Mitä mieltä Tulta! Ry;stä?

Ihmettelijä..

Sivusto on www.tulta.net Aika paljon puhutaan maailmanlaajuisesta herätyksestä ja erilaisista ilmiöistä! Tuleekohan tuollainen herätys tänne Suomeenkin:)? Myös siellä on aika mielenkiintoisia artikkeleita. mm jotkut pastorit pitävät Argentiinassa puhelinpalvelua jossa he rukoilevat Pyhän Hengen tulen laskeutuvan soittajan päälle! Lisäks siellä puhutaan suurista profeetoista jotka ennustaa missä tulee milloinkin herätys! Aika mielenkiintoinen sivu!!

31

4232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopo.nen

Pääosa teksteistä on jo vuosia vanhoja...

• Olen asunut heidän naapureinaan eräällä piakkakunnalla omakotilaoissa vierekkäin, josta tuttavuutemme alkoi. He ovat olleet amerikassa Rodney Howad Brown. raamaattukoulussa. HE ovat tuoneet merkittävän herätyksen Suomeen, joka etenee "pinnan alla" jossa Jumala valmistaa janoisia ihmisiä. Olen yksi tuon raamattukoulun hedelmä ja kuuntelen päivittäin erittäin hyviä MP3 CD raamattutunteja, joita voi ostaa www.tulta.net sivuilta. Se opetus on niin hyvää, että ei se haittaa, vaikka osa olisikin monta vuotta vanhaa. Jos aivan tarkaaan luette vaikka NRK kirjeitä, voitte löytää apostolisen opetuksen perustamisen Suomeen. He ovat yksi kanava jotka toivat sen Suomeen. NRK siis tarkoittaa ilmaista nettiraamattukoulua, joka toimii e-mail periaateella ja ne kirjeet ehkä 150 kirjettä ovat vuosien varrelta koottu heidän nettisivuilleen. Jos sinua kiinnostaa apostolinen toiminta suomessa, löydät sen perustuksen nettiraamattukoulun kirjeistä. Olen siis heidän hedelmäänsä, mutta jo omaan palvelutehtvääni lähetnyt. Olen siis ollut Jumalan koulussa, heidän kanssaan monet ajat. Mutta sitten tuli aika lähteä omille teille suoraana PYhän Hengen ohjauksessa. Sain sen Jumalan voiman, josta raamatussa puhutaan, että se täytyy olla, ennekuin "jerusalemista" eli kotikaupungista lähdetään Jumalan valtakunnan työhön. Tämän kun armosta saa, todellisen Jumalan tulen, sanan julistajan terävän viran, ei enää tarvitse olla missään kokouksissa, vaan voi vain kulkea Jumalan tulenkantajana, olla hänen kokopäiväinen julistajansa ja kulkea vain ihmisen keskuudessa, jotka tarvitsevat Jeesusta. Joiden tarvitsee tulla uskoon, jotka haluavat parantua. Eivät terveet tarvitse parantajaa vain sairaat. Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin.

Voin siis lämpimasti suositella tuota hyvin radikaalia opetusta. Olen siis heidän raamattukoulustaan jo omaan palvelutehtävään lähtenyt, ja toimin suoraan Pyhän Hengen alaisena. PYhän Hengen palveluvirkoja on viisi. Apostoli, profeetta, evankelista, paimen ja opettaja. Nämä ovat niin todellisia, kun Pyhä Henki ne antaa, että niihin sisältyy raamatullinen Pyhän HEngen voima, joka tekee ihmeitä ja merkkejä. Jumala tekee ne ihmeet ja merkit. Jumala vahvistaa julistajan julistuksen ihmeillä ja merkeillä. Sairaat paranevat.

Minun palvelutehtävässäni on tullut uskoon 63 kuusikymmentä kolme ihmistä, 8:kkn aikana. Se ei olisi ollut mitenkänä mekaanisesti mahdollista. Mutta se on aivan helppoa, kun olen saanut sanan julistajan viran, kutsu tuli vuonna 1997 josta 2004 kevääseen asti kesti eli seitsemän vuotta kesti se että Jumala valmisti minut. Luin UT:n neljätoista kertaa. Jumala antoi lahjat. Tämä sanan palvelu, maksaa paljon, itsensä kieltämistä, Vain Jumalan asia on tärkeä, mutta kun muuttaa sydämensä Jumalan sanan mukaiseksi, siitä tulee yhteinen intressi. Tämä maksaa paljon kärsimistä, Jeesus oppi kuuliaisuuden siitä mitä kärsi. Ihminen siis oppii kuuliaisuuden siitä mitä kärsi. Mutta sitten kun Jumala on hionut ihmisen luonteen niin, ettei se enää räyhää eikä huuda, vaikka olisi miten vaikea paikka, on hengen hedelmä saanut sijaa ihmisessä. Sanan julistajalta edellytetään sitä. Kovuus ei käy päinsä.

Mutta tämä sanan palvelu, antaa kaikkein suurimman tyydytyksen, mitä ikinä voi olla. Olen siis kiertävä julistaja tällä hetkellä ja samalla freelancer yrittäjä, jolla elätän itseni. mutta päätoimi on Jumalan palvelu! Olen saanut ihanat ammattimuusikkotasoa olevat äänentoistolaitteet, joita on kahdet. Toiset aina studiossa kasassa, ja toiset ovat helposti kuljetettavaa sorttia ja kaksi kosketinsoitinta. Toinen ammattimuusikkotasoinen ja toinen kotisoitin, joka on kevyt viedä Jumalan valtakunnan työkeikoille vaikka Pubeihinkin, jossa olen ollut soittamassa taustamusiikkia, pelkästään hengellistä ja niissäkin on ihmisiä tullut uskoon.

Jumala on hyvä. Hänelle kiitos kaikesta hyvyydestä. Olen hyvin kiitollinen kaikesta ja tahdon siunata lukijoitani täällä. Lukekaa www sivuni täältä galleriasta, siihen pääse klikaamalla käyntikortin kuvaa. Tänään lisäsin sinne yhden ilmaisen mp3 kappaleen CD levyltä jonka tein jouluksi.

Siunausta kaikille.

Eli www.tulta.net on todella janoisille ihmisille tarkoitettu. Olet siellä oikeassa paikassa, jos haluat että saat armolahjoja. SAat evankeliumin julistajan virkoja. Minulla on jo monta niistä viidestä. Se kaikki Jumalan armosta. Jeesuksellahan olivat kaikki armolahjat ja kaikki sanan julistajan virat.

Jos et pidä tekstistäni ja pidät sitä raamatun vastaisena, älä suotta kirjoita valitus e-mailia. minä en lue niitä. Vaan jatkan palvelutehtävääni, joka on suoraan Pyhän Hengen alainen ja olen hyvin kiitollinen Jumalan tulesta, joka on todellinen Pyhän Hengen voitelu käsissäni, joka polttaa jatkuvasti tätäkin kirjoittaessani. Tässä virassa, ei tarvitse kuin miettiä asiaa niin vastaus on jo tullut, ennekuin sitä ehtii rukoilemaan. Pyhä Henki on ihana! Ja Jeesus on armollinen. Sellaista syntiä ei olekaan ettei taivaaseen voisi päästä, eli saada synti anteeksi. Eikä sellaistakaan syntiä ole joka loppuelämäksi estäisi palvelutehtävän seurakunnassa tai sen ulkopuolella. Nimittäin haureuden synnitkin annetaan anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Se että kuka voi olla seurakunnan palvelija tai saarnaaja, yhden vaimon mies - sana tarkoitta sitä, että sellainen jolla on monta vaimoa tai naitsa yhtäkaikaa ei voi olla mikään palvelija. Jopa avioerojen synnit Jumala antaa anteeksi, eikä vihoittele ian kaiken. Jumala ei hyllytä ihmistä ollenkaan uudessa liitossa, jossa olemme. Ihminen ei joudu spitaaliseksi, kun vain tahtoo tehdä parannusta ja seurata Herraa. Jos oksa ei tuota hedelmää hän nostaa sen (eikä leikka) pois (Syväntöjen käännöksen mukaan Joh 15).

Siunausta kaikille

t. Tulenkantaja

• Ihmettelijä..

ei siis tarvii olla mitenkään pyhä? saa olla vaikka ihan normaalisti kapakassa ja tempasta vaikka kuppiakin muiden kanssa? eikä haittaa vaikka polttelis tupakkaakin?! siistii!!!

• aiaa
        Ihmettelijä.. kirjoitti:

ei siis tarvii olla mitenkään pyhä? saa olla vaikka ihan normaalisti kapakassa ja tempasta vaikka kuppiakin muiden kanssa? eikä haittaa vaikka polttelis tupakkaakin?! siistii!!!

Gal. 5:1
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

(Orjuuden ies = olla lain alla. Eli henkilö, joka pakosta hampaat irvessä yrittää omin voimin elää pyhityselämää. Se ei koskaan tule onnistumaan Jumalan mielen mukaisesti. Jumala itse kasvattaa meitä. Hän hyväksyy elämänmuutoksemme, mikäli hän itse saa meitä johdattaa. "Jumala vaatii meiltä vain sen, minkä Hän ensin itse on meille antanut.")

Gal. 5:13
        Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Sama 1992 käännöksen mukaan:
        Gal.5:13: Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.

1. Kor. 6:12
        Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

1. Kor. 10:23
        "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.

• raimo

johon sinut on vihitty Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, elää yhä,,,olet eronnut hänestä, mutta hengelliset opettajat eivät ole sinua edes siinä opettaneet, että vaikka oletkin eronnut ja saanut sen anteeksi, et voi ottaa toista vaimoa, ninkauan kuin ensimmäinen elää."jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin.."

Se vapaaseurakunnan pappi, joka sinut vihki uuteen avioliittoon, on myös vastuussa siitä, koska nyt elät haureudessa! Siis elät synnissä ja puhut koko ajan Pyhästä Hengestä..Hengen tulesta..oletkohan hyljännyt jo armonkin,,,kun et enää tunne itseäsi lainkaan syntiseksi...Raamatun mukaan ihmisen oman tulee pienetä ja Jeesuksen kasvaa...armossa kasvamisenen ei ole tuollaista "minä" vuodatustam, millä houkuttelet ihmiset ohi ristin tien...ohi kilvoituksen...ohi synnintunnon, joka tulee laista...synnintuntoa ei sinulla ole itselläsikään, koska voit olla jo hyljännyt Jumalan armon ja armokasteen..

jokainen "paavalilailainen" Kristuksen seuraaja kantaa ristiä...joka päivä,,,ei jokapäiväistä tultansa, vaan ristiänsä...Jumala sytyttää kyllä rakkauden itseensä ja lähimmäisiin...mutta haavojensa ja kärsimistensä kautta...puhelimessa käsketty Pyhä Henki ei ole Pyhä Henki ja tuli, joka sinunkin käsiäsi polttaa ei ole Hengestä vaan aivan jotain muuta...ei Jumalasta...olet myös harhauttanut monia väärällä ylöstempausopillasi...eksytät siis ihmisiä, mutta uskottelet heidän tulleen uskoon...Pyhä Henki ei kirkasta itseään vaan kärsivän, lävistetyn ja korotetun Kristuksen...palaa armoon...kadu väärää tulta...luovu siitä Jeesuksen veren tähden..ala opetamaan kärsimysten osallisuutta Jeesukseen..silloin henki kirkastaa todelliset parantamisen voimat..Jeesuksen haavoissa, joista et ole vielä lainkaan todistanut, koska Henki ei ole vielä kanssasi!

Suurimmat vainot ovat oven edessä...Jeesus puhui suurista eksytyksistä ja luopumuksesta,,ei herätyksestä...Oppisi estää vilpittömien kasvamisen Jeesuksen kärsimysten osallisuuden salaisuuteen..vain kärsivä rakkaus..uhrautuva ja palveleva rakkaus Jeesukseen voittaa kaiken vainon, mutta ilman sitä me kylmenemme ja annamme toisemme alttiiksi...tavoitelkaamme kristuken rakkautta...Kasteessa olemme jo liiteyt kritukseen,,,ja hänen kärsimystensä osallisuuteen,,Kristuksen kärsimykset tulevat uskovien osaksi runsaina...olemme hänessä..kaikessa mitä Jeesus teki ja oli
        ...muuten emme kestä loppuun asti..
        Tee parannus jumalan-tulenkantaja! Olet paisunut karismaattisuudesta ja sinulla on vielä pitkä ja nöyrä tie edessäsi, jos tahdot olla oikea Jumalan ristinkantaja!

Huomaatko miten Jeesus-keskeisesti Pyhä Henki kauttani ohjaa ja neuvoo,, johdattaa kaidalle Jeesus- tielle...pois väärää tulta heittelevien Pyhää Henkeä yli kärsivän Vapahtajan korottavien valheopettajien...tee parannus jospa tämä väärä oppisi vielä sinulle anteeksi annettaan! Jos jatkat, voit menettää elämän kruunun eikä uutta etsikonaikaa sinulle enää anneta!

• alkup.raimo

ja pian...teidät itsekin ettei RHB ole Jumalan Hengessä! Se on toronton herätyksen eli perkeleen
        hengen työntekijä!

Kaataminen
        alkoi sillä, että RHB kaatoi erään luterilaisen papin (”Fire!”). Kun hän oli noussut ylös, RHB yritti haastatella häntä. Siitä ei tullut mitään, sen verran tokkurassa hän oli. (Yleisön keskuudesta kuului paljon taputuksia ja naurua.) Pian RHB kaatoi hänet uudestaan. ”Luterilainen pappi ottaa täällä vähän lisää drinkkejä.” ”Fire!” – ja taas hän kaatui. Kun hän oli vähän tointunut, RHB haastatteli häntä. Hän sanoi: ”Suosittelen!” ja lupasi viedä tätä uutta viiniä luterilaiseen kirkkoon. – Seuraavaksi RHB kutsui kaadettaviksi kaikki kokoaikaiset työntekijät. Sitten alkoi yleinen kaataminen (sitä ennen penkit salin etuosasta oli kannettu pois). RHB kaatoi ihmisiä riveittäin. Yleensä kaatamiseen riitti kevyt kosketus, joitakuita piti vähän tönäistä, kaikki eivät kaatuneet (eräs iso mies tarvitsi kaatuessaan neljä vastaanottajaa). Seisoin salin takaosassa. Kun RHB alkoi lähestyä, siirryin vieläkin taemmaksi, etten joutuisi tulilinjalle. (Tiedän toki, että hän käyttää kaatamiseen hypnoosia, siis täysin sielullisia voimia. Tiedän senkin, että hypnoosi ei vaikuta niihin, jotka vastustavat toimintaa. En kuitenkaan halunnut ryhtyä koekaniiniksi – eihän sitä tiedä, vaikka RHB:llä olisi joitain hypnoosia voimakkaampia sielullisia voimia tai peräti demonisia voimia käytössään. En myöskään halua antaa kenellekään sitä vaikutelmaa, että kannattaisin kaatamista.) Kun kaataminen oli ohi, ihmisiä makasi sikin sokin salin lattialla. Joku sätkytteli, joku kikatti. Taustalla soi bandin ylistysmusiikki, jotkut tanssivat railakkaammin nyt, kun penkit eivät enää olleet esteenä.

”Mitä tämä mahtaa olla?”
        Näin kysyivät ihmettelijät helluntaina (Ap. t. 2:12). Samaa on aiheellista kysyä myös RHB:n toiminnasta. Hänen selityksensä Ap. t. 2:sta on täyttä huuhaata. Siinä helluntain ainutkertainen pelastushistoriallinen merkitys turhentuu täysin. Ja jos RHB ajattelee, että ”juopuminen” helluntaipäivänä oli samanlaista kuin jälki hänen kokouksessaan, hän on pahasti pielessä. Kaatamiselle ei Raamatusta löydy minkäänlaisia perusteita. Ja kontrollista, hengellisestä arvioinnista, luopuminen on uskovalle erittäin vaarallista, koska ”monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta” (Matt. 24:11).
        RHB:llä on se tunne, että Jumala tulee ravistelemaan Suomea, että tämä uusi viini leviää Suomeen. Suomi syttyy tuleen! Kolehtipuheessaan Eric Gonyon ilmaisi asian suorasukaisesti: ”Sinulla on paha aivovaurio, jos et tiedä, että Herra tekee nyt paljon Suomessa.” Jeesus sanoi: ”Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!” (Luuk. 12:49). Tämän tulen leviämistä Suomeen ja muualle meidän kaikkien tulee rukoilla, ja saamme olla mukana levittämässä sitä sen armon mukaan, jonka Jumala meille itse kullekin antaa. Mutta RHB:n levittämä tuli on vierasta tulta Herran alttarilla.

• alkup.raimo

jos opetat näin:

"Sellaista syntiä ei olekaan ettei taivaaseen voisi päästä, eli saada synti anteeksi."

Etkö huomaa. että elät laittomuudessa!

Myös aate ja oppi, että vielä olisi apostolin virkoja on väärä!

• raimo

Raamatussa lopun ajalla suuria maailmanlaajuisa herätyksiä, vaan eksytyksiä...niin Jeesus opetti..moni tulee Jeesuksen nimessä...vääriä kristuksia nousee ja ne tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä,,,jeesus ei puhunut suurista herätyksistä vaan suuresta luopumuksesta..siis aivan päinvastaisista ilmiöistä,,palavista eksytyksen"herätyksistä" ja luopumisesta...löytäneekö Ihmisen Poika lainkaan uskoa tullessaan maan päälle toisen kerran..

Pyhä Henki kirkstaa aina Jeesuksen,,,ja joka rukoilee Hengessä, ei pyydä Pyhää Henkeä tulemaan..se on vääryyttä ja eksytystä,,,jo nimikin Tulta Ry tai Tulta taivaasta on eksyttävä jo itsessään...kyllä Jumala voi sytyttää, mutta ensin laittaa armon kouluun..riisuu kaikesta saastasta...sille, joka tyhjentyy kaikesta vilpistä, omavanhurkaudesta, ylpeydestä, haureudesta, itsesäälistä, kunnianhimosta, kateudesta, jne..tuntee itsensä Jumalan pyhien käskyjen valossa täydellisesti kevottomaksi..saastaiseksi..kurjaksi ja syntiseksi itsessään ja tuntee tuskaa sen kaiken tähden...tuntee ansaitsevansa kadotuksen pahuutensa tähden ja tekee parnnusta,,,Jumalan mielen mukainen synnintunnossa tuntuva murhe saa aikaan kääntymisen Jumalan armo apyytelemään ja silloin pyhä Henki kirkasta, että Jeesus oli minunkin puolestani niin runneltu, ettei näyttänyt hahmoltaan enää edes ihmiseltä..häntä piinattiin ja hän alistui minunkin tähteni...hän kantoi syntini ja sairauteni,,,tautini ja kipuni..ruumiissaan ristille...häntä pidettiin Jumalan lyömänä ja rankaisemana, mutta hän onkin haavoitettu minun rkkomusteni tähden...runneltu minun pahain tekojeni tähden...rangaistus oli hänen päällänsä,että minullakin olisi rauha ja hä'nen haavainsa kautta voisin parantua...Hänet...Jeesus..ristiinnaulittiin ja hän kuoli, että saisin syntini anteeksi...Hänen verensä puhdistaa kaikesta synnistä...tämän Henki kirkastaa,,,tämän sain jo kasteessa,,,Amen..tämä on armoa, jonka kautta pelastun...siinä on herätystä,,,siinä on tulta ja ry :)

• ei hyvä

nöyrry ja tee parannus, ettei sinulle mitään pahempaa tahtuisi....

• alkup.raimo
        ei hyvä kirjoitti:

nöyrry ja tee parannus, ettei sinulle mitään pahempaa tahtuisi....

...onko kasteeni puolustainen lakia vai armoa!

Onko Jeesuksen haavoista puhuminen parantavana jumalan voimanlähteenä lakia vai armoa!

Selitä! Ainoa, mitä tahtoisin vetää on ihmisiä uskoon...lain ja evankeliumin kautta! Laki on kasvattaja Kristukseen...ei ihmeteot ja kaatumiset!

• alkup.raimo

• Rudix

http://www.kristitynfoorumi.fi/artikkelit.htm

Täällä on ihan mielenkiintoisia ja valaisevia kirjoituksia ko. ilmiöstä.. ja paljon muustakin. linkki talteen..

olen ollu "suomi tulessa" kiertueen tilaisuuksissa, ja ns. rahan kerääminen puistattaa.. kuitenkin elävässä uskossa ollut jo vuodesta -96 ja monenlaista opetusta tullut vastaan..

mutta kukin ottakoon sen mitä hyvää on, ja jos otamme herran kädestä hyvän, on otettava myös huono, niinkuin job vastasi tuskiensa keskellä.. ja vastuussa ollaan mestarille sitten aikanaan..

siunausta kaikille.

• ....

kristityn ns foorumi on valheita täynnä

• rudix
        .... kirjoitti:

olisi ihan jännä kuulla perusteluja? ei Raamattukaan kehota meitä sokeasti seuraamaan ihmeitä ja tunnustekoja, vaan kaikki on koeteltava. Niin ilmiöt kuin kyseinen ( http://www.kristitynfoorumi.fi/artikkelit.htm ) linkki, itseä unohtamatta tietenkään..

Jeesus sanoi ihan oikein, kun sanoi ettei ihmistä saastuta se mikä menee sisälle, vaan se mikä tulee ulos.. vaikutteita ja fiiliksiä on helppo lähteä hakemaan, mutta kun sielullisuutta on niin surullisen paljon liikkeellä.. ja Jumala itse jää helposti vain fiilistelyn taustalle. ja vaikka katsoo erilaisia tapoja ja asioita, ei tarkoita sitä että itse täytyisi mennä mukaan. on punnittava tarkkaan.

Ja vaikka kristityn elämässä fyysinen paraneminen ei saa olla se tärkein asia, niin ihmettelen välillä ettei paranemisihmeistä ole tehty suurempaa "haloota". (tarkoitan tällä esim. tiedotusvälineitä,televisiota, radiota..koko suomihan menisi sekaisin, ei minkäänlaista uutisointia. paitsi tietenkin hengelliset julkaisut ottavat kantaa, mutta heillä on oma näkökulmansa..) Lääkärintodistuksia en ole koskaan nähnyt..

aivan varmasti Jumala kykenee parantamaan, sitä en epäile hetkeäkään. ja varmasti on parantanutkin. tärkein paraneminen on kuitenkin se mitä tapahtuu sydämessä yksinollessa Herran edessä. ei se, missä herätyskokouksessa, tai kenen evankelistan rukoillessa.

eikä tämän kirjoituksen ole tarkoitus vähätellä kenenkään kokemuksia, pyydän anteeksi jos jonkun mielen pahoitin. mutta silti.. perusteluja pyydän, miksi asioita ei saisi arvioida kriittisesti, kuten kristitynfoorumi tekee?

• alkup.raimo
        .... kirjoitti:

...nyt itse kirjoitit valheen...juuri niinkuin linkissä kerrotaan, juuri niin karismaattiset lahkolaiset johdattavat ihmisen ohi Jeesuksen...ohi lain kautta tulevan synnintunnon ja parannuksen..ohi ahtaan portin...ja kun monet ovat kerran sitten maistaneet hurmiota, siitä on vaikea päästä enää armoon....perkele kun ei tahtoisi hellittää otettaan saaliistaan!

• Rudix
        alkup.raimo kirjoitti:

...nyt itse kirjoitit valheen...juuri niinkuin linkissä kerrotaan, juuri niin karismaattiset lahkolaiset johdattavat ihmisen ohi Jeesuksen...ohi lain kautta tulevan synnintunnon ja parannuksen..ohi ahtaan portin...ja kun monet ovat kerran sitten maistaneet hurmiota, siitä on vaikea päästä enää armoon....perkele kun ei tahtoisi hellittää otettaan saaliistaan!

selvennän hieman..
        en tarkoittanut että uskovien pitäisi "hihhuloida" ihmekokouksillaan enempää kuin on tarpeen. ei ihmeet ja fiilikset pelasta. Vain Jeesus voi sen tehdä.

mutta olen vain jäänyt toisinaan miettimään etteivät uskosta osattomat reagoi ns.ihmeparantumisiin kuinkaan. ja tiedotusvälineitten työntekijöistä valtaosa kuitenkin on ei-elävässä uskossa olevia (tämä ei ole siis varma tieto, heitin oman arvioni..)

moni kristitty haluaa nähdä vain sen mitä haluaa, oli "ihme" sitten feikki tai ei.. Aletaan keksiä Jumalan tekemiä ihmeitä,jotta porukka innostuisi. nyt en lähde arvuuttelemaan, mikä on jumalasta oleva ihme,mikä ei.
        Keskitytään jeesukseen.

Kyllä Isä tekee ne teot jotka Hänen mielestään on oikein, ei siihen tarvita ihmistä väliin meuhkaamaan. Ja välillä Hän on tarkoituksella hiljaa.

Jäin miettimään että mikähän oli ed kirjoituksessani valhetta? olin ehkä hieman epäselvä, mutta pahoittelen.

• alkup.raimo
        Rudix kirjoitti:

selvennän hieman..
        en tarkoittanut että uskovien pitäisi "hihhuloida" ihmekokouksillaan enempää kuin on tarpeen. ei ihmeet ja fiilikset pelasta. Vain Jeesus voi sen tehdä.

mutta olen vain jäänyt toisinaan miettimään etteivät uskosta osattomat reagoi ns.ihmeparantumisiin kuinkaan. ja tiedotusvälineitten työntekijöistä valtaosa kuitenkin on ei-elävässä uskossa olevia (tämä ei ole siis varma tieto, heitin oman arvioni..)

moni kristitty haluaa nähdä vain sen mitä haluaa, oli "ihme" sitten feikki tai ei.. Aletaan keksiä Jumalan tekemiä ihmeitä,jotta porukka innostuisi. nyt en lähde arvuuttelemaan, mikä on jumalasta oleva ihme,mikä ei.
        Keskitytään jeesukseen.

Kyllä Isä tekee ne teot jotka Hänen mielestään on oikein, ei siihen tarvita ihmistä väliin meuhkaamaan. Ja välillä Hän on tarkoituksella hiljaa.

Jäin miettimään että mikähän oli ed kirjoituksessani valhetta? olin ehkä hieman epäselvä, mutta pahoittelen.

oli palautetta tuolle ... joka tuomitsi linkin
        tekstit...ei sinulle Rudix!

• KYSEINEN LINKKI ON SAASTAA ...

KYSEINEN LINKKI ON SAASTAA TÄYNNÄ
        Kirjoittanut: .... 18.2.2005 klo 20.46

• ReaStr

Täysin harhaoppinen huuhaa sivusto.Siellä on niin paljon epäraamatullista opetusta etten voi ymmärtää, miten kukaan voi kutsua tuollaista kristillisyyden piiriinkään.Olisi totuudenmukaisempaa puhua okultiikasta.
      Vai mitä sanotte, kun sivustolla Anne Miettinen Australiasta kertoo näin:

U T I S K I R J E
      nro 1/2004 helmikuu

---- KATSAUS 29.2.2004 ----

Anne Miettinen:

Kun kohtaamme todellisia ihmeitä, skeptisyys ja epäusko pistetään menemään kapälämäkeen. Kuka voi enää epäillä, kun lääketieteellisesti toivoton tapaus parantuu? Jumala näyttää voimansa pienemmissäkin ongelmissa. Etelä-Australiassa eräässä kokouksessa ylipainoiset leidit menettivät silmänräpäyksessä painoansa ja siirtyivät useita vaatekokoja pienempiin numeroihin. Jos tällaisesta tulee uusi trendi, painonvartijat joutuvat konkurssiin, sillä paino-ongelmiensa parissa kamppailevat siskoset ryntäävät joukolla hengellisiin kokouksiin!

• alkup.raimo

suurista ihmeistä ja tunnusteoista...luin hiljttain uudelleen Kurt Kochin kirjan "Onko paholainen olemassa", siinä kerrottiin mm. että
        magian avulla on varstettu maitoa, tekemällä liinasta solmu ovenkahvaan..loitsuja ja puristus
        ja maitoa alkaa tulla...jos saatana voi siirellä lehmien utareista maidot niin miksei myös Liisan läskit...Raamattu varoittaa lopun ajan suurista ihmeistä ja tunnusteoista, joita antikristuksen henki saa aikaan,,,eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin!

• ............
        alkup.raimo kirjoitti:

suurista ihmeistä ja tunnusteoista...luin hiljttain uudelleen Kurt Kochin kirjan "Onko paholainen olemassa", siinä kerrottiin mm. että
        magian avulla on varstettu maitoa, tekemällä liinasta solmu ovenkahvaan..loitsuja ja puristus
        ja maitoa alkaa tulla...jos saatana voi siirellä lehmien utareista maidot niin miksei myös Liisan läskit...Raamattu varoittaa lopun ajan suurista ihmeistä ja tunnusteoista, joita antikristuksen henki saa aikaan,,,eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin!

..........

• alkup.raimo
        ............ kirjoitti:

..........

vaan päinvastoin, opetan Hengessä, että Pyhä Henki ei asetu Jumalaksi yli Isän ja Pojan...kuten Lutherkin opetti, ettei Jumalan Henki olekaan siellä missä sanotaan: henki, henki, henki...Kaatajat sensijaan opettavat ja puhuvt vain Hengestä ja rukoilevat Jumalan Henkeä!

Jumalan Hengen työ on näyttää todeksi synti ja armo...Jeesus sanoikin: Hän on minut kirkastava...Pyhä henki kirkastaa synnin ja Jeesuksen Vapahtajaksi syntiselle, joka tekee parannuksen... Raamatun mukaan , Pyhä Henki näyttää todeksi synnin kuten helluntaina tapahtui Pietarin suun kautta, lain julistamisen ja opettamisen kautta...Pietari oli täynnä Pyhää Henkeä ja hän korotti äänensä sanoen: Tämän Kristuksen te tapoitte...mikä sitten viilsikin kuulijoiden sisintä...Siis Jumalan Sana on Raamatun mukaan terävä kaksiteräinen miekka...laki ja evankeliumi...se on kaikista kaksiteräisistä miekoista terävin ja erottaa sielullisen ja hengellisen...moni julistaja, jolla ei ole Henkeä, onkin sielullinen,,,ei siis käytäkään Jumalan kaksiteräistä miekkee, vaan usein pelkästään armoa...houkuttelee lupauksilla pettäen kuulijat..haluten laittaa kätensä päälle ja kastaa uudelleen ja samassa saadaankin eksytyksen henki...laittomuuden henki, koska ei olekaan lain kautta tullutta parannusta...vasta kun ihmiset helluntaina alkoivat tehdä parannusta eli tulivat hätään,,,synnintunnon vuoksi...se oli parannusta, mikä on Jumalan mielen mukaista murhetta,,,Tämän jäkeen vasta
        heille alettiin puhua armosta...siis syntinsä tunteva voi katua ja tuntea ahdistusta, että olen syyllinen ja minä hukun ellet Herra auta...sinä nousee pystyyn Jumalan pyhien käskyjen valossa...Jumala onkin saartanut minut edestä takaa ja sivulta...en pääse mihinkään en lenttoonkaan pääse ..olen ilman armoa...ja silloin ihminen meneekin läpi ahtaan synnytyskanavan...ahtaan portin kautta armoon ja Jumalan valtakuntaan saadessaan kuulla, että Jeesuksen veressä synnit ovat jo maksetut...Jeesus kantoi jo syntimme Golgatan ristille ja kuoli puolestamme...ne ovat sovitetut...uskon kautta jeesuksen vereen tulemme vanhurkaiksi Jumalan silmissä---ei kaatumalla ja saamalla väärää henkeä...ei uudesti kastataamalla itseämme...vaan parannuksen kautta...tätä ahdasta porttikokemusta ei liene sinullakaan, joka arvostelet minun oppini olevan Pyhää Henkeä vastaan...mutta olet väärässä...olen eksyttäjiä vastaan, jotka pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla sielullisilla puheilla vilpittömien etsivien sydämet..
        Jeesus kantoi myös kipumma ja sairautemme ja hänen haavainsa kautta voimme parantua...se edellyttää ihmisiä..uskovia, joilla on Pyhän hengen antamat armolahjat parantaa...ja niitäkin on...tosin on paljon vääryydenkin tekijöitä, joilla ei ole henkeä...he parantavat jeesuksen nimessä ilman Henkeä ja ohi Jeesuksen haavain..

..tee parannus...pahoittele väärää tuomiotasi..sinäkin joudut sanoistasi kerran tilille...Hoida asia kuntoon, äläkä vastusta Jumalan opetuksia, koska olen varmasti Hengessä! Amen!

Minä ja minun henkeni ja Pyhä Henki minussa todistaa, että Jeesus on lihaantullut Kristus, Jumalan Poika, joka kuoli ristillä pulestamme, vuodatti verensä syntiemme sovitukseksi, kantoi kipumma ja sairaudemme myös Golgatan ristilla ja Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä...Hän astui taivaaseen ja istuutui Jumalan oikealle puolelle ja lähetti Henkensä omilleen ja tekee työtään nyt meissä, Henkensä kautta, jotka uskomme häneen!

• hän

on saanut bannit kaikille terveille kristillisille sivustoille, mutta yhä hän itsetuntoaan yrittää pönkittää omalla naisen tunteellisuudellaan luullen sitä profeetan mantteliksi. Hänen juttunsa on epätervettä höpinää..

• ReaStr

Nimeni on Rea Stråhlmann ja asun Ruotsissa Göteborgin läheisyydessä Partille nimisessä kaupungissa.
        Olen 55 -vuotias helluntaiseurakuntaan kuuluva uskova.Helluntaiherätys on täynnä harhaista hurmoshenkeä vastaanottavaa opetusta ja sitä en hyväksy.
        Oliko muuta asiaa?

http://groups.msn.com/vapaasana

• K-mies
        ReaStr kirjoitti:

Nimeni on Rea Stråhlmann ja asun Ruotsissa Göteborgin läheisyydessä Partille nimisessä kaupungissa.
        Olen 55 -vuotias helluntaiseurakuntaan kuuluva uskova.Helluntaiherätys on täynnä harhaista hurmoshenkeä vastaanottavaa opetusta ja sitä en hyväksy.
        Oliko muuta asiaa?

http://groups.msn.com/vapaasana

Milloin konttaat, milloin matelet sihisten kuin kärmes, milloin kanakävelyä, ja usein viuhahdat ja öiseen aikaan jolloin koppisi ovi pitäisi olle lukossa.
        Taidat olla tiirikkamiehiä ja nelijalkainen vilistäjä joka lahko-orkesterin soittaessa seireenien musiikkia sinäkin sihisijä luulit naisen saavasi mutta kätten kautta elukoita sisällesi ja sitten ovi pistettiin lukkoon ja nyt teet työtä demonien ja eläinhenkien pakkovoimalla.
        Ajeletko Ufolla muuten?
        Mikä yössä on vikana?
        Eikö nukku mattia kuulu eikä näy?
        Ana nasa gämä.

• alkup.raimo
        K-mies kirjoitti:

Milloin konttaat, milloin matelet sihisten kuin kärmes, milloin kanakävelyä, ja usein viuhahdat ja öiseen aikaan jolloin koppisi ovi pitäisi olle lukossa.
        Taidat olla tiirikkamiehiä ja nelijalkainen vilistäjä joka lahko-orkesterin soittaessa seireenien musiikkia sinäkin sihisijä luulit naisen saavasi mutta kätten kautta elukoita sisällesi ja sitten ovi pistettiin lukkoon ja nyt teet työtä demonien ja eläinhenkien pakkovoimalla.
        Ajeletko Ufolla muuten?
        Mikä yössä on vikana?
        Eikö nukku mattia kuulu eikä näy?
        Ana nasa gämä.

sillon olet vääryyden asialla...Jumalalle asia jätettäköön!

• K-mies
        alkup.raimo kirjoitti:

sillon olet vääryyden asialla...Jumalalle asia jätettäköön!

Se öisin täällä hiippaileva sairas henkilö on jo
        kauan laitellut tekstejäni kiusatakseen minua ja niitä jotka luulevat että nyt jokaiselle samat viestit lähetän.
        Tulostimeni kertoo totuuden jos ylläpito siitä vaikeneekin.
        Mengele ei helpolla lopeta ja mitä nyt välittää sairaasta ei sellaisille voi rangaistustakaan pyytää vaan armoa.
        Kumma että sitä uskotaan hulluihin, lahkolaisiin, katolisiin ja ristinsä hyljänneihin valhekristittyihin.
        No uskon vapaus meillä on ja jokainen saa uskonsa mukaan.

• ReaStr

on saanut bannit kaikille terveille kristillisille sivustoille, mutta yhä hän itsetuntoaan yrittää pönkittää omalla naisen tunteellisuudellaan luullen sitä profeetan mantteliksi. Hänen juttunsa on epätervettä höpinää..

Olenkohan tullut katsomaan komediaa?
        Kaikille terveille? netmission ja vapaaseurakunnan nuoret? Hyvä vitsi!

• iloa ja rauhaa

golgatan risti ja ylösnoussut Jeesus käski evankelioida ,antaa anteeksi,rakastaa ja antoi henkensä valituilleen ,kun on jo pelastunut ei tarvita lakia tai katumusta ,on jo saanut anteeksi ja lunastettu . Hymy ja ilo kasvaa vaan jumalan lapsellä isän sylissä . Oletko pelastunut ?

• 4U

Jos nyt ottaa vaikkapa tämän sivun heidän sivustoltaan,

http://www.tulta.net/NRK/NRK010.htm

ja arvostelee kirjoituksia Raamatun Sanalla, niin
      täytyypä sanoa, että ei vedä yksiin sen kanssa mitä
      Raamattu ilmoittaa, vaan on jotakin sekametelisoppaa!

Siitä voisi käyttää virallisempaakin nimitystä; eksytys.

• Anonyymi

Tulta.net sivustolla julkaistaan parhaillaan vuodenvaihteesta 2021/2022 alkaen kirjasarjaa. Sarja sisältää tavanomaisen herätyskristillisyden keskeltä tulevalle ihmiselle eväitä kestävään herätykseen mukaan asumiseen. Kirja julkaistaan Off-muodossa. On vapaasti ladattavissa. Vapaaehtoiseksi luokiteltu kirjan hinta on 30 € / kirja. Maksu ei ole edellytyksenä kirjan lataamiselle. Kirjaa saa myös vapaasti jakaa eteenpäin. Kirjasarja sopii mielestäni loistavasti opintopiirin materiaaliksi tai oman hengellisen kasvun ravinnoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      137
      4053
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      1989
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1881
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1507
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1395
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1216
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      95
      1087
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1060
    Aihe