BMW 530d

kokemuksia

tuollainen BMW 530d hieman kiinnostaa (siis edellinen malli, uusi mulle liian kallis).
Onko millaisia kokemuksia 98-01 ikäisistä koneista? Onko remppaa tulossa ennen 300tkm?

26

15634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallista

      vaihtaa turboja niin hanki 530d..turbo hajoo joka 100tkm päästä tai 80tkm päästä...elikkä jos ajatellaan 300tkm niin pikkuisen näppi 4kpl turboja...ja 2500 eukkoa kappale

      • mie vuan

        Kaikkea puppua sitä saa lukea. Lisäksi ne eivät maksa kun n.1000e. On tehtaan vaihtoturboja nimittäin.
        Jokaisesta turboautosta turbo hajoaa joskus. Tuo kilometrimäärä ei pidä paikkaansa. Tai saahan kaiken rikki jos haluaa....


      • paljon ajava

        turbon hajoamista. Vuosimalli on 2005. Mutta kukaan ei ole puhunut dieselpartikkelisuodattimen vaihdosta, joka tulee eteen, kun on ajettu n. 215 000 km. Partikkeli maksaa nimittäin merkkiliikkeessä 1600 e asennus. Pesetin sen puhtaaksi ja matka jatkuu aina tuonne 400 000 km asti samalla suodattimella.

        Kohdallani toinen bemari. Ensimmäisellä 525 td:llä ajoin kymmenen vuotta ja kilometrejä kertyi 500 000 km. Siinä hajosi mm. turbo, kun merkkiliike asensi kannentiivisteen väärinpäin (identtinen muoto). Tehoja oli otettu irti enemmän kuin oli järkevää ottaa (85 kW >115 kW).

        Merkkiliikkeet pumppaavat tyhmää asiakasta loputtomiin. Systeemi on sama kuin hammaslääkärissä- ensi kerralla tehdään se ja se- tilatkaa uusi aika. Ei kannata viedä merkkiliikkeeseen, löytyy niitä ammattitaitoisia korjaamoita muutoinkin ja edullisempaan hintaan. Enempää en viitsi kertoa aiheesta merkkiliike. Kokemuksia kyllä on :(

        Mutta autona bemari on mielestäni ok ja etenkin kun haluaa autoon ajo-ominaisuuksia. Ajan vuodessa 75000 km ja kyllä noilla kilometreillä näkee, onko auto hyvä vai huono. Kulutus on ollut noin 6,8 l/100km. Maantietä. Teho ei tule ilmaiseksi.


      • epsons
        paljon ajava kirjoitti:

        turbon hajoamista. Vuosimalli on 2005. Mutta kukaan ei ole puhunut dieselpartikkelisuodattimen vaihdosta, joka tulee eteen, kun on ajettu n. 215 000 km. Partikkeli maksaa nimittäin merkkiliikkeessä 1600 e asennus. Pesetin sen puhtaaksi ja matka jatkuu aina tuonne 400 000 km asti samalla suodattimella.

        Kohdallani toinen bemari. Ensimmäisellä 525 td:llä ajoin kymmenen vuotta ja kilometrejä kertyi 500 000 km. Siinä hajosi mm. turbo, kun merkkiliike asensi kannentiivisteen väärinpäin (identtinen muoto). Tehoja oli otettu irti enemmän kuin oli järkevää ottaa (85 kW >115 kW).

        Merkkiliikkeet pumppaavat tyhmää asiakasta loputtomiin. Systeemi on sama kuin hammaslääkärissä- ensi kerralla tehdään se ja se- tilatkaa uusi aika. Ei kannata viedä merkkiliikkeeseen, löytyy niitä ammattitaitoisia korjaamoita muutoinkin ja edullisempaan hintaan. Enempää en viitsi kertoa aiheesta merkkiliike. Kokemuksia kyllä on :(

        Mutta autona bemari on mielestäni ok ja etenkin kun haluaa autoon ajo-ominaisuuksia. Ajan vuodessa 75000 km ja kyllä noilla kilometreillä näkee, onko auto hyvä vai huono. Kulutus on ollut noin 6,8 l/100km. Maantietä. Teho ei tule ilmaiseksi.

        Moi.Osaisko joku sanoa minkälainen avausmekanismi on bmw 530d vm 2004 takapenkin keskeltä avautuvassa käsinojassa.On niin tiukasti kiinni, ettei avaudu manuaalisesti kuin repimälla ja hajoittamalla ja sitä en viitsisi tehdä.Auto on minulle uusi ja ajattelin jos joku keksisi jonkun kikan, mistä kannattaisi aloittaa vaikka purkaminen, jotta näkisi mikä jumittaa.


    • joo

      Osta jos on rahaa huoltaa... Myin omani pois ku alko ottaa kupoliin noi kaiken maailman temppuilut tai huoltohan kutsuu niitä juttuja ominaisuuksiksi... Jos kuitenkin päätät hankkia niin osta samalla kakkosauto niin ei tarvi olla jalkamiehenä. Nimimerkillä "kakkosautoa ei ollut".

      • mie tuas

        vaikuttaa sen verran essonbaarin jutulta, että faktaa tarvitaan. Kaverilla 200tkm ajettu 530d ei vikoja..... Outoa?


      • puhetta

        Siis autohan ei ole ollut uutenakaan persaukisten auto eikä se ole sitä käytettynäkään.

        Itselläni kyseinen auto ja ajettu 170 000, eikä mitään mainittavaa vielä.


      • Alex

        Moi !

        Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).

        Ja ajoa.

        Niin se pitää ollakkin.

        --


      • wakeman
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).

        Ja ajoa.

        Niin se pitää ollakkin.

        --

        Hain Saksasta BMW530DT:n vm2000 tammikuussa 2004. Oli ajettu 190.000. Nyt (1.4.07) mittarissa 380.000. Mukavaa ja edullista kyytiä. Autossa on kaikki varusteet paitsi aktiivijousitus ja ratin lämmitys. Iskunvaimennus on huono. Vaihdoin säädettävät Konit, ei paljoa parantunut. Rikki on mennyt lämppärin päätevastus. Vaihdettu on takakelkan kumit, jarrulevyt, starttimoottori ja tuulilasi. Aina Mobil 1 -öljy. Pistematriisinäytöstä on pisteitä pimeänä ja peruutustutkan silmät on vettyneet. Ajan 80.000 vuodessa. Halvempaa ja mukavampaa kyytiä kuin ennen MB 124 dieseleillä. Telkkaria on kiva kattella kun joutuu odottelemaan autossa ja mökillä kun Formulat menee. Navigaattoriin löysin koko Suomen kartan. Myyn keväällä ja hean toisen kun taas saan inva-alennuksen verosta. Haluaako joku ostaa? TV Ilkka 0400-345516


      • ajettu
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).

        Ja ajoa.

        Niin se pitää ollakkin.

        --

        Siis mitä kuluvia osia? Tuolla kilometrimäärällä minun ei tarvitse vaihtaa vaihtaa edes jarrupaloja (Ei kylläkään Bemari).


      • 530d-02
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).

        Ja ajoa.

        Niin se pitää ollakkin.

        --

        vielä on toiminut murheitta, min.kulutus6,3l


      • oikea lukema
        wakeman kirjoitti:

        Hain Saksasta BMW530DT:n vm2000 tammikuussa 2004. Oli ajettu 190.000. Nyt (1.4.07) mittarissa 380.000. Mukavaa ja edullista kyytiä. Autossa on kaikki varusteet paitsi aktiivijousitus ja ratin lämmitys. Iskunvaimennus on huono. Vaihdoin säädettävät Konit, ei paljoa parantunut. Rikki on mennyt lämppärin päätevastus. Vaihdettu on takakelkan kumit, jarrulevyt, starttimoottori ja tuulilasi. Aina Mobil 1 -öljy. Pistematriisinäytöstä on pisteitä pimeänä ja peruutustutkan silmät on vettyneet. Ajan 80.000 vuodessa. Halvempaa ja mukavampaa kyytiä kuin ennen MB 124 dieseleillä. Telkkaria on kiva kattella kun joutuu odottelemaan autossa ja mökillä kun Formulat menee. Navigaattoriin löysin koko Suomen kartan. Myyn keväällä ja hean toisen kun taas saan inva-alennuksen verosta. Haluaako joku ostaa? TV Ilkka 0400-345516

        ajat 80000 vuodessa niin mittarissa pitää nyt olla 670.000km
        eli tosissaan ajat vain 31.666km vuodessa
        autolla oli ajettu 190.000
        vuosi oli 04
        eli 04 31666
        05 31666
        06 31666
        07 31666
        08 31666
        09 31666
        yhteensä
        auton mittarissa nyt 379.996
        eli joku vuosi oot ajanut 4km enemmän


    • 525tds

      Omaa vikalistaa -98 525 tds puolen vuoden ajalta. Ajettu 160tkm.
      - Kansiremontti
      - Vesipumppu
      - Polttoainepumppu
      - Jarrutunnistin
      - Rekisterikilven valot
      - Iskunvaimentajat loppu
      - Turbon muoviputki halki
      - Perä vuotaa öljyä
      - Jarrulevyt kuluneet
      - Tietokoneen näytöstä pikselit himmeänä.

      Lisäksi tietokone on herjannut polttoainejärjestelmäviasta, jota ei kuitenkaan vikamuistiin jää. Eli tod.näk. vain virheellinen herja. Ja jälleen auto on korjaamolla, kun hehku ei toimi. Eli uutta vikaa tulee heti, kun vanha on korjattu.
      En usko, että 530D on sen kummempi.

      • nippe

        hämmästyttävä vika tuo jarrulevyjen kuluminen. Enkä ole ennen kuullut että rekisterikilven valot olisivat palaneet.


      • 525tds
        nippe kirjoitti:

        hämmästyttävä vika tuo jarrulevyjen kuluminen. Enkä ole ennen kuullut että rekisterikilven valot olisivat palaneet.

        Jarrulevyt kuluvat yleensä n. 300tkm kohdalla. Rekisterikilven valot eivät palaneet vaan ne irtosivat kiinnikkeistään. Että se siitä.


      • uytyrtyt
        525tds kirjoitti:

        Jarrulevyt kuluvat yleensä n. 300tkm kohdalla. Rekisterikilven valot eivät palaneet vaan ne irtosivat kiinnikkeistään. Että se siitä.

        teillähän on uskomattoman paksut jarrulevyt kun ne 300 tuhatta kestää. Jarruta vähän moottorilla nii vois ruveta jarrut kestämää...


    • Vonsaku

      Hyvin on 30tkm menny, vaikka lastutettu ja viritelty onki. Jotain pientä kummiskin:
      -Kytkin suli, oma vika tosin 40 1/4mile lähtöö jne.
      (tämä tosin on "tyyppivika" ainakin 525td ja tds, td omaa muuten pienemmän levyn)
      -Taka kallistuksenvakaajan koiran luut sököt.
      -Auto sivutuuli herkkä, johtunee lopussa olevista iskareista, tais jossain uuden auton testissä tosin mainita samasta aiheesta.

      Osat ei loppupeleistä mahdottoman hintaisia.

    • cxghj

      paskapuhe ei se todellakaan hajoo niin nopeasti

      • 530-525td

        Jos joku tarttee uuden turbon mul ois myynnissä 530d e39 malliin. Yhteensopiva 525 malleihin ajettu 180tkm, hinnasta voidaan sopia 0465731841!


      • bemarist

        mulla on ajettu 340tkm alkuperäsellä turbolla ja hyvin kulkee. kaikki saa ajamalla paskaksi.


    • Buimuri kuski

      mulla on 530d touring vm 1999 ja koko sinä aikana mitä auto on mulla ollu pari vuotta niin pelkkiä normaali huoltoja tehty, ostettaessa 150000km nyt 213000km
      ehdottomasti parhaita autoja mitä oon ajanu

    • turpokarpalo

      Mä oon aina koittanu ajottaa ton turbon vaihoin kesäks ku talvel on vähä vaikee ajaa ku ei oo luistonestoo. Talvel kelpaa vähempi teho. Tosiaan kesän aikana on aina lauennu..

    • jee jee

      toisista autoista hajoaa joku osa aiemmin ja toisissa kestää pitempään ei se johdu auton merkistä osatkin ovat yksilöitä kuten esim. turbot.

      itselläni 530d -02 ja ajanut itse 120tkm ja ei ole tarvinnut paljoa korjata kuin kulutus osia turbo alkuperäinen noin 340tkm ajettu.

    • Mattinee

      huuuh vanhoja on kirjotukset mutta tässä miettiny auton vaihtoa ja yks 530d vm. 2004 iskeyty silmää lähistöltä 354 000km mittarissa ja hintaa lähelle 9000e niin ajattelin kysästä kokeneemmilta että onko tuo loppuunlaskettu vehe vai onko vielä kilometrejä edessä? hinnan puolesta ainaki tuntus että ei pitäs olla mutta kilometrit ne aina mietityttää..

      • Ei ne kilometrit vaan se miten ne on ajettu.

        Hyvällä yksilöllä ajelet suhteellisen huolettomasti pari sataa lisää. Teinirassista hajoaa ainakin kaksi osaa ensimmäiseen vesilätäkköön osuessasi. Esim. turbo on noista aina silloin tällöin pamahtanut (edullinen osa muuten), yms.


    • Anonyymi

      Minulla on 700000 km ajettu BMW 530D edullista ajoa Sisätilan lämmitys puhallin piti vaihtaa, Iskun vaimentimet on vaihdettu, Xenon valot ei erikoisen hyvät. Kulutus on ollut n. 6 l/100 km

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6765
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4027
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2045
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe