Kyse ei ole uudelleen kastamisesta kun...

yksioikeakaste

...ihminen menee ensimmäisen kerran elämässään Raamatun mukaiselle kasteelle. Vauvakaste ei ole Raamatullinen kaste. Ihmiset kastettiin Raamatussa sen jälkeen kun olivat tunnustaneet uskonsa ja ymmärsivät kuka Jeesus on. Usko siis edelsi kastetta ja sen tulee edelleenkin edeltää kastetta. Nolla vuotias ei ymmärrä asioista mitään. Ihmisen tulee olla iässä, jossa hän pystyy ymmärtämään asioita. Kirkko saarnaa toista "evankeliumia" ja toista "Jeesusta".

Tutkikaa Jumalan Sanaa ja uskokaa mitä Jumala sanoo. Jeesus on ainoa tie iankaikkiseen elämään. Ottakaa Jeesus vastaan henkilökohtaisesti Vapahtajananne ja Herrananne ja seuratkaa Häntä totuudessa ja Pyhässä Hengessä iankaikkiseen elämään. Jeesus varoittaa, että tie elämään on kapea ja tie kadotukseen on lavea. Vain harvat löytävät elämään.

31

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinentotuus

      Jeesuksen kaste on meille esimerkkinä. Hän saavutti " aikuisen iän ( 33 vuotias, ? muistaakseni ). Lapsikaste on pelkkä sidonta kirkon kirjoihin, kirkollisveron maksajana. Pieni lapsonen ei ymmärrä mitään uskonnosta, eikä pelastuksesta, joten on aivan turhaa "ripotella vesipisaroita hänen päälleen ", joka toimitus on "irvikuva" Jeesuksen kasteesta, joka tapahtui täydelliseen "UPOTUKSEEN VEDEN ALLE ", symboolisena näytöksenä kaiken entisen poistuttua tieltä uuden tullessa esille. Se tapahtuma oli Jeesuksen "virkaan-asettamisen merkki", ohjeena kristityille, heidän antautuessaan Jeesuksen
      isän, JAHVEN tahtoon. Taivaista kuului ääni, joka ei ollut Jeesuksen itsensä ääni, vaan hänen isänsä ääni, ilmoittaen, "tämä on MINUN POIKANI, johon MINÄ OLEN MIELTYNYT". He, molemmat ovat pyhässä hengessä, eikä siinä esiinny missään kolmatta henkipersoonaa, jota nyt virheellisesti kutsutaan "kolminaisuus-opiksi". Se on valhetta, sekä herjaus ylimmälle auktoriteetille, JAHVE-Jumalalle.

      • Meingott

        "Jeesuksen kaste on meille esimerkkinä."

        Ei ole. Se ei ollut kristillinen kaste, vaan Johanneksen kaste. Edes Jeesuksen lähimpiä opetuslapsia ei kastettu kristillisellä kasteella.


    • Raamatun.kaste

      Kyllä.
      Raamatullinen kaste on paras versio kasteiden moninaisesta kirjosta.

    • Meingott

      Ei, vaan jos joku kastetaan toisen kerran Kolmiyhteisen Jumalan nimeen, kyse on kasteenuusimisesta.

      • ymmärtämättömällelleOhje

        # Ei, vaan jos joku kastetaan toisen kerran Kolmiyhteisen Jumalan nimeen, kyse on kasteenuusimisesta. #

        - toisen kerran ei kasteta uskovaa milloinkaan.

        Lapsikaste kun ei ole kaste raamatullisessa mielessä ollenkaan, ja jos ottaa upotuskasteen uskoontultuuaan Jeesuksen nimeen, se ei ole uudestikaste.

        Kerran raamatullisesti kastettua ei kukaan seurakunta enää kasta uudelleen.

        Siis uudestikastetta ei ole olemassakaan, kun siis ns. "lapsikaste"ei ole kaste ja kerran uskovana kastettua ei kukaan seurakunta enää suostu kastamaan toiseen kertaan, koskapa se on tarpeeton.

        Uskovana kastettu saa kastetodistuksen halutessaan kirjallisena ja sen näyttäminen riittää.


      • yksiuskova

        Jos saatanan palvojat suorittavat epäraamatullisen vauvakasteen ilman että olen edes tietoinen ja ymmärryksessä asiasta, kyse ei ole Raamatun mukaisesta yhdestä ja ainoasta kasteesta vaan valhetoimituksesta. Menin siis kasteelle ENIMMÄISEN kerran kun olin ottanut Jeesuksen vastaan Vapahtajanani ja Herranani.


    • Kaikki.Jeesuksen.nimessä

      Minut on kastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen. Kielsin kastajaa käyttämästä epäraamatullisia kolminaisuuden termejä.
      Nimi on vain Jeesus. Apt. 4:12. Kol. 3:17.

      • Lahkottuhottavaheti

        Sinut on kastettu JeesusSaatanan nimeen. Et ole kristitty vaan sinä olet kyykäärmeen sikiö.


    • Näin.se.on

      Aloituksen esittämä Raamatun totuus kasteesta on muuttumaton.

      • Martti.Luther

        Aloituksen esittämä valhe kasteesta on Perkeleestä.


    • Parannus.ja.kaste

      Kaikki kyllä tietävät aloituksen totuudenmukaisuuden, että "yksi kaste" on riittävä, jos se on suoritettu uskoon tulleelle upottamalla vedessä Jeesuksen nimeen.

      • Martti.Luther

        Roskaa.


    • Eenokki12

      Jos lahkoriivattu katuu, tunnustaa uudestikasteensa synniksi ja uudesti kastajalahkon perkeleen joukkioksi. Niin kunhan on henget ajettu, juhlallinen lupaus ihmisten edessä suoritettu, uudestikasteen saa anteeksi, häpeä kasvoista pois pyyhityksi että on eksynyt lahkoon . Pelastavana elementtinä voimaan jää Raamatullinen vauvankaste.

      • eijoulurauhaa

        Eikö tuon riivaajien vaivaaman eenokin tuska ja ahdistus helpota edes näin jouluna?


      • omaatuskaansa
        eijoulurauhaa kirjoitti:

        Eikö tuon riivaajien vaivaaman eenokin tuska ja ahdistus helpota edes näin jouluna?

        ei kyllä se on juuri nyt tosiaktiivinen, ei jää aikaa kuusen alla makoiluunkaan.

        Jeesuksen syntymä nostattaa kaikki örkit koloistaan ja röhisemään.


      • Eenokki12
        omaatuskaansa kirjoitti:

        ei kyllä se on juuri nyt tosiaktiivinen, ei jää aikaa kuusen alla makoiluunkaan.

        Jeesuksen syntymä nostattaa kaikki örkit koloistaan ja röhisemään.

        Tarkasti ottaen teologisesti kerrottuna lahkojen upotus tai ammekaste on perkheleen persseen pesuvettä joka ei kelpaa edes kasvimaalle lannokkeeksi.


      • tosisairasta
        Eenokki12 kirjoitti:

        Tarkasti ottaen teologisesti kerrottuna lahkojen upotus tai ammekaste on perkheleen persseen pesuvettä joka ei kelpaa edes kasvimaalle lannokkeeksi.

        Sitäkö eenokki on juonut, kun on noin katkeralla päällä?


      • Eenokki12
        tosisairasta kirjoitti:

        Sitäkö eenokki on juonut, kun on noin katkeralla päällä?

        Etkö sinä saatana lue mitä ne ystäväsi lahkoriivatut kirjoittavat kadotuksekseen. Näyttävät olevan niitä nykyriivattuja jos sanoisin näkemykseni heistä.


      • eenokinjoulu
        Eenokki12 kirjoitti:

        Etkö sinä saatana lue mitä ne ystäväsi lahkoriivatut kirjoittavat kadotuksekseen. Näyttävät olevan niitä nykyriivattuja jos sanoisin näkemykseni heistä.

        Noin katkeraksi sitä tulee, kun on juonut sitä " perkheleen persseen pesuvettä joka ei kelpaa edes kasvimaalle lannokkeeksi. "
        On tainnut eenokilla olla yksinäinen joulu?
        Ymmärrän tuon sekoilun.


    • Rukoilen.ja

      Kasteelle menosta kieltäytyvä ja luterilaiseen harhaan jäävä ei tosiaan voi olla Jumalan tahdon tiellä. En usko että sellainen pystyy rukoilemaan muuta kuin parilta luettuja sepustuksia.

      • Martti.Luther

        Mitä muuta kuuluu Niuvanniemeen?


    • uskonna

      hei,,,,lahkolaiset,,,,,olette hoksanneet ,,,että hukassa ollaan pahojen voimien kanssa,,,siksi haluatte paiskata muitakin sinne,,,
      jumala ei antaa omia mennää hukkaan

      • sielläneklooraa

        loppuko pilkut koneestasi, jospa hukkuivat kaljapurkkiin kuten omistajakin.


    • Martti.Luther

      Alotus on täyttä paskaa.

    • Eenokki12

      Asiahan on niin että me oikeauskoiset lutherilaiset emme voi sietää sitä allasvettä jolla piru on pessyt persheensä. Ja sitä vettä janoiset lahkoriivatut juovat kun pirun henki heitä pakottaa ja oikein huumaantuvat siitä vedestä jossa kakkapökäleitä pinnalla kelluu.

    • Yksi.ainoa.kaste

      Yksi kaste riittää, kun se on tehty uskoon tulleelle ja parannuksen tehneelle kirkosta eronneelle. Se on tapahtunut upottamalla veteen Jeesuksen nimessä.

    • Ei.lapsille
    • Odotan.humausta
    • 12____13

      "ihminen menee ensimmäisen kerran elämässään Raamatun mukaiselle kasteelle."

      Jos menee Raamatun mukaiselle kasteelle, menee Jeesuksen opetuslasten kastettavaksi, ei minkään ihmisoppeihin perustuvan lahkon jäsenten kastettavaksi.

      Raamatun mukaisella kasteella henkilöstä tehdään Jeesuksen opetuslapsi ja ihminen on todella Jeesuksen opetuslapsi, jos pysyy Jeesuksen sanassa. Raamatussa ei kielletä lapsen kastamista Jeesuksen opetuslapseksi.

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
      Mat.28:19-20

      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

      Valitettavasti maailmassa on paljon "kristittyjä", jotka eivät pysy Jeesuksen sanassa.

      Kaste ei ole mikään taikameno, jolla saadaan jotain muuta aikaan, kuin Jeesuksen opetuslapsi. Jeesuksen sanat, ovat se, mikä ratkaisee ja pelastaa.

      Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
      Joh. 6:63

      Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
      Joh. 8:51

      Siksi suosittelen jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle noiden sanojen vastaanottamista. Se tosin tulee todennäköisesti tarkoittamaan, että muut ihmiset tulevat vihaamaan sinua. :)

    • Liikutun.kyyneliin

      Kauniisti kirjoitatte, ja kauniilla sanoilla. Ihan niistä liikuttuu. Osaatte kirjoittaa niin puhtaita ja ihania sanoja. Sanat ovat oikeaa totuutta ja niin rakastavia ..

    • Kolmen.pisaran.taika

      Simpsalapim. Ja kolme vesipisaraa, niin lapsosesta on tullut perkeleestä vapaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe