Oletko entisenä Jehovan todistajana

manaat

ilman seurakuntayhteyttä?
Et ole heittänyt "lasta pois pesuveden mukana" ja uskot edelleen Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Onko Jahve edelleen Jumalasi?

Nyt saattaa sinulle olla sopiva seurakunta, jolla on jalat maanpinnalla. Siellä ei etsitä hurmahenkiä, mutta ei kielletä Pyhän Hengen voimaa tänä aikana.
Kyseinen seurakunta on perustamassa nyt 4 uutta seurakuntaa eteläsuomeen.
Kotkaan, Sipooseen, Espooseen ja Turkuun.

Kotkassa tiedoitustilaissu on 7.11. klo. 18:00. Pelastusarmeijan tiloissa. Puutarhakatu 10.

Sipoossa tiedoitustilaisuus on 12.11. klo. 18:00. Sihvonmäen kappelissa, Ali-Vekkoskoskentie 476.

Turussa tiedoitustilaisuus on 23.11. klo. 18:00. Agabe-Sydän, Luostarinkatu 12.

Espoossa avaijaistapahtuma on 19.11. klo. 12:00.Soukan venekerhon Klobbenin paviljonki. Soukanlahdentie 15.
Itse tulen olemaan vaimoni kanssa läsnä täällä Espoon tilaisuudessa.

Uskon että monet seurakuntayhteyttä etsivät entiset Jehovan todistajat ovat sinne ISOSTI tervetulleita.

60

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä.seurakunta

Mikä tämä kyseinen seurakunta on,joka on perustamassa uusia seurakuntia? Kun näitä kaikenlaisia seurakuntia on niin paljon,niin pitäisi ja kiinnostaisi edes jotakin tietää,vai onko tässä jotain salattavaa kenties?

• vesasihvo

Hei ystävät. Seurakunta on "ONE WAY MISSION". Meillä on ollut seurakuntatoimintaa Suomessa Helsingissä jo yli 30 vuotta. Nyt sitten muuallekin. t vesa sihvo, onewaymission

• mainosvaltuutettu

Huii😇 hei saaks siel jäätelöö?

• VilpittömästiVastaten

Niinpä tietysti! "One way mission" omine egoaan paisuttavine vanhoine ukkoineen, jotka kaipaavat huomiota ja ovat ehdottomia mielipiteissään.
      Tunnen tämän seuran toiminnan netin kautta.
      Helppo lukea houkuttelevaa lupausta, jonka Jumala toteuttaa, kunhan ahkeroi tunnollisesti ja maksaa palkkapapeille heidän leipänsä päällyksineen.
      Tapani Suonto pitää sitä Jumalan vastauksena rukoukseen ja siunauksena hänelle, kun minä avaan kukkaroni ja pyöritän "lesken rovot" hänelle. Hän pastorina tarvitsee ne paremmin.
      En ole jaksanut kuunnella kauaa niitä "kukkotaisteluja" netissä herrojen kesken,
      enkä Tapsan lurituksia kitaroineen - eivät vakuuta minua - valitettavasti.

Siellähän niitä vanhoja Jehovan todistajia kokoontuu uuden auktoriteetin alaisuuteen.
      Kova on myös raivo, jota seurakuntalaiset kokevat, jos ja kun haistavat todistajien asenteita, oppeja. Saanut kuulla tähänkin asti näiltä "One way"-kulkijoilta, että olen vielä aivopesty.
      Agressiiivisellä ja halveksivalla tavalla. Rakkauspommitus loppuu heti!
      "Ole samaa mieltä kanssamme, tai olet väärän profeetan pikku-piru!"
      Mieti siinä sitten - hyeenojen repiessä - hengellisiä asioita, mihin uskoa!
      On miellytettävä seuraa tai joutuu mökötettäväksi samaan tuttuun tapaan :-DDD
      Ojasta allikkoon mennään. Suo siellä - vetelä täällä.
      Kyllä näiden "One way"-kulkijoiden kanssa on seurusteltu tälläkin palstalla!
      Kova on myös kilpailu hierarkian paikasta - kuka on eniten opiskellut ja mitä.
      Ollaan niin itseään täynnä ja suuremmaksi paisutaan seurakunnan keskellä.
      Mikä on vastaus vilpittömään toteamukseeni?

• onkomuitavaihtoehtoja

Mikä sinulle on?
        Onko sinulla paha olo?
        Saanko rukoilla puolestasi nimi. VilpittömästiVastaten?

• Tykkäsin.lukea

Kiitos kun kerroit kokemuksesi.

• VilpittömästiVastaten
        onkomuitavaihtoehtoja kirjoitti:

Mikä sinulle on?
        Onko sinulla paha olo?

Minulla on todella paha olo!
        Vielä pahempi kuin lapsena huomatessani uskoneeni Joulupukkiin.
        Ennen kouluun menoani Tonttu näki ikkunasta, miten kiltisti söin kaurapuuroni.
        Mummeli kertoi. Mitähän se mummeli ajatteli, kun aukaisi likasangon kaapin ja
        näki sen ylös oksennetun kaurapuuron päällimmäisenä? Kuka tunsi olleensa tonttu?
        Seisoin hilja miettien lumisateessa pimeässä portailla.
        Tajusin kirkkaasti vanhempien valheellisuuden, kaupanteon saadakseen oman tahtonsa läpi manipuloinnin. "Jos et tee, kuten haluan, et saa joululahjoja"! Se aika on taas alkanut.

Nyt voin huonosti omasta tyhmyydestäni, että uskoin epätäydellisiä ihmisiä, jotka vallanhalusta päättävät, mitä toinen - Luojan luomalla vapaalla tahdolla varustettu olento - saa tai tulee uskoa! He ovat varastaneet kotitekoisilla säännöillään, oppiriidoillaan, joita itsekin vaihtelevat, minun luottamukseni, arvostukseni, kunnioitukseni ja haluni yhteistyöhön. Omalla käytöksellään ja toiminnallaan.

OIkein Jeesus sanoi heistä, että he sitovat raskaita taakkoja toisten kannettavaksi, mutta itse eivät niihin koske. Moraali jää sanahelinäksi. Heille Jumala antaa suuretkin synnit anteeksi.
        Kun he alistuvat Jumalaan sanan alle, niin saavat alistaa muut uskovat itsensä määräysvaltaan.

He tekevät Raamatun historiasta ja pelastussanomasta aseen raipata toinen Jumalaa etsivä ihminen. Samoin, kuin roomalaiset ruoskivat Jeesuksen selän luihin asti verille.
        Samoin meidän sielumme revitään sydänjuuria myöten tuomitsemalla ajatukset.
        Historia todistaa - aina polttoroviolle asti kidutuksien kautta.
        Papit korottivat itsensä hallitsijoita korkeammalle. Suuremman papis-vallan saaneen valtuutuksella. Mitähän Jumala uskonnollisista johtajista ajattelee?

Oppi:onko Jumalan henki persoona vai voima? Onko Jeesus enkeli vai Esikoispoika?
        Tällaisilla oppikysymyksillä raipataan hengellistä rakennusta etsivää ruotuun.
        Ei uskoa pakoteta kenellekään tuomitsevalla halveksunnalla, opitulla tiedolla, jota luritetaan.
        Usko tulee sisäisellä oivalluksella, hengellisellä kokemuksella.
        Usko on kuin sisäinen magneetti, joka vetää ihmisen Luojansa yhteyteen.
        Raamattu on apuna, mutta ei sen sadat tulkinnat, jotka tulevat esteiksi Jumalan ja ihmisen välille, toisen ihmisen määräämisenhalusta.
        Jeesus ainoastaan on Välittäjä Jumalan ja ihmisen yhteydessä uhrinsa erusteella.
        .
        Vapaus menee myös "One Way"-kulkijoilla, henkinen ja hengellinen.
        Sinne tulee paleleva sielu ja odottaa hengellistä rauhaa, selkeyttä ajatuksilleen.
        Jopa ihmiset kerääntyvät ympärille maireasti hymyillen ja ihastelllen oman seuran mahtavaa kasvua!Auta Armias sitä, joka ei yhdy samaan ylistykseen onnellisena löytämästään totuudesta! mnaatkin on siellä löytänyt totuuden, jota nyt tuputtaa paremana uskontona.

Mutta samoja syntejä harrastetaan ja peitetään kiinnittäen huomio toisten syyllisyyteen.
        Uskontojen uhrien palsta vastaavineen foorumein kertoo muidenkin uskontojen irstailuista.
        Niiden uhrit huutavat sydäntäsärkevästi epäoikeudenmukaisuuksta, raakuuksta ja anteeksiantovaatimuksia, joita papit vaativat, tai Jumala ei anna uhrin syntejä anteeksi.

Minä rukoilen toisten puolesta joka päivä. Rukoilen heille ajatuksen selkeyttä, että osaisivat kulkea sitä tietä, joka heilla on määrätty. Että tuntisivat turvallisuutta.
        Tuntisivat olevansa rakastettuja Luojan maan päällisiä lapsia.
        Että näkisivät oman arvonsa luomakunnassa. Saisivat voimaa Jumalalta kulkea eteenpäin.
        Että saisivat sielun rohkeutta ja uskallisuutta täyttää se tehtävä, johon heidät luotiin jo äitinsä kohdussa - Daavidin psalmia lainatakseni.

Rukous menee perille, jos vastaanottaja haluaa sen omia.
        Kukaan ei voi pakottaa oman rukouksen määreitä toiselle.
        Minä kiitän jokaista, joka rukoilee puolestani.

• mainosvaltuutettu

Huii😇nyt pelottaa taijan ottaa leijonan mukaa, ku lähen.
        Mut hei saaks siel jäätelöö?

Hei eikai se haittaa et meillä on tää valtakunta hymy 😇.

• Ei.ole.ainoa
        onkomuitavaihtoehtoja kirjoitti:

Mikä sinulle on?
        Onko sinulla paha olo?

Monella muullakin on paha olo. Se on aika yleistä että ihmiset eivät voi hyvin hengellisessä yhteisöissä. Itse en ole niistä kiinnostunut, mutta paljon olen kuullut negatiivista palautetta ihmisiltä, jotka on olleet mukana noissa vapaiden suuntien tapaisissa seurakunnissa. Tuollaiset asiat mitä tuossa kokemuksessa kerrottiin tuntuu toistuvan monissa muissakin seurakunnissa.

• Näin.on

Siellähän niitä vanhoja Jehovan todistajia kokoontuu uuden auktoriteetin alaisuuteen

-Luulisi että jos on joskus ollut Jehovissa niin olisi todellakin saanut uskonnosta tarpeekseen.

• Näin.on kirjoitti:

Siellähän niitä vanhoja Jehovan todistajia kokoontuu uuden auktoriteetin alaisuuteen

-Luulisi että jos on joskus ollut Jehovissa niin olisi todellakin saanut uskonnosta tarpeekseen.

Näin.on 2.11.2017 18:04

<>Siellähän niitä vanhoja Jehovan todistajia kokoontuu uuden auktoriteetin alaisuuteen><

"Niin kuin koira, joka palaa oksennukselleen, typerä toistaa tyhmyytensä." (UM)

• no_wayno

Samaa ihmisten perässä juoksevaa ja riitelevää porukkaa näyttää olevan, joista lukee hellarien palstalla. Vain uusi haara niistä. Turha mainostaa.

• VilpittömästiKysyen

Mikä on "OneWay"-kulkijoiden tulevaisuudenodote kuoleman jälkeen?
      Moni vanhin Jehovan todistajissa jaksaa vetää seurakunnantyötä ilmaiseksi kannusteena odotus saada hallita maan päällä ruhtinaana - toisilla on toive päästä hallitsemaan Jeesuksen kanssa taivaassa kuninkaina ja pappeina. Siis hallitsemaan toisia ihmisiä!
      Suurin osa lahkoista opettavat nousevansa taivaaseen kuoleman jälkeen.
      Harva uskoo maanpäälliseen elämään täydellisissä olosuhteissa, kuin Paratiisissa,
      Jumalan alkuperäisesti suunnittelemalla tavalla.
      Kuten Ilmestyskirja puhuu ennallistetusta Paratiisista.

• ennallistettuko

Ilmestyskirja puhuu kyllä uudesta taivaasta ja maasta.

• VolpittömästiVastaten
        ennallistettuko kirjoitti:

Ilmestyskirja puhuu kyllä uudesta taivaasta ja maasta.

Halusin korostaa maallista elämää toivona Ilmestyskirjassa, koska se useimmiten kielletään.
        En nyt voinut ottaa kaikkia Ilmestyskirjan lupauksien piirteitä yhteen kommenttiin.

• VilpittömästiKysyen 3.11.2017 0:03

<>Harva uskoo maanpäälliseen elämään täydellisissä olosuhteissa, kuin Paratiisissa, Jumalan alkuperäisesti suunnittelemalla tavalla.><

Ja ihan hyvä niin, koska mm. Jeesuksen paluulupaus sekä Vt-seuran erisisältöiset lupaukset olosuhteista ovat osoittautuneet katteettomiksi.

• HysteerisestiNauraen

Toivossa elettiin!

• Reikärahalla

"Vt-seuran erisisältöiset lupaukset olosuhteista ovat osoittautuneet katteettomiksi. "

Miten sen nyt ottaa.
        Jos katsotaan vartiotorniseuran pankkitilin katetta niin onhan siinä kyllä osoitusta.
        Vartiotorniuskonto onkin paljolti mammonauskoinen.
        Ei sulla ole kesältä jäänyt jäätelörahaa, ilmathan on jo kylmät jäätelölle ?

• Reikärahalla kirjoitti:

"Vt-seuran erisisältöiset lupaukset olosuhteista ovat osoittautuneet katteettomiksi. "

Miten sen nyt ottaa.
        Jos katsotaan vartiotorniseuran pankkitilin katetta niin onhan siinä kyllä osoitusta.
        Vartiotorniuskonto onkin paljolti mammonauskoinen.
        Ei sulla ole kesältä jäänyt jäätelörahaa, ilmathan on jo kylmät jäätelölle ?

Reikärahalla 3.11.2017 9:59

><Miten sen nyt ottaa.
        Jos katsotaan vartiotorniseuran pankkitilin katetta niin onhan siinä kyllä osoitusta. ><

Katteetonta katetta sekin, jos lähtee siitä Russelin lupauksesta, ettei rahaa ruinata, vaan lopetetaan puuha jos raha loppuu.

<>Vartiotorniuskonto onkin paljolti mammonauskoinen.><

Siinä suhteessa on ollut havaittavissa selvää opetuksen nk. tarkentumista.

<>Ei sulla ole kesältä jäänyt jäätelörahaa, ilmathan on jo kylmät jäätelölle ? ><

Miten sen nyt sitten ottaa, sleppailen kyllä prätkällä päivisin vielä ihan shortseissa ja T-paidassa. Ja toisaalta multa lähtee kerran kuussa jäätelöraha automaattisesti tililtä. Raamatun paratiisia sillä ei kuitenkaan rakennella, vaan jotain todellisempaa.

• Turska_

Kerroppa Vartiotorniseuran pankkitilin kate, kun näytät sen tietävän.
      Mikäs tämän mnaatin mainostaman uuden uskonnon pankkitilin kate on. Tai eihän se niin uusi ole. Eikös tässä nyt ole tällä kertaa kysymys, vai mitä Reikäraha?

• HysteerisestiNauraen

"One Way" on haara helluntailaisesta, vaikka mnnaat kieltää olevansa helluntailainen.
        Kumma, ettei hän ole ylpeä uskostaan, koska sitä tuputtaa toisillekin parhaana.
        Siellä on palkkapapeja, kuten useimmissa kristillisissä uskontokunnissa.
        Jumalan sanaa uhutaan rahan edestä. Rahaa tarvitaan uskonnon harjoitukseen ja
        pappien kielenkantojen laukaisemiseen.

• HysteerisestiNauraen kirjoitti:

"One Way" on haara helluntailaisesta, vaikka mnnaat kieltää olevansa helluntailainen.

HysteerisestiNauraen 3.11.2017 11:42

<> Rahaa tarvitaan uskonnon harjoitukseen ja
        pappien kielenkantojen laukaisemiseen. ><

Tossa suhteessa jt-vanhimpia voi pitää tyhminä kun levittävät Vt-huuhaata ilmaiseksi.

• manaat
        HysteerisestiNauraen kirjoitti:

Kovasti on kiinnostusta siitä, mikä minä olen ja millaisilla käsityksillä.
        Olen siitä tietenkin vähän "otettu", mutta en anna sen minua häiritä.
        Ottakaa oma elämänne hallintaanne ja jos ette uskoa siihen voi soveltaa, niin minkäs minä sille voin?
        Minä olen mikä olen, Herran armosta ja uskoani en ole heittänyt pois Jehovan todistajuuden jälkeenkään. Päin vastoin. Se on tullut entistä vahvemmaksi ja entistä vahvemmaksi tulee.
        Se nyt on vain näin, kaikkien Jehovan todistajien, ateistien ja agnostikkojen harmiksi.

• VilpittömästiVastaten
        manaat kirjoitti:

Kovasti on kiinnostusta siitä, mikä minä olen ja millaisilla käsityksillä.
        Olen siitä tietenkin vähän "otettu", mutta en anna sen minua häiritä.
        Ottakaa oma elämänne hallintaanne ja jos ette uskoa siihen voi soveltaa, niin minkäs minä sille voin?
        Minä olen mikä olen, Herran armosta ja uskoani en ole heittänyt pois Jehovan todistajuuden jälkeenkään. Päin vastoin. Se on tullut entistä vahvemmaksi ja entistä vahvemmaksi tulee.
        Se nyt on vain näin, kaikkien Jehovan todistajien, ateistien ja agnostikkojen harmiksi.

Entisenä vanhimpana, Jehovan todistajana, tiedät varsin hyvin, että J.-todistajat uskovat Jeesuksen olevan myös Herra. Jeesukselle annettiin monia muitakin arvonimiä Jesaja 9:6 ja muualla Raamatussa.
        Daniel käyttää Jumalan Lammasta mielellään. Vain nämä mainitakseni.
        Kuitenkin väitit aiemmissa kommenteissa, että J.-todistajat eivät usko Jeesukseen Herrana!
        Jehovan todistajat uskovat Jeesukseen luomakunnan Esikoisoikana, Kuninkaana, ylimmäisenä appina jne.!
        Sinua vaivaa VALHEEN HENKI, MUSTAMAALAAMISEN HENKI, KATKERUUDEN HENKI-
        EI SUINKAAN PYHÄ HENKI!

• VilpittömästiVastaten
        VilpittömästiVastaten kirjoitti:

Entisenä vanhimpana, Jehovan todistajana, tiedät varsin hyvin, että J.-todistajat uskovat Jeesuksen olevan myös Herra. Jeesukselle annettiin monia muitakin arvonimiä Jesaja 9:6 ja muualla Raamatussa.
        Daniel käyttää Jumalan Lammasta mielellään. Vain nämä mainitakseni.
        Kuitenkin väitit aiemmissa kommenteissa, että J.-todistajat eivät usko Jeesukseen Herrana!
        Jehovan todistajat uskovat Jeesukseen luomakunnan Esikoisoikana, Kuninkaana, ylimmäisenä appina jne.!
        Sinua vaivaa VALHEEN HENKI, MUSTAMAALAAMISEN HENKI, KATKERUUDEN HENKI-
        EI SUINKAAN PYHÄ HENKI!

Korjaan:Ylimmäisenä Pappina!
        Kone temppuilee!

• Voipustiina

VilpittömästiVastaten 3.11.2017 12:39

" J.-todistajat uskovat Jeesuksen olevan myös Herra"
      -Moni ei pidä vilpittömyytenä tuota. Kristityillä kun on "Herra" yksi Jumalan monista nimistä. Mutta lahkossa on sanottava selkeästi ja painottaen, että kyseessä on vain "arvonimi" eikä missään tapauksessa Jumala, kun meikäläisten kesken puhutaan Jeesuksesta Herrana.

Tämä sotku tulee ymmärrettäväksi, jos tulee, sen teokraattisen sodankäynnin kautta, joka todistajalla on, ja mikä tarkoittaa valehtelemista ja harhaanjohtamista miten paljon vain, mikäli siitä arvioi jotakin hyötyä lahkolle olevan.

• VilpittömästiKysyen

Niin, minä pidän myös Jumalaa, kuningasta, pappia jne. herran lailla arvoniminä.
        Arvonimessä ei ole minusta mitään alentavaa. Se on titteli, joka kuvaa henkilön tehtävää.
        Jeesus oli totisesti Jumalan asettama Herra, meille esimerkiksi.
        Jeesus oli myös juutalaisena miehenä "herra" yhteiskunnassa toimiessaan.
        Näin meidän tämänaikaisia arvonimiä käyttäessämme.
        Jeesus oli Jumalan luomakunnan alku, Esikoispoika.
        Jeesus sanoi kirjanoppineiden kutsuvan omia tuomareitaan "jumaliksi", tarkoittaen jumalan edustavan voimakasta henkilöä. Siksi ei heidän tulisi tuomita Jeesusta, joka kutsui itseään "Jumalan Pojaksi"! Kuten kutsui itseään "Ihmisen Pojaksi"!
        Jehova on ylin Jumala, mutta niitä luotuja epä-jumalia vilisee lähellä ja kaukana.
        Monille on vatsakin jumalana!
        Mitäs tähän puliset?

• sokeaaa

Käsityksesi teokraattisesta sodankäynnistä on vääristelty itsesi tai oppi-isäsi toimesta. Jumala ei hyväksy valehtelemista missään tilanteessa. Mikä ihmeen toistelu teokraattisesta sodankäynnistä, kun et ymmärrä edes mitä sillä on tarkoitettu. Kuuluu niihin mielisanoihisi kuten jäätelörahat, mököttäminen , joita viljelet ahkeraan. Tuntuu aika typerältä.

• VilpittömästiKysyen kirjoitti:

Niin, minä pidän myös Jumalaa, kuningasta, pappia jne. herran lailla arvoniminä.
        Arvonimessä ei ole minusta mitään alentavaa. Se on titteli, joka kuvaa henkilön tehtävää.
        Jeesus oli totisesti Jumalan asettama Herra, meille esimerkiksi.
        Jeesus oli myös juutalaisena miehenä "herra" yhteiskunnassa toimiessaan.
        Näin meidän tämänaikaisia arvonimiä käyttäessämme.
        Jeesus oli Jumalan luomakunnan alku, Esikoispoika.
        Jeesus sanoi kirjanoppineiden kutsuvan omia tuomareitaan "jumaliksi", tarkoittaen jumalan edustavan voimakasta henkilöä. Siksi ei heidän tulisi tuomita Jeesusta, joka kutsui itseään "Jumalan Pojaksi"! Kuten kutsui itseään "Ihmisen Pojaksi"!
        Jehova on ylin Jumala, mutta niitä luotuja epä-jumalia vilisee lähellä ja kaukana.
        Monille on vatsakin jumalana!
        Mitäs tähän puliset?

VilpittömästiKysyen 3.11.2017 14:39

<>Niin, minä pidän myös Jumalaa, kuningasta, pappia jne. herran lailla arvoniminä.><

Ja moni pitää noita kaikkia yleisniminä, jumalaa unohtamatta.

• VilpittömästiMiettien
        Hasta_luego kirjoitti:

<>Niin, minä pidän myös Jumalaa, kuningasta, pappia jne. herran lailla arvoniminä.><

Ja moni pitää noita kaikkia yleisniminä, jumalaa unohtamatta.

Tällä en tarkoita "halkoa hiuksia", vaan ajatuksen jatkamista.
        Kaikkina aikoina, kaikissa kielissä on kai ollut sanoja, joilla on useampi merkitys.
        Kieliopillisesti mainitsemaasi kutsutaan "yleisnimiksi".
        Mutta näin kekusteluissa käyttäisin mieluummin nimitystä "arvonimeä".
        Moni pitää ristisanatehtävien ratkomisesta. Minä käytin vastaavana "harrasteena"
        virkkeiden kyhäämistä synonyymisanojen avulla. Huvinsa kullakin ;-D

• VilpittömästiMiettien kirjoitti:

Tällä en tarkoita "halkoa hiuksia", vaan ajatuksen jatkamista.
        Kaikkina aikoina, kaikissa kielissä on kai ollut sanoja, joilla on useampi merkitys.
        Kieliopillisesti mainitsemaasi kutsutaan "yleisnimiksi".
        Mutta näin kekusteluissa käyttäisin mieluummin nimitystä "arvonimeä".
        Moni pitää ristisanatehtävien ratkomisesta. Minä käytin vastaavana "harrasteena"
        virkkeiden kyhäämistä synonyymisanojen avulla. Huvinsa kullakin ;-D

VilpittömästiMiettien 3.11.2017 20:28

<>Kieliopillisesti mainitsemaasi kutsutaan "yleisnimiksi".
        Mutta näin kekusteluissa käyttäisin mieluummin nimitystä "arvonimeä".><

En viitannut arvonimi-nimitykseen, vaan Vt-seurankin käyttämään tapaan kirjoittaa jumala majuskelilla. Siis siitä huolimatta, että Jehova-erisnimen hehkutuksessa eräs peruste on se, että jumala ei ole erisnimi, vaan yleisnimi (esim. w78 15/11 s. 9 kpl 4).

• VilpittömästiMiettien
        Hasta_luego kirjoitti:

VilpittömästiMiettien 3.11.2017 20:28

<>Kieliopillisesti mainitsemaasi kutsutaan "yleisnimiksi".
        Mutta näin kekusteluissa käyttäisin mieluummin nimitystä "arvonimeä".><

En viitannut arvonimi-nimitykseen, vaan Vt-seurankin käyttämään tapaan kirjoittaa jumala majuskelilla. Siis siitä huolimatta, että Jehova-erisnimen hehkutuksessa eräs peruste on se, että jumala ei ole erisnimi, vaan yleisnimi (esim. w78 15/11 s. 9 kpl 4).

On jäänyt huomioimatta tuo asia! Nykyisin luen "Vartiotornit" yhdellä silmäällä, kieli keskellä suuta, kaiken kyseenalaistaen.
        Olen tietämätön myös "majuskelin" merkityksestä.
        Minusta se kuulostaa herttaiselta nuken nimeltä: Majuska tytölle, Majuskeli pojalle!

• VilpittömästiMiettien kirjoitti:

On jäänyt huomioimatta tuo asia! Nykyisin luen "Vartiotornit" yhdellä silmäällä, kieli keskellä suuta, kaiken kyseenalaistaen.
        Olen tietämätön myös "majuskelin" merkityksestä.
        Minusta se kuulostaa herttaiselta nuken nimeltä: Majuska tytölle, Majuskeli pojalle!

VilpittömästiMiettien 4.11.2017 9:54

<>On jäänyt huomioimatta tuo asia! ><

Sitä esiintyy aika ajoin eri muodoissa:

”Kansallisesta, etnisestä tai kulttuuritaustastamme riippumatta palvomme Jumalaa, jonka tunnemme nimeltä. Hän ei ole mikään mystinen, kolmiyhteinen jumala.” (vartiotorni 15 toukokuuta 2006 sivu 27)

"...raamatuntutkijat, joiksi Jehovan todistajia..." (Vartiotorni 1. toukokuuta 2005 sivu 24)

<>Olen tietämätön myös "majuskelin" merkityksestä.><

Majuskeli on sama kuin versaali, eli nk. iso kirjain, minuskeli on gemena, eli nk. pieni kirjain.

• VilpittömästiMiettien
        Hasta_luego kirjoitti:

VilpittömästiMiettien 4.11.2017 9:54

<>On jäänyt huomioimatta tuo asia! ><

Sitä esiintyy aika ajoin eri muodoissa:

”Kansallisesta, etnisestä tai kulttuuritaustastamme riippumatta palvomme Jumalaa, jonka tunnemme nimeltä. Hän ei ole mikään mystinen, kolmiyhteinen jumala.” (vartiotorni 15 toukokuuta 2006 sivu 27)

"...raamatuntutkijat, joiksi Jehovan todistajia..." (Vartiotorni 1. toukokuuta 2005 sivu 24)

<>Olen tietämätön myös "majuskelin" merkityksestä.><

Majuskeli on sama kuin versaali, eli nk. iso kirjain, minuskeli on gemena, eli nk. pieni kirjain.

Kiitos valistuksesta, maisteri!

• Rupeavilpittömäksi

"Niin, minä pidän myös Jumalaa, kuningasta, pappia jne. herran lailla arvoniminä."
      -Jassoo.

"Arvonimessä ei ole minusta mitään alentavaa"
      -Päinvastaiseksihan se tarkoitetaankin.

"Se on titteli, joka kuvaa henkilön tehtävää"
      -No nyt sitten tiedän tämänkin puolen vartiotorniuskonnosta.

"Jeesus oli totisesti Jumalan asettama Herra, meille esimerkiksi"
      -Meille kristityille, ja puhun Raamatusta, on Jeesus ilmoitettu Raamatussa.

"Jeesus oli myös juutalaisena miehenä "herra" yhteiskunnassa toimiessaan"
      Jeesus on valtakunnansalilaitoksella (sitä on kiellettyä sanoa kirkoksi) enkeli, Mikael. Jostain syystä lahkon toimintapolitiikka on, että todistajan on siitä todellisuudesta vaiettava tällä keskustelufoorumilla.

• VilpittömästiKysyen

Mikä ei ole ollut vilpitöntä kommenteissani?

• manaat
        VilpittömästiKysyen kirjoitti:

Mikä ei ole ollut vilpitöntä kommenteissani?

Minkäslainen herra se on jonka edessä kaikkien on polvistuttava?
        Minkäslainen HERRA Hän on jonka edessä kaikkien on polvistuttava?
        Aikamoinen ero.

• todettu

Nimim rupea vilpittömäksi, vastauksesi samaa lapsenomaista hölinää. Kun ei muuta osaa, täytyy vähätellä toisia.

• Mikaelmutteienkeli

Rakkauden käsky on suurin Raamatun käskyistä.
        Vartiotorniuskonnon raamattuvastaisuus ilmenee siinäkin, että yksikään todistaja ei ole kertaakaan kirjoittanut rakkauden käskystä, sen täyttämisestä.

Ihmisyhteisöt osoittavat arvonantoa jäsenilleen antamalla ja käyttämällä arvonimiä.
        Raamatun ilmoitukseen ei Jumala ole antanut meille nimiluokituksia.

• Paipapum
        Mikaelmutteienkeli kirjoitti:

Vartiotorniuskonnon raamattuvastaisuus ilmenee siinäkin, että yksikään todistaja ei ole kertaakaan kirjoittanut rakkauden käskystä, sen täyttämisestä.

Ihmisyhteisöt osoittavat arvonantoa jäsenilleen antamalla ja käyttämällä arvonimiä.

Olisikohan niin , että uskontokokouksiin laukkaamisessa on kyse samasta kuin nyt on todettu sekä ulkomailla että Suomessa , huippuurheilijoitten eri lajeissa olevan peliriippuvaisia ,
        monet pelaavat jopa vastoin omaa peliasemaansa ,
        aiemmin vielä reippailla raittiilla urheilijoilla oli hyvin piiloteltu viinaongelma , nyt kun on puhalluslaitteet , ongelma on siirtynyt pillereihin ja peliriippuvuuteen , Esiintyvillä taiteilijoilla on sama ongelma , ja se peitetään tekemällä lehdissä esiintyjät sankareiksi , jos he käryävät vaikka kristallihuumeesta ,
        mutta tuo , että kun eroaa yhdestä uskontopopulasta , niin heti on toisen orja , se on täytisen sama , millä nimikkeellä rahat lypsetään osallistujalta , mutta periaatteessa , kun tuskin kukaan menee kadunkulmaan ja alkaa jakaa tiliään vastaantulijoille , " kun ne ovat niin luotettavan näköisiä ," , mutta kokouksiin mennään , ja surputaan rahaa rahasaaviin tai lahjuslaatikkoon ,
        "-Valtakunnan " hyväksi ,
        Sama se, mitä siellä puhutaan ,
        Vaikka se Kolmas valtakunta sai jo aikanaan varsin ikävän lopun , sen rakentajat tosin poistui ajoissa takaoikealle , vienosti nauraa kätkättäen ,....Valtioiden kassat kassissaan ,

• TiinaTeijantytär

" eroaa yhdestä uskontopopulasta , niin heti on toisen orja "

-Todistajuus käsittää suurelta osin muita Raamattua noudattavia uskontoja vastaan hyökkäämistä. Tuo "hyökkäämisen syöttäminen" lahkon oman ahdistavuuden lisäksi saa todistajan helposti uskomaan että muussa uskonyhteisössä olisi orja.

Mutta kun lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiaksryhmän, on muita uskontokuntia, jotka eivät tuota ollenkaan asiakkaita Uskontojen uhrien tuki ry:lle.

• Paipapum
        TiinaTeijantytär kirjoitti:

-Todistajuus käsittää suurelta osin muita Raamattua noudattavia uskontoja vastaan hyökkäämistä. Tuo "hyökkäämisen syöttäminen" lahkon oman ahdistavuuden lisäksi saa todistajan helposti uskomaan että muussa uskonyhteisössä olisi orja.

Mutta kun lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiaksryhmän, on muita uskontokuntia, jotka eivät tuota ollenkaan asiakkaita Uskontojen uhrien tuki ry:lle.

"Raamattua noudattavia uskontoja , " -
        No kerrotko , mitkä Uskonnot noudattavat raamattua , Kun raamattututkimus on osoittanut , että esim , Matt, 28 , 18 >> , ja Markus !6 luvun loppu ovat kirjoitetut satoja vuosia myöhemmin , niin millä perusteella voidaan sanoa JT ; opin tai Hellarien noudattavan raamattua ? jos ns , lähetyskäskyt on lisätty vasta joskus Nikean aikaan , niin mitä perustetta on lähetyssaarnaamiselle ? ¨
        Nuo eksegeetit , jotka tutkivat Kirjoitusten historiaa , ovat itse teologeja ja tutkijoita . Ja Apt Paulushan itse sanoi hänen jälkeensä nousevan " Vääriä miehiä , " jotka eksyttävät seurakunnan ,

• Paipapum
        TiinaTeijantytär kirjoitti:

" jotka eivät tuota ollenkaan asiakkaita uskontojen ..."
        minä tuossa kyselin , olisiko Uskontotoimessa kyse ns, peliriippuvuudesta ?
        vähän samasta ilmiöstä , joka saa eläkemummot hakkaamaan eläkkeensä peliautomaattiin ?

• manaat kirjoitti:

Minkäslainen herra se on jonka edessä kaikkien on polvistuttava?
        Aikamoinen ero.

manaat 3.11.2017 16:56

<>Minkäslainen herra se on jonka edessä kaikkien on polvistuttava?
        Aikamoinen ero. ><

On se joo, typografiset virheet erottaa helposti.

• Mikaelmutteienkeli kirjoitti:

Mikaelmutteienkeli 4.11.2017 11:56

<>Rakkauden käsky on suurin Raamatun käskyistä.><

Joka on ajatuksena vanha ja lainattu Raamattuun.

<>Raamatun ilmoitukseen ei Jumala ole antanut meille nimiluokituksia. ><

Ei ole antanut siitäkään syystä, että raamatunkirjoittajat keksivät Raamattuun sopivan jumalan ihan itse.

• Eh-heh
        todettu kirjoitti:

Nimim rupea vilpittömäksi, vastauksesi samaa lapsenomaista hölinää. Kun ei muuta osaa, täytyy vähätellä toisia.

Niin, mitä itse teet muuta kuin vähättelet - nyt minua?
        Eipä sinulla ole muuta sanomaa. Koko tämä J-todistajien osasto on kuin kapakasta tulevien humalaisten oksentelua. Siinä hengessä räävitte.
        Täällä olevia ihmisiä tulee kiertää kaukaa.
        Sikailkaa te vain keskenänne.

• Salaukaadi

Paipapum 4.11.2017 16:54

" No kerrotko , mitkä Uskonnot noudattavat raamattua , Kun raamattututkimus on osoittanut , että esim , Matt, 28 , 18 >> , ja Markus !6 luvun loppu ovat kirjoitetut satoja vuosia myöhemmin , niin millä perusteella voidaan sanoa JT ; opin tai Hellarien noudattavan raamattua ? "

-Intiassa asuu hindulaisia miljardin henkilön verran. Mutta kun Intian valtio verottaa lahkoa liikeyrityksenä, niin todistajat eivät siitä saa olla niin kiinnostuneita. Etsikää tuottoisempia markkinasegmenttejä, sanoo vartiotorniseura.

• Paipapum

";...Hindulaisian miljardin henkilön verran .."-
        Niin , onhan se oltava varowainen , ajatellaas jos ne kiinnostus yht'äkkiä Jt-Opista , ja jonain aamuna ovelle koputettais , j a oven takana olis miljardi hindua housuttomat Partagurut keulassa kertomassa , että tultihin nyt kylähän ,

• renttu-sergei

Suosittelen, tiivistä asiaa, ei mitään keinotekoista tunnelman nostatusta. Toistaiseksi seuraan netin kautta, liikkellä on oma tv-kanava.

• vihtori.p

Ei meitin naapurin tv:stä näy mittään, vaikka on ihan uus televisio. Pittääks olla joku tikipoksi?

• korpiteolooki

Vihtori! One Way näkyy netissä. On ihan toista kuin JT "tosiuskonto". Olisi ihan mielenkiintoista saada jonkun rehellisen Jehovan todistajan kommetteja tuosta opetksesta.

• Eh-Heh
        korpiteolooki kirjoitti:

Vihtori! One Way näkyy netissä. On ihan toista kuin JT "tosiuskonto". Olisi ihan mielenkiintoista saada jonkun rehellisen Jehovan todistajan kommetteja tuosta opetksesta.

Nimmarit Vilpittömästi kysyen/ vastaten/ miettien on J-todistaja.
        Eiköhän siinä ole yhden mietteitä sinulle todistajuudesta ja helluntaisuudesta.

• havukkaahonajattelematon

Noh, naatti oliko työlläsi siunaus? Tuliko moni ex:ä vaimosi ja sinun seuraksesi OneWayn tilaisuuksiin? On ollut hiljaista tiedotuksessasi. Itse en enää sinne jalallani astuisi. Toivossa jotain paremman löytämistä.
      Ei kai näillä helluntalaisten satojen eri kulttien opetuksissa ole suuriakaan eroja. Ilmaisutapa ehkä eroaa. Joissakin hieman villinpi meno kuin toisissa. Puhujien kova kilpailu suosiosta ikävä piirre.
      Joillakin valtava vallanhalu. Ettei vain naattikin ole sortunut eri joukkojen etsimisessä juuri tuohon ansaan. En tietenkään tiedä, mutta joskus haiskahtaa siltä. Siis kirjoittamisen perusteella, en ruumiillisen läsnäolon kautta. Valta on turmellut monen kunnollisen ihmisen, pitää saada määrätä, muuten ei suostuta mihinkään. Kapinaa pukkaa, kun itseä ei kuunnella tai uskota. Sellaisen ihmisen etsintä ei koskaan lopu. Tämmöstä jutustelua asian tiimoilta. Ei puolesta eikä vastaan. Vastaan ehkä kuitenkin. Mutta toisten jatkuva mollaaminenkaan ei tunnu viisaalta eikä kypsältä. Pois se minusta.

• liitysoppakirkkoon

Sinä samassa kirjoituksessasi mollaat toisia uskontoja ja samalla myös vaadit muilta jotain mitä et itse tee.
        Tyypillistä Jehovan todistaja kirjoittelua ja juuri siihen aikaan vuorokaudesta kun kapakasta lähdetään kotiin.
        Vaihda sinäkin seurakuntaa. Liity vaikka "soppakirkkoon".

• havukkaahonajattelematon

Et tiedä kapakka, etkä kirkkotavoistani mitään, etkä uskoko tai en usko, joten syytät tuntematonta sotilasta tällä kertaa. Sensijaan aloittajan esittelemä uskonto, lahko kultti on tuttu. (OneWay)
        Siksi palasin asiaan, kun mnaatti ei ole ole puhunut eikä pukahtanut ilmoittelunsa jälkeen asiasta. Olisi ollut kiva tietää, miten seikkailu loppui. Itselläni kun ei ole hyviä muistoja tuolta ajalta.
        Vaikka kyllähän mnaatin kuvaan juuri kuuluu tuo muista varoittelu ja pelottelu. Joten voin myös osaltani käyttää samaa kaavaa.
        No onko mitään kerrottavaa suureellisen aloituksen huomioonottaen.
        Ps. en ollut kapakassa enkä kirkossa illalla. Ihan kotona pötköttelin sohvalla ja jostain muistin sopukoista tuli tuo yksi mnaatin tempuista mieleen ja ajattelin kysäistä.
        Mistä tiedät, vaikka olisinkin "soppakirkossa"

• havukkaahonajattele

Peräänkuulutan edelleen mnaatin tuloksia hamstrausoperaatiossaan. Kovin on hiljaista vaikka muuhun kirjoitteluun on lihaksia. Vai oliko tulos miinusvoittoinen. Uskon näin, muuten olisi tulenvärisillä kirjaimilla mainostettu onnistumista. Luulenpa, että olen oikeassa, tai mitäpä sillä on väliä. Pään pensaaseen pistäminen tosi paikan tullen on aika tavanomaista.
      Olen siellä käynyt itsekin, ja siksi toivon, että tulos oli todella plus miinus nolla.
      Siunausta ei ole sillä porukalla, eikä nähtävästi ollut värvääjälläkään.

• manaat

Uusia seurakuntia One Way on perustanut loppuvuodesta ja uusia tulee. Päinvastoin kun Jehovan todistajilla.
        Lähde sinäkin mukaan. Sekaan mahtuu.
        Ja jos arkailet sitä että siellä ei käytetä Jehova nimeä, niin turhaan arkailet.
        Riittikö vastaukseksi?

• havukkaahonajat
        manaat kirjoitti:

Uusia seurakuntia One Way on perustanut loppuvuodesta ja uusia tulee. Päinvastoin kun Jehovan todistajilla.
        Lähde sinäkin mukaan. Sekaan mahtuu.
        Ja jos arkailet sitä että siellä ei käytetä Jehova nimeä, niin turhaan arkailet.
        Riittikö vastaukseksi?

En aio lähteä mukaan, koska onneksi pääsin siitä eroon. Senvuoksi kirjoittelenkin asiasta. Mainoksesi vain osui silmiini ja kiinnosti, miten värväämisesi onnistui, en minkään muun vuoksi, joten vastauksesi ei riitä.
        Noita helluntalais eri soluja syntyykin kuin sieniä sateella, määrä näyttää olevan tärkeämpi kuin laatu. Kuka tahansa otetaan mukaan, kun vain sanoo 'tulleensa uskoon.' Tutustuin ihan tarpeeksi sen toimintaan. Tietoa Raamatusta ei tarvinnut olla, kunhan vain oli 'henkien' vallassa. Itselleni se ei riitä. Haluan hyvää opetusta Raamatusta, en vain tunteikasta hölynpölyä. Haussa.

• Kestämätöntä

En oikein ymmärrä, miksi täällä mainostetaan jonkin uskonnon tilaisuuksia. Miksi pitäisi mennä juuri One Wayn seuroihin? Näyttää oudolta. Antaa jokaisen valita seurakuntansa. Mainostakoon muualla omia seurojaan. Onko mainostaja eksynyt sivustosta? Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin haukkua toisin uskovia. Yksinkertaisten touhua. Eikö keskusteleminen livenä ole paras tapa tutustua uskon asioihin? Toisten haukkuminen nimimerkin takaa tuntuu raukkamaiselta.

• vaimeniköväärin

Onneksi Jehovan todistajat eivät hauku entisiä (m.m. luterilaisia) uskonveljiään ja yleensä muita uskovia. Heidän mielestään hekin menevät paratiisiin. Ymmääränkö oikein?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe