Evoluutiotutkimuksen nykytila

Aikaonnetonta

ihan naurattaa kun seuraa tämän hetken evoluutiotutkimusta.
Juuri kukaan ei enää välitä kaivella fossiileja sillä kun tutkimusmenetelmät ovat nykyään niin edistyneitä että vanhoista nk. apinaihmisfossiileista on saatu selvitetyksi etteivät ne kerro todellisuudessa yhtään mitään nykyihmisen evoluutiosta ja kun luonnostakaan ei ole evoluutiota voitu havainnoida eikä kukaan oikein jaksa enää vääntää tyhjästä mielikuvitustarinoita muka jolloin kauan sitten tapahtuneista evoluutiotapuksista niin onkin sitten siirrytty mikrobimaailmaan puolelle ja sieltä koittetaan nyt sitten vurostaan etsiä evoluution merkkejä.
Bakteeresista ja hiivoista saamme lukea tämän tästä ihan hauskoja höpöhöpöjä,, heheh.

28

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missäpä sinä pösilö sitä olisit seurannut.

    • HouseMD

      Kuule jyri, onko ikinä mieleesi joulahtanut että Vartiotorni ei ole tiedelehti?

    • käkäkäkäkäkäkäXD

      Evoluutioteoria täsmentyy jatkuvasti. Sehän sinua höpösetää vituttaakin. Se on väistämätöntä, että se tulee muuttuumaan evoluutiofaktaksi. Se, että ko. teoria on vielä aukkoinen, ei muuta sitä faktaa, että evoluutioteoria on tiedetyistä faktoista syntynyt. Katsos, höpösetä, kun nykyaikana tieto kehittyy jatkuvasti, eikä missää vaiheessa tieteen edetessä ole törmätty uskomukseen, joka debunkkaisi tieteen. Vastoin päin, tiede on tuhonnut uskomuksia helposti. Ei siis ihme, että uskontoa sanotaan nimenomaan uskonnoksi, eikä "tiedännöksi". Myönnä nyt vaan, että olet joutunut alentumaan vihaan ja pilkkaan, koska toimivat argumentit loppui jo "sata" vuotta sitten.

      • Niinmuuttuumaailma

        Juu juu, heheeh, siis evoluutioteoria "tulee muutttumaan evoluutiofaktaksi", heheh.
        Kiva että tunnustit sen ettei meillä ole vielä evoluutiofaktaa.

        Minähän rakastan tiedettä, se on krean paras kaveri sillä tämän tästä se tarkentaa evoluutiouskomuksia pötypuheiksi.
        Kaikki tiedelehdet hehkuttavat tänään sitä että ihmisen evoluution varhaisvaiheista ei tiedetä yhtään mitään!!!

        Kuis siinä näin pääsi tapahtumaan, eheheh?

        Kohta se menee niinpäin että evouskovaiset alkavat kritisoida tiedettä. Itse asiassa tälläkin palstalla on tuo murros näkyvissä. Sinäkin moitit tieteen viimeisiä sanomisia.
        Gro Magnon on osoittautunut vammaiseksi ihmiseksi jota elätettiin vankina luolassa. Se ei ollut apinaihminen. Tosi surullista evouskovaisen kannalta katsoen vai mitä? Mutta siitä otuksesta lähtivät liikkeelle ne luola-apina-ihmimistarustot joita viljeltiin laajalti muutamia vuosikymmeniä sitten jopa tiedesivuustoilla. Evohomopropagandasivustoilla tietenkin vielä ihan viime vuosiin saakka. Heheh.


      • HölmönMölinää
        Niinmuuttuumaailma kirjoitti:

        Juu juu, heheeh, siis evoluutioteoria "tulee muutttumaan evoluutiofaktaksi", heheh.
        Kiva että tunnustit sen ettei meillä ole vielä evoluutiofaktaa.

        Minähän rakastan tiedettä, se on krean paras kaveri sillä tämän tästä se tarkentaa evoluutiouskomuksia pötypuheiksi.
        Kaikki tiedelehdet hehkuttavat tänään sitä että ihmisen evoluution varhaisvaiheista ei tiedetä yhtään mitään!!!

        Kuis siinä näin pääsi tapahtumaan, eheheh?

        Kohta se menee niinpäin että evouskovaiset alkavat kritisoida tiedettä. Itse asiassa tälläkin palstalla on tuo murros näkyvissä. Sinäkin moitit tieteen viimeisiä sanomisia.
        Gro Magnon on osoittautunut vammaiseksi ihmiseksi jota elätettiin vankina luolassa. Se ei ollut apinaihminen. Tosi surullista evouskovaisen kannalta katsoen vai mitä? Mutta siitä otuksesta lähtivät liikkeelle ne luola-apina-ihmimistarustot joita viljeltiin laajalti muutamia vuosikymmeniä sitten jopa tiedesivuustoilla. Evohomopropagandasivustoilla tietenkin vielä ihan viime vuosiin saakka. Heheh.

        "Gro Magnon on osoittautunut vammaiseksi ihmiseksi jota elätettiin vankina luolassa."

        Gro Magnon on eurooppalainen nykyihminen, joka poikkesi meistä hyvin vähän jos ollenkaan. Ovatko nykyihmiset vammaisen näköisiä. Ei älä nyt katso peiliin. Tarkoitan ihmisiä yleensä.
        Heidelbergensisin ja Gro Magnonin välimuodot poikkesivat ja niitäkin on löydetty kymmenistä eri yksilöistä.

        Taas tuli uusi hirvinauta vai suolaisen meren kultakalako se oli. Vitun tyhmä väite joka tapauksesa. Valehtelet saatanan huonosti, mutta minkäs teet kun JT pöljäkkeellä ei ole kuin kansakoulusivistys ja sekin dementian pahasti kalvamaa.


    • "Bakteeresista ja hiivoista saamme lukea tämän tästä ihan hauskoja höpöhöpöjä,, heheh."

      Varmaan noista hiivoista kirjoitteletkin vauva.fi ja vastaaville palstoille.

      • Hiivasolumoniälykäs

        Juuri noin. Evot ovat uskomuksissaan ja herkkäuskoisuudessaan ihan lasten tasoisia.

        Sinäkin uskot johonkin evouskomukseen, eikös vain? Kerrohan että ,mikä se on niin tarkastellaan tieeteen valossa että mistä siiinä oikeasti on kysymys!
        --Ai et nyt kuitenkaan viitsi, hehehe. ! Mistä arvasin että et saa sellaista aikaiseksi? Heeheh.


    • jljljlkjkllkjkl

      Millä eväillä sinäkin Jyri mitään tutkimusta seuraat. Tieteen Kuvalehden kuvatekstien lukeminen ei ole vielä tieteellisen tutkimuksen seuraamista.

      • kkkkksssss

        Hah hah, eiköhän Tieteen Kuvalehti ole suunnattu nimenomaan herkkäuskoevokeille, hehe.
        Vitsin lehti ihan täynnä UFOja ja apinaihmisiä, hehehe.


      • TurhaanElettyElämä
        kkkkksssss kirjoitti:

        Hah hah, eiköhän Tieteen Kuvalehti ole suunnattu nimenomaan herkkäuskoevokeille, hehe.
        Vitsin lehti ihan täynnä UFOja ja apinaihmisiä, hehehe.

        Ei. Se on suunnattu varhaisnuorisolle ja ainoa "tiedelehti" johon sinä olet vedonnut. Siitäkin luet vain kuvatekstit, kun ne jutut ovat dementikolle aivan liian vaikeita ymmärtää.
        Olet uskonnolla pääsi käristänyt JT pelle, joka purat maailmantuskaasi usnonnolle menetetyn elämäsi takia. Nyt kun dementia vaivaa, on jo myöhäistä. Kaik o mänt, niinkuin Rokan Antti sanoi.
        Vanhoilla päivilläsi joudut vielä näkemään, miten JT:t joutuvat myymään viimeisetkin kiinteistönsä selvitäkseen USA:n ja Australian pedofiliaoikeudenkäynneistä tulevista korvausvaateista. Mutta sinun kohdallasi herääminen on jo myöhäistä. Elämäsi on jo tuhlattu.


    • päivystävä.ilkimys

      "Hulluilla on halvat huvit." - Vanha sanonta.

    • Fiksu.Kreationisti1

      Evoluutiotutkimua ei kuulu palstan aihepiiriin. Tällä palstalla käsitellään tieteellistä creationismia eikä evoluution kaltaisia uskontoja ja myyttejä.

      Ilmoitettu poistoon.

    • tosiaankin

      Mikä siinä evoluutiossa naurattaa?

      Miksi evoluutiolla pitää olla alku? Evoluutio oli jo niin pitkällä ensimmäisellä kerralla, että se hyppäsi sen vaiheen yli.
      Sama tapahtui kun kalat ryömivät maalle. Eiväthän he itse tietenkään sitä tehneet vaan niiden tuntemattomat serkut. Itse kalat pysyivät kaloina.
      Sama kun kaloista tuli sammakoita. Ne hyppäsivät pitkillä jaloillaan sen siirtymisvaiheen yli, siksi ei ole välimuotoja.
      Sammakot olivat melkein kuin dinosauruksia, kaula vain kasvoi kun ne pyydystivät hyönteisiä. Koska hyonteiset ovat ravitsevia, niin dinot kasvoivat valtavan suuriksi, jahdattuaan kiinni miljoona hyönteistä päivittäin.
      Koska hyönteisillä oli siivet, niin jotkut geenit menivät sauruksien sukusoluihin kun ne hyppivät kiveltä toiselle, ja vips, niistä tuli lintuja.
      Jotkut kylläkin väsyivät hyppimiseen, joten ne rupesivat harrastamaan juoksua ja kehittyivät erilaisiksi nisäkkäiksi ilman nisiä. Ne ruokkivat poikasiaan keinomaidolla ja hyönteisillä.

      Joku nisäkäs kiipesi puuhun ja viisastui niin paljon näkemästään, että aivot kasvoivat valtavasti joillakin yksilöillä. Koska nämä yksilöt osasivat hoitaa ehkäisyn, niin osa jäi apina-asteelle kun ei saanut lapsilleen näitä älykkyysgeenejä, vaikka niillä rakastelu oli ilman esteitä.
      Se että tämä on totta näkyy siinä että monille ei vieläkään älykkyys sano mitään: Heillä on vain apinan geenit, ja pyrkivät gorillojen kanssa samaan ryhmään.

      Miksi me valitamme välimuotojen puutetta? Emmehän ole muuta kuin apinoita. Eivät muutkaan apinat ole niin nuukia sukupuunsa suhteen: ovathan he antaneet esi-isiensä kallot ihmisen sukupuuhun. Yhdennäköisyys on ilmeinen.

      Evoluutio on vakava asia! Uskokaa siihen,hyvät ihmiset!

      • EiEdesVitsi

        Osoittaa älyllistä vajaamittaisuutta rakennella tuollaisia olkiukkoja.
        Evoluutio rulettaa ja kaltaisesi kreationistit ovat merkityksetöntä marginaalia.


      • tosiaankin

        Eikö evoluutio olekaan tapahtunut ? Osoittaa älytöntä vajaamittaisuutta rakennella sellaisia teorioita joita ei pysty todistamaan muulla kuin marginalisoimalla vastapuolta.
        Tietenkin uskon evoluutioon. Onhan se tapahtunut kahdella tavalla samanaikaisesti, joten meillä on kaksi sukupuuta: yksi muodollisen samankaltaisuuden perusteella, toinen ihan erilainen geneettisten yhtäläisyyksien perusteella.


      • tosiaankin kirjoitti:

        Eikö evoluutio olekaan tapahtunut ? Osoittaa älytöntä vajaamittaisuutta rakennella sellaisia teorioita joita ei pysty todistamaan muulla kuin marginalisoimalla vastapuolta.
        Tietenkin uskon evoluutioon. Onhan se tapahtunut kahdella tavalla samanaikaisesti, joten meillä on kaksi sukupuuta: yksi muodollisen samankaltaisuuden perusteella, toinen ihan erilainen geneettisten yhtäläisyyksien perusteella.

        "Osoittaa älytöntä vajaamittaisuutta rakennella sellaisia teorioita joita ei pysty todistamaan muulla kuin marginalisoimalla vastapuolta."
        Evoluutiosta on valtava määrä todisteita ja silti kreationistit jankuttavat, ettei mitään todisteita ole. Biologiassa ei olisi järkeä ilman evoluutiota.

        Ei ole kahta sukupuuta.
        Fenotyyppien pohjalta tehty taksonomia on lähes kaikissa tapauksissa saanut molekyylibiologiasta vain vahvistusta. Joidenkin yksinkertaisten eliöiden, kuten sienien kohdalla on havaittu, että vaikka fenotyyppi on yhdenmukainen geneettinen eroavaisuus osoittaa ne joskus kahdeksi eri lajiksi.


      • tosiaankin

        Phylogenetic tree, siis geneettinen sukupuu muistuttaa hyvin vähän aikaisempia ulkonäön perusteella tehtyjä puita.

        Itseasiassa juurta ei ole olemassakaan, vain oksia. Runkokin puuttuu, se on vain piirretty.

        Mutta se ei estä uskomastaa että sellainen puu olisi olemassa. Sehän on saattanut kuolla jo aikoja sitten ja mädäntyä.


    • Vastatodistelua
      • Ala-arvoinenYritys

        Olipahan taas yksisilmäinen näkemys. Tuolla pohjatiedolla ei kannattaisi omalla naamallaan kirjoittaa julkiselle foorumille. Nolo juttu.


      • tosiaankin

        Ymmärrän että käytät nimimerkkiä. Minäkin käytän nimimerkkiä koska puolustan evoluutiota.


    • Fiksu.Kreationisti1

      Evoluutio ja muut uskonnot eivät kuulu palstan aihepiiriin.

      Ilmoitettu poistoon.

      • Tosiaankin

        Tietysti täytyy poistaa kaikki sellaiset keskustelut jotka eivät tue evoluutiota. Vapaa keskustelu on vapaa vastaväitteistä.


      • JyriOnPelle
        Tosiaankin kirjoitti:

        Tietysti täytyy poistaa kaikki sellaiset keskustelut jotka eivät tue evoluutiota. Vapaa keskustelu on vapaa vastaväitteistä.

        Ainakin tämä aloitus on pelkkää Jyrin trollaamista.
        Fossiileita kaivellaan enemmän kuin koskaan. Esimerkiksi Kiinasta on löytynyt erfiuttäin hyviä alueita, joilta tehdään jatkuvasti uusia löytöjä.
        Jyrin väite, ettei fossiileista voi päätellä ihmisen kehitystä, on sekin pelkkää trollausta. Nyt kun sisarlajiemme genomikin on onnistuttu lukemaan, tiedämme paljon entistä enemmän lajimme kehityksestä.

        Jyri on valehteleva dementikko. Muuhun hänellä ei ole rahkeita.


      • tosiaankin

        Totta! Toisin paikoin on satoja miljoonia fossiileja (fossile graveyard). On vain ajan kysymys milloin löytyy joku fossiili joka todistaa evoluution.
        Apinan ja ihmisen genom on varsin samanlaista toisin paikoin, Kun geenit pannaan samaan järjestykseen, niin yhtäläisyys on ilmeinen. Valitettavasti apinoilla on 48 kromosomia, ihmisellä 46, joten pelkästään se tekee vertailun vaikeaksi. Ilman että puututaan kromosomien sisältöön, niiden lukumäärä ei täsmää edes 96 prosentin tarkkuudella.
        Perunan, luumun, ja apinan geenien lukumäärä täsmää 100% tarkkuudella, mikä kertoo yhteisestä esi-isästä.


      • tosiaankin kirjoitti:

        Totta! Toisin paikoin on satoja miljoonia fossiileja (fossile graveyard). On vain ajan kysymys milloin löytyy joku fossiili joka todistaa evoluution.
        Apinan ja ihmisen genom on varsin samanlaista toisin paikoin, Kun geenit pannaan samaan järjestykseen, niin yhtäläisyys on ilmeinen. Valitettavasti apinoilla on 48 kromosomia, ihmisellä 46, joten pelkästään se tekee vertailun vaikeaksi. Ilman että puututaan kromosomien sisältöön, niiden lukumäärä ei täsmää edes 96 prosentin tarkkuudella.
        Perunan, luumun, ja apinan geenien lukumäärä täsmää 100% tarkkuudella, mikä kertoo yhteisestä esi-isästä.

        Kromosomien määrän ero johtuu siitä, että ihmisellä on kaksi kromosomia yhdistynyt.

        Perunan luumun ja apinan geenien lukumäärä ei varmasti täsmää 100% tarkkuudella.


      • tosiaankin

        Niin, tietenkin piti olla kromosomien lukumäärä, joka on 48.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe