Luther uskonnotti

taastätäsamaa

"Muroma ei kuitenkaan ollut antisemitisti, kuten ei Lutherkaan. Kumpikaan ei nimittäin kritisoinut juutalaisuutta rodullisista syistä vaan uskonnollisista. Heidän näkemyksensä pohjautui siihen, etteivät juutalaiset ottaneet vastaan evankeliumia vaan päinvastoin pilkkasivat Jeesusta."
Timo Junkkaala Perusta lehden numerossa 4/2016

Kun te uskovaiset, muutamaa lukuun otamatta, syytätte ihmisoikuksien kannattajia, kuten minua, homottajiksi, niin haluaisi esittää erään huomioni joka ei liity homoihin vaan uskontoonne.

Te tungette meille kurkusta alas oppia, jota emme halua ottaa vastaan.Te siis uskonnostatte vailla mitään omantunnon vaivaa. Jos vertaatte homotamista ja uskonnosttamista, niin voidaan tehdä hauskoja huomioita. Te sallite itsellenne uskonnosttamisen, mutta ette salli homottamista.

33

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Te tungette meille kurkusta alas oppia, jota emme halua ottaa vastaan.Te siis uskonnostatte vailla mitään omantunnon vaivaa."

      TArkoitatko tällä sitä, että osa meistä uskovista haluaa niin kovin käänyttää juuri siihen omaan näkemykseensä?

      • taastätäsamaa

        Tarkoitan.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Tarkoitan.

        Ihan hauska uustermi...


    • Aika ytimessähän sinä olet.

      • Aika hauska uudissana.


    • Missä tätä uskonnon kurkusta alas tunkemista tapahtuu? Siitä kuulee aina puhuttavan, mutta koskaan en ole sitä omassa elämässäni kohdannut. Muutaman kerran olen elämäni aikana tavannut ns. käännyttäjiä, mutta eivät he tunkeneet mitään kurkustani alas. Jehovan todistajilta olen saanut Vartiotornin, joltakulta kristityltä hengellisen kirjan, ja joku toinen kristitty kerran rukoili puolestani festareilla. Viimeksi mainittu ei muistaakseni edes paheksunut humalatilaani. Oikein mukava nuorimies. Erääseen lahkoon minua on myös kosiskeltu, mutta ei silloinkaan kurkkuuni mitään tungettu.

      • taastätäsamaa

        Sanopa muuta. Milloinka me ihmisoikeusaktivisit tai itse homot olemme tunkeneet kurkusta alas homoutta? Nyt voimme yhdessä miettiä kenen kurkusta ovat ketkä tunkeneet mitä ja milloin ja vielä missä. Äläkä unohda kysymystä "miksi?"


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Sanopa muuta. Milloinka me ihmisoikeusaktivisit tai itse homot olemme tunkeneet kurkusta alas homoutta? Nyt voimme yhdessä miettiä kenen kurkusta ovat ketkä tunkeneet mitä ja milloin ja vielä missä. Äläkä unohda kysymystä "miksi?"

        Homottamisesta tai homosaatiosta en muista kuulleeni ennen kuin vasta aivan viime vuosina. Uskonnon tuputtamisesta sen sijaan olen kuullut puhuttavan niin kauan kuin voin muistaa. Omassa elämässäni en ole kohdannut enempää homouden kuin uskonnonkaan kurkusta alas tunkemista.

        Mutta osaatko vastata kysymykseen? Milloin ja missä sinulle on viimeksi tungettu uskontoa kurkusta alas? Aloituksesta saa sellaisen käsityksen, että tämä "uskonnotus" on jotain, mitä joudut toistuvasti sietämään.


      • taastätäsamaa

        Asiaa voi katsoa monesta kulmasta. Yksi niistä on se, että kerrotaan minun olevan milloin mitäkin. Toinen on se, että uskonnostani sanotaan milloin mitäkin ja näiden kahden ydin on: vaihda toiseen uskontoon.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Asiaa voi katsoa monesta kulmasta. Yksi niistä on se, että kerrotaan minun olevan milloin mitäkin. Toinen on se, että uskonnostani sanotaan milloin mitäkin ja näiden kahden ydin on: vaihda toiseen uskontoon.

        Kenenpä nyt ei kerrottaisi olevan milloin mitäkin. Kenenpä uskonnosta nyt ei sanottaisi milloin mitäkin. Kysymys oli kuitenkin siitä, missä ja milloin tätä uskonnon kurkusta alas tunkemista tapahtuu. Jos sitä tapahtuu esimerkiksi kristinuskoaiheisilla keskustelupalstoilla kellon ympäri, siihen on olemassa yksinkertainen apu: älä lue sellaisia palstoja.

        Oletan kuitenkin, että kun esimerkiksi ateistit puhuvat häiritsevästä uskonnon tuputtamisesta, he eivät tarkoita uskonnollisten ihmisten nettikeskusteluissa ilmaisemia mielipiteitä.

        Eräs häiritsevä uskonnontuputustapaus tuli mieleen. Joskus Helsingissä jossain kadunkulmassa tai torinlaidalla möykkäsi joku uskonnollinen porukka, mölisivät megafoniin, että "Jeesus pelastaa" tai vastaavaa. Tätä pidin jossain määrin häiritsevänä käytöksenä.


      • Ihmisten kokemukset ovat hyvin erilaisia. Joku kokee hyvinkin loukkaavana sen, kun jaetaan vaikka trakuja tai pidetään kaduilla lauluhetkiä, jollekin toiselle sa taas sopii oikein hyvin ja kolmannella ei ole siihen mitään kantaa.
        Kokemus tuputtamisesta on ihan realismia ja paljon kuulee siitä valitettavan. Ja ymmärrän sen oikein hyvin. Hyvin päällekäyvä tapa kertoa omista ajatuksista ja "vaatimus" samalla tavalla ajattelemisesta on joskus hyvin ahdistavaa. Siinä helposti astutaan toisen rajojen yli tahallaan tai tahattomasti, ymmärtämättä, että kaikkia ei voi kohdata samalla sabluunalla.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ihmisten kokemukset ovat hyvin erilaisia. Joku kokee hyvinkin loukkaavana sen, kun jaetaan vaikka trakuja tai pidetään kaduilla lauluhetkiä, jollekin toiselle sa taas sopii oikein hyvin ja kolmannella ei ole siihen mitään kantaa.
        Kokemus tuputtamisesta on ihan realismia ja paljon kuulee siitä valitettavan. Ja ymmärrän sen oikein hyvin. Hyvin päällekäyvä tapa kertoa omista ajatuksista ja "vaatimus" samalla tavalla ajattelemisesta on joskus hyvin ahdistavaa. Siinä helposti astutaan toisen rajojen yli tahallaan tai tahattomasti, ymmärtämättä, että kaikkia ei voi kohdata samalla sabluunalla.

        Olen samaa mieltä: kyllä maailmassa mielensäpahoittajia riittää.


      • Ldldld
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ihmisten kokemukset ovat hyvin erilaisia. Joku kokee hyvinkin loukkaavana sen, kun jaetaan vaikka trakuja tai pidetään kaduilla lauluhetkiä, jollekin toiselle sa taas sopii oikein hyvin ja kolmannella ei ole siihen mitään kantaa.
        Kokemus tuputtamisesta on ihan realismia ja paljon kuulee siitä valitettavan. Ja ymmärrän sen oikein hyvin. Hyvin päällekäyvä tapa kertoa omista ajatuksista ja "vaatimus" samalla tavalla ajattelemisesta on joskus hyvin ahdistavaa. Siinä helposti astutaan toisen rajojen yli tahallaan tai tahattomasti, ymmärtämättä, että kaikkia ei voi kohdata samalla sabluunalla.

        Setan agenda on juuri tuota.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Kenenpä nyt ei kerrottaisi olevan milloin mitäkin. Kenenpä uskonnosta nyt ei sanottaisi milloin mitäkin. Kysymys oli kuitenkin siitä, missä ja milloin tätä uskonnon kurkusta alas tunkemista tapahtuu. Jos sitä tapahtuu esimerkiksi kristinuskoaiheisilla keskustelupalstoilla kellon ympäri, siihen on olemassa yksinkertainen apu: älä lue sellaisia palstoja.

        Oletan kuitenkin, että kun esimerkiksi ateistit puhuvat häiritsevästä uskonnon tuputtamisesta, he eivät tarkoita uskonnollisten ihmisten nettikeskusteluissa ilmaisemia mielipiteitä.

        Eräs häiritsevä uskonnontuputustapaus tuli mieleen. Joskus Helsingissä jossain kadunkulmassa tai torinlaidalla möykkäsi joku uskonnollinen porukka, mölisivät megafoniin, että "Jeesus pelastaa" tai vastaavaa. Tätä pidin jossain määrin häiritsevänä käytöksenä.

        Kylläpä me olimmekin liikkeellä saman tapaisin aatoksin... :)

        Itse ajattelen niin, että ratkaisu tuputtamiseen ei voi olla aina se poistuminen. Tai toki se aina on yksi ratkaisu. Myös muita ratkaisuja voisi etsiä. Eivät ne ratkaisut, esim.oman tilan ottaminen aina onnistu, mutta joskus sitä haluaa yrittää ja pitää esillä ongelmaksi kokemaansa asiaa. Ja siihen meillä jokaisella on oikeus. On oikeus vaatia parempaa kohtelua, oikeus sanoa sanottavamme ilman kiusaamista ja mitätöintiä. Se oikeus ei aina toteudu, mutta kannattaa sitä kuitenkin voimiensa ja taitojensa puitteissa pitää yllä. Loppupeleissä vahvat kulkevat heikompien yli ja kansoittavat tantereet ja muokkaavat niistä näköisensä, mutta saa sitä silti aina yrittää muutosta asiaan kuin asiaan. Ja tapahtuuhan ihmeitäkin :)


      • taastätäsamaa

        Hyvä, että tiedätte miten minä olen mielenipahoittaja jonka ratkaisu on väistää tilanteita joissa mieleni pahoitetaan. Asiahan ei muuten ole mitenkään merkittävä. Ja, kuten myös voi asiaa katsoa: muut Israeliin, jos meno täällä ei miellytä.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Olen samaa mieltä: kyllä maailmassa mielensäpahoittajia riittää.

        Mielensäpahoittaja on ruma sana, koska sille on annettu sisältöjä, joita sillä ei alun perin varmaankaan ollut. Mielensäpahoittaja sanaa käytetään monesti nähdäkseni mitätöimään toisen oikeus pahoittaa mielensä ja tulla kuulluksi. Sanalla sanotaan ikään kuin , että olet aika nyhverö ja kokoa itsesi, tuo on naurettavaa ja se vain kertoo siitä, että ihmisen sanoja ei kuultu eikä kyetty/haluttu ottaa vastaan.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Hyvä, että tiedätte miten minä olen mielenipahoittaja jonka ratkaisu on väistää tilanteita joissa mieleni pahoitetaan. Asiahan ei muuten ole mitenkään merkittävä. Ja, kuten myös voi asiaa katsoa: muut Israeliin, jos meno täällä ei miellytä.

        Jos niputat minut noihin mainitsemiisi niin pyydän anteeksi. Olen kirjoittanut siinä tapauksessa epäselvästi.


      • dikduk
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Homottamisesta tai homosaatiosta en muista kuulleeni ennen kuin vasta aivan viime vuosina. Uskonnon tuputtamisesta sen sijaan olen kuullut puhuttavan niin kauan kuin voin muistaa. Omassa elämässäni en ole kohdannut enempää homouden kuin uskonnonkaan kurkusta alas tunkemista.

        Mutta osaatko vastata kysymykseen? Milloin ja missä sinulle on viimeksi tungettu uskontoa kurkusta alas? Aloituksesta saa sellaisen käsityksen, että tämä "uskonnotus" on jotain, mitä joudut toistuvasti sietämään.

        Aloittaja varmaan tarkoittaa että kristinuskon tavoitteenahan on, että kaikki muut uskonnot katoavat ja kaikista pitää tulla Jeesukseen uskovia kristittyjä. Siksi kristityillä on oikeus tuputtaa omaa jumalaa, muinoin jopa väkivalloin, nykyään ilman fyysistä väkivaltaa mutta teologinen verbaaliväkivalta on yhä sallittu . Juutalainen uskonto ja jumalanpalvelus ovat =saatanan synagoga, kun näin kristittyjen mielestä on, silloin juutalaisuus itsessään on arvotonta ja on ollut myös Jeesuksen aikaan ja sitä ennen.

        Juutalaisille kääntyminen muuhun uskontoon on mahdoton vaatimus koska Israelin Jumala, JHWH, on ilmoittanut ettei ole ketään muuta jumalaa kuin hän, ei ole ollut eikä tule ja vain JHWH:ea saa palvoa ja rukoilla, ei ketään muuta koskaan. Koko heprealainen Raamattu pitää ensin kumota jotta tuo käsky lakkaisi olemasta voimassa, sillä se on heprealaisen raamatun ja juutalaisuuden ydin ja perusta.


      • dikduk kirjoitti:

        Aloittaja varmaan tarkoittaa että kristinuskon tavoitteenahan on, että kaikki muut uskonnot katoavat ja kaikista pitää tulla Jeesukseen uskovia kristittyjä. Siksi kristityillä on oikeus tuputtaa omaa jumalaa, muinoin jopa väkivalloin, nykyään ilman fyysistä väkivaltaa mutta teologinen verbaaliväkivalta on yhä sallittu . Juutalainen uskonto ja jumalanpalvelus ovat =saatanan synagoga, kun näin kristittyjen mielestä on, silloin juutalaisuus itsessään on arvotonta ja on ollut myös Jeesuksen aikaan ja sitä ennen.

        Juutalaisille kääntyminen muuhun uskontoon on mahdoton vaatimus koska Israelin Jumala, JHWH, on ilmoittanut ettei ole ketään muuta jumalaa kuin hän, ei ole ollut eikä tule ja vain JHWH:ea saa palvoa ja rukoilla, ei ketään muuta koskaan. Koko heprealainen Raamattu pitää ensin kumota jotta tuo käsky lakkaisi olemasta voimassa, sillä se on heprealaisen raamatun ja juutalaisuuden ydin ja perusta.

        Jos aloittaja sitä tarkoitti, niin sitten hänellä ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin valmistella kurkkutorvensa ottamaan vastaan aimo annos. Totta kai kristityillä nimittäin on oikeus "tuputtaa" kristinuskoa, ja muunuskoisilla on täsmälleen sama oikeus "tuputtaa" omaa uskontoaan, jos heitä sellainen sattuu kiinnostamaan, ja moniahan kiinnostaa. Toki kristinuskolla on puolellaan eräs etu, joka muilta uskonnoilta puuttuu: totuus. Se on oikeastaan niin suuri etu, että jos uskonnot juoksisivat kilpaa, kristinuskoa epäiltäisiin oitis kiellettyjen aineiden käytöstä.


      • taastätäsamaa

        Niinpä. Sinä sanoit totuuden niin että lattia tärähti ja seinät huojahti:

        "Toki kristinuskolla on puolellaan eräs etu, joka muilta uskonnoilta puuttuu: totuus."

        Tuon vakaumuksen takia "Totta kai kristityillä nimittäin on oikeus "tuputtaa" kristinuskoa,"


        Mitä siis on totuus tässä kysymyksessä? Se, että haluatte toimia tavallanne ja pidätte sitä oikeutettuna olipa kohde kuka tahansa. Siten päädytään ratkaisuun "muuta Israeliin jos meno täällä ei miellytä...kunnes tavallanne toimivat pääsevät toimimaan sielläkin.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Niinpä. Sinä sanoit totuuden niin että lattia tärähti ja seinät huojahti:

        "Toki kristinuskolla on puolellaan eräs etu, joka muilta uskonnoilta puuttuu: totuus."

        Tuon vakaumuksen takia "Totta kai kristityillä nimittäin on oikeus "tuputtaa" kristinuskoa,"


        Mitä siis on totuus tässä kysymyksessä? Se, että haluatte toimia tavallanne ja pidätte sitä oikeutettuna olipa kohde kuka tahansa. Siten päädytään ratkaisuun "muuta Israeliin jos meno täällä ei miellytä...kunnes tavallanne toimivat pääsevät toimimaan sielläkin.

        Juuri niin. Kristityillä on täysi oikeus yrittää käännyttää kristinuskoon keitä tahansa, myös sinua, ja sinulla on täysi oikeus olla kääntymättä. Ja muunuskoisilla on täysi oikeus yrittää käännyttää omaan uskontoonsa keitä tahansa, myös minua, ja minulla on täysi oikeus olla kääntymättä. Säännöt ovat samat kaikille. Mikä tässä on ongelmana?


      • dikduk
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Jos aloittaja sitä tarkoitti, niin sitten hänellä ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin valmistella kurkkutorvensa ottamaan vastaan aimo annos. Totta kai kristityillä nimittäin on oikeus "tuputtaa" kristinuskoa, ja muunuskoisilla on täsmälleen sama oikeus "tuputtaa" omaa uskontoaan, jos heitä sellainen sattuu kiinnostamaan, ja moniahan kiinnostaa. Toki kristinuskolla on puolellaan eräs etu, joka muilta uskonnoilta puuttuu: totuus. Se on oikeastaan niin suuri etu, että jos uskonnot juoksisivat kilpaa, kristinuskoa epäiltäisiin oitis kiellettyjen aineiden käytöstä.

        Kristinuskolla ei ole mitään totuutta puolellaan jos kerran juutalaisuus kirjoituksineen on valhetta, tosin ei sillä ole silloinkaan jos JHWH ilmoituksineen on tosi .

        Kaikki uskonnot uskovat että niiden sanoma on totta, mutta eivät käännytä koska vain nk. universaalit uskonnot uskovat että niiden sanoma yksin on tosi että tuonpuoleisessa niiden jumala rankaisee tai palkitsee ihmisiä sen mukaan mihin ihmiset ovat uskoneet. Millään muulla uskonnolla kuin islamilla ja kristinuskolla ei ole mitään tarvettakaan käännyttää muita, mutta moniin muihin uskontoihin voi silti kääntyä jos haluaa.
        Kaikki uskontojen totuudet ovat uskonvaraisia, silti joillakin uskonnoilla on tietty riippuvuussuhde johonkin vanhempaan uskontoon , jos vanhempi on valhetta on sitä siitä syntynyt nuorempikin.


      • taastätäsamaa

        herrens_tiggare

        4.11.2017 12:16
        "Juuri niin. Kristityillä on täysi oikeus yrittää käännyttää kristinuskoon keitä tahansa, .."

        Sinä sanot oman uskontosi totuuden ja jos teitä saa yrittää käännyttää, se on totuus....jne.
        Ongelma, jos niin haluat sanoa on se, ettei sääntö ole tuollainen kuin osittain. Me emme saa käännyttää omamme koska emme ole uskonto siinä merkityksessä kuin teidän uskontonne. Me olemme kansa. Tätä et voi ymmärtää joten en yritäkään selittää. Me emme myöskään halua luopua Jlastamme. Pdämme sen, mikä meille kuuluu ja annamme muiden elää niin kuin he haluavat.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        herrens_tiggare

        4.11.2017 12:16
        "Juuri niin. Kristityillä on täysi oikeus yrittää käännyttää kristinuskoon keitä tahansa, .."

        Sinä sanot oman uskontosi totuuden ja jos teitä saa yrittää käännyttää, se on totuus....jne.
        Ongelma, jos niin haluat sanoa on se, ettei sääntö ole tuollainen kuin osittain. Me emme saa käännyttää omamme koska emme ole uskonto siinä merkityksessä kuin teidän uskontonne. Me olemme kansa. Tätä et voi ymmärtää joten en yritäkään selittää. Me emme myöskään halua luopua Jlastamme. Pdämme sen, mikä meille kuuluu ja annamme muiden elää niin kuin he haluavat.

        Minäkin kuulun kansaan. Olen suomalainen. En kuitenkaan ole suomalaisuuteni nojalla vaatimassa itselleni mitään erioikeuksia, en myöskään uskontoni. Tätä et ilmeisesti voi ymmärtää, joten en yritäkään selittää. En sanonut minkään uskonnon totuutta, kertasin vain ne pelisäännöt, joilla tässä yhteiskunnassa pelataan.

        Mutta ymmärsin, että mielestäsi näitä pelisääntöjä pitäisi muuttaa. Ketjun aihehan on uskonnon kurkusta alas tunkeminen, ja jos oikein ymmärsin, mielestäsi tätä kurkusta alas tunkemista on jo se, että kristityt eivät pidättäydy ilmaisemasta näkemystään muista uskonnoista ja erityisesti sinun uskonnostasi. Niinpä sinulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin niellä aimo annos, kuten sanoin. Aiomme näet vastakin ilmaista näkemyksemme muista uskonnoista, ja näkemyksemme on tämä: me olemme oikeassa, te olette väärässä.

        Tämä lieneekin ainoa näkemys, jonka kaikkien uskontojen uskovat voisivat lausua yhteen ääneen kuin uskontunnustuksen: me olemme oikeassa, te olette väärässä. Sinäkin olet tervetullut yhtymään tähän yhteiseen uskontunnustukseemme. Uskontojen välinen ekumenia on sittenkin mahdollista.


      • taastätäsamaa

        herrens_tiggare 4.11.2017 15:25

        "Minäkin kuulun kansaan. Olen suomalainen. En kuitenkaan ole suomalaisuuteni nojalla vaatimassa itselleni mitään erioikeuksia, en myöskään uskontoni. Tätä et ilmeisesti voi ymmärtää, joten en yritäkään selittää. En sanonut minkään uskonnon totuutta, kertasin vain ne pelisäännöt, joilla tässä yhteiskunnassa pelataan. "

        En minäkään vaadi mitään sellaista joka on mahdoton antaa. Toivon rauhallista rinnakkaineloa ja ihmisten välistä kunnioitusta.
        Mitä Jlaani tulee, olen saanut sen kaiken"yllättäen ja pyytämättä" niin kuin entinen pääministeri Anneli Jäätteenmäki sanoi.

        Minä en lausu uskonunnustusta "me olemme oikeassa ja te muut väärässä."
        Minulla on muu tunnustus mutta en halua vaikuttaa mahtipontiselta lausumalla sitä.


      • mummomuori
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Minäkin kuulun kansaan. Olen suomalainen. En kuitenkaan ole suomalaisuuteni nojalla vaatimassa itselleni mitään erioikeuksia, en myöskään uskontoni. Tätä et ilmeisesti voi ymmärtää, joten en yritäkään selittää. En sanonut minkään uskonnon totuutta, kertasin vain ne pelisäännöt, joilla tässä yhteiskunnassa pelataan.

        Mutta ymmärsin, että mielestäsi näitä pelisääntöjä pitäisi muuttaa. Ketjun aihehan on uskonnon kurkusta alas tunkeminen, ja jos oikein ymmärsin, mielestäsi tätä kurkusta alas tunkemista on jo se, että kristityt eivät pidättäydy ilmaisemasta näkemystään muista uskonnoista ja erityisesti sinun uskonnostasi. Niinpä sinulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin niellä aimo annos, kuten sanoin. Aiomme näet vastakin ilmaista näkemyksemme muista uskonnoista, ja näkemyksemme on tämä: me olemme oikeassa, te olette väärässä.

        Tämä lieneekin ainoa näkemys, jonka kaikkien uskontojen uskovat voisivat lausua yhteen ääneen kuin uskontunnustuksen: me olemme oikeassa, te olette väärässä. Sinäkin olet tervetullut yhtymään tähän yhteiseen uskontunnustukseemme. Uskontojen välinen ekumenia on sittenkin mahdollista.

        ”Ketjun aihehan on uskonnon kurkusta alas tunkeminen, ja jos oikein ymmärsin, mielestäsi tätä kurkusta alas tunkemista on jo se, että kristityt eivät pidättäydy ilmaisemasta näkemystään muista uskonnoista ja erityisesti sinun uskonnostasi.”

        Tuota, eiköhän meillä ole uskonnon vapaus ja sitä myöten myös oikeus ilmaista näkemyksemme? Aivan samoin kuin ateisteilla omansa.

        Kyse on enemmän tavasta, miten tuon tekee. Suurin osa on aivan samoilla linjoilla, kuten nimimerkki ”taastätäsamaa ” 4.11.2017 15:43 kirjoittaa:
        ”Toivon rauhallista rinnakkaineloa ja ihmisten välistä kunnioitusta.”
        ”Minä en lausu uskonunnustusta "me olemme oikeassa ja te muut väärässä."

        Mutta toki on se uskovienjoukko, joilla käännyttäminen on tärkeää. Silloin voi tuntua ikävältä se ”kurkusta alas tunkeminen” – muistaen että näin he tekevät myös muista uskovia kohtaan, jotka eivät täsmälleen ajattele asioista samoin heidän kanssaan.


    • Monien voi olla tätääärimmäisen vaikea ymmärtää mutta kristinusko EI ole vain "katsomus muiden joukossa" tai joku "Yksi uskonto".

      usein nimittäin tuppaa unohtumaan se tosiasia että Jumala on Kaikkivaltias jonka armosta meidän jokainen hengenvetomme ainoastaan tapahtuu. Tämä koskee kaikkien väärienkin uskontojen edustajia, kaikkia epäuskoisia ja ylipäätään kaikkia maailman ihmisiä suurimmasta pienimpään.

      Meidän isämme, Kaikkivaltias Luoja armossaan ylläpitää meitä joka päivä. Hänessä ja vain Hänen armostaan me elämme, Hänessä liikumme, syömme Hänen leipnnsä, suonissamme virtaa Hänen armostaan Hänen antamansa veri. Emmepä me omista itseämmekään vaan olemme Hänen. Hän voi ottaa ja Hän voi antaa, yksin Hän!

      On turhaa jamieletöntä uhoamista ihmiseltä puhua kristinuskon "tuputtamisesta" sillä Jumala on meitä ihmisiä kohtaan pitkämielinen ja tahtoo että kaikki tekisivät parannuksen. Siksi Hän on lähettänyt Poikansa mailmaan että Hänen evankeliumiaan saarnattaisiin kaikessa maailmassa ja on Hänen kauttaan säätänyt päivän jona koko maanpiiri tuomitaan sen Miehen kautta joka meidän kaikkien ainoa autuutemme on.

      Kaikki epäuskolla torjujat tuhotaan sinä päivänä ja heidän kohtalonsa on joutua iankaikkiseen vaivaan koska he torjuivat epäuskolla heidän ainoan todellisen elämän antajansa ja Hyväntekijänsä ja panivat toivonsa katoaviin kappaleisiin ja odottivat perkeleiltä sitä hyvää josta meidän oli yksin Taivaallista Isäämme kiittäminen.

      Sen tähden kristitty on lähetetty. Kristityllä on yli maan ja taivaan, yli kaiken vallan, herrauden ja voiman vatuutus julistaa joka paikassa että Jumalan valtakunta on lähestynyt ja että kaikki ihmiset kaikkialla tekisivät parannuksen! Tämä valtuutus on yli kaikkien ihmisten ja mahtien ja se on Kristuksen lähestykäsky.

      • Yhdelläkään ihmisellä ei siis ole minkäänlaista "oikeutta" hyljätä Kristusta epäuskolla eikä ole taivaasta annettu mitään "oikeutta" uskoa jollain muulla tavalla vaan Jumalan sanaa käsketään uskomaan yksin ja ainoastaan sitä kunnioittamaan yli kaiken. Kenelläkään ei siis ole mitään "oikeutta" uskoa millään muulla tavalla. Sillä sellaisista "uskoista" Jumala uhkaa rangaista helvetin tulella ja iankaikkisella vaivalla. Tämä on Jumalan sana!


      • taastätäsamaa

        "Ja nyt minä sanon sinulle että herkeä jo suutasi soittamasta ja länköttämästä typerän loputtomia jaarituksiasi joista et sinä itse eikä kukaan muukaan tule hullua hurskaammaksi." sanot minulle, Ev lut joten en sano sinulle mitään.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        "Ja nyt minä sanon sinulle että herkeä jo suutasi soittamasta ja länköttämästä typerän loputtomia jaarituksiasi joista et sinä itse eikä kukaan muukaan tule hullua hurskaammaksi." sanot minulle, Ev lut joten en sano sinulle mitään.

        Sen soimauksen sinä olit todella ansainnut ilkeällä ja valheellisella kirjoituksellasi.


      • KTS--
        EvLut kirjoitti:

        Yhdelläkään ihmisellä ei siis ole minkäänlaista "oikeutta" hyljätä Kristusta epäuskolla eikä ole taivaasta annettu mitään "oikeutta" uskoa jollain muulla tavalla vaan Jumalan sanaa käsketään uskomaan yksin ja ainoastaan sitä kunnioittamaan yli kaiken. Kenelläkään ei siis ole mitään "oikeutta" uskoa millään muulla tavalla. Sillä sellaisista "uskoista" Jumala uhkaa rangaista helvetin tulella ja iankaikkisella vaivalla. Tämä on Jumalan sana!

        Kyllä Raamatussa Jumala on antanut ihan vapaan tahdon ja oikeuden kaikille ihmisille alusta saakka. Älä sinä tuputa omaa epäraamatullista oppiasi.


      • KTS-- kirjoitti:

        Kyllä Raamatussa Jumala on antanut ihan vapaan tahdon ja oikeuden kaikille ihmisille alusta saakka. Älä sinä tuputa omaa epäraamatullista oppiasi.

        Jos noin on, niin varmaan näytät meille raamatunkohdan jossa annetaan lupa palvella vääriä jumalia?


      • EvLut kirjoitti:

        Jos noin on, niin varmaan näytät meille raamatunkohdan jossa annetaan lupa palvella vääriä jumalia?

        Jumala antoi meille vapaan tahdon. Jospa lähtisit siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      158
      3617
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3488
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      199
      2508
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      140
      1140
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      59
      1018
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      971
    7. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      144
      940
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      880
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      724
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      707
    Aihe