pyhä henki mikä se on

olettekohulluja

En ymmärrä, en kykene tajuamaan, en havainnoi millään aistilla.

17

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadehdittavan paljon tiedät kun se mitä tajuat tai havainnoit ei mitenkän liity kysymykseesi.
      Olisiko mahdollista kuitenkin tiedostaa että toisenlaisiakin kokemuksia on. Älä ota syyllisyytä vaikka et käsitäisikään mitään muuta ajattelutapaa. Pyhä Henki ei syyllistä eikä valikoi

      • olematonhenki

        On myös valheen ohjaamaa " kokemusta", millä erotat "oikean" valheesta.


      • olematonhenki kirjoitti:

        On myös valheen ohjaamaa " kokemusta", millä erotat "oikean" valheesta.

        Joka tilanne on omansa. Mitään yhtä vastausta ei ole. Aluksi voi ajatella, mitä itselleen tekisi tässä hetkessä.
        Sanoilla on niin monia merkityksiä. Voisin ajatella myös; mitä rakkaus tekisi tässä tilanteessa (hyvä-paha?)
        Esim. mitä tekisin jos "paha" on aivan pieni lapsi. Tämä ajatus sisältää kysymyksen milloin ihminen on tarpeeksi iso että häneltä voi odottaa sitä minkä minä koen "hyväksi"`?


      • olematontuoetuja
        enkelipallo kirjoitti:

        Joka tilanne on omansa. Mitään yhtä vastausta ei ole. Aluksi voi ajatella, mitä itselleen tekisi tässä hetkessä.
        Sanoilla on niin monia merkityksiä. Voisin ajatella myös; mitä rakkaus tekisi tässä tilanteessa (hyvä-paha?)
        Esim. mitä tekisin jos "paha" on aivan pieni lapsi. Tämä ajatus sisältää kysymyksen milloin ihminen on tarpeeksi iso että häneltä voi odottaa sitä minkä minä koen "hyväksi"`?

        On olemassa synnynnäistä oikeudenmukaisuutta.
        Se mikä tekee ihmisen on perimä, olet sukusi hedelmä.
        Juupas eipäs vaihtaa lennossa suuntaa, se on sitä uskovaisen mielipuolisuutta.


      • olematontuoetuja kirjoitti:

        On olemassa synnynnäistä oikeudenmukaisuutta.
        Se mikä tekee ihmisen on perimä, olet sukusi hedelmä.
        Juupas eipäs vaihtaa lennossa suuntaa, se on sitä uskovaisen mielipuolisuutta.

        Katsoitko maanantaina YLEn ykköseltä 19.00-20.00 ohjelman Täydellinen rikos.
        En ole tietoinen siinä esiintyvien ihmisten suhdetta Pyhään Henkeen


      • ylenpunakone
        enkelipallo kirjoitti:

        Katsoitko maanantaina YLEn ykköseltä 19.00-20.00 ohjelman Täydellinen rikos.
        En ole tietoinen siinä esiintyvien ihmisten suhdetta Pyhään Henkeen

        En seuraa aktiivisesti YLEn valheellista uutisointia.


      • ylenpunakone kirjoitti:

        En seuraa aktiivisesti YLEn valheellista uutisointia.

        se ei ole uutinen vaan elokuva
        "Vuonna 1924 kaksi chicagolaista opiskelijapoikaa murhasi satunnaisesti valitsemansa uhrin todistaakseen, että he pystyivät tekemään täydellisen rikoksen jäämättä kiinni. Mitä rikos kertoi ajan yhteiskunnasta?"


      • olematonhenki kirjoitti:

        On myös valheen ohjaamaa " kokemusta", millä erotat "oikean" valheesta.

        Valhe ei tuo jeesuksen ominaisuuta esille,pyhä henkin kirkastaa vain ja ainoastaa Jeesusta kristusta.


    • Uskontojen_perusta

      Pyhä henki,
      pyhä henki,
      huono isäntä
      mutta hyvä renki.

      - Veltto Virtanen

    • Eikö.niin

      Pyhähenki tunne ajatus maailmassa, samanlainen kun paskahätä.

      • terveihminen

        Nälkä ja jano on aivojen luoma tunne, pyhähenki ei aiheuta terveille mitään tunnetta.


    • 12___13

      Pyhä henki on totuuden henki:
      Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
      Joh. 14:16-17

      • kuuro-sokea

        Missä sinun isäsi on, missä se totuuden henki on.


      • Johjohjoh

        Onkohan Totuuden hengessä joku vika, kun on niin monenmoista kirkkokuntaa ja lahkoa olemassa ja riitelemässä todellisesta Totuudesta?

        Joh. 14:26, Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Vai onko kaikilla ihan omansa?


      • 12___13
        Johjohjoh kirjoitti:

        Onkohan Totuuden hengessä joku vika, kun on niin monenmoista kirkkokuntaa ja lahkoa olemassa ja riitelemässä todellisesta Totuudesta?

        Joh. 14:26, Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Vai onko kaikilla ihan omansa?

        Totuuden hengessä ei ole mitään vikaa. Jotkut ihmiset vaan mieluummin valitsevat valheet.


    • niitä_näitä

      Voisiko aloittaja miettiä mikä on totuus -Pyhä henki on totuuden henki
      Mikä on sellainen asia joka on totta jokaiselle kaikkialla aina. Unohda uskonnot ja mieti itse asiaa

      • totuuden-nimeen

        Minä olen totuus, valehtelija saa ansiotonta ihailua ja mammonaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe