Syön verenpainelääkkeet ja yläpaineen arvo on ollut keskimäärin 130.
Nyt tapahtui, että kahtena päivänä peräkkäin lääkkeet jäi syömättä.
Kolmantena päivänä söin lääkkeet normaalisti aamulla. Kun mittasin iltapäivällä verenpaineen niin se oli 175. Seuraavana aamuna otin myös verenpaineen lääkkeen ja lisäsin lääkkeen määrää 50%.
Kun iltapäivällä mittasin verenpaineen niin yläpaine oli 220.
Aiheuttiko tuo tauko lääkkeen syönnissä korkean verenpaineen nousun?
Nyt tapahtui, että kahtena päivänä peräkkäin lääkkeet jäi syömättä.
Kolmantena päivänä söin lääkkeet normaalisti aamulla. Kun mittasin iltapäivällä verenpaineen niin se oli 175. Seuraavana aamuna otin myös verenpaineen lääkkeen ja lisäsin lääkkeen määrää 50%.
Kun iltapäivällä mittasin verenpaineen niin yläpaine oli 220.
Aiheuttiko tuo tauko lääkkeen syönnissä korkean verenpaineen nousun?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Mittarit eivät aina näytä oikeaa tulosta. Minulla on ollut kaksi verenpainemittaria kunnes aiempi laatu-mittari putosi lattialle ja särkyi. Ostin uuden ja halvemman paikallisesta tavaratalosta, joka näyttää paljon pienemmät lukemat. Kun kävin terveyskeskuksessa eivät antaneet edes lääkkeitä verenpaineeseen.