Kaskon saaminen luottotiedottomalle

Harmeissaan

Moi. Onko kenellekään tietoa mistä mahtais saada autoon kaskon? Kävi ilmi kun olin hankkimassa uuteen autooni vakuutuksia lähitapiolasta niin virkailija totesi että en voi myöntää sulle kaskoa koska sulta on mennyt luottotiedot. Minähän olin että mitä?! Otin selvää asiasta ja siellähän koreili että lähitapiola laskuni on mennyt oikeuteen ja siitä syystä luottotiedot mennyt. Kaikista huvittavinta tässä on se että mulle ei ole edes tullut mitään laskua! Mulla on e-lasku käytössä. Menin sitten käymään konttorilla ja virkailija tivasi että ei minulla ole e-laskua käytössä. Näytinpä verkkopankista että kyllä muuten on ja olen hoitanut laskuni ajallaan. Ei koskaan kyseistä laskua ole tullut mulle saakka. Eikä muistutuslaskua. Eli kiitos tapiola siitä että menetin luottotietoni teidän takia. Suomessahan on tällä hetkellä satoja tuhansia ihmisiä joilta on mennyt luottotiedot niin miten he ovat saaneet kaskon vai ajeleeko ihmiset ilman kaskoa? Auttakee jos pystytte :)

6

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma-vika

      Yksinkertaista ei saa kaskoa eikä kotivakuutustakaan jos luottotiedot on mennyt. Saa vasta kun luottotiedot takaisin eli suomessa on satoja tuhansia jotka ei saa ikinä kaskoa eikä kotivakuutusta eikä muuten mitään vapaaehtoista vakuutustakaan ikinä. Minä olen jatkuvasti tarkistanut laskuni Iffin sivuilta että varmasti menee laskut oikein sillä nyt on kotivakuutus ja kaskot mutta monesti ei laskua ole tullutkaan mutta omilta sivuilta saanut maksettua. Yrittävät selvästi minua pois.

    • xcbxcvb
    • 0293

      Ketjun aloittajalle tiedoksi, että tavallinen kuluttaja on nykypäivänä tosi pinteessä
      näitten SUURIEN TOIMIJOIDEN - siis vakuutusyhtiöiden, telepalveluiden ja sähkö-
      yhtiöiden kanssa, vain muutaman esimerkin mainitakseni.
      Yhtiöiden reskontra on kokonaan siirretty ATK:lle. Tämä johtaa siihen, että postitettu
      lasku katsotaan lähettäjän toimesta AINA perille tulleeksi, vaikka Posti jo ajat sitten on
      menettänyt luotettavan toimijan aseman, koska perille toimitettavaksi tarkoitettuja
      lähetyksiä hukkuu aikaisempaan verrattuna moninkertainen määrä.
      Muistutuksia ei juurikaan lähetetä, vaan lasku siirtyy linjoja pitkin suoraan perintätoimistolle riippumatta siitä, onko sen summa € 10,- vai 200,-
      Jo parinkympin laskusta tulee perintäkuluineen moninkertainen, vaikka lasku ei edes
      koskaan olisi tullut perille.
      Toinen ongelma muodostuu, jos on uskaltanut olla vähän huolimaton maksaessaan, sillä
      tavalla tai toisella vain hieman puutteellisella viitteellä, maksunsaajan kenties jo vanhalle pankkitilille maksetut maksut. Vaikka summa on lähtenyt maksajan tililtä eikä verkkopankin maksuohjelma maksun yhteydessä ole tapahtumaa herjannut - tällainen maksu sananmukai-
      sesti "hukkuu", eikä sitä edes haeta, vaan käsitellään lahjoituksena, kun sitä ei osata tai haluta kohdistaa avoimeen laskuun. Tällaisesta lähetetään maksullinen huomautus minimissään 20,-
      ja siinä sanotaan, ettei mitään maksua ole tullut.
      Olen joutunut tällaisen kohteeksi itse ja asiassa täytyy vain jaksaa olla sitkeä, koska nämä mainitsemani toimijat eivät tunnusta edes virheen käsitettä, vaan asiakas on heidän mieles-
      tään aina se, joka on väärässä, vaikka muissa yhteyksissä sanotaan että asiakas on oikeassa.
      Jos ei siis itse pidä varaansa, niin voi aika heppoisin perustein saada maksuhäiriömerkinnän.

    • Itse olen saanut. Toki minun luottotiedot ovat menneet rehellisissä yritystoimissa.

    • Vaevanen

      Nuo perintäfirmat ovat jotakin ihan yhteiskunnan kuraa. Oikeita rahanteko koneita. Kaikki on automatisoitua ja ostavat laskuja joita eivät ikinä tule saamaan. Mutta kirjanpidossa ne saadaan kirjata tappioiksi, eli vastaava summa on verovapaata tuloa. Käytännössä luottotiedoton ei voi nousta kuin laittomilla bisneksillä. Tai naisilla munasoluja myyden

    • dsgrj6

      Mitään ilmoitusta ei muka ole tullut ennen kuin luottotiedot lähti? Kaikki osoitetiedot väärin vai asut jossain ulkomailla?

      Vaadit pankista todistuksen jossa näkyy aiemmat saapuneet e-laskut ja mistä lähtien e-laskutus on ollut voimassa. Tällä pitäisi pystyä todistamaan, ettei vika ole sinun ja kumoamaan maksuhäiriömerkinnän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe