Kumpi on suurempi?

Vaeltaja123

Hei!

Kumpaa yleensä rukoilette Jumalaa vai Jeesusta?

44

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PyhäPontiusPilatus

      Juutalaiset eivät rukoile Jeesusta.

      Kristinuskon ulkopuoliset lahkolaiset kuten helluntailaiset rukoilevat ketä milloinkin, erikseen Jeesusta, jopa Pyhää Henkeä, sillä he eivät tunnusta nk. Yhtä Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa.

      Jeesus itse opetti rukoilemaan Isää.

      Jumala On Yksi Pyhä Kolmiyhteys. Ei ole kolmea erillistä jumalaa, vaan Yksi ja joka ilmaisee itseään kolminaisuutena.(Athanasios)

      Isä on Jumala, Jeesus on sama Jumala, Pyhä Henki on tämä yksi ja sama Jumala. Isä on tämän jumaluuden Pää. Hänestä lähtee Jeesus. Pyhä Henki lähtee yhdessä näistä kahdesta. (Nikean uskontunnustus)

      Ihminen on Jumalan kuva myös kolminaisuutena: sielu, ruumis ja henki. Isä (sielu), Poika (ruumis) ja Pyhä Henki (henki).

      Juutalainen Jumalan Pyhä Nimi, Elohim tarkoittaa Yhtä Jumalaa mutta on sanana maskuliinin monikko: Herrat, Valtiaat. Myös juutalaisuus siis tuntee tämän Valtiaat / Herrat-jumalan, mutta rabbinaatille tämä Nimi on kuin ummetus: ei tule millään ulos. Kieltää täytyy!

      Onhan tuo tietty kiusallista että tuli ristiinnaulittua ihmiseksi ja messiaaksemme syntynyt itse Jumala Poika.

      Minuakin ahistaisi, jos olisin uskoltani juutalainen.
      .

      • Minä rukoilen niinkuin Raamattu käskee Jeesusta


      • Isä.tervehtii.fari.geetä
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        Minä rukoilen niinkuin Raamattu käskee Jeesusta

        Ai. Missäs kohdin Raamattua oikein "käsketään" rukoilemaan Jeesusta?

        Minä taas väitän, että Jeesus Itse ei nimenomaisesti käskenyt, koska käskyjen aika loppui Häneen ja alkoi Pyhän Hengen vaikuttama armon aika, "armotalousaika" kuten Paavali kirjoitti. mutta Jeesus kyllä antoi esikuvan rukoilla Jumalaa, eli Isää.

        Todisteena tästä opinkappaleestaan, on jälkipolville jäänyt rukous Isä Meidän.

        Matteus 6:
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

        9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.

        Getsemanessa Jeesus rukoili Isää. Yleensäkin, kohdistaessaan rukouksensa yläilmoihin, Jeesus puhutteli Isää, ei Itseään, eikä edes Pyhää Henkeä, ainakaan tästä ei ole mainintoja.

        Eikai tuosta suurta vahinkoa ole jos rukoilee Jeesusta, sillä sama on osoite, mutta nk. Isä on kyllä tämä Pääjehu, jolle asiat esitetään. "Jeesus Nimeä" käytetään ikäänkuin vakuutuskorttina, eli että voimme lähestyä suoraan Isää, koska Jeesus on avannut meille Tien suoraan Isän tykö.

        Johannes 14:1-11
        1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        .


      • Isä.tervehtii.fari.geetä kirjoitti:

        Ai. Missäs kohdin Raamattua oikein "käsketään" rukoilemaan Jeesusta?

        Minä taas väitän, että Jeesus Itse ei nimenomaisesti käskenyt, koska käskyjen aika loppui Häneen ja alkoi Pyhän Hengen vaikuttama armon aika, "armotalousaika" kuten Paavali kirjoitti. mutta Jeesus kyllä antoi esikuvan rukoilla Jumalaa, eli Isää.

        Todisteena tästä opinkappaleestaan, on jälkipolville jäänyt rukous Isä Meidän.

        Matteus 6:
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

        9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.

        Getsemanessa Jeesus rukoili Isää. Yleensäkin, kohdistaessaan rukouksensa yläilmoihin, Jeesus puhutteli Isää, ei Itseään, eikä edes Pyhää Henkeä, ainakaan tästä ei ole mainintoja.

        Eikai tuosta suurta vahinkoa ole jos rukoilee Jeesusta, sillä sama on osoite, mutta nk. Isä on kyllä tämä Pääjehu, jolle asiat esitetään. "Jeesus Nimeä" käytetään ikäänkuin vakuutuskorttina, eli että voimme lähestyä suoraan Isää, koska Jeesus on avannut meille Tien suoraan Isän tykö.

        Johannes 14:1-11
        1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."

        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        .

        Juuri tuossa Joh.14 käsketään rukoilemaan Jeesusta Joh. 14:13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. 14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
        60. Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.


      • totuusonvoittaja kirjoitti:

        Minä rukoilen niinkuin Raamattu käskee Jeesusta

        Kysymykseen vastaus, että kumpi on suurempi? Jeesus ja Isä ovat yhtä suuria. 1KOR.1:24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.


      • Yksinkert.Monimutkaista
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        Kysymykseen vastaus, että kumpi on suurempi? Jeesus ja Isä ovat yhtä suuria. 1KOR.1:24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        Juuh. Kuten kirjoitin: Jeesusta rukoillessa tieto asiasta kyllä menee Jumalan eteen, sillä Jumala On Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Nämä kolme ovat Yksi.

        On Yksi Jumala, jossa kolminaisuus.
        .


      • Yksinkert.Monimutkaista kirjoitti:

        Juuh. Kuten kirjoitin: Jeesusta rukoillessa tieto asiasta kyllä menee Jumalan eteen, sillä Jumala On Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Nämä kolme ovat Yksi.

        On Yksi Jumala, jossa kolminaisuus.
        .

        Myös Jeesus on Jumala, että kysymys on väärin aseteltu. (Kumpaa rukoilet Jumalaa vai Jeesusta)

        Oikea kysymys olisi: Kumpaa rukoilet Isää tai Jeesusta?


      • 12___13
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        Kysymykseen vastaus, että kumpi on suurempi? Jeesus ja Isä ovat yhtä suuria. 1KOR.1:24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        Kumpaakohan sitä uskoisi, Jeesusta vai sinua?

        "[Jeesus sanoo]... Isä on minua suurempi".
        Joh. 14:28


      • JuutalaisteHalveksimaGoi
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        Juuri tuossa Joh.14 käsketään rukoilemaan Jeesusta Joh. 14:13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. 14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
        60. Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.

        Tuossa ei kylläkään käsittääkseni käsketä rukoilemaan Jeesusta.

        Jeesus siinä neuvoo lähestymään Isää Hänen, Jeesuksen Nimessä, sillä tuon Nimen kautta, siihen uskossa ja Jeesuksen täyteen sovitustyöhön uskoen ja turvautuen, meillä on pääsy Isän luo.

        Jeesus Nimi on kuin passi jolla mennään läpi Taivaan portin Isän luo. Se on kuin "Sesam, aukene!" Mutta tuota Nimeä tulee käyttää varovasti ja kunnioittaen, ei koskaan kevytmielisesti ja turhaanlausuen. Sillä se on Jumalan Pojan Pyhä Nimi.
        .


      • frfrfrffrfrfrr
        JuutalaisteHalveksimaGoi kirjoitti:

        Tuossa ei kylläkään käsittääkseni käsketä rukoilemaan Jeesusta.

        Jeesus siinä neuvoo lähestymään Isää Hänen, Jeesuksen Nimessä, sillä tuon Nimen kautta, siihen uskossa ja Jeesuksen täyteen sovitustyöhön uskoen ja turvautuen, meillä on pääsy Isän luo.

        Jeesus Nimi on kuin passi jolla mennään läpi Taivaan portin Isän luo. Se on kuin "Sesam, aukene!" Mutta tuota Nimeä tulee käyttää varovasti ja kunnioittaen, ei koskaan kevytmielisesti ja turhaanlausuen. Sillä se on Jumalan Pojan Pyhä Nimi.
        .

        Pitäisikö teitä harhautettuja valistaa ja varoittaa joka päivä ja joka hetki, että Jeesuksen nimi hepreaksi tarkoittaa Jumala pelastaa. Se ei tarkoita Jeesusta lahkosaarnaajaa vaan JUMALAA.
        Jeesus itse kehoitti rukoilemaan Isä meidän rukousta.


    • Ja sitten oli yksi päätön nainen, joka oli sekä isän että pojan kanssa koska he ovat yksi, ja synnytti pojan joka jo oli olemassa.

      Mite niin päätön nainen? Koska miehen pää Kristus ja naisen pää on mies.

      • PäätönTeoria

        Se päätön nainen, oikeastaan tyttö, ei ollut kenenkään kanssa, ei isän eikä pojan.

        Hänessä tapahtui sisäisesti Jumalan luomisteko.
        .


      • PäätönTeoria kirjoitti:

        Se päätön nainen, oikeastaan tyttö, ei ollut kenenkään kanssa, ei isän eikä pojan.

        Hänessä tapahtui sisäisesti Jumalan luomisteko.
        .

        Entäs se, kun Tytär Sion synnyttää poikalapsen eli kansan. Isaiah 66


      • näinkinasianvoinähdä
        PäätönTeoria kirjoitti:

        Se päätön nainen, oikeastaan tyttö, ei ollut kenenkään kanssa, ei isän eikä pojan.

        Hänessä tapahtui sisäisesti Jumalan luomisteko.
        .

        Toisen valtateorian mukaan (katolinen) tyttö oli ikuinen neitsyt vaikka hänellä oli useita lapsia ja Pojan velikin oli syntymästään saakka pyhä(jaakob) Toki on mahdollista hedelmöittää neitsytkin mutta vain suvullisesti eli joku on syntyvän lapsen isä. Pojalla oli kuitenkin selvä nimitys ihmisen poika.
        Hengellisteoreettisesti me olemme monet syntyneet jo aiemmin(kabbalan sielujen kierto) ja olimme olemassa jo sielullisesti ennenkin.
        Tässä uskonnollisessa neitsyt.kultissa on selvästi yritys nostaa esiin maskuliinisen Jumalan naisellinen puoli joka jotenkin unohtui vuosituhansien saatossa. Juutalaisten uskonnossa ilmiöllä oli nimi Jahwen puolisona Asherana. Tämä naisellinen rakkauden ilmentymä on juuri se pyhä henki eli Shekinah El.
        Siis teoriassa voisi olla ,että Jumalan voimat sekä mies-,että naisvoima esiintyivät juutalaisen saarnaajan kautta ja saivat aikaan yleismaailmallisen rakkauden ja kohtuuden julistuksen joka sittemmin pan´kanoiden keskuudessa rappeutui ja pilaantui lopullisesti.


      • JumalaOn3Miestä
        näinkinasianvoinähdä kirjoitti:

        Toisen valtateorian mukaan (katolinen) tyttö oli ikuinen neitsyt vaikka hänellä oli useita lapsia ja Pojan velikin oli syntymästään saakka pyhä(jaakob) Toki on mahdollista hedelmöittää neitsytkin mutta vain suvullisesti eli joku on syntyvän lapsen isä. Pojalla oli kuitenkin selvä nimitys ihmisen poika.
        Hengellisteoreettisesti me olemme monet syntyneet jo aiemmin(kabbalan sielujen kierto) ja olimme olemassa jo sielullisesti ennenkin.
        Tässä uskonnollisessa neitsyt.kultissa on selvästi yritys nostaa esiin maskuliinisen Jumalan naisellinen puoli joka jotenkin unohtui vuosituhansien saatossa. Juutalaisten uskonnossa ilmiöllä oli nimi Jahwen puolisona Asherana. Tämä naisellinen rakkauden ilmentymä on juuri se pyhä henki eli Shekinah El.
        Siis teoriassa voisi olla ,että Jumalan voimat sekä mies-,että naisvoima esiintyivät juutalaisen saarnaajan kautta ja saivat aikaan yleismaailmallisen rakkauden ja kohtuuden julistuksen joka sittemmin pan´kanoiden keskuudessa rappeutui ja pilaantui lopullisesti.

        Ortodoksisen kirkon usko puhuu Mariasta ikuisena neitsyenä. Protestantit (luterilaiset) tunnustavat Jeesuksen neitseestä syntymisen, mutta sen verran olemme tolkuissamme, että myönnämme Marian saaneen seuraavat lapsensa ihan perinteisen kaavan mukaan. Maria oli Joosefin puoliso ja eli hänen kanssaan luonnollisen avioliiton.

        Maria oli luonnollinen ihminen, hänessä itsessään ei ollut mitään yliluonnollista.

        Tämä käsite "yliluonnollinen" on kuitenkin hiukan liukuva, sillä epäilemättä jokainen jossa Jumalan Henki vaikuttaa, on hyvässä mielessä osin yliluonnollinen ihminen, niihin nähden joissa Jumalan Pyhää Henkeä ei ole.

        Joissain ihmisissä vaikuttaa paha henki, tällainenkin henkilö on yli- / tai pikemminkin aliluonnollinen.

        Me ihmiset olemme aika erikoinen luomakunta.

        En ota kantaa Jumalan avioliittoasioihin. Onhan sitä kummempaakin nähty, mutta pysyttäydyn itse toistaiseksi puhtaassa kolminaisuusopissa.
        .


      • ytyyyyyyyy
        JumalaOn3Miestä kirjoitti:

        Ortodoksisen kirkon usko puhuu Mariasta ikuisena neitsyenä. Protestantit (luterilaiset) tunnustavat Jeesuksen neitseestä syntymisen, mutta sen verran olemme tolkuissamme, että myönnämme Marian saaneen seuraavat lapsensa ihan perinteisen kaavan mukaan. Maria oli Joosefin puoliso ja eli hänen kanssaan luonnollisen avioliiton.

        Maria oli luonnollinen ihminen, hänessä itsessään ei ollut mitään yliluonnollista.

        Tämä käsite "yliluonnollinen" on kuitenkin hiukan liukuva, sillä epäilemättä jokainen jossa Jumalan Henki vaikuttaa, on hyvässä mielessä osin yliluonnollinen ihminen, niihin nähden joissa Jumalan Pyhää Henkeä ei ole.

        Joissain ihmisissä vaikuttaa paha henki, tällainenkin henkilö on yli- / tai pikemminkin aliluonnollinen.

        Me ihmiset olemme aika erikoinen luomakunta.

        En ota kantaa Jumalan avioliittoasioihin. Onhan sitä kummempaakin nähty, mutta pysyttäydyn itse toistaiseksi puhtaassa kolminaisuusopissa.
        .

        Maria oli luonnollinen nainen niin kuin poikakin ihmisen poika. Niin kuin kirjoitin on mahdollista neitsyen tai nuoren naisen tulla raskaaksi vaikka ilman yhdyntää, ei olisi ensinmäinen kerta ja pakanajumalathan syntyivät usein neitsyeistä.
        Toki myös Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin, kysymyksessä ei kai kuitenkaan ollut tallainen tapaus??
        Oikeasti saarnaaja .Jeesus sai hengellisen kasteensa Johanneksen kasteessa niin kuin monet muutkin ovat saaneet.Sinä päivänä hänet synnytettiin.
        Miten ajattelet ,että kolminaisuus on 3 miestä? Onko henki miespuolinen? Henget eivät siitä eivätkä esim. nauti ravintoa. Minun tietääkseni


      • Mutta mormoneilla vasta sairas oppi on!!! He uskovat, että Isä Jumala olisi ollut fyysisessä kontaktissa Marian kanssa näin Jeesus olisi syntynyt. Mutta kuka sitten oli tai on tämä Sana. JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Että kaikenmaailman oppeja sitä onkin!!!


      • Athanasios
        ytyyyyyyyy kirjoitti:

        Maria oli luonnollinen nainen niin kuin poikakin ihmisen poika. Niin kuin kirjoitin on mahdollista neitsyen tai nuoren naisen tulla raskaaksi vaikka ilman yhdyntää, ei olisi ensinmäinen kerta ja pakanajumalathan syntyivät usein neitsyeistä.
        Toki myös Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin, kysymyksessä ei kai kuitenkaan ollut tallainen tapaus??
        Oikeasti saarnaaja .Jeesus sai hengellisen kasteensa Johanneksen kasteessa niin kuin monet muutkin ovat saaneet.Sinä päivänä hänet synnytettiin.
        Miten ajattelet ,että kolminaisuus on 3 miestä? Onko henki miespuolinen? Henget eivät siitä eivätkä esim. nauti ravintoa. Minun tietääkseni

        Etsi netistä:
        1. "Kristuksen kaksiluonto-oppi".

        Siinä selitetään tämä kuinka Jeesus On yhtäaikaisesti sekä Ihmisen Poika että Jumalan Poika.

        Eli samanaikaisesti ihminen ja Jumala. Liittyy osana Nikean uskontunnustusta .

        Itseasiassa, etsi

        2. "Athanasioksen uskontunnustus areiolaisuutta vastaan".

        Tässä se on. Tämä on ollut lähes 2000-vuotista kristinuskoa.

        Muuta kristinuskoa ei ole. Muut opit ovat muuta uskoa.
        .


    • syntiseon

      Suuresti te eksytte rukoillessanne jeesusta. Hän oli juutalainen ja rukoili raamatun jumalaa. Hän ei tahtoisi alkuaan ihmisenä, että häntä pidetään jumalana. Se on epäjumalan palvelusta. Älä lankea tähän syntiin.

      • Ianwanderlust

        Sinä et opeta oikein.


    • Tuomari on suurempi, kuin välimies ja Tuomari tuomitsee lain mukaan.

      Välimiesoikeudessa, välimies yrittää sovitella niin, että se, joka on asian riitauttanut, ei veisi asiaa Tuomarin eteen, vaan riitapuolet voisivat sopia keskenään. Uhri haluaa oikeutta, ja rikollisen pitää korvata, jos asian on korvattavissa .

      Välimiehen kuolema ei auta asiaa ollenkaan, vaan tilalle tulee joku toinen, virkamies. Riita ei siitä poistu, että välimies kuolee.

      Välimies ei voi antaa rikolliselle anteeksi ja uhria ei voi pakottaa antamaan anteeksi, kärsimään vahingot, koska hän ei ole syyllinen.

      Näin myös välimiehen rukoileminen on peräti outo ajatus. Välimies ja Tuomari eivät ole yksi, vaan välimies on sovittelija ja Tuomari tuomitsee. Tuomari ja Laki ovat yksi, koska Tuomarin pitää pysyä Laissa, tuomioissaan ja omassa elämässään.

      " Sovi veljesi kanssa, kun olet vielä tiellä, tai hän vie sinut oikeuteen ja silloin maksat viimeisenkin pennin. " jeesus
      Tuo, vaikka siinä on itua, ei pidä ihan paikkaansa, koska keneltäkään ei viedä enempää, kuin on oikeus ja kohtuus.

      Välimies ei voi ryntyä syyttäjäksi, puolustajaksi, uhkailijaksi, tuomariksi tai anteeksiantajaksi, se ei kuulu hänen toimenkuvaansa, hänen pitää on neutraali, puolueeton.

    • Erään kristillisen lahkon pedofilia tapauksissa, on uhreille uskoteltu välimiesten toimesta, että jos he eivät anna anteeksi, anteeksiantamattomuus kääntyy uhrille itselleen synniksi.

      Tämä on väärää välimiesoikeutta, ehdottomasti.

      Kristuksen sijaisena pappi voi antaa synnintunnustajalle ( pedofili ) anteeksi, rippisalaisuus sitoo papin tähän yhteiseen salaisuuteen, ja uhrin uhraamiseen, koska uhrin maailma on rikottu, hän tuntee itsensä likaiseksi ja saataiseksi ilman syytä.

      Pedofili ei siitä eheydy vaan jatkaa toimintaansa, ja pappi saa taas kuulla hekumallisisia juttuja pyhästä uhritoimituksesta, tytön tai pojan hyväksikäytöstä ja hän niin muistaa ristinkuolemaa ja kärsimyksen kirkastavaa vaikutusta uhrin osalle annettuna.

      Sanoisin tässä vaiheessa, että Voi vittu mitä paskaa, mutta se ei ole sopivaa nettikieltä, joten sanon vain, että kaikkea se kavala maailma keksii pyhien miesten, isän ja pojan ja pyhän hengen toimesta, kun naiset eivät ole sanomassa mitään.

      • EräidenkinLahkojenUhri

        Olet ihan oikeassa. Eikä tuohon syyllisty vain tuo mainitsematon (vanhoillislestadiolainen) lahko, vaan monet muutkin kristilliset lahkot, kuten helluntailaisuus, jota eräskin suomalainen, tunnettu poliitikko aikoinaan kutsui pedofiiliseksi uskonlahkoksi. Myös itse olen tuon uskonlahkon, eli helluntailaisuuden monialainen uhri.

        Rikoksia, myös seksuaalirikoksia tapahtuu kaikkialla, missä on ihmisiä. Joissain paikoin se on yleisempää, joissain vähäisempää.

        Tuota Jeesuksen tuoman sovitustyön tuomaa armoa kaikille syntisille on väärinkäytetty (ja jota Jeesus Itse ei varmasti hyväksy eikä takaa!) etenkin näissä lahkoissa ja esim. uhrien syyllistäminen jatkuu samoin uskontoa väärinkäyttäen, erilaisin valheväittämin ja Helvetin uhkakuvin, josta itsellänikin jälleen kokemus ihan parin päivän takaa S24 Helluntailaisuus-foorumilla. Traumatisoituneen rikoksen uhrin kokema aggressio aiheesta puhuttaessa tulkittiin heti hellareissa "vihaksi josta syystä en voi pelastua". Näin julmia ovat kristityiksi tekeytyneet ammattirikolliset ja heidän kannattajansa. Uhrin syyllistäminen ja vaientamispyrkimys oli törkeää ja suutuin lisää, vaikka olenkin elämäni aikana saanut silkkaa hellareilta paskaa silmilleni, ihan pikkulapsesta alkaen, enkä kuvittelisi siltä suunnalta koskaan mitään muuta saavanikaan.

        Kuten kirjoitin: kaikkialla esiintyy esim. seksuaalirikollisuutta, niin myös juutalaistenkin keskuudessa, kohdistuen etenkin gojimeihin. Samoin islam on erittäin julma seksuaalirikollinen kultti, heidän saudiarabialaisen kuunjumalansa nimissä, joka ei siis ole sama Raamatun, Aabrahamin, Iisakin ja Jakobin Jumala kuin juutalaislla ja kristityillä. Pakanat syyllistyvät rikoksiin. Syntinen, paha maailma on läpirikollinen.

        Jeesus on joissain harhaopeissa (kuten helluntailaisuus) korotettu Isää korkeammalle. Tällaista ei Jeesus Itse opettanut. Vaikkakin he ovat Yksi Jumala, heissäkin on ikäänkuin "arvojärjestyksensä" tai pikemminkin: tehtäväjärjestyksensä.

        Isä on kaiken pää, johtaja, tuomari, Jeesus syntisten sovittaja ja lahjavannhurskauttaja, Pyhä Henki esim. puhdistaja, neuvoja, lohduttaja, voiman antaja. Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.
        .


      • eeijumala
        EräidenkinLahkojenUhri kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Eikä tuohon syyllisty vain tuo mainitsematon (vanhoillislestadiolainen) lahko, vaan monet muutkin kristilliset lahkot, kuten helluntailaisuus, jota eräskin suomalainen, tunnettu poliitikko aikoinaan kutsui pedofiiliseksi uskonlahkoksi. Myös itse olen tuon uskonlahkon, eli helluntailaisuuden monialainen uhri.

        Rikoksia, myös seksuaalirikoksia tapahtuu kaikkialla, missä on ihmisiä. Joissain paikoin se on yleisempää, joissain vähäisempää.

        Tuota Jeesuksen tuoman sovitustyön tuomaa armoa kaikille syntisille on väärinkäytetty (ja jota Jeesus Itse ei varmasti hyväksy eikä takaa!) etenkin näissä lahkoissa ja esim. uhrien syyllistäminen jatkuu samoin uskontoa väärinkäyttäen, erilaisin valheväittämin ja Helvetin uhkakuvin, josta itsellänikin jälleen kokemus ihan parin päivän takaa S24 Helluntailaisuus-foorumilla. Traumatisoituneen rikoksen uhrin kokema aggressio aiheesta puhuttaessa tulkittiin heti hellareissa "vihaksi josta syystä en voi pelastua". Näin julmia ovat kristityiksi tekeytyneet ammattirikolliset ja heidän kannattajansa. Uhrin syyllistäminen ja vaientamispyrkimys oli törkeää ja suutuin lisää, vaikka olenkin elämäni aikana saanut silkkaa hellareilta paskaa silmilleni, ihan pikkulapsesta alkaen, enkä kuvittelisi siltä suunnalta koskaan mitään muuta saavanikaan.

        Kuten kirjoitin: kaikkialla esiintyy esim. seksuaalirikollisuutta, niin myös juutalaistenkin keskuudessa, kohdistuen etenkin gojimeihin. Samoin islam on erittäin julma seksuaalirikollinen kultti, heidän saudiarabialaisen kuunjumalansa nimissä, joka ei siis ole sama Raamatun, Aabrahamin, Iisakin ja Jakobin Jumala kuin juutalaislla ja kristityillä. Pakanat syyllistyvät rikoksiin. Syntinen, paha maailma on läpirikollinen.

        Jeesus on joissain harhaopeissa (kuten helluntailaisuus) korotettu Isää korkeammalle. Tällaista ei Jeesus Itse opettanut. Vaikkakin he ovat Yksi Jumala, heissäkin on ikäänkuin "arvojärjestyksensä" tai pikemminkin: tehtäväjärjestyksensä.

        Isä on kaiken pää, johtaja, tuomari, Jeesus syntisten sovittaja ja lahjavannhurskauttaja, Pyhä Henki esim. puhdistaja, neuvoja, lohduttaja, voiman antaja. Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.
        .

        Jeesus ei ole jumala vaan yksi on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Lähinnä tässä haetaan Jumalan sanan ja tahdon välittäjää, mutta ei itse Jumalaa koska se on jo suuri synti.
        Alussa oli sana eli jumalan sana jonka avulla luotiin valo ja koko maailma. Jumalan sanaa on myös Jeesuksenkin välittämä puhe eli sanat. Jeesus oli profeettojen kaltainen.


    • " Isä on tuomari. "

      Muslimiperheessä, isä on pää ja tuomari. Hän on Imaamin opettama.

      Mutta meillä tuomari ei ole isä, ( jos ei ole tuomarin lapsi) , vaan oikeuslaitoksen päämies, ja poikansa ei vanhurskauta ketään, ellei poika ole lain opettaja ja sekin edellyttää, että hän itse on ensin opiskellut lakia ja sen jälkeen ryhtynyt opettajaksi.

      Tuomarin poika ei voi mennä sanomaan , " Olette kuulleet sanottavan, mutta minä sanon teille" Jos hän näin sanoo, hän häpäisee isänsä ja nousee lakia vastaan,

      Hänet tuomitaan kansankiihottajana ja hänestä tehdään varoittava esimerkki.

    • tärkeinasiaensin

      Aina jumalaa rukoilen ja juttelen jeesukselle, kuin läheiselle. Aina jumala oli jeesuksen mielestä tärkein. Jos et usko, lue raamattua.

    • ShamuelKohen

      Jeesus on Jumala

      • JeesusJumalanPoika.Herra

        Jeesus on yksi Jumalan kolmesta ilmentymästä, kolminaisuudesta. Kristinuskon mukaan Jeesus yksin ei ole Jumala.

        Helluntailaisessa, epäkristillisessä harhaopetuksessa on ollut oppia mm. siitä, että Jeesus olisi ainoa jumaluus, eli nk. "Jeesus yksi"-oppi.

        Nykyään monet näistä samoista harhaopettajista, tekeytyen vaihteeksi "juutalaisiksi", kieltävät Jeesuksen kokonaan ja opettavat jostain kristityille tuntemattomasta Jeshua-nimisestä hepusta, joka on heidän profeettansa. He itsekin sanovat, ettei tämä heidän Jeshuansa (-antikristuksensa) ole Jumalan Poika (areiolainen harhaoppi = kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden), vaan ainoastaan Jumalan lähettämä profeetta, jota oppia ja väitettä en kyllä itse, eikä kukaan muukaan kristitty tunnusta!


      • JeesusJumalanPoika.Herra
        JeesusJumalanPoika.Herra kirjoitti:

        Jeesus on yksi Jumalan kolmesta ilmentymästä, kolminaisuudesta. Kristinuskon mukaan Jeesus yksin ei ole Jumala.

        Helluntailaisessa, epäkristillisessä harhaopetuksessa on ollut oppia mm. siitä, että Jeesus olisi ainoa jumaluus, eli nk. "Jeesus yksi"-oppi.

        Nykyään monet näistä samoista harhaopettajista, tekeytyen vaihteeksi "juutalaisiksi", kieltävät Jeesuksen kokonaan ja opettavat jostain kristityille tuntemattomasta Jeshua-nimisestä hepusta, joka on heidän profeettansa. He itsekin sanovat, ettei tämä heidän Jeshuansa (-antikristuksensa) ole Jumalan Poika (areiolainen harhaoppi = kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden), vaan ainoastaan Jumalan lähettämä profeetta, jota oppia ja väitettä en kyllä itse, eikä kukaan muukaan kristitty tunnusta!

        Siis messiaanishelluntailaisten Jeshua-niminen palvonnan kohde ei ole Jumalan Poika, vaan heille ainoastaan profeetta. Raamattu ei muutoin tunne tätä henkilöä, kuin nimellä antikristus. Hänen "seurakuntaansa" Raamattu kutsuu "Saatanan synagoogaksi".

        Se Jeshua / Jeesus, josta Raamattu kertoo sen sijaan on Jumalan Poika, osa Jumalaa.
        .


      • gtgtgfrfrrffr
        JeesusJumalanPoika.Herra kirjoitti:

        Siis messiaanishelluntailaisten Jeshua-niminen palvonnan kohde ei ole Jumalan Poika, vaan heille ainoastaan profeetta. Raamattu ei muutoin tunne tätä henkilöä, kuin nimellä antikristus. Hänen "seurakuntaansa" Raamattu kutsuu "Saatanan synagoogaksi".

        Se Jeshua / Jeesus, josta Raamattu kertoo sen sijaan on Jumalan Poika, osa Jumalaa.
        .

        Antimessias on messiaan vastakohta ja vastustaja ei Jumalan vastustaja.
        Aikanaan messiaan vastustajia olivat Rooman valtiaat, juutalainen eliitti(hyötyivät tilanteesta)
        Rooman kirkko, natsi-lutherin kirkko, Hitler, Stalin ja muut kommunistit. Nykyään ääri-islamistit , vasemmisto- ja oikeistoääriryhmät.
        Filosofisesti ajateltuna Jeesuksen jälkeen tuli antimessiaaninen aika joten hän oli lähinnä varoittaja eli profeetta.


      • JeesusJumalanPoika.Herra kirjoitti:

        Siis messiaanishelluntailaisten Jeshua-niminen palvonnan kohde ei ole Jumalan Poika, vaan heille ainoastaan profeetta. Raamattu ei muutoin tunne tätä henkilöä, kuin nimellä antikristus. Hänen "seurakuntaansa" Raamattu kutsuu "Saatanan synagoogaksi".

        Se Jeshua / Jeesus, josta Raamattu kertoo sen sijaan on Jumalan Poika, osa Jumalaa.
        .

        Ei se olekkaan henkilö. Vaan tapahtuma, tai sana, pelastus tai apu.


    • TosiUskovainen

      Ei mitään tietoa kumpi on suurempi tai kuka. Eikä paljoa kiinnosta. Huudan yleensä avuksi perkelettä tai voi vittua, saatanaa joskus ja kiitän Jeesusta kun kuorma kaatuu.

    • Shoshana-Miriam

      He ovat yhtäsuuria.

      • 12___13

        "[Jeesus sanoo]... Isä on minua suurempi".
        Joh. 14:28


    • Maailmankaikkeus on valtavan suuri, eikä sitä ole luonut isä, eikä poika, eikä kukaan herra vaan joku muu, jota meidän vajavaisilla aisteilla on mahdoton tajuta.

      • voimajavalta

        Kabbalan mukaan maailmankaikkeuden pomo on ääretön, tutkimaton Ain soff voima ja valta.


      • Shamuelkohen

        Kabbala on roskaa.


      • yhyyyyhyhy
        Shamuelkohen kirjoitti:

        Kabbala on roskaa.

        Todista tuo!
        Kristinusko on sepitelmä yksinkertaisille ihmisille.


    • Ruotsin kirkko lakkaa kutsumasta Jumalaa herraksi, koska se on sukupuolittunut sana.

      Se onkin tervetullut uudistus, koska kaikkia herroja ja kirkkoherroja on niin paljon, samoin kuin isiä ja poikia. Sensijaan rouvia, äitejä, naisia ja tyttäriä ei niin missään.

      • yhhhhhhhhh

        Jumalan läsnäolo eli pyhä henki on juutalaisen mystiikan mukaan naispuolinen voima.
        Ehkäpä vain naisellinen suojeleva, lohduttava voima.


      • AlexSandor

        Juutalainen mystiikka on roskaa.


    • nimionsejuttu

      Hei vaan itsellesi!
      Jumala on suurin ja Jeesus on ihmisen poika , Jumalan kuva niin kuin kaikki ihmiset.
      Jeesusta ei kannata rukoilla vaan hänen jumalallista nimeään joka on Jeshua/Jashua.
      Näin myös juutalaiset rukoilevat suurena sovituspäivänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe