vaimoni on väkivaltainen

evakkomies

Mistä saa apua, kun vaimo lyö ja paiskii tavaroita. Nukkuminen on vaikeaa, kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu. Omasta mielestään vaimo on ihan normaali. On saanut näitä kohtauksia jo lapsena ja raivon tullessa ei ole minkäänlaista harkintakykyä. Väkivalta on pidäkkeetöntä eikä hän piittaa seurauksista. Kylässä ei käy enää kukaan, eivät uskalla. Perheväkivallasta puhuttaessa se aina mielletään miehen tekemäksi. Uskooko kukaan, että miehenkin voi hakata ja raiskata?

92

6445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lipotyrrt

      Täällä puhutaan koko ajan jännämiehistä näyttää niitä jännänaisiakin olevan. Miksi menit hänen kanssa naimisiin?

    • rakkausparantaa

      Hae ulkopuolista apua. On vahvuutta kun uskaltaa hakea apua! Kirkon perheasiain neuvottelukeskus on sellainen paikka jossa on perheväkivaltaan erikoistuneita työntekijöitä. Siellä keskustelu on ilmaista. On toki muitakin paikkoja esimerkiksi kriisikeskukset. Ei ole ollenkaan häpeä hakea apua vaikka on mies. Vaimosikin tarvitsee apua, mutta jos hän ei lähde hakemaan apua, on häntä vaikea sinne saada!

      • eiparanna

        Jos yhteiselämä on väkivaltaa ja pelkoa, kannattaako asua yhdessä? Saat rakastaa vaikka kuinka eikä muuksi muutu. Kämppä muualta ja kaveri mukaan hakemaan tavaroitasi. Vaimolle huikkaat että kiitti, mulle riitti. palataan asiaan kun olet hoitanut itsesi kuntoon.

        Tai sitten tyydyt kohtaloosi ja kärsit.


      • vaimovaihtoon

        Hyvin kirjoitettu. Vain tyhmä ihminen jää elämään väkivaltaisen ihmisen kanssa. Rakkautta kannattaa tarjota sellaiselle ihmiselle joka sen ansaitsee. Moni luulee että parempaa ei ole tarjolla, kyllä on!


      • Anonyymi

        Kirkko oli kyllä kaiken pahan juuri ainakin meillä. Vaimo veti turpaan lasta ja minua ja pappi kävi panemassa vaimoa.

        Avioerosta se kaikki lähtee ja kirkon voisi kyllä pitää kaukana normaalien ihmisten arjesta.


      • Anonyymi
        vaimovaihtoon kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu. Vain tyhmä ihminen jää elämään väkivaltaisen ihmisen kanssa. Rakkautta kannattaa tarjota sellaiselle ihmiselle joka sen ansaitsee. Moni luulee että parempaa ei ole tarjolla, kyllä on!

        Tyhmä uhri väkivaltaisissa suhteissa on kulunut lausahdus, joka syyllistää uhria kohtalonsa ansainneena.


    • Hei.

      Olen ihan samaa kuin sinä ja nimierkki, rakkausparantaa. Tilanteeseen tarvitaan apua ja mahdollisimman pian, kun se on jatkunutkin jo kauan. Totta on, että jotkut naisetkin ovat väkivaltaisia vaikka siitä vähemmän puhutaan. Jos vaimosi ei lähde avun piiriin, pyydä häntä mukaasi, mene itse. Kerro, että menet. Sano, ettei noin voi enää jatkua. Toki hän tietää itsekin, että tilanne ei ole oikein.

      On olemassa esimerkiksi Lyömätön linja, josta saa monenlaista apua, sinne voi soittaa, sinä tai vaimosi. Sen lisäksi on Väestöliiton Marian akatemia, johon vaimosi voi soittaa. Ja seurakunnan perheneuvonta toki myös. Kun saat itsellesi apua ja tukea sekä neuvoja kuinka toimia, oma olosi helpottuu. Mutta ilman muuta vaimosi olisi saatava tuen piiriin, ei noin voi elää. Huolehdi itsestäsi nyt kuitenkin ensin.

      Voimia,
      Pirkko-pappi

      • typerätneuvotkirkolta

        Mies on väkivallan vaarassa ja Pirkko neuvoo hakemaan vaimolle apua. Hohhoijaa. Ensimmäisenä lähde pois yhteisestä kodista ja hakeudu turvaan.


      • Kokemustaonsamasta

        Neuvot kirkolat aivan asiallisia! Mutta: kyllä kannattaisi lähteä, ja lähteä ilmoittamatta. On olemassa vaara, että saatat päästä teräaseen kovertamaksi tai muuta vastaavaa, jos vaimosi sille päälle sattuu, jos ennakkoon toitotat että päivänä x sitten lähdet.


      • "otta on, että jotkut naisetkin ovat väkivaltaisia vaikka siitä vähemmän puhutaan. "

        Suomessa molemmat sukupuolet ovat melkolailla yhtä väkivaltaisia.
        Tyylissä on eroja, mutta määrässä aika vähän.


      • typerätneuvotkirkolta kirjoitti:

        Mies on väkivallan vaarassa ja Pirkko neuvoo hakemaan vaimolle apua. Hohhoijaa. Ensimmäisenä lähde pois yhteisestä kodista ja hakeudu turvaan.

        "Mies on väkivallan vaarassa ja Pirkko neuvoo hakemaan vaimolle apua."

        Pienehkö ero Pirkko-papin sössötyksessä verrattuna tuohon rikosuhripäivystyksen viestiin :-)


      • Pappi Pirkko PERKELE olispa toisin päin kyllä olis heti apua kirkolta.


      • Anonyymi

        Pirkko-pappi voisi vaikkapa kadota täältä.

        Kirkko ainakin meillä näytti todellisen puolensa, kun vaimo hakkasi lasta ja minua ja pappi kävi panemassa ex-vaimoani.

        Hyi helvetti.


    • Tahvo53

      Jep, tuollaista nähty aikoinaan. Pistin väkivaltaisen mielenterveys ongelmaksen naisen pihalle ja otin vastuun lapsista yksin. Elämä tasoittui ja lapset olivat tasapainoisempia. Toinen osapuoli ei myöntänyt ongelmaa eikä siten suostunut hake apua ongelmiinsa. Elämäni paras päätös sekä lapsille että itselle.

      • tyhmyydenhuippu

        Oikein tehty lapsina ajatellen. Monessa suhteessa vanhemmat ovat niin itsekkäitä etteivät lähde suhteesta pois koska pelkäävät olla ilman väkivaltaista hullua. Lapset kärsivät. Myös jatkuva vanhempien riitely on vahingollista lapsille ilman fyysistä väkivaltaa, älkää olko itsekkäitä vaan erotkaa. Monet vielä sössöttävät että "lasten takia ovat yhdessä" höpö höpö itseään ajattelevat koska pelkäävät olla itsensä kanssa. Mieluiten ottavat turpaan.


      • Tahvo53, Miten onnistuit? Kun ex-naisesi ei myöntänyt ongelmiaansa, miten onnistuit pistämään hänet pihalle (jos teillä oli yhteisti omistettu/vuokrattu asunto) ja miten onnistuit saamaan lastesi yksinhuoltajuuden? Onnittelen hyvästä päätöksestä ja onnistumisesta.

        Naiset voivat muuttaa pois ja viedä lapset mukanaan väkivaltaisesta suhteesta ja sosiaalitädit tukee heitä, mutta jos mies tekisi saman, niin johan häntä syytettäisiin lasten kaappauksesta ja se vaikeuttaisi hänen mahdollisuutta saada huoltajuutta yksin itselleen.


    • Jalat_alle_

      Mene Terveyskeskukseen lääkärille ja pyydä ajanvaraus perheneuvolaan. Olen jo aikaihminen, mutta äitini käyttäytyi samalla tapaa. Koko lapsuutta leimsi äidin väkivaltainen käyttäytyminen ja se, miten se eristi koko perheen. Siinä menee toisen vanhemman terveys ja elinikä jää lyhyeksi. Usko huviksesi. Ny jo aikuisena ihmettelen, miksi isäni ei eronnut äidistäni, koska äitini käytös sairastutti koko perheen. Aika oli erilainen ja Suomen historia on aiheuttanut sukupolvien pituisen henkistä sairautta kansalleen. Ei sitä erottu niin vain. Ja toinen puoliso ehkä jo omassa lapsuudenkodissaan on tottunut sietämään kaltoinkohtelua. Ja jatkaa roolissa omassa parisuhteessaan.

      Sinua ja perhettäsi (tai tulevia lapsianne) EI auta selittelyt, mistä puolisosi käytös johtuu. Hän voi hakea apua, tai olla hakematta silloinkin, kun eroatte /vähintään otat asumuseron. On hyvin mahdollista, että hän ei hae apua ja jatkaa käytöstään vanhuuteen asti, ja sinun kanssasi niin kauan, kunnes sairastumalla ja kuolemalla pääset pois. Hän ottaa toisen kaverin, ja sama peli jatkuu tämän kanssa.

      On mahdollista, että sinulla on omassa lapsuuden taustassasi kotonasi ollut samantyyppistä väkivaltaista (voi olla henkistä tai fyysistä tai sekä että)käyttäytymistä. On epätodennäköistä, että sietäisit sitä yhtään, jos itse et olisi jollakin tapaa tottunut siihen.

      Selittelemättä enempää, kaikkein tervein teko sinulle on, että lähdet ensiksi asumuseroon ja esität että menette perheneuvolaan. Käytte neuvolassa ja asutte erillänne. Voi olla, että vaimosi ei hae apua itselleen tai ei ole sitoutunut muuttumaan/tai on oikeasti luonnehäiriöinen eikä tule koskaan muuttumaan. Asumuserossa voit asua raukallisessa kodissa ja miettiä jatkoa.

      HYVÄÄ TUOLLAISESTA elämästä ei koskaan seuraa. Oikeastihan sinun pitäisi juosta pois ja nopeasti! Ei ole tervettä "rakkautta" olla ihmisen kanssa, joka harjoittaa henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Lähde äkkiä pois, ja voit surutta rakastaa häntä oman kotisi turvasta, minne hänen väkivaltaisuutensa SINUA kohtaan ei ulotu.

      • Anonyymi

        Ei välttämättä hyvä idea mennä väkivaltaisen tai narsistin kanssa perheneuvolaan.

        Eroa. Lähde. No contact.


    • lainmukaan

      Väkivalta on rikos. Tietenkin rikosilmoitus on ensin tehtävä. Vahingoista dokumentit. Jos vaimosi raivokohtauksia ei koskaan syytetä, pääsee hän kuin rakki veräjästä hakkaamaan seuraavaa, joka sitten alkaa "hoitamaan potilasta" vaikka kyseessä on puhdas tappelija jonka paikka on lähinnä putkassa. Nainen voi tappaa siinä kuin mieskin. Vahingossa tai tahallaan.

    • Hei evakkomies!
      Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan apua tilanteeseesi. Ikävä kuulla, että vaimosi on väkivaltainen sinua kohtaan. Väkivallan kokeminen vaikuttaa aina monilla tavoin uhriin ja voi herättää erilaisia tunteita ja ajatuksia, kuten häpeää ja syyllisyyttä. Nämä tunteet voivat vaikeuttaa väkivallasta puhumista ja avun hakemista. Väkivalta harvoin loppuu itsestään vaan pahenee ajan kuluessa. On tärkeää, että et jää asian kanssa yksin vaan saat apua ja tukea. Kuvailemasi väkivallan perusteella on syytä olla yhteydessä poliisiin.

      Vastuu väkivallasta on aina tekijällä ja perheessä tapahtuva väkivalta on haavoittavaa, joka koskettaa kaikkia perheenjäseniä. Voit saada tukea ja neuvoa Rikosuhripäivystyksen lähimmältä palvelupisteeltä. Palvelupisteiden yhteystiedot löydät täältä https://www.riku.fi/fi/yhteystiedot/. Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta myös Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    • puikaaasianne

      asialla on aina 2.jos ois yksipuolista olisitte jo erillänne.jotain tai joku asia on selvittämättä,mut eihän se oikeuta räiskimiseen,mut on persoona kysymys opittumalli.pariterapia on apu,mut ei pelastus ennenku asiat on puitu välillänne.

    • Oppeliini1

      Laske tuo väkivaltainen peto menemään!
      Sinulla EI EI EI EI !!! ole mitään lakia vaatimassa tulla kohdelluksi noin kaamealla tavalla.

      Älä edes yritä puhua rakkaudesta välillänne. Sitä yksinkertaisesti EI ole. On vain kammottavaa sairasta riehumista ja toisen sekä henkistä että fyysistä pahoinpitelyä.

      Vain, olehyvä, ole hyvä poistu kauas ja jos on lapsia, osallistut huolellisesti ja harkiten suurinpaan rikollisuuteen sallimalla heidä kokea kertomaasi.
      Ymmärrätkö, siis todella tajuatko, miten suuri osasyyllinen sinä olet salliessasi tuon kaiken jatkuvan?!

      • RandomWalker

        Näin juuri on asian laita näissä jutuissa! Eroon vaan ja äkkiä eikä kannata uskoa narsistien ja psykopaattien muka miellyttämisiä ja valheita. Eikä auta tosiaan mitkään lait ja rangaistukset.


    • nytteneiymmärrä

      mikä on se joka pitää sinua yhdessä tämän ihmisen kanssa?

      • lumipaketti

        Väkivallalla voi helposti manipuloida ja kontrolloida uhrin kuulemaan että hän ei voi lähteä suhteesta pois. Monella uhrilla on PTSD tietämättään ja tuntee olevansa liian lamaantunut lähtemään. Moni alkaa pitämään tilannetta normaalina kuten aloittaja mainitsi. Suosittelen terapiaa uhrille koska väkivalta jättää aina jäljet.


      • Anonyymi
        lumipaketti kirjoitti:

        Väkivallalla voi helposti manipuloida ja kontrolloida uhrin kuulemaan että hän ei voi lähteä suhteesta pois. Monella uhrilla on PTSD tietämättään ja tuntee olevansa liian lamaantunut lähtemään. Moni alkaa pitämään tilannetta normaalina kuten aloittaja mainitsi. Suosittelen terapiaa uhrille koska väkivalta jättää aina jäljet.

        Eroa. Lähde. Pyydä naista poistumaan. No contact.

        Elämäsi paranee.


    • Protietäjä

      Aloittajan pitis vaan nyt hieman miehistyä ja heittää se raivopää-akka lumihankeen jäähylle aina, kun tämä saa kohtauksen. Tuollaiset tapaukset ymmärtää parhaiten omaa kieltään, turha tuollaisia on yrittää terapioida millään kiltillä puheella.

    • kaltoin_kohdeltu

      Avovaimoni sai nuorempana kunnon hepuleita ja aina yleensä alkoholilla osuutta asiaan mutta joskun raivosi selvänäkin. Oli ensimmäinen nainen joka on lyönyt mua nyrkeillä ja potkaisutkin muutaman kerran, muuten sitten sanallista solvaamista ja haukkumista. Joskus lensi muutama tavarakin, yleensä lasi ja joku vastaava. On kumma että aina puhutaan että mies kohtelee naista kaltoin joko fyysisesti tai henkisesti kyllähän niitä naisiakin on jotka pahoinpitelee miestänsä ja kun naiseen ei voi oikein koskea mun mielestä niin pakko ottaa vastaan mitä tulee. Kerran tai pari olen ottanut kiinni ranteista ja hellästi painanut seinää vasten sitten vasta on rauhoittunut. Mistään naisen raiskatuksi tulemisesta en tiedä mutta avovaimo on ollut josjus vähän ronski otteinen ja taas sitä alkoholia veressä. Jos meinaa veitikka lähteä irti tai vesi jo tulvahtaa silmiin niin hellästä ei voi puhua. Mikä ikävintä koskaan ei tullut anteeksi pyyntöä jälkeenpäin mahtoiko aina muistaakkaan mitä on tehnyt.

    • toimittavaripeästi

      - sukuruntattuja paskaämmiä , äkkiä kierrätykseen

    • jghtyu

      Vedä pataan niin tietää miltä tuntuu äläkä lässytä väkivaltaan vastataan tuplasti enempi samaan tapaan.

    • LauLai49

      Minullakin oli väkivaltainen muija. Kestin sitä 30 vuotta, mutta kun nuorin lapsemme lähti omaan asuntoon, niin lähin samalla ovenavauksella. Ei muutu väkivaltainen nainen jos ei mieskään, turha toivoa. Tästä on nyt 9 vuotta.

    • SilläOnADHD

      Se kuulostaa ihan samanlaiselta, kun lapsuudessa yks entisistä lapsuuden kavereistani. Yks kaveri, jonka kanssa asuimme lapsena naapurissa, oli jo lapsena todettu ADHD. Tämä ADHD-kaveri usein sai yllättäviä raivokohtauksia lapsesta asti. Kun monta kertaa sanoin etten rupee olee enää tekemisissä, koska en tykkää niistä turhista jutuista raivoomisista, niin sitten yh´t äkkii tämä kaveri pyytelikin anteeksi ja monta kertaa lupasi muuttaa tapansa. Ne olivat ihan tyhjiä lupauksia. Oli tämä kaveri välillä mukava, mutta, kun sai turhii raivokohtauksia, niin multa tuli jopa monesti vertakin nenästä. Viimeinen pisara oli mulle, kun olin noin 15 vuotias, kun tän kaverin kanssa oltiin ulkona, niin tämä kaveri yht´äkkii kysyi "Mitä sä syöt tänään kotona?" Vastasin "Broilerii riisillä". Kaveri sanoi "Saanko mäkin sitä?" Aluks otin huumorilla ja sanoin "Saat jämät". Sitten tämä ADHD-kaveri rupes raivoo ja sanoi "Tää ei oo mitään leikkiä! Sä oot saanut meillä vaikka mitä herkkua ja nyt mä vaadin että mennää teille, mut toivotetaan punaisella matolla tervetulleeksi ja teillä tarjotaan mulle niin paljon ruokaa kun mä haluan!". Taas multa tuli verta nenästä, kun rupes tämä kaveri hakkaa. Usein just silloin kun tämä kaveri huomasi mun nenäverenvuodon, niin silloin pyyteli anteeksi, mutta tälläkertaa jatkoi edelleen raivoomista, eikä välittänyt nenäverenvuodosta. Vaikka huomautin että kyllä sille on meillä tarjottu ruokaa ihan yhtäpaljon, kun oon saanut niillä, niin ADHD-kaveri vaan raivos ettei oo saanut meillä riittävästi tarjottavaa koskaan. Se oli sitten mulle viimeinen pisara ja pistin välit lopullisesti poikki. Sitten tämä ADHD-kaveri vaan soitteli että se ruokavaatimus oli vaan leikkiä. Kyllä mulle oli nenäverenvuodosta leikki kaukana. ADHD-kaveri edelleen lupasi ettei tee sitä toiste, mutta mulle se oli viimeinen pisara ja en suostunut enää tapailemaan tätä ADHD-kaveria, kun ei kukaan muu silloisista kavereista ollut fyysisesti väkivaltainen. Aikuis-iässä olin todella helpottunut että pistin välit poikki ADHD-kaveriin, koska mun äiti on ollut ADHD-kaverin äidin kanssa väleissä mun ja ADHD-kaverin välirikosta huolimatta ja äidin kautta sain tietää ADHD-kaverista aikuis iällä ettei se oo mihinkään muuttunut. ADHD-kaveri oli jossain vaiheessa kahden kaverin kanssa ryyppäämässä ja yksi näistä kavereista löytyi myöhemmin kuolleena lammesta ja vammojen perusteella siihen oli käytetty väkivaltaa. Koskaan ei selvinnyt, kuka sen tappoi ja kuulemma kuolleen kaverin monet kaverit vahvasti epäili ADHD-kaveria tappamisesta. 5vuotta sitten tämä ADHD-kaveri oli huumeongelmainen, asunnoton ja rahaton ja teki itsarin. Näin ei sais sanoa, mutta sen verran pahat kokemukset oli mulla siitä ADHD-kaverista etten mä sen kuolemaa oo yhtään surrut, mutta ADHD-kaverin äitiä mua vaan on säälittänyt, kun joutui kestämään ainoan lapsensa alkoholi ja huumeongelmia ja monia muitakin ongelmia. Keskustelun aloittaja, sinuna jättäisin vaimosi välittömästi, jos haluat pysyä terveenä ja ainakin hengissä.

      • RandomWalker

        Mahtaakohan adhd:hen liittyä toi toisiin käsiksi käyminen? Kyseinen henkilö voi kyllä saada verbaalisia raivokohtauksia tai paiskoa omia tavaroitaan. Adhd-diagnoosi on niin helppo tehdä ties kuinka monelle. Psykopatiaan tuo minusta enemmän viittaa, ja nämähän osaavat tarvittaessa olla petollisen miellyttäviä.


      • SilläOnADHD
        RandomWalker kirjoitti:

        Mahtaakohan adhd:hen liittyä toi toisiin käsiksi käyminen? Kyseinen henkilö voi kyllä saada verbaalisia raivokohtauksia tai paiskoa omia tavaroitaan. Adhd-diagnoosi on niin helppo tehdä ties kuinka monelle. Psykopatiaan tuo minusta enemmän viittaa, ja nämähän osaavat tarvittaessa olla petollisen miellyttäviä.

        Kyllä se mahtaa liittyä, sillä tällä kyseisellä kaverilla oli ADHD ja se kävi ihan lapsesta asti käsiks keneen hyvänsä suuttui syystä tai ilman syytä. Muistan myös lapsena, kun tämä ADHD-kaveri hakkasi myös kissaansa ja kissa itki kun sitä sattu. Tämä ADHD-kaveri ei osannut hillitä itseään, kun se oli jostain ärsyyntynyt. Se joutui jopa mielialalääkkeitä syömään ja aikuisena se käytti alkoholia ja huumeitakin lääkityksestä huolimatta.


      • RandomWalker

        Siis tarkoitin sitä, että kyseessä olisi kaksi eri sairautta tai luonteenpiirrettä eli adhd ja psykopatia yhtäaikaa.
        Käsitykseni mukaan, ja luin eilen myös netistä tästä, adhd:lle ei olisi ominaisista selkeä väkivalta muita kohtaan. Psykiatrian eräs suuria ongelmia on se, että kaikki oireet pyritään liian herkästi liittämään potilaalla jo olevaan sairauteen ja sellaisistakin tehdään sairauksia puoliväkisin, jotka eivät sitä ole.


      • SilläOnADHD
        RandomWalker kirjoitti:

        Siis tarkoitin sitä, että kyseessä olisi kaksi eri sairautta tai luonteenpiirrettä eli adhd ja psykopatia yhtäaikaa.
        Käsitykseni mukaan, ja luin eilen myös netistä tästä, adhd:lle ei olisi ominaisista selkeä väkivalta muita kohtaan. Psykiatrian eräs suuria ongelmia on se, että kaikki oireet pyritään liian herkästi liittämään potilaalla jo olevaan sairauteen ja sellaisistakin tehdään sairauksia puoliväkisin, jotka eivät sitä ole.

        No se ADHD-kaveri oli ihan lapsesta asti fyysisesti väkivaltainen ja se ei osannut yhtään hillitä itseään. Muistan myös pienenä, kun se oikein voimalla veti mua hiuksista välillä kiusaamalla ja välillä suuttuneena jostain. ADHD-kaverilla oli myös keskittymis vaikeuksia, kun se lapsena pelas Lentopallojoukkueessa ja potkut tuli, kun ei osannut pysyä omalla paikallaan. Just tän aloittajan kertomuksen perusteella vaimonsa kuulostaa ihan samanlaiselta, kun se ADHD-kaveri, kun sekin silloin sanoi että "painimiset ja tappelut" on "ihan normaalia" kavereiden kesken. Kun silloin aikanaan huomautin sille että yksi toinen silloinen kaveri, jonka kanssa myös kaveerasin lapsena ei koskaan ole samanlainen riehuja ja ei yhtään fyysisesti väkivaltainen, kun ADHD-kaveri. ADHD-kaveri vastas siihen "No mee sit pussaa sen persettä". Kun lähin taas kävelee ja sanoin että mulle riitti, niin taas kerran samana iltana soitteli ja pyyteli anteeksi ja niinkuin aina ennenkin edelleen lupas ettei käy fyysisesti kiinni. Olen ollut todellakin helpottunut että pistin välit poikki noin 15vuotiaana, kun jo silloin tulin ajatelleeksi että on varmaan jo miljoona kertaa luvannut parantaa käytöstä, mutta ei se vaan toiminut ja monta kertaa multa tuli ADHD-kaverin takia verta nenästä ja kerran mulla oli silmä mustana. Jopa siitä mustastakin silmästäkin kiusas sanomalla "Neekerin silmä", josta taas kerran soitteli ja pyyteli anteeksi samana iltana, kun lähdin taas kerran kävelemään. Sillein olen ollut todellakin helpottunut että pistin ajoissa välit poikki, kun ties minkälaiseen huumeporukkaan olisin joutunut, jos olisin jatkanut kaveeramista, tai olisinkohan nyt edes hengissäkään.


      • RandomWalker
        SilläOnADHD kirjoitti:

        No se ADHD-kaveri oli ihan lapsesta asti fyysisesti väkivaltainen ja se ei osannut yhtään hillitä itseään. Muistan myös pienenä, kun se oikein voimalla veti mua hiuksista välillä kiusaamalla ja välillä suuttuneena jostain. ADHD-kaverilla oli myös keskittymis vaikeuksia, kun se lapsena pelas Lentopallojoukkueessa ja potkut tuli, kun ei osannut pysyä omalla paikallaan. Just tän aloittajan kertomuksen perusteella vaimonsa kuulostaa ihan samanlaiselta, kun se ADHD-kaveri, kun sekin silloin sanoi että "painimiset ja tappelut" on "ihan normaalia" kavereiden kesken. Kun silloin aikanaan huomautin sille että yksi toinen silloinen kaveri, jonka kanssa myös kaveerasin lapsena ei koskaan ole samanlainen riehuja ja ei yhtään fyysisesti väkivaltainen, kun ADHD-kaveri. ADHD-kaveri vastas siihen "No mee sit pussaa sen persettä". Kun lähin taas kävelee ja sanoin että mulle riitti, niin taas kerran samana iltana soitteli ja pyyteli anteeksi ja niinkuin aina ennenkin edelleen lupas ettei käy fyysisesti kiinni. Olen ollut todellakin helpottunut että pistin välit poikki noin 15vuotiaana, kun jo silloin tulin ajatelleeksi että on varmaan jo miljoona kertaa luvannut parantaa käytöstä, mutta ei se vaan toiminut ja monta kertaa multa tuli ADHD-kaverin takia verta nenästä ja kerran mulla oli silmä mustana. Jopa siitä mustastakin silmästäkin kiusas sanomalla "Neekerin silmä", josta taas kerran soitteli ja pyyteli anteeksi samana iltana, kun lähdin taas kerran kävelemään. Sillein olen ollut todellakin helpottunut että pistin ajoissa välit poikki, kun ties minkälaiseen huumeporukkaan olisin joutunut, jos olisin jatkanut kaveeramista, tai olisinkohan nyt edes hengissäkään.

        Psykopaatillehan juuri on tyypillistä valehtelu tyyliin "en enää koskaan satuta sinua...". Voi joskus alkaa jo lapsuudessa. Mutta niin tai näin....Hyvä kun pistit välit poikki eikä tullut sulle enempää vahinkoa.


      • eipässyytellä

        Minulla on adhd enkä koskaan ole ollut väkivaltainen. Kyllä se sama neuvo kaikille kotiväkivaltaa oleville on JÄTÄ SE SIKA.


      • SilläOnADHD
        eipässyytellä kirjoitti:

        Minulla on adhd enkä koskaan ole ollut väkivaltainen. Kyllä se sama neuvo kaikille kotiväkivaltaa oleville on JÄTÄ SE SIKA.

        Joo sitähän oon yrittänytkin selittää että vaimonsa kuulostaa ihan samanlaiselta, jollainen ADHD-kaveri mulla on ollut. Keneenkään ei ole oikeutta käyttää väkivaltaa. Ei myöskään lapsipiireissäkään ketään oo oikeutta lyödä. Vaikka itsekin olen ollut vaikeassakin parisuhteessakin, mutta siinä suhteessa kumpikaan ei lyöty toisiamme. Joskus oon alkoholiakin innostunut ottaa liikaa, mutta koskaan en oo lyönyt naista. Miehiä oon lyönyt vain jos oon joutunut puolustaa itseäni tai ystävääni. Ei ole sellainen tervejärkinen, joka lyö jatkuvasti. Ei ollut se ADHD-kaverikaan mikään tervejärkinen, kun vaikka se anteeksipyytäessä myönsi että oli tyhmä ja lupasi ettei käytä enää väkivaltaa, mut ne oli pelkkiä lupauksia ja siitä välit lopullisesti poikki tajuessani tajusin että tervejärkiset eivät lyö kavereitaan. Samoiten myös kukaan tervejärkinen ei lyö sitä jota rakastaa. JOTEN ALOITTAJA, JÄTÄ SE ÄMMÄ!!!!!


      • åopio

        Kerro nyt hyvä ihminen vielä pari kertaa että että jollain on adhd olet itse aika imbesilli.


      • addiälykkö

        Kyllä mun tuntemat ADHD ihmiset ovat mitä tunteikkaimpia ja empaattisimpia mitä voi löytää. Psykopatialla ei ole tekemistä adhd:n kanssa.


    • SuojeleItseäsi

      Tuo miesten kokema perheväkivalta on totta. Sitä on varmasti ollut aina, mutta se on vaiettu ja maton alle lakaistu ongelma. Kun eihän mies voi ottaa naiselta turpiin....
      Kannattaa hakea apua, suojakotiin käsittääkseni voi nykyään hakeutua mieskin.

      • Anonyymi

        Pyydä naista poistumaan. Ota ero.


        Ei tuo ole rakkautta, tuo on väkivaltaa ja epäterve suhde.


    • Miehelläeioikeuksia

      Valitettavasti naisilla on joku hiljaa yleisesti hyväksytty oikeus miehiin kohdistuvaan väkivaltaan. Mulle poliisit vain nauroivat kun lähdin tekemään ilmoitusta naisystäväni pahoinpitelystä mua kohtaan lääkärinlausuntojen kera. Hän muunmuassa repi paitani, rikkoi silmäläsini, katkaisi panssarikaulaketjuni, puri käteen useasta kohdasta jotka edelleen vuosien jälkeen näkyvät iholla, löi niin että huuli halkesi yms. Vastaus oli laitoksella että "onhan se ikävää mutta sinulla näkyy olevan rekisterissä aseita eli jos teet ilmoituksen niin lupaviranomainen todennäköisesti peruu aselupasi"
      Eli nainen sai oikeutuksen teolleen sen takia kun omaan "väärän" harrastuksen eli metsästyksen. Haluanko menettää itselleni tärkeän harrastuksen ja teen ilmoituksen vai maksanko itse kaikki ja nainen pääsee kuin koira veräjästä. Jälkimmäinen jäi vaihtoehdoista paremmaksi vaikka kalliiksi tulikin. Oli viimeinen kerta enää ikinä kun olin naisen kanssa tekemisissä. Kannoin hänen kamansa ulos josta sai ne noutaa ja menin itse toisaalle siksi aikaa. Alkoi kuukausien itku ja valitus ja anelu takaisin mutta sai mennä kuin leppäkeihäs. Kärsihän ainakin omantuntonsa kanssa vaikka ei muuten.
      Arvatkaa istuisinko itse linnassa jos olisin tehnyt vastaavaa naiselle. Tässä suomen laki on äärimmäisen epätasa arvoinen. Miehen kyllä saa hakata.

    • Ape817278

      Itsepuolustus kursseille. Meillä auttoi ;)

    • Jaakko-1981

      Elän ihan samanlaisessa tilanteessa, suhde kestänyt 12 vuotta. Henki menee vielä, tavalla tai toisella. Joko ite tai sitten avovaimo vielä joskus vihastuu lopullisesti. Jotenkin sitä on vaan niin turtunut ja tympääntynyt etten ole jaksanut enää vuosiin välittää pätkääkään. Eikä lyöminen ole pahinta, kyllä sitä iskuja kestää, mutta henkinen väkivalta on kaikista pahinta.

      Sen olen vannonut itselleni että jos joskus pääsisin vielä tästä kaikesta pois niin en ikimaailmassa enää alkaisi minkään valtakunnan parisuhteisiin !!!! !

      • mekkk

        LAitat kerran naistasi kunnolla turpaan niin rauhoittuu kummasti kun tulee vastusta hänelle miehestään.


      • kelpi
        mekkk kirjoitti:

        LAitat kerran naistasi kunnolla turpaan niin rauhoittuu kummasti kun tulee vastusta hänelle miehestään.

        Paras neuvo. Tottakai se väkivalta jatkuu kun muija huomaa ettei koskaan tule takas vaikka kuinka riehuu.
        Oli exän kanssa sama juttu, kävi käsiksi aina kun riideltiin. Pari kertaa otin kunnon otteen ja paiskasin seinään. Kummasti lakkas riehuminen.

        Etsä voi vittu ottaa muijalta pataan.


      • Anonyymi

        Ota ero vaan.

        Elämäsi paranee. No contact. Ja nauti.


    • auttamiseniloa

      Se sinun vaimosi on aivan hullu ja mielenvikainen pösilöämmä vie se hoitoon ei normaalioloissa saada mitään hulluuskohtauksia eikä tuo mitään oikeaa rakkautta ole rakkaus ei kerskaa ei pöyhkeile vaan rakastaa ja on hyväntuulinen aina. Vie se joulupataan keräykseen ja kierrätykseen.

      • Terve.vaanmenoa

        No jopa annetaan hyviä neuvoja luusereille. Jos äijä on noin reppana, en ihmettele yhtään että muija on ottanut ohjat omiin käsiin


      • voijestas
        Terve.vaanmenoa kirjoitti:

        No jopa annetaan hyviä neuvoja luusereille. Jos äijä on noin reppana, en ihmettele yhtään että muija on ottanut ohjat omiin käsiin

        Just, oletpa kyllä hieno ihminen. Kyllä äijät on opetettu ettei naista lyödä eikä tosimies lyö ketään koskaan. Mene sinä hoidattaan päätäsi jos olet tuota mieltä. Taidat itsekin etsiä omaa elävää nyrkkeilyä, tee yhteiskunnalle palvelus älä lisäänny ja muuta metsään


    • epäilijä

      Nykyisin naiset vetää viinaa ja äijiä ennen oli toisin

    • Satuei

      Meillä tilanne toisinpäin. Mutta korjaantui heti kun mieheni sai lääkityksen. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut mitään. Hänellä siis kaksialasuuntainen mieliala häiriö, nuo oireet voivat viitata siihen että vaimollasi voisi olla sama.

      • diaknoosieioikeuta

        Mikään diaknosointi ei oikeuta pahoinpitelyyn joten naisen puolustelu tässä asiassa on törkeää. Helppoahan se olisi paeta jos minkäkin oireen taakse ja puolustella sillä väkivaltaisuutta. Vai kuvitteletko että laki katsoo silloin läpi sormien jos nainen pahoinpitelee miehen sairaalakuntoon tai jopa tappaa kun tulee diaknoosi että "voivoi sillä oli sellainen ja tällainen mielialahäiriö"
        Väkivaltaisuus ei lopu lääkityksellä. Se on synnynnäinen ominaisuus. Sellaiset ihmiset joutaa laittaa ulkoruokintaan välittömästi ja paluuta ei ole. Toisaalta laki on tässäkin naisen puolella. Pienempiä tuomioita naiset saa väkivalta ja henkirikoksista kuin miehet ja katsotaan useinmiten "syyntakeettomiksi"


      • RandomWalker

        Ei oikeutakaan, mutta joihinkin sairauksiin tai luonteenpiirteisiin se vaan kuuluu.

        "Vai kuvitteletko että laki katsoo silloin läpi sormien jos nainen pahoinpitelee miehen sairaalakuntoon tai jopa tappaa kun tulee diaknoosi että "voivoi sillä oli sellainen ja tällainen mielialahäiriö"...
        Mutta näinhän se joskus menee eli todetaan syylliseksi tekoon ja jätetään tuomitsematta, mutta passitetaan hoitoon. Irvokasta vain että joskus hoito tehoaa jopa muutamassa päivässä ja tekijä kotiutetaan.


      • Satuei

        Tutkittu juttu että moni ihminen pystyy vaikka tappamaan jos tarve vaatii. Eli meissä kaikissa on väkivaltaisuutta, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. En puollusta väkivaltaa, mutta jokin sairaus voi olla taustalla ja nimenomaan sen takia osa tuomioistakin saattaa olla enemmän hoitoon ohjaavia. Sinäkin kykenet väkivaltaan, et vain välttämättä tiedosta sitä. Pitäisi sinutkin laittaa ulkoruokintaan?


      • älävarasta
        Satuei kirjoitti:

        Tutkittu juttu että moni ihminen pystyy vaikka tappamaan jos tarve vaatii. Eli meissä kaikissa on väkivaltaisuutta, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. En puollusta väkivaltaa, mutta jokin sairaus voi olla taustalla ja nimenomaan sen takia osa tuomioistakin saattaa olla enemmän hoitoon ohjaavia. Sinäkin kykenet väkivaltaan, et vain välttämättä tiedosta sitä. Pitäisi sinutkin laittaa ulkoruokintaan?

        Kaikki meistä pystyy varastamaan. Pitäisikö meidät kaikki, sinutkin, laittaa vankilaan?


      • Anonyymi

        Elämä on sellaisen kanssa yhtä helvettiä.

        Ota ero oman hyvinvointisi vuoksi.


    • AkatAjattelemaan

      Nykyisin naiset usein käyttävät törkeästi väärin, jo vanhentunutta tasa-arvokysymystä.
      Varsinkaan silloin, kun itse päällepäsmäröivät, määräillen, nälvien ym. kaltoin kohdellen miehiä.

      Ei mielestäni tasa-arvon nimissä voi vaatia vain erikoiskohtelua /orjallista palvelua itselleen eikä omien etuisuuksien maksimointia, muuhun perheeseen nähden.

    • Aikuinenenmies

      Tuo naisen väkivaltaisuus on vaiettu asia. Meillä se valitettavasti on totta, onneksi ei tällä hetkellä ole kiinni käymisen tasolla. Mutta muutama vuosi takaperin se oli aika usein tapahtuvaa ja monesti siihen liittyi alkoholi mukana. Silloin kun alkoa oli otettu (vaimo) niin tuntui ettei mitään puhetta kuunneltu hän aina tiesi miten asiat on. Itse käytän hyvin vähän alkoholia. Meillä se oli AIHEETON mustasukkaisuus, se on hirveä tilanne kun ei voinut kauppaan mennä ettei epäily olevan jotain jo tapahtuvan. Kaikki naispuolliset työkaverit ym tekemisessä olevat naiset olivat uhka.. Lähes kaikki omat harrastukset ja muut menot on pitänyt lopettaa. Nyt moni kirjoittaa mikset heitä sitä ulos tai anna turpiin. Ei, rakkaus häneen antaa uskoa että vielä on parempi päivä edessä ja omasta mielestäni tuolla tasolla oleva AIHEETON mustasukkaisuus on sairaus. Silloinhan toinen tarvitsee eniten apua. Onneksi hakkaaminen ja potkiminen on nyt jäänyt, toki vamma on minulle jäänyt muistuttaa aina minua joka päivä toivon mukaan antaen uskoa paremmasta. Lupasinhan vihkivalassa auttaa myötä ja vastamäessä. Muutoin ihmisenä hän on varmaan upein ja hienoin toisia auttava ihminen mitä maa päällä kantaa, jopa liiaksi vähempikin riittäisi. Mutta rakkauteni häneen kantaa eteenpäin kohti parempia aikoja, niitä varmaan tulee.

    • otitkonaiseltapataan

      Kun tästä naisten harjoittamasta fyysisestä ja henkisestä väkivallasta haluttiin tehdä virallinen tutkimus niin nais-järjestöt (tuetaan muuten veroeuroin...?) halusivat estää tämän ja rahoituksen tähän kun se ei ole heidän agendansa mukaista kun se on valkoinen kantasuomalainen hetero-mies on väkivaltainen??!!
      Kyllä löytyy googlaamalla naisten harjoittama perheväkivalta mutta kun tämä on tabu tässä yhteiskunnassa niin se on mutu-tuntumaa niin siksi ei virallisesti puhuta ja keskustella.

      Jos nainen/äiti harjoittaa perhe-kotiväkivaltaa ja jos vaikka mies soittaisi poliisit paikalle niin se on mies mikä viedään poliisin toimesta "rauhoittumaan" putkaan??!!

      Jos mies/isä lapsineen haluaisi tai edes yrittäisi turvakotiin (tuetaan jälleen veroeuroin) niin sinne ei olisi mitään asiaa (vaikka toista väitetään että "isätkin on tervetulleita" kun se on estetty jo sillä verukkeella kun näissä on paljon etnisiä naisia/äitejä (oliko yli puolet ja näistähän nämä suomalaiset naisjärjestöt ei tee numeroa ja huutele kun eivät ole heidän mielestään suomalaisia??) niin heidän kulttuurinsa ja uskontonsa mukaisesti vieras mies ei asua ja elää saman katon alla ja näin estetetään miesten pääseminen turvakotiinkin.

      Näin mennään tässä "tasa-arvon" maassa vielä vuonna 2017 ja mennään näin 2018.....

    • Jufo2

      Ole onnellinen kun saat seksiä säännöllisesti.

      • Ehhehehee

        Eli päinvastoin kuin sinä ja älä nyt ymmärrä sitä väärin, mutta se EI OLE meriitti.


      • harnmaahukka

        Miesten saunanlöylyjutuissa näitä rohjetaan joskus paljastaa, mutta muuten aihe on täysin tabu. Ja kun vaimo vetää turpaan, niin minkäs siinä teet? Jos lyöt takaisin, häkki heilahtaa.

        Tilastot ovat näissä kysymyksissä erittäin epäluotettavia, sillä naisten perheväkivaltarikosten ilmituskynnys on Suomessa äärimmäisen korkea. Lahjomattomat sairaanhoitotilastot kertovat kuitenkin, että hoitopäivinä laskettuna naisten aiheuttamia vammoja hoidetaan enemmän kuin miesten.


    • Parisuhdeterapeutti

      anna samal mital vaimolle takas ni

    • VaroituksenSanoja

      Otathan sitten huomioon, että kun olet yhteydessä johonkin viranomaistahoon tässä asiassasi, niin erotilanteessa sinulla ei tule olemaan mitään oikeuksia lapsiesi suhteen. Vaimosi saa huoltajuuden, ja sinun osaksesi jää ainoastaan maksajan asema. Lapsiasi et enää tapaa kuin hyvin satunnaisesti ja ainoastaan silloin kun se ex vaimollesi sopii.

      • KatumusVuodet

        Juu ja lisätään viellä, fyysisen väkivallan jälkeen saat harteillesi vuosia kestävän henkisen väkivallan ja lapsia käytetään kidutuksesi välineinä... ^^


      • Winter20171

        Hei Varoituksen sana. Nyt olet katsonut liikaa Salattuja elämiä tai lukenut 7 lehteä. Tekstisi ei pidä paikkaansa. On muutama syy, miksi toinen vanhemmista saa tavata lapsiaan vain valvotusti esim. lapsiin kohdistunut jatkuva väkivalta tai jommankumman lapseen kohdistama insesti - äidin tai isan. Mikäli toinen vanhemmista on pahasti ongelmissa huumeiden tai muiden päihteiden kanssa - lapselle on parempi, että hän asuu paremmassa kunnossa olevan vanhemman luona, äidin tai isän.


      • luigi32

        Puolustaudu.


      • Anonyymi

        Ota asianajaja ja nosta kanne lapsiasioissa.

        Tuosta naisesta kannattaa erota


    • TotuudenÄäni

      Muuta pois äläkä mee lähelle tuota petoa lapsiasioiden ulkopuolella (lakiasioissa). Virkavalta ei tykkää puuttua avioliittoihin sekä luulen että hän vain valehtelisi sinusta heille.

      Turha sitä on pysyä sellaisen luona joka ei tuo tai tarvii turvaa.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu! Juuri noin tekee kunnon ihminen, jota ei tallota.


    • Summertime1961

      NOLLALINJA

      Paljonko henkistä väkivaltaa kannattaa sietää?
      Kauanko seksuaalisesta väkivallasta kannattaa vaieta?
      Montako lyöntiä voi laskea vahingoksi?

      Ei yhtään.
      Valitse Nollalinja. Soita.
      puh 080 005 005
      Kuuntelemme ja autamme sinua ammattilaisvoimin.
      Kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä.
      Voit soittaa maksutta ja nimettömästi. Puhelu ei näy puhelinlaskussasi.

      Jos olet akuutissa hädässä, soita yleiseen hätänumeroon 112.

    • Äitinionnarsisti

      Aina painotetaan että tietyt agresiiviset luonteenhäiriöt suoteissa on vain miesten ongelma .
      Näin narsisti äidin hakkaamana tiedän että toisinkin voi olla.
      Naisten väkivalta ja muu häiriökäytös on on vaeittua juuri sen vuoksi ettei miehet puhu siistä .
      Hakekaa apua kysestä sekopäisyyttä ei tarvitse vain sietää ja sietää.

    • neuvoja22

      En kyllä miehenä antaisi eukon hyppiä silmille jos löisi niin saisi itse turpiinsa heti.

      Mutta lähtökohtaisesti tuollainen suhde ei kestä joten heitä eukko mäkeen ja etsi parempi tilalle, vaihtaminen kannattaa.

    • yergewtg

      Kuvassa muija vetää oikeaa suoraa niskaan ja mies ei tee mitään. Aika nynny.

    • Jaakko-1981

      Lasten takiahan sitä sinnittelee. Tiedä mitä saa päähänsä jos lähtisi menemään ja lapset toki jää hänelle ?! Tietenkin sitä näkisi heitä vain kun se äidille sopii, se nyt on selviö. Kyllähän sitä takaisinkin antaa, tönimällä ja estämällä, mutta sen kerran jos sitä murjoisi toisen yhtä pahasti, niin entäs sitten ? Ei se ole lopettanut aiemminkaan, tuskin se turpaan vetoonkaan loppuisi.

      Se on kuulkaas sankarit hankala vetää toinen matalaksi jos sitten pitäisi yrittää asua saman katon alla kuin ei mitään ! Häneltä se kyllä onnistuu koska syy on aina minussa ja saan vain ansioni mukaan, mutta minä en kyllä pystyisi esittämään että eihän tässä mitään.

      Ja niin kuin omalta osalta kerroin, ei se fyysinen puoli mitään, kyllä mies iskuja ja murjomista kestää (arvethan on kuin tatuointi, eiks niin ?), mutta se henkinen puoli on mikä tekee rankkaa. Se että olet aina väärässä, syyllinen, jne. ja ANSAITSET tulla lyödyksi kun uskallat vastaan väittää ja olla eri mieltä.

      Edellenkin, jos tästä kurimuksesta joskus kunnialla elävänä selviän, niin en ikimaailmassa katsokkaan naisiin päin, tiedä mitä piruja paljastuu kun erehtyy pikkusormen antamaan !!

      • Anonyymi

        Ota asianajaja ja suunnitelkaa miten etenette.

        Ei nainen lapsia vie.


    • SOSJOL4

      Hei, apua apuako? ei ole kaukana se on sunussa täyty tarkistaa, ja harkittaa oma käytänössä löytyy se on se lulisiin! t: H. hyvää uut, vuot v:2018!

    • Gordonblue

      Tunnustan, olin vaimo joka antoi miehelleni korvapuustin kun hän ei mielestäni ymmärtänyt tilannettamme. Mutta kortvapuustikin voi unohtua paremmin kuin ilkeät sanat, sillä sanoilla voi haaavoittaa pysyvämmin.

    • Mies.eikä.mikkihiiri

      Minua ei yksikään lutka hakkaa. Jos sen erehtyy tekemään, olen valmis istumaan siitä vaikka 20 vuotta.

    • viisasaikuinenneuvoo2005

      Olen nainen ja uskon että nainenkin voi hakata ja raiskata miehen. Tietenkin harvinaisempaa, mutta täysin mahdollista. Jos nainen rakastaa sinua todella, hän ei tee sinulle mitään pahaa, ei koskaan. Sinulle siis ei jää muuta vaihtoehtoa kuin unohtaa tämä suhde. Löydät varmasti paremman naisen jostakin muualta.

      Halutessasi voit tehdä rikosilmoituksen kokemastasi väkivallasta, mutta varaudu siihen että joudut todistamaan sen jollakin tapaa, tai muuten voit joutua itse vastuuseen aiheettomasta rikosilmoituksesta.

      Puhu naiselle, että et pidä siitä mitä hän on sinulle tehnyt. Jätä hänet. Pakkaa kuitenkin jo tärkeimmät tavarasi etukäteen esim. pahvilaatikkoon jotta hän ei tule tuhoamaan niitä kuullessaan eropäätöksestäsi.

      • Iterointi

        Siitä en olisi aivan niin varma että naisten raiskaamaksi joutuminen olisi välttämättä erityisen harvinaista.

        Mitä aihetta on tullut vähän sivusta seurattua esim. maailmalla tilastoihin on tuntunut vaikuttavan aika erikoiset ja vinoutuneet määritelmät siitä mitä esim. lasketaan raiskaukseksi.

        Esim. jos raiskaukseksi lasketaan vain se että "henkilö on penetroitu", (mm. esim. FBI on tainnut ainakin aikoinaan käyttää tuota määritelmää) niin vaikuttaa varmasti siihen kuinka moni mies tilastoitaisiin raiskatuksi, koska suunnilleen ainoa tapa miten mies joutuisi moisen raiskauksen kohteeksi on että homma hoidetaan joko esineellä, tai toisen miehen toimesta ja esineelläkin suoritettu teko voitaisiin aika luontevasti kirjata "vain" seksuaaliseksi väkivallaksi, jolloin ainoa tapa että mies joutuu raiskatuksi olisi toisen miehen suorittama väkivaltainen teko, eikä esim. henkisesti seksiin pakotetuksi joutumista lasketa.

        Kuitenkin edellisten vuosien aikana on mm. tullut vastaan lukuisia kertomuksia jossa nainen on käynyt agressiivisesti päälle ja lopulta sanonut että nyt jos ei lähdetä hommiin niin alan huutaa raiskausta.

        Ja kuinkahan moisessa tilanteessa keskiverrosti kävisi? Kumpaa ensisijaisesti uskottaisiin sana vastaan sana tilanteessa?

        Siitä antaa aika hyvää viitettä mm. jo lukuisat sosiologiset kokeet joissa näyttelijät on roolitettu esittämään pariskuntaa, jossa ensimmäisessä tilanteessa nainen huutaa ja käyttäytyy miestä kohtaan agressiivisesti jatkuvasti eskaloiden siihen rajaan että alkaa hakata miestä. Suurin osa ohikulkijoista lähinnä naureskelee ohikulkiessaan, jopa vaiheessa jossa nainen käyttää nyrkkejään.

        Kun roolit vaihdetaan, sivullisten puuttumiskynnys laskee äärimmäisen pieneksi, vaikka tilanne ja käytetyt sanat ja keinot ovat vastaavat ja heti kun miehen käytös muuttuu vähääkään liian agressiiviseksi, yleensä useampikin ohikulkija rientää tilanteeseen.

        Tuosta löytyy ihan mielenkiintoisia videoaineistoa mm. tuubista.

        Lisäksi asiaan vaikuttaa varmasti myös ilmoituskynnys, asiaan voi vaikuttaa sekä sosiaalikulttuuri ja testosteroni , mutta keskimäärin miehillä tuntuisi olevan hieman suurempi kynnys valittaa asioista - tämä sekä hyvässä että pahassa. Esim. vanha vitsihän on että miehet menevät esim. sinne lääkäriin vasta pää kainalossa, mikä vitsailusta huolimatta on kuitenkin tuntunut osuvan hyvinkin usein kohdalleen.

        Sama on matalampi ilmoituskynnys näkyy lähes kaikkialla. Esim, satunnaisen katuväkivallan kohteiksi miehet joutuvat huomattavasti useammin, mutta naiset ilmoittavat pelkäävänsä uhkaa enemmän. Sama ilmiö toistuu internetin puolelle. Naisten ilmoituskynnys on pienempi, vaikka näyttää että miehet saavat kokonaisuuten enemmän uhkaavia viestejä.

        Ja tämä kaikki vielä vahvistuu median läpi katsottuna. Kun asiaan on alkanut kiinnittää huomiota, on mielenkiintoista mm. lukea uutisia ja artikkeleita joissa kerrotaan naisista ja miehistä jotka ovat tehneet vastaavia tekoja ja rikoksia. Ja naisista kerrotuissa artikkeleissa on hyvinkin usein puolustava ja selittävä näkökulma, jota ei miehille suoda. Sama toistuu myös oikeusjärjestelmissä kautta linjan. Vastaava rikos, miehet saavat ankarampia tuomioita (tai naiset lievempiä, miten katsookaan).

        Tämä on tosiaan hyvin monitahoinen asia, mutta perusajatus on että nykyään en todellakaan lähde enää nykyään siitä että esim. naisten suorittama seksuaalinen (tai muukaan) väkivalta olisi merkittävästi vähäisempää, vaan että se on huomattavasti tasaisempaa kautta linjan.
        Tietyn tyyppiset asiat ja rikokset voivat painottua enemmän yhtäälle tai toisaalla, mutta keskimäärin sekä hyvä että paha on suhteellisen balanssissa eikä lähellekään niin sukupuolittunutta kuin meille on yleensä annettu ymmärtää.


    • mollattu

      Luin osan viesteistä. Olen hakattu nainen. Mutta olen kyllä järkyttynyt siitä miten raivo saa naisetkin tappamaan. Väkivalta ei ole leikkiä. Lähde.

    • Gilamm

      Ei tarvitse uskoa, kun tietää.

      Naiset ovat ihan vastaavan väkivaltaisia kuin miehetkin. Itseasiassa viimeaikaisien tutkimusten mukaan naiset ovat väkivaltaisia jopa useammin/aloittavat sen, sen missä miehet sitten tasoittavat tilannetta on että he aiheuttavat hieman vakavampia vaurioita, mikä varmaan selittyy pitkälti sillä että keskiverrosti miehet ovat suurempia (keskimäärin n. 20%), sekä vahvempia.

    • aikuiset.ihmiset

      Kyllä, naiset voivat olla hyvinkin väkivaltaisia MUTTA MIKSI miehet eivät puhu??!!
      Itselläni tuttava joka kärsi 17 vuotta henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa, mutta kiisti kaiken!
      Ei, ei heillä ole ongelmaa. Häntähän ei akat määräile! Ja kuitenkin me lähiympäristö haistoimme palaneen käryä jo vuosia sitten! Mitä teet jos väkivallan uhri kiven kovaa kiistää? Ja miksi sen tekee? Onko se nii suuri häpeä ettei saa suutaan auki?
      Heillä ei ollut lapsia joten sekään ei ollut eroamisen este.
      Sitten tapahtui jotain niin julkisesti että miehen oli pakko myöntää. Todistajia oli liikaa ja ulkopuoliset näkivät. Siitä lähti asia rullaamaan, ja mies sai oitis apua oman asunnon hankkimiseen ja uuden elämän aloittamiseen.
      Kuitenkin 17 vuotta kärsi mieluummin kuin avasi suutaan! Henkensä puolesta hän ei pelännyt, sen on sanonut, mutta psyykkinen mollaaminen, nokKiminen, haukkuminen, alistaminen jne. oli joka päiväistä. Lisäksi naiselle maistui alkoholi ja silloin aina pyrki myös läpsimään mutta mies isompana pystyi torjumaan. Ei kuitenkaan koskaan itse turvautunut väkivaltaan.
      Mielestäni on turha valittaa että naisten tekemästä perheväkivallasta ei ole tehty yhtä isoa asiaa kuin miesten. Miten voisikaan kun miehet itse vaikenee! En usko hetkeäkään etteikö apua saa, se on täysin itsestä kiinni!
      Milloin saatte suunne auki ja nostatte metelin? Milloin heitätte turhan typerän ylpeytenne tässä asiassa ja pyydätte reilusti apua AJOISSA!?

    • ANteeks nyt vaan, mut mun mielestäni vaimosi on hullu. Seonnut. Etkö voisi viedä häntä pakkohoitoon, jota hän tosiaan tarvitsee ? Sinne hän kuuluu. Kysynpä vain, että miks otit hullun naisen, ku täällä olisi ollut normaalejakin ? Tollanen hullu kannattaa jättää heti. Ei niistä oo mihinkään. Eroa ! Mä en olis edes sylkäissyt tollasen miehen suuntaan. Nainen kun olen. Hullujen huoneelle se nainen vain ! Sinne hän kuuluu lopuksi ikäänsä. Että loppuu tollanen nolo sekoilu.

    • Anonyymi

      Täällä myös mies, joka välillä kauhulla odottaa kun perjantai koittaa. Silloin akka ottaa viinaa ja jos vielä on menkat samaan aikaan. Elämä on yhtä helvettiä. Mitä tahansa teen tai en tee on syy hänelle aloittaa riitely, tappamisella uhkailu ja tavaroiden paiskominen. Itse en juo. Raivossaan ei kuule mitään, vaikka kyselee multa kysymyksiä, vastauksia hän ei sisäistä. Raivo peittää kaiken järjen. On tyytymätön ja mahd. uupunutkin työhönsä ja työympäristöön. Olen sanonut, että hakisi apua ja ottaisi loparit töistä. Mutta ei suostu. Tämä on jatkunut jo vuosia. Ensin alkoi mustasukkaisuudella, josta seurasi se että kaikki kaverit ei pahemmin enää soittele. Kyselee että, miksi minä en tee mitään hänen vuokseen. No olen tehnyt ja paljon. Enää en jaksa. Asutaan samassa kämpässä oikeestaan vaan lapsen takia. Välillä on hyviäkin päiviä, mutta sitten tulee taas uusi raivari, joka vaan pahentaa tilannetta. Lapsi on myös kärsinyt tästä ja välillä pitää lähteä mummolaan rauhoittumaan viikonlopuksi. En ymmärrä mitä naisen päässä pyörii, yrittää saada väkivallan uhalla minut palvomaan häntä..? Ihan sekopää meininkiä. Sydän vaan särkyy kun lapsi menettää joko minut tai äitinsä. Olen jo varmaan ptsd oireitakin saanut, kun ei saa nukuttua ja ahdistaa todella paljon. Erolla uhkailee aina kännissä. Sitten rapula aamuna on vaan hiljaa eikä muistakaan varmaan mitään. Tekis mieli lähtee kävelee tai laittaa akka kävelee, koska en enää jaksa. Minne oikein otan yhteyttä, jossa minut otetaan tosissaan??

      • Anonyymi

        Itse olin myös aika raivotar kun viinaa sai tarpeeksi. Vanhat ikivanhat kaunat nosti päätään ja viinapiru iski. En väkivaltainen mutta ilkeä ja seuraavana päivänä en muistanut siitä mitään. Pistä stoppi juomiselle ja jos ei suostu niin lähdet viikonlopuksi lapsen kanssa jonnekin. Tee kertakaikkiaan selväksi että juominen tässä talossa loppuu nyt, etkä aijo kattella väkivaltaista käytöstä. Ota vaikka video todisteeksi ja näytä muistaako tätä. Häpeä on se asia mikä tämän voi saada loppumaan, hänen pitää tajuta itse että voi perheensä menettää oman käytöksensä vuoksi. Varmasti joudut sietämään paljon koska olet turvallinen kohde. Naisesi tulisi myös hakea jotain ammattiapua ja myöntää virheensä. Ole jämäkkä ja vaadi muutosta ja jos ei suostu niin mieti olisko ero kuitenkin paras ratkaisu.


    • Anonyymi

      Yrittääkö tappaa?

    • Ett ole yksin Evakkomies?

      https://www.iltalehti.fi/perhe/a/2010052111707674

      Mielestäni saattaa vaimollasi olla esim: traumaattinen
      lapsuus tai jokin muu vastaava?

      Mieheen kohdistunut väkivalta naisen
      siihen syyllistyneenä. On Tabu?!
      Vaikka mies sais kuinka turpiinsa niin syy
      on aina miehen?

      Poliisit ja Lastensuojelu ovat aina naisen
      puolella???

      Mikäli vaimosi ei suostu yhteiseen terapiaan
      itsellesi ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kadota?
      Mitään suojatietä ei koskaan tule olemaan
      Kysymys on siis selviytymisestä.

      Olen itse aikoinaan elänyt kaltaisessasi suhteessa.
      Väkivalta mikä itseäni kohtaan tehtiin oli henkistä.
      Nainen oli/on (jos enää elää) narsisti.

      Menin psykologin vastaan otolle koska halusin tietää
      olenko Hullu.
      Kerroin hänelle: "Olen kokenut elämäni aikana paljon
      myös pahaa mutta tällä kertää kohtasin itse PAHUUDEN!
      Kerroin sitten tarinani.

      Psykologi joka oli jo vanhenmpi Nais Ihminen vastasi:
      "En ole koskaan kuullut mitään vastaavaa"?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe