israel-oli-ja-on-edelleen-israelin-Jumalan-unelma

tätä-ei-saanut-julkaist-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15054329/israel-oli-ja-on-edelleen-israelin-jumalan-unelma
4 Ms 24:15-> Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu. Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan:

Minä näen hänet,
en kuitenkaan nyt,
minä katselen häntä,
en kuitenkaan läheltä.
Tähti nousee Jaakobista,
ja valtikka kohoaa Israelista.
Se ruhjoo Mooabilta ohimot,
päälaen kaikilta Seetin pojilta.
Ja Edomista tulee alusmaa,
Seir joutuu vihollistensa omaksi;
mutta Israel tekee väkeviä tekoja.
Ja Jaakobista tulee valtias,
hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."

Ja kun hän näki Amalekin,
niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi:
"Kansakunnista ensimmäinen on Amalek,
mutta sen loppu on perikato."

Ja kun hän näki keeniläiset,
niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi:
"Järkkymätön on sinun asumuksesi,
ja kalliolle on pesäsi pantu.
Mutta sittenkin Kain hävitetään:
ei aikaakaan,
niin Assur vie sinut vangiksi."

Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi:
"Voi!
Kuka jää enää elämään,
kun Jumala tämän tekee!

7

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylistys-Jumalalle

      Aabrahamin palvelia kertoo tässä millainen Aabrahamin usko oli käytännössä: 1 Ms 24:20-> "Niin hän tyhjensi nopeasti astiansa kaukaloon ja riensi jälleen kaivolle ammentamaan vettä ja ammensi kaikille hänen kameleille.
      Ja mies katseli häntä ääneti saadakseen tietää, oliko Herra antanut hänen matkansa onnistua vai ei.

      Kun kamelit olivat juoneet, otti mies kultaisen nenärenkaan, joka painoi puolen sekeliä, ja hänen käsiinsä kaksi rannerengasta, jotka painoivat kymmenen kultasekeliä. Ja hän kysyi: "Kenenkä tytär olet? Sano minulle. Onko isäsi talossa tilaa yötä ollaksemme?"

      Hän vastasi hänelle: "Olen Betuelin, Naahorin ja Milkan pojan, tytär." Ja hän sanoi hänelle vielä: "Meillä on runsaasti olkia ja rehua; myöskin yösijaa on meillä antaa."

      Silloin mies kumartui maahan ja rukoili Herraa ja sanoi:
      "Kiitetty olkoon Herra,
      minun herrani Aabrahamin Jumala,
      joka ei ole ottanut pois armoansa
      ja totuuttaan minun herraltani.
      Herra on johdattanut minut tätä tietä Herrani veljen kotiin."

      • vähäntuntuisiettä

        Olisko mahdollista että iso pyörä vähän luistaisi?


    • sori-

      Tuhannen ja yhden yön tarinat on vetävämpiä kuin nämä jutut.

    • Santeri2223
    • Niin varmaankin kun jo puuhataan Maailmanhallitusta, imperiumeja uudelleen järjestellään ja aurinkokunnan planeetoista käydään kovaa kisaa.

      Tuo, että Israelin itäiset naapurit joutuvat Jehovan pesuvadin ja astinlaudan asemaan osoittaa vain, että JEHOVA ON USKOLLINEN EIKÄ HYLKÄÄ ISRAELIN PUOLUSTAMISTA. Jehova katsoo säälien Israelin puoleen ja tahtoo osoittaa oman nimensä voimaa ja uskollisuuttaan. Hän ei ole omiaan lopullisesti hylkäävä Jumala.

      Mielenkiintoisinta on tuo, että Jaakobista tulee VALTIAS. Merkitseekö se teismin ja Jumalan kaltaisen aseman tulemista ihmisen osaksi.

    • Herran-päivä-r-laaksossa

      1.Aikakirja:
      28:2 Ja kuningas Daavid nousi seisomaan ja sanoi: "Kuulkaa minua, veljeni ja kansani. Minä olin aikonut rakentaa huoneen Herran liitonarkin leposijaksi ja meidän Jumalamme jalkojen astinlaudaksi ja olin valmistautunut rakentamaan.
      Psalmit:
      110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni:
      "Istu minun oikealle puolelleni,
      kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi."
      Luukkaan evankeliumi:
      20:43 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
      Apostolien teot:
      2:35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
      Hebrealaiskirje:
      1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut:
      "Istu minun oikealle puolelleni,
      kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
      10:13 ja odottaa nyt vain,
      kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi

      Ketkä sitten ovat Hänen vihollisiaan, se ratkeaa vasta Ratkaisulaaksossa:
      Jooel: 3-> "Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon, minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet. Mitä on teillä sanomista minulle, teilläkin, Tyyro ja Siidon ja kaikki filistealaisten alueet? Tahdotteko te kostaa minulle, mitä minä olen tehnyt, vai itse tehdä minulle jotakin? Nopeasti, kiiruusti minä annan koston kohdata teidän päätänne siitä, mitä olette tehneet, te, jotka olette ottaneet minun hopeani ja kultani, vieneet minun ihanat kalleuteni temppeleihinne sekä myyneet Juudan ja Jerusalemin lapsia jaavanilaisille, poistaaksenne heidät kauas omalta maaltansa. Katso, minä herätän heidät liikkeelle siitä paikasta, johon te olette heidät myyneet, ja annan koston teostanne kohdata teidän päätänne:

      minä myyn teidän poikianne ja tyttäriänne Juudan poikien käsiin, ja he myyvät ne sabalaisille, kaukaiselle kansalle. Sillä Herra on puhunut. Julistakaa tämä pakanakansain seassa, alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit. Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: "Minä olen sankari." Käykää avuksi, tulkaa, kaikki kansakunnat joka taholta. He kokoontuvat sinne. Anna, Herra, sankariesi astua sinne alas.
      Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita. Lähettäkää sirppi, sillä sato on kypsynyt. Tulkaa polkemaan, sillä kuurna on täynnä ja kuurna-altaat pursuvat ylitse; sillä heidän pahuutensa on suuri.
      Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.

    • Halleluja-amen-

      Bileam joutui sanomaan, että Tähti Jeesus nousee Jaakobista = Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, (sillä tuosta meni vielä suunnilleen 2000 vuotta ennenkuin Jeesus syntyi kirjoitusten mukaisesti Betlehemissä. Ja Äitikin oli ennustettu olevan neitsyt synnyttäessä tuon tähden )
      minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, (siis yhdestä Israelin kantaisästä) ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta. Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja (Rom 11:25-> Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
      Sakarja 12:9-10 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
      Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet." Vasta tämän jälkeen Jeesus tulee hallitsemaan koko maapalloa ja maailmaa.

      Ja Isä meidän rukous konkretisoituu kirjaimellisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe