Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaskon saaminen luottotiedottomalle

Harmeissaan

Moi. Onko kenellekään tietoa mistä mahtais saada autoon kaskon? Kävi ilmi kun olin hankkimassa uuteen autooni vakuutuksia lähitapiolasta niin virkailija totesi että en voi myöntää sulle kaskoa koska sulta on mennyt luottotiedot. Minähän olin että mitä?! Otin selvää asiasta ja siellähän koreili että lähitapiola laskuni on mennyt oikeuteen ja siitä syystä luottotiedot mennyt. Kaikista huvittavinta tässä on se että mulle ei ole edes tullut mitään laskua! Mulla on e-lasku käytössä. Menin sitten käymään konttorilla ja virkailija tivasi että ei minulla ole e-laskua käytössä. Näytinpä verkkopankista että kyllä muuten on ja olen hoitanut laskuni ajallaan. Ei koskaan kyseistä laskua ole tullut mulle saakka. Eikä muistutuslaskua. Eli kiitos tapiola siitä että menetin luottotietoni teidän takia. Suomessahan on tällä hetkellä satoja tuhansia ihmisiä joilta on mennyt luottotiedot niin miten he ovat saaneet kaskon vai ajeleeko ihmiset ilman kaskoa? Auttakee jos pystytte :)

6

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma-vika

      Yksinkertaista ei saa kaskoa eikä kotivakuutustakaan jos luottotiedot on mennyt. Saa vasta kun luottotiedot takaisin eli suomessa on satoja tuhansia jotka ei saa ikinä kaskoa eikä kotivakuutusta eikä muuten mitään vapaaehtoista vakuutustakaan ikinä. Minä olen jatkuvasti tarkistanut laskuni Iffin sivuilta että varmasti menee laskut oikein sillä nyt on kotivakuutus ja kaskot mutta monesti ei laskua ole tullutkaan mutta omilta sivuilta saanut maksettua. Yrittävät selvästi minua pois.

    • xcbxcvb
    • 0293

      Ketjun aloittajalle tiedoksi, että tavallinen kuluttaja on nykypäivänä tosi pinteessä
      näitten SUURIEN TOIMIJOIDEN - siis vakuutusyhtiöiden, telepalveluiden ja sähkö-
      yhtiöiden kanssa, vain muutaman esimerkin mainitakseni.
      Yhtiöiden reskontra on kokonaan siirretty ATK:lle. Tämä johtaa siihen, että postitettu
      lasku katsotaan lähettäjän toimesta AINA perille tulleeksi, vaikka Posti jo ajat sitten on
      menettänyt luotettavan toimijan aseman, koska perille toimitettavaksi tarkoitettuja
      lähetyksiä hukkuu aikaisempaan verrattuna moninkertainen määrä.
      Muistutuksia ei juurikaan lähetetä, vaan lasku siirtyy linjoja pitkin suoraan perintätoimistolle riippumatta siitä, onko sen summa € 10,- vai 200,-
      Jo parinkympin laskusta tulee perintäkuluineen moninkertainen, vaikka lasku ei edes
      koskaan olisi tullut perille.
      Toinen ongelma muodostuu, jos on uskaltanut olla vähän huolimaton maksaessaan, sillä
      tavalla tai toisella vain hieman puutteellisella viitteellä, maksunsaajan kenties jo vanhalle pankkitilille maksetut maksut. Vaikka summa on lähtenyt maksajan tililtä eikä verkkopankin maksuohjelma maksun yhteydessä ole tapahtumaa herjannut - tällainen maksu sananmukai-
      sesti "hukkuu", eikä sitä edes haeta, vaan käsitellään lahjoituksena, kun sitä ei osata tai haluta kohdistaa avoimeen laskuun. Tällaisesta lähetetään maksullinen huomautus minimissään 20,-
      ja siinä sanotaan, ettei mitään maksua ole tullut.
      Olen joutunut tällaisen kohteeksi itse ja asiassa täytyy vain jaksaa olla sitkeä, koska nämä mainitsemani toimijat eivät tunnusta edes virheen käsitettä, vaan asiakas on heidän mieles-
      tään aina se, joka on väärässä, vaikka muissa yhteyksissä sanotaan että asiakas on oikeassa.
      Jos ei siis itse pidä varaansa, niin voi aika heppoisin perustein saada maksuhäiriömerkinnän.

    • Itse olen saanut. Toki minun luottotiedot ovat menneet rehellisissä yritystoimissa.

    • Vaevanen

      Nuo perintäfirmat ovat jotakin ihan yhteiskunnan kuraa. Oikeita rahanteko koneita. Kaikki on automatisoitua ja ostavat laskuja joita eivät ikinä tule saamaan. Mutta kirjanpidossa ne saadaan kirjata tappioiksi, eli vastaava summa on verovapaata tuloa. Käytännössä luottotiedoton ei voi nousta kuin laittomilla bisneksillä. Tai naisilla munasoluja myyden

    • dsgrj6

      Mitään ilmoitusta ei muka ole tullut ennen kuin luottotiedot lähti? Kaikki osoitetiedot väärin vai asut jossain ulkomailla?

      Vaadit pankista todistuksen jossa näkyy aiemmat saapuneet e-laskut ja mistä lähtien e-laskutus on ollut voimassa. Tällä pitäisi pystyä todistamaan, ettei vika ole sinun ja kumoamaan maksuhäiriömerkinnän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe