Lihakset saavuttaneet maksimikokonsa?

eskopeskojormakorva

Moro!

Probleemukseni seuraava. Takana suhteellisen aktiivista kuntosaliharrastusta about 6-7 vuotta. Tätä ennen jo vuosikaudet satunnaisempaa salia sekä kestävyysliikuntaa. Viimeisten ehkä kahden vuoden aikana käytännössä lihaskasvu (myös voimatasojen kasvu) on loppunut kokonaan.

Kysymykseni siis kuuluu, olenko saavuttanut oman geneettisen limittini lihaskasvun osalta?
Tosiaan minkäänlaista sellaista ei ole viimeiseen pariin vuoteen tapahtunut, vaikka kuinka olen vaihtanut treenin rytmitystä tai intensiteettiä tai ruokavaliota. Olen pitänyt parin viikon taukoja treenistä, ja olen käynyt salilla viisi-kuusi kertaa viikossa, olen tehnyt pitkiä kuntosarjoja, olen tehnyt 6-10 toiston massasarjoja, ja olen tehnyt maksimeita, kaikkia näitä puhtaasti tai repimällä, omissa jaksoissaan tai yhdessä. Ei vaikutusta. Käsivarren ja reiden ympärys on millilleen sama kuin kaksi vuotta sitten. Oikeastaan massapuolella ainut johon nähtävästi pystyn aktiivisuudella ja ruokavaliolla tässä vaiheessa vaikuttamaan on rasvan ja nesteen määrä. Toki lihakset saan surkastumaan jos heittäydyn tekemättömäksi.

3

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RAJATONMÄN

mitää maksimii EI OO !! se on kaikki pelkästää sun pääkopassas !!!! vain taivas on rajana kun haluu olla VAHV---------A !!!!!!!! pitää osata näyttää et kykenee siihe !!!!

• mitästuumaat

kysymys on lihas kasvusta ei vahvuudesta,mitään samaa ei ole vahva ja lihas kasvun aikaan saaminen,ne on ihan eri harjoittelu muotoja ja vahvuus siis kuuluu voimapuoleen,bodaus on erilaji kokonaan.

Kyllähän 6-7 vuotta on kova aika kun tehdään lähes maksimi suoritteella ja annetaan kaikkensa natuna,melkein voin sanoa ettei tuu hirveesti mitään näkyvää enään muuta kuin hitaasti siis hyvin hitaasti,riippuu vielä iästäkin ja genetiikasta ja geeneistä.

Yleensä tuossa vaiheessa mieli jatkaa niin että tuloksia edes näkyy otetaan aineet käyttöön,en tietenkään suosittele mutta näin se monesti on jos meinaa kehittyä.

Kun varmaan jatkat bodi elämää ja natuna niin jospa vielä tarkistat kaikki mitä syöt,tässä kohtaan kun ollaan niin sillä on hirmuinen merkitys ja keskittymisellä myös.

Voimajaksoja ei siis pahemmin pidä tehdä enään,vaan bodausta mieli saada kasvuun ja massaa vartaloon,nukkuminen ja riitävä lepo lihaksille.

Ruokaan on satsattava ,kaviksia,proteiinia,kananmunia joka päivä,kreatiinia,vitamiineja eli on otettava ihan kaikki nyt tarkoin mukaan mieli kehittyä.

Samoja nostoja on tehtävä riittävän pitkään eikä vaihtaa liian nopeasti toisenlaiseen,ainakin kaksi kuukautta samoja liikeitä ja katsottava mitä tapahtuu.

Kehon rasvaprosentteja täytyy nostaa mieli saada natuna lihasta,siis älä pihistä rasvoissa,itse käyttäisin voita ruokiin koska ei olla hakemassa kisa kuntoa,samoin kevyt tuotteet mäelle,on siis saatava painoa.

Maksimi painoilla älä tee pitkään aikaan koska hermosto rasittuu suotta,sitten on vielä eräs hyvin tärkeä seikka kun kerroit ettei kahteen vuoteen ole mitään tapahtunut.

Vaarana on ylikunto ja tämä on vaikeasti tunnistettavissa ennen kuin se iskee todella päälle,eli itse suosittelisin kolmen viikon treeniä ja viikko lepoa mutta joka viikko noina kolmena harjoitus viikkoina olisi oltava ainakin yksilepopäivä ellei kaksikin,riippu nyt siitä missä vaiheessa kehosi ehkä on,se voi olla vaarallisen lähellä ylikuntoa,repiminen ja kestävyysliikunta on voineet aiheuttaa kehityksen totaalihidastuksen sekä voimaharjoittelu koska hermosto on tuolloin todella tiukalla.

6-7 vuotta noilla kertomallasi perioidilla on pitkä tovi,se on suunilleen 5 vuotta ja sen jälkeen alkaa äärimmäisen hidas kehittyminen natuna ja monet siinä vaiheessa ottaa kaveksi aineet koska muuten voi polkea paikallaan.

Suosittelin kokeilemaan erittäin suuria ruokamääriä eli usein ja paljon laadukkaasti,leipää ei enään eikä jauhoja olisi hyvä syödä,kanaa ja kananmunia muitten vitaminipillereiden kera,salaattia paljon,ei milloinkaan limsaa ei edes kevyt limpsaa,tosin helppohan tässä sivusta on kirjoittaa mutta suuntaa antavaa voi kertoilla.

Paljonkahan sinulla on pituutta ja painoa tällä hetkellä?ja paljonko arvelet rasvaprosentin olevan nyt,jos se on liian alhainen niin tuloksia enään tule tuossa vaiheessa.Jospa valaiset hieman eli tarkennat.

• äläluovuta

No ei ole.
      Ei 5 vuodessa saavuta maksimia. Eli 5vuotta kehitystä ja 2 vuotta junnaamista.
      Olet tyypillinen kaiken kokeillut-minä tiedän treenaaja. On vielä monta kehityksen vuotta edessä ja paljon lihasmassaa tulossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe