Autoliikkeen virhevastuu

Kalmartso

Ostin juuri auton jolla ajettu 172 000km vm.2012. Nyt käytin sitä huollossa ja takapyörän laakeri ihan loppu. Kuuluuko autoliikkeen virhevastuun piiriin?

41

4083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitelematon

      EI kuulu ! Osa on kulutusosa ja kotelon pimennossa, sen osan kuntoa ei voi kukaan tietää/taata.
      Kyllä laakeri pitäisio enemmän kestää paitsi jos se on korealainen !

      • Kohti_Hybridiä

        Laakereita menee VAG-autoissa 50tkm välein, oli merkkinä sitten SKF tai joku muu. Sinne pääsee paskaa laakeripesään ja hajoittaa ne säännöllisin väliajoin. Edellisessä A4:ssa vaihdatin juuri ennen myyntiä toiseen etukulmaan.


    • sormipoisnenästä

      Kuluvat osat ei kuulu virhevastuun piiriin.

    • RMB54

      "Pirun pelto" sarjassa poliisille määräsi Sutkin huonomuistisuudesta putkaan. Jospa muisti palaa siellä: "Voihan sitä kokkeilla." Sanoi Sutki.
      Eli ota myyjään yhteys ja selvitä jospa hän ottaisi osaa korjaukseen.
      Myyjällä on kuitenkin ensisijainen oikeus korjata vika.
      Yleensä kuluva osa ei kuulu virhevastuun piiriin, mutta jos välittömästi huomaa virheen, on vika ollut autossa jo myyntihetkellä.
      Näissä virhevastuuasioissa otetaan huomion kuinka paljon on osalla ajettu ja mikä on osan keskimääräinen kesto. 172 tuhatta km on laakerille jo kunnioitettava määrä.
      Vedota voidaan kuitenkin siihen, että auto on myyty katsastettuna.
      Eli. Voihan sitä kokkeilla.

    • pienliike.persiistä

      Kunnon liike kyllä osallistuu kustannuksiin, vaikkei osa varsinaisesti virhevastuun piiriin kuulukaan. Tuota kun ei voi koeajolla helposti todeta.

      Jobbariliikkeet pesee asiassa kätensä.

    • eikukaanmaksa

      Lain mukaan toimii kaikki, ota yhteys kuluttajalautakuntaan ja sieltä saat oikeata tietoa.
      Ei kukaan maksa huvikseen mitään, ei suuri, ei pieni liike.
      Vai maksaako yksityinen kun tuo rikkinäisen vaihdossa myöhemmin jonkun olemattoman laakerin?

    • Herra.xz

      Älä häpäise itseäsi kysellen kuluvista osista korvauksia. Varma vastaus; ei euroakaan. Ainahan voi kokkeilla juonittelijat suksitetaan meillä vittuun jo ostovaiheessa

    • Kysy.liikkeestä

      Yksi ja sama katkera luuserijobbari vastailee monia kertoja aloitukseen. Kyllä se jo uskotaan, ettei kuppainen puljusi mitään vastuuta kanna mistään.

    • Varojopparia

      Jobbariliikkeet ei korvaa. Mutta jos ostit auton laadukkaasta isosta liikkeestä niin heillä on maine jota vaalivat. Varmasti osallistuvat ainakin eli jotain voisit saada:) ajattelevat varmasti tosiaan myös sitä että jos hoitavat tuon mitättömän pienen asian nyt niin ehkä menet vielä joskus samaan liikkeeseen vaihtamaan autoa tai suosittelet liikettä muille? Kunnon liike ajattelee aina vähän pidemmälle. Jobbari häkkimökki liike taas ajattelee vain itseään ja vain sitä hetkeä kuinka saa kusetettua mahfollisimman isosti ostajaa. Suosi siis isoja liikkeitä joissa autot oikeesti tarkastetaan ja myydään oikeaan hintaan ilman ruuvauksia. Jobbarit myy usein tuontiautoja joita ei ostaa kannata. Tuontiautosta saa aina hyonomman hyvityksen sitten myöhemmin. Oikeen kuule kysyvät vielä ”onko suomiauto” jne. Myyntihetkellä jobbarin mielestä tuontiauto on jopa parempi. Siinä ovat kovia kusettamaan.

      • h.u.h

        hoitoon


      • hitlerisuihkuukokosakki
        h.u.h kirjoitti:

        hoitoon

        kyllä tuo olisi viisainta tappaa, koko suku, täysin epäkelpoa elättiporukkaa varmasti kaikki.


    • JyrkkäEhkä

      Mielestäni ei kuulu, autohan on aika vanha ja paljon ajettu. Mutta ehkä jonkinlainen hyvitys on mohdollista jos vika ilmaantui heti auton ostettuasi. Kaveri osti tunnetusta merkkiliikkeestä auton josta rikkoutui laturi. Myyjä ei suistunut korvaamaan kalliinpuoleista laturia, mutta autoliike asensi asiakkaan ostaman uuden laturin maksutta paikalleen. Molemmat olivat tyytyväisiä sillä laturi oli hankalassa paikassa.

      Kanaverkkojalasmökkiliikeistä on turha kysellä mitään, kuten on jo moneen kertaan tullut todettua.

      • eimkäänzalando

        Aloittajalle:
        Täysin virhevastuiden ulkopuolella, erityisesti huomioiden auton ajomääräja jo kohtuullinen ikäkin. Ei kuulu virhevastuisiin.

        Ja sitten tälle "JyrkkäEhkä" mistään mitään tietämättömälle:
        "Kaveri osti tunnetusta merkkiliikkeestä auton josta rikkoutui laturi. Myyjä ei suistunut korvaamaan kalliinpuoleista laturia..."

        Merkkiliikekään ei suostunut korvaamaan? Ja silti haukut pienliikkeitä?
        PÄÄ POIS PERSIISTÄ NYT!!
        Sama tilanne kävi meillä täällä "kanaverkkojalasmökkiliikkeessä" ja takuulla edullisemmassa autossa. Laturi vaihdettiin meillä uuteen, asiakkaalle täysin ilmaiseksi. Yllätys olikin sitten melkoinen, kun asiakas antoi eräällä some-palstalla kuitenkin palautetta tyyliin "ne ties laturiviasta ja huijasivat ostamaan", "jouduin itse järjestelemään kuljetuksen liikkeen korjaamolle eivätkä korvanneet" ja muuta pskaa. Arvaa vtuttiko? Eikä ole ainukainen kerta, kun hyväkään jälkimarkkinoitten hoito ei johda mihinkään positiiviseen; aivan sama on sanoa suoraan, ettei korvata ja suksi vttuun. Lopputulema sama; asiakas paskoo palstoilla joka tapauksessa mielenvikaisuuksiaan. Arvaa vielä, miten innokkaasti seuraavan kerran ollaan asiakastyytyväisyyttä rakentamassa goodwill-korjauksilla? Ei vtussa, ei enää ikinä edes euron laakeria suostuta ilmaiseksi korvaamaan!


      • RMB54

        Sehän on selvä, että asiakkaat mieluusti kirjoittavat negatiivisista asioita kuin onnistuneista kaupoista.
        Tässäkin tapauksessa asiakkaan mukaan liikkeen olisi pitänyt hakea auto asiakkaan pihasta ja jättää sijaisauto korjauksen ajaksi. Tätä palvelua ei saa edes takuunalaiseen autoon. Assistance-sopimus pitää silloin olla.
        Kerran asiakkaalle annettiin ilmainen sijaisauto korjauksen ajaksi. Tämäkin piti vaihtaa toiseen autoon, koska bensiiniä ei ollut riittävästi.
        Jos vielä jälkimarkkinoinnin työntekijän provisiopalkkaus perustuu asiakaspalautteisiin, on se myös työnantajan harkittua kusetusta työntekijää kohtaan.


      • SyöPaskaaHomo
        eimkäänzalando kirjoitti:

        Aloittajalle:
        Täysin virhevastuiden ulkopuolella, erityisesti huomioiden auton ajomääräja jo kohtuullinen ikäkin. Ei kuulu virhevastuisiin.

        Ja sitten tälle "JyrkkäEhkä" mistään mitään tietämättömälle:
        "Kaveri osti tunnetusta merkkiliikkeestä auton josta rikkoutui laturi. Myyjä ei suistunut korvaamaan kalliinpuoleista laturia..."

        Merkkiliikekään ei suostunut korvaamaan? Ja silti haukut pienliikkeitä?
        PÄÄ POIS PERSIISTÄ NYT!!
        Sama tilanne kävi meillä täällä "kanaverkkojalasmökkiliikkeessä" ja takuulla edullisemmassa autossa. Laturi vaihdettiin meillä uuteen, asiakkaalle täysin ilmaiseksi. Yllätys olikin sitten melkoinen, kun asiakas antoi eräällä some-palstalla kuitenkin palautetta tyyliin "ne ties laturiviasta ja huijasivat ostamaan", "jouduin itse järjestelemään kuljetuksen liikkeen korjaamolle eivätkä korvanneet" ja muuta pskaa. Arvaa vtuttiko? Eikä ole ainukainen kerta, kun hyväkään jälkimarkkinoitten hoito ei johda mihinkään positiiviseen; aivan sama on sanoa suoraan, ettei korvata ja suksi vttuun. Lopputulema sama; asiakas paskoo palstoilla joka tapauksessa mielenvikaisuuksiaan. Arvaa vielä, miten innokkaasti seuraavan kerran ollaan asiakastyytyväisyyttä rakentamassa goodwill-korjauksilla? Ei vtussa, ei enää ikinä edes euron laakeria suostuta ilmaiseksi korvaamaan!

        Kyllä se on jo tullut selväksi, ettet sinä kyrvänsyylä mitään korvaisi.


      • eimkäänzalando
        SyöPaskaaHomo kirjoitti:

        Kyllä se on jo tullut selväksi, ettet sinä kyrvänsyylä mitään korvaisi.

        No hyvä, että tuli sinullekin selväksi. Sisäistitkö vielä syynkin?
        Tässä vielä kertauksena, millaisia kyrvänsyyliä, kiitos kielikuvasta, te asiakkaat olette nykyään:

        Laturi vaihdettiin meillä uuteen, asiakkaalle täysin ilmaiseksi.
        ...silti asiakas antoi eräällä some-palstalla palautetta tyyliin haistakaa pska. Puhumattakaan siitä kitisemisen määrästä, jonka tuo ilmaiseksi ja samana päivänä hoidettu korjaus hänessä aiheutti. Parhaamme tehtiin, yli minkään virhevastuiden. Eipä muuten tehdä enää.
        ...aivan sama on sanoa jatkossa kaikille valittajille suoraan, ettei korvata mitään ja suksi vttuun. Lopputulema on kuitenkin sama; asiakas paskoo palstoilla joka tapauksessa mielenvikaisuuksiaan. Ihan vtun perseestä yrittääkään olla reklamaatioiden kanssa asiakaspalveluhenkinen, se on nyt lopullisesti loppu. Ja syy on teissä kyrvänsyylissä itsessänne.


    • Joppariautot

      Ostappa tuusulan jobbariautosta auto niin et varmana saa mitään. Kerran ostin sieltä joppariliikkeestä porssen ja väitti et kytkimen kuuluu olla sellanen ettei se ota kunnol kii. Selvis site et nastat näkyy siinä jo että semmonen liike ja ei suostunu mitää korvaa. En osta jopparilta enää mitää.

      • RähiseväRakki

        Vantaan jopparilta ei myös saa mitään, joutuu vaan herjatuksi suoli24 palstoilla.


      • seppeteus

        Porssen kytkimen nastoista en oo koskaan kuullukkaan,


      • polski.fiat

        Ja toi "porssen" ostaja ei oo nähny koko porssee .


    • eikukaaneikamikaan

      Kytkimen saan rikki vartissa, ei kukaan eikä mikään laki velvoita uusimaan, älkää lässytäkö puutaheinää kun ette mistään mitään ymmärrä, paina tämä visusti mieleesi.

      • lässytilää

        Myyjäliikkeen pitää pystyä osoittamaan, että käyttövirhe on tapahtunut. Jos eivät pysty, niin auto on myyty viallisena ja joutuvat osallistumaan kustannuksiin. Myyjäliikkeen osuus määräytyy auton ajettujen kilometrien perusteella. Näin tapahtui ainakin työkaverin auton kanssa. Varmasti moni on asiasta eri mieltä, varsinkin autokauppiaat.


      • Näillä_mennään_
        lässytilää kirjoitti:

        Myyjäliikkeen pitää pystyä osoittamaan, että käyttövirhe on tapahtunut. Jos eivät pysty, niin auto on myyty viallisena ja joutuvat osallistumaan kustannuksiin. Myyjäliikkeen osuus määräytyy auton ajettujen kilometrien perusteella. Näin tapahtui ainakin työkaverin auton kanssa. Varmasti moni on asiasta eri mieltä, varsinkin autokauppiaat.

        Niin ja virhevastuu ei koske normaalia kulumista. Esim. jarrulevyt, -palat ja kytkin ovat normaalille kulumiselle alttiita osia, jotka kestää käytöstä riippuen oman aikansa. Jos ne ostettaessa lopussa, niin eipä kuluttajansuoja siinä paljoa auta. Ja kuten sanottua uudenkin kytkimen voi tuhota erittäin nopeasti.


      • mennäänmennäänvaan
        Näillä_mennään_ kirjoitti:

        Niin ja virhevastuu ei koske normaalia kulumista. Esim. jarrulevyt, -palat ja kytkin ovat normaalille kulumiselle alttiita osia, jotka kestää käytöstä riippuen oman aikansa. Jos ne ostettaessa lopussa, niin eipä kuluttajansuoja siinä paljoa auta. Ja kuten sanottua uudenkin kytkimen voi tuhota erittäin nopeasti.

        Itse sain molempien etupyörien laakerit menemään autoliikkeen myöntämän takuun piikkiin. Autolla oli ajettu 63tkm siinä vaiheessa. Jos aloittajalla on vastaava takuu autossaan ja pyöränlaakeri ei ole alkuperäinen vaan vaihdettu esim. 50tkm sitten, niin toivoa on.

        Pyöränlaakerin vaihto merkkiliikkeessä voi maksaa 500e.


      • eimkäänzalando
        lässytilää kirjoitti:

        Myyjäliikkeen pitää pystyä osoittamaan, että käyttövirhe on tapahtunut. Jos eivät pysty, niin auto on myyty viallisena ja joutuvat osallistumaan kustannuksiin. Myyjäliikkeen osuus määräytyy auton ajettujen kilometrien perusteella. Näin tapahtui ainakin työkaverin auton kanssa. Varmasti moni on asiasta eri mieltä, varsinkin autokauppiaat.

        Asijjantuntijjan lausunto:

        "Näin tapahtui ainakin työkaverin auton kanssa. Varmasti moni on asiasta eri mieltä, varsinkin autokauppiaat. "

        Niin.
        Sinulla on yksi kappaletta melkein omakohtaista kokemusta virhevastuista. Varmuudella eri mieltä olevilla autokauppiailla, ihan jokaisella, niitä on kymmenittäin. Siis todellisia kokemuksia ja tietoa siitä, miten virhevastuulaki toimii.
        Kumpikohan on oikeassa kun virhevastuun kattavuudesta keskustellaan? Sinä yhdellä melkein omakohtaisella kokemuksellasi, vaiko autokauppias vaikkapa sadalla kokemuksella vastuuasioiden hoidosta?

        Parhaimmillaan virhevastuulaki jopa suojaa autoliikettä mielenvikaisilta vaatimuksilta. Puhutaankin kauppiaskielessä ns. "takuu-uskovaisesta", joka kuvittelee virhevastuun olevan kuin takuu uudessa autossa. Näppituntumalta väitän, että reklamaatioista n.70-90% pysähtyy kuluttajaneuvontaan, kun kuluttajaneuvoja palauttaa "takuu-uskovaisen" pään pois perseestä tähän maailmaan ja todellisuuteen. Niin tässäkin aloituksessa on käynyt aloittajalla pyöränlaakeria ihmetellessään, pää on syvällä pyllyssä jos tuollaista pitää edes pohtia liikkeen maksettavaksi.


      • eimkäänzalando
        mennäänmennäänvaan kirjoitti:

        Itse sain molempien etupyörien laakerit menemään autoliikkeen myöntämän takuun piikkiin. Autolla oli ajettu 63tkm siinä vaiheessa. Jos aloittajalla on vastaava takuu autossaan ja pyöränlaakeri ei ole alkuperäinen vaan vaihdettu esim. 50tkm sitten, niin toivoa on.

        Pyöränlaakerin vaihto merkkiliikkeessä voi maksaa 500e.

        Autoliikkeen erikseen myöntämä takuu ja 63tkm ajetun takuunalaisen auton laakerit on täysin eri asia, kuin 172tkm ajettu auto ilman autoliikkeen erikseen lisäämää takuuta.
        VIRHEVASTUU ei ole sama asia kuin liikkeen erikseen myöntämä TAKUU!!!


    • SKFFAGkaikkipaskaa

      Laakeri pitää selvän äänen, jos ei ole kunnossa. Tuo olisi koeajolla pitänyt huomata. Isommat autoliikkeet huoltavat ja vaihtavat kuluvia osia tarvittaessa ennen auton myyntiin laittoa. Pyöränlaakereita menee nykyautoista todella pienillä kilometreillä.

      On täysin odotettavaa, että 170tkm ajetusta kuluva osa pettää. Veikkaan että seuraavien 50tkm aikana joudut vaihtamaan yhtä sun toista autoosi.

      Myyjäliikkeellä ei siis ole mitään velvoitetta osallistua huoltokustannuksiin. Jos haluavat, että ostat seuraavankin auton heiltä, niin siinä tapauksessa saattavat tulla vastaan.

    • eivaikutamitään

      "Myyjäliikkeellä ei siis ole mitään velvoitetta osallistua huoltokustannuksiin. Jos haluavat, että ostat seuraavankin auton heiltä, niin siinä tapauksessa saattavat tulla vastaan."

      Asiakasuskollisuus on tässä maassa täyttä potaskaa, halvimman perässä juostaan, siinä unohtuu liikelahjat , myyjän lojaalisuus ja ihan kaikki lainalaisuudet mitkä koskevat asiakasuskollisuutta.

      • kyllävaikuttaa

        Omat kokemukset ovat jotain muuta. Varsinkin jos ostaa kalliimman puoleisia autoja autoliikkeet pyrkivät pitämään asiakkaista kiinni.


    • eriaisia

      Tottakai autoliikkeet pitää, asiakkaista olikin puhe, lue uudestaan.
      Kokemuksesta voin sanoa että asiakkaat menevät kymppien vuoksi seuraavaan liikkeeseen uusissakin tänä päivänä.

    • MoroVajakki

      Joko sossu lupasi rahat sinun pääsi korjaamiseen. Vai maksaako äitisi viallisen tuotteen korjaukset.

    • kupoli..jumissa

      virhevastuu , virhe ,, haestakkee vittu ja perse .

    • FAGSKFKOYO

      5 Vuotta vanha auto jolla on ajettu melkein 200tkm, tehtaan takuu loppunut ajat sitten. Auto käy muutaman päivän liikkeen nimillä ja sen jälkeen liikkeen pitäisi taata sellainen auto jota edes tehdas ei uskalla taata.
      En kehtaisi mennä naukumaan noin pikku viasta, monella merkillä 170tkm pyöränlaakerille on hyvin.

    • untam

      Kyllä oot köyhä jos et pysty ostamaan itse laakeria jos osa maksaa muutaman kympin ,johan autoliike nauraa sut hevonkuuseen kun kyselet tätä.Itse vaihdoin juuri koko takanavan koska tähän ei voi vaihtaa pelkkää laakeria ,töihin meni puoli
      tuntia koko paska maksoi PERÄTI. 99€en mennyt valittamaan autoliikkeeseen
      köyhyyttäni ,kyllä on urpoa sakkia.

    • rellut

      Kulutusosia. Monissa autoissa takapyörän laakerit tulevat jarrulevyjen mukana. Näin jarrulevyjen vaihdon yhteydessä tulee laakerit vaihdettua automaattisesti. Ei ne kuitenkaan kestäisi yhtä kauan kuin takajarrupalat/levyt. En kehtaisi ruinata kulutusosia takuuseen, ellei heti seuraavana päivänä alkaisi laakeri ulvoa.

    • Laatuautojenkauppias

      Olen kauppias ja jos pyörälaakeri vaivaa autoni ostajaa, maksan sen mieluusti siksi että saan asiakkailleni hyvän mielen ja suhteet pysymään hyvinä. Tällä foorumilla lentää kaikenlaista asiaankuulumatonta paskaa. Kannattaa vain rohkeasti ja asiallisesti kysäistä auton myyjäliikkeestä, korvaavatko vai ei. Jotkut ei korvaa, jotkut korvaa.
      Käytännössä itse olen huomannut järkeväksi EM. Mainitsemani toimintatavan

      • eimkäänzalando

        Olen myös kauppias ja jos asiakasta vaivaa pyöränlaakeri, joka siis ei kuulu virhevastuuasiana korvattavaksi, on silloin ensisijaisesti oleellista miten asiakas asiansa esittää.

        Jos pyöränlaakeri murhe aloitetaan vttuilulla ja huijariksi haukkumisella, en korvaa euroakaan.
        Jos murhe esitetään "takuu-uskovaiseen" tyyliin "vien korjaamolle ja lasku tulee teille", tämäkin johtaa kukkaronnyörien kiristämiseen ja asiakas maksaa varmasti itse tilailemansa korjaamokäynnin.
        Jos taas asia minulle esitetään asiallisesti tiedustellen ja ymmärryksellä etten ole tarkoituksellisesti asiakasta hämännyt rikkinäisenä ostamaan ja että asiakas itsekin voisi osallistua kustannuksiin, 100% varmuudella otan osaa pyöränlaakeri murheeseen. Jopa ilman asiakkaan mukaan tuloa kustannuksiin.

        Toisekseen, täytyy nyt tämän päivän asiakkaista mainita, että tuntuupa olevan ihan sama korvaanko koko laakerirempan vai sanonko kaikille korjaa itse oma autosi.
        Pahimmillaan saa haukkumiset joka tapauksessa vaikka ilmaiseksi korjailisi. Miksipä noihin sitten mitään kantaa ottaisi ja rahaa kankkulan kaivoon repisi, kun asiakas on jo kokenut tulleensa petetyksi ja mielensäpahoittajana ei varmasti tule uudelleen?
        Tällaista minä olen käytännössä huomannut. Asiakkaista 1 kymmenestä osaa käyttäytyä, loput pitää (siis ainakin yrittää pitää) autokauppiasta täysin raha-automaattina ja sylkykuppinaan.
        Ehei, ei onnistu.


      • y..y

        Juurikin näin .


    • ostajilla.opittavaa

      Tämäkin keskustelu osoittaa hyvin, miten vääristynyt kuva käytetyn auton ostajilla on virhevastuusta. Kuvitellaan helposti, että se itselle "uusi" olisi käytännössäkin uusi ja uudenveroinen, takuunalainen auto. Ei se ole.
      Se on jo vanha, käytetty ja kulunut. Aivan sama onko se 5-vuotias 100tkm ajettu vaiko 15-vuotias 300tkm ajettu, kulunut se on ja takuu on päättynyt. Siinä ei ole takuuta, eikä käytetyn auton virhevastuu vastaa uuden auton takuuta millään lailla.

      Myyjäliikkeen vastuu on kohtuullisen rajallinen, auton ajomäärä ja auton ikä aina huomioiden. Joskus pienehkö osanotto voi tulla kyseeseen kaikessa muussa kuin kuluvissa osissa ja/tai auton väärin käyttämisen kyseessä ollen. Tapaus "kytkimen saa loppuun pilattua päivässä" on ihan tätä päivää, samoin kuin näiden "tutulla korjaamolla tutkittiin kaupan jälkeen" kerjäämiset, kun autossa toden totta on kulumaa ja takuu-uskovainen kuvittelee, että myyjäliikkeelle voisi esittää vaatimuksia sen uudeksi rakentamisesta. Ei se ihan niin mene.

      Ostajat on sekaisin, se on fakta.
      Suurin osa autoliikkeistä pyrkii myymään ehjiä autoja ja vieläpä piilovahingoista vastaamaan, jos virhevastuu asioita ilmenee. Silti kun "yli virhevastuiden" ei juurikaan kannata osanottoja jaella, niin ostaja kuvittelee että häntä on nyt huijattu kun takuuta ei ollutkaan. Se ei pidä paikkaansa ja hyviäkin autoliikkeitä haukutaan ihan syyttä. Tai ostajan tyhmyyttään takuu-uskovaisuus päissään.

      • virhevastuu

        Ostajat on sekaisin, se on fakta. Tämäkin keskustelu osoittaa hyvin, miten vääristynyt kuva käytetyn auton ostajilla on virhevastuusta.
        Suurin osa autoliikkeistä pyrkii myymään ehjiä autoja ja vieläpä piilovahingoista vastaamaan, jos virhevastuu asioita ilmenee. Myyjäliikkeen vastuu on kohtuullisen rajallinen, auton ajomäärä ja auton ikä aina huomioiden. Joskus pienehkö osanotto voi tulla kyseeseen kaikessa muussa kuin kuluvissa osissa ja/tai auton väärin käyttämisen kyseessä ollen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe