Kun kävelin kaverin luota kotiin 28.1 niin alkoi matkan alussa tuntumaan vatsassa epämiellyttävältä. Kun sitten pääsin kotiin niin menin suoraan pytylle ja virtsasin. Huomasin että virtsan mukana oli verta. Ei siis sitä verta ollut solkenaan vaan se oli aika selvästi sellainen laimea sekoitus verta ja virtsaa. Tämän jälkeen minua väänsi ilkeästi vatsan alueella koko sen illan ja jouduin mennä pytylle istumaan jatkuvasti kun oli sellainen tunne että pisuttaa kokoajan. Eipä sitä sitten ihmeemmin tullut, mutta kun tuli niin olihan sitä verta hitusen mukana.
Mutta tämä tapaus oli ainut tällainen. Eli se oli 28.1 kun tätä verta tuli. Mutta sen jälkeen ei ole tullut yhtään, eikä vatsassa ei ole ollut sitä epämiellyttävää tunnetta joka sinä iltana oli.
Tosin minulla on jo joku pari vuotta ollut sellainen vaiva että pisuttaa kamalasti n.20 minuutin jälkeen siitä kun olen juonut jotakin. Ja minulla on joka päivä sellainen tunne kuin olisi rakko täynnä ja pitäisi mennä vessaan, vaikka olisin vasta vessassa käynnyt. Aamuisinkin herään siihen kun pisuttaa armotta, vaikka sitä virtsaa sitten ei paljoa olisikaan.
Eli, mitä minä haluisin tässä kysyä on se että kannattaako mennä lääkäriin? En nimittäin haluisi turhaan mennä lääkäriä häiritsemään vain tämän yhden verivuoto kerran takia. Kannattaako odottaa vielä jos sitä verta tulee uudelleen niin sitten menen?
Kiitos
Verta virtsassa...
8
14533
Vastaukset
- Mummeli
Suosittelen, että nopsasti kysyt ihan oikealta lääkäriltä. Veri virtsassa ei kuulosta normaalilta, eikös se ole syövän ensioireita...
- todella.........
Virtsassa olevan veren alkuperä/syy täytyy aina selvittää.Mutta todellakaan ei ole syöpää(saattaa olla,mutta nuorella virtsarakon syöpä tms.todella harvinainen),vaan yleensä kyse tulehduksesta.eli lääkäriin pissanäyte antamaan,varsinkin tuo jatkuva pissahädän tunne kertoilee tulehduksesta.Hoituu antibiooteilla.Levitessään vaurioittaa munuaisia,joten heti tänään päivystävälle lääkärille.
- kehotan
menemään terveyskeskukseen. Pyydä virtsapurkki hoitajalta ja toimita neljätuntia mielellään rakossa ollut aamuvirtsa labraan. Ohjeet saat hoitajalt. Jos on tulehdus niin kertovat kyllä jatkotoimenpiteestä.
Veri virtsassa ja kertomasi oireet viitaavat mielestäni tulehdukseen joka saattaa olla ylävirtsateissä saakka eli munuaisissa. Hoitamatta ei kannata jättää.
terv. munuaistulehduksen kokenut useampaan
kertaan.- keski ik
n 96 tuli vähän verta kustessa. Sen jälkeen tullut kipuja tuohon eturauhasen kohdalle, nykyään yöllä kastuu housut. Pari kertaa on otettu psa (tms) verikoe, ei syöpää. Eturauhanen ei ole sormella koeteltuna suurentunut.
Onkohan kyseessä vain sosiaalinen ongelma, kuten lääkäri sanoi, vai kannattaisiko vielä jotain tehdä elämänlaadun parantamiseksi. Ja voiko tehdä. - Poika85
Nyt on aika varattuna lääkärille täksi päiväksi. Saa nähdä mitä siellä sitten tehdään...
- JaJu
Poika85 kirjoitti:
Nyt on aika varattuna lääkärille täksi päiväksi. Saa nähdä mitä siellä sitten tehdään...
Olitkin jo ehtinyt varaamaan ajan.
- JaJu
Sinulla on tällä hetkellä todennäköisesti eturauhasen tulehdus eli prostatiitti mutta myös rakkotulehdus eli kystiitti pitää muistaa. Kannattaa mennä mahdollimman pian lääkärille sillä jos mahd. tulehdus etenee munuaisiin, on se jo vakavampi juttu.
Kerroit olleen jo parisen vuotta voimakasta tiheävirtsaisuutta niin että virtsaa ei kuitenkaan tule paljoa. Tuli mieleen josko sinulla olisi interstitiaalinen kystiitti(IC) eli ns. autoimmuuni rakkotulehdus (melko harvinainen). Rakon limakalvo on ärtynyt ja tähystyksessä nähdään pieniä verenpurkaumia sekä virtsaamistarve tulee tosi nopeasti ja saattaa olla rakkokipuja. IC voi siis myös olla verivirtsaisuuden takana, ja voi olla että sulla on jo ennenkin ollut verivirtsaisuutta mutta ns. mikrohematuriaa jota ei silmä erota.
Valitettavasti varsinaista parannuskeinoa ei IC:n toistaiseksi ole mutta oireita pystytään jonkin verran helpottamaan. Itselläni oli kerran epäily IC:stä mutta lienee osoittautunut vääräksi. Olen myös miespuolinen, tauti nimittäin vaivaa useimmiten naisia - miksi, sitä ei kai tiedetä.
Kannattaa pyytää tk-lääkäriltä lähete urologille tai mennä suoraan yksityiselle.- KK..
Niiden tähdenkin on tuollaisia vaivoja..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751