tuollainen BMW 530d hieman kiinnostaa (siis edellinen malli, uusi mulle liian kallis).
Onko millaisia kokemuksia 98-01 ikäisistä koneista? Onko remppaa tulossa ennen 300tkm?
BMW 530d
26
15830
Vastaukset
- kallista
vaihtaa turboja niin hanki 530d..turbo hajoo joka 100tkm päästä tai 80tkm päästä...elikkä jos ajatellaan 300tkm niin pikkuisen näppi 4kpl turboja...ja 2500 eukkoa kappale
- mie vuan
Kaikkea puppua sitä saa lukea. Lisäksi ne eivät maksa kun n.1000e. On tehtaan vaihtoturboja nimittäin.
Jokaisesta turboautosta turbo hajoaa joskus. Tuo kilometrimäärä ei pidä paikkaansa. Tai saahan kaiken rikki jos haluaa.... - paljon ajava
turbon hajoamista. Vuosimalli on 2005. Mutta kukaan ei ole puhunut dieselpartikkelisuodattimen vaihdosta, joka tulee eteen, kun on ajettu n. 215 000 km. Partikkeli maksaa nimittäin merkkiliikkeessä 1600 e asennus. Pesetin sen puhtaaksi ja matka jatkuu aina tuonne 400 000 km asti samalla suodattimella.
Kohdallani toinen bemari. Ensimmäisellä 525 td:llä ajoin kymmenen vuotta ja kilometrejä kertyi 500 000 km. Siinä hajosi mm. turbo, kun merkkiliike asensi kannentiivisteen väärinpäin (identtinen muoto). Tehoja oli otettu irti enemmän kuin oli järkevää ottaa (85 kW >115 kW).
Merkkiliikkeet pumppaavat tyhmää asiakasta loputtomiin. Systeemi on sama kuin hammaslääkärissä- ensi kerralla tehdään se ja se- tilatkaa uusi aika. Ei kannata viedä merkkiliikkeeseen, löytyy niitä ammattitaitoisia korjaamoita muutoinkin ja edullisempaan hintaan. Enempää en viitsi kertoa aiheesta merkkiliike. Kokemuksia kyllä on :(
Mutta autona bemari on mielestäni ok ja etenkin kun haluaa autoon ajo-ominaisuuksia. Ajan vuodessa 75000 km ja kyllä noilla kilometreillä näkee, onko auto hyvä vai huono. Kulutus on ollut noin 6,8 l/100km. Maantietä. Teho ei tule ilmaiseksi. - epsons
paljon ajava kirjoitti:
turbon hajoamista. Vuosimalli on 2005. Mutta kukaan ei ole puhunut dieselpartikkelisuodattimen vaihdosta, joka tulee eteen, kun on ajettu n. 215 000 km. Partikkeli maksaa nimittäin merkkiliikkeessä 1600 e asennus. Pesetin sen puhtaaksi ja matka jatkuu aina tuonne 400 000 km asti samalla suodattimella.
Kohdallani toinen bemari. Ensimmäisellä 525 td:llä ajoin kymmenen vuotta ja kilometrejä kertyi 500 000 km. Siinä hajosi mm. turbo, kun merkkiliike asensi kannentiivisteen väärinpäin (identtinen muoto). Tehoja oli otettu irti enemmän kuin oli järkevää ottaa (85 kW >115 kW).
Merkkiliikkeet pumppaavat tyhmää asiakasta loputtomiin. Systeemi on sama kuin hammaslääkärissä- ensi kerralla tehdään se ja se- tilatkaa uusi aika. Ei kannata viedä merkkiliikkeeseen, löytyy niitä ammattitaitoisia korjaamoita muutoinkin ja edullisempaan hintaan. Enempää en viitsi kertoa aiheesta merkkiliike. Kokemuksia kyllä on :(
Mutta autona bemari on mielestäni ok ja etenkin kun haluaa autoon ajo-ominaisuuksia. Ajan vuodessa 75000 km ja kyllä noilla kilometreillä näkee, onko auto hyvä vai huono. Kulutus on ollut noin 6,8 l/100km. Maantietä. Teho ei tule ilmaiseksi.Moi.Osaisko joku sanoa minkälainen avausmekanismi on bmw 530d vm 2004 takapenkin keskeltä avautuvassa käsinojassa.On niin tiukasti kiinni, ettei avaudu manuaalisesti kuin repimälla ja hajoittamalla ja sitä en viitsisi tehdä.Auto on minulle uusi ja ajattelin jos joku keksisi jonkun kikan, mistä kannattaisi aloittaa vaikka purkaminen, jotta näkisi mikä jumittaa.
- joo
Osta jos on rahaa huoltaa... Myin omani pois ku alko ottaa kupoliin noi kaiken maailman temppuilut tai huoltohan kutsuu niitä juttuja ominaisuuksiksi... Jos kuitenkin päätät hankkia niin osta samalla kakkosauto niin ei tarvi olla jalkamiehenä. Nimimerkillä "kakkosautoa ei ollut".
- mie tuas
vaikuttaa sen verran essonbaarin jutulta, että faktaa tarvitaan. Kaverilla 200tkm ajettu 530d ei vikoja..... Outoa?
- puhetta
Siis autohan ei ole ollut uutenakaan persaukisten auto eikä se ole sitä käytettynäkään.
Itselläni kyseinen auto ja ajettu 170 000, eikä mitään mainittavaa vielä. - Alex
Moi !
Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).
Ja ajoa.
Niin se pitää ollakkin.
-- - wakeman
Alex kirjoitti:
Moi !
Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).
Ja ajoa.
Niin se pitää ollakkin.
--Hain Saksasta BMW530DT:n vm2000 tammikuussa 2004. Oli ajettu 190.000. Nyt (1.4.07) mittarissa 380.000. Mukavaa ja edullista kyytiä. Autossa on kaikki varusteet paitsi aktiivijousitus ja ratin lämmitys. Iskunvaimennus on huono. Vaihdoin säädettävät Konit, ei paljoa parantunut. Rikki on mennyt lämppärin päätevastus. Vaihdettu on takakelkan kumit, jarrulevyt, starttimoottori ja tuulilasi. Aina Mobil 1 -öljy. Pistematriisinäytöstä on pisteitä pimeänä ja peruutustutkan silmät on vettyneet. Ajan 80.000 vuodessa. Halvempaa ja mukavampaa kyytiä kuin ennen MB 124 dieseleillä. Telkkaria on kiva kattella kun joutuu odottelemaan autossa ja mökillä kun Formulat menee. Navigaattoriin löysin koko Suomen kartan. Myyn keväällä ja hean toisen kun taas saan inva-alennuksen verosta. Haluaako joku ostaa? TV Ilkka 0400-345516
- ajettu
Alex kirjoitti:
Moi !
Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).
Ja ajoa.
Niin se pitää ollakkin.
--Siis mitä kuluvia osia? Tuolla kilometrimäärällä minun ei tarvitse vaihtaa vaihtaa edes jarrupaloja (Ei kylläkään Bemari).
- 530d-02
Alex kirjoitti:
Moi !
Minulla vasta 103000km huoletonta ajoa. Huollot, kuluvia osia ja joku pikkujuttu (lämmityslaitteen pääte).
Ja ajoa.
Niin se pitää ollakkin.
--vielä on toiminut murheitta, min.kulutus6,3l
- oikea lukema
wakeman kirjoitti:
Hain Saksasta BMW530DT:n vm2000 tammikuussa 2004. Oli ajettu 190.000. Nyt (1.4.07) mittarissa 380.000. Mukavaa ja edullista kyytiä. Autossa on kaikki varusteet paitsi aktiivijousitus ja ratin lämmitys. Iskunvaimennus on huono. Vaihdoin säädettävät Konit, ei paljoa parantunut. Rikki on mennyt lämppärin päätevastus. Vaihdettu on takakelkan kumit, jarrulevyt, starttimoottori ja tuulilasi. Aina Mobil 1 -öljy. Pistematriisinäytöstä on pisteitä pimeänä ja peruutustutkan silmät on vettyneet. Ajan 80.000 vuodessa. Halvempaa ja mukavampaa kyytiä kuin ennen MB 124 dieseleillä. Telkkaria on kiva kattella kun joutuu odottelemaan autossa ja mökillä kun Formulat menee. Navigaattoriin löysin koko Suomen kartan. Myyn keväällä ja hean toisen kun taas saan inva-alennuksen verosta. Haluaako joku ostaa? TV Ilkka 0400-345516
ajat 80000 vuodessa niin mittarissa pitää nyt olla 670.000km
eli tosissaan ajat vain 31.666km vuodessa
autolla oli ajettu 190.000
vuosi oli 04
eli 04 31666
05 31666
06 31666
07 31666
08 31666
09 31666
yhteensä
auton mittarissa nyt 379.996
eli joku vuosi oot ajanut 4km enemmän
- 525tds
Omaa vikalistaa -98 525 tds puolen vuoden ajalta. Ajettu 160tkm.
- Kansiremontti
- Vesipumppu
- Polttoainepumppu
- Jarrutunnistin
- Rekisterikilven valot
- Iskunvaimentajat loppu
- Turbon muoviputki halki
- Perä vuotaa öljyä
- Jarrulevyt kuluneet
- Tietokoneen näytöstä pikselit himmeänä.
Lisäksi tietokone on herjannut polttoainejärjestelmäviasta, jota ei kuitenkaan vikamuistiin jää. Eli tod.näk. vain virheellinen herja. Ja jälleen auto on korjaamolla, kun hehku ei toimi. Eli uutta vikaa tulee heti, kun vanha on korjattu.
En usko, että 530D on sen kummempi.- nippe
hämmästyttävä vika tuo jarrulevyjen kuluminen. Enkä ole ennen kuullut että rekisterikilven valot olisivat palaneet.
- 525tds
nippe kirjoitti:
hämmästyttävä vika tuo jarrulevyjen kuluminen. Enkä ole ennen kuullut että rekisterikilven valot olisivat palaneet.
Jarrulevyt kuluvat yleensä n. 300tkm kohdalla. Rekisterikilven valot eivät palaneet vaan ne irtosivat kiinnikkeistään. Että se siitä.
- uytyrtyt
525tds kirjoitti:
Jarrulevyt kuluvat yleensä n. 300tkm kohdalla. Rekisterikilven valot eivät palaneet vaan ne irtosivat kiinnikkeistään. Että se siitä.
teillähän on uskomattoman paksut jarrulevyt kun ne 300 tuhatta kestää. Jarruta vähän moottorilla nii vois ruveta jarrut kestämää...
- Vonsaku
Hyvin on 30tkm menny, vaikka lastutettu ja viritelty onki. Jotain pientä kummiskin:
-Kytkin suli, oma vika tosin 40 1/4mile lähtöö jne.
(tämä tosin on "tyyppivika" ainakin 525td ja tds, td omaa muuten pienemmän levyn)
-Taka kallistuksenvakaajan koiran luut sököt.
-Auto sivutuuli herkkä, johtunee lopussa olevista iskareista, tais jossain uuden auton testissä tosin mainita samasta aiheesta.
Osat ei loppupeleistä mahdottoman hintaisia. - cxghj
paskapuhe ei se todellakaan hajoo niin nopeasti
- 530-525td
Jos joku tarttee uuden turbon mul ois myynnissä 530d e39 malliin. Yhteensopiva 525 malleihin ajettu 180tkm, hinnasta voidaan sopia 0465731841!
- bemarist
mulla on ajettu 340tkm alkuperäsellä turbolla ja hyvin kulkee. kaikki saa ajamalla paskaksi.
- Buimuri kuski
mulla on 530d touring vm 1999 ja koko sinä aikana mitä auto on mulla ollu pari vuotta niin pelkkiä normaali huoltoja tehty, ostettaessa 150000km nyt 213000km
ehdottomasti parhaita autoja mitä oon ajanu - turpokarpalo
Mä oon aina koittanu ajottaa ton turbon vaihoin kesäks ku talvel on vähä vaikee ajaa ku ei oo luistonestoo. Talvel kelpaa vähempi teho. Tosiaan kesän aikana on aina lauennu..
- jee jee
toisista autoista hajoaa joku osa aiemmin ja toisissa kestää pitempään ei se johdu auton merkistä osatkin ovat yksilöitä kuten esim. turbot.
itselläni 530d -02 ja ajanut itse 120tkm ja ei ole tarvinnut paljoa korjata kuin kulutus osia turbo alkuperäinen noin 340tkm ajettu. - Mattinee
huuuh vanhoja on kirjotukset mutta tässä miettiny auton vaihtoa ja yks 530d vm. 2004 iskeyty silmää lähistöltä 354 000km mittarissa ja hintaa lähelle 9000e niin ajattelin kysästä kokeneemmilta että onko tuo loppuunlaskettu vehe vai onko vielä kilometrejä edessä? hinnan puolesta ainaki tuntus että ei pitäs olla mutta kilometrit ne aina mietityttää..
Ei ne kilometrit vaan se miten ne on ajettu.
Hyvällä yksilöllä ajelet suhteellisen huolettomasti pari sataa lisää. Teinirassista hajoaa ainakin kaksi osaa ensimmäiseen vesilätäkköön osuessasi. Esim. turbo on noista aina silloin tällöin pamahtanut (edullinen osa muuten), yms.
- Anonyymi
Minulla on 700000 km ajettu BMW 530D edullista ajoa Sisätilan lämmitys puhallin piti vaihtaa, Iskun vaimentimet on vaihdettu, Xenon valot ei erikoisen hyvät. Kulutus on ollut n. 6 l/100 km
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885