Lihakset saavuttaneet maksimikokonsa?

eskopeskojormakorva

Moro!

Probleemukseni seuraava. Takana suhteellisen aktiivista kuntosaliharrastusta about 6-7 vuotta. Tätä ennen jo vuosikaudet satunnaisempaa salia sekä kestävyysliikuntaa. Viimeisten ehkä kahden vuoden aikana käytännössä lihaskasvu (myös voimatasojen kasvu) on loppunut kokonaan.

Kysymykseni siis kuuluu, olenko saavuttanut oman geneettisen limittini lihaskasvun osalta?
Tosiaan minkäänlaista sellaista ei ole viimeiseen pariin vuoteen tapahtunut, vaikka kuinka olen vaihtanut treenin rytmitystä tai intensiteettiä tai ruokavaliota. Olen pitänyt parin viikon taukoja treenistä, ja olen käynyt salilla viisi-kuusi kertaa viikossa, olen tehnyt pitkiä kuntosarjoja, olen tehnyt 6-10 toiston massasarjoja, ja olen tehnyt maksimeita, kaikkia näitä puhtaasti tai repimällä, omissa jaksoissaan tai yhdessä. Ei vaikutusta. Käsivarren ja reiden ympärys on millilleen sama kuin kaksi vuotta sitten. Oikeastaan massapuolella ainut johon nähtävästi pystyn aktiivisuudella ja ruokavaliolla tässä vaiheessa vaikuttamaan on rasvan ja nesteen määrä. Toki lihakset saan surkastumaan jos heittäydyn tekemättömäksi.

3

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RAJATONMÄN

      mitää maksimii EI OO !! se on kaikki pelkästää sun pääkopassas !!!! vain taivas on rajana kun haluu olla VAHV---------A !!!!!!!! pitää osata näyttää et kykenee siihe !!!!

      • mitästuumaat

        kysymys on lihas kasvusta ei vahvuudesta,mitään samaa ei ole vahva ja lihas kasvun aikaan saaminen,ne on ihan eri harjoittelu muotoja ja vahvuus siis kuuluu voimapuoleen,bodaus on erilaji kokonaan.

        Kyllähän 6-7 vuotta on kova aika kun tehdään lähes maksimi suoritteella ja annetaan kaikkensa natuna,melkein voin sanoa ettei tuu hirveesti mitään näkyvää enään muuta kuin hitaasti siis hyvin hitaasti,riippuu vielä iästäkin ja genetiikasta ja geeneistä.

        Yleensä tuossa vaiheessa mieli jatkaa niin että tuloksia edes näkyy otetaan aineet käyttöön,en tietenkään suosittele mutta näin se monesti on jos meinaa kehittyä.

        Kun varmaan jatkat bodi elämää ja natuna niin jospa vielä tarkistat kaikki mitä syöt,tässä kohtaan kun ollaan niin sillä on hirmuinen merkitys ja keskittymisellä myös.

        Voimajaksoja ei siis pahemmin pidä tehdä enään,vaan bodausta mieli saada kasvuun ja massaa vartaloon,nukkuminen ja riitävä lepo lihaksille.

        Ruokaan on satsattava ,kaviksia,proteiinia,kananmunia joka päivä,kreatiinia,vitamiineja eli on otettava ihan kaikki nyt tarkoin mukaan mieli kehittyä.

        Samoja nostoja on tehtävä riittävän pitkään eikä vaihtaa liian nopeasti toisenlaiseen,ainakin kaksi kuukautta samoja liikeitä ja katsottava mitä tapahtuu.

        Kehon rasvaprosentteja täytyy nostaa mieli saada natuna lihasta,siis älä pihistä rasvoissa,itse käyttäisin voita ruokiin koska ei olla hakemassa kisa kuntoa,samoin kevyt tuotteet mäelle,on siis saatava painoa.

        Maksimi painoilla älä tee pitkään aikaan koska hermosto rasittuu suotta,sitten on vielä eräs hyvin tärkeä seikka kun kerroit ettei kahteen vuoteen ole mitään tapahtunut.

        Vaarana on ylikunto ja tämä on vaikeasti tunnistettavissa ennen kuin se iskee todella päälle,eli itse suosittelisin kolmen viikon treeniä ja viikko lepoa mutta joka viikko noina kolmena harjoitus viikkoina olisi oltava ainakin yksilepopäivä ellei kaksikin,riippu nyt siitä missä vaiheessa kehosi ehkä on,se voi olla vaarallisen lähellä ylikuntoa,repiminen ja kestävyysliikunta on voineet aiheuttaa kehityksen totaalihidastuksen sekä voimaharjoittelu koska hermosto on tuolloin todella tiukalla.

        6-7 vuotta noilla kertomallasi perioidilla on pitkä tovi,se on suunilleen 5 vuotta ja sen jälkeen alkaa äärimmäisen hidas kehittyminen natuna ja monet siinä vaiheessa ottaa kaveksi aineet koska muuten voi polkea paikallaan.

        Suosittelin kokeilemaan erittäin suuria ruokamääriä eli usein ja paljon laadukkaasti,leipää ei enään eikä jauhoja olisi hyvä syödä,kanaa ja kananmunia muitten vitaminipillereiden kera,salaattia paljon,ei milloinkaan limsaa ei edes kevyt limpsaa,tosin helppohan tässä sivusta on kirjoittaa mutta suuntaa antavaa voi kertoilla.

        Paljonkahan sinulla on pituutta ja painoa tällä hetkellä?ja paljonko arvelet rasvaprosentin olevan nyt,jos se on liian alhainen niin tuloksia enään tule tuossa vaiheessa.Jospa valaiset hieman eli tarkennat.


    • äläluovuta

      No ei ole.
      Ei 5 vuodessa saavuta maksimia. Eli 5vuotta kehitystä ja 2 vuotta junnaamista.
      Olet tyypillinen kaiken kokeillut-minä tiedän treenaaja. On vielä monta kehityksen vuotta edessä ja paljon lihasmassaa tulossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe