Kolmas kerta suljetulla

suljetunhelvetti

Olen ollut aikaisemmin suljetulla v. 2015 ja v. 2016.

Ekan kerran 3-4 kk, tokan kerran 3 kk. Nyt viimeisellä kerralla olen jämähtänyt tänne liian pitkäksi aikaa eli olen nyt ollut täällä jo 5 kk putkeen. Alun perin oli arvioitu että pääsisin pois jo 2.6., viimeisin arvio vaihdettuani osastoa oli että vähintään joulukuuhun menee (jolloin täyteen tulisi jo 7 kk täällä).

Ottaa pattiin näin pitkä jakso. Muut potilaat eivät tilannetta helpota: yksi pyytää aina ostamaan kaupasta jotain, toinen lainaa aina kännykkää ja huonekaveri haluaa aina katsoa läppäriltäni omia tv-kanaviaan pyytää minua olemaan aina hänen tukenaan/auttamaan kun hänellä on huono olo (lähes joka ilta). Kun pääsisi jo kotiin ja siihen omaan yksityisyyteen...

Syy miksi nyt viimeisen kerran osastolle jouduin oli muutenkin hyvin vähäinen, eli olin lähettänyt vihaisen tekstiviestin. Aikaisemmille kerroille oli sentään ollut olemassa joku peruste (v.2015 voimakas vainoamisen pelko salaliittoteoriat ja v. 2016 satamassa pitkään paikallaan pyöriminen), ja silti kyseiset jaksot olivat olleet lyhyempiä.

22

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmentävää

Öö, sori kun utelen, mutta kuinka "vihainen tekstiviesti" voi olla peruste laitoshoidolle?? Uhkasitko tappaa jonkun? Ja kuka niitä viestejäsi lukee?

• 3g84646

Jos uhkaa tappaa jonkun, asia kuuluu poliisille. Sellaisestakaan syystä ei toista ihmistä saa vangita psykiatriseen laitokseen.

Ja ethän kutsu kontrolli- ja/tai rankaisutoimenpiteitä hoidoksi. Vastenmielinen vaikutelma tulee.

• suljetunhelvetti

En uhannut tappaa ketään, mutta haukuin erästä henkilöä aika voimakkain sanoin. Kyseinen viesti meni opettajalleni joka päätti että minun olisi hyvä puhua kuraattorin kanssa. Kuraattorin kanssa lyhyen aikaa keskusteltuani (tosin täysin eri aihepiireistä kuin siitä tekstarista, mm. hölötin olleeni rakastunut sekä tulevaisuuden muuttosuunnitelmistani, mitään vainoharhaista en sillä kertaa kylläkään höpissyt) tämä sitten järjesti minulle autokyydin suljetulle. Alussa kirjattiin että olin tullut sinne vapaaehtoisesti ja annettiin tuo arvio että pääsisin pois 2.6., mutta päätös muuttui pian pakkohoitopäätökseksi.

• 3g84646

Ap:lta kysyisin, olettaen, että kertomasi pitää paikkansa, onko sinusta hyväksyttävää, että sinun on aikaisemmin vangittu siksi, että olet kokenut olevasi vainottu tai kerroit, uskoit, luit, katsoit, kuuntelit tai keskustelit salaliittoteorioista, mihin ikinä termillä viittaatkaan tai, että olet viettänyt aikaasi satamassa. Ei kai?

Hämmästyn kerta toisensa jälkeen mitä ihmeellisemmistä syistä ihmiset ovat valmiita oikeuttamaan vangituksi tulemisen.

• Paranoiaton

Jos on vainoharhoja, homeopaattiset lääkkeet auttaa aika nopeasti, niitä täytyy kuitenkin ottaa yleensä yhdistelmänä, jota valitettavasti suomalaiset homeopaatit ei ymmärrä. Joitakin mainitakseni Ignatia, Mercury, Hyoscyamus, Stramonium, Belladonna, Lachesis... ja onhan niitä joitakin muitakin. 200 potenssi ainaskin pitää olla mieluummin 1 M. Niillä olen aina pärjännyt kun tulee vaihe jolloin paranoia iskee.

• ToimittajatOnPaskaa

Ja syypää oli ILTALEHTI!

• se on fakta et suomessa et joudu suljetulle ilman syytä! toki muutamia ihmisiä on voinut joutua mm oudon persoonan ja väärinkäsitysten takia..... tunnen hoitohenkilökuntaa mm mielisairaaloistakin, he ovat kaikki sanoneet et suomessa ajetaan terveydenhuolto alas ja vauhdilla ja avuntarvitsijoista vain jäävuoren huippu saa apua

• Trewq

Ei ole ihme, että psykiatrista apua eivät saa sitä tarvitsevat, kun poliisisaatossa kärrätään ei-mielisairaita suljetulle. On hyvä, että sellainen psykiatria ajetaan alas.

• sda

Jaa no mikä se syy sitten on, jonka takia pitää päästä pakkohuumattavaksi laitokseen? Itse valitin sydänoireistani päivystävälle lääkärille ja seuraavana yönä minua haettiin laitokseen. Epäilin, että sydänoireeni liittyvät psyykkiseen stressiini ja kerroin, että olin ollut joskus psykoosissa. No se oli kaksi viikkoa kestävä nöyryytys, jonka aikana tajusin, ettei näillä ihmisillä tosiaan ole resursseja hoitaa ihmisiä. Siis tarkoitan henkisiä, älyllisiä resursseja. Mikään määrä rahaa ei kompensoi tällaisia älyllisen ja henkisen kapasiteetin rajoitteita, joten on ehkä parempi, että niille ei liikoja rahaa jaella. Ihmiset, jotka ovat niin vähämielisiä, että hoitavat ahdistusta ja yksinäisyyttä voimakkailla sedatiiveilla ja vapaudenriistolla, eivät kuulu valtion virkoihin eikä heillä tulisi olla minkäänlaisa valtuuksia loukata ihmisten perusoikeuksia. Sitten kun nämä taantuneet, vähäjärkiset, häiriintyneet ihmiset kasvavat henkisesti aikuiseksi, heille voi ehkä suoda rajoitettua valtaa rajoittaa ihmisten itsemääräämisoikeutta. Mutta koska he ovat lapsen tasolle taantuneita pilleriporhoja, en missään nimessä toivoisi, että psykiatriaan kanavoitaisiin yhtään enempää resursseja, mieluummin vähemmän.

• PsykiatrinTraumatisoima

Kyllä olen joutunut suljetulle ilman pätevää syytä. Persoonani ei ole todettu olevan kummallinen eikä minulla ole todettu mielisairautta koskaan. Kaikki yhden narsistisen osaamattoman psykiatrioppilaan takia.

• ketään yksittäinen henkilö ei ole sua laittanu suljetulle, vaan siihen tarvii muistaakseni 2 muun lääkärin lausunto olla.... ja mielisairaalassa KAIKKI on omasta mielestään terveitä ja syyttä suotta siellä, se kuuluu oireen kuvaan....

Olet väärässä. Kyllä joutuivat kirjoittamaan M2 lausuntoon, että mielisairautta ei ole.

• hfhfh
        PsykiatrinTraumatisoima kirjoitti:

Olet väärässä. Kyllä joutuivat kirjoittamaan M2 lausuntoon, että mielisairautta ei ole.

Sait varmaan korvauksia kymppitonneja ja se oli suomen lehdistössä ykkösjuttu?

En saanut edes anteeksipyyntöä.
      En ole ottanut yhteyttä lehdistön. Pitäisiköhän? Olisikohan siitä apua muille uhreille? En varmaankaan ole ainut kaltoinkohdeltu.

• stigma

Ei, et ole todellakaan ainoa kaltoinkohdeltu. Esimerkiksi oma isäni kuoli psykiatrien mielivallan vuooksi.ja oma elämäni lasteni lisksi on mennyt todella vaikeaksi ja todella omakohtaisesti tiedän millaista on, kun "auttava" taho aiheuttaa traumoja ja ongelmia auttamisen sijaan. Paljon on tapauksia, jotka eivät milloinkaan nouse päivänvaloon yksinkertaisesti siksi, että valittaminen ja omista oikeuksistaan taistelu on tehty suomessa lähes mahdottomaksi ja yksin ei sitä urakkaa jaksa kukaan. Usein potilasasiamies on pelkkä vitsi, valitusreitit hyvin työläitä ja hitaita ja vastuuta edes selkeästi vääristä hoitopäätöksistä ei kanna kukaan. Koskee erityisesti valheellista ja virheellistä potilaskirjausta, joka saattaa aiheuttaa potilaan elämän tuhoutumisen. Tällainen on lain mukaan rangaistavaa,mutta todistustaakka on potilaalla ja leimatulla, ei leimakirveillä ja valehtelevalla terveydenhuollolla tai sosiaalityöllä. Ota yhteyttä lehdistöön tai asianajajaan, mutta vasta kun olet huolellisesti selvittänyt kaikki sinusta ikinä kirjoitetut potilasasiakirjat/tehdyt diagnoosit LÄÄKETIETEELLISINE FAKTAPERUSTEINEEN myös muun terveydenhuollon, kuin psykiatrian puolelta. Äläkä missään tapauksessa sitten lapsia edes haaveile saavasi, tai kohta sossu soittelee ovella kelloa poliisien kanssa- kerran leimattu aina leimattu. Kaikki te, jotka ette ole koskaan omia potilasasiakirjojanne tilanneet, tilatkaapa-saatatte yllättyä siitä,miten terveydenhuollon ja sosiaalitoimen järjestelmä toimii(tai siis ei toimi) hiukan toki henkilöstä riippuen. Vahingonkorvauksien saaminen on suomessa todella vaikeaa, koska korppi ei toisen silmää noki ja tietourkinta on "maan tapa".

• Onsesemmoistajoo

Olet varmaan ollut kymmenissä muissakin paikoissa elämäsi aikana. Suljettu osasto vain aiheutti purkauksen.

• Valitetavasti

Jouduin oleman 4 vuotta osastolla menetin asunon ja 9 vuotta hoitokodissa syy suttus päissä äidille viesti no äiti on ollut tuos sairalassa työissä noin 30 vuotta hänen mies kävi viestiä näytämässä lääkerille joka tunte ne pari muuta lääkäriä mitä tarvitse että joutu suljetulle netti polisi trolla kirjoitta että kenekän ei turhan tarvitse olla osastolla se on valitettavasti paska puhe.:(

• Hyvä.elämä

Jaa.
        Minä olen ollut suljettu jo 40v.
        Ei ystäviä, ei sukulaisia.
        Enkä kyllä kaipaa.
        On olo onnellinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      196
      1523
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1278
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1042
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      955
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      873
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      873
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      824
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    10. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42