Merkkaatko kankaalle langoilla mitään enää?

sepelkyyhkyt

Onko vanhanmaailman juttuja pelkästään?

Voiko muuten villalangoilla merkata pellavakankaalle?

10

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasketaanko hiestynyt Villa-Sukka mukaan?
      Jos lasketaan, niin kyllä minä sukkani värjään.
      Kirjavastikin.

H.

• Eipä ole paljon käsitöitä enää tullut tehtyä.
      Nuorempana tein esim. kanavatöitä, sitten tein sohvatyynyn päällisiä sellaisella neulalla, säkkikankaalle, johon tuli maitoliima taa. Äiti teki ruusuryijyn ja punahilkka ja susi ryijyn samalla tekniikalla, siinä minäkin pikkutyttönä välillä niitä pistelin.
      Samoin, kun äite kutoi mattoa kangaspuilla, kyllä siinä mukana piti lointa välillä lyödä.
      Tuossa se on seinälläni se susi ja punahilkka.

• kutonut

Eikös loimi mennyt poikki lyödessä? Minä lyön mattoa kutoessani kudetta loimeen kangaspuissa.

• kutonut kirjoitti:

Eikös loimi mennyt poikki lyödessä? Minä lyön mattoa kutoessani kudetta loimeen kangaspuissa.

Rupesi ihan naurattamaan oma kirjoitukseni, kun sen sanoit, hullusti kirjoitin.

• Risripisto

Kirjailulangan pesulämpötilan tulisi olla sama kuin kankaan, eli ei villaa pellavalle.

• hmpff

Kävi mullakin mielessä, että ne kaksi ei ainakaan ei sovi, villa kutistuu pesussa eikä sitä pellavaa enää saa millään sileäksi. Sä osasit sellaisen säännön kirjoittaa, jonka mun pitää muistaa kertoa tyttärelle. Sama asia, mutta järkevämmin esitetty.

• Nuorena jo kymmenvuotiaana olin innostunut merkkaamisesta. Minulla on vieläkin vanhoja liinoja, pidän niitä pöydillä silloin tällöin.
      Aikaisemmin ompelin kaikki vaatteeni itse, jos näin mieleiseni vaatteen jossakin tein samanlaisen mittojen mukaan itselleni.
      En enää paljon ompele, korjailen vaatteita ja joskus innostun ompelemaan tyynyliinoja ja pussilakanoita, siten saa mieleisiään.

• nimmii

Kirjon kastemekkoon lastenlasten nimet. Nyt on tekemättä kaksi vuotta sitten kastettu, painaa mieltä. Käsityöliikkeestä sain neuvoa uudesta tekniikasta, ei tarvita kalkkeeripaperia enää.

• Saga.Kabinetti

Uimakoululaiselle tein nopeasti kuivuvan pyyhkeen vohvelikankaasta. Siihen kirjailin hänen nimensä. Ei juurikaan tule kirjailtua vaikka se oli kouluaikana mieluisinta käsityötunneilla.

• eiihanvielä60

Löytyyhän noita valmiita nimikointinauhoja ja pyyhkeitä nimikoituna.
      Kuten pesuohjemerkintöjä itse tehtyihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 520
      7777
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      232
      2692
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2591
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1950
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1788
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      5
      1612
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1188
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1165
    Aihe