Maanpäällinen helvetti lääkkeiden takia

Gregor-

Minulle määrättiin useita psyykenlääkkeitä vuosia mukaanlukien rauhoittavat antipsykoottien kanssa päällekkäin ja ne tuhosivat elämäni täysin. En pysty nukkumaan luonnollisesti ilman nukahtamislääkemurua, en saa erektiota enää, pääni tuntuu olevan kuin jotain sumeaa hattaraa. Kuin lääkkeet olisi tuhonneet kaikki ihmisyyden kauniit kokemukset ja poltteen haluta tehdä mitään. Käyn välillä ylikierroksilla väsymyksestä, mutta en pääse uneen kuin hetkeksi, mutta kehoni säpsäyttää minut jatkuvasti hereille, kuin hermostoni olisi jotenkin yliaktiivinen, kun lopetin sitä turruttavat lääkkeet. Nukahdan pieniksi sykäyksiksi yön aikana, mutta uni ei ole riittävää. Olen kroonisessa univajeessa lopetettuani pillerit ja kärsin pääkivuista univajeen seurauksena. Kärsin kiduttavista pääkivuista ja erilaisista oudoista terveysongelmista lääkkeiden seurauksena. Olen kokenut akatisian eli tuskallisen levottomuustilan lääkkeiden seurauksena, joka onneksi meni ohi. Eipä tullut mieleenkään koskaan, että lääkkeitä verämällä voi saavuttaa tuollaisen tuskaisuuden tilan. Jos ei olisi mennyt, olisin varmaan päättänyt päiväni. Yritän selvitä lääkkeiden seurauksista minussa, mutta tuntuu välillä, etten selviä. Jos elämäni ei ala helpottaa edes jonkin verran vuoden päästä lopettamisesta, en näe mitään syytä enää jatkaa. Silloin tiedän, että aivovaurio on pysyvä. Lääkäri väittää, että nämä oireeni ovat ahdistusta tai masennusta, mutta se ei pidä paikkaansa. Lääkkeet ovat kyllä aiheuttaneet minulle ahdistusta ja synkkyyttä ja anhedoniaa millaista en koskaan ennen lääkkeitä kokenut. Aion lopettaa nukahtamislääkkeenkin. Sillä olen saanut pariksi tunniksi filmin poikki että jotenkin olen edes jaksanut taistella taas yhdem päivän. Jos en nuku sen jälkeen, en sitten nuku. Haluan että aivoni saavat palautua kaikista lääkkeistä, millä sotkin välittäjäaineita päässäni.

Sanon vaan vinkiksi että ei kannata pilata lääkkeillä elämäänsä. Jos huono tuuri käy, niin käy kuin minulle. En minäkään alussa kokenut mitään haittaa lääkkeistä. Oma elämäni ei koskaan ollut näin kamalaa, miksi alunperin menin psykiatrille. Jokainen hetki on täyttä kidutusta nykyään. Eikä edes kiinnosta, vaikka kukaan lääkäri ei hyväksy sen johtuvan lääkkeistä. He elävät valheessa.

13

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkkeitä

Itse olen syönyt 40 v aamuin, illoin aivoihin vaikuttavia lääkkeitä. Empä nyt sanois et lääkkeet olisivat elämääni pilanneet paremminkin mahdollistaneet elämän.

• werawrda

Netistä löytyy paljon kokemuksia miten ssri-lääkkeet ja muut psyykkisiin sairauksiin määrätyt pillerit ovat pilanneet elämän. Aivovaurio ei välttämättä ole pysyvä, mutta voi mennä paljon aikaa ennen kuin palautuu... Ihan tuttuja oireita luettelit. Itsekkin olen ollut täysin sekaisin kokeiltuani yhtä ja toista lääkettä. Ssri-lääkkeet ja antipsykootit sekoittavat välittäjäaineiden toiminnan täysin ja lopetettuasi lääkkeet, ihminen voi kokea pahempaa ahdistusta ja masennusta kuin koskaan aiemmin elämässä. Moni masentunut on ollut lääkekuurin jälkeen pahemmassa jamassa kuin ennen lääkkeitä, tästä näppärät lääkärit päättelevät, että masennus on uusiutunut, johon tarvitaan "ylläpito hoitoa" eli lääkkeiden loputonta popsimista ja rahaa virtaa lääkeyhtiöille.

• Kaipiel

"Moni masentunut on ollut lääkekuurin jälkeen pahemmassa jamassa kuin ennen lääkkeitä"

Tämä on asia, josta lääkärit eivät hiiskukaan. Eivätkä siitä että sekä antipsykootit, rauhoittavat, että masennuslääkkeet ja niiden pitkäaikainen käyttö voi olla uhka käyttäjänsä hyvinvoinnille ja syy tilan suoranaiselle pahenemiselle. Hiljaa on Suomen psykiatrikunta tästä. Olo/toimintakyky ei välttämättä pitkässä käytössä ole parempi lääkkeillä verrattuna lääkitsemättömiin monien tutkimusten mukaan, mutta vieroitus se vasta " lystin " käynnistääkin, kun alkaa lopettelemaan lääkityksen johon keho, aivot kemiallisesti ja mieli vuosia mukautunut. Se altistaa käyttäjän vakavalle oireilulle.

Kun alkaa käyttämään masennuslääkkeitä, saa parantua kahdesti. Sekä masennuksesta että lääkkeistä. Pahimmassa tapauksessa masennuksesta, lääkkeistä ja entistä pahemmasta masennuksesta ja oireista, mitä lääkkeet aiheuttaa. Uusi stressi siitä että tulee seksuaalinen impotenssi vaikkapa. Ketäpä tuommoinen ei hieman ahdistaisi?

• valitettavaa

Minulla täysin samat oireet. Tunteet, motivaatio, uni, nälkä, seksihalut ja kyky. Elämä mennyttä. Meitä on niin paljon, että on noustava rajuun vastarintaan. Psykiatria on alkeellista, totuuden kieltävää, rikollista. Perkeleet tuhoavat ihmisten elämän.
      Lääkkeet ovat myrkkyä. Edes psykoosipotilaille ei saa niitä antaa.
      Haluan saada syylliset kärsimään, vaikka tietysti vielä enemmän parantua.

• valitettavaa

Sekin toistuu joka tapauksessa, että nämä perkeleet eivät edes pidä vaurioita mahdollisina, vaan sanovat kaiken johtuvan masennuksesta. Jumalauta, sama kertomus kaikilla meillä uhreiksi joutuneilla.

• Jos_lohduttaa

Et ole ainoa.

• valitettavaa

Onko kenelläkään edistymistä / paranemista?

• Hammasta_purren

Juuri tuli 3 vuotta essitalopraamin lopetuksesta. Vieroitusoireita tulee edelleen, enkä ole oma itseni vieläkään. Parannusta on tapahtunut hiljalleen, ja eniten se näkyy parantuneena unen laatuna ja kestona. Edelleen tulee masennuskausia, ahdistusta ja epämääräisiä oloja, mutta sitä osaa käsitellä vähän paremmin kuin vielä vuosi sitten, tai sitten se on lievempää. Stressin tunne on ilman syytä päällä 24/7, enkä koe tunteita oikein millään tasolla oikein. Odottelen ja parantelen itseäni kunnes tulee 5 vuotta täyteen ilman mömmöjä. Jos tämä kurja tila silloin vielä on päällä, harkitsen vakavasti palaamista lääkitykseen. Taitaa olla pääkoppa niin pillereillä pilattu ettei enää palaa samaksi kuin ennen lääkesekoiluja.

• psykiatritonhulujaite

joo,läääkärit ne kusettaa ihmisiä ja laittaa ne syömään lääkkeitä.onneks suomessa on potilaan itsemääräämisoikeus!!
      mä sanoin mun hoitajille etten tartte lääkkeitä ja niitten mielestä stressiin pitäs muka syödä neurolepteja.........kuka nyt normi stressiin käyttää leponexia,täh?

• Jouduin sivusta seuramaan kuinka erään ihmisen elämä tuhottiin lääkityksellä sillä hän eli miehen kanssa joka kehui kellokallen ominaisuudessa osaavansa aivopestä. Sain käsiini kirjallisuutta joka tuki sitä tapaa jolla tätä henkilöä kohdeltiin . Jokatapauksessa tälläkin alalla on tiede kehittynyt . Ennen ei tiedetty mitään esim. Narsistin tavasta toimia, eikä erityisherkistä ihmisistä jotka reagoivat paljon voimakkaammin ihmissuhteissa oleviin häiriötekijöihin.

• Hiphei

Antroposofiset lääkkeet ei aiheuta haittavaikutuksia. Kannattaa kokeilla.

• tsepäätät

Kerro lääkärille ja jätä pois. Ihminen on luonnostaan luonnollinen ja melko terve.
      Lääkkeet ovat kemiallinen sotku joka sotkee elimistöä.
      Mieti, että mitä oikeasti tarvitset ja mitä oikeasti haluat. Jätä loput pois.

• narrative

Mehiläisen kuntoutusjohtajana 14 vuotta toiminut psykologi Aku Kopakkala irtisanottiin seuraavana päivänä kun hän oli kertonut MOT-ohjelmassa, että puoluettomien tutkimusten mukaan psyykenlääkkeiden pitkäaikaiskäytöstä on useimmille enemmän haittaa kuin hyötyä. Kopakkalan haastattelu Ylen Dosentti-ohjelmassa:

https://www.youtube.com/watch?v=UYNqCCqUzow

Video, jossa nuori amerikkalaisnainen Laura Delano kertoo kuinka hän 14 vuoden "potilasuran" jälkeen vapautui diagnooseista ja pitkäaikaisesta psyykenlääkityksestä:

https://www.youtube.com/watch?v=R0dQSdoTrmY

Tutkimustietoa ja vertaistukea, mm. :
      Hollantilaistutkimus: psykoosilääkityksen lopettaminen tai merkittävä vähentäminen yhteydessä parempaan pitkän aikavälin lopputulokseen psykoosihoidossa:

https://madinfinland.org/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      41
      2799
    2. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2767
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2578
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      1641
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    9. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      724
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      97
      667
    Aihe