Kaskon saaminen luottotiedottomalle

Harmeissaan

Moi. Onko kenellekään tietoa mistä mahtais saada autoon kaskon? Kävi ilmi kun olin hankkimassa uuteen autooni vakuutuksia lähitapiolasta niin virkailija totesi että en voi myöntää sulle kaskoa koska sulta on mennyt luottotiedot. Minähän olin että mitä?! Otin selvää asiasta ja siellähän koreili että lähitapiola laskuni on mennyt oikeuteen ja siitä syystä luottotiedot mennyt. Kaikista huvittavinta tässä on se että mulle ei ole edes tullut mitään laskua! Mulla on e-lasku käytössä. Menin sitten käymään konttorilla ja virkailija tivasi että ei minulla ole e-laskua käytössä. Näytinpä verkkopankista että kyllä muuten on ja olen hoitanut laskuni ajallaan. Ei koskaan kyseistä laskua ole tullut mulle saakka. Eikä muistutuslaskua. Eli kiitos tapiola siitä että menetin luottotietoni teidän takia. Suomessahan on tällä hetkellä satoja tuhansia ihmisiä joilta on mennyt luottotiedot niin miten he ovat saaneet kaskon vai ajeleeko ihmiset ilman kaskoa? Auttakee jos pystytte :)

6

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma-vika

      Yksinkertaista ei saa kaskoa eikä kotivakuutustakaan jos luottotiedot on mennyt. Saa vasta kun luottotiedot takaisin eli suomessa on satoja tuhansia jotka ei saa ikinä kaskoa eikä kotivakuutusta eikä muuten mitään vapaaehtoista vakuutustakaan ikinä. Minä olen jatkuvasti tarkistanut laskuni Iffin sivuilta että varmasti menee laskut oikein sillä nyt on kotivakuutus ja kaskot mutta monesti ei laskua ole tullutkaan mutta omilta sivuilta saanut maksettua. Yrittävät selvästi minua pois.

    • xcbxcvb
    • 0293

      Ketjun aloittajalle tiedoksi, että tavallinen kuluttaja on nykypäivänä tosi pinteessä
      näitten SUURIEN TOIMIJOIDEN - siis vakuutusyhtiöiden, telepalveluiden ja sähkö-
      yhtiöiden kanssa, vain muutaman esimerkin mainitakseni.
      Yhtiöiden reskontra on kokonaan siirretty ATK:lle. Tämä johtaa siihen, että postitettu
      lasku katsotaan lähettäjän toimesta AINA perille tulleeksi, vaikka Posti jo ajat sitten on
      menettänyt luotettavan toimijan aseman, koska perille toimitettavaksi tarkoitettuja
      lähetyksiä hukkuu aikaisempaan verrattuna moninkertainen määrä.
      Muistutuksia ei juurikaan lähetetä, vaan lasku siirtyy linjoja pitkin suoraan perintätoimistolle riippumatta siitä, onko sen summa € 10,- vai 200,-
      Jo parinkympin laskusta tulee perintäkuluineen moninkertainen, vaikka lasku ei edes
      koskaan olisi tullut perille.
      Toinen ongelma muodostuu, jos on uskaltanut olla vähän huolimaton maksaessaan, sillä
      tavalla tai toisella vain hieman puutteellisella viitteellä, maksunsaajan kenties jo vanhalle pankkitilille maksetut maksut. Vaikka summa on lähtenyt maksajan tililtä eikä verkkopankin maksuohjelma maksun yhteydessä ole tapahtumaa herjannut - tällainen maksu sananmukai-
      sesti "hukkuu", eikä sitä edes haeta, vaan käsitellään lahjoituksena, kun sitä ei osata tai haluta kohdistaa avoimeen laskuun. Tällaisesta lähetetään maksullinen huomautus minimissään 20,-
      ja siinä sanotaan, ettei mitään maksua ole tullut.
      Olen joutunut tällaisen kohteeksi itse ja asiassa täytyy vain jaksaa olla sitkeä, koska nämä mainitsemani toimijat eivät tunnusta edes virheen käsitettä, vaan asiakas on heidän mieles-
      tään aina se, joka on väärässä, vaikka muissa yhteyksissä sanotaan että asiakas on oikeassa.
      Jos ei siis itse pidä varaansa, niin voi aika heppoisin perustein saada maksuhäiriömerkinnän.

    • Itse olen saanut. Toki minun luottotiedot ovat menneet rehellisissä yritystoimissa.

    • Vaevanen

      Nuo perintäfirmat ovat jotakin ihan yhteiskunnan kuraa. Oikeita rahanteko koneita. Kaikki on automatisoitua ja ostavat laskuja joita eivät ikinä tule saamaan. Mutta kirjanpidossa ne saadaan kirjata tappioiksi, eli vastaava summa on verovapaata tuloa. Käytännössä luottotiedoton ei voi nousta kuin laittomilla bisneksillä. Tai naisilla munasoluja myyden

    • dsgrj6

      Mitään ilmoitusta ei muka ole tullut ennen kuin luottotiedot lähti? Kaikki osoitetiedot väärin vai asut jossain ulkomailla?

      Vaadit pankista todistuksen jossa näkyy aiemmat saapuneet e-laskut ja mistä lähtien e-laskutus on ollut voimassa. Tällä pitäisi pystyä todistamaan, ettei vika ole sinun ja kumoamaan maksuhäiriömerkinnän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3288
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1192
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      91
      716
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      690
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    Aihe