä, mutta niin helluntailaista antikristillisyyttä kuin olla voi.
Vieläkö jotkut kristityt pitävät helluntailaisia "saman Isän lapsina" kuin itse ovat? Hellarit itse kiistävät kristityillä ja heillä olevan sama Isä. Olen vuosikymmeniä, helluntailaisten vanhempien uskonnonuhrina kuullut tuota puhetta, myös hellareiden puhujapöntöistä.
He itse sanovat, että luterilaisille saa valehdella, sillä mehän menemme Helvettiin joka tapauksessa.- Anonyymi
Se, mitä jotkut Suomen Ev.lut.piispat ja papit tekevät, ketä he omina yksilöinään palvelevat, ei ole vielä aiheuttanut sitä, että itse kirkon Jumalaa olisi vaihdettu. Kyllä myös Suomen Ev.lut.kirkolla on edelleen Jumalanaan Raamatun JHWH.🌼
Älkää uskoko vapaamuurari-uususkonto "helluntailaisten" eksyttäjiä.
- Anonyymi
Raamatun tulkintoja ovat kummatkin. Ei ole ketään joka tietää.
- Anonyymi
Halveksit Jumalan sanaa.
Eivät ole tulkintoja.
Raamattua ei tarvitse tulkita.
Raamatun tietää, kun lukee sitä.
Kaikki on siellä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453016- 502472
- 1072441
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382131Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2371679- 1001678
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4361596Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91544Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141512R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201319