Kirkon luopumus

GudsBarn

Evankelisluterilaisen kirkon tuhon tie alkoi sinä hetkenä, kun kirkko päätti hyväksyä teologisen tiedekunnan opiskelijoiksi vain liberaalisen maailmankuvan omaksuneita ihmisiä. Kaikki Jumalan Sanasta kiinni pitävät hakijat saavat armotta hylkäävän päätöksen. Onko tällaisella kirkolla tulevaisuutta? Ei ole. Uskon, että viimeistään silloin jos/kun kirkko hyväksyy homoliittojen vihkimiset kirkossa tai vaikka ainoastaan siunaa heitä, lähtee iso osa ihmisiä pois kirkosta. Tosi kristityt eivät tee sopimusta synnin kanssa, sillä sopimus perkeleen kanssa vie helvettiin mutta kuuliaisuus Jumalan Sanalle ja tahdolle vie Taivaaseen. Älkäämme antako sielujemme vihollisen, perkeleen pettää meitä. Todennäköisesti lähitulevaisuudessa elävät kristityt perustavat uuden luterilaisen kirkon, joka pysyy Jumalan Sanan lujalla perustalla. Suomen evankelisluterilaisen kirkon kohtalo on jo sinetöity tuhon omaksi, näin uskon.

43

560

Vastaukset 43

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evlut.eikirj

" Todennäköisesti lähitulevaisuudessa elävät kristityt perustavat uuden luterilaisen kirkon, joka pysyy Jumalan Sanan lujalla perustalla. "

>>>> Ovat jo perustaneet: www.lhpk.fi

Sekä pari muuta vastaavaa jo aikaisemmin. Suomen evankelisluterilaisella kirkolla ei ole mitään monopolia luterilaisuuteen. Päinvastoin, sen voi hyvin perustein katsoa jo luopuneen luterilaisuudesta eikä se enää ansaitsisi oikeastaan kantaa luterilaisuuden nimeä sillä se on häpeäksi muille maailman luterilaisille kirkoille.

• 500vuotta

Luterilaisuus on lähtökohtaisesti vapaamielistä. Kapinapapin perustama liberaaliteologinen katolilaisuuslahko. Nykyinen kehitys on vain perinteestä kiinni pitämistä, ei muuta. Harmi ettei kelpaa perinteet sinulle, kuten useimmille luterilaisen maailmanjärjestön kirkoille. Toisaalta ongelmallistahan se on, että nostetaan ihminen jalustalle ja perustetaan uskonto hänen ympärilleen.

• Kirkko ei päätä keitä yliopisto ottaa teologiseen tiedekuntaan.
      Mutta kirkko päättää kyllä sen keitä teologian maistereita se palkkaa kirkkoon töihin.

• Suomen evankelisluterilaisen kirkon kohtalo on jo sinetöity tuhon omaksi, näin uskon.

• "Ei ole. Uskon, että viimeistään silloin jos/kun kirkko hyväksyy homoliittojen vihkimiset kirkossa tai vaikka ainoastaan siunaa heitä, lähtee iso osa ihmisiä pois kirkosta."
      ________
      Ei todellisia uskovia ole niin kamalan paljon , että meidät huomattaisiin.

• evlut.eikirj

Puhut "meistä" vaikka et halua jakaa yhteistä kristillistä, apostolista uskonkäsitystä? Kolminaisuusopin kieltäjät eli areiolaiset, unitaarit ja kuinka monta ryhmäkuntaa heitä onkaan, -eivät ole kristittyjä vaan harhaoppisia. Näin on kristuksen kirkko aina opettanut ja sulkenut yhteydestään mainitun harhaopin edustajat.

Vastaa siis, kiellätkö tietoisesti Kristuksen jumaluuden, yhtä olemusta Isän ja Pyhän Hengen kanssa, jakamatta, erottamatta? Kiellätkö Hänet jossa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti?

"Sillä hänessä asuu koko jumaluuden täydellisyys ruumiillisesti," (Kol. 2:9)

• evlut.eikirj
        evlut.eikirj kirjoitti:

Puhut "meistä" vaikka et halua jakaa yhteistä kristillistä, apostolista uskonkäsitystä? Kolminaisuusopin kieltäjät eli areiolaiset, unitaarit ja kuinka monta ryhmäkuntaa heitä onkaan, -eivät ole kristittyjä vaan harhaoppisia. Näin on kristuksen kirkko aina opettanut ja sulkenut yhteydestään mainitun harhaopin edustajat.

Vastaa siis, kiellätkö tietoisesti Kristuksen jumaluuden, yhtä olemusta Isän ja Pyhän Hengen kanssa, jakamatta, erottamatta? Kiellätkö Hänet jossa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti?

...jakamatta, erottamatta, sekoittamatta!

• riidankylväjälle
        evlut.eikirj kirjoitti:

Älä ala aina riidellä!!!

• evlut.eikirj kirjoitti:

Sinä toit kolminaisuusopin perusteiksi vain porttokirkkosi perinnäislauselmia ja minä taas
        tukeuduin Raamattuun.

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

Matteus :
        16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

Alkuseurakunta ei tuntenut minkäänlaista kolminaisuusoppia ja ensimmäisenä käsitettä käytti Tertullianus 200 - luvulla.

Laajemmin asiaa käsiteltiin Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jossa pohdittiin Jeesuksen Kristuksen olemusta "syvällisemmin."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

375 jKr. aloitettiin enkelien ja kuolleitten pyhimysten palvonta.

Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381 taas käsiteltiin erityisesti Pyhää Henkeä. Konstantinopolissa kolminaisuusoppia täsmennettiin siten, että jumaluudessa on kolme persoonaa, jotka ovat yksi ja sama entiteetti, yksi täydellisyys, yksi Jumala.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_eku ... lliskokous

Luopumus alkoi jo apostolien aikana ja kirkollinen lahottajasieni on vaikuttanut aikoihin ja lakiin näihin päiviin asti.

Eli apostolit eivät tienneet yhtään mitään kolminaisuusopin teorioista.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinä toit kolminaisuusopin perusteiksi vain porttokirkkosi perinnäislauselmia ja minä taas
        tukeuduin Raamattuun.

Johanneksen evankeliumi:
        14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

Matteus :
        16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

"Sinä toit kolminaisuusopin perusteiksi vain porttokirkkosi perinnäislauselmia ja minä taas
        tukeuduin Raamattuun."

>>> Sinulle paatuneelle harhaoppiselle on jo kyllkiksi asti selitetty ja todistettu monen todistajan todistuksella ja tuotu edes Jumalan sanan todistukset jotka sinä tietäen, tahtoen olet torjunut luotasi pois ja torjut yhä uudelleen pitäytyen Kristuksen kieltävässä jumalattomassa ja kadotukseen viettelevässä harhassasi. Sen takia sinä et pyri lähestymään yhtäkään oikeaoppista Kristuksen maanpäällistä seurakuntaa kun tiedät että sinut niistä kaikista tuon opin tähden annetaan Saatanan haltuun, lihan turmioksi mutta hengen parannukseksi.

Ihmispolo, katso itseäsi missä surkeudessa ja köyhyydessä vaellat ilman Kristuksen tunnustamista.

• EvLut kirjoitti:

"Sinä toit kolminaisuusopin perusteiksi vain porttokirkkosi perinnäislauselmia ja minä taas
        tukeuduin Raamattuun."

>>> Sinulle paatuneelle harhaoppiselle on jo kyllkiksi asti selitetty ja todistettu monen todistajan todistuksella ja tuotu edes Jumalan sanan todistukset jotka sinä tietäen, tahtoen olet torjunut luotasi pois ja torjut yhä uudelleen pitäytyen Kristuksen kieltävässä jumalattomassa ja kadotukseen viettelevässä harhassasi. Sen takia sinä et pyri lähestymään yhtäkään oikeaoppista Kristuksen maanpäällistä seurakuntaa kun tiedät että sinut niistä kaikista tuon opin tähden annetaan Saatanan haltuun, lihan turmioksi mutta hengen parannukseksi.

Ihmispolo, katso itseäsi missä surkeudessa ja köyhyydessä vaellat ilman Kristuksen tunnustamista.

Kyllähän minä Kristuksen tunnustan - Hän on Jumalan poika ja lihaan tullut.
        Kun Jumala kutsui minut ulos tästä maailmasta niin muistan kuinka jätin syntisäkkini
        Jeesuksen Ristin juurelle.

Niin että oli kärhämöinnistäsi hyötyäkin sillä taas saivat sivullisetkin jotakin tietoa.

Markus :
        12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän
        Jumalamme, HERRA ON YKSI AINOA;

• pertsa2012 kirjoitti:

Kyllähän minä Kristuksen tunnustan - Hän on Jumalan poika ja lihaan tullut.
        Kun Jumala kutsui minut ulos tästä maailmasta niin muistan kuinka jätin syntisäkkini
        Jeesuksen Ristin juurelle.

Niin että oli kärhämöinnistäsi hyötyäkin sillä taas saivat sivullisetkin jotakin tietoa.

Markus :
        12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän
        Jumalamme, HERRA ON YKSI AINOA;

"Kyllähän minä Kristuksen tunnustan - Hän on Jumalan poika ja lihaan tullut.
        Jeesuksen Ristin juurelle." (Pertsa)

>>> Älähän vilpistele. me molemmat tiedämme ettet sinä tunnusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalaksi vaan sinä, vaikka sanot hämäävästi Häntä "Jumalan Pojaksi" -tarkoitat tällä kuitenkin että Kristus ei ole itse itsessään Jumala. Kieltäessäsi Hänen lihaan tulleeksi Jumalaksi, kiellät Hänet, sillä siinä tapauksessa "sovittajasi" johon uskot, ei ole Jumala itse niinkuin Raamattu sanoo:

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" (2.Kor. 5:19)

Sinun harhaoppisi mukaan nimittäin (vaikka nimität Häntä Jumalan pojaksi) Jumala oli samalla tavalla läsnä ihminen-Kristuksessa kuin Jumala on Henkensä kautta meissä muissakin ihmisissä läsnä. Uskot lisäksi Jeesuksen olleen paljon tavallista ihmistä suuremmalla armolla, totuudella ja viisaudella varattu, mutta siltikin ei-jumala eli pelkkä "super-armoitettu ihminen" jonka vertaista ei ole toista.

Tämä ei ole sama Jumalan Poika josta Raamattu puhuu. Sinä uskot tosiasiallisesti vain ihminen -Jeesukseen jota nimitetään Jumalan pojaksi, ikäänkuin enkeleitä tai jotain suurta profeettaa.

Kristitty sinä et tämän tähden ole sillä Jeesus on Kristus, Jumala ja ihminen.

• EvLut kirjoitti:

"Kyllähän minä Kristuksen tunnustan - Hän on Jumalan poika ja lihaan tullut.
        Jeesuksen Ristin juurelle." (Pertsa)

>>> Älähän vilpistele. me molemmat tiedämme ettet sinä tunnusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalaksi vaan sinä, vaikka sanot hämäävästi Häntä "Jumalan Pojaksi" -tarkoitat tällä kuitenkin että Kristus ei ole itse itsessään Jumala. Kieltäessäsi Hänen lihaan tulleeksi Jumalaksi, kiellät Hänet, sillä siinä tapauksessa "sovittajasi" johon uskot, ei ole Jumala itse niinkuin Raamattu sanoo:

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" (2.Kor. 5:19)

Sinun harhaoppisi mukaan nimittäin (vaikka nimität Häntä Jumalan pojaksi) Jumala oli samalla tavalla läsnä ihminen-Kristuksessa kuin Jumala on Henkensä kautta meissä muissakin ihmisissä läsnä. Uskot lisäksi Jeesuksen olleen paljon tavallista ihmistä suuremmalla armolla, totuudella ja viisaudella varattu, mutta siltikin ei-jumala eli pelkkä "super-armoitettu ihminen" jonka vertaista ei ole toista.

Tämä ei ole sama Jumalan Poika josta Raamattu puhuu. Sinä uskot tosiasiallisesti vain ihminen -Jeesukseen jota nimitetään Jumalan pojaksi, ikäänkuin enkeleitä tai jotain suurta profeettaa.

Kristitty sinä et tämän tähden ole sillä Jeesus on Kristus, Jumala ja ihminen.

evlut sanoi :
        Tämä ei ole sama Jumalan Poika josta Raamattu puhuu.

• pertsa2012 kirjoitti:

evlut sanoi :
        Tämä ei ole sama Jumalan Poika josta Raamattu puhuu.

Matteus :

• EvLut kirjoitti:

tukeuduin Raamattuun."

Kolminaisuusopista :

300 –luvulla valmistui uusi määritelmä Jumalasta: ”kolmiyhteinen Jumala”. Alkuseurakunta ei tuntenut sellaista oppia. Sen tähden Raamatussa ei ole siitä mainintaa. Kirkkoisä Tertullianus teki käsitteestä tunnetun jo 200 –luvulla jKr..

Myöhemmin kirkkoisä Athanasius Suuri muotoili kolminaisuusoppia näin: ”…että me yhtä Jumalaa kolminaisuudessa ja kolminaisuutta yhdessä jumaluudessa kunnioitamme… Ja tässä kolminaisuudessa ei ole yksikään persoona ollut ennen eikä jälkeen toistaan, eikä yksikään ole toistaan suurempi eikä vähempi.”
        Tämä on vastoin Raamatun ilmoitusta.

Raamattu sanoo, että JUMALA ON YKSI. Ja Jeesus sanoi: ”Isä on minua suurempi!” Joh. 14:28.
        Kun Jeesukselta kysyttiin, mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä, sanoi Hän: ”Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa…” (Markus 12:29). Kuitenkin kolminaisuusopin ajatusrakennelma tukee kauniisti Raamatun ilmoitusta, että on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Mutta Raamatun kokonaisilmoitus ei tue kolminaisuusopin ajatusta esim., että Jeesus on suuruudessaan yhdenvertainen Isän kanssa. Jeesuksen selkeä opetus on, että ”Isä on minua suurempi” . Edellinen Jeesuksen lausuma selvenee kun ajattelen, että Isä Jumala on enemmän kuin Jeesus. ”Sillä Hän (Jeesus) sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä YLHÄISIMMÄLTÄ KIRKKAUDELTA tuli Hänelle tämä ääni: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt” (2 Piet. 1:17).
        Raamattu opettaa siis, että ISÄ JUMALA ON ENEMMÄN KUIN JEESUS!

Kolminaisuusoppi vietiin läpi koko silloisessa kristikunnassa joka oli paljolti luopunut apostolisesta uskosta ja opista. Näin Paavalin ennustama suuri luopumus edistyi (2 Tes.2:3).
        Ekumeeniset, luopiokristillisyyden kirkolliskokoukset olivat jo Nikeassa 325 jKr. ja 381 jKr. Konstantinopolissa.
        Näissä kokouksissa mm. kolminaisuusopista kehiteltiin autuuttava oppi, jota ei saanut ARVOSTELLA. – ”Harhaopille on yleensä tunnusomaista, ettei sitä saa ARVOSTELLA”, kuten monet ovat todenneet. –

• GudsBarn

On vain yksi Jumala. Jumalalla on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumalan olemus voidaan ajatella mm. myös H2O:n kautta: H2O muuntautuu kolmeen eri olomuotoon: lumeen, jäähän ja veteen.

• Tosin se Jumalasi ei taida missään sanoa että hänellä olisi kolme persoonaa vai mitä?

• "voidaan ajatella mm. myös H2O:n kautta: H2O muuntautuu kolmeen eri olomuotoon: lumeen, jäähän ja veteen."

>>> Ei kylläkään voida, sillä totisesti on oikein sanottu kuten virreessä veisataan: "Yks oloss, kolme persoonais", -mutta jakamatta, sekoittamatta, erottamatta, MUUTTAMATTA!

Hän ei siis ole Jumala joka "muuntautuu" kolmeen eri olomuotoon van Hän on Pyhä Kolminaisuus, yksi jakamaton jumalalinen olemus, Pojalla yhtä suuri kuin Isällä mitään puuttumatta, sama jumaluus, sama kaikkivaltius, sama Herra.

Tämä on uskonkappale joka täytyy USKOA koska Pyhä Raamattu sen meille ilmoittaa. Me emme voi tätä järjellämme aukiselittää.

• EvLut kirjoitti:

"voidaan ajatella mm. myös H2O:n kautta: H2O muuntautuu kolmeen eri olomuotoon: lumeen, jäähän ja veteen."

>>> Ei kylläkään voida, sillä totisesti on oikein sanottu kuten virreessä veisataan: "Yks oloss, kolme persoonais", -mutta jakamatta, sekoittamatta, erottamatta, MUUTTAMATTA!

Hän ei siis ole Jumala joka "muuntautuu" kolmeen eri olomuotoon van Hän on Pyhä Kolminaisuus, yksi jakamaton jumalalinen olemus, Pojalla yhtä suuri kuin Isällä mitään puuttumatta, sama jumaluus, sama kaikkivaltius, sama Herra.

Tämä on uskonkappale joka täytyy USKOA koska Pyhä Raamattu sen meille ilmoittaa. Me emme voi tätä järjellämme aukiselittää.

"Kolminaisuus, yksi jakamaton jumalalinen olemus, Pojalla yhtä suuri kuin Isällä mitään puuttumatta, sama jumaluus, sama kaikkivaltius, sama Herra."

Minä vastasin Raamatulla - tee sinä samoin.

• GudsBarn

Pyhässä Raamatussa se sanotaan.

• ATHANASIOKSEN USKONTUNNUSTUS ESITTÄÄ AINOAN, OIKEAN KRISTILLISEN USKON KITEYTETTYNÄ:

"Athanasioksen tunnustus

areiolaisuutta vastaan

Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.

Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.

Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.

Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.

Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.

Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.

Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.

Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.

Oikea oppi on tämä: Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen:

Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa

syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.

Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.

Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.

Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.

Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista,

astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.

Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua. "

KUKA IKINÄ EI TÄTÄ TUNNUSTUSTA TÄYDELLISESTI JA, SE EI VOI TULLA AUTUAAKSI!!! OLKOON KUKA IKINÄ TAHTOOKIN, KUINKA SUURI TAHI PIENI, VIISAS TAHI TYHMÄ.

• Sananlaskut :
        8:22 Herra LOI minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

Kenetkähän tuossa luotiin evlut?

• pertsa2012 kirjoitti:

Sananlaskut :
        8:22 Herra LOI minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

Kenetkähän tuossa luotiin evlut?

"Kenetkähän tuossa luotiin evlut?" (Pertsa)

>>> Spekuloit väärällä Raamatun käännöksellä. KR 38 kääntää asian väärin käyttämällä sanaa "loi", oikeampi käännös kuuluu "omisti" Biblia kääntää kohdan oikein:

"Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä. " (Biblia)

maailman tarkimmaksi käännökseksi alukielen suhteen sanottu King James kääntää samalla tavalla kuin Biblia:

"The Lord possessed me in the beginning of his way, before his works of old." (KJV)

• EvLut kirjoitti:

>>> Spekuloit väärällä Raamatun käännöksellä. KR 38 kääntää asian väärin käyttämällä sanaa "loi", oikeampi käännös kuuluu "omisti" Biblia kääntää kohdan oikein:

"Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä. " (Biblia)

maailman tarkimmaksi käännökseksi alukielen suhteen sanottu King James kääntää samalla tavalla kuin Biblia:

"The Lord possessed me in the beginning of his way, before his works of old." (KJV)

Tuon omistamisen kyllä tiesin , mutta en osaa selittää sitä.
        Isän ja pojan erillisyyttä tuossakin.

1.Korinttolaiskirje:
        15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• EvLut kirjoitti:

Oikeastaan aivan sanatarkka käännös hebrean sanasta קָ́נָנִי qānā́nī olisi "synnytti". Samaa sanaa käytetään myös 1. Moos. 4:1, jossa Eeva kertoo synnyttäneensä Pojan. Mutta "Omisti" ei ole väärin minusta ajateltu niinkuin Bibblia kääntää.

Kaikkein pahin mahdollinen käännösvirhe on kuitenkin KR38 joka puhuu luomisesta. Se on epäuskon hengessä tehty käännösratkaisu.

• pertsa2012 kirjoitti:

Tuon omistamisen kyllä tiesin , mutta en osaa selittää sitä.
        Isän ja pojan erillisyyttä tuossakin.

1.Korinttolaiskirje:
        15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Isä ja Poika ovat kyllä erilliset (persoonat) mutta yhtä jumaluudessa.

1. kor. 15. luku johon viittasit, kertoo Kristuksen MAANPÄÄLLISEN hallitusvallan lakkaamisesta ja vaihtumisesta yhdessä Isän kanssa hallitsemiseen iäisesti taivaassa.

Muistathan että Kristus sanoi maan päällä ollessaan, ylösnousrtuaan: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä!"

Taivaallisesta vallasta Hän on olemuksensa (=jumaluutensa) puolesta ollut aina osallinen, sen sijaan Hänen maanpäällinen valtaherruutensa (evankeliumin aika) lakkaa kerran ja kaikki asetetaan uudestaan ennalleen, niinkuin ne olivat ennen ihmisen lankemusta, kun Hän oli Isän luona kunniassaan.

• rauhoittukaanyt
        EvLut kirjoitti:

Oikeastaan aivan sanatarkka käännös hebrean sanasta קָ́נָנִי qānā́nī olisi "synnytti". Samaa sanaa käytetään myös 1. Moos. 4:1, jossa Eeva kertoo synnyttäneensä Pojan. Mutta "Omisti" ei ole väärin minusta ajateltu niinkuin Bibblia kääntää.

Kaikkein pahin mahdollinen käännösvirhe on kuitenkin KR38 joka puhuu luomisesta. Se on epäuskon hengessä tehty käännösratkaisu.

Onkohan nyt niin, että Jumalan kolminaisuus ei oikein aukea teille kummallekaan?
        Kolmella Jumalan persoonalla on erilaiset tehtävät eikä heistä kukaan ole vähempiarvoinen kuin toinenkaan. Yhdessä he ovat Jumala.

Miksi ette koskaan puhu Pyhästä Hengestä?

• GudsBarn

Tarkoitin siis, että Isä ei tietenkään muunnu Pojaksi eikä Pyhäksi Hengeksi eikä toisin päin. Jokaisella on oma persoonansa ikuisesti mutta kaikki kolme persoonaa ovat kuitenkin yksi Jumala. Näin olen käsittänyt. Ev.lut ja Pertsa; rakastakaa toisianne: Jumala tietää, että olette kummatkin tosissanne uskon kanssa ja haluatte kummatkin vain totuutta. Rukoillaan, että Jumala kirkastaisi meille jokaiselle tässä asiassa Hänen tahtonsa.

• "Ev.lut ja Pertsa; rakastakaa toisianne"

>>> Parasta rakkautta mitä Pertsalle voi tässä asiassa eosoittaa, on parantaa häntä hänen kuolettavan vakavasta harhastaan joka on Kristuksen pilkkaaminen ihmiseksi. Näennäinen kutsuminen "Jumalan Pojaksi" ei riitä jos todellisuudessa ei tunnustteta Kristuksen jumaluutta kaikessa täyteydessään.

Pertsa vetoaa sokeudessaan jatkuvasti kohtiin jotka puhuvat Kristuksesta hänen alennustilassaan eli Hänen ihmisyytensä puolesta.

harhaoppista ihmistyä karta sanoo Raamattu! Toivottavasti et Gudsbarn kapinoi tätä vastaan?

• Vauvauinti
        EvLut kirjoitti:

"Ev.lut ja Pertsa; rakastakaa toisianne"

>>> Parasta rakkautta mitä Pertsalle voi tässä asiassa eosoittaa, on parantaa häntä hänen kuolettavan vakavasta harhastaan joka on Kristuksen pilkkaaminen ihmiseksi. Näennäinen kutsuminen "Jumalan Pojaksi" ei riitä jos todellisuudessa ei tunnustteta Kristuksen jumaluutta kaikessa täyteydessään.

Pertsa vetoaa sokeudessaan jatkuvasti kohtiin jotka puhuvat Kristuksesta hänen alennustilassaan eli Hänen ihmisyytensä puolesta.

harhaoppista ihmistyä karta sanoo Raamattu! Toivottavasti et Gudsbarn kapinoi tätä vastaan?

Eikö vauvakaste ole varhaoppia?

• EvLut kirjoitti:

"Ev.lut ja Pertsa; rakastakaa toisianne"

Lopeta evlut valehtelu olen sanonut Jeesusta Jumalan pojaksi kas enempää ei Raamattu sano.

• pertsa2012 kirjoitti:

Lopeta evlut valehtelu olen sanonut Jeesusta Jumalan pojaksi kas enempää ei Raamattu sano.

Raamattu nimenomaan sanoo Hänet Jumalaksi. Joka ei tätä tunnusta, ei ole kristitty eikä voi pelastua. Luuletko tämän olevan joku leikinasia?

• pertsa2012 kirjoitti:

"Lopeta evlut valehtelu olen sanonut Jeesusta Jumalan pojaksi kas enempää ei Raamattu sano."

>>> Miksi sitten profeetta Jesaja sanoo:

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, IIANKAIKKINEN ISÄ, Rauhanruhtinas. " (Jes. 9:5)

Kuka Pertsa tässä todella valehtelee? Sinäkö vai Jesaja?

• rauhoittukaanyt
        EvLut kirjoitti:

Raamattu nimenomaan sanoo Hänet Jumalaksi. Joka ei tätä tunnusta, ei ole kristitty eikä voi pelastua. Luuletko tämän olevan joku leikinasia?

Eikös Pyhä Henkikin ole Jumala?

• EvLut kirjoitti:

"Lopeta evlut valehtelu olen sanonut Jeesusta Jumalan pojaksi kas enempää ei Raamattu sano."

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, IIANKAIKKINEN ISÄ, Rauhanruhtinas. " (Jes. 9:5)

Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

• evlut.eikirj
        pertsa2012 kirjoitti:

Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

Käännytkö täysin asiaan liittymättömien raamatunkohtien puoleen kun et kykene argumentoimaan sanottua vastaan mitään?

Tuo lainaamsai kohta ei ole millään lailla ristiriidassa kominaisuusopin kanssa sillä sen mukaan on vain yksi Jumala, vaikka onkin kolme persoonaa.

Mutta on heikkoa jättää kokonaan kommentoimatta edellinen Jesaja 9:5 ja hypätä piiloon seuraavaan puskaan huikkimaan taas uutta asiaan liittymätöntä. Kykenetkö todella olemaan itsellesi noin epärehellinen?

En minä sinua yritä musertaa. Ihan oikeasti koetan saada silmäsi avautumaan että edustamasi näkemys on kadottava harhaoppi.

Käännytkö täysin asiaan liittymättömien raamatunkohtien puoleen kun et kykene argumentoimaan sanottua vastaan mitään?

Tuo lainaamsai kohta ei ole millään lailla ristiriidassa kominaisuusopin kanssa sillä sen mukaan on vain yksi Jumala, vaikka onkin kolme persoonaa.

Mutta on heikkoa jättää kokonaan kommentoimatta edellinen Jesaja 9:5 ja hypätä piiloon seuraavaan puskaan huikkimaan taas uutta asiaan liittymätöntä. Kykenetkö todella olemaan itsellesi noin epärehellinen?

En minä sinua yritä musertaa. Ihan oikeasti koetan saada silmäsi avautumaan että edustamasi näkemys on kadottava harhaoppi.

timoteus :
        1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        1:16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.

§§§§§§§§§§§§§§
        1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen

Minä en voi sinua enempää auttaa.

• EvLut kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA olisi kaikki kaikissa.

Vai mitä?

• GudsBarn

Tarkoitin, että asioista saa ilmanmuuta keskustella mutta rakkauden hengessä.

• Mutta ollaan myös valmiita ottamaan kirkomme takaisin, sillä ei kirkkoa aikoinaan rakennettu näille nykyisille hullutuksille, eikä niiden kannattajille.

Ja se on totuus joka ei muutu.

• Kirkko ei kyllä määrää teologisen tiedekunnan eikä yliopisto maailman asioita, eli ne ovat täysin eri asioita. Teologiseen lienee myös pääsykokeet joka pitää läpäistä jotta mahdollinen opiskelupaikka aukeaa. Nuo arvostelee ihan sitten yliopiston "jermut" ei siellä kirkko sitä tee. Kirkon virat sitten taas ovat julkisia virkoja joissa on se lainalaisuus, eli jos katsoo tulleensa väärin perustein ei valituksi vaikkapa papin virkaan voin sen viedä oikeuteen ja jos nyt ei muuta saada hyvät korvaukset ja julkisuutta.

Aloituksesi siis lähinä ihan turhaa ininää....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1294
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      797
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      123
      573
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      541
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      183
      500
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      31
      487
    Aihe