Evervest? Robotiikkaa hyödyntävä sijoitusfirma.

toistaiseksi_manuaalisti

https://evervest.com/
https://www.finder.fi/Varainhoitoa omaisuudenhoitoa/Evervest Oy/Helsinki/yhteystiedot/3095108
https://yle.fi/uutiset/3-8994223
http://www.omistajavaurastu.com/2017/10/evervest-kustannustehokas-salkunhoito.html
https://www.sttinfo.fi/tiedote/evervest-tuo-omaisuudenhoidon-kaikille?publisherId=54601182&releaseId=54602633

Mitä mieltä olette ko. sijoitusfirmasta? Ilmeisesti homma menee siten, että (toisin kuin mahdollisesti luullaan) eivät käytä robottia tekemään automaattisesti kauppoja asiakkaidensa tileillä, vaan hyödyntävät robotin automatiikkaa tehdessään asiakkaalleen sijoitusprofiilin, jolloin saavat tehtyä asiakkaalle tehokkaammin profiilin, jolloin se on kustannustehokkaampaa (ei vissiin tarvita niin paljon työntekijöitä). Hyvää tässä on mielestäni se, että nuo eivät saa myymästään tuotteesta automaattisesti voittoa, vaan tekevät voittoa ainoastaan jos asiakaskin tekee voittoa. Ja keskittyvät ETF:iin, jolloin kulut pysyvät pieninä. Tarvittaessa sitten tarkastelevat profiilia ja muuttavat sitä markkinatilanteen mukaan. Olisiko tämä hyvä vaihtoehto tilillä makaavalle laiskalle rahalle? Muutama tonni tuonne ja sitten pientä kk-sijoitusta aina. Voiko tuohon firmaan luottaa? Mitä mieltä olette? Ja miksi esim. liikevaihtoa ja tulosta ei löydy julkisesti tuosta firmasta? Onko se liian uusi? Jotain mielipiteitä kaipaisin.

20

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin.se.vain.on

      "Hyvää tässä on mielestäni se, että nuo eivät saa myymästään tuotteesta automaattisesti voittoa, vaan tekevät voittoa ainoastaan jos asiakaskin tekee voittoa."

      Höpö, höpö, palkkio otetaan meni miten tahansa. Määrätyn prosentin joutuu maksamaan vaikka salkku olisi miinuksella. Itse tekisin niin että kävisin katsomassa millaisen salkun robotti muodostaa ja ottaisin siitä parhaat palat. 3-5 indeksiosuusrahastoa, ei useampaa tarvitse. Aivan turha salkkuun on enempää ottaa.

      • toistaiseksi_manuaalisti

        https://evervest.com/wp-content/uploads/2016/11/Sijoittajan_info.pdf
        "Kannustimet – Evervest ei vastaanota tai pidä itsellään välityspalkkioita, provisioita tai muita rahallisia tai eirahallisia
        etuja, jotka kolmas osapuoli tai kolmannen osapuolen lukuun toimiva henkilö maksaa tai tarjoaa ja jotka
        liittyvät Evervestin palvelun tarjoamiseen asiakkaalle."

        Mitäs mieltä olet tuosta? Jos vertaa Alexandriaan ym. kusetusfirmoihin, niin kulut eivät mielestäni ole aivan tajuttomat.

        https://evervest.com/hinnasto/
        Jos laittaa 5000€ alussa, niin kulut ovat 0,75% per vuosi (plus ETF:ien kulut). Onko tämä paljon? Jos vertaa muiden sijoitusfirmojen kuluihin. 5000 eurosta vuosimaksu on 37,50 € (tietenkin summa nousee, jos salkun arvo nousee). Jos tekee verkkopankin kautta toimeksiantoja esim. osakkeiden ostoon tai myyntiin, niin helposti ostoista ja myynneistä tulee vuoden mittaan vähintäänkin tuon verran kuluja välityspalkkioiden muodossa. Tosin hyvä kikka tuokin, että katsoo mitä robotti "arpoo" ja ostaa vain itse siitä sitten suunnilleen sopivat ETF:t. :D Riski on suurempi ja salkkua pitää silloin itse tarkkailla ja markkinoita myös, mutta "korkoa korolle"-efekti on pitkällä aikavälillä suurempi kuin Evervestin kautta. Olisi kuitenkin kiva tietää, mitä mieltä muut ovat näistä kuluista joita tuo firma perii. Jos siis on laittaa laiskaa rahaa kokeiluun, eikä kaikkea halua välttämättä sijoittaa itse.


      • Näin.se.vain.on

        "Jos laittaa 5000€ alussa, niin kulut ovat 0,75% per vuosi "

        Tuossa on 0,75% liikaa. Minä annan sinulle neuvon ihan ilmaiseksi. Ostat indeksiosuusrahastoja (etf) jotka sijoittavat osingot automaattisesti uudelleen. USA 50%, Eurooppa 25%, kehittyvät markkinat 15% ja Japani 10%. Tai vain ostat yhtä maailmanlajuista indeksiosuusrahastoa, pääset kaikkein helpoimmalla.

        Jos olet sitä mieltä että Amerikassa on kupla (monet ovat) niin sitten huomattavasti vähemmän Amerikkaa ja enemmän muita. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä.

        " Riski on suurempi ja salkkua pitää silloin itse tarkkailla ja markkinoita myös"

        Väärin, markkinoita ei pidä tarkkailla koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ostat ja unohdat, et yritä ennustaa markkinoiden käänteitä. Tämä on sijoittamisen vaikein osa. Vaikeinta on olla hötkyilemättä koska ihmisillä on kummallinen käsitys että "jotain pitää tehdä".


      • Näin.se.vain.on
        toistaiseksi_manuaalisti kirjoitti:

        https://evervest.com/wp-content/uploads/2016/11/Sijoittajan_info.pdf
        "Kannustimet – Evervest ei vastaanota tai pidä itsellään välityspalkkioita, provisioita tai muita rahallisia tai eirahallisia
        etuja, jotka kolmas osapuoli tai kolmannen osapuolen lukuun toimiva henkilö maksaa tai tarjoaa ja jotka
        liittyvät Evervestin palvelun tarjoamiseen asiakkaalle."

        Mitäs mieltä olet tuosta? Jos vertaa Alexandriaan ym. kusetusfirmoihin, niin kulut eivät mielestäni ole aivan tajuttomat.

        https://evervest.com/hinnasto/
        Jos laittaa 5000€ alussa, niin kulut ovat 0,75% per vuosi (plus ETF:ien kulut). Onko tämä paljon? Jos vertaa muiden sijoitusfirmojen kuluihin. 5000 eurosta vuosimaksu on 37,50 € (tietenkin summa nousee, jos salkun arvo nousee). Jos tekee verkkopankin kautta toimeksiantoja esim. osakkeiden ostoon tai myyntiin, niin helposti ostoista ja myynneistä tulee vuoden mittaan vähintäänkin tuon verran kuluja välityspalkkioiden muodossa. Tosin hyvä kikka tuokin, että katsoo mitä robotti "arpoo" ja ostaa vain itse siitä sitten suunnilleen sopivat ETF:t. :D Riski on suurempi ja salkkua pitää silloin itse tarkkailla ja markkinoita myös, mutta "korkoa korolle"-efekti on pitkällä aikavälillä suurempi kuin Evervestin kautta. Olisi kuitenkin kiva tietää, mitä mieltä muut ovat näistä kuluista joita tuo firma perii. Jos siis on laittaa laiskaa rahaa kokeiluun, eikä kaikkea halua välttämättä sijoittaa itse.

        Jos aloitussumma on viisi tonnia niin indeksisosuusrahastojen kaupankäyntikulut ja arvo-osuustili syövät tulosta. Kannattaa harkita Handelsbankenin indeksirahastoja. Ei merkintä eikä lunastuspalkkiota, USA ja Eurooppa rahastojen juoksevat kulut 0,2% vuodessa, kehittyvät markkinat 0,65% vuodessa. Noilla kolmella rahastolla saa edullisesti hyvin hajautetun osakesalkun.

        https://secure.msse.se/shb/fi.fi/funds?catatt=att:4&risk=undefined&text=&advanced=False&sa=&hc=&hb=&ha=&hw=true&ssu=


      • toistaiseksi_manuaalisti

        "Jos aloitussumma on viisi tonnia niin indeksisosuusrahastojen kaupankäyntikulut ja arvo-osuustili syövät tulosta."

        Evervestin sivuilta:

        "Ei kaupankäyntikuluja
        ETF-rahastojen ostaminen on aina ilmaista."

        "Ei säilytyspalkkioita

        Rahojesi säilyttäminen on aina ilmaista."

        Mitä oikein meinaat tuolla arvo-osuustilillä? Millä tavalla se syö tulosta?

        "Ei merkintä eikä lunastuspalkkiota, USA ja Eurooppa rahastojen juoksevat kulut 0,2% vuodessa, kehittyvät markkinat 0,65% vuodessa."
        ...ja aiemmassa viestissäsi:
        "Tuossa on 0,75% liikaa."

        Eikös noissa Handelsbankenin indeksirahastoissa ole oman logiikkasi mukaan 0,2 ja 0,65 prosenttia liikaa kuluja? :D Meinaan nyt kun "myyt" tätä omaa indeksirahastoasi, niin ne kulut ovatkin yht' äkkiä ok? Kauppalehden keskusteluissa lukee hyvää tietoa Handelsbankenin rahastoista:

        https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=248559&start=15&tstart=0


      • Näin.se.vain.on

        Evervestin palkkio tulee muiden kulujen päälle. Ensin maksat 0,75% ja siihen päälle suositeltujen indeksiosuusrahastojen palkkiot, kokonaiskulut ovat yhden prosentin luokkaa. Handelsbankenin kokonaiskulut ovat kolmasosa tuosta.

        Kerro mihin oikein tarvitset tuota Evervestiä, etkö itse osaa ostaa indeksisosuusrahastoja? USA, Eurooppa, kehittyvät markkinat, Japani, ei se ole rakettitiedettä.


      • Buy_and_hold

        Näin.se.vain.on Handelsbankenilla töissä? Ja etkö itse osaa ostaa osakkeita vai miksi maksat indeksirahastoiden hallinnointipalkkioita varsinkin, kun indekseistä voisi vaivaa näkemällä karsia huonoimmat osat pois? ;)

        Joka tapauksessa ei pidä paikkaansa väite vuosikuluista vaan ne ovat kokonaisuudessaan 0,75% (suurista salkuista 0,45%). Se on palvelusta vähän: neljä tuopillista olutta vuodessa tuon alussa mainitun 5000 euron sijoituksen hallinnoinnista.

        Firmaan voi luottaa. Tein itse viisinumeroisen sijoituksen evervestiin ja olen tyytyväinen. (Suurin osa koko sijoitusvarallisuudestani on suoria osakesijoituksia, joiden tuottoon rahastot tosin eivät yllä, mutta se puolestaan vaatii paljon aikaa, vaivaa, seurantaa, kykyä sietää tappioita jne.) Evervest sopii nimenomaan "osta ja unohda" -tyyppiseen säästämiseen pienimmällä mahdollisella vaivalla: ei tarvitse kuin valita riskitaso nupista, jolloin salkku rakentuu automaattisesti. Minulla riskinuppi on kaakossa. Palvelu hoitaa automaattisesti myös salkun tasapainotukset, joka on pitkässä juoksussa tuotoille olennaisen tärkeää. Ajattelin avata vauvaikäiselle tyttärelleni matalamman riskitason evervest-salkun ja kasvattaa sen pääomaa kuukausisäästöillä.

        Disclaimer: en liity evervestiin kuin asiakkaana.


      • Näin.se.vain.on
        Buy_and_hold kirjoitti:

        Näin.se.vain.on Handelsbankenilla töissä? Ja etkö itse osaa ostaa osakkeita vai miksi maksat indeksirahastoiden hallinnointipalkkioita varsinkin, kun indekseistä voisi vaivaa näkemällä karsia huonoimmat osat pois? ;)

        Joka tapauksessa ei pidä paikkaansa väite vuosikuluista vaan ne ovat kokonaisuudessaan 0,75% (suurista salkuista 0,45%). Se on palvelusta vähän: neljä tuopillista olutta vuodessa tuon alussa mainitun 5000 euron sijoituksen hallinnoinnista.

        Firmaan voi luottaa. Tein itse viisinumeroisen sijoituksen evervestiin ja olen tyytyväinen. (Suurin osa koko sijoitusvarallisuudestani on suoria osakesijoituksia, joiden tuottoon rahastot tosin eivät yllä, mutta se puolestaan vaatii paljon aikaa, vaivaa, seurantaa, kykyä sietää tappioita jne.) Evervest sopii nimenomaan "osta ja unohda" -tyyppiseen säästämiseen pienimmällä mahdollisella vaivalla: ei tarvitse kuin valita riskitaso nupista, jolloin salkku rakentuu automaattisesti. Minulla riskinuppi on kaakossa. Palvelu hoitaa automaattisesti myös salkun tasapainotukset, joka on pitkässä juoksussa tuotoille olennaisen tärkeää. Ajattelin avata vauvaikäiselle tyttärelleni matalamman riskitason evervest-salkun ja kasvattaa sen pääomaa kuukausisäästöillä.

        Disclaimer: en liity evervestiin kuin asiakkaana.

        "Näin.se.vain.on Handelsbankenilla töissä? Ja etkö itse osaa ostaa osakkeita vai miksi maksat indeksirahastoiden hallinnointipalkkioita varsinkin, kun indekseistä voisi vaivaa näkemällä karsia huonoimmat osat pois? ;) "

        En ole Handelsbankenissa töissä. Kyllä osaan ostaa osakkeita mutta aika haastavaa ostaa noin 1900 yhtiön osakkeita. Tuon verran osakkeita on yhteensä noissa kolmessa Handelsbankenin indeksirahastossa.

        Vaikka kokonaiskulut olisivat 0,75% vuodessa on se silti liikaa. Handelsbankenin indeksirahastoilla kulut on noin 0,3% vuodessa, riippuu siitä paljonko laittaa kehittyvien markkinoiden rahastoon.

        "Firmaan voi luottaa."

        En epäile huijausta. Epäilen sitä että muutaman vuoden kuluttua tuota koko firmaa ei ole koska se on joutunut lopettamaan, bisnes ei vain lyönyt leiville.


      • Näin.se.vain.on
        toistaiseksi_manuaalisti kirjoitti:

        "Jos aloitussumma on viisi tonnia niin indeksisosuusrahastojen kaupankäyntikulut ja arvo-osuustili syövät tulosta."

        Evervestin sivuilta:

        "Ei kaupankäyntikuluja
        ETF-rahastojen ostaminen on aina ilmaista."

        "Ei säilytyspalkkioita

        Rahojesi säilyttäminen on aina ilmaista."

        Mitä oikein meinaat tuolla arvo-osuustilillä? Millä tavalla se syö tulosta?

        "Ei merkintä eikä lunastuspalkkiota, USA ja Eurooppa rahastojen juoksevat kulut 0,2% vuodessa, kehittyvät markkinat 0,65% vuodessa."
        ...ja aiemmassa viestissäsi:
        "Tuossa on 0,75% liikaa."

        Eikös noissa Handelsbankenin indeksirahastoissa ole oman logiikkasi mukaan 0,2 ja 0,65 prosenttia liikaa kuluja? :D Meinaan nyt kun "myyt" tätä omaa indeksirahastoasi, niin ne kulut ovatkin yht' äkkiä ok? Kauppalehden keskusteluissa lukee hyvää tietoa Handelsbankenin rahastoista:

        https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=248559&start=15&tstart=0

        "Kaikilla pörssinoteeratuilla rahastoilla (ETF:llä) on pieni vuotuinen hallinnointikulu. Pyrimme kuitenkin aina käyttämään kaikkein kustannustehokkaimpia arvopapereita, kun luomme sijoitusstrategiasi."

        Eli joutuu vielä maksamaan niiden indeksiosuusrahastojen kulut. Tämä tarkoittaa että kokonaiskulut alle sadan tonnin sijoituksella ovat vuodessa noin yksi prosentti. Asia selvisi kun Evervestiin soittaa. Heidän mukaansa mallisalkkujen vuosimaksujen keskiarvo on 0,3%. Tuohon päälle 0,75% niin kokonaiskustannukset vuodessa ovat 1,05%.


      • toistaiseksi_manuaalisti
        Buy_and_hold kirjoitti:

        Näin.se.vain.on Handelsbankenilla töissä? Ja etkö itse osaa ostaa osakkeita vai miksi maksat indeksirahastoiden hallinnointipalkkioita varsinkin, kun indekseistä voisi vaivaa näkemällä karsia huonoimmat osat pois? ;)

        Joka tapauksessa ei pidä paikkaansa väite vuosikuluista vaan ne ovat kokonaisuudessaan 0,75% (suurista salkuista 0,45%). Se on palvelusta vähän: neljä tuopillista olutta vuodessa tuon alussa mainitun 5000 euron sijoituksen hallinnoinnista.

        Firmaan voi luottaa. Tein itse viisinumeroisen sijoituksen evervestiin ja olen tyytyväinen. (Suurin osa koko sijoitusvarallisuudestani on suoria osakesijoituksia, joiden tuottoon rahastot tosin eivät yllä, mutta se puolestaan vaatii paljon aikaa, vaivaa, seurantaa, kykyä sietää tappioita jne.) Evervest sopii nimenomaan "osta ja unohda" -tyyppiseen säästämiseen pienimmällä mahdollisella vaivalla: ei tarvitse kuin valita riskitaso nupista, jolloin salkku rakentuu automaattisesti. Minulla riskinuppi on kaakossa. Palvelu hoitaa automaattisesti myös salkun tasapainotukset, joka on pitkässä juoksussa tuotoille olennaisen tärkeää. Ajattelin avata vauvaikäiselle tyttärelleni matalamman riskitason evervest-salkun ja kasvattaa sen pääomaa kuukausisäästöillä.

        Disclaimer: en liity evervestiin kuin asiakkaana.

        Kiitoksia vastauksesta. Tämän halusinkin kuulla. Juuri tuo "osta ja unohda"...tämä siksi, koska minulla oli aluksi 5000€ pankkini korkeakorkotilillä. Korko oli aluksi ihan ok pelkäksi korkotuotoksi, mutta sitten se alkoi vuosien saatossa laskea kuin lehmän häntä. Lopuksi korko muuttui niin paskaksi, että siirsin kaikki rahat ko. tililtä pois ja pistin tilin lihoiksi! Osan rahoista laitoin sitten muihin sijoituksiin ja nyt ajattelin, että olisi kiva laittaa uudet 5000€ johonkin vastaavanlaiseen "helppoon" (ja toivon mukaan luotettavaan) ja kohtuullisen voitolliseen (kuitenkin parempaan kuin se korkotili) kohteeseen. Siksi mietin tuota Evervestiä. Mutta täytyy kyllä vielä miettiä kuluja verrattuna muihin vaihtoehtoihin ja selvitellä lisätietoja ko. firmasta.


      • toistaiseksi_manuaalisti
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        "Kaikilla pörssinoteeratuilla rahastoilla (ETF:llä) on pieni vuotuinen hallinnointikulu. Pyrimme kuitenkin aina käyttämään kaikkein kustannustehokkaimpia arvopapereita, kun luomme sijoitusstrategiasi."

        Eli joutuu vielä maksamaan niiden indeksiosuusrahastojen kulut. Tämä tarkoittaa että kokonaiskulut alle sadan tonnin sijoituksella ovat vuodessa noin yksi prosentti. Asia selvisi kun Evervestiin soittaa. Heidän mukaansa mallisalkkujen vuosimaksujen keskiarvo on 0,3%. Tuohon päälle 0,75% niin kokonaiskustannukset vuodessa ovat 1,05%.

        Jep, totta se on, että tuon 0,75% lisäksi asiakas maksaa itse ETF:ien omat kulut. Siksi täytyykin selvitellä muiden vaihtoehtojen, varsinkin eri rahastojen, kuluja. Katsotaan...

        https://www.sijoittaja.fi/34946/pulinat-pois-tassa-ovat-oikeasti-suomen-parhaat-rahastot/
        "Ykkössijan nappasi Säästöpankki Pienyhtiöt, joka on hyvä rahasto kaikilla mittareilla."

        http://www.saastopankki.fi/pienyhtiot-sijoitusrahasto
        "Kulut
        Merkintä- ja lunastuspalkkio on 1 % merkinnän ja lunastuksen määrästä. Hallinnointipalkkio on 1,9 % vuodessa. Ei säilytyspalkkiota."

        ^Nyt on siis ainakin yksi oikeanlainen vertailukohde, eli rahasto, jota joku taho hoitaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Tuo Säästöpankin rahasto on ilmeisesti aktiivisempi salkku (Evervestin salkunhoitoon verrattuna, voisi kuvitella), mutta kulut ovat "parhaimmuudestaan" huolimatta huomattavasti korkeampia. Keskimääräisen tuoton pitäisi olla sitten todella paljon korkeampi, jotta tuo rahasto olisi kannattava. Ja ymmärtääkseni tuo Säästöpankin rahasto sijoittaa vain suomalaisiin firmoihin, eli ei ole kovin hajautettu. Mutta sinänsä hyvä vertailukohde kuitenkin, koska arvostettu rahasto kumminkin.

        Näyttäisi siltä, että Evervestin indeksirahaston kokonaiskulut ovat suht kilpailukykyisiä.

        Yksi mielipide tämäkin:
        http://www.rikaserakko.com/2017/07/etf-vs-indeksirahasto.html

        Verrataan nyt vielä:
        https://www.seligson.fi/suomi/rahastot/rahes_brands.htm
        "GLOBAL TOP 25 BRANDS"
        "Hallinnointipalkkio: 0,59 % vuodessa, peritään rahastolta.

        Rahastolta veloitetaan myös muita juoksevia kuluja, kuten säilytyksen ja säilytysyhteisön palkkiot.
        Juoksevat kulut raportoidaan mm. tunnusluvuissa sekä esitteissä ja katsauksissa.

        Kaupankäyntipalkkio (maksetaan rahastolle):
        - Merkittäessä: 0,0 %
        - Lunastettaessa: 0,0 % jos sijoitusaika ≥ 180 pv
        0,5 % jos sijoitusaika < 180 pv"

        https://www.seligson.fi/suomi/rahastot/tunnusluvut/brands.htm
        "KULUT JA MUUT TUNNUSLUVUT 1.10.2016 - 30.9.2017
        Juoksevat kulut 0,60 %
        Tuottosidonnainen palkkio (vuoden alusta) -
        Kaupankäyntikulut 0,01 %
        Kokonaiskulut (TKA) 0,61 %
        Salkun kiertonopeus 2,87 %
        Indeksipoikkeama (tracking error) 4,03 %
        Välityspalkkiot lähipiirille 0,00 %
        Rahaston koko 272 988 854 €
        Lähipiirin omistus (30.9.2017) 0,05 %"

        Pisti silmään tuossa Seligsonin rahastossa:
        "Hallinnointipalkkio: 0,59 % vuodessa, peritään rahastolta.
        Juoksevat kulut 0,60 %"

        ^Mitä tämä meinaa? Ynnätäänkö nuo yhteen? Ovatko kulut sitten 1,19 % vuodessa? Vai miten tuo pitäisi oikein ymmärtää? Ihan kiva kyllä vertailla noita kuluja. Evervestin kulut on sentään selkeä ymmärtää.


      • Näin.se.vain.on

        "Näyttäisi siltä, että Evervestin indeksirahaston kokonaiskulut ovat suht kilpailukykyisiä."

        Ei ole jos verrataan indeksirahastoihin tai indeksisosuusrahastoihin.

        "^Mitä tämä meinaa? Ynnätäänkö nuo yhteen? Ovatko kulut sitten 1,19 % vuodessa? Vai miten tuo pitäisi oikein ymmärtää? Ihan kiva kyllä vertailla noita kuluja. Evervestin kulut on sentään selkeä ymmärtää."

        Ei lasketa yhteen. Juoksevat kulut kertoo kaikki kulut. Seligson on Evervestiä parempi vaihtoehto.

        Tässä linkki missä vertaillaan kuluja:

        http://anteronloitsukirja.blogspot.fi/p/indeksirahastovertailu.html


      • hmmmo

        Joissain ETFissä on aika isot spredit, joten ei ne aina ihan halpoja ole.


    • JokaSanaTotta

      Minulla on vuosikausia ollut perintörahat Alexandriassa, yli kolkyt prossaa voitolla, suosittelen!

      • toistaiseksi_manuaalisti

        Alexandriasta olen lukenut niin paljon negatiivistä, että suosittelen pysymään erossa. Vaikka trollihan sinä olet. Toimivat tietääkseni siten, että myyvät toisen firman sijoitustuotteita ja saavat sitten mukavat provikat myynneistään, eli kulut asiakkaille ovat suuret. Yksi saatana on se "strukturoitu joukkolaina", jonka ehdoista ei ota Erkkikään selvää. En suosittele.


    • FiksunValinta

      Pölkkypäät, miksi ette suoraan sijoita osakkeisiin, ei tarvitse maksaa yhtään hallinnointipalkkioita!

      • toistaiseksi_manuaalisti

        On tullut näin tehtyä. Ja voittoja ja häviöitä on tullut. Osakkeista toki tulee helposti pieniä voittoja, mutta helposti myös suurempia häviöitä. Tämän lisäksi osakkeita jos ostelee säännöllisesti, niin se on kallista, koska välityspalkkiot. Elikä hajauttaminen osakkeilla tulee kalliiksi. Tämän lisäksi ei ole tosiaan aina niin helppoa tietää mikä osake tulee nousemaan ja mikä osake ei tule koskaan nousemaan/menee vain alas. Osakkeisiin kannattaa sijoittaa vain sen verran mitä on valmis häviämään. Noihin indeksirahastoihin yms. sentään on hyvä laittaa ja unohtaa (toki silloin tällöin voi tarkistella tilannetta) rahansa. Siksi ne kiinnostavat.


      • 0.06.prosenttia

        Kallista? Välityspalkkiot?
        Alkuviikosta Nordnetistä ostaessa 0,06% mutta vähintään 3€ (aloittelijan alkukuukaudet) tarkoittaen että viittä tonnia pienemmissä ostoissa vakio kolme euroa.


    • SIKOITTAJA

      Täällähän puhuu oikein Sijoittajat hahhahhaa rahhaa tuskin on kellään oikeet sijoittajat ei anna neuvojaan täällä ...HAHHAHHAA.

    • teretule

      Robotit ovat vain suomalaisien päässä ja jäsenissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe