Miksi palvotte jotain olematonta?

MiksiPalvotte

Miksi kristityt palvovat Jeesus eli Jee (se on) Zeus jumalaa? Onneksi ateistien tarvitse palvoa ainuttakaan taru-ukkoa.

29

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska he ovat idiootteja.

    • Tässä-syy

      Koska heidät on kusetettu kirkkoihin ja lahkoihin rahalle person papiston vuoksi.

    • Jeesus on Jee-Zeus toimii ainoastaan englanniksi. Jeesuksen hepreankielinen nimi oli Yeshua, johon ei saa Zeusta mahtumaan mitenkään. Zeuksella ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.

      • Yksi_usko

        Koska hepreaksi se on "Yes Mari-hua-na." 😂


      • eddddddddsw

        Jeesuksella ja Jumalan olemuksella ei ole mitään tekemistä keskenään.Jeesus oli vain ihminen.


      • eddddddddsw kirjoitti:

        Jeesuksella ja Jumalan olemuksella ei ole mitään tekemistä keskenään.Jeesus oli vain ihminen.

        Raamatun selvä todistus on, että Jeesus oli Jumala.

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." (John 1:18:) Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3

        "Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?


      • Näin.se.on
        Yksi_usko kirjoitti:

        Koska hepreaksi se on "Yes Mari-hua-na." 😂

        Hepreaksi se on tarkalleen ottaen:
        "Yes Marin-huo-ra."


      • Exap
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatun selvä todistus on, että Jeesus oli Jumala.

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." (John 1:18:) Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3

        "Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Raamattu ei missään kohtaa todista Jeesusta Jumalaksi. Sana theos voidaan kääntää myös korkea-arvoiseksi tai vaikkapa Jumalan lähettämäksi.

        Sen sijaan Jeesus itse osoitti selkeästi, etti häntä tule kutsua "hyväksi", koska ainoastaan Jumala on "hyvä".

        Ymmärrätkö että jo tämä yksi ainoa Jeesuksen todistus romahduttaa hienot teoriasi aivan kertaheitolla ?


      • Exap kirjoitti:

        Raamattu ei missään kohtaa todista Jeesusta Jumalaksi. Sana theos voidaan kääntää myös korkea-arvoiseksi tai vaikkapa Jumalan lähettämäksi.

        Sen sijaan Jeesus itse osoitti selkeästi, etti häntä tule kutsua "hyväksi", koska ainoastaan Jumala on "hyvä".

        Ymmärrätkö että jo tämä yksi ainoa Jeesuksen todistus romahduttaa hienot teoriasi aivan kertaheitolla ?

        Ymmärrätkö, että tämä yksi Raamatun jae, Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" romuttaa hienot teoriasi aivan kertaheitolla? Samoin Joh. 1:18 "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs


      • Exap
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ymmärrätkö, että tämä yksi Raamatun jae, Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" romuttaa hienot teoriasi aivan kertaheitolla? Samoin Joh. 1:18 "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs

        Valitettavasti lainauksesi perustuvat sanan theos väärään käännökseen. Raamatusta ei löydy tukea väitteillesi.

        Sorry nyt pilata hyvä harhaoppi.


      • Exap kirjoitti:

        Valitettavasti lainauksesi perustuvat sanan theos väärään käännökseen. Raamatusta ei löydy tukea väitteillesi.

        Sorry nyt pilata hyvä harhaoppi.

        Theos http://biblehub.com/greek/2316.htm tarkoittaa "God"

        Eli joka kerta kun Uudessa testamentissa puhutaan Jumalasta, siinä ei välttämättä puhutakaan Jumalasta? Tekee Raamatun lukemisesta hyvin vaivalloista.


      • Exap
        Kristitty.net kirjoitti:

        Theos http://biblehub.com/greek/2316.htm tarkoittaa "God"

        Eli joka kerta kun Uudessa testamentissa puhutaan Jumalasta, siinä ei välttämättä puhutakaan Jumalasta? Tekee Raamatun lukemisesta hyvin vaivalloista.

        Theos-sanaa käytetään mm. näissä:
        "heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä."
        "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva."
        "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?"
        "sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta.'"
        "illä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, "
        ...

        Joo, olen edelleen sitä mieltä, että theos-sanan ei pidä olettaa tarkoittavan "Jumalaa", isolla J:llä.

        Minä uskon sitä, mitä Paavali ja jopa Jeesus itsekin sanoi, eli että Jeesus ei ole Jumala, vaan Herra.


      • herra-rabbi-ja-opettaja
        Exap kirjoitti:

        Theos-sanaa käytetään mm. näissä:
        "heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä."
        "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva."
        "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?"
        "sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta.'"
        "illä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, "
        ...

        Joo, olen edelleen sitä mieltä, että theos-sanan ei pidä olettaa tarkoittavan "Jumalaa", isolla J:llä.

        Minä uskon sitä, mitä Paavali ja jopa Jeesus itsekin sanoi, eli että Jeesus ei ole Jumala, vaan Herra.

        Herra, rabbi ja opettaja. Kolme tärkeää sanaa. Jokainen toinen toisensa synonyymi. Nykyään käytetään vain yhtä atribuuttia, mestari.


      • gtgtggthy
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatun selvä todistus on, että Jeesus oli Jumala.

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." (John 1:18:) Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3

        "Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Sun selityksissä ei ollut yhden yhtäkään lausetta jossa jeesus väitettäisiin tai todistettaisiin Itse Jumalaksi. Tyhmin todistus oli "minä olen todistus". kaikki sanoo joskus minä olen. jeesus ei sanonut olevansa Jumala.
        Toiseksi tyhmin on todistus Emmanuel nimestä ja jeesuksen nimi oli jeesus Nimi ei tee jumalaksi.
        Sana on Jumalan sana eikä Jumala ole sana..Sanansaattaja saattaa olla jeesus.
        Nämä voitaisiin käydä kaikki läpi samalla tavalla.Jotkut lauseet tosin ovat silkaa fantasiaa epäilemättä johanneksen E sta


      • Exap kirjoitti:

        Theos-sanaa käytetään mm. näissä:
        "heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä."
        "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva."
        "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?"
        "sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta.'"
        "illä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, "
        ...

        Joo, olen edelleen sitä mieltä, että theos-sanan ei pidä olettaa tarkoittavan "Jumalaa", isolla J:llä.

        Minä uskon sitä, mitä Paavali ja jopa Jeesus itsekin sanoi, eli että Jeesus ei ole Jumala, vaan Herra.

        Missä kohtaa Raamattua theos käännetään jollakin muulla sanalla kuin Jumala? Se tarkoittaa aina Jumalaa. Konteksista käy selväksi, tarkoitetaanko Jumalaa isolla vai pienellä alkukirjaimella.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattua theos käännetään jollakin muulla sanalla kuin Jumala? Se tarkoittaa aina Jumalaa. Konteksista käy selväksi, tarkoitetaanko Jumalaa isolla vai pienellä alkukirjaimella.

        Heh. Ja jokainen tulkitsee sen kontekstin haluamallaan tavalla.

        Teidän theos-tekstinne eivät siis vie tuota väittelyä siis mihinkään. Keksikää parempia argumentteja.


    • On päivänselvää, että kasa atomeita ei yksistään ole kykenevä muodostamaan esim. ajatuksia.

      Materia on totuuden ympärille rakennuttu häviävä ''valhe.''

    • uskonjeesukseen

      ja siksi kun sinä muslmi sitä kysyt.ja .minä uskon parempaan.ku sinä muslimi.me päästään vielä teistä eroon.siksi minä uskon.jeesukseen.

    • siinähän.aika.kuluu

      Uskonnoissa kaikki perustuu kuvitteluun ja sitkeään uskoon, ei mihinkään faktaan. Kukaan ei ole yhtään jumalaa nähnyt eikä tule koskaan näkemään. Tämä Jeesuskaan, joka ehkä oli todellinen ihminen, ei taatusti ikinä tule takaisin.

    • enpidäyhtäänjulkeista

      ja nyt luterilaiset antakaa-USKOO JEESUKSEEN.tai niil on lähtö.turpaasa soittelleevat iha julkeesti.ja lähteehä nuo pakanat ku aika koittaa.en pidä.pitää mennä.SUOMESTA.

    • Pidäsemielessäsi

      Palvo sinä itse rahojasi, sekä kaikkea saastaa mitä tulee tuutin täydeltä telkkarista. Menet hautaan matojen ruuaksi ilman mitään toivoa tulevaisuudestasi. Se sopii meille muille aivan hyvin. Meistä joillakin on tietoa paremmasta, mutta me emme sitä sinulle halua ilmoittaa, koska tulisit vain tuhoamaan kaiken järjellisen. Meidän "Isämme" on tehnyt pätöksensä, eikä se petä, koska meillä on siitä varmistus, juuri teidän epäuskoisuutenne kautta. Näin on myöskin ennustettu, ja ne ennustukset käyvät toteen ihan päivittäin. Minun omakohtaista uskoani Jumalaan,ei voi kukaan herjaaja saada muuttumaan. Sinä "ryvet synneissäsi, herjaten muita ihmisiä heidän uskostaan kaikkivaltiaaseen Jumalaan.
      Siitä seuraa pysyvä kuolemantuomio ilman pelastusta, pidä se mielessäsi.

    • Kirjakääröt

      Val.4:3 Biblia (1776). Lohikärmeet taritsevat nisiä pojillensa ja imettävät heitä; mutta minun kansani tyttären täytyy armoton olla, niinkuin yökkö korvessa.

      • Koodeksit

        Val. 4:3 Raamattu (1992). Meistä on tullut orpoja, isättömiä, äitimme ovat leskiä.


    • pyhpy256526

      Aloitus on typerääkin typerämpi.

    • Olemme-typeriä

      Miksi palvotte jotain olematonta?

      Siksi, koska olemme typeriä pastoreidemme ja papistomme kusettamia ääliöitä. Meiltä on kielletty ajattelun vapaus. Meidän tulee ajatella kuten esim. USA:ssa syntyneen lahkon keskushallinnossa on päätetty. Piste. Olemme yhtä typerä kuin tämä veljemme "pyhpy256526".

    • saatananvalheet

      Rakkaus ei ole olematonta.

      • Jumalat-ihmisen-keksimiä

        Jumalat eivät rakasta. Jumalat vain tappavat ja kiduttavat ihmisiä.
        Lue vaikka Raamatun Jahvesta, joka oli pahimman laatuinen tyranni, sadisti, narsistinen hyväksikäyttäjä, omahyväinen ylpeilijä jne. Hän rikkoi kaikkia omia käskyjään ja oli siksi ala-arvoisin, mitä voi olla olemassa.


      • Pastori.Helsingistä

        Aamen! Hallelujaa!
        Onneksemme jumalat ovat sadismiin taipuvaisten ihmisten luomia. Siksi ne jumalat ovatkin niin julmia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe