Voitteko lopettaa sen koirien vapaana pitämisen Kaupin ulkoilualueella? Vapaana juoksevat koirat ovat riski ja pelottavat ihmisiä. Rikotte järjestyslakia! Jatkossa soitan poliisit paikalle.
Koirat on pidettävä kytkettynä Kaupissa!
7
125
Vastaukset
- Sus.siunaa.hirveetä
Siellä on niitä pidetty iät ja ajat vapaana, osa pururataakin on vanha vetokoiraseuran tekemä lenkki joka niiltä kaapattiin.
Siellä Kaupissa on myös Hirviä ja välillä Karhujakin, toivottavasti et niitä pelkää, ne kun ovat molemmat koiria aika paljon vaarallisempia, koirat on siitä hyvä olla siinä pyörimässä, että ne havaitsee aika nopeasti ne hirvet ja varsinkin karhut siellä. Ne karhut ja hirvet ei kyllä välitä pätkääkään mistään järjestyslaeista, että soittelepa vaan sinä posiileille...Ehdotankin että jos luonnossa pelkää kulkea ja luontokappaleita pelkää, niin kannattaa pysyä poissa metsästä, vaikka jossain puistoissa joita vihreät kuulemma luulee metsiksikin. Kauppi on metsä vielä toistaiseksi joskin sitä asiaa pyritään pilaamaan koko ajan.- hirveetäkauheeta
Nii ja onhan siellä hui kauheeta, kettuja jäniksiä ja oraviakin, kettu voi jopa purra, ja oravat kanssa, on se hirveetä tosiaan, kyllä luonto on pelottavaa kun siitä vieraantuu.
- VähänFaktaaVäliin
Eipä ole minua koskaan hirvi eikä karhu purrut, koira kylläkin useamman kerran. Ne muuten kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, minkä jokainen sivistynyt ihminen kyllä tietääkin!
- Ipa1931
Koira on kyllä paljon vaarallisempi kuin karhu tai hirvi. Karhu ja hirvi havaitessaan ihmisen lähtee karkuun ja varsinkaan karhua ei edes ehdi huomaamaan ollenkaan. Hirven voi todella hyvällä tuurilla nähdä metsässä mutta ei se kyllä ihan helpolla päälle käy. Entäpä sitten vapaana kulkeva koira? Varsin uteliaita ovat ja yllättävän moni on myös agressiivinen.
- Koirakuriton_on
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.
Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.
- Piittaamatonta
Ottakaa kuva ja tehkää poliisille ilmoitus. Todella törkeää ja vaarallista muille kulkijoille päästää koira vapaaksi.
- Piittaamatonta
Ottakaa kuva ja tehkää ilmoitus poliisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361