Kesämuisto vuosikymmenten takaa, 59-v synttäri ...

JoKirkostaEronnut

Kieltäydyn kategorisesti ajattelemasta ettäkö Kurikka mukamas olisi Jalasjärvi. Paremman puutteessa tämä muisto sijoittuu nyt tänne, mutta sen todellinen tapahtumapaikka on pienehkö halkaisijaltaan noin 1 kilometrin järvi ... onkohan se Koskuetta? Kaukana kolmostien trafiikista.

Mustalammi lie sen nimi aivan virallisestikin. Sen rannalla oli srk:n kiinteistöjä. Näyttämö on kesäinen rippikoululeiri joskus 1970-luvun puolivälin paikkeilla. Asuimme siellä leirillä viikot, viikonlopuksi kotiin.

Mustalammi, synkähkö nimi, mutta riparin tarkoitus kai on jonkinasteinen valaistuminen. En tiedä josko se siinä onnistui. Pitemmässä juoksussa minun kohdaltani tasan ei. Evankelisluterilaisuuden ote kirposi. Vaikka en hautakiviä kaatele.

Joitakin hyviä muistoja silti jäi.

Eräänä iltana oli hiljaisuuden jälkeen esiintynyt leirin valvojien mielestä sopimatonta pikku vipinää. Olimmehan jo noin 15-v, joten ne hormoonit... Ehkä eräät pojat olivat yöllä käväisseet tutkimusretkellä tyttöjen puolella ja jääneet melkein kiinni. Rankaisutoimena kaikki komennettiin pihalle yösydännä katumusharjoitukseen. Kesäyö oli toki valoisa ja sinänsä hieno.

Me pojat kai pukeuduimme melko täysin. Eräs pienikokoinen tyttönen, koulutoveri, ilmaantui pihamaalle rohkeasti kauniissa pitkässä yömekossa. Täysin säädyllinen asu. Kaikkien kristillisten kriteerien mukainen. Kaunis pieni olento, kasvot kuin enkelillä, pitkä kellertävä lainehtiva tukka. Komea kesäinen muisto.

Varmankaan hän ei enää asu Ilvesjoella. Siitä on jo niin kauan että suurin ihastus on ehtinyt hälvetä. Sydän ei enää sure. Koskaan emme sen lähemmin kohdanneet. Vain platonista palvontaa kai 30 vuotta, minun puoleltani, yksipuolisesti. Hän luultavasti piti minua vain häirikkönä. Sinänsä surullista. "Maailma ei ole reilu"

Mutta halusin vielä muistaa sen ylisummaan myönteisen kesäisen yön Jalasjärven haja-asutusalueella ja nätin yömekkoisen tytön.

Hyvää 59-vuotis syntymäpäivää, tänään 11. päivä marraskuuta , sinulle Eija ef.

2

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anturajärvi

Kurikka ei ole Jalasjärvi, mutta se entinen Jalasjärven kunta on onnekseen nykyään Kurikan kaupungin yksi kaupunginosa.

• valtio_ohjaa

Valtiohan tätä kaikkea ohjaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      51
      1673
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1612
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1178
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      981
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      954
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      627
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe