Dragsvik-kohu. Helmikuussa 2012 Wallinista tehtiin kaksi kantelua oikeuskanslerille liittyen Uudenmaan prikaatin Dragsvikin varuskunnan säilyttämispäätökseen hänen ollessaan puolustusministeri ja prikaatin killan jäsen. Wallin kiisti Dragsvikin suosimisen kielipoliittisin perustein.
Stefan Vallin
8
128
Vastaukset
- Haans.seA
Stefan Wallin oli suuren rahan juoksupoika kuten porrrvarit yleensäkin ja hän teki sen, mitä suuri raha käski. Palkkioksi siitä hän sai mm. asunnon helsingin keskustasta lähes ilmaisekisi.
Ja varmasti myös muuta, mistä vaikenee jopa porrvari lehti SEISKAkin. - Kymmenen-kulkijan-juna
Sijainniltaan täysin tarpeettoman Dragsvikin varuskunnan säilyttämisen ohella voi hyvin kysyä myös sen turmarataosuuden liikennöinnistä. Kysehän on Hanko-Karjaa välisen 49 km mittaisen, sähöistämättömän radan henkilöliikenteestä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hangon_rata
Esimerkiksi v. 2013 tuolla rataosuudella oli noin 350 matkustajaa päivää kohden. Liikenne on todella pientä, ja täysin tappiollista, ja kustannuksista vastaa Liikenneministeriö. Oikeasti näin pienen henkilömäärän kuljettaisi paljon edullisemmin busseilla.
Koska ollaan kuitenkin RKP:n ja Stefan Wallinin ydinalueilla, ruotsinkielisen Hangon seuduilla, niin kustannuksista ei välitetä mitään. Turma-aamuna, parhaaseen töihinmenoaikaan tällaisessa DM-12 kiskobussissa oli kymmenen (10) matkustajaa.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/VR_Class_Dm12_4401_Rail_Bus.jpg
Kyseisen Hanko-Karjaa radan sähköistämiseksi on jo rahat varattuna Liikenneministeriössä, noin 49 miljoonaa euroa.
Aivan täysin hukkaan heitettyä rahaa tällainen. Saman liikennemäärän voisi tilata bussifirmoilta paljon edullisemmin.Mahtaakohan tavaraliikenne olla kyseisellä osuudella kuinka suurta? Hangossa taitaa olla kuitenkin jonkunlainen satamakin.
- Enttententt
Yli 20 junaa päivässä. Ei junaliikennettä voi poistaa. Valvonta pitsä olla parempaa ja nykyaikaista.
- RKP-politiikka
Kirkkonummen-Karjaan välillä on valmis sähköjunarata olemassa, ja matkustajamäärä on ainakin 10-kertainen tuohon Hangon rataan verrattuna. Kuitenkaan noilla asemilla tai väliasemilla eivät enää henkilöliikennejunat kulje, ei ole kuulemma kannattavaa eikä ole varaa.
http://www.viisykkonen.fi/uutiset/hsl-y-junan-tilalle-tulee-lisävuoroja-k-nummi-hki
Miten ihmeessä se henkilöjunaliikenne oikein kannatata Hankio-Karjaa rataosuudella?? No ei se kannatakaan, mutta Liikenneministeriön RKP-säkin suu on suurella tässä kohtaa, ja kaikki kustannukset katetaan sieltä.
- Htyuie
Rkp on perseestä.
- wallininmoka
Jos draqu olisi lakkautettu, kuten muistaakseni Puolustusvoimat ehdotti, niin nämä pojat olisi nyt elossa. RKP kielipoliittiset edut menivät taas järjen edelle.
- Huan
Sekä Dragsvikin varuskunta, että Karjaa-Hanko sähköjunaliikenne on vain rkp politiikkaa. Kumpaakaan ei tarvita. Varuskunta voidaan helposti muutaa muualle. Junaliikennettä tarvitaan tavaran kuljetukseen. Henkilöliikenne on turhaa. Se voitaisiin hoitaa busseilla, ainakin välillä Tammisaari- Hanko. Muutaman henkilön kuskaaminen junalla on aika tarpeetonta. Tosin voisi olla paikkakunnan intresseissä kehittää toimivaa sähköjunayhteyttä pääkaupunkiseudulle. Mutta sitähän ei sulkeutunut Raasepori halua. Eivät halua elvyttää paikkakuntaa ainkaan niin että seudulle muuttaisi lisää suomenkilisiä. Tärkeintä on säilyttää Ruotsinkielen asema keinolla millä hyvänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli349238"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn293750Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi742346Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1102179Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on181886Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait141548Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.291364- 711227
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen170969Millaisia odotuksia ensi vuodelle?
Itse odotan parempaa taloudellista tasapainoa ja sen aion myös saavuttaa, kun onhan se vain minusta kiinni.161879