Voiko kristitty juoda Muumimukista

MinulleTarjottiinKavia

Voiko kristitty juoda kansan palvomasta Arabian Muumimukista vai onko Muumimukista juominen Saatanan palvontaa? Entä jos mukista kieltäytyminen loukkaa kahvin tarjoajaa?

11

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukiinmeneväinen
    • HuomaaIronia

      Eivät tietenkään saa juoda, siitä saa vaikka pian malsamyrkytyksen tai jotain.

    • Ei voi. Muumit on peikkoja, mitä lie pannahisia, ja kunnon kristitty ei sellaiseen ryhdy.

    • gc----------------

      No ei voi juoda . Voi joutua muumimamman syntiin.

    • Bibblia1552

      20:2 MINE OLEN SE HERRA SINUN JUMALAS/ Joca sinun Egyptin maalda vloswienyt olen/ sijte Oriaudhenhonesta.
      20:3 Ei sinun pidhe muita Jumaloita pitemen minun coctani. 20:4 Ei sinun pidhe ychteken Cuua eike iongun Moto sinulles tekemen/ taicka ninen ielkin quin ylhelle Taiuas ouat/ eli ninen ielkin/ iotca alhalle ouat Maan päle/ eike ninen ielkin/ iotca Wesis Maan alla ouat. 20:5 Ele nijte paluele. Sille Mine se HERRA sinun Jumalas/ olen yxi wäkeue Kiuascostaia/ ioca etziskelen ninen Iseden pahatteghot Lastein/ haman colmanden ia nelienden Poluein asti/ iotca minua vihasit. 20:6 Ja teen Laupiudhen monen Tuhanden päle/ iotca minua racastauat/ ia piteuet minun Keskyni.

    • Jos et ala palvoa sitä mukia, niin miksipä et voisi. Jos koet juomisen Muumimukista itsellesi ongelmalliseksi, niin ehkä sitä kannattaa välttää.

    • joohannamukiainen

      Ei voi.
      Osta Tuksulta Tuksun itsensä öljyllä sivelemä muki, niin olet turvassa!!

    • VarmaTietoAmen

      Voi, jos se on sitä ennen vihkivedellä pesty ja huuhdeltu, ja siunattu ennen käyttöä. Ihan varma tieto, sillä soitin juuri Jumalalle ja kysyin asiaa.

    • usko-vs-synti

      Kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä.

    • Sen verran täytyy kyllä korjata aiempaa kommenttiani, että jos Raamattua ja sieltä Pavalia on uskominen niin muumimukista periaatteessa voi juoda,mutta ei välttämättä. Muumimukista juminen on minulle luvallista mutta ei välttämättä hyödyksi. Minulle muumimukista juominen voi olla ongelmatonta eikä muodostu synniksi, mutta jos omalla muumipappakaffemukillani houkuttelen hengessään heikomman hurjastelemaan samalla tavalla ja tämä siitä sitten sielullensa kipiän ottaa, olemmehan me molemmat syntiin hairahtuneet. Oikein siis teet jos juot muumimukista, mutta paremmin teet jos et juo.

    • KTS--

      Jestas! Presidentti Halonen lahjoitti Ruotsin pikkuprinsessalle muumimukin. Aiheutuuko tästä jotain kamalaa kun hän nousee valtaistuimelle joskus 2050?

      Mitä sannoo lössi? Mitä sannoo aina päätään aukova "usko.vainen". Mitä sannoo tarkan homotutkan omaava Pertsa? Mitä sannoo jopa juutalaisiakin saastaisina syntisinä pitävä Pasi Toivonen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe