Uskoit tai et. Tiedä, että jos sinulla on jatkuvasti vaivoja ja sairauksia tai tavaroitasi hajoilee "vahingossa" niin olet aivan kusipää. Yksinkertaista. Se että kohtelet joitain hyvin joilta haluat jotain hyötyä EI KUMOA sitä faktaa että olet synkkähenkinen pelkuri.
Kiinnitä huomiota onnettomien "sattumien" välittömään lähimenneisyyteen. Olet tehnyt väärin jollekkin. "Vitsillä" halveksunu päin naamaa jotai vähempiosaista, puhunu pahaa jostain kuin olisit kohdettasi ylempi, röyhkeästi ylistänyt itseäsi kuin olisit mukamas jotain. Yms...
Onni kertoo totuuden ihmisestä. Olen varma että ateisteilla käy huono onni : )) varsinkin kun heidän arvokkaimpiin arvoihin kuuluu tämä sairas itsensä ylentäminen mitä ontoimmin perustein.
Jokainen saa mitä ansaitsee. Ateistitkin.
65
503
Vastaukset
Jokainen saa mitä ansaitsee? Sinulla on prioriteetit viturallaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/8-vuotiaan_Eerikan_surma- enolesamaamielta
Mistä tiedät mitä eerika on ollut edellisessä elämässä? oletko edes kykeneväinen ymmärtämään että tässä ei ehkä ole kaikki? Luuletko että kouluampuja joka lopulta täräyttää aivonsa pihalle joutuu "tyhjyyteen/tiedostamattomuuteen"? Ei.. hän syntyy pohjois-koreaan tai eerikan kehoon tai vastaavanlaiseen paikkaan.
enolesamaamielta kirjoitti:
Mistä tiedät mitä eerika on ollut edellisessä elämässä? oletko edes kykeneväinen ymmärtämään että tässä ei ehkä ole kaikki? Luuletko että kouluampuja joka lopulta täräyttää aivonsa pihalle joutuu "tyhjyyteen/tiedostamattomuuteen"? Ei.. hän syntyy pohjois-koreaan tai eerikan kehoon tai vastaavanlaiseen paikkaan.
Sinun mielestäsi sitten jokin asia oikeuttaa murhien kaltaiset teot.
- eeeeeesa
Murha on siirtyminen toisen käden kautta jonnekkin paljon parempaan paikkaan(riippuen ihmisen valinnoista on mahdollista joutua paljon huonompaankin paikkaan). Murhan yhteydessä koettu kipu voi olla kauheaa. En toivo sitä kenellekkään kuka sitä ei ansaitse...
- Fanaa
Se on kiva, että sinäkin mielenterveysongelmainen saat tälle palstalle pieremisestä helpotusta 🤪
- asdasdadss
Katso peiliin pelkuri.
Kyllä mun sitten täytyy olla hyvä ihminen, kun elämässä kaikki tuntuu olevan suunnilleen kohallaan. Ei minulla ole ollut missään suhteessa valittamista. Nyt kun valtio ( KeVa) maksaa kuukausittain tilille summan, jolla elää mukavasti ja silti saa viettää päivänsä, kuten haluaa, niin mitä enempää voisi toivoa.
Aloituksen mukaan minun täytyy olla erinomaisen hyvä ihminen ateistisuudestani huolimatta. ;-)- ereetewwer
Olen iloinen puolestasi : ) älä tee vääryyksiä.
Jos jokainen "saisi mitä ansaitsee", niin silloinhan kaikki toisten auttaminen olsisi turhaa tai jopa väärin? Sudadin malariaa sairastavat pikkulapset olisivat tämän sairaan opin mukaan ansainneet kohtalonsa - miksi siis puuttua "kosmiseen oikeudenmukaisuuteen"?
- sdfghdfg
Toisten vilpittömästä auttamisesta ei tule rangaistuksia kuten esimerkiksi toisten halveksimisesta.
sdfghdfg kirjoitti:
Toisten vilpittömästä auttamisesta ei tule rangaistuksia kuten esimerkiksi toisten halveksimisesta.
Aha. Sinä varmaan tiedät senkin toimiiko riivaajien manaaminen paremmin nousevan vai laskevan kuun aikaan.
- olenateisti
sdfghdfg kirjoitti:
Uskova jakelee rangaistuksia kuin liukuhihnalta, Et ole tainnut lukea raamattua. Siellä sanotaan että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
- olevaanmuttakäyttäydy
olenateisti kirjoitti:
Uskova jakelee rangaistuksia kuin liukuhihnalta, Et ole tainnut lukea raamattua. Siellä sanotaan että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
En tuomitse vaan yritän auttaa ihmisiä ymmärtämään että heidän oma käytös vaikuttaa siihen mitä he kokevat.
olevaanmuttakäyttäydy kirjoitti:
En tuomitse vaan yritän auttaa ihmisiä ymmärtämään että heidän oma käytös vaikuttaa siihen mitä he kokevat.
Saahan sitä uskoa mitä tahansa ja uskotella muillekin. Tuollaisessa kohtalonuskossa ja sielunvaellusopissa ei vaan ole mitään järkeä. Kun ihmiskehon toiminta lakkaa, lakkaa myös tietoisuus.
- taikkasitten
agnoskepo kirjoitti:
Saahan sitä uskoa mitä tahansa ja uskotella muillekin. Tuollaisessa kohtalonuskossa ja sielunvaellusopissa ei vaan ole mitään järkeä. Kun ihmiskehon toiminta lakkaa, lakkaa myös tietoisuus.
Tulet yllättymään.
taikkasitten kirjoitti:
Tulet yllättymään.
Tuskin tulen, enkä tulekaan. Hömppää mahtuu maailmaan, mutta ei sitä tarvitse ottaa tosissaan.
- uwillsee
agnoskepo kirjoitti:
Tuskin tulen, enkä tulekaan. Hömppää mahtuu maailmaan, mutta ei sitä tarvitse ottaa tosissaan.
Tulet jos kuvittelet että sinulle ei ole muuta kuin tämä mitä koet parhaillaan ja että tämä on vaan joku merkityksetön nautinnon tavoittelu kokemus. Olet täällä 100% synteettisessä maailmassa oppimassa.
uwillsee kirjoitti:
Tulet jos kuvittelet että sinulle ei ole muuta kuin tämä mitä koet parhaillaan ja että tämä on vaan joku merkityksetön nautinnon tavoittelu kokemus. Olet täällä 100% synteettisessä maailmassa oppimassa.
Höpö höpö. Tuollaisia esoteerisia oppeja on enemmän kuin kulkukoirassa kirppuja, mutta ainuttakaan ei ole kyetty näyttämään toteen.
- niihniih
uwillsee kirjoitti:
Mitä väärää on nautinnon tavoittelussa?
olevaanmuttakäyttäydy kirjoitti:
<<En tuomitse vaan yritän auttaa ihmisiä ymmärtämään että heidän oma käytös vaikuttaa siihen mitä he kokevat.>>
Tätä ei aloittaja sanonut, vaan hän väitti, että "jokainen saa mitä ansaitsee". Yritä ymmärtää mitä muut tarkoittavat ja mitä itse tarkoitat.- erfgtrhtrd
agnoskepo kirjoitti:
Höpö höpö. Tuollaisia esoteerisia oppeja on enemmän kuin kulkukoirassa kirppuja, mutta ainuttakaan ei ole kyetty näyttämään toteen.
Lue raja kokemuksista. Eihän sellaisesta voi saada tieteellistä näyttöä. On vain nämä toisistaan täysin erillään olevien hyvin samankaltaiset kertomukset.
niihniih kirjoitti:
<<Mitä väärää on nautinnon tavoittelussa?>>
Noutinnon tavoittelu ja kärsimyksen minimointi on moraalin perusta. Teot jotka joko lisäävät nautintoa tai vähentävät kärsimystä ovat moraalisia. Tämän tajuaa kun ei sotke päätään ja moraalista kompanssiaan uskonnolla.- kieltäjienepäilijä
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
<<En tuomitse vaan yritän auttaa ihmisiä ymmärtämään että heidän oma käytös vaikuttaa siihen mitä he kokevat.>>
Tätä ei aloittaja sanonut, vaan hän väitti, että "jokainen saa mitä ansaitsee". Yritä ymmärtää mitä muut tarkoittavat ja mitä itse tarkoitat.Ajattelisin tämän näin että jokainen tuomitsee itse itsensä teoillaan. "jokainen saa mitä ansaitsee" on ilmaisu tälle ajatukselle.
- idfngfhgds
niihniih kirjoitti:
Nautinnolla on aina hinta. Se syö sielusta valoa eli mädättää sen. Eli ihmisestä tulee pahantahtoisempi ja hedonistisempi. Äärimmäinen esimerkki on heroiini addikti... Jäljellä on vaan itsekeskeinen epämukavuutta karttava pahantahtoinen kiero lurjus... jokaisella on oikeus valita sen tavoittelu elämäntarkoitukseksi, mutta se on huono valinta.
- niihniih
idfngfhgds kirjoitti:
Nautinnolla on aina hinta. Se syö sielusta valoa eli mädättää sen. Eli ihmisestä tulee pahantahtoisempi ja hedonistisempi. Äärimmäinen esimerkki on heroiini addikti... Jäljellä on vaan itsekeskeinen epämukavuutta karttava pahantahtoinen kiero lurjus... jokaisella on oikeus valita sen tavoittelu elämäntarkoitukseksi, mutta se on huono valinta.
Se on sitä pelkuruutta jos ei uskalla nauttia elämästä vastoinkäymisien pelossa.
Jos jättää taivaan pois, niin kristinusko on loppujen lopuksi hyvin nihilistinen uskonto. idfngfhgds kirjoitti:
<<Nautinnolla on aina hinta. Se syö sielusta valoa eli mädättää sen.>>
No miksi ihmeessä roikut verkossa ja mitä ilmeisemmin sähköverkon, vesijohdon ja viemäröinnin ynnä muiden nykyajan nautintojen parissa? Muuta nyt äkkiä turvekotaan ja ala kärsimään vilua, nälkää, likaisuutta ja muuta Jumalasi sinulle tarkoittamaa ikävää.
Uskovaisen "sielunmaisema" on ilmeisesti niin itsekyyden läpitunkema, että hän ei ymmärrä, että ei nautinnon tavoittelun tarvitse (eikä pidä) olla egoistista.- niipäniipänii
niihniih kirjoitti:
Se on sitä pelkuruutta jos ei uskalla nauttia elämästä vastoinkäymisien pelossa.
Jos jättää taivaan pois, niin kristinusko on loppujen lopuksi hyvin nihilistinen uskonto.Eli on väärin pelätä pahaa ja turmelevaa ja oikein pelätä hyvää, epämukavaa ja palkitsevaa. Disagreed.
- niihniih
niipäniipänii kirjoitti:
Eli on väärin pelätä pahaa ja turmelevaa ja oikein pelätä hyvää, epämukavaa ja palkitsevaa. Disagreed.
Kristinusko elää kärsimyksestä. Äiti Teresakin sanoi että kuolevien ja sairaiden kärsimys on hyvästä, koska se vie heidät lähemmäksi Jeesusta.
Olette haaskalintuja te kristityt. - voeviobeivo
<<Nautinnolla on aina hinta. Se syö sielusta valoa eli mädättää sen.>>
No miksi ihmeessä roikut verkossa ja mitä ilmeisemmin sähköverkon, vesijohdon ja viemäröinnin ynnä muiden nykyajan nautintojen parissa? Muuta nyt äkkiä turvekotaan ja ala kärsimään vilua, nälkää, likaisuutta ja muuta Jumalasi sinulle tarkoittamaa ikävää.
Uskovaisen "sielunmaisema" on ilmeisesti niin itsekyyden läpitunkema, että hän ei ymmärrä, että ei nautinnon tavoittelun tarvitse (eikä pidä) olla egoistista.Tämä on kärsimystä minulle yrittää auttaa kaltaisiasi. Sitäpaitsi voiko aistillisesti neutraalin tilan tulkita nautiskeluksi :s
erfgtrhtrd kirjoitti:
Lue raja kokemuksista. Eihän sellaisesta voi saada tieteellistä näyttöä. On vain nämä toisistaan täysin erillään olevien hyvin samankaltaiset kertomukset.
<<Lue raja kokemuksista.>>
Mikä ihmeen "raja" niistä kokemukista pitää lukea? Ja mistä sinä tiedät mitä kokemuksia muilla on?- voivoivoivoiaiafo
<<Lue raja kokemuksista.>>
Mikä ihmeen "raja" niistä kokemukista pitää lukea? Ja mistä sinä tiedät mitä kokemuksia muilla on?Voi anteeksi typoni. Kuolemanrajakokemus. Tunnen ihmisiä joilla on ollut sellainen sekä moni kertoo niistä netissä.
erfgtrhtrd kirjoitti:
Olen lukenut melko paljon. Niille on tieteellinenkin selitys, mutta kuten lähes aina tällaisissa tapauksissa, tarinat ovat vahvasti väritettyjä. Ei vakuuta.
- röyhröyhröyh
agnoskepo kirjoitti:
Olen lukenut melko paljon. Niille on tieteellinenkin selitys, mutta kuten lähes aina tällaisissa tapauksissa, tarinat ovat vahvasti väritettyjä. Ei vakuuta.
Lisäksi ne kokemukset ovat useimmiten kulttuuri ja uskonto sidonnaisia.
voeviobeivo kirjoitti:
Tämä on kärsimystä minulle yrittää auttaa kaltaisiasi. Sitäpaitsi voiko aistillisesti neutraalin tilan tulkita nautiskeluksi :s
En kaipaa "apuasi", joten voit lopettaa.
Ymmärrät aika vähän elämästä ja yhtään mistään jos kuvittelet että esimerkiksi kylläisyys, terveys, turvallisuus, lämmin ja mukava asunto, syöpäläisten puute, puhdas juomavesi jne ovat "aistillisesti neutraali tila".
Tällainen ajattelu paljastaa että et osaa nauttia niistä kaikista etuoikeuksista jota sinulla on. Olet kiittämätön ja ajattelematon. Siitä minkä kuvittelee itsestäänselvyydeksi ei osaa nauttia.
Ei todellakaan näytä olevan mitään, missä voisit minua auttaa.- äläuskoniitä
agnoskepo kirjoitti:
Tiede on puutteellista ja miltei kaikki on vaan teorioita jotka ovat väärässä ja mittauksia jossa ei edes voi ottaa kaikkia muuttujia huomioon... koska niitä ei tiedetä eikä havaita... Tulet olemaan vakuuttunut kun itse siirryt.
- Enlopeta
En kaipaa "apuasi", joten voit lopettaa.
Ymmärrät aika vähän elämästä ja yhtään mistään jos kuvittelet että esimerkiksi kylläisyys, terveys, turvallisuus, lämmin ja mukava asunto, syöpäläisten puute, puhdas juomavesi jne ovat "aistillisesti neutraali tila".
Tällainen ajattelu paljastaa että et osaa nauttia niistä kaikista etuoikeuksista jota sinulla on. Olet kiittämätön ja ajattelematon. Siitä minkä kuvittelee itsestäänselvyydeksi ei osaa nauttia.
Ei todellakaan näytä olevan mitään, missä voisit minua auttaa.Pitäisikö minun kiittää ateisteja vai tiedemiehia näistä oikeuksista?
Enlopeta kirjoitti:
Pitäisikö minun kiittää ateisteja vai tiedemiehia näistä oikeuksista?
Voi parkaa. Et edes ymmärrä mitä tarkoittaa kiitollisuus.
Tuollaiset uskovaiset ovat kyllä aivan parhaita myyjiä ateismille.- nytmeni
Voi parkaa. Et edes ymmärrä mitä tarkoittaa kiitollisuus.
Tuollaiset uskovaiset ovat kyllä aivan parhaita myyjiä ateismille.Tuollaiset ateistit ovat parhaita tulevia esimerkkejä huonojen valintojen ja röyhkeyden seurauksista. Sinunkin olisi hyvä tiedostaa kenelle olla kiitollinen oikeuksistasi.
nytmeni kirjoitti:
Tuollaiset ateistit ovat parhaita tulevia esimerkkejä huonojen valintojen ja röyhkeyden seurauksista. Sinunkin olisi hyvä tiedostaa kenelle olla kiitollinen oikeuksistasi.
Mitä ihmettä kuvittelet "opettavasi" tuolla naurettavalla uhkailulla?
Ymmärrän, että elämä on ankeaa, kun mistään ei saisi nauttia eikä osaa olla kiitollinen mistään. Mutta se on sinun ongelmasi ei minun.äläuskoniitä kirjoitti:
Tiede on puutteellista ja miltei kaikki on vaan teorioita jotka ovat väärässä ja mittauksia jossa ei edes voi ottaa kaikkia muuttujia huomioon... koska niitä ei tiedetä eikä havaita... Tulet olemaan vakuuttunut kun itse siirryt.
"Tiede on puutteellista"
Ja silti ylivoimaisesti paras metodi tutkia lmaailmankaikkeutta.
" ja miltei kaikki on vaan teorioita jotka ovat väärässä"
Tieteen ylin kategoria on teoria. Weinberg kertoi kirjassaan "Unelmia viimeisestä teoriasta", ettei tiedä ainuttakaan yleisesti hyväksyttyä tieteellistä (fysiikan?) teoriaa viimeiseen sataan vuoteen, joka olisi osoitettu vääräksi. Sinä varmaan tiedät, kun sanot niiden olevan väärässä. Kerro.
" ja mittauksia jossa ei edes voi ottaa kaikkia muuttujia huomioon... koska niitä ei tiedetä eikä havaita... "
Kun mallit ennustavat hyvin tarkasti havaintoja, kuten nyt yleisen suhtiksen sata vuotta sitten ennustamat nyt havaitut gravitaatioaallot, voidaan malleja pitää erittäin tarkkoin. Higgsin bosoni, positroni, ajan vääristyminen gravitaation takia, avaruuden kiertyminen pyörivän massan mukana , mustat aukot, kosionen taustasäteily ja monet muut havainnot on enustettu teorioiden pohjalta ennen kuin niitä on havaittu.
Huuharit ovat kautta vuosisatojen ennustaneet kuka mitäkin, mutta yksikään niistä ei ole toteutunut.
"Tulet olemaan vakuuttunut kun itse siirryt."
Jo kauan sitten edesmennyttä fysiikan opettajaani lainatakseni: "Sairaiden aivojen houretta". Ei ole mitään haaveilemiasi siirtymisiä.
Kaikki se infra, jota näet ympärilläsi perustuu enemmän tai vähemmän luonnontieteisiin. Jos fysiikka ei pitäisi paikkaansa hyvin syvällisellä tasolla, ei kenttävaikutustransistoreihin (FET) perustuva tietokoneesi toimisi, eikä Loviisa tuottaisi sähköä. GPS näyttäisi niitä näitä ja nykyaikainen 4G verkko ei toimisi.
Sanohan yksikin näitä vastaava innovaatio, joka on syntynyt kannattamasi uskomushörhöilyn pohjalta.
Minulla on näyttöä, sinulla ei.- hyihelvettii
Senkus kuuntelet noita ylpistyneitä egoistisia valehtelijoita. Wau. He pystyvät jotain mittaaamaan mitä pystyvät havaitsemaan, He ovat kehittäneet naurettavan alkuräjähdysteorian josta he ovat varmoja vaikka he eivät ota huomioon tietämäänsa faktaa jossa he väittävät että he kykenevät havaitsemaan olikos se 4% kaikesta mitä ympärillämme on.
Kerro mikä muuttuja vaikuttaa siihen että hiukkanen käyttäytyy erilailla sillon kun sillä on katsoja?
Eräs tiedemies(en muista kuka) kerran kertoi että jos kykenisimme näkemään koko sähkömagneettisen säteilyn spektrin.. näkisimme olentoja kaikkialla. Mutta sehän vaan todistaisi evoluutiot sun muut nautiskelu pelkuri luuseri uskonnot valheeksi joten tottakai tollasia väheksytään ja halveksitaan.
Tiede on jonkin luodun asian tutkimista ja ylpeyden hakemista vaikka valhein... hevonpaskaa näin suoraa sanottuna.. Ylpistää jopa niitä havaintojen lukijoita... - Kieltäjänkieltäjä
Mitä ihmettä kuvittelet "opettavasi" tuolla naurettavalla uhkailulla?
Ymmärrän, että elämä on ankeaa, kun mistään ei saisi nauttia eikä osaa olla kiitollinen mistään. Mutta se on sinun ongelmasi ei minun.Uhkailulla....? oikeasti? ;D Yritän auttaa sinuakin tekemään parempia valintoja ettet tulisi kokemaan niin voimakasta kärsimystä mutta kaltaisesi turmeltunut mätäsielu pelkuri ei siihen taida enää pystyä.. Nautiskele ja luovuta vaan ja vastaanota se tuleva hinta.. Ansaitset kaiken mitä koet.. Ymmärrä.
Ja toisaalta en ymmärrä miksi et ymmärrä mitään mitä sinulle sanoo.. Olen kiitollinen mutta en sinulle valitettavasti... ehkä he röyhkeimmät ovat niitä typerimpiä(niinhän se on)... hyihelvettii kirjoitti:
Senkus kuuntelet noita ylpistyneitä egoistisia valehtelijoita. Wau. He pystyvät jotain mittaaamaan mitä pystyvät havaitsemaan, He ovat kehittäneet naurettavan alkuräjähdysteorian josta he ovat varmoja vaikka he eivät ota huomioon tietämäänsa faktaa jossa he väittävät että he kykenevät havaitsemaan olikos se 4% kaikesta mitä ympärillämme on.
Kerro mikä muuttuja vaikuttaa siihen että hiukkanen käyttäytyy erilailla sillon kun sillä on katsoja?
Eräs tiedemies(en muista kuka) kerran kertoi että jos kykenisimme näkemään koko sähkömagneettisen säteilyn spektrin.. näkisimme olentoja kaikkialla. Mutta sehän vaan todistaisi evoluutiot sun muut nautiskelu pelkuri luuseri uskonnot valheeksi joten tottakai tollasia väheksytään ja halveksitaan.
Tiede on jonkin luodun asian tutkimista ja ylpeyden hakemista vaikka valhein... hevonpaskaa näin suoraa sanottuna.. Ylpistää jopa niitä havaintojen lukijoita...<<Eräs tiedemies(en muista kuka) kerran kertoi että jos kykenisimme näkemään koko sähkömagneettisen säteilyn spektrin.. näkisimme olentoja kaikkialla.>>
Meillä on teknologia, jolla voimme havaita käytännössä koko sähkömagneettisen säteilyn spektrin. Lue enemmän ja monipuolisemmin, niin luulet vähemmän.Kieltäjänkieltäjä kirjoitti:
Uhkailulla....? oikeasti? ;D Yritän auttaa sinuakin tekemään parempia valintoja ettet tulisi kokemaan niin voimakasta kärsimystä mutta kaltaisesi turmeltunut mätäsielu pelkuri ei siihen taida enää pystyä.. Nautiskele ja luovuta vaan ja vastaanota se tuleva hinta.. Ansaitset kaiken mitä koet.. Ymmärrä.
Ja toisaalta en ymmärrä miksi et ymmärrä mitään mitä sinulle sanoo.. Olen kiitollinen mutta en sinulle valitettavasti... ehkä he röyhkeimmät ovat niitä typerimpiä(niinhän se on)...<<turmeltunut mätäsielu pelkuri>>
Tuo menee jo tahattoman komiikan puolelle.
Sinä et tiedä mitään elämästäni etkä valinnoistani.
Elämäni on parempaa kuin olen "ansainnut" ja olen tyytyväinen elämääni. Se on paljon. Tietenkin voi ajatella, että on helppo olla tyytyväinen, kun tilastollisesti niin terveyden ihmissuhteiden kuin taloudenkin osalta elämä on ihan suomalaisellakin mittapuulla hyvää tai poikkeuksellisen hyvää. Puhumattakaan, jos elämääni vertaa globaalisti tai historiallisesti siihen, miten ihmiskunta on elänyt. En kuitenkaan usko, että tyytyväisyys löytyy vertailemalla, vaan kyse on ennen kaikkea asenteesta.
Omilla valinnoillani on ollut joku osa hyvässä elämässäni, mutta enemmän kyse on sattumasta. En ole "ansainnut" hyvää elämääni yhtä vähän kuin sudanilainen malarian kourissa riutuva lapsi on "ansainnut" oman osansa. Siksi meidän joilla on, on autettava niitä joilla ei ole.hyihelvettii kirjoitti:
Tiede on jonkin luodun asian tutkimista ja ylpeyden hakemista vaikka valhein... hevonpaskaa näin suoraa sanottuna.. Ylpistää jopa niitä havaintojen lukijoita..."Eräs tiedemies(en muista kuka) kerran kertoi että jos kykenisimme näkemään koko sähkömagneettisen säteilyn spektrin.. näkisimme olentoja kaikkialla."
Kukaan tiedemies ei ikinä ole väittänyt mitään noin päätöntä. Itse asiassa "näemme" sähkömagneettisen spektrin suunnilleen laidasta laitaan, vaikka luonnollinen havaintoikkunamme onkin varsin kapea. Tekniikan avulla voimme "nähdä" matalimmista radiotaajuuksista aina röntgen- ja gamma säteilyyn, mutta mitään olentoja ei ole kyetty havaitsemaan. Sagan, Drake ja kumppanit ovat kyllä sisukkaasti yrittäneet.
"Aaltofunktion romahtaminen" taitaa olla vähän kompleksisempi asia kuin mitä sinä kuvittelet. Evoluution makromaailman tarpeisiin kehittämät apinanaivomme eivät kykene visualisoimaan kvanttifysiikan ilmiöitä. Siksi ne vaikuttavat maalaisjärjen vastaisilta ja siksi niiden sanallinen kuvaaminen ei onnistu.Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
<<turmeltunut mätäsielu pelkuri>>
Tuo menee jo tahattoman komiikan puolelle.
Sinä et tiedä mitään elämästäni etkä valinnoistani.
Elämäni on parempaa kuin olen "ansainnut" ja olen tyytyväinen elämääni. Se on paljon. Tietenkin voi ajatella, että on helppo olla tyytyväinen, kun tilastollisesti niin terveyden ihmissuhteiden kuin taloudenkin osalta elämä on ihan suomalaisellakin mittapuulla hyvää tai poikkeuksellisen hyvää. Puhumattakaan, jos elämääni vertaa globaalisti tai historiallisesti siihen, miten ihmiskunta on elänyt. En kuitenkaan usko, että tyytyväisyys löytyy vertailemalla, vaan kyse on ennen kaikkea asenteesta.
Omilla valinnoillani on ollut joku osa hyvässä elämässäni, mutta enemmän kyse on sattumasta. En ole "ansainnut" hyvää elämääni yhtä vähän kuin sudanilainen malarian kourissa riutuva lapsi on "ansainnut" oman osansa. Siksi meidän joilla on, on autettava niitä joilla ei ole.Tahatonta komiikkaa, vai reflektio kirjoittajan peloista? Jos sielunmaisema toisia kohtaan on tuollainen, en ihan pienellä suostuttelulla tuota oppia omaksu. Itse en todellakaan näe kanssaihmisiäni "mätäsieluisina" tai "pelkureina". Näen heidät osapuilleen samanlaisina ihmisinä kuin itsenikin. Siksi on helppoa yhtyä kommenttiisi. Meidän on autettava niitä, joilla ei ole.
Mitä tyytyväisyyteen tulee, niin on tutkittua tietoa siitä, että hyvin toimeentulevalle ihmiselle iso palkankorotus, uusi auto tai lottovoitto nostavat ihmisen onnellisuustasoa vain pariksi- kolmeksi viikoksi ja sen jälkeen tyytyväisyys elämään palautuu takaisin normaalille tasolle.
Olen ajatellut ja sanonutkin, että onnellisuus on elukka ihmisen korvien välissä. Toisilla se on isompi ja toisilla pienempi. Positiivisella ajattelulla ja tietoisesti hyvien valintojen tekemisellä sitä voi vähän kasvattaa.
Per.... #uskonnollista häirintää.
Tästä täytyy nostaa kissa pöydälle.- vm41
>Kellä tuuria on kellä ei<
> Tuurilla ne valtamerilaivatkin seilaa< Niinhän sitä sanotaan, että paha saa palkkansa.
...useimmiten veroparatiisin kautta kierrätettynä.- uskonwiisaus
Siis miljoonat juutalaiset natsien leireillä saivat vain mitä ansaitsivatkin?
No juuri niinhän natsit ajattelivatkin. Ja ketjun aloittaja.- niiihh
Valitettavasti tämä oli rangaistus heille. Kuolema on parempi kuin elämä maailmassamme joten tämä rangaistus ei ollut ankarin mahdollinen. Näännytetyt olivat tehneet pahempia tekoja kuin kaasutetut.
- olenateisti
niiihh kirjoitti:
Valitettavasti tämä oli rangaistus heille. Kuolema on parempi kuin elämä maailmassamme joten tämä rangaistus ei ollut ankarin mahdollinen. Näännytetyt olivat tehneet pahempia tekoja kuin kaasutetut.
Jos elämäsi on noin surkeeta, tiedät sitten mitä sille tehdä. Minä puolestan nautin elämästi ja aion tehdä sitä loppuun asti.
- teevaanniin
olenateisti kirjoitti:
Jos elämäsi on noin surkeeta, tiedät sitten mitä sille tehdä. Minä puolestan nautin elämästi ja aion tehdä sitä loppuun asti.
Tarkoitan että tämä paikka on huomattavasti surkeampi ja kurjempi paikka kuin se mihin palataan kuoleman jälkeen.
niiihh kirjoitti:
Voi Jeesus (!), miten sairasta tekstiä.
Tuo "logiikkahan" tarkoittaa, että erisemerkiksi yli tuhat juutalaista natsien kynsistä pelastanut Oskar Schindler oli pahantekijä. Palaa varmaankin helvetissä syntinsä tähden, kun ei varmaankaan ymmärtänyt tekoaan katua.- toivottavastipian
niiihh kirjoitti:
Kuoltuasi tästä maailmasta tulee parempi paikka muille
- sanoppamuuta
toivottavastipian kirjoitti:
Kuoltuasi tästä maailmasta tulee parempi paikka muille
Uskallan väittää että väitteesi pätee kohdallasi.
- weghtrnhgehrn
Voi Jeesus (!), miten sairasta tekstiä.
Tuo "logiikkahan" tarkoittaa, että erisemerkiksi yli tuhat juutalaista natsien kynsistä pelastanut Oskar Schindler oli pahantekijä. Palaa varmaankin helvetissä syntinsä tähden, kun ei varmaankaan ymmärtänyt tekoaan katua.voi eeeieiiii sinä olet niin typerä ihminen : (
- olenateisti
teevaanniin kirjoitti:
Tarkoitan että tämä paikka on huomattavasti surkeampi ja kurjempi paikka kuin se mihin palataan kuoleman jälkeen.
Etpä tiedä onko semmoista paikkaa ollenkaan. Eikö uskominen tuokaan onnea, tyynettä ja rauhaa elämmääsi. MIkä pitää sinut kiinni noin surkeassa uskossa?
Aloittajalle ei liene Jobin kirja tuttu. Siinähän veljekset Jahve ja Saatana koettelevat oikeamielistä ja syytöntä Jobia. Jobilta kuoli karja, paimenet, lapset, talot paloivat ja kaikki omaisuus meni, lisäksi hirveät sairaudet runtelivat Jobia. Silti hän kiitti herraa.
- hyvakirja
Tuttu kirja Jopi parka joutui poikkeuksellisen testin kokemaan. Saikin lopulta mitä ansaitsi.
- räyhräyh
hyvakirja kirjoitti:
Tuttu kirja Jopi parka joutui poikkeuksellisen testin kokemaan. Saikin lopulta mitä ansaitsi.
Ja taas tulit tollo esitelleesi teidän uskistollojen olemattoman moraalitajun. Tuijotat siihen, että Job sai lopuksi korvauksen kärsimyksistään ja sinun vajaamoraalisen pölvästin mielestä kaikki on hyvin ja Jumala hyvä.
- twtwtw
Mites ateismi liittyy muiden halveksimiseen? Ei mitenkään. Kristinsko sen sijaan liittyy useinkin.
- adsadadadddd
Lue ateistien tekstiä niin ymmärrät.
Uskotteko karman laki ?
- aaaadsds
Toiset uskoo, Toiset tietää. Toiset kieltää...
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975868Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442787- 442277
- 932009
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381981Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291365- 761332
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131257Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41197Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2801183