Vaikken itse tiedäkään todellisuudessa keille se sopii, niin luulisin, että ainoastaan fyysikoille, ja heistäkin vain kosmologeille, jotka tutkivat maailmankaikkeutemme alkua, siellä kai oli jonkinlainen olemattomuus, vaikkei oma maailmankaikkeutemme ollut ensimmäinen, tietenkään, koska kehitys- ja evoluutioteoriakin sanoisi, että kaiken on täytynyt kehittyä, ja ei se ollut pieni tieto, mikä maailmankaikkeuden kyhäsi pystyyn. Pelimies itse olen, ja tiedän, että pelitodellisuudet olivat olemassa jo kauan kauan, nykyisen 10^300 gridin maailmankaikkeuden syntyä, Jumalien henkien tapa elää, ja viihtyä keskenään, mutta pahalle siitä tuli synti, etsiä "nappujen lyömisestä ja poistamisesta laudalta, tai värin vaihdosta", kaikille syy kuolla. Täällä me itse olemme kuin eläimet, julmien Jumalan Henkien leikkikaluja, vaikka ne, jotka saavat olla lapsiaan, saavat kokea rakkauttaankin, kunhan pysyvät vain oikean "sukupuunsa" alla. Ja fyysikoillekin vain tietynlaisena työoletuksena, elämää ei ole olla sellainen ateisti, joka uskoo päätyvänsä kuolemassaan kokonaan olemattuuteen...
Jos olet ateisti vain siksi, että olet kyllästynyt uskovaisten "synteihin ja syytöksiin", niin se on huono syy unohtaa "Isäsi" ja suorastaan kapinoida häntä vastaan.
Jos olet ateisti, kerro minulle jokin syy, miksi luulet Korkeimman olevan olematon, ja kaiken alullepanijan ja Luojan? Onhan jopa syntisillä ihmisillä kaikenlaisia luomistöitä, miksei Jumalallakin. Jos Ihmienn tekee taiteesaan kaaosta, niin sekin selittää, miksei luonnonmuodoissa ole aina nähtävissä samaa kauneuden ja säännöllisyyden tavoittelua, kuin ihmisnaisilla.
Älä hoe sitä typerää mantraa "Jumalaa ei ole, ei ole, ei ole," Koska totuus on lähes kaiken olemassaolevan suhteen päinvastoin, ja ME ihmiset olemme "kuviaan ja ominaisuuksiaan". JOS ETSIT kaiken alkua, olemattomuutta ja luulet sen olevan "rauha"; tulet pettymään, koska se onkin KAUHU!
Keille ateismi sopii?
17
146
Vastaukset
- AgnostinenAteisti
En usko jumalan/jumalien olemassaoloon, koska en ole tästä henkilökohtaisia todisteita saanut. Kaikki mitä jumalalta/jumalista olen kuullut on peräisin muilta ihmisiltä, ei jumalalta/jumalilta itseltään.
- Quistis
Ateismi sopii hedonisti pelkuri laiskuri egoisteille loistavasti. Pelkästään omien aistinautintojen maksimoiminen tavoitteena ja he uskovat että tämä, helppo, mukava ja nautinnollinen valinta on ainoa valinta koska "geenit nyt vaan on mitä on" tai jotain muuta yhtä sairasta. He eivät suostu hyväksymään että oikean hyvän eteen pitää vähän kokea epämukavuutta ja jokaisella on rajaton pontentiaali kunnes "placebolla" eli uskollasi rajoitat itsesi jonkun madon tasolle kyvyllisesti... vain koska pelkäät epämukavuutta. "Jumalaa ei ole olemassa koska en saa surkeilla pelkuri valinnoillani pelkästään palkintoja eikä joku tiedemies tule mittarilla osoittamaan hänen olemassa oloa"
- Yhteisön_edun_nimeen
Esität pelkkiä provokatiivisia argumentointivirheitä, jotka eivät kuitenkaan ole riittävän hauskoja. Siitä seuraa sellainen huomio, että sinun täytyy olla joko:
1) Huono trolli
2) Hullu
3) Aito idiootti ja/tai kusipää
Mikään noista vaihtoehdoista ei ole erityisen mairitteleva. Mikäli kyse on kohdasta 1 tai 2, niin voisit periaatteessa saada jonkinlaisen sosiaalisen kanssakäymisen kautta hoitoa ja siten apua tilanteeseesi. Pelkkä kevyt turpasauna voisi olla ihan riittävä, mikäli kyse on kohdasta 1. Jos kuitenkin kohta 2 kuvaa paremmin tilannettasi, niin mielenterveyspalvelut olisivat se paras vaihtoehto. Vaikka kohta 3 voi olla täysin pysyväisluonteinen, niin siihen paras lääke olisi kunnon turpasauna päivittäin, kunnes idioottimainen/kusipäinen käytös syystä tai toisesta loppuu. - Quistis
Yhteisön_edun_nimeen kirjoitti:
Esität pelkkiä provokatiivisia argumentointivirheitä, jotka eivät kuitenkaan ole riittävän hauskoja. Siitä seuraa sellainen huomio, että sinun täytyy olla joko:
1) Huono trolli
2) Hullu
Mikään noista vaihtoehdoista ei ole erityisen mairitteleva. Mikäli kyse on kohdasta 1 tai 2, niin voisit periaatteessa saada jonkinlaisen sosiaalisen kanssakäymisen kautta hoitoa ja siten apua tilanteeseesi. Pelkkä kevyt turpasauna voisi olla ihan riittävä, mikäli kyse on kohdasta 1. Jos kuitenkin kohta 2 kuvaa paremmin tilannettasi, niin mielenterveyspalvelut olisivat se paras vaihtoehto. Vaikka kohta 3 voi olla täysin pysyväisluonteinen, niin siihen paras lääke olisi kunnon turpasauna päivittäin, kunnes idioottimainen/kusipäinen käytös syystä tai toisesta loppuu.Taidat herra turpasauna itse olla aito idiootti sekä ateisti : ) En ymmärrä mitä kusipäistä tossa on että tuon havaintoni esille jotka pitävät paikkansa. Tarkoitus ei ole provosoida eikä kaltaisiasi aggressiivisia braveheartteja mihinkään väkivaltaiseen. Olen vain havainnut että ilman uskoa ihminen on kuolemansynti lista, Ylimielinen kateellinen ahne nautiskelija pelkuri periksiantaja selittelijä sekä eri mieltä olevien uhkailija :))) Tunnistatko itsessäsi rajattoman kärsivällisyyden/sinnikkyyden/periksiantamattomuuden unelmiesi suhteen vai oletko kenties töissä autokorjaamolla tai vastaavassa paikassa?? Anna anteeksi että olen eri mieltä kanssasi.
- Molo-Molo
Jokainen hihhuli luulee saaneensa uskomaltansa jumalalta ajatustenlukukyvyn. Ei ole saanut.
- Fanaa
Quistis kirjoitti:
Taidat herra turpasauna itse olla aito idiootti sekä ateisti : ) En ymmärrä mitä kusipäistä tossa on että tuon havaintoni esille jotka pitävät paikkansa. Tarkoitus ei ole provosoida eikä kaltaisiasi aggressiivisia braveheartteja mihinkään väkivaltaiseen. Olen vain havainnut että ilman uskoa ihminen on kuolemansynti lista, Ylimielinen kateellinen ahne nautiskelija pelkuri periksiantaja selittelijä sekä eri mieltä olevien uhkailija :))) Tunnistatko itsessäsi rajattoman kärsivällisyyden/sinnikkyyden/periksiantamattomuuden unelmiesi suhteen vai oletko kenties töissä autokorjaamolla tai vastaavassa paikassa?? Anna anteeksi että olen eri mieltä kanssasi.
Autokorjaamoista nousevat hihhulien kauhuksi ateistien kaaderit...🤣
- HarhainenMaailma
Yhteisön_edun_nimeen kirjoitti:
1) Huono trolli
2) Hullu
Mikään noista vaihtoehdoista ei ole erityisen mairitteleva. Mikäli kyse on kohdasta 1 tai 2, niin voisit periaatteessa saada jonkinlaisen sosiaalisen kanssakäymisen kautta hoitoa ja siten apua tilanteeseesi. Pelkkä kevyt turpasauna voisi olla ihan riittävä, mikäli kyse on kohdasta 1. Jos kuitenkin kohta 2 kuvaa paremmin tilannettasi, niin mielenterveyspalvelut olisivat se paras vaihtoehto. Vaikka kohta 3 voi olla täysin pysyväisluonteinen, niin siihen paras lääke olisi kunnon turpasauna päivittäin, kunnes idioottimainen/kusipäinen käytös syystä tai toisesta loppuu.Veikkaan ihan aitoa sekopäätä, joka uskoo pään sisäisen maailmansa olevan todellinen. Täysipäinen trollikaan ei kirjoittelisi noin lapsellisia väitteitä.
Ateismiin ei sisälly hedonismi eikä egoismi, eikä ateismi kumpaakaan edellytä.
Kumpikahan on egoistisempi: uskovainen joka hekumoi taivaan ikuisella ihanuudella (mulle! mulle! mulle!) vai ateisti joka ei usko sellaiseen ensinkään?
Ja epämukavuus sittten: ainakaan luterilaisuuden mukaan ei tarvitse kärsiä minkäänlaista maanpäällistä epämukavuutta (eli ns. kieltäymystä), koska aina voi turvata jumalalliseen armoon.
- räyhräyh
Voi pientä tyhmyriä, kun taas kuvitteli kirjoittaneensa hienon aloituksen.
- Hihhulit_mukanokkelia
Riippuu toki tavoitteista onko aloitus hyvä. Mikäli aloittaja on todellakin sellainen reppana, kuin miltä hän vaikuttaakin, niin ehkä pelkkä huomion saaminen on hänelle jo saavutus. Se hänelle nyt sitten suotakoon, kun ei sitä peruakaan enää voi.
Olen kyllä muuten huomannut, että tätä palstaa yrittää piinata eräiden ilmiselvien trollien lisäksi jotkut ilmeisesti aidosti uskovaiset hörhöt, jotka pitävät itseään paljon nokkelampina, kuin mitä he oikeasti ovat. Oikeastihan he eivät ole järin nokkelia.
Ei järin nokkela ihminen voi olla mikään uskovainen hörhö. Enkä minä sitä tarkoita nyt, että kaikki uskovaiset olisivat hörhöjä, vaan kun puhun uskovaisesta hörhöstä, niin tarkoitan silloin täsmälleen sellaista hörhöä, joka on uskovainen eli sellaista uskovaista, joka on hörhö.
Monet uskovaiset hörhöt (eli lyhyemmin hihhulit) muuten tuntuvat luulevan, että kun puhutaan uskovaisista hörhöistä (eli hihhuleista), niin silloin muka puhutaan kaikista uskovaisista. Hehän täten ottavat vapauden määritellä mitä uskovaisuus on. Nyt tähän joku heikäläinen varmasti yrittää vastata niin, että minä yritän tai muut ateistit yrittäisivät ottaa vapauden määritellä mitä on hihhuli, mutta ei, ei minun tai kenenkään muunkaan tarvitse niin tehdä, koska niin on jo tehty.
- SeSopiiKaikille
Kaikille.
- Quistis
Ei sovi heille jotka ymmärtävät että esimerkiksi hyvän makuisen ulosteen omaisen pikaruoan syöminen, ryyppääminen, epämukavuuden vältteleminen, toisten paheksuminen viattomista syistä, itsensä ylistäminen jostain "housunlahkeen hienoudesta" tai vastaavasta yhtä turhamaisesta(ylipäätään mistään) ovat surkeita valintoja. Kun poissulkee tällaisten valintojen tuoman välittömän aistinautinnon niin jää jäljelle pelkästään haittaa. Ei mitään hyvää näissä muissa vastaavanlaisissa pelkurivalinnoissa. Näihin valintoihin kun vielä jää koukkuun(koska tuntuu niin hyvälle ahhhh!) niin käytännössä niitä tekemällä vaan tankkaa sieluunsa myrkkyä joka mädättää sen kokonaan. Jäljellä on vaan turhautunut katkera itsekeskeinen pelkuri jolla mikään ulkopuolinen mikä ei tuota välitöntä aistinautintoa ei merkitse mitään... Tavoitellaan vaan rahaa mahdollisimman helpolla että saisi päivän pitsat ja viikonloppukännit... Ateisti ei ymmärrä sitä että tahtojärjestelmän turruttaminen nautinnolla ei tee hyvää koska ateisti näkee tämän pahan hyvänä... Tiedän että puhun jollekkin koiralle koska vastaksena tulee "VITTu sää oot hullu kusipää" yms yms... Mutta katsokaapa peiliin.... Olette nautinnon sokaisemia(suurin osa teistä)...
- kjf
Ateismi sopii järkeville ihmisille.
-Uskotko että 2 2 = 7,8349922541 tai jotain vastaavaa?
-Minä taas tiedän että 2 2=4. Siinä lyhyesti uskon ja tiedon ero
Riippuu tietysti määrittelystä. Mikäli Jumala sinulla tarkoittaa evoluutiota, sattumaa tai matematiikkaa, niin sellainen pitkälti todellakin on kaikkivaltias. - Kalju_Pitkätukka
Ateismi sopii ihmiselle, joka ei usko Jumalan olemassaoloon.
- Kalju_Pitkätukka
Tyttäreni toisella tai kolmannella luokalla kysyi uskontoläksyjään tehdessään:
"Väittääkö ne että nämä niin kuin on muka totta?"
Tyttäreni siis on n. 8-vuotiaasta ollut ateisti ilman sen suurempaa dramatiikkaa.
Hän ei vain usko ilmiselviä satuja. Vaikea pitää todellisena sellaista, mikä vaikuttaa huijaukselta.
- KazuKa
"Jos olet ateisti, kerro minulle jokin syy, miksi luulet Korkeimman olevan olematon, ja kaiken alullepanijan ja Luojan?"
Esimerkiksi siksi, että Jumala on mahdoton: Tämä ei voi olla absoluuttisen kaikkivoiva tai kaikkitietävä.
Suurinosa ateisteista on kuitenkin sitä mieltä, että ei ole yhtäkään hyvää syytä uskoa, että Jumala olisi olemassa.
Pystytkö sinä antamaan hyvän syyn?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 99973
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54908Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61810Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa142741- 65685
- 78531
- 39508
- 40506
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86497- 70486